Lijkt me ook dat SR4 hier serieus naast zit.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een bijstandsuitkering valt ook onder dat duurzame inkomen. Anders waren al die Somaliërs nooit Nederlander geworden. Het is een grove schande dat mensen die geen eurocent bijgedragen hebben aan de schatkist het Nederlanderschap wordt gegund.
Waar? Ik kom altijd tekort.quote:
Dat vind ik merkwaardig. Laat het duidelijk zijn dat ik het prima vind dat we goed zorgen voor de asielzoekers maar ik kan het bedrag niet rijmen met de gerapporteerde omstandigheden. Ik begrijp dat je ook wat personeelskosten en overheadkosten (administratie, een overbetaalde manager en zo) hebt maar voor dat bedrag zou toch alles prima in orde moeten zijn?quote:Op zondag 8 mei 2016 09:57 schreef Dven het volgende:
Gemeenten die vorig jaar crisisnoodopvang voor asielzoekers hebben georganiseerd, zijn in veel gevallen boven de afgesproken 100 euro per asielzoeker per dag uitgekomen.
Gemiddeld gaven gemeenten 125,78 euro per asielzoeker per dag uit. Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) heeft van een aantal gemeenten een claim ontvangen om een hogere vergoeding te krijgen, blijkt uit interne informatie die NU.nl en Reporter Radio in handen hebben.
quote:Het COA vergoedt de gemeenten 100 euro per asielzoeker per dag, maar ruim de helft van de gemeenten is boven dat bedrag uitgekomen. Zo maakte Zoetermeer maar liefst 491,11 euro aan kosten. De gemeente Landsmeer hield geld over met gemiddeld 44,98 euro.
Ik heb even wat lopen googlen : https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4quote:Op zondag 8 mei 2016 12:41 schreef SR4 het volgende:
[..]
Bijstand is geen duurzaam middel van bestaan.
De wet geeft de mogelijkheid wel inderdaad maar beleidsmatig doen we het niet want zielig.quote:– Verblijfsvergunning asiel voor onbepaalde tijd
Een verblijfsvergunning asiel voor onbepaalde tijd wordt – op verzoek – verleend als de vreemdeling direct voorafgaande aan de aanvraag gedurende vijf achtereenvolgende jaren rechtmatig verblijf heeft genoten op grond van een verblijfsvergunning asiel voor bepaalde tijd, zich op het moment waarop de geldigheidsduur van de verblijfsvergunning voor bepaalde tijd verstrijkt geen intrekkingsgrond voordoet (zoals een verbeterde situatie in het land van herkomst) en de vreemdeling het inburgeringsexamen heeft gehaald. Hier geldt geen middelenvereiste. De verblijfsvergunning asiel voor onbepaalde tijd kan niet meer worden ingetrokken als de situatie in het land van herkomst is verbeterd.
Tja, zgn "overhead" kostenquote:Op zondag 8 mei 2016 12:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat vind ik merkwaardig. Laat het duidelijk zijn dat ik het prima vind dat we goed zorgen voor de asielzoekers maar ik kan het bedrag niet rijmen met de gerapporteerde omstandigheden. Ik begrijp dat je ook wat personeelskosten en overheadkosten (administratie, een overbetaalde manager en zo) hebt maar voor dat bedrag zou toch alles prima in orde moeten zijn?
Het helpt ook weinig dat de overheid er zelf geen informatie over verstrekt.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me ook dat SR4 hier serieus naast zit.
Het toekennen van het Nederlanderschap omdat mensen uit een oorlogsgebied zielig zijn (of überhaupt zielig zijn) is in mijn ogen al totale waanzin.
Staatsburgerschap van een ander land moet je imo verdienen. Wie hier als asielzoeker ooit is gekomen en zich daarna heeft opgewerkt in de maatschappij: prima. Kansloze handophouders die na 10 jaar nog steeds geen 3 woorden Nederlands spreken: neen.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me ook dat SR4 hier serieus naast zit.
Het toekennen van het Nederlanderschap omdat mensen uit een oorlogsgebied zielig zijn (of überhaupt zielig zijn) is in mijn ogen al totale waanzin.
Dat is het ook niet!quote:Op zondag 8 mei 2016 12:47 schreef SR4 het volgende:
Hieruit trek ik de conclusie dat bijstand niet wordt gezien als een duurzaam middel van bestaan.
quote:Op zondag 8 mei 2016 12:41 schreef luxerobots het volgende:
quote:Op zondag 8 mei 2016 12:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Staatsburgerschap van een ander land moet je imo verdienen. Wie hier als asielzoeker ooit is gekomen en zich daarna heeft opgewerkt in de maatschappij: prima. Kansloze handophouders die na 10 jaar nog steeds geen 3 woorden Nederlands spreken: neen.
Dat is hier offtopic, hier gaat het om de opvang van asielzoekers. Ik wil hier best op ingaan in een andere draad waarin het wel ontopic is.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:49 schreef SR4 het volgende:
Een goed middel om te kijken wat de overheid er van vindt is om te kijken wat het percentage Somaliërs is die genaturaliseerd zijn, maar daar wordt geen informatie over gegeven
Ik vind het persoonlijk een schande dat we mensen die niets bijdragen de Nederlandse nationaliteit geven
Het is wel degelijk on topic, want als over 5 jaar de Syrische oorlog nog bezig is krijgen we aardig wat Nederlanders erbij..quote:Op zondag 8 mei 2016 12:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Dat is hier offtopic, hier gaat het om de opvang van asielzoekers. Ik wil hier best op ingaan in een andere draad waarin het wel ontopic is.
Aan de andere kant, ik heb continu van die 0-urencontractjes/flexcontracten, die uitkering is dan wel niet zo gek veel geld. Het is echter wel mooi om continu een vast bedrag te krijgen. Ik zit sommige maanden ook wel eens onder de ¤900.quote:
Fantastisch he? Doe je tenminste de moeite om te werken maar je kan de tering krijgen als je minder dan de bijstandsnorm verdientquote:Op zondag 8 mei 2016 12:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Aan de andere kant, ik heb continu van die 0-urencontractjes/flexcontracten, die uitkering is dan wel niet zo gek veel geld. Het is echter wel mooi om continu een vast bedrag te krijgen. Ik zit sommige maanden ook wel eens onder de ¤900.
Al met al houd ik er wel meer geld aan over dan bijstand, maar echt veel is het natuurlijk niet.quote:Op zondag 8 mei 2016 12:53 schreef SR4 het volgende:
[..]
Fantastisch he? Doe je tenminste de moeite om te werken maar je kan de tering krijgen als je minder dan de bijstandsnorm verdient
En dan gek opkijken dat er mensen zijn die liever in de bijstand zitten..
Goed bezigquote:Op zondag 8 mei 2016 13:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Al met al houd ik er wel meer geld aan over dan bijstand, maar echt veel is het natuurlijk niet.
Ik werk dan ook vooral om andere redenen. Ik vind dat het erbij hoort, dat je je steentje bij moet dragen. Om op een feestje niet te zeggen dat je een uitkeringstrekker bent. En ik hoop dat het me in de toekomst wat meer op gaat leveren.
Waar in de regio? Irak en Syrië zijn oorlogsgebieden. Met Turkije willen mensen ook geen zaken meer doen, omdat die Erdogan een eikel is. In Libanon is naar schatting 1 op de 4 inwoners ondertussen een migrant. Egypte en Libië zijn vreselijk instabiel. Saudi-Arabië en Iran zijn de grootste sponsors van het geweld dat plaatsvindt - moeten we die gaan steunen met vluchtelingenakkoorden?quote:Op zondag 8 mei 2016 10:28 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
[..]
De meeste 4+ sterren hotels waar ik geslapen heb wereldwijd kosten vaak beneden de 100 euro, ook in Nederland.
En verder ben ik overigens geen voorstander van het onderbrengen van deze mensen in hotels. Gewoon in de regio. Opzouten met dat volk. Ik ben er helemaal klaar mee.
Een Nederlander met Arabische roots kan met een beetje verstand een asielaanvraag indienen in een land als Duitsland en levenslang uitkerinkje pakken naast zijn leven hierquote:Op zondag 8 mei 2016 14:23 schreef invalidusername het volgende:
36500 euro per jaar. Netto. Per persoon. Waar ik me inschrijven?
Ja, het ligt aan jou.quote:Op zondag 8 mei 2016 13:20 schreef Molurus het volgende:
Prima dat we vluchtelingen opvangen. Maar 3000 euro per persoon per maand aan kosten voor opvang lijkt me nogal veel geld, of ligt dat aan mij?
Een gezin met twee kinderen kost dan 12000 euro per maand.
Ik kan me toch niet helemaal onttrekken aan de indruk dat bedrijven en gemeenten grof misbruik maken van de situatie. Dat geld moet toch effectiever uitgegeven kunnen worden zou je zeggen.
Alsof een asielaanvraag zo simpel isquote:Op zondag 8 mei 2016 14:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een Nederlander met Arabische roots kan met een beetje verstand een asielaanvraag indienen in een land als Duitsland en levenslang uitkerinkje pakken naast zijn leven hier.
Moet je ook in een Duitse opvang gaan zitten. Zoiets is alleen gunstig als je hier illegaal bent.quote:Op zondag 8 mei 2016 14:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een Nederlander met Arabische roots kan met een beetje verstand een asielaanvraag indienen in een land als Duitsland en levenslang uitkerinkje pakken naast zijn leven hier.
Of een gebouw dat al jaren gerenoveerd moet worden ter beschikking stellen aan COA. Dan krijgt de gemeente/eigenaar daar namelijk een grote zak geld voor om het te slopen en iets nieuw te bouwen.quote:Op zondag 8 mei 2016 10:53 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Hier in de regio is het vooral de VVD achterban die zijn zakken vult.
[..]
Nee ik doel op uitbaters van vervallen vakantieparken, waar geen hond meer op af komt, die nu voor de hoofdprijs hun kotten verhuren, en meer van dat soort mensen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |