abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162063204
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:03 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Heb je hem al eens eerder gemaakt of is het de eerste keer?
Eerste keer, niet ingeleverd toen.
pi_162063232
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat ik wat eerder initiatief mag tonen? Ik denk steeds na over invulling, maar door sociaal gebrek lukt dat in de praktijk niet en kan niet lukraak wat foto's schieten..
Maar vooral niet aan je ASS gaan werken.....
pi_162063252
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:04 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Eerste keer, niet ingeleverd toen.
Je kunt toch aan een medestudent vragen hoe hij/zij dat toen der tijd heeft gedaan? Doe gewoon iets en lever het in zodat je in ieder geval feedback hebt en er eventueel een voldoende van kunt maken. Het is 10 mei, voor de zomer kun je daar echt nog wel een voldoende van maken.
pi_162063314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat ik wat eerder initiatief mag tonen? Ik denk steeds na over invulling, maar door sociaal gebrek lukt dat in de praktijk niet en kan niet lukraak wat foto's schieten..
Je hoeft niet zelf iets van relaties te weten. Je komt notabene elke dag hier op FOK in het onderdeel Relaties & Psychologie. Als ook maar een beetje op zoek gaat naar geschikte topics kom je al een eind voor een verhaallijn.

En verder: een keer de opdracht bij google zoeken en je krijgt ladingen aan voorbeelden en inspiratie.

Als je een draft op papier hebt, vraag je of deze en gene (bv hier op FOK, die wel ervaring met relaties en het veranderen daardoor hebben) het willen reviewen en je hebt iets om in te leveren?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_162063353
Dat is eigenlijk een leuk onderwerp om over te schrijven.

Je kunt over je kindertijd schrijven over hoe ouders hun kinderen voor jou beschermden en hoe dat jou heeft aangetast. Het is ook een goede oefening voor je ASS.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_162063375
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:06 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je kunt toch aan een medestudent vragen hoe hij/zij dat toen der tijd heeft gedaan? Doe gewoon iets en lever het in zodat je in ieder geval feedback hebt en er eventueel een voldoende van kunt maken. Het is 10 mei, voor de zomer kun je daar echt nog wel een voldoende van maken.
Welke medestudent? Hij heeft studievertraging en geen contacten...
pi_162063471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:13 schreef viceversa het volgende:

[..]

Dat dus. Opdrachten veranderen, vakken verdwijnen.
Overigens zijn het twee losse opdrachten hoor: een creatief verhaal schrijven over relaties (bijna af) en dus foto's maken en verantwoorden over willekeurige onderwerpen.
pi_162063513
Het is ook allemaal wat hè?
Ja doei.
pi_162063523
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:13 schreef viceversa het volgende:

[..]

Maar hij loopt ze vast nog wel elke dag te stalken via Facebook. Gewoon een berichtje sturen met 'Hé Klaasje, alles goed? Met mij iets minder, zit nog steeds een beetje te sukkelen met wat opdrachten van school en nu wordt het tijd dat ik écht eens dat papiertje haal, haha :P. Herinner je die opdracht van een paar jaar geleden nog, ik weet echt niet waar ik moet beginnen en van de docenten word ik niet veel wijzer.. Zou ik misschien jouw opdracht mogen bekijken ter inspiratie of als je hem niet meer hebt kunnen zeggen hoe je destijds hebt aangepakt?'

Moet je natuurlijk wel aan die ene persoon vragen van de opleiding die altijd heel aardig was en goed zijn/haar huiswerk deed. Elke opleiding heeft wel zo'n iemand.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:23:53 #265
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162063620
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:59 schreef Deezertje het volgende:

Deze opdracht stamt uit 2013, dik 3 jaar oud... de reden is nog steeds het zelfde als toen: geen idee waarover. Al aan de docent gevraagd en die weet het ook niet want ik ben vrij om het in te vullen. Beoordeling is ook vaag.
Je moet assertief zijn, initiatief nemen. En dat is niet in drie jaar tijd een keertje aan een docent vragen of hij je opdracht al deels voor je te doen door je een onderwerp aan de hand te doen.

En zo moeilijk is het niet. Kies een thematiek die linkt met een actueel onderwerp, zoek een persoon/omgeving die je daaraan kunt verbinden, maak foto's en vertel het persoonlijke verhaal en je verzin een motivatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Copycat op 10-05-2016 16:53:43 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162063622
Kun je trouwens niet gewoon een foto maken van je ouders met een compleet lul verhaal dat je hun ziet als het toonbeeld van een goede relatie en bladiebladiebladieabla. Dat soort opdrachten zuigt toch iedereen uit zijn duim. :') Net zoals die reflecties voor slb waar niemand een zak mee doet.
pi_162063734
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:23 schreef Bananenpap het volgende:
een foto maken van je ouders
Z'n ouders zijn twee weken weg :') :') :')
pi_162063823
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:28 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Z'n ouders zijn twee weken weg :') :') :')
Alsof zo'n hbo-docent nog serieus een opdracht gaat nakijken na drie jaar. :')
pi_162063907
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:31 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Misschien moeten z'n ouders maar een selfie maken en die doorsturen naar Deezertje, dan kan hij deze opsturen naar de docent :') :') :') Dan is hij nog creatief ook; 'moderne' vorm van fotografie :')
pi_162063974
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:34 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Misschien moeten z'n ouders maar een selfie maken en die doorsturen naar Deezertje, dan kan hij deze opsturen naar de docent :') :') :') Dan is hij nog creatief ook; 'moderne' vorm van fotografie :')
Ik vind het geniaal en creatief. :')
pi_162063997
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:36 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik vind het geniaal en creatief. :')
Misschien moet ik ook journalistiek gaan studeren _O- _O-
pi_162064108
"Faalangst" (onzekerheid door ASS?) houdt je blijkbaar al 3 jaar tegen voor deze opdracht. En nu 'verdwijnt' de barrière (tussen je oren) en wil/kan je opeens wel een poging wagen?

Verklaar dit alsjeblieft eens Deezertje?
pi_162064128
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:31 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Inmiddels is de oorspronkelijke docent vertrokken en nu een op leeftijd overgebeleven docent die het overneemt. Ik zou haast foto's van het internet plukken, maar ja..
pi_162064141
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:43 schreef Koral het volgende:
"Faalangst" (onzekerheid door ASS?) houdt je blijkbaar al 3 jaar tegen voor deze opdracht. En nu 'verdwijnt' de barrière (tussen je oren) en wil/kan je opeens wel een poging wagen?

Verklaar dit alsjeblieft eens Deezertje?
Zonder die opdracht krijg ik mijn diploma niet. Bovendien levert het ook maar 0,75 punt op en vind iedereen het onzin..
pi_162064157
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:45 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zonder die opdracht krijg ik mijn diploma niet. Bovendien levert het ook maar 0,75 punt op en vind iedereen het onzin..
Het is wel typerend. Blijkbaar moet er een nog grotere angst tegenover staan om je in beweging te krijgen? Want dat is toch wat je wil? Vooruitgang?
pi_162064202
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:46 schreef Koral het volgende:

[..]

Het is wel typerend. Blijkbaar moet er een nog grotere angst tegenover staan om je in beweging te krijgen? Want dat is toch wat je wil? Vooruitgang?
De angst dat straks alles goed, is maar het ontbreken van die ene opdracht mij nekt.
pi_162064254
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat dus. Opdrachten veranderen, vakken verdwijnen.
Overigens zijn het twee losse opdrachten hoor: een creatief verhaal schrijven over relaties (bijna af) en dus foto's maken en verantwoorden over willekeurige onderwerpen.
Je doet journalistiek. Foto's maken van iets nieuwswaardigs en daar een verhaal omheen schrijven moet toch niet zo moeilijk zijn?
pi_162064289
Dat is toch potdomme iets dat je in een namiddagje in elkaar flanst?
Ja doei.
pi_162064340
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
Inderdaad. Je kan er letterlijk mee doen wat je zelf wilt.
pi_162064351
quote:
Wij wel, Deezer niet.

Maar hij heeft verder geen problemen hoor. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_162064373
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je doet journalistiek. Foto's maken van iets nieuwswaardigs en daar een verhaal omheen schrijven moet toch niet zo moeilijk zijn?
Zou je denken.
pi_162064399
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De angst dat straks alles goed, is maar het ontbreken van die ene opdracht mij nekt.
Alsof je een stoplicht in je hoofd zojuist na tijden staren/ wachten persoonlijk op groen hebt gezet? ^O^

Mag ik zo vrij zijn om dit te 'projecteren' naar: je bent bang om een sociaal gesprek te voeren, en niets hebt toe te voegen (of hoe schreef je het ook al weer?). Het gevolg van nooit sociale gesprekken voeren is je hele leven in eenzaamheid nooit een relatie kunnen ervaren?

Want je kan het dus wel, dingen die je tegen houden in een context van nog iets verschrikkelijkers plaatsen zodat het kleiner lijkt, en het dan wel proberen!

Je moet het alleen veeeeeeel vaker vaker doen. Falen of niet. Dat is de smaak van vooruitgang te pakken hebben. _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door Hineni op 10-05-2016 17:07:23 ]
pi_162064433
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 16:57 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wij wel, Deezer niet.

Maar hij heeft verder geen problemen hoor. :)
Als de vrije invulling van zo'n opdrachtje al zoveel problemen geeft dan komt hij echt nooit aan de bak...
pi_162064988
quote:
Als je de foto's hebt ja. Ik moet ze eerst maken: waarvan, waarover?
pi_162065009
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nou, ga eens naar buiten, ga de stad in, loop een rondje en zoek naar iets creatiefs. Doe iets.
pi_162065165
quote:

[..]

Jij bent degene die straks een hbo werk/denkniveau moet hebben. Dan moet een opdracht waarin je wat foto's moet maken een eitje zijn. Dat kun je kinderen van de basisschool nog laten doen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:31:20 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162065218
quote:

En dat is dus een belangrijk onderdeel van journalistiek: nieuws vinden.
De verloedering van een wijk. De eenzaamheid van de mobiele individualiteit in het ov. De leegstand in de winkelstad.

Ik noem maar wat. Nieuws ligt op straat.
pi_162065226
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:29 schreef Operc het volgende:

[..]

Jij bent degene die straks een hbo werk/denkniveau moet hebben. Dan moet een opdracht waarin je wat foto's moet maken een eitje zijn. Dat kun je kinderen van de basisschool nog laten doen.
Ja maar dat hoort dan bij artikelen. Ik heb momenteel geen artikelen en verleden eigenlijk ook niet. Ik volg puur de opleiding, doe er verder niks buiten.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:32:22 #289
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162065255
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:31 schreef Deezertje het volgende:

Ja maar dat hoort dan bij artikelen. Ik heb momenteel geen artikelen en verleden eigenlijk ook niet.
:?
Wat bedoel je?
pi_162065262
quote:

[..]

Ja maar dat hoort dan bij artikelen. Ik heb momenteel geen artikelen en verleden eigenlijk ook niet.
Word je nooit moe van jezelf? Dan zoek je een artikel en ga je aan de hand van dat artikel op zoek naar een geschikte foto.
pi_162065263
quote:

[..]

Dat is onzin natuurlijk en dat weet je zelf ook wel. Foto's maken kan iedereen, en daar een verhaaltje bij schrijven doe je ook in 30 minuten.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:32:42 #292
416931 yats
(non) Average Joe
pi_162065270
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar je moet je wel in kunnen leven in anderen of waar je geen zin in hebt. Ik moet voor vrijdag nog fotoreportages schieten maar heb geen van wie of wat en mijn keuzes over het hoe en waarom van de foto's verantwoorden. Lekker hoor, die vrijheid.
Arme jongen. Wat een enorme verantwoordelijkheid toch...

Oh, dat bedoel ik sarcastisch mocht je dat missen. Geniet nog even van het student zijn, in het werkende leven moet je continu dingen doen die je vaak niet leuk vind of waarvan je niet weet hoe het gaat. Of dacht je dat ik bij mijn cliënten weet hoe hun zaak afloopt? Of dat ik mijn bijbaan zo fantastisch vind?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_162065421
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:32 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat is onzin natuurlijk en dat weet je zelf ook wel. Foto's maken kan iedereen, en daar een verhaaltje bij schrijven doe je ook in 30 minuten.
Hij loopt tegen het feit aan dat niet duidelijk is wat goed of fout is bij de opdracht. Te veel creatieve vrijheid. Dat is puur ASS.

Ik zie het somber in voor Deezer zo lang hij geen hulp zoekt. :{
pi_162065430
quote:
Ja maar dat hoort dan bij artikelen. Ik heb momenteel geen artikelen en verleden eigenlijk ook niet. Ik volg puur de opleiding, doe er verder niks buiten.
Heb je voor je opleiding nooit een artikel moeten schrijven waar je een fotoserie bij kunt verzinnen? :')
pi_162065546
Ik weet nog dat ik een krant voor Nederlands moest maken over de Joodse uittocht uit Egypte met Mozes.

Ik had er natuurlijk een 10 voor. Ik zal kijken of ik hem kan vinden. :P
pi_162065688
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij loopt tegen het feit aan dat niet duidelijk is wat goed of fout is bij de opdracht. Te veel creatieve vrijheid. Dat is puur ASS.

Ik snap (en heb er begrip voor) dat hij het lastig heeft door zijn ASS, maar ik vraag me soms af of hij het niet ook vaak als een makkelijk excuus gebruikt. Dat is ook gelijk het lastige als het gaat om autisme in tegenstelling tot andere psychologische aandoeningen, er is geen medicijn voor en er mee om leren gaan duurt een tijd. Daardoor blijft er een soort grijs gebied van onwil/ASS gerelateerde oorzaken en komt hij geen stap verder zolang hij geen hulp zoekt, en zelfs dan zal het een lang proces zijn.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:49:14 #297
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162065715
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Interesse in wat ze mogelijk voor hem zouden kunnen betekenen. ;) Daarom wil hij ook geen contact met bezette vrouwen en mede ASSers.
Dat zou heel goed kunnen kloppen! Ik had een vriendin die alleen maar contact met mensen had als ze er beter van kon worden, op welke manier dan ook.
Vriendin had ook allerlei geestelijke problemen, ik heb jaren gedacht dat ik haar wel kon 'redden' dat gaat dus gewoon echt niet.

Maar goed, ik vraag me het af, klopt dit Deezer? En zo niet waarom dan geen contact met bezette vrouwen, mensen die ook een stoornis hebben of mensen die niet in je straatje van 'daar zou ik wel een relatie mee willen' passen?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:50:45 #298
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162065745
quote:

[..]

Als je dit al niet kan bedenken.......en jij moet HBO denkniveau hebben??
pi_162065961
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:48 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik snap (en heb er begrip voor) dat hij het lastig heeft door zijn ASS, maar ik vraag me soms af of hij het niet ook vaak als een makkelijk excuus gebruikt. Dat is ook gelijk het lastige als het gaat om autisme in tegenstelling tot andere psychologische aandoeningen, er is geen medicijn voor en er mee om leren gaan duurt een tijd. Daardoor blijft er een soort grijs gebied van onwil/ASS gerelateerde oorzaken en komt hij geen stap verder zolang hij geen hulp zoekt, en zelfs dan zal het een lang proces zijn.
Er zijn wel medicijn om de overprikkeling tegen te gaan, maar het maakt je niet socialer.
pi_162066012
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 17:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd zijn opleidingkeuze niet. Hij had beter iets exacter kunnen doen, zoals vele ASS'ers.
pi_162066566
quote:

[..]

maak en foto van een hondendrol in je straat. Ook daar kun je in een uur een heel artikel over schrijven, als je een goed journalist bent.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')