abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162126793
Allemachtig al bijna 10.000 klachten binnen over Nederlands _O-

Begin het nu wel eng te vinden -O-
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:01:46 #72
348967 ObesitasBoy
Baas Der Obesen
pi_162126883
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:41 schreef Goldenrush het volgende:
Mensen al klachten bij LAKS kunnen indienen? Heb een klacht verstuurd maar moet bevestigen en heb de mail nog niet binnen
Duurt eventjes, komt wel
pi_162127171
Is dit een signaal?
pi_162128808
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:51 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Voor je CE mag je een 3 of 4 halen mits je eindcijfer dan een 5 of hoger is. Als eindcijfer mag je geen 3 of 4 staan. :)

--------------------------------------------------

Ah gunstig gunstig

quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit jij haalt toch een 8
Was het maar zo'n feest

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:32 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Bedoel je op het CE of als eindlijst?
CE
pi_162129395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:56 schreef Unites het volgende:
Nederlands was niet te doen.

M'n cijfer ligt tussen de 4.1 en 6.1

Totaal anders dan voorgaande jaren... 1 tekst meer en hele gekke vragen. Ook geen drogredenen en zo...

Ook te veel open vragen...... echt HEEL WEINIG meerkeuze.

teksten waren te abstract en totaal niet interessant.
En ja, dat vond ik bij de voorgaande jaren wel het geval.
Nederlands is nooit te doen, elk jaar gezeik. Heb even het examen globaal doorgenomen, weer van die typische vwo-teksten. Misschien binnenkort even een tekstje maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 20:12:54 ]
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:18:19 #76
451781 anoniem1711
Know or be known
pi_162129641
Heb vanmiddag kritisch nagekeken en kom op minimaal 45 punten uit van de 66. Sowieso een voldoende dus! Ik ben er blij mee, was wel veels te abstract zoals velen zeggen en te veel open vragen. Ik vind het goed genoeg, aju Nederlands. 😂
pi_162130510
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:18 schreef anoniem1711 het volgende:
Heb vanmiddag kritisch nagekeken en kom op minimaal 45 punten uit van de 66. Sowieso een voldoende dus! Ik ben er blij mee, was wel veels te abstract zoals velen zeggen en te veel open vragen. Ik vind het goed genoeg, aju Nederlands. 😂
Wow, echt knap van je zeg!

Ik kom uit op 35, maar ik gok op 31 (-4 spelling en formuleren).

Ik vond het zoooo anders dan voorgaande jaren. Geen drogreden en zo... Jammer :'(
pi_162130675
Ik ben niet zenuwachtig hoor, zit alleen maar te kettingroken :') :7
pi_162130813
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:47 schreef JoelBaka het volgende:
Ik ben niet zenuwachtig hoor, zit alleen maar te kettingroken :') :7
Je haalt alleen maar goeie cijfers op oefenen. Dus je hoeft nergens bang voor te zijn.
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:52:37 #80
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_162130922
Heb Nederlands slecht voorbereidt, alleen de 2015-I gemaakt.
Ging nog best lekker trouwens, wel heb ik een vraag voor iemand van jullie:
Waar in de alinea staat de drogreden van de "onjuist beroep op causaliteit" van vraag 7, ben sowieso al geen fan van drogredenen.
Ik haat het als Snorlax me nakt.
pi_162131076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:50 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Je haalt alleen maar goeie cijfers op oefenen. Dus je hoeft nergens bang voor te zijn.
Ik schiet nog wel eens uit en dan heb ik een dikke onvoldoende, zo heb ik een maand geleden nog een 2,8 voor AK gehaald :') (En weer opgehaald, dat dan weer wel) Aan de ene kant heb ik er wel echt vertrouwen in, maar eerdere faal-ervaringen werken niet echt mee.

Nederlands moet wel goedkomen, leuk gaat het niet worden maar ik haal sowieso wel een voldoende. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:52 schreef Munchlax het volgende:
Waar in de alinea staat de drogreden van de "onjuist beroep op causaliteit" van vraag 7, ben sowieso al geen fan van drogredenen.
Die kan ik inderdaad ook niet vinden... Vaag? Misschien dit stukje: "Met het verlies van talen- kennis zijn we minder productief geworden." ? Maf.
pi_162131248
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:55 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Ik schiet nog wel eens uit en dan heb ik een dikke onvoldoende, zo heb ik een maand geleden nog een 2,8 voor AK gehaald :') (En weer opgehaald, dat dan weer wel) Aan de ene kant heb ik er wel echt vertrouwen in, maar eerdere faal-ervaringen werken niet echt mee.

Nederlands moet wel goedkomen, leuk gaat het niet worden maar ik haal sowieso wel een voldoende. ;)
Hoe heb jij geleerd voor Aardrijkskunde? Bij de oefenexamens zit ik altijd wel rond de zes, maar soms mis ik het verband bij vragen over Aarde..
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:05:32 #83
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_162131532
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:55 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

[..]

Die kan ik inderdaad ook niet vinden... Vaag? Misschien dit stukje: "Met het verlies van talen- kennis zijn we minder productief geworden." ? Maf.
Vind drogredenen altijd maar ver gezocht in die stukjes, maar kan ook aan mij liggen :P
pi_162131618
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:59 schreef ThePast het volgende:

[..]

Hoe heb jij geleerd voor Aardrijkskunde? Bij de oefenexamens zit ik altijd wel rond de zes, maar soms mis ik het verband bij vragen over Aarde..
Ik ben begonnen met examens maken en dat viel me heel erg mee, dus toen heb ik er nog een paar gemaakt en die gingen ook lekker. Verder heb ik nog wat onderdelen doorgenomen met een online examentraining, met filmpjes enz. En uitgebreide examenbesprekingen filmpjes bekeken, zodat ik ook wist waarom ik iets goed/fout heb. En nu nog even een samenvatting vlug doorlezen.

Bij aarde is het verband echt supervaak hoogteverschillen/bergen/vulkanen :') Dus dat invullen als je niet weet waarom een bepaald klimaat/wind/neerslag/whatever in een bepaald gebied valt. Verder heel goed de bronnen lezen en markeren, neem verschillende kleurtjes mee. (Of een kleurpotlood ipv marker, werkt ook) En ook de vraag markeren, de belangrijkste dingen. Soms moet je twee dingen doen zoals: Waar is dat blabla en daarna Waarom is dat daar blabla. Dan moet je dus even Waar en Waarom markeren zodat je dat in je hoofd hebt :)

En wat soms ook helpt is een tekeningetje maken. Met begrippen of oorzaak-gevolg aan elkaar koppelen dan een [blokje 1]->[blokje tussenstap]->[blokje resultaat] tekenen. Of een wereldbol met een pijltje van de windrichting. Of hoe twee platen tegen elkaar gaan/over elkaar/onder elkaar. En zet bovenop je blad een compas, om te voorkomen dat je N-Z-O-W door de war haalt :P
pi_162131890
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:52 schreef Munchlax het volgende:
Het ontbreken/verdwijnen van talenpakketten (uit het onderwijs) zal hoogstwaarschijnlijk niet de enigste oorzaak van economische schade zijn. Althans, dat is niet logisch. Daar liggen meer oorzaken aan ten grondslag, vandaar dat het een drogredenering is.

Onjuist beroep op causaliteit is dus het goede antwoord, want is een oorzaak-gevolg kwestie die foutief wordt gebruikt.

Nergens wordt in deze alinea een standpunt vertekend. Er staat ook geen persoonlijke aanval in.

Het antwoord 'cirkelredenering' is fout, maar daarvan valt nog wel te begrijpen waarom je het zou kunnen denken: de auteur begint over taal, daarna over economie, daarna weer over taal en daarna weer over economie.

MAAR dat is geen cirkelredenering. Bij een dergelijke redenering wordt het standpunt (in andere woorden) opnieuw gebruikt door de auteur. De auteur heeft niet echt een duidelijk standpunt over dat gedeelte van de alinea.

Vandaar dat het antwoord B is! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 21:12:34 ]
pi_162132223
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:07 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Ik ben begonnen met examens maken en dat viel me heel erg mee, dus toen heb ik er nog een paar gemaakt en die gingen ook lekker. Verder heb ik nog wat onderdelen doorgenomen met een online examentraining, met filmpjes enz. En uitgebreide examenbesprekingen filmpjes bekeken, zodat ik ook wist waarom ik iets goed/fout heb. En nu nog even een samenvatting vlug doorlezen.

Bij aarde is het verband echt supervaak hoogteverschillen/bergen/vulkanen :') Dus dat invullen als je niet weet waarom een bepaald klimaat/wind/neerslag/whatever in een bepaald gebied valt. Verder heel goed de bronnen lezen en markeren, neem verschillende kleurtjes mee. (Of een kleurpotlood ipv marker, werkt ook) En ook de vraag markeren, de belangrijkste dingen. Soms moet je twee dingen doen zoals: Waar is dat blabla en daarna Waarom is dat daar blabla. Dan moet je dus even Waar en Waarom markeren zodat je dat in je hoofd hebt :)

En wat soms ook helpt is een tekeningetje maken. Met begrippen of oorzaak-gevolg aan elkaar koppelen dan een [blokje 1]->[blokje tussenstap]->[blokje resultaat] tekenen. Of een wereldbol met een pijltje van de windrichting. Of hoe twee platen tegen elkaar gaan/over elkaar/onder elkaar. En zet bovenop je blad een compas, om te voorkomen dat je N-Z-O-W door de war haalt :P
Bedankt, kan ik wel wat mee. Succes morgen, kunnen we de onze score eens vergelijken haha!

edit: Wat ik me trouwens wel afvraag als ik mijn antwoorden vergelijk met het antwoorden module is dat mijn argument een goede correcte beagrumentering heeft maar er een ander argument beschreven staat als juist. Als het nagekeken word, moet dat dan echt strict overeenkomen met het nakijkblad, of mag het er ook van afwijken als het juist is?

[ Bericht 7% gewijzigd door ThePast op 12-05-2016 21:27:00 ]
pi_162134086
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:17 schreef ThePast het volgende:

[..]

Bedankt, kan ik wel wat mee. Succes morgen, kunnen we de onze score eens vergelijken haha!

edit: Wat ik me trouwens wel afvraag als ik mijn antwoorden vergelijk met het antwoorden module is dat mijn argument een goede correcte beagrumentering heeft maar er een ander argument beschreven staat als juist. Als het nagekeken word, moet dat dan echt strict overeenkomen met het nakijkblad, of mag het er ook van afwijken als het juist is?
Als het in het correctiemodel staat is het sowieso goed. Staat het er niet in dan kan het ook goed gerekend worden maar dan ben je afhankelijk van de beoordeling van je docent en de tweede corrector. ;) Het antwoord mag dus afwijken maar je hebt dan geen zekerheid of het goedgekeurd wordt. (Over dat soort dingen is trouwens ook overleg tussen docenten in de regio/het land, om te vergelijken wat andere docenten ook goede antwoorden vinden.)

En idd lekker vergelijken morgen :) Hebben we wat te doen tussen AK en NL in :P

----------------------------------------------------------------------------

Ik had mijn coördinator even gemaild of je de examens mee naar huis mocht nemen, wel zo makkelijk met nakijken en leuk als herinnering. Nu dus mailtje terug: Je mag ze ophalen een half uur na de tijdverlengers klaar zijn.

Dus pas een uur na afloop! Dat zuigt echt balletjes...

Ik zou het ook allemaal op een kladje kunnen schrijven en hem dan stiekem in mijn woordenboek stoppen of in mijn zak. Maar dat mag eigenlijk ook niet. En ik wil die examens gewoon hebben }:|

Dan maar een uur wachten...
pi_162134728
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:46 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Als het in het correctiemodel staat is het sowieso goed. Staat het er niet in dan kan het ook goed gerekend worden maar dan ben je afhankelijk van de beoordeling van je docent en de tweede corrector. ;) Het antwoord mag dus afwijken maar je hebt dan geen zekerheid of het goedgekeurd wordt. (Over dat soort dingen is trouwens ook overleg tussen docenten in de regio/het land, om te vergelijken wat andere docenten ook goede antwoorden vinden.)

En idd lekker vergelijken morgen :) Hebben we wat te doen tussen AK en NL in :P

----------------------------------------------------------------------------

Ik had mijn coördinator even gemaild of je de examens mee naar huis mocht nemen, wel zo makkelijk met nakijken en leuk als herinnering. Nu dus mailtje terug: Je mag ze ophalen een half uur na de tijdverlengers klaar zijn.

Dus pas een uur na afloop! Dat zuigt echt balletjes...

Ik zou het ook allemaal op een kladje kunnen schrijven en hem dan stiekem in mijn woordenboek stoppen of in mijn zak. Maar dat mag eigenlijk ook niet. En ik wil die examens gewoon hebben }:|

Dan maar een uur wachten...
Verschilt per school. Bij mij mag je na 3 uur gewoon je kladblaadje meenemen.
pi_162135006
Heb voor Nederlands zo tussen de 4.4-6.6 als ik het een beetje oke heb nagekeken. Nu hopen dat ik niet te veel spellingsfouten heb en dat de n-term oke is :') Moet een 5.4 halen.
pi_162135066
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:55 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Verschilt per school. Bij mij mag je na 3 uur gewoon je kladblaadje meenemen.
Ik weet, vandaar dat ik dus mijn coördinator had gemaild :P Op mijn vorige school mocht ik mijn hele hebben en houden meenemen mits je tot het eind bleef zitten. Dat was nu ook fijn geweest, of na een half uur maar een uur is echt net te lang eigenlijk...

Maar dat komt omdat er bij mij op school elk jaar weer een stel klootviolen zijn die hun antwoorden gewoon doodleuk meenemen en dan "OH KUT" terug de examenzaal binnen komen rennen en dan roept iedereen: "ONGELDIG. Dat is een 1!"

Gewoon serieus de afgelopen 4 jaar zijn er elk jaar wel een of twee mensen die dat flikken terwijl ze er letterlijk elk SE voor waarschuwen.

Ik snap dat het kan gebeuren en het is goed dat de school alles doet om het te voorkomen, maar nu vind ik het wat minder leuk :P
pi_162135147
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:00 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Ik weet, vandaar dat ik dus mijn coördinator had gemaild :P Op mijn vorige school mocht ik mijn hele hebben en houden meenemen mits je tot het eind bleef zitten. Dat was nu ook fijn geweest, of na een half uur maar een uur is echt net te lang eigenlijk...

Maar dat komt omdat er bij mij op school elk jaar weer een stel klootviolen zijn die hun antwoorden gewoon doodleuk meenemen en dan "OH KUT" terug de examenzaal binnen komen rennen en dan roept iedereen: "ONGELDIG. Dat is een 1!"

Gewoon serieus de afgelopen 4 jaar zijn er elk jaar wel een of twee mensen die dat flikken terwijl ze er letterlijk elk SE voor waarschuwen.

Ik snap dat het kan gebeuren en het is goed dat de school alles doet om het te voorkomen, maar nu vind ik het wat minder leuk :P
Oh wauw :') Dan ben je ook wel een mongool.
Al was ik vandaag ook bang dat zoiets zou gebeuren aangezien er 20 blaadjes verspreid op m'n tafel lagen. Doe gewoon nietjes in die examens man man
pi_162135695
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:01 schreef Kauai het volgende:

[..]

Oh wauw :') Dan ben je ook wel een mongool.
Al was ik vandaag ook bang dat zoiets zou gebeuren aangezien er 20 blaadjes verspreid op m'n tafel lagen. Doe gewoon nietjes in die examens man man
Het kan idd zomaar gebeuren. Zelf ben ik echt neurotisch met nummerren. Ik doe zowel 'Blaadje 1/4, 2/4 etc...' als 'Blz 1/8, 2/8 etc...' en dan ook nog 'z.o.z. ->' en 'Zie volgend blaadje ->' en tot slot -Einde- als ik klaar ben. En dan alles drie keer checken en nog een keer kijken of de nummering van de opdrachten klopt en of er niks per ongeluk nog leeg is. Ik heb heel vaak dat de surveillanten komen miepen dat de tijd voorbij is omdat ik nog bezig ben met nummerren _O-
pi_162135883
Dus waar bestaat jullie voedselpakket uit?

Flesje water en een banaan is goed genoeg voor mij.
pi_162135982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:12 schreef Longcat. het volgende:

Flesje water met smaakje + flesje gewoon water. En dan nog time-out koeken, die zijn lekker voedzaam en eten makkelijk weg.

En voor morgen tussen de twee examens in heb ik nog een pastasalade en een blikje cola ;)
pi_162136076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:12 schreef Longcat. het volgende:

Twee van die fruitrepen en twee flesjes water
Ik drink altijd heel veel tijdens toetsen dus vandaar
pi_162136317
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:15 schreef Kauai het volgende:
Twee van die fruitrepen en twee flesjes water
Ik drink altijd heel veel tijdens toetsen dus vandaar
Moet je dan niet naar de wc? :@
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:23:30 #97
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_162136755
Wauw al die pakketten!

Ik eet en drink eigenlijk helemaal niks, leidt me alleen maar af...
AZ
ALKMAAR
pi_162137046
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:18 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Moet je dan niet naar de wc? :@
Nee eigenlijk niet als ik erg in de toets zit :P
pi_162137454
Ik had vandaag 1 muffin mee en 2 flesjes water. Had alles op na een half uur en moest pissen als een paard
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:59:25 #100
451781 anoniem1711
Know or be known
pi_162138860
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:23 schreef Durmada het volgende:
Wauw al die pakketten!

Hahaha heb ik inderdaad ook, maar water is altijd wel fijn dan neem je en een korte pauze en versterkt dat je concentratievermogen.

Bron: Since your brain is mostly water, drinking it helps you think, focus and concentrate better and be more alert. As an added bonus, your energy levels are also boosted!
http://www.mindbodygreen.(...)rink-More-Water.html

Een aanrader dus!
pi_162139498
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:23 schreef Durmada het volgende:
Wauw al die pakketten!

2 flesjes drinken en een tussendoortje vallen wel mee toch -O-

Sommige mensen nemen echt bergen mee :P

---------------------------------

Ik ga slapen, truste iedereen :Z
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:33:42 #102
413672 Munchlax
De pokémon van FOK!
pi_162140518
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:59 schreef anoniem1711 het volgende:

[..]

Hahaha heb ik inderdaad ook, maar water is altijd wel fijn dan neem je en een korte pauze en versterkt dat je concentratievermogen.

Bron: Since your brain is mostly water, drinking it helps you think, focus and concentrate better and be more alert. As an added bonus, your energy levels are also boosted!
http://www.mindbodygreen.(...)rink-More-Water.html

Een aanrader dus!
Beter ook, ik nam vandaag ook gewoon een flesje water mee, ook maar echt 4 slokken genomen ofso. Als ik eenmaal bezig ben met rekenen / denken ga ik niet drinken, dat leidt me echt af.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 00:08:18 #103
389496 fb12fb12
Come at me,bro
pi_162141771
Hallo examen-kandidaten, morgen is weer het eindexamen Nederlands in zicht en ik haal bij die examens van vorig jaar constant een 6.5. Denken jullie dat het morgen dan ook zou moeten lukken ofniet? Zal wel aardig helpen met mijn zenuwen
pi_162142332
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 00:08 schreef fb12fb12 het volgende:
Hallo examen-kandidaten, morgen is weer het eindexamen Nederlands in zicht en ik haal bij die examens van vorig jaar constant een 6.5. Denken jullie dat het morgen dan ook zou moeten lukken ofniet? Zal wel aardig helpen met mijn zenuwen
Nee, gaat niet lukken, je haalt een 2,8.

Hoe moeten wij dat nou weten? -_-
Try not to become a man of success, but rather try to become a man of value.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 00:41:15 #105
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_162142537
Altijd dat gezeik over Nederlands examen :') Als je fatsoenlijk Nederlands kan haal je gewoon een voldoende. Had vorig jaar een 5,7 (of 5,9) gehaald :+
leef de leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')