Racist is geen geuzennaam.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Racist is tegenwoordig een geuzennaam.
Een culturele groep is niet hetzelfde als een ras. De Westerse cultuur is superieur aan de cultuur van een zekere stroming binnen een bepaald religie waar het normaal is om overspel te bestraffen met stenigen, homo's van rotsen af te gooien en vrouwen minderwaardig zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:40 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Een inferieure cultuur, "ik ben geen racist". Ja vriend, ja hoor.
Ohnee, dan mag het inderdaad.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:44 schreef SR4 het volgende:
Een culturele groep is niet hetzelfde als een ras. De Westerse cultuur is superieur aan de cultuur van een zekere stroming binnen een bepaald religie waar het normaal is om overspel te bestraffen met stenigen, homo's van rotsen af te gooien en vrouwen minderwaardig zijn.
Dat is iets anders dan zeggen dat negers bij voorbaat niks kunnen.
Jij bent van mening dat iedere cultuur gelijk is aan elkaar?quote:
Die landen die jij benoemt, zijn meestal jaren gekoloniseerd geweest en zijn tijdens de dekolonisatie snel afgescheept. Zo creëer je de basis voor instabiele besturen...quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:39 schreef SR4 het volgende:
[..]
Dat is dan jouw redenatie, ik beweer niet dat donkere mensen dat niet kunnen.
Wel zou het zo kunnen zijn dat door de lokale cultuur een fatsoenlijk land opbouwen onmogelijk is, maar daar heeft de huidskleur niet mee te maken.
De dekolonisatie is al een tijd voorbij en er is veel (financiële) hulp naar die landen gegaan, toch blijft het er een puinzooi.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:46 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Die landen die jij benoemt, zijn meestal jaren gekoloniseerd geweest en zijn tijdens de dekolonisatie snel afgescheept. Zo creëer je de basis voor instabiele besturen...
Ik doe niet aan vingerwijzen maar ik geef een verklaring waarom die landen onbehoorlijk bestuur hebben.
Het is al zo lang geleden en we hebben jullie geld gegeven dus daarom moet er behoorlijk bestuur zijn. Is dat jouw redenatie?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:47 schreef SR4 het volgende:
[..]
De dekolonisatie is al een tijd voorbij en er is veel (financiële) hulp naar die landen gegaan, toch blijft het er een puinzooi.
Nee. Maar ik denk niet in extremen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:46 schreef SR4 het volgende:
Jij bent van mening dat iedere cultuur gelijk is aan elkaar?
Ik merk dat je in het hele topic al bezig bent om mij woorden in de mond te leggen en mijn woorden te verdraaien op een manier dat ik me niet terug kan vinden ik mijn vermeende argumenten.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:50 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Het is al zo lang geleden en we hebben jullie geld gegeven dus daarom moet er behoorlijk bestuur zijn. Is dat jouw redenatie?
Nog geen 40 jaar.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:47 schreef SR4 het volgende:
De dekolonisatie is al een tijd voorbij en er is veel (financiële) hulp naar die landen gegaan, toch blijft het er een puinzooi.
Imperialismequote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:53 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Nog geen 40 jaar.Vervolgens hebben commercieële bedrijven zoals Shell hun kans gegrepen om indirect de macht over te nemen.
Nee ik versimpel en verhard jouw teksten om duidelijkheid te verkrijgen omdat jij je wilt verbergen in sluimertaal of eufemismen.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:52 schreef SR4 het volgende:
[..]
Ik merk dat je in het hele topic al bezig bent om mij woorden in de mond te leggen en mijn woorden te verdraaien op een manier dat ik me niet terug kan vinden ik mijn vermeende argumenten.
Je bent nu iets aan het aanbidden wat de oorzaak is van alle ellende in de door jouw 'inferieure' genoemde staten.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:55 schreef SR4 het volgende:
Imperialisme
Maar goed, laten we ons richten op het Westen.
Dan was begrijpend lezen nooit je sterkste kant op school.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:56 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Nee ik versimpel en verhard jouw teksten om duidelijkheid te verkrijgen omdat jij je wilt verbergen in sluimertaal of eufemismen.
Mijn vorige post is precies hetzelfde wat jij zegt alleen verwoord ik duidelijker.
Lees nog maar eens na...
Imperialisme heeft ons veel gebracht. Zonder driehoekshandel en kolonisatie was het Westen nooit zo sterk geweest.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:56 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je bent nu iets aan het aanbidden wat de oorzaak is van alle ellende in de door jouw 'inferieure' genoemde staten.
Dan ben je toch echt een speciaal kind.
Ten koste van andere culturen. Laten we het daar even over eens worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:58 schreef SR4 het volgende:
Imperialisme heeft ons veel gebracht. Zonder driehoekshandel en kolonisatie was het Westen nooit zo sterk geweest.
Akkoord, maar dat neemt niet weg dat het veel heeft opgeleverd en er toen andere normen en waarden waren.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:58 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ten koste van andere culturen. Laten we het daar even over eens worden.
Ik heb zojuist het topic doorgelezen, maar volgens mij verwar jij mij met iemand anders, want voordat jij mij zojuist quote, had ik nog niks tegen je gezegd....quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:52 schreef SR4 het volgende:
[..]
Ik merk dat je in het hele topic al bezig bent om mij woorden in de mond te leggen en mijn woorden te verdraaien op een manier dat ik me niet terug kan vinden ik mijn vermeende argumenten.
Je beschuldigt de verkeerde Sjakie!quote:Op zaterdag 7 mei 2016 19:52 schreef SR4 het volgende:
[..]
wie is Albanees?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:06 schreef vincenzo78 het volgende:
Maar ff voor mijn duidelijkheid...want niet al jouw reacties waren blijven hangen, maar het Arische ras dient zuiver te blijven en je bent een Albanees?
Hoezo denk je dat ikquote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:06 schreef vincenzo78 het volgende:
Maar ff voor mijn duidelijkheid...want niet al jouw reacties waren blijven hangen, maar het Arische ras dient zuiver te blijven en je bent een Albanees?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |