Maar het idee van civilization lijkt me nou net -juist- dat oorlog ongeacht de victory conditions een valide strategie is. Alle manieren om te winnen vallen op de een of andere manier samen, ongeacht of je focus op een specifieke win condition ligt. Ook als je warlike wilt gaan ben je deels afhankelijk van een steady stream aan gold, science en culture. Ook als je voor culture/science gaat kan het juist profijtelijk zijn om een stad met wonders of geupgrade districts in te nemen en preventief aanvallen uit te voeren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 01:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Mja, het ligt er een beetje aan hoe je het spelletje graag wil spelen, denk ik. Als je graag oorlog wil voeren (wat aan de posts te zien voor de meeste mensen hier geldt) dan zit je wel goed, denk ik. Maar als je, zoals ik, het oorlogsspelletje minder leuk vindt dan kan ik Civ6 nog niet echt aanraden.
Ik heb echt heel veel Civ5 gespeeld en dan zette ik de Domination Victory altijd uit. Dat heb ik nu ook gedaan, maar de AI in Civ6 lijkt zich daar niet veel van aan te trekken. Beetje jammer, want voor mij was Civilization altijd een spel dat je kon spelen zoals je het zelf wilde, maar na 10 keer overnieuw te zijn begonnen (idd heel irritant dat hij je settings niet onthoudt), heb ik er maar de brui aan gegeven vanavond.
Voor alle duidelijkheid: van mij hoeft de mogelijkheid van oorlog niet 'uit' gezet te worden, maar ik wil graag dat als ik de Domination Victory disable, de AI ook wat minder bloeddorstig wordt.
Sja, ik was al bang dat ik allemaal 'Maar oorlog is nu juist het spel!!!!1EINZ1!!'-reacties zou krijgen. Daarom zei ik al dat voor mij de kans op oorlog niet 'uitgezet' hoeft te worden. Dat meen ik ook. Het is natuurlijk ook niet dat ik nooit oorlog had in Civ5. Het gaat er meer om dat 'oorlog voorkomen' ook een valide strategie was en dat ik die balans een beetje kwijt ben in Civ6. De AI valt je veel sneller, compleet random aan, al vroeg in het spel. Althans, dat is na een dag proberen mijn conclusie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 02:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar het idee van civilization lijkt me nou net -juist- dat oorlog ongeacht de victory conditions een valide strategie is. Alle manieren om te winnen vallen op de een of andere manier samen, ongeacht of je focus op een specifieke win condition ligt. Ook als je warlike wilt gaan ben je deels afhankelijk van een steady stream aan gold, science en culture. Ook als je voor culture/science gaat kan het juist profijtelijk zijn om een stad met wonders of geupgrade districts in te nemen en preventief aanvallen uit te voeren.
Als je geen oorlog wilt voeren moet je gewoon genoeg units bouwen om jezelf te kunnen verdedigen in geval van nood en voor de rest de focus leggen op diplomatie en vergaren van science/culture. Of de huidige AI misschien iets te warlike is is een andere discussie maar waarom je zo'n gigantisch aspect van civilization liever vrijwel afwezig wilt hebben puzzelt mij
Maar zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat oorlog net zo goed een onderdeel is van andere soorten victory. En ook in Civ 5 moest je nou eenmaal investeren in legers als je Atilla en Genghis als begin buren had, ondanks dat je science/tourism wilde winnen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Sja, ik was al bang dat ik allemaal 'Maar oorlog is nu juist het spel!!!!1EINZ1!!'-reacties zou krijgen.
Een 'minder aggressief' stand is wel leuk ja. Maar wat ems. Bedoelt is volgens mij dat je geen oorlog krijgt als je een redelijk leger op de been houdt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Sja, ik was al bang dat ik allemaal 'Maar oorlog is nu juist het spel!!!!1EINZ1!!'-reacties zou krijgen. Daarom zei ik al dat voor mij de kans op oorlog niet 'uitgezet' hoeft te worden. Dat meen ik ook. Het is natuurlijk ook niet dat ik nooit oorlog had in Civ5. Het gaat er meer om dat 'oorlog voorkomen' ook een valide strategie was en dat ik die balans een beetje kwijt ben in Civ6. De AI valt je veel sneller, compleet random aan, al vroeg in het spel. Althans, dat is na een dag proberen mijn conclusie.
Prima als je het wilt spelen om epische oorlogen te voeren. Go for it! Als je mijn manier van spelen niet leuk vindt, ook prima. Maar in Civ5 had je de keuze, in Civ6 minder, zo lijkt het. Dat is de enige nuance die ik wilde maken op de uitspraak dat als de Civ5 leuk vond, je met Civ6 ook wel goed zit.
Al geprobeerd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:38 schreef ems. het volgende:
Als je de difficulty omlaag gooit denk ik dat je het al een stuk eenvoudiger gaat hebben met turtlen.
Ligt geheel aan welke CIVs je tegen je hebt, heb er ook al gehad die dan de oorlog verklaren omdat ze bang van m'n leger zijnquote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Een 'minder aggressief' stand is wel leuk ja. Maar wat ems. Bedoelt is volgens mij dat je geen oorlog krijgt als je een redelijk leger op de been houdt.
http://steamcommunity.com(...)/340412122408501041/quote:AI declare war in unison
Many Civilization VI players consider this AI behavior is rather abnormal since they offer no reason to be attacked. Some gamers got attacked after round 6, which is really annoying because this gives them no time to properly upgrade their military, technology and economy.
In my game, all the AIs just randomly declare war on me on the same turn for no actual reason, even if they are way too far away to send any unit towards me. […] Anyone else having this problem?
Hebben andere mensen ook dit probleem? Ik kan zo snel niet iets soortgelijks terugvinden. Al alles geupdate en file integrity check gedaan?quote:Op zondag 30 oktober 2016 09:58 schreef GlenSpey het volgende:
Ik heb echt niks dan gezeik sinds gisteren met dit spel. Savefiles die niet meer willen loaden, quicksaves en autosaves leveren CTD's op, of het speelt voor 1 hooguit 2 beurten en geeft dan alsnog een CTD (ook als ik een eerdere autosave load). Het spel loopt bij willekeurige acties opeens vast of geeft een foutmelding waarna ik enkel de muis nog zie (en verder een compleet zwart scherm heb).
Excluden in Defender heeft niets opgeleverd, lijkt zelfs alsof het alleen maar erger is geworden.
Crash to desktop, i presume.quote:
Nee ik ook niet, daarom is het ook zo vreemd...quote:Op zondag 30 oktober 2016 10:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Hebben andere mensen ook dit probleem? Ik kan zo snel niet iets soortgelijks terugvinden. Al alles geupdate en file integrity check gedaan?
wtf is trouwens een CTD?
En t is een legale versie?quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, daarom is het ook zo vreemd...
CTD = crash to desktop, op een willekeurig moment sluit het spel af zonder enige vorm van foutmelding of iets dergelijks.
Dit is een beetje de reden waarom ik erg veel oude games speel. Die zijn al helemaal gladgestreken en uitgebreid. Nieuwe games zijn toch vaak wat teruggeschroefd qua features dan het originele idee. Dat komt dan later. (Software ontwikkeling geeft zowat altijd uitloop, dan schrappen ze features)quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:09 schreef Jane het volgende:
Ik ben gelukkig niet de enige die klaagt over de random warmongering van de AI.
http://windowsreport.com/civilization-6-issues/
[..]
http://steamcommunity.com(...)/340412122408501041/
Ik heb goede hoop dat er nog wel e.e.a. aangepast gaat worden.
Zoals jij het beschrijft is het niet het Windows Defender probleem. Die had ik namelijk en bij mij bleef het telkens hangen in het loading screen. Geen CTR verder of zo.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 16:59 schreef GlenSpey het volgende:
Leuk weer al die CTD's als ik mijn savefile wil loaden. Was net bezig met een domination victory (en dat speel ik niet zovaak). Kutspel.
Ik zit lekker op continent 1. Komt Achmed van zijn continent, plaatst een settler direct naast mijn dorp strak naast een unit van mij die daar lekker inactief staat te zijn, ook nog eens op eigen grondgebied.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 15:09 schreef Jane het volgende:
Ik ben gelukkig niet de enige die klaagt over de random warmongering van de AI.
http://windowsreport.com/civilization-6-issues/
[..]
http://steamcommunity.com(...)/340412122408501041/
Ik heb goede hoop dat er nog wel e.e.a. aangepast gaat worden.
Probleem lijkt opgelost, mijn harde schijf zat vol en dat gaf gezeik (Windows 10)quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dit is een beetje de reden waarom ik erg veel oude games speel. Die zijn al helemaal gladgestreken en uitgebreid. Nieuwe games zijn toch vaak wat teruggeschroefd qua features dan het originele idee. Dat komt dan later. (Software ontwikkeling geeft zowat altijd uitloop, dan schrappen ze features)
Kan best zijn dat ze de AI niet af hebben gekregen. Heb er goede hoop op dat ze het de komende tijd zullen verbeteren.
[..]
Zoals jij het beschrijft is het niet het Windows Defender probleem. Die had ik namelijk en bij mij bleef het telkens hangen in het loading screen. Geen CTR verder of zo.
Heb je niet toevallig een enorme bak spyware of malware op je systeem draaien?
Hoe zit het met andere games die op dezelfde schijf staan?quote:Op zondag 30 oktober 2016 12:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, daarom is het ook zo vreemd...
CTD = crash to desktop, op een willekeurig moment sluit het spel af zonder enige vorm van foutmelding of iets dergelijks.
ohquote:Op zondag 30 oktober 2016 21:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Probleem lijkt opgelost, mijn harde schijf zat vol en dat gaf gezeik (Windows 10)
Deze link geeft je in ieder geval een uitleg over de leiders en welke victory je er het makkelijkst mee kan halen.quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:03 schreef Baconbus het volgende:
Net eerste match afgesloten met India Gandhi Bapu na 500 turns op score victory.
Ging best soepel, zeker gezien ik nog nooit gespeeld had. Al met al een vermakelijk spel.
Heel veel steden gebouwd, was helaas te laat met een religie omdat ik niet wist van de profeet.
Tweemaal oorlog gehad omdat China daar zin in had, keihard gepwnd en verder enkel barbaren.
Wou voor de science victory gaan, had al 2 Marspods afgeschoten maar die laatste duurde dus te lang.
Nu ik het spel beter snap ga ik ongetwijfeld bepaalde dingen anders doen in de volgende match.
Weet alleen nog niet met welke leider/empire dat gaat zijn.
Iemand een leuke suggestie?
Bedankt!quote:Op maandag 31 oktober 2016 00:13 schreef jogy het volgende:
[..]
Deze link geeft je in ieder geval een uitleg over de leiders en welke victory je er het makkelijkst mee kan halen.
http://mashable.com/2016/(...)-guide/#1lAlcBl2lOqM
Ik ben mijn eerste playthrough met Roosevelt aan het doen maar dat blijkt toch wel een beetje een leider die gericht is op oorlog en ik ben zelf meer een 'vreedzame' strijder (science vooral). Maar nu zit de helft nog in het industriële tijdperk en ik zit al in de future tech te klootviolenquote:Op maandag 31 oktober 2016 00:19 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Bedankt!
Denk dat het Montezuma of Gilgamesh gaat worden.
Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?quote:Op maandag 31 oktober 2016 09:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben mijn eerste playthrough met Roosevelt aan het doen maar dat blijkt toch wel een beetje een leider die gericht is op oorlog en ik ben zelf meer een 'vreedzame' strijder (science vooral). Maar nu zit de helft nog in het industriële tijdperk en ik zit al in de future tech te klootviolen.
Ik hoop wel dat ze de AI nog wat beter maken eerlijk gezegd. Dit is de eerste keer in een CIV spel dat ik andere landen zie in late game nog steeds niet verder zijn gekomen dan 3 steden, de totale achterlijkheid van unitmanagement en nog een paar andere dingen die me doen denken dat ik tegen getrainde aapjes aan het vechten ben. Ondertussen heb ik in 1 spel al 24 uur gestopt dus ik ben zeker wel fan van het spel.
AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etcquote:Op maandag 31 oktober 2016 13:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?
Wat betreft de AI vond ik 'm in dat eerste potje ook vrij simpel maar dat kan ook aan de moeilijkheidsgraad liggen. Ben benieuwd of ze bijvoorbeeld geniale moves maken als dat op z'n hoogst staat.
PS. Het is toch Barbarossa geworden. Es ist Zeit!
Welk turn, poeh. Geen ideequote:Op maandag 31 oktober 2016 13:38 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Welke turn zit je nu? En hoever ben je met de science victory?
Wat betreft de AI vond ik 'm in dat eerste potje ook vrij simpel maar dat kan ook aan de moeilijkheidsgraad liggen. Ben benieuwd of ze bijvoorbeeld geniale moves maken als dat op z'n hoogst staat.
PS. Het is toch Barbarossa geworden. Es ist Zeit!
Maar her en der heb ik wel gelezen dat het geen inherente onkunde van de AI is maar dat het nog niet goed getweaked is. AI landen kunnen bijvoorbeeld wel units upgraden en zelfs legers combineren en rekening houden met de krachten en voordelen van alles en nog wat maar ze doen het niet (goed), de triggers lijken niet echt helemaal lekker te zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etc
Oh dus ze hebben meer middelen maar worden er niet slimmer op.quote:Op maandag 31 oktober 2016 13:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
AI wordt helaas niet beter als je m op moeilijker zet. De AI krijgt dan bonussen als meer geld, meer science, begint met meer settlers etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |