Dit dus, met een nuance. Kijk, dat je genoeg kinderen ziet waarvan je denkt 'gut here, blij dat het niet mijn kinderen zijn' is één ding, maar echt alle kinderen stom vinden, hoe 'lief' ze ook zijn...quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is geen onzin.
Als jij op je 27ste nog steeds kinderen niet leuk vindt, ze, bwvs, irritante ettertjes vindt, of stoorzenders als jij rustig in een restaurant wilt kunnen zitten eten, dan moet je eerlijk zijn tegenover je vriendin en zeggen dat je geen vader wilt worden.
En niet maar afwachten of je die vadergevoelens misschien ooit nog krijgt, want jij hebt tijd zat, zij niet.
Bij ons was aan 't begin van onze relatie meteen duidelijk dat wij allebei graag kinderen wilden. We hebben er ook nooit spijt van gehad.
Je vindt kinderen leuk of je vindt ze niet leuk. Alle kinderen! Voorwaarden stellen waaraan jouw kind moet voldoen om leuk gevonden te worden slaat echt nergens op.
Wat een onzin!quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Je vindt kinderen leuk of je vindt ze niet leuk. Alle kinderen! Voorwaarden stellen waaraan jouw kind moet voldoen om leuk gevonden te worden slaat echt nergens op.
Zonder te willen impliceren dat je wel kinderen zou moeten willen (nemen), ben ik het hier niet mee eens. het enige kind dat ik echt leuk vind en waar ik geen onbehaaglijk gevoel bij krijg, is mijn eigen kind. Bij vrijwel alle andere kinderen, hoe goed ik ze ook ken en hoe leuk ze ook kunnen zijn, heb ik dat toch wel, nog steeds. Het zijn mijn kinderen niet, dat zal wel de reden zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit dus, met een nuance. Kijk, dat je genoeg kinderen ziet waarvan je denkt 'gut here, blij dat het niet mijn kinderen zijn' is één ding, maar echt alle kinderen stom vinden, hoe 'lief' ze ook zijn...
Ik zie genoeg kinderen die best 'redelijk' zijn. Goed opgevoed en beleefd, leuk zelfs, maar zelfs dán krijg ik de kriebels van ze. Ik zie het verschil heus wel als 'kinderhaatster' tussen leuke kinderen en kutkinderen, maar uiteindelijk krijg ik bij alle kinderen een soort van onbehagelijk gevoel. Als je dat hebt lijkt het me een goed teken dat je gewoon geen ouder moet worden
M'n vader ergert zich ook groen en geel aan bepaalde kinderen, en als ik dan vraag 'maar waarom heb je er zelf dan drie?' antwoordt-ie 'ja maar jullie waren vroeger niet zo'quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een onzin!
Ik vind echt niet alle kinderen leuk. Ik vind heel veel kinderen zelfs niet leuk.
Dat wil niet zeggen dat ik niet van mijn kind gehouden had als ze niet was zoals ze nu is.
Hoezo dramatisch en raadselachtig?quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:15 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Oh god ja lekker dramatisch en raadselachtig doen tegen je kind is een goed idee. Dan kan het lekker zelf bedenken dat het aan hem/haar ligt.
Daar kan ik (gelukkig!) niets over zeggen, maar je had blijkbaar wel óndanks dat het gevoel dat je kinderen wilde voor jezelf en de goede hoop dat je jouw kind wél leuk zou vindenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zonder te willen impliceren dat je wel kinderen zou moeten willen (nemen), ben ik het hier niet mee eens. het enige kind dat ik echt leuk vind en waar ik geen onbehaaglijk gevoel bij krijg, is mijn eigen kind. Bij vrijwel alle andere kinderen, hoe goed ik ze ook ken en hoe leuk ze ook kunnen zijn, heb ik dat toch wel, nog steeds. Het zijn mijn kinderen niet, dat zal wel de reden zijn.
Niks mis mee om geen kinderen te willen. Juich het juist toe als mensen die geen kinderen willen er ook niet aan beginnen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als volwassene die geen kinderen wil, zelf, vond ik dat echt niet erg om te horen van mijn moeder. Ik vond het juist wel een opluchting ergens. Eerst was het jarenlang, toen ik zei dat ik geen kinderen wilde 'dat komt nog wel', maar toen ze uiteindelijk doorhad dat ik daar serieus in was, ging het die kant op.
Raar ergens, eigenlijk wel. Het laat zien dat kinderen krijgen 'de norm is', want dat doe je nu eenmaal, klaar. En dat zodra je wordt geconfronteerd met mensen die keihard tegen die norm ingaan je na gaat denken over je eigen keus/beslissing in deze.
Mijn moeder houdt zielsveel van me, en ik houd van haar, en we gaan voor elkaar door 't vuur! Maar ik ben zo blij met het leven dat mijn man en ik hebben, en ik kan me voorstellen dat zij dat ook wel had gewild
Nou ja, vooral het tweede lijkt me een heel goede reden om geen kinderen te willenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Daar kan ik (gelukkig!) niets over zeggen, maar je had blijkbaar wel óndanks dat het gevoel dat je kinderen wilde voor jezelf en de goede hoop dat je jouw kind wél leuk zou vinden
Als iemand én alle kinderen stom vindt, én niet de wens heeft om kinderen te willen (nemen) lijkt dat me een aardig rood lichtje
Welke zaken zijn anders dan je had verwacht? Of welke zaken had je niet voorzien?quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, vooral het tweede lijkt me een heel goede reden om geen kinderen te willen
Het eerste was het voor mij niet, omdat ik inderdaad wel hoopte (en ook wel verwachtte) dat ik mijn kind leuk zou vinden. Dat het zo zou zijn als het is, had ik dan weer niet verwacht.
En toch zijn er genoeg mensen (en veel mannen) die dan toch kinderen nemen omdat de partner het zo graag wil als ik het zo lees her en der. En als iemand als Twitch met deze houding dan toch ingeeft.. ik zou niet op die manier mijn leven willen lijden, maargoed...quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, vooral het tweede lijkt me een heel goede reden om geen kinderen te willen
Het eerste was het voor mij niet, omdat ik inderdaad wel hoopte (en ook wel verwachtte) dat ik mijn kind leuk zou vinden. Dat het zo zou zijn als het is, had ik dan weer niet verwacht.
Dus bij hoofdpijn vraagt hij niet waarom en bij ik had hoofdpijn door een ruzie (antwoord op waarom) vraagt hij wel waarom. Echt. Dat je jezelf voor de gek kunt houden met deze leugens wil niet zeggen dat je kind en anderen er ook in trappen. Als hij er in het eerste geval niet naar vraagt is dat omdat hij dat al lang niet meer durft.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoezo dramatisch en raadselachtig?![]()
Wat is dramatischer op de vraag, 'mama wat is er?'
*Ik heb een beetje hoofdpijn'' of ''Nou, J. en ik hebben ruzie gehad en daar voel ik mij nou niet zo prettig onder''.
Want geloof me, bij dat laatste krijg je als vervolgvraag, 'Waarover hadden jullie dan ruzie?'
Bij dat eerste krijg je een ''Oh, oke''.
weinig dramatisch en raadselachtig aan.
Ik denk dat je met zo'n denkwijze een bepaald zelfgeschapen beeld voor ogen hebt van het ouderschap. Je kind en het ouderschap moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen, schijnbaar.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vergist. Ik denk dat het ouderschap ook dingen over jezelf kan leren, die je nog niet wist. Dat kunnen goede en slechte dingen zijn. Dat kan ook betekenen dat je als je eenmaal een kind hebt bepaalde dingen echt niet trekt, niet kunt, niet voelt, niet wil. Dat kun je pas weten als het kind er al is. En dan zit je met de nare consequentie dat uitgerekend het ouderschap niet terug te draaien is, met geen mogelijkheid.
*boks*quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:31 schreef Isegrim het volgende:
Kinderwens = dealbreaker voor mij. Zonder enige twijfel. Hoe geweldig ik iemand ook vind.
Ik had helemaal niet verwacht dat ik zo van het moederschap zou genieten. Dat ik helemaal geen behoefte zou hebben aan carriere maken, nog vaak op stap zonder kind of samen met mijn vriend op vakantie.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Welke zaken zijn anders dan je had verwacht? Of welke zaken had je niet voorzien?
Mensen hebben wel eens hoofdpijn, dat is heel normaal, de kinderen zelf hebben ook wel eens hoofdpijn, dat is een bekend iets voor ze.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:30 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dus bij hoofdpijn vraagt hij niet waarom en bij ik had hoofdpijn door een ruzie (antwoord op waarom) vraagt hij wel waarom. Echt. Dat je jezelf voor de gek kunt houden met deze leugens wil niet zeggen dat je kind en anderen er ook in trappen. Als hij er in het eerste geval niet naar vraagt is dat omdat hij dat al lang niet meer durft.
Als conflicten en lastige gevoelens in je huis taboe zijn, leren je kinderen ze ook niet hanteren.
Toch jammer. Mensen die bewust kinderloos blijven zouden imo vrijwel altijd veel betere ouders zijn dan zij die wel voor kinderen gaan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
*boks*
Een van onze eerste avondjes als stel kwam het zo ter sprake, niet eens het of 'wij' kinderen zouden willen, maar 'kinderen', volgens mij omdat er rennende kinderen in het restaurant waren. Het was vrij snel duidelijk dat we op dezelfde golflengte zaten.
Ik ben het met je eens, hoor. Aangezien we tegenwoordig een bewuste keus kunnen maken, laten we dat dan ook doen. Wel of niet, het is allebei goed als het is wat JIJ wil. Niet je partner, de samenleving, je ouders, je vrienden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En toch zijn er genoeg mensen (en veel mannen) die dan toch kinderen nemen omdat de partner het zo graag wil als ik het zo lees her en der. En als iemand als Twitch met deze houding dan toch ingeeft.. ik zou niet op die manier mijn leven willen lijden, maargoed...dat is verder ook niet aan mij. Kan alleen maar waarschuwen
Leuk vinden 'in beginsel' bedoel ik dan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een onzin!
Ik vind echt niet alle kinderen leuk. Ik vind heel veel kinderen zelfs niet leuk.
Dat wil niet zeggen dat ik niet van mijn kind gehouden had als ze niet was zoals ze nu is.
Grappig, dit is tegen mij ook vaak gezegd. Een iemand presteerde het zelfs om te zeggen dat hij me maar egoïstisch vond.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Toch jammer. Mensen die bewust kinderloos blijven zouden imo vrijwel altijd veel betere ouders zijn dan zij die wel voor kinderen gaan.
Voor mij ookquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:31 schreef Isegrim het volgende:
Kinderwens = dealbreaker voor mij. Zonder enige twijfel. Hoe geweldig ik iemand ook vind.
Ik denk ook dat ik het 'prachtisch gezien' best goed zou doen als ik om welke reden dan ook 'gedwongen' zou kunnen worden een kind te nemen. Als je in zo'n situatie komt (dat je kinderen krijgt) moet je er imho 100% voor gaan en zorgen dat je een fatsoenlijk mens grootbrengt dat gelukkig is en met een ontzettende lach terugdenkt aan zijn/haar jeugd, en dat zou ik dan ook doen. Een kind is kwetsbaar en je ziet het vaak genoeg fout gaan. Lach daarom ook altijd terug naar een kind, of zwaai, of doe normaal. Je wilt die 'hoop' dat iedereen lief en positief is van zo'n kind ook niet breken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Toch jammer. Mensen die bewust kinderloos blijven zouden imo vrijwel altijd veel betere ouders zijn dan zij die wel voor kinderen gaan.
Onzin, ligt compleet aan de persoon zelf, ik ken twee koppels die aangaven kindervrij te zijn en uiteindelijk toch ouders zijn geworden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:37 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wij ook. Maar je moest eens weten hoeveel mensen toch altijd wel menen een mening te mogen hebben én te ventileren.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wij zijn zeer tevreden met onze keus, ons leven, en dat vind ik mooi. En daar heeft verder niemand iets van te 'vinden'.
Ja. Daarover hebben wij ook in het begin duidelijke gesprekken gehad, omdat B er nog nooit over na had gedacht. Hij wilde wel, maar als het niet zo was geweest, waren wij niet meer samen geweest.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |