Duurt eventjes, komt welquote:Op donderdag 12 mei 2016 18:41 schreef Goldenrush het volgende:
Mensen al klachten bij LAKS kunnen indienen? Heb een klacht verstuurd maar moet bevestigen en heb de mail nog niet binnen
Ah gunstig gunstigquote:Op donderdag 12 mei 2016 18:51 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Voor je CE mag je een 3 of 4 halen mits je eindcijfer dan een 5 of hoger is. Als eindcijfer mag je geen 3 of 4 staan.
--------------------------------------------------
Was het maar zo'n feestquote:Op donderdag 12 mei 2016 18:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit jij haalt toch een 8
CEquote:Op donderdag 12 mei 2016 18:32 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Bedoel je op het CE of als eindlijst?
Nederlands is nooit te doen, elk jaar gezeik. Heb even het examen globaal doorgenomen, weer van die typische vwo-teksten. Misschien binnenkort even een tekstje maken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:56 schreef Unites het volgende:
Nederlands was niet te doen.
M'n cijfer ligt tussen de 4.1 en 6.1
Totaal anders dan voorgaande jaren... 1 tekst meer en hele gekke vragen. Ook geen drogredenen en zo...
Ook te veel open vragen...... echt HEEL WEINIG meerkeuze.
teksten waren te abstract en totaal niet interessant.
En ja, dat vond ik bij de voorgaande jaren wel het geval.
Wow, echt knap van je zeg!quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:18 schreef anoniem1711 het volgende:
Heb vanmiddag kritisch nagekeken en kom op minimaal 45 punten uit van de 66. Sowieso een voldoende dus! Ik ben er blij mee, was wel veels te abstract zoals velen zeggen en te veel open vragen. Ik vind het goed genoeg, aju Nederlands. 😂
Je haalt alleen maar goeie cijfers op oefenen. Dus je hoeft nergens bang voor te zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:47 schreef JoelBaka het volgende:
Ik ben niet zenuwachtig hoor, zit alleen maar te kettingroken![]()
Ik schiet nog wel eens uit en dan heb ik een dikke onvoldoende, zo heb ik een maand geleden nog een 2,8 voor AK gehaaldquote:Op donderdag 12 mei 2016 20:50 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Je haalt alleen maar goeie cijfers op oefenen. Dus je hoeft nergens bang voor te zijn.
Die kan ik inderdaad ook niet vinden... Vaag? Misschien dit stukje: "Met het verlies van talen- kennis zijn we minder productief geworden." ? Maf.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:52 schreef Munchlax het volgende:
Heb Nederlands slecht voorbereidt, alleen de 2015-I gemaakt.
Ging nog best lekker trouwens, wel heb ik een vraag voor iemand van jullie:
Waar in de alinea staat de drogreden van de "onjuist beroep op causaliteit" van vraag 7, ben sowieso al geen fan van drogredenen.
Hoe heb jij geleerd voor Aardrijkskunde? Bij de oefenexamens zit ik altijd wel rond de zes, maar soms mis ik het verband bij vragen over Aarde..quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:55 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik schiet nog wel eens uit en dan heb ik een dikke onvoldoende, zo heb ik een maand geleden nog een 2,8 voor AK gehaald(En weer opgehaald, dat dan weer wel) Aan de ene kant heb ik er wel echt vertrouwen in, maar eerdere faal-ervaringen werken niet echt mee.
Nederlands moet wel goedkomen, leuk gaat het niet worden maar ik haal sowieso wel een voldoende.
Vind drogredenen altijd maar ver gezocht in die stukjes, maar kan ook aan mij liggenquote:Op donderdag 12 mei 2016 20:55 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik schiet nog wel eens uit en dan heb ik een dikke onvoldoende, zo heb ik een maand geleden nog een 2,8 voor AK gehaald(En weer opgehaald, dat dan weer wel) Aan de ene kant heb ik er wel echt vertrouwen in, maar eerdere faal-ervaringen werken niet echt mee.
Nederlands moet wel goedkomen, leuk gaat het niet worden maar ik haal sowieso wel een voldoende.
[..]
Die kan ik inderdaad ook niet vinden... Vaag? Misschien dit stukje: "Met het verlies van talen- kennis zijn we minder productief geworden." ? Maf.
Ik ben begonnen met examens maken en dat viel me heel erg mee, dus toen heb ik er nog een paar gemaakt en die gingen ook lekker. Verder heb ik nog wat onderdelen doorgenomen met een online examentraining, met filmpjes enz. En uitgebreide examenbesprekingen filmpjes bekeken, zodat ik ook wist waarom ik iets goed/fout heb. En nu nog even een samenvatting vlug doorlezen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:59 schreef ThePast het volgende:
[..]
Hoe heb jij geleerd voor Aardrijkskunde? Bij de oefenexamens zit ik altijd wel rond de zes, maar soms mis ik het verband bij vragen over Aarde..
Het ontbreken/verdwijnen van talenpakketten (uit het onderwijs) zal hoogstwaarschijnlijk niet de enigste oorzaak van economische schade zijn. Althans, dat is niet logisch. Daar liggen meer oorzaken aan ten grondslag, vandaar dat het een drogredenering is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:52 schreef Munchlax het volgende:
Heb Nederlands slecht voorbereidt, alleen de 2015-I gemaakt.
Ging nog best lekker trouwens, wel heb ik een vraag voor iemand van jullie:
Waar in de alinea staat de drogreden van de "onjuist beroep op causaliteit" van vraag 7, ben sowieso al geen fan van drogredenen.
Bedankt, kan ik wel wat mee. Succes morgen, kunnen we de onze score eens vergelijken haha!quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:07 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met examens maken en dat viel me heel erg mee, dus toen heb ik er nog een paar gemaakt en die gingen ook lekker. Verder heb ik nog wat onderdelen doorgenomen met een online examentraining, met filmpjes enz. En uitgebreide examenbesprekingen filmpjes bekeken, zodat ik ook wist waarom ik iets goed/fout heb. En nu nog even een samenvatting vlug doorlezen.
Bij aarde is het verband echt supervaak hoogteverschillen/bergen/vulkanenDus dat invullen als je niet weet waarom een bepaald klimaat/wind/neerslag/whatever in een bepaald gebied valt. Verder heel goed de bronnen lezen en markeren, neem verschillende kleurtjes mee. (Of een kleurpotlood ipv marker, werkt ook) En ook de vraag markeren, de belangrijkste dingen. Soms moet je twee dingen doen zoals: Waar is dat blabla en daarna Waarom is dat daar blabla. Dan moet je dus even Waar en Waarom markeren zodat je dat in je hoofd hebt
![]()
En wat soms ook helpt is een tekeningetje maken. Met begrippen of oorzaak-gevolg aan elkaar koppelen dan een [blokje 1]->[blokje tussenstap]->[blokje resultaat] tekenen. Of een wereldbol met een pijltje van de windrichting. Of hoe twee platen tegen elkaar gaan/over elkaar/onder elkaar. En zet bovenop je blad een compas, om te voorkomen dat je N-Z-O-W door de war haalt
Als het in het correctiemodel staat is het sowieso goed. Staat het er niet in dan kan het ook goed gerekend worden maar dan ben je afhankelijk van de beoordeling van je docent en de tweede corrector.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:17 schreef ThePast het volgende:
[..]
Bedankt, kan ik wel wat mee. Succes morgen, kunnen we de onze score eens vergelijken haha!
edit: Wat ik me trouwens wel afvraag als ik mijn antwoorden vergelijk met het antwoorden module is dat mijn argument een goede correcte beagrumentering heeft maar er een ander argument beschreven staat als juist. Als het nagekeken word, moet dat dan echt strict overeenkomen met het nakijkblad, of mag het er ook van afwijken als het juist is?
Verschilt per school. Bij mij mag je na 3 uur gewoon je kladblaadje meenemen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:46 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Als het in het correctiemodel staat is het sowieso goed. Staat het er niet in dan kan het ook goed gerekend worden maar dan ben je afhankelijk van de beoordeling van je docent en de tweede corrector.Het antwoord mag dus afwijken maar je hebt dan geen zekerheid of het goedgekeurd wordt. (Over dat soort dingen is trouwens ook overleg tussen docenten in de regio/het land, om te vergelijken wat andere docenten ook goede antwoorden vinden.)
En idd lekker vergelijken morgenHebben we wat te doen tussen AK en NL in
----------------------------------------------------------------------------
Ik had mijn coördinator even gemaild of je de examens mee naar huis mocht nemen, wel zo makkelijk met nakijken en leuk als herinnering. Nu dus mailtje terug: Je mag ze ophalen een half uur na de tijdverlengers klaar zijn.
Dus pas een uur na afloop! Dat zuigt echt balletjes...
Ik zou het ook allemaal op een kladje kunnen schrijven en hem dan stiekem in mijn woordenboek stoppen of in mijn zak. Maar dat mag eigenlijk ook niet. En ik wil die examens gewoon hebben![]()
Dan maar een uur wachten...
Ik weet, vandaar dat ik dus mijn coördinator had gemaildquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:55 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Verschilt per school. Bij mij mag je na 3 uur gewoon je kladblaadje meenemen.
Oh wauwquote:Op donderdag 12 mei 2016 22:00 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik weet, vandaar dat ik dus mijn coördinator had gemaildOp mijn vorige school mocht ik mijn hele hebben en houden meenemen mits je tot het eind bleef zitten. Dat was nu ook fijn geweest, of na een half uur maar een uur is echt net te lang eigenlijk...
Maar dat komt omdat er bij mij op school elk jaar weer een stel klootviolen zijn die hun antwoorden gewoon doodleuk meenemen en dan "OH KUT" terug de examenzaal binnen komen rennen en dan roept iedereen: "ONGELDIG. Dat is een 1!"
Gewoon serieus de afgelopen 4 jaar zijn er elk jaar wel een of twee mensen die dat flikken terwijl ze er letterlijk elk SE voor waarschuwen.
Ik snap dat het kan gebeuren en het is goed dat de school alles doet om het te voorkomen, maar nu vind ik het wat minder leuk
Het kan idd zomaar gebeuren. Zelf ben ik echt neurotisch met nummerren. Ik doe zowel 'Blaadje 1/4, 2/4 etc...' als 'Blz 1/8, 2/8 etc...' en dan ook nog 'z.o.z. ->' en 'Zie volgend blaadje ->' en tot slot -Einde- als ik klaar ben. En dan alles drie keer checken en nog een keer kijken of de nummering van de opdrachten klopt en of er niks per ongeluk nog leeg is. Ik heb heel vaak dat de surveillanten komen miepen dat de tijd voorbij is omdat ik nog bezig ben met nummerrenquote:Op donderdag 12 mei 2016 22:01 schreef Kauai het volgende:
[..]
Oh wauwDan ben je ook wel een mongool.
Al was ik vandaag ook bang dat zoiets zou gebeuren aangezien er 20 blaadjes verspreid op m'n tafel lagen. Doe gewoon nietjes in die examens man man
Flesje water met smaakje + flesje gewoon water. En dan nog time-out koeken, die zijn lekker voedzaam en eten makkelijk weg.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:12 schreef Longcat. het volgende:
Dus waar bestaat jullie voedselpakket uit?
Flesje water en een banaan is goed genoeg voor mij.
Twee van die fruitrepen en twee flesjes waterquote:Op donderdag 12 mei 2016 22:12 schreef Longcat. het volgende:
Dus waar bestaat jullie voedselpakket uit?
Flesje water en een banaan is goed genoeg voor mij.
Moet je dan niet naar de wc?quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:15 schreef Kauai het volgende:
Twee van die fruitrepen en twee flesjes water
Ik drink altijd heel veel tijdens toetsen dus vandaar
Hahaha heb ik inderdaad ook, maar water is altijd wel fijn dan neem je en een korte pauze en versterkt dat je concentratievermogen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:23 schreef Durmada het volgende:
Wauw al die pakketten!
Ik eet en drink eigenlijk helemaal niks, leidt me alleen maar af...
2 flesjes drinken en een tussendoortje vallen wel mee tochquote:Op donderdag 12 mei 2016 22:23 schreef Durmada het volgende:
Wauw al die pakketten!
Ik eet en drink eigenlijk helemaal niks, leidt me alleen maar af...
Beter ook, ik nam vandaag ook gewoon een flesje water mee, ook maar echt 4 slokken genomen ofso. Als ik eenmaal bezig ben met rekenen / denken ga ik niet drinken, dat leidt me echt af.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:59 schreef anoniem1711 het volgende:
[..]
Hahaha heb ik inderdaad ook, maar water is altijd wel fijn dan neem je en een korte pauze en versterkt dat je concentratievermogen.
Bron: Since your brain is mostly water, drinking it helps you think, focus and concentrate better and be more alert. As an added bonus, your energy levels are also boosted!
http://www.mindbodygreen.(...)rink-More-Water.html
Een aanrader dus!
Nee, gaat niet lukken, je haalt een 2,8.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:08 schreef fb12fb12 het volgende:
Hallo examen-kandidaten, morgen is weer het eindexamen Nederlands in zicht en ik haal bij die examens van vorig jaar constant een 6.5. Denken jullie dat het morgen dan ook zou moeten lukken ofniet? Zal wel aardig helpen met mijn zenuwen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |