abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:03:38 #211
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162058925
Zoals vanochtend had ik een gesprek met mijn collega over de vakantie, wat ze had gedaan, waar ze was geweest, wat ze had gezien enz enz enz. Jij vraagt nooit spontaan eens iets aan mensen omdat het jou totaal niet boeit. Dus waarom gaat een collega jou boeiend vinden?
pi_162058937
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:03 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Hoe ga je dat anders aanpakken dan dat je in het verleden deed? Je vorige pogingen hadden weinig resultaat. Hoe ga je dat doen?
Als ik die baan heb, hebben de rest van mijn collega's sowieso al verplicht contact met mij ;) Die bepalen meestal niet of ik er wel of niet kom te werken, die hebben het er maar mee te doen.
pi_162058953
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:03 schreef gebakken-koekje het volgende:
Zoals vanochtend had ik een gesprek met mijn collega over de vakantie, wat ze had gedaan, waar ze was geweest, wat ze had gezien enz enz enz. Jij vraagt nooit spontaan eens iets aan mensen omdat het jou totaal niet boeit. Dus waarom gaat een collega jou boeiend vinden?
Als ik weet dat ze op vakantie is geweest wel. Maar daarvoor moet je mensen kennen, vaker zien, vaker praten, band opbouwen..
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:05:35 #214
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162058965
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als ik die baan heb, hebben de rest van mijn collega's sowieso al verplicht contact met mij ;) Die bepalen meestal niet of ik er wel of niet kom te werken, die hebben het er maar mee te doen.
Hoe overtuig je iemand jou aan te nemen?

DAarbij leuk dat ze met je te maken hebben, betekent nog niet dat ze je accepteren / sociaal met je gaan zijn.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:06:12 #215
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162058976
quote:

[..]

Ja, net als je studiegenoten die verplicht de opdrachten met jou doen maar jou voor de rest links laten liggen......
pi_162058978
quote:
hebben de rest van mijn collega's sowieso al verplicht contact met mij
Die drie verplichte woorden die nodig zijn om je taak te kunnen uitvoeren, betekenen niet dat je aansluiting hebt gevonden bij je collega's. Daar is veel meer voor nodig.
pi_162058989
quote:

[..]

Er wordt bedoeld echt sociaal contact, niet dat mensen elkaar iets vragen omdat dat er nou eenmaal bij hoort als collega's. Hoe ga je DAT regelen? Waarom ben je zo afwachtend en neem je niet gewoon zelf het initiatief (en toon je oprechte interesse)?
pi_162059026
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:06 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Ja, net als je studiegenoten die verplicht de opdrachten met jou doen maar jou voor de rest links laten liggen......
Misschien is hij helemaal niet uit op diepe band, maar is oppervlakkig contact voldoende. 8 uur per dag je collega's zien en de sporadische bedrijfsuitjes of borrels kunnen voor sommige mensen genoeg zijn.
pi_162059035
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je weet dat je een filmrecensie moet schrijven, weet je wat je kan verwachten qua beoordeling als je je eigen mening er in verwerkt, info geeft over acteurs, plot, regisseur, het genre zelf. Dus dat is veel makkelijker dan '
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat in die spoiler een opdracht?

In jouw geval zou ik eens de verhaallijnen van films die jij gezien hebt waarin hetzelfde onderwerp centraal stond erbij pakken voor inspiratie.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:09:55 #220
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162059068
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:08 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Misschien is hij helemaal niet uit op diepe band, maar is oppervlakkig contact voldoende. 8 uur per dag je collega's zien en de sporadische bedrijfsuitjes of borrels kunnen voor sommige mensen genoeg zijn.
jaja, daarom heeft hij tig topics over vrienden willen en aansluiting vinden
pi_162059110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:09 schreef gebakken-koekje het volgende:
En niet te vergeten een vriendin!
pi_162059111
quote:

[..]

Wat is dit nou weer voor insteek? :') Je wilde toch aansluiting in de vorm van vriendschap?
pi_162059151
quote:

[..]

Hij wil eigenlijk alleen een relatie, maar daarvoor moet hij zich op sociaal gebied eerst wat meer ontwikkelen is de insteek.
pi_162059171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:12 schreef Chai het volgende:

[..]

Hij wil eigenlijk alleen een relatie, maar daarvoor moet hij zich op sociaal gebied eerst wat meer ontwikkelen is de insteek.
Maar dat wil hij niet.
pi_162059200
quote:

[..]

Wat ga jij een fijne werktijd tegemoet als dit je houding is.. 40 uur per week genegeerd worden lijkt me geen pretje.
pi_162059216
Deezertje, wat stel je je eigenlijjk voor bij een relatie? Netflix&Chill 24/7???
pi_162059220
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Door een baan en collega's te hebben straks?
Dat is niet hetzelfde als aansluiting vinden, net zoals het hebben van klasgenoten ook niet betekent dat je aansluiting met ze hebt.
pi_162059222
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:14 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Maar dat wil hij niet.
En dit is de hele crux. Snap ook niet waarom er maar topics blijven komen. Net zoals dit topic, is alweer nummer 4 in de reeks en er wordt precies hetzelfde gezegd in het eerste deeltje _O-

Heb je 1 gelezen, dan weet je de rest ook. Het is gewoon een welles nietes topic.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_162059269
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:08 schreef Chai het volgende:

[..]

Is dat in die spoiler een opdracht?

In jouw geval zou ik eens de verhaallijnen van films die jij gezien hebt waarin hetzelfde onderwerp centraal stond erbij pakken voor inspiratie.
Ja. Ik denk meer aan juist dat je altijd wel een relatie hebt: mensen die je dagelijks tegenkomt maar dus pas kent als je met ze praat (de welbekende 'voorbijgangers)' of mensen die altijd dezelfde trein nemen.
pi_162059290
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:16 schreef MMunkun het volgende:
Deezertje, wat stel je je eigenlijjk voor bij een relatie? Netflix&Chill 24/7???
Als het ff zou kunnen ;) maar gewoon samen tijd doorbrengen, buiten het vaste stramien van werk. Samen een verbintenis hebben, wakker worden etc.
pi_162059306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als het ff zou kunnen ;) maar gewoon samen tijd doorbrengen, buiten het vaste stramien van werk. Samen een verbintenis hebben, wakker worden etc.
Mag je vriendin wel een eigen leven leiden zonder jou?
pi_162059322
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoe komt die verbintenis volgens jou tot stand?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:23:06 #233
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162059349
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:20 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Mag je vriendin wel een eigen leven leiden zonder jou?
Boeiende vraag.
Mag ze uit gaan met vrienden Deezer?
Mag ze een avondje bij een vriend film kijken?
pi_162059376
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:15 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Wat ga jij een fijne werktijd tegemoet als dit je houding is.. 40 uur per week genegeerd worden lijkt me geen pretje.
Wij hebben sinds twee weken een nieuwe collega die ook bar weinig interesse in ons toont. Wanneer je binnenkomt en netjes 'heej, alles goed?' zegt krijg je alleen en 'ja' terug. :') Heb al een paar keer contact proberen maken door gewoon wat simpele vragen te stellen, maar er is weinig respons. Het is echt heel vervelend om met iemand te werken die geen interesse toont, ook meteen een hele andere sfeer als zij er is. Ik vrees dat het bij Deezertje niet veel anders gaat worden. Binnen een paar uur hebben mensen al door dat er iets schort.
pi_162059429
quote:

[..]

Met aansluiting bedoelt hij gewoon aansluiting met de professionals/beroepsbevolking. Met vrienden bedoelt hij een activiteitenmaat. Je moet al zijn uitspraken letterlijk opvatten zoals als hij zegt dat hij onder mensen is bedoelt hij dat er onbekende mensen om hem heen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door wiskundenoob op 10-05-2016 13:36:26 ]
pi_162059465
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:27 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Met aansluiting bedoelt hij gewoon aansluiting met de professionals/beroepsbevolking. Met vrienden bedoelt hij een activiteitenmaat. Je moet al zijn uitspraken letterlijk opvatten zoals als hij zegt dat hij onder mensen is bedoelt hij dat er onbekende mensen om hem heen is.
Als dit je beeld van de wereld is dan heb je er imho niet veel van begrepen.
pi_162059491
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja. Ik denk meer aan juist dat je altijd wel een relatie hebt: mensen die je dagelijks tegenkomt maar dus pas kent als je met ze praat (de welbekende 'voorbijgangers)' of mensen die altijd dezelfde trein nemen.
Kan, maar dan moet je wel iets bedenken waardoor het leven van jouw hoofdpersonen voor- en tijdens of na die relatie verschillend is.

Je hebt vast wel handvaten gekregen om met een creatieve opdracht om te gaan lijkt mij? Bijv. eerst brainstormen en daarna keuzes maken mbt hoofdlijnen.
pi_162059559
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:27 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Met aansluiting bedoelt hij gewoon aansluiting met de professionals/beroepsbevolking. Met vrienden bedoelt hij een activiteitenmaat. Je moet al zijn uitspraken letterlijk opvatten zoals als hij zegt dat hij onder mensen is bedoelt hij dat er onbekende mensen om hem heen is.
Zou hij met aansluiting iets van handboeien of kettingen bedoelen? En dat wij al die tijd zijn topics verkeerd begrijpen?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:33:13 #239
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162059561
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:24 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wij hebben sinds twee weken een nieuwe collega die ook bar weinig interesse in ons toont. Wanneer je binnenkomt en netjes 'heej, alles goed?' zegt krijg je alleen en 'ja' terug. :') Heb al een paar keer contact proberen maken door gewoon wat simpele vragen te stellen, maar er is weinig respons. Het is echt heel vervelend om met iemand te werken die geen interesse toont, ook meteen een hele andere sfeer als zij er is. Ik vrees dat het bij Deezertje niet veel anders gaat worden. Binnen een paar uur hebben mensen al door dat er iets schort.
heel herkenbaar. Bij ons is er nu een jongen die bij ons is om de Nederlandse taal beter te leren, prima, niets mis mee. Maar hij praat met niemand, als mensen hem groeten groet hij niet terug, als het pauze is komt hij niet bij de anderen zitten maar gaat alleen buiten staan kijken. Wij zijn verschillende keren naar hem toe gelopen met het idee dat hij misschien niet snapt hoe het werkt en met de bedoeling hem mee te nemen maar komt alleen maar 'hoeft niet' Tja.......Ten eerste vraag ik me af hoe je dan Nederlands wil gaan leren maar goed.
Maar voor de vakantie kwam zijn begeleider om te kijken hoe het ging en die vertelde dat *naam collega* het zo jammer vond dat hij geen aansluiting had met het team........eeuhmmm :{

Dus Deezer, ergens werken wil niet zeggen dat het dan zomaar vanzelf gaat, ook dan moet je er wel iets voor doen natuurlijk
pi_162059860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Opdrachten zijn nu een fijne afleiding ja. maar dus in pauzes en de weg naar huis besef je weer dat je sociaal stilstaat en niet meekomt. En qua school heeft het inderdaad geen zin meer, laat staan als ik straks na de zomer nog 1 ding moet doen ofzo.
Het is een misvatting te denken dat school of werk jouw sociale vaardigheden bij brengt. Het zijn eerder plekken waar je die vaardigheden kunt onderhouden als je ze al hebt.

Het is niet echt de aangewezen plek waar men je die vaardigheden nog gaat aanleren. Dat hebben de meeste mensen al gedaan in de eerdere fases van hun leven, omringd in de veilige omgeving van hun ouders en basisschool.

Als je eenmaal op de middelbare school of hoger zit, neemt men aan dat je die vaardigheden al bezit. En je weet, assumption is the mother of all .... ups. Dus daarmee op die plek ben jij niet geholpen, denk ik in alle bescheidenheid.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')