Je verward KoosVogels met PietVerdriet. Niet geheel onbegrijpelijk.quote:
Nee, de schuld moet je in hun cultuur zoeken. Dat hebben ze van hun ouders uit meegekregen en wordt generatie op generatie doorgegeven.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:48 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vraag me af hoelang ze het vroeger hebben gehad over "jongeren van Brabantse komaf" als er in Holland weer een stel boerenpummels vervelend waren.
Dit tuig bestaat gewoon uit Nederlandse jongeren, hier geboren en getogen en een product van onze maatschappij. Er is iets misgegeaan in hun opvoeding en de schuld daarvan moeten we toch echt bij onszelf zoeken.
Gooien ze in Marroko ook altijd met Stenen naar journalisten? Ik wist niet dat journalisten stenigen de nationale hobby in Marroko wasquote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:03 schreef Infection het volgende:
[..]
Nee, de schuld moet je in hun cultuur zoeken. Dat hebben ze van hun ouders uit meegekregen en wordt generatie op generatie doorgegeven.
Vooral het laatste stuk deed me sterk vermoeden dat het een trollpost was. Dat we de schuld bij onszelf moeten zoeken en het onze schuld is dat zij zo zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:58 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
technisch gezien heeft hij helaas gelijk. De jongeren die deze stenen gooien hebben (waarschijnlijk) allemaal de nederlandse nationaliteit. Mooi paspoort, hier geboren enzovoorts. De ouders van deze generatie zijn hier jaren geleden op ons verzoek naar toe gekomen.
Wat er mis is gegaan in de opvoeding van deze nederlandse jongeren met Marokkaanse roots is mij onbekend. feit is wel dat er velen tussen zitten die er een tyfus bende van maken.
In Marokko durven journalisten geen kritische vragen te stellen. Dus dan hoeven jongeren ook geen stenen te gooien.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:08 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Gooien ze in Marroko ook altijd met Stenen naar journalisten? Ik wist niet dat journalisten stenigen de nationale hobby in Marroko was
O ja daar hebben ze geen Pownedquote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:12 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
In Marokko durven journalisten geen kritische vragen te stellen. Dus dan hoeven jongeren ook geen stenen te gooien.
Nou ja volgens sommige is dat natuurlijk ook zo want geen stageplaatsen etc..quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:09 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Vooral het laatste stuk deed me sterk vermoeden dat het een trollpost was. Dat we de schuld bij onszelf moeten zoeken en het onze schuld is dat zij zo zijn.
Hilarisch.
Goed argument, het welbekende stageplaatsen verhaal, blijft wel hangen natuurlijkquote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:17 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Nou ja volgens sommige is dat natuurlijk ook zo want geen stageplaatsen etc..
Dat heb ik niet gecheckt, weet jij het?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:19 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
NPO-NOS/JOOP/NRC etc ook niet toch?
Dat niet alleen ze zijn echt zielig en hebben niet dezelfde kansen als autochtonen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:18 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Goed argument, het welbekende stageplaatsen verhaal, blijft wel hangen natuurlijk
In Marokko leest en kijkt niemand naar die bagger denk ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:20 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gecheckt, weet jij het?
De schuld is natuurlijk een groot woord. Echter alles ophangen aan de marrokaanse cultuur / islam is natuurlijk ook te simplistisch. We hebben ook rel negers, rel antillianen, rel kaaskoppen en andere groepen die problemen veroorzaken. En andere landen hebben hun eigen probleemgroepen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:09 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Vooral het laatste stuk deed me sterk vermoeden dat het een trollpost was. Dat we de schuld bij onszelf moeten zoeken en het onze schuld is dat zij zo zijn.
Hilarisch.
quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:08 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Gooien ze in Marroko ook altijd met Stenen naar journalisten? Ik wist niet dat journalisten stenigen de nationale hobby in Marroko was
Dan hebben we de kern van het probleem gevonden, me dunktquote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:23 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
In Marokko leest en kijkt niemand naar die bagger denk ik.
De waarheid ligt een beetje in het midden denk ik. Als je relatief veel rotte vruchten in een mand (of Marokkanen in een land) hebt, is het misschien ook handig om een keer naar de mand te kijken. Ik geef het weinig kans op de korte termijn of zelfs binnen een generatie of het nog enigszins goed kan komen met de tegenstellingen en de wederzijdse haat naar elkaar maar het moet ergens begonnen zijn en ik heb zo maar een een vermoeden dat het niet zo is geweest dat de reljeugd van tegenwoordig op een ochtend wakker werden en het wel tof leek om hun leven te verneuken en die van de rest van het land ook.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:09 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Hilarisch.
Weg met de NPO NRCquote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:24 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dan hebben we de kern van het probleem gevonden, me dunkt
Ben het helemaal met je eens, als dit ook daadwerkelijk de kop in werd gedrukt. Maar dat gebeurt dus niet. De politie staat de journaliste niet eens te woord. Ze tikt tegen zijn autoraam en de politie rijdt aan! En doet helemaal niets met de melding.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik niet.
Dat er problemen zijn met Marokkaanse jongeren, is evident. Dat er tegen opgetreden moet worden lijkt mij eveneens een no brainer.
Maar maatschappelijke onrust is van alle tijden. Dergelijke problemen - nogmaals, hoe lullig en vervelend ook - steken zo nu en dan de kop op. We hebben in het verleden vaak zat (zware) rellen meegemaakt in dit land. Het is een kwestie van de kop indrukken en kijken hoe we dit soort ellende in de toekomst kunnen vermijden (hint: dat is verdomd lastig).
Ik zie echter geen reden om het einde van het zeer vredige en heerlijke Nederland zoals wij dat kennen in te luiden.
Ik zou de schuld eerder bij de ouders van het tuig zoeken, die vinden alles wel best lijkt het. Als ik vroeger al stenengooiend en brandstichtend door de buurt trok, en mijn ouwe heer zou daar lucht van krijgen, zou hij me aan mijn haren van straat hebben getrokken.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:48 schreef Gutmensch het volgende:
Ik vraag me af hoelang ze het vroeger hebben gehad over "jongeren van Brabantse komaf" als er in Holland weer een stel boerenpummels vervelend waren.
Dit tuig bestaat gewoon uit Nederlandse jongeren, hier geboren en getogen en een product van onze maatschappij. Er is iets misgegeaan in hun opvoeding en de schuld daarvan moeten we toch echt bij onszelf zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |