abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161964023
Sinds enkele maanden heb ik een relatie. Ik blijf bij mijn idee dat monogaam zijn onnatuurlijk is (ik heb nog steeds zin om andere vrouwen te neuken) maar zo lang ze goed voor me is, blijf ik haar trouw.

Mijn bezorgdheid.. Er zijn wel meer vrouwen die zich schamen voor sommige delen van hun lichaam. Bij mijn vriendin moet het licht elke keer uit als we naar bed gaan. Eerst dacht ik dat het door haar grote tepels kwam.

Haar moeder is zwart en haar vader blank. Zijzelf is getint, en heeft soms wat oneffenheden in haar huid. De laatste keer dat we de lakens deelden, merkte ik dat ze veel (bruin gekleurde) oneffenheden heeft vanaf haar navel naar beneden toe.

Is dit onschuldig, of kan het een ziekte zijn? Als we gaan zwemmen, bedekt ze het met een band die tot tegen haar navel doorloopt. Ik heb haar er nog niet over aangesproken omdat ik weet dat het haar onzeker maakt.

Ik dacht eerst psoriasis, maar toen ik naar foto's zocht bleek dat er anders (veel erger) uit te zien.
Huidkanker? Ik heb geen idee

Misschien zijn er meer mensen die het hebben
pi_161964313
Vraag het haar?
pi_161964609
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:46 schreef DrNick het volgende:
Vraag het haar?
Dan moet ik haar confronteren. Ze draait zich elke keer zo dat ik het niet te zien krijg, en als ik haar streel met m'n hand legt ze hem ergens anders.

Het vreemde is vooral dat het veel oneffenheden zijn, dat ze bruin gevlekt zijn en naar beneden lopen. Ik heb het nooit eerder gezien of gehoord
pi_161964717
pigment vlekken, redelijk normaal.
pi_161964798
Ik heb een getinte vriendin die toen ze klein was, de mazelen had gekregen. Door de jeuk krabde ze steeds op de wondjes en nu heeft ze overal van die donkere vlekjes op haar buik en benen. Niks aan de hand.

Het beste voor jou is om het haar een keer te vragen na een vrijpartij. Je zou een vlekje kunnen strelen en vragen hoe ze eraan komt.

Getinte mensen hebben trouwens veel bruine vlekken. Is normaal.
pi_161966402
Volgens mij gewoon pigmentvlekjes.

Ik heb vanaf mijn navel naar boven een heel stuk (strook) wat gewoon niet (meer) bruin word in de zon. Ziet er heel raar uit. Onderste helft van m'n buik bruin en de bovenste helft wit. :+
pi_161966898
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:57 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Dan moet ik haar confronteren. Ze draait zich elke keer zo dat ik het niet te zien krijg, en als ik haar streel met m'n hand legt ze hem ergens anders.
Dus kan je het haar niet vragen? Klinkt wel als een goede vertrouwensrelatie en zo.
pi_161966930
Is het geen poep?
Kom op. Als je haar neukt kun je best vragen wat het is.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 17:46:12 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_161967140
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:37 schreef flappy het volgende:
Is het geen poep?
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_161967279
Relatie beëindigen, en wel om je eerst stukje tekst. Godverdomme zeg, mannen zoals jij...
pi_161967415
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:52 schreef Swlabr het volgende:
Relatie beëindigen, en wel om je eerst stukje tekst. Godverdomme zeg, mannen zoals jij...
wat
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_161967766
Let zelf ook weleens op getinte dames, omdat ik er op val. Maar die vlekken zie je regelmatig en heb er geen problemen mee. Vind het geen afknapper en misschien maakt dat haar ook wel unieker.
pi_161970206
quote:
Weer zo'n hysterische feministe..
Waarschijnlijk heb jij zo'n vriend die je vertelt dat je de enige mooie vrouw op aarde bent. Als je dat denkt, ben je wel erg goedgelovig. Dat hele principe van ''de ware'' is uit de duim gezogen.

Ik ben tegen de maatschappelijke norm die zegt dat je maar met 1 persoon seks mag hebben. Er zijn veel vrouwen waar ik een connectie mee heb. De hoofdreden waarom ik me (voorlopig) niet vergrijp is omdat het haar zou kwetsen

Seks met anderen zou je veel bijbrengen. Diep vanbinnen hebben heel veel mensen behoefte aan wat variatie, maar dat natuurlijke instinct wordt niet geaccepteerd
pi_161970291
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:20 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb jij zo'n vriend die je vertelt dat je de enige mooie vrouw op aarde bent. Als je dat denkt, ben je wel erg goedgelovig. Dat hele principe van ''de ware'' is uit de duim gezogen.

Ik ben tegen de maatschappelijke norm die zegt dat je maar met 1 persoon seks mag hebben. Er zijn veel vrouwen waar ik een connectie mee heb. De hoofdreden waarom ik me (voorlopig) niet vergrijp is omdat het haar zou kwetsen

Seks met anderen zou je veel bijbrengen. Diep vanbinnen hebben heel veel mensen behoefte aan wat variatie, maar dat natuurlijke instinct wordt niet geaccepteerd
Voorlopig. Dat woord zegt genoeg.

Kan je niet beter daten/relaties aangaan met vrouwen die ook polygaam in het leven staan?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 20:25:57 #15
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_161970349
Wat slim om een topic op FOK! te openen over de mysterieuze vlekken van je vriendin, hier vind je vast alle antwoorden.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_161970444
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:25 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat slim om een topic op FOK! te openen over de mysterieuze vlekken van je vriendin, hier vind je vast alle antwoorden.
:D
pi_161970515
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:21 schreef Fatoeman het volgende:
Let zelf ook weleens op getinte dames, omdat ik er op val. Maar die vlekken zie je regelmatig en heb er geen problemen mee. Vind het geen afknapper en misschien maakt dat haar ook wel unieker.
Net als een koe! Die vlekken zijn ook nooit het zelfde heb ik me laten vertellen.

OT:
Vraag het gewoon.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_161971632
quote:

[..]

Wat niet weet wat niet deert hè...
pi_161971648
quote:

[..]

'
:D :') Doe niet zo belachelijk, lamlulletje. Iets wat jij VINDT is nog niet per direct te waarheid.

Een monogaam iemand daten als je zelf polygaam bent is gewoonweg dom. Met je 'voorlopig' en 'ik wil nog meer vrouwen neuken'. Dit meiske verdient beter, ga jij maar lekker andere vrouwen pakken.

En nee ik ben niet hysterisch, en nee ik heb niet zo'n vriend.
pi_161971907
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:32 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Net als een koe! Die vlekken zijn ook nooit het zelfde heb ik me laten vertellen.

OT:
Vraag het gewoon.
Ik ben ook verliefd op een meisje geweest die dit had. Viel me amper op.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:39:41 #21
285174 Evienne
never odd or even
pi_161972570
Uit een ander pareltje van TS:
quote:
Maar vorig weekend in de avond bij een zwembad zei ze dat ze nog maagd was en dat ze het langzaam wil doen. Op haar 27ste. Zuid Amerikanen zijn vaak flierefluiters en ze wil een betrouwbaar iemand.
Bepaald geen topgozer. :r.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_161973705
Een wijf met rare vlekken neuken, sommige mannen gaan echt wel heel laag om hun kwakje kwijt te raken :N
pi_161975258
Ze is dus getint, maar heeft andersgekleurde vlekken op haar buik. Hoe ziet dat er dan uit? Zijn dat een soort witte vlekken? Soms een beetje plakkerig? Wast het eraf in het water?

Kan natuurlijk van alles zijn.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 22:49:22 #24
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161975296
quote:
Wat een topgozer inderdaad. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161978137
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:12 schreef Swlabr het volgende:

[..]

'
:D :') Doe niet zo belachelijk, lamlulletje. Iets wat jij VINDT is nog niet per direct te waarheid.

Een monogaam iemand daten als je zelf polygaam bent is gewoonweg dom. Met je 'voorlopig' en 'ik wil nog meer vrouwen neuken'. Dit meiske verdient beter, ga jij maar lekker andere vrouwen pakken.

En nee ik ben niet hysterisch, en nee ik heb niet zo'n vriend.
Je beweert dat je niet hysterisch bent maar post wel persoonlijke aanvallen en noemt mensen een lamlulletje. Dat ik niet iets wat ik VIND (een mening) maar iets wat je schrijft (een feit)

Iedereen heeft af en toe behoefte aan verandering, maar dat past niet in dat kortzichtige wereldbeeld van je. Een beeld dat zegt dat iedereen die de lakens met een ander deelt een bedrieger is.

Vandaar dat meer dan 50% van de huwelijken op een echtscheiding uitdraait (en dat betekent niet dat die andere 50% wel geslaagd zijn) en vandaar dat vreemdgaan tegenwoordig al via datingsites voor getrouwde koppels wordt georganiseerd.

Dat ik eens behoefte heb aan variatie maakt niet dat ik niet van haar houd.
pi_161978228
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 22:47 schreef nightsleeper het volgende:
Ze is dus getint, maar heeft andersgekleurde vlekken op haar buik. Hoe ziet dat er dan uit? Zijn dat een soort witte vlekken? Soms een beetje plakkerig? Wast het eraf in het water?

Kan natuurlijk van alles zijn.
Het zijn chocoladebruine kleurschakeringen van ongeveer een halve vierkante cm ofzo, maar het zijn er heel veel en ze zijn oneffen. Ik mag er niet aankomen en het licht moet per se uit omdat het haar onzeker maakt.

Ik schrok er wat van de eerste keer. Niet echt om hoe het eruit ziet maar vooral omdat ik dacht dat het een huidziekte was. Als ik hier wat verder lees krijg ik de indruk dat het vaker voorkomt bij mixed races
pi_161978313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:39 schreef Evienne het volgende:

[..]

Die quote van me is perfect normaal

Ik denk dat je niet helemaal spoort
pi_161981396
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:21 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Je beweert dat je niet hysterisch bent maar post wel persoonlijke aanvallen en noemt mensen een lamlulletje. Dat ik niet iets wat ik VIND (een mening) maar iets wat je schrijft (een feit)

Iedereen heeft af en toe behoefte aan verandering, maar dat past niet in dat kortzichtige wereldbeeld van je. Een beeld dat zegt dat iedereen die de lakens met een ander deelt een bedrieger is.

Vandaar dat meer dan 50% van de huwelijken op een echtscheiding uitdraait (en dat betekent niet dat die andere 50% wel geslaagd zijn) en vandaar dat vreemdgaan tegenwoordig al via datingsites voor getrouwde koppels wordt georganiseerd.

Dat ik eens behoefte heb aan variatie maakt niet dat ik niet van haar houd.
Joh trek je zulke reacties nou niet zo aan...
  zaterdag 7 mei 2016 @ 08:22:50 #29
453178 Nachtwens
Viezûh kottik
pi_161981447
quote:
Dit. TS moet eerst maar eens volwassen worden, lijkt mij zo.
"Never forget what you are.
The rest of the world will not.
Wear it like armor, and it can never be used to hurt you."
-- Tyrion Lannister
pi_161981455
quote:
:D hoog mad-gehalte
  zaterdag 7 mei 2016 @ 13:11:39 #31
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161985302
Vraag het, toon interesse in je relatie.

Als ze zich bij jou schaamt, dan weet je blijkbaar niet hoe haar op haar gemak te doen voelen. Dus investeer in haar als persoon, niet als bevlekt neukobject dat leeft om jouw lusten te bevredigen.

En ga naar de psycholoog.
1 + 1 = blauw
  zaterdag 7 mei 2016 @ 16:44:50 #32
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_161989348
Wat weet een psycheloog nou van huidziektes !? Ga naar een dermatoloog of tenminste je huisarts.
Maak een foto van haar onderbuik en toon die, en vraag of het kwaad kan haar te nemen.
Ik ken mensen die denken als jou, en die zeggen tegen hun vrouw: omdat ik van je hou, moet ik daarom al die anderen haten.
En daar zit best een kern van waaarheid in, want dat is wat de vrouwen het liefst zouden willen, dat je van haar houdt en dat je alle anderen haat. Totdat ze je geld hebben en dan maakt het niks meer uit. Dan mag je neuken wie je wilt want de winst is al binnen, je bent al kaalgeknipt.

}) ):O oO/ ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door LeesFoknl op 07-05-2016 16:47:19 (puntjes op de "i" gezet.) ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_161989884
Sorry maar ik vind je post in 1 woord respectloos en ik hoop dan ook dat ze het leest en je dumpt want volgens mijn normen en waarden verdien je haar niet.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:14:19 #34
450228 LeesFoknl
pi_161991137
Foutje -O-

[ Bericht 76% gewijzigd door LeesFoknl op 07-05-2016 18:16:11 (foutje) ]
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:15:20 #35
450228 LeesFoknl
pi_161991152
Dat wie dit leest en mij vervolgens dumpt? Maar ik ken die vrouw helemaal niet!

_O- _O- _O- 8)7 8)7 :W
Humor, meneer Sonneveld, ik zeg het u, waar is de humor gebleven......

[ Bericht 17% gewijzigd door LeesFoknl op 07-05-2016 18:20:47 (foutje) ]
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:16:01 #36
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_161991168
Vitilgo?
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:18:45 #37
450228 LeesFoknl
pi_161991238
Vitilgo, zou kunnen. dan is het in ieder geval gelukkig niet besmettelijk.
_O_
pi_161992391
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 18:16 schreef Teydelyk het volgende:
Vitilgo?
Vitiligo.
  zondag 8 mei 2016 @ 18:03:05 #39
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_162015310
het zouden ook groeistrepen kunnen zijn: striae.
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_162016229
Misschien zijn het wondjes van het scheren en heeft de huid bij heling een andere kleur. Hoezo denk je gelijk aan een huidziekte? Kan van alles zijn en ze schaamt zich er blijkbaar voor. Als je haar het gevoel geeft dat je monogaam wil zijn met haar om wie ze is met al haar " quirks" laat ze het gevoel van onzekerheid misschien los. Veel vrouwen hebben een soort zesde zintuig, ik denk dat ze aanvoelt dat je niet monogaam wil zijn en nog aan andere vrouwen denkt. Ik heb ook zo'n "topgozer" gedate, ben blij dat ik niet intiem ben geweest. Vertel haar hoe het zit en hou dingen niet achter als je om haar geeft. Wees een vent. :')
  zondag 8 mei 2016 @ 20:27:01 #41
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_162019847
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:36 schreef Topgozer1 het volgende:
Sinds enkele maanden heb ik een relatie. Ik blijf bij mijn idee dat monogaam zijn onnatuurlijk is (ik heb nog steeds zin om andere vrouwen te neuken) maar zo lang ze goed voor me is, blijf ik haar trouw.

Ik zou het uitmaken en haar een betere vriend gunnen.
pi_162019979
Blijkbaar is dame in kwestie al onzeker en jij gaat haar straks helemaal kapot maken zodra je andere meiden gaat neuken...
pi_162030507
Pigment vlekken? Striea? Misschien littekens? Abcessen? Onmogelijk te zeggen. Zoek een manier om de vraag te stellen wie weet kan je haar juist steunen.
pi_162035560
Weer een pareltje van TopGozer1 _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_162050157
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 13:11 schreef Kamina het volgende:
Vraag het, toon interesse in je relatie.

Als ze zich bij jou schaamt, dan weet je blijkbaar niet hoe haar op haar gemak te doen voelen. Dus investeer in haar als persoon, niet als bevlekt neukobject dat leeft om jouw lusten te bevredigen.

En ga naar de psycholoog.
Gisteren hebben we het er over gehad. Het is een vorm van pigment, niks om bezorgd over te zijn. Heb haar erop gezoend om haar minder onzeker te maken
pi_162050396
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 17:12 schreef Bikersmurf het volgende:
Sorry maar ik vind je post in 1 woord respectloos en ik hoop dan ook dat ze het leest en je dumpt want volgens mijn normen en waarden verdien je haar niet.
Zeg erbij wat je respectloos vindt. Dat ik een hoog libido heb en af en toe een andere vrouw zou willen neuken? In dat geval zijn alle mannen die prostituees bezoeken rot vanbinnen. Doe eens een gok welk percentage Nederlanders dit doet? Allemaal respectloos dus

Het is gewoon een dierlijk instinct, geen liefde ofzo.

Ik ben heel goed voor mijn vriendin
pi_162050456
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:27 schreef Flogging het volgende:

[..]

Ik zou het uitmaken en haar een betere vriend gunnen.
Want alle mannen die eens een verzetje willen zijn bad boyfriends

Ik vind het kortzichtig
pi_162050512
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:30 schreef Desmosedici het volgende:
Blijkbaar is dame in kwestie al onzeker en jij gaat haar straks helemaal kapot maken zodra je andere meiden gaat neuken...
Ik maak niks of niemand kapot. In plaats van te kafferen op mannen met een libido zou je beter in de spiegel kijken en eerlijk zijn
pi_162051961
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:58 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Gisteren hebben we het er over gehad. Het is een vorm van pigment, niks om bezorgd over te zijn. Heb haar erop gezoend om haar minder onzeker te maken
Had je voor de grap moeten kokhalzen toen je dat deed XD
pi_162054837
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:37 schreef flappy het volgende:
Is het geen poep?
_O- _O- _O-
pi_162054908
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:53 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

HAHAHAHHAHAHA JA HE ECHT EEN GOEIE HAD DAT GEWEEST HAHAHHA!!!
pi_162055537
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:53 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Ach, dat is zielig ;(
  dinsdag 10 mei 2016 @ 11:07:47 #53
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_162056629
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:05 schreef Topgozer1 het volgende:

[..]

Want alle mannen die eens een verzetje willen zijn bad boyfriends

Ik vind het kortzichtig
Dat ik vreemdgaan afkeur is kortzichtig?
pi_162056796
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Joh trek je zulke reacties nou niet zo aan...
Klopt. Maar leuk is het wel niet. Ik ben even dit topic aan het doorlezen. Er zitten "constructieve" reacties in. Maar ook terug bagger. Mensen die oordelen, veroordelen, beledigen, kwetsen.

Kortom, typisch het internet.

En je kan wel zeggen, trek het je niet aan. Maar ondertussen is het wel gezegd (of staat het er geschreven) en onbewust toch maar aangekomen hé.

quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:58 schreef Topgozer1 het volgende:
Ok, fijn om dit te horen. Daarmee is je vraag beantwoord. Mijn reactie daarop was ook 'vraag het haar'. Op een goed moment en ga er "liefdevol" mee om, wat je gedaan hebt.
pi_162056994
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:07 schreef Flogging het volgende:
Op het vorig forum waar ik zat, lag het privé praten met andere mensen gevoelig.

Wat hier (bij de meeste vrouwen) alvast heel gevoelig ligt (merk ik) is het concept "VREEMDGAAN".

Ik heb daar zelf een tijdje geleden eens een debat op FOK over gestart. Vrij constructief was het niet. Veel begrip viel er ook niet te vinden (en dat is jammer, maar wel ergens binnen de lijn van mijn verwachting). Het doet vooral veel het "vreemdgaan" pijn. Merk ik.

Als je in een "open" relatie zit, is er geen probleem. Dat zijn de 'gelukkige' koppels of mensen.

Echter, veel mensen (ieder mens is anders) wensen dat niet. Dan zit je in een "exclusieve" relatie (een monogame). Ik noem dit de meer BEZITTERIGE vorm van relatie. Waar ik begrip voor heb. Ik heb begrip voor de pijn, die iemand voelen kan, wanneer je geliefde bv een andere vrouw kust. Maar omgekeerd, dien je (vind ik) ook begrip te kunnen hebben, voor een mogelijk verlangen (bij de ander) niet steeds dezelfde vrouw te moeten kussen.

Dat maakt van het laatste (de liefde) meer een GEVANG
En bezittiger.

Is liefde elkaars bezit zijn ?

Nee

Is liefde rekening houden met elkaar ?

Ja

Maar betekent dit enkel dat de ander vooral rekening houdt met jouw pijn (eisen, wensen, verlangens, eigenheid, etc).

Of dat jij evenveel en evengoed rekening houdt met de ander (zijn pijn, eisen, wensen, verlangens, eigenheid, etc.)

En ja, in het ideaal scenario praat je over al die zaken, vind je samen een oplossing waar mogelijk. Maar het leven is niet altijd ideaal ook.

Het is complex.

Het helpt vooral als beide partijen begrip voor elkaar kunnen opbrengen.
Zoveel als mogelijk.

Al de rest is praat voor de vaak.
Zijn loze oordelen, verwijten die heen en waar springen.

Daar schiet je niets mee op (vind ik)
pi_162061176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:07 schreef Flogging het volgende:

[..]

Nee, dat hij het uit zou moeten maken en haar een betere vriend zou moeten gunnen. Denk dat ie bedoelde dat kortzichtig te vinden.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 14:51:03 #57
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_162061307
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:25 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Op het vorig forum waar ik zat, lag het privé praten met andere mensen gevoelig.

Wat hier (bij de meeste vrouwen) alvast heel gevoelig ligt (merk ik) is het concept "VREEMDGAAN".

Ik heb daar zelf een tijdje geleden eens een debat op FOK over gestart. Vrij constructief was het niet. Veel begrip viel er ook niet te vinden (en dat is jammer, maar wel ergens binnen de lijn van mijn verwachting). Het doet vooral veel het "vreemdgaan" pijn. Merk ik.

Als je in een "open" relatie zit, is er geen probleem. Dat zijn de 'gelukkige' koppels of mensen.

Echter, veel mensen (ieder mens is anders) wensen dat niet. Dan zit je in een "exclusieve" relatie (een monogame). Ik noem dit de meer BEZITTERIGE vorm van relatie. Waar ik begrip voor heb. Ik heb begrip voor de pijn, die iemand voelen kan, wanneer je geliefde bv een andere vrouw kust. Maar omgekeerd, dien je (vind ik) ook begrip te kunnen hebben, voor een mogelijk verlangen (bij de ander) niet steeds dezelfde vrouw te moeten kussen.

Dat maakt van het laatste (de liefde) meer een GEVANG
En bezittiger.

Is liefde elkaars bezit zijn ?

Nee

Is liefde rekening houden met elkaar ?

Ja

Maar betekent dit enkel dat de ander vooral rekening houdt met jouw pijn (eisen, wensen, verlangens, eigenheid, etc).

Of dat jij evenveel en evengoed rekening houdt met de ander (zijn pijn, eisen, wensen, verlangens, eigenheid, etc.)

En ja, in het ideaal scenario praat je over al die zaken, vind je samen een oplossing waar mogelijk. Maar het leven is niet altijd ideaal ook.

Het is complex.

Het helpt vooral als beide partijen begrip voor elkaar kunnen opbrengen.
Zoveel als mogelijk.

Al de rest is praat voor de vaak.
Zijn loze oordelen, verwijten die heen en waar springen.

Daar schiet je niets mee op (vind ik)
Ik heb totaal niets tegen op een open relatie. Maar als je willens en wetens vreemd wilt gaan, wees dan zo eerlijk om eerst de relatie te verbreken.
pi_162061687
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:51 schreef Flogging het volgende:
Ik heb totaal niets tegen op een open relatie. Maar als je willens en wetens vreemd wilt gaan, wees dan zo eerlijk om eerst de relatie te verbreken.
Akkoord. Maar was het 'leven' maar zo eenvoudig.

Wat als je bv samen in een huis woont (die kosten deelt) of samen kinderen hebt (die grootbrengt), etc.

Eerlijkheid is belangrijk. Rekening houden met een ander evenzeer. Maar jezelf goed in je vel voelen is dat ook. Ik keur vreemdgaan niet goed, maar kan er wel begrip voor opbrengen.

Vanuit de betekenis, dat de ander je eigendom niet is. Beetje zoals met een kind dat je opvoedt. Hij of zij mag niet in die snoepkast zitten (je verbied het). Maar snoep is lekker (net zoals seks lekker is). Als hij of zij dan eens stiekem in die snoepkast zit, dan ben je boos (verontwaardigd) en je straft (enerzijds). Je laat niet over je heen lopen. Maar tegelijk (als je je in de geest van de kind verplaatst) begrijp je het best ook wel. Wat is er nou fout aan een snoepje eten ? Ga je niet echt dood van.

Idem met een andere vrouw aanraken, een andere vrouw ook graag zien, daar eventueel seksueels iets mee delen. Is dit werkelijk zo kwaadaardig ? Liefde/seks met een ander te delen ? Kwaad is voor mij meer moord, verkrachting, etc. (die dingen).

Het onoplosbaar probleem (de paradox) in het vreemdgaan, zit hem ergens in de "pijn".
- Ofwel doe je de vrouw pijn (je gaat vreemd). Dat kwetst haar diep.
- Ofwel doe je jezelf pijn. Je ontneemt jezelf een groot stuk van het leven (van plezier, vreugde)

Welke keuze er ook genomen wordt. Iemand verliest hoe dan ook. Een win/win is niet mogelijk. Zelfs als je breekt, verlies je. Ofwel het huis dat gedeeld moet worden, de kinderen één gezamenlijk nest, etc.

Mensen die in God geloven (priesters dus ;) gaan zo ver, dat ze celibatair 'moeten' zijn. Ze verloochenen hun eigen seksualiteit in dienst van God. Met alle verborgen perverse gevolgen van dien.

Elkaar zoveel als mogelijk vrij kunnen laten is belangrijk.
Iedere vrijheid botst op de grens (voorwaarden, pijn) van een ander.

Ik denk dat omwille hiervan veel zaken STIEKEM gebeuren. Langs de ene kant wil men de ander de pijn besparen. Langs de andere kant wil men zichzelf ook niet teveel pijn aandoen (door zichzelf van al die deugden in het leven te ontzien).

De leugen, de illusie biedt dan de uitweg.

Omdat de eerlijkheid TE eerlijk is en niet verdragen wordt.
Die kan het daglicht niet zien.

Wat het daglicht niet kan en mag zien, vindt verborgen altijd wel ergens zijn weg.

Hoe meer je in het daglicht zaken brengen kan (door er open over te zijn, te praten) hoe beter.
Maar dat dit niet altijd lukt of mogelijk is, heb ik alle begrip voor.

Persoonlijk vind ik zelf het meest gevaarlijke aan vreemdgaan de kans op SOA. Stel dat je partner vreemdgaat en jullie seksen samen en hij of zij zadelt je daardoor met een SOA op. Dat is totaal niet respectvol.

Het is allemaal alvast complex...

Want of mensen er nu open voor uitkomen of niet.
Het gebeurt.

Volgens ik in een boek tijdje geleden las, zou 60 procent van de bevolking wel eens vreemdgaan. Dat is heel wat ! Dat zijn geen cijfers om naast je neer te leggen !
pi_162061775
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:39 schreef Evienne het volgende:

[..]

Oh, hij is het. :') Fucking retard.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_162061810
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 15:11 schreef MrSalazar het volgende:
Oh, hij is het. :') Fucking retard.