quote:Op een station in de Zuid-Duitse stad München heeft een man zeker vier mensen neergestoken. Volgens Sky News zijn de slachtoffers ernstig gewond.
Persbureau Reuters meldt op basis van een lokaal radiostation dat de verwondingen levensbedreigend zijn.
Meer informatie volgt
http://www.hln.be/hln/nl/(...)on-bij-Munchen.dhtmlquote:Een jongeman heeft vanochtend in een treinstation in de Duitse plaats Grafing bij München reizigers aangevallen met een mes. Daarbij raakten vier mensen zwaargewond. Eén persoon verkeert in levensgevaar, meldt de Bayerische Rundfunk.
De vermoedelijke dader is opgepakt. Volgens ooggetuigen riep de messentrekker "Allahu akbar" (Allah is groot, nvdr.) tijdens de aanval. De politie is een onderzoek gestart.
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:38 schreef Gutmensch het volgende:
Het is een Duitser en het is nog niet duidelijk wat ie geroepen heeft.
Waarschijnlijk gewoon een psychiatrische patiënt die z'n medicatie vergeten was.
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:38 schreef Gutmensch het volgende:
Waarschijnlijk gewoon een psychiatrische patiënt die z'n medicatie vergeten was.
quote:Volgens ooggetuigen riep de messentrekker "Allahu akbar" (Allah is groot, nvdr.) tijdens de aanval.
Ik zou ook gekke dingen roepen als ik gekke dingen zou doen.quote:
http://www.sueddeutsche.d(...)ng-bahnhof-1.2987181quote:Ein Mann hat in Grafing-Bahnhof im Landkreis Ebersberg mehrere Menschen mit einem Messer angegriffen und verletzt. Ermittler bestätigen der Süddeutschen Zeitung erste Gerüchte, dass der Täter während des Angriffs "Allahu-Akbar" ("Allah ist groß") gerufen haben könnte. Ein politischer Hintergrund sei aufgrund dieser Äußerungen nicht ausgeschlossen. Das Bayerische Landeskriminalamt hat Ermittlungen aufgenommen.
Plus dit was op een een of ander klein stationnetje.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:45 schreef Ludachrist het volgende:
Neersteken valt me tegen, een beetje fanatieke moslim blaast zichzelf gewoon op
Deze aanslag niet neequote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:47 schreef Dven het volgende:
HEFTIG DIT! Zonder moslims zou dit in Europa nooit gebeuren!
Of de tweede Einsteinquote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien is de tweede Hitler wel doodgestoken
De waarheid is te hard voor sommige mensen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:00 schreef BarryOSeven het volgende:
Oh je mag hier al niet meer spreken over wat er in de koran staat?kansloze censuur
twitter:RT_com twitterde op dinsdag 10-05-2016 om 09:03:29UPDATE: One of victims of knife attack at #Grafing train station near #Munich dead - police cited by local media https://t.co/YicpAek2sP reageer retweet
Jaja , het is een complot, als je even wacht met dingen delen vinden mensen het natuurlijk minder erg, ofzo?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:21 schreef Twiitch het volgende:
Dus ze weten al wel dat hij geen bekende is van de politie maar niet of z'n achternaam bijvoorbeeld Köhl of Özturk is?
Nee, ik vind het gewoon apart dat ze het ene wel zo snel naar buiten brengen maar het andere niet. Ik geloof niet in complotten trouwens, die zijn voor zwakzinnigen met een beperkt wereldbeeld.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jaja , het is een complot, als je even wacht met dingen delen vinden mensen het natuurlijk minder erg, ofzo?![]()
Niet vreemd dat de politie alles twintig keer dubbel checkt voor ze met namen gaan strooien. Iemand kan ook een iets naars doen met jouw ID op zak en voor je het weet staat jouw naam voor eeuwig op internet.
oh.. daarmee is de balans weer terug?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:38 schreef Gutmensch het volgende:
Bedoel je niet complottheorieën?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:24 schreef Twiitch het volgende:
Ik geloof niet in complotten trouwens, die zijn voor zwakzinnigen met een beperkt wereldbeeld.
Valt niet te ontkennen dat Europa op zijn grondvesten schudt..quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:12 schreef hoas het volgende:
En Wilders werd groter en groter, vanuit zijn luie stoel.
Het zijn niet meer de Bin Laden's van weleer.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:32 schreef Wespensteek het volgende:
Die terroristen van tegenwoordig stellen weinig meer voor.
Zal ook wel een lonewolf zijn. Als het vanuit IS kwam, dan had het wel iets spectaculairder geweest denk ik zo.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:32 schreef Wespensteek het volgende:
Die terroristen van tegenwoordig stellen weinig meer voor.
Daarom willen booslims ook altijd in een grote auto rijdenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:39 schreef TheJanitor het volgende:
Wel een onzeker mannetje die Allah dat hij het nodig vindt dat iedereen roept hoe groot hij is.
Toegegeven dat zelfs IS een beetje mager is qua aanslagen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Zal ook wel een lonewolf zijn. Als het vanuit IS kwam, dan had het wel iets spectaculairder geweest denk ik zo.
Al Qaeda deed het beter inderdaad.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Toegegeven dat zelfs IS een beetje mager is qua aanslagen.
Als je een aanslag pleegt ga je toch voor de high-score lijkt me?quote:
Dat vraag ik mij ook wel eens af. Zoveel manieren om honderden, al dan niet duizenden slachtoffers te krijgen. En dan toch kiezen ze altijd een manier uit waarbij er 'maar' tientallen vallen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Als je een aanslag pleegt ga je toch voor de high-score lijkt me?
Of in ieder geval een beetje op een zichtbare plek. Waarom op een treinstation in een of ander klein voorstadje van München?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
En dat om 5:30 's ochtendsquote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Of in ieder geval een beetje op een zichtbare plek. Waarom op een treinstation in een of ander klein voorstadje van München?
Sommige mensen falen nou eenmaal op alle fronten in het leven.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat veel meer van dit soort incidenten door psychiatrische patiënten veroorzaakt wordt dan door militante moslims.quote:
Militante moslims en psychiatrische patiënten zit dan ook niet zoveel verschil in.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat veel meer van dit soort incidenten door psychiatrische patiënten veroorzaakt wordt dan door militante moslims.
Het maakt het aan de andere kant juist tastbaarder: in grote steden gebeurde het altijd. Je waant je veilig als je niet in een hoofdstad woont/er vaak komt. Dat blijkt onterecht.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Of in ieder geval een beetje op een zichtbare plek. Waarom op een treinstation in een of ander klein voorstadje van München?
Viel toch niet veel te zien.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Oh die livestream was maar van korte duur
IS roept ook aan individuen vanuit de zandbak op om hier aanslagen zoals deze te plegen. Lonewolf of niet het komt gewoon uit die hoek.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Zal ook wel een lonewolf zijn. Als het vanuit IS kwam, dan had het wel iets spectaculairder geweest denk ik zo.
Je kakt natuurlijk niet waar je slaapt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:04 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Overal incidenten in Europa qua aanslagen terwijl er in Marokko sinds 2011 geen enkel incident meer is geweest, mijn moeder heeft een 16 daagse rondreis geboekt door Marokko ze zegt dat de kans in Frankrijk en België op dit moment groter is als daar, maar toch tril ik nu al van de zenuwen
Een hakbar dus.quote:A police spokesman on the scene told broadcaster n-tv that the attacker had shouted "political statements" during the attack, but refused to comment on their nature.
Nou je, bij de één zit er een politieke bedoeling achter en bij de ander een medicatieprobleem.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:48 schreef Infection het volgende:
[..]
Militante moslims en psychiatrische patiënten zit dan ook niet zoveel verschil in.
Boze forens die het niet eens was met het Duitse regeringsbeleid aangaande de spoorwegen?quote:
Boze moslim die het niet eens was met de Duitse normen en waarden?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Boze forens die het niet eens was met het Duitse regeringsbeleid aangaande de spoorwegen?
Wel een vroege vogel dan.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:16 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Boze moslim die het niet eens was met de Duitse normen en waarden?
Het lijkt mij dan ook gewoon een eenzame hakbar.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje vreemd tijdstip en gekke locatie voor een gecoördineerde aanslag.
Als ik Risallah.com (hallo AIVD!) mag geloven zijn dit de tijden op dinsdag voor Amsterdam:quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:19 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Begint dat ochtendgebed van ze niet al om 5:00 ofzo?
Ik had toen ik s'ochtends vroeg nog met het OV moest ook weleens moordneigingen eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als ik Risallah.com (hallo AIVD!) mag geloven zijn dit de tijden op dinsdag voor Amsterdam:
Tuesday 3:15 5:52 1:37 5:48 9:23 11:45
Ik snap wel dat je bloedchagrijnig wordt als je op dinsdagochtend om 3:15 op een matje moet gaan zitten.
Ik weet niet of de Smullers al open is om 5:30, maar stel je voor dat jij net lekker gebeden hebt, de trein vervolgens een kwartier vertraging heeft, mokervol is en degene die tegen je aan gedrukt staat een patatje oorlog begint te eten, daarbij saus op je nieuwe pak morsend.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:26 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik had toen ik s'ochtends vroeg nog met het OV moest ook weleens moordneigingen eigenlijk.
Het is net zo vaak andersom, zie Keulen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 09:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
De man riep tijdens de aanval volgens sommige ooggetuigen "Allahu Akbar" en "Allah ist gross". Andere ooggetuigen spreken dat tegen.
De dader is volgens de burgemeester van Grafing een Duitser. Sommigen zeggen dat hij een allochtone achtergrond heeft. De politie kan dat niet bevestigen.
Hij zou niet bij de politie bekend zijn.
Even de afkomst-obsessie voeden. Bedankt NOS.
Is wel de moeite waardquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
In Marokko is dan ook geen jihad nodig omdat 99% moslim is en niet-moslims onderdrukt worden door de islamofascistische regering. België en Frankrijk (of eigenlijk Europa zeg maar) is het huis van de oorlog (dar al harb) voor de Islam.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:04 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Overal incidenten in Europa qua aanslagen terwijl er in Marokko sinds 2011 geen enkel incident meer is geweest, mijn moeder heeft een 16 daagse rondreis geboekt door Marokko ze zegt dat de kans in Frankrijk en België op dit moment groter is als daar, maar toch tril ik nu al van de zenuwen
http://nos.nl/artikel/210(...)ion-bij-munchen.htmlquote:De politie onderzoekt de achtergrond en het motief van de dader. Tot nu toe is alleen bekendgemaakt dat hij Paul H. heet en uit de deelstaat Hessen komt.
Paul Hakbar, dat kan niet anders.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/210(...)ion-bij-munchen.html
Zou wel zonde van het topic zijn als dit echt een verwarde man was.quote:
Paul H. Het topic zal langzaam doodbloeden.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dan kun je geen moslim zijn?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien gaat de moslim haat wel om wat er in hun koppie zit ipv hun huidskleur. Een beetje zoals mensen ook een hekel hebben aan andere gewelddadige superioriteitsbewegingen?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 11:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Paul H. Het topic zal langzaam doodbloeden.
Ik hoor gewoon de teleurstelling in je post. Wel ziek eigenlijk, als je erover nadenkt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Misschien gaat de moslim haat wel om wat er in hun koppie zit ipv hun huidskleur. Een beetje zoals mensen ook een hekel hebben aan andere gewelddadige superioriteitsbewegingen?
Dat speelt nu eenmaal ook vaak bij moslimsquote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar het had toch met gefaalde integratie te maken?!
Toch nog gelijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat speelt nu eenmaal ook vaak bij moslims
Het gebeurd niet vaak dat psychische patiënten het zelf aangeven. Ga eens praten met een therapeut.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik hoor gewoon de teleurstelling in je post. Wel ziek eigenlijk, als je erover nadenkt.
En bekeren is niet mogelijk?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:07 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Paul is een christelijke naam.
Jammer joh.
Oh, je bedoelt net zoals Michael en Michael ?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:07 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Paul is een christelijke naam.
Jammer joh.
Er zijn niet zoveel Kenianen in Duitsland.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:13 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt net zoals Michael en Michael ?
Misschien niet zo voorbarig zijn.
Wauw, je mist compleet het punt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:18 schreef Gutmensch het volgende:
Er zijn niet zoveel Kenianen in Duitsland.
Daar staat tegenover dat jij staat te juichen als blijkt dat hij dat niet isquote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
Besef even dat een groot deel van de populatie van dit topic heel erg hoopt dat die man moslimextremist is.
En besef daarna hoe vreemd dat eigenlijk is.
Toch vreemd dat ze dan Keniaanse achternamen hebben.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 12:20 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wauw, je mist compleet het punt.
Die Michaels hadden trouwens geen Keniaanse achtergrond, dubbelfaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |