SAA en co gaan het nog druk krijgen, rebellen zullen de laatste flink bevoorraad zijn en dat zal de komende tijd zeker toenemen, zowel wapens als strijders.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
if true
twitter:JohnArterbury twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 23:31:43Big Aamaq claim: 4 Russian assault helicopters and 20 trucks with ammo explode in T4 airbase as a result of fire https://t.co/y9IC5F3fvj reageer retweet
Maar dat is het hem toch steeds in deze shit, niemand heeft de mankracht en het materiaal om het definitief naar z'n zijde te doen omslaan. Het draait weer uit op een status quo.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
SAA en co gaan het nog druk krijgen, rebellen zullen de laatste flink bevoorraad zijn en dat zal de komende tijd zeker toenemen, zowel wapens als strijders.
Ik heb flink wat twijfels over de mankracht die Assad nog over heeft en de aantallen die Hezbollah en met name Iran willen aanleveren. Het nieuws van de dode soldaten uit Iran in Aleppo is vrij slecht gevallen volgens mij.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar dat is het hem toch steeds in deze shit, niemand heeft de mankracht en het materiaal om het definitief naar z'n zijde te doen omslaan. Het draait weer uit op een status quo.
de lokale spelers zijn volledig uitgeput. het is maar wat de backers van die lokale spelers willen leveren om het spelletje gaande te houden.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar dat is het hem toch steeds in deze shit, niemand heeft de mankracht en het materiaal om het definitief naar z'n zijde te doen omslaan. Het draait weer uit op een status quo.
Hoe voert de SAA eigenlijk nieuw materiaal aan in Deir ez-Zor? Via de lucht of helemaal niet?twitter:oryxspioenkop twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 21:18:40Armour losses in Deir ez-Zor becoming critical for the regime. Today saw the destruction of another two/three BMP-1s https://t.co/wFOhzifXsD reageer retweet
Via de lucht. Ze verdedigen DeZ al jaren.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:46 schreef HexHunter het volgende:
Hoe voert de SAA eigenlijk nieuw materiaal aan in Deir ez-Zor? Via de lucht of helemaal niet?twitter:oryxspioenkop twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 21:18:40Armour losses in Deir ez-Zor becoming critical for the regime. Today saw the destruction of another two/three BMP-1s https://t.co/wFOhzifXsD reageer retweet
assad heeft weinig over om een vuist te vormen, maar het gaat erom wat iran kan leveren en vooralsnog zijn het er een hoop. iran geeft geen ene fuck om die paar afghanen/pakistanen die de dood in zijn gejaagd. ik denk dat ze zich meer bekommeren om wat de russen precies willen halen uit deze huidige situatie en daar is iedereen in het ongewis denk ikquote:Op zondag 15 mei 2016 01:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb flink wat twijfels over de mankracht die Assad nog over heeft en de aantallen die Hezbollah en met name Iran willen aanleveren. Het nieuws van de dode soldaten uit Iran in Aleppo is vrij slecht gevallen volgens mij.
Wat dat betreft ben ik benieuwd naar wat Rusland nog wil. Zij gaven de doorslaggevende rol het afgelopen halfjaar, heb eigenhandig het regime weer op poten geholpen.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
de lokale spelers zijn volledig uitgeput. het is maar wat de backers van die lokale spelers willen leveren om het spelletje gaande te houden.
Geneve bedoel je? De Mistura was laatst op reis naar allerlei spelers, daarna was er nog een ontmoeting die was geïnitieerd door Frankrijk en Duitsland maar die hoofdgesprekken liggen stil.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
assad heeft weinig over om een vuist te vormen, maar het gaat erom wat iran kan leveren en vooralsnog zijn het er een hoop. iran geeft geen ene fuck om die paar afghanen/pakistanen die de dood in zijn gejaagd. ik denk dat ze zich meer bekommeren om wat de russen precies willen halen uit deze huidige situatie en daar is iedereen in het ongewis denk ik
hoe zit het met wenen trouwens? loopt dat nog?
de signalen kwamen dat de assadisten voorbereidingen aan het treffen waren om aleppo te omsingelen, dus ik denk niet dat ze stil zitten even als de rebellen.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik benieuwd naar wat Rusland nog wil. Zij gaven de doorslaggevende rol het afgelopen halfjaar, heb eigenhandig het regime weer op poten geholpen.
Maar deze wapenstilstand-flauwekul is totaal ongunstig voor de Russen. 'Rebellen' kunnen zich hergroeperen en verder bewapenen. Vraag me af wat ze hiermee willen.
Russen en Assad staan op bepaalde punten compleet tegenover elkaar. Assad wil het hele land terug, de Russen niet. Iran leunt meer de kant op van Assad gok ik.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:46 schreef Slayage het volgende:
assad heeft weinig over om een vuist te vormen, maar het gaat erom wat iran kan leveren en vooralsnog zijn het er een hoop. iran geeft geen ene fuck om die paar afghanen/pakistanen die de dood in zijn gejaagd. ik denk dat ze zich meer bekommeren om wat de russen precies willen halen uit deze huidige situatie en daar is iedereen in het ongewis denk ik
Op dat gebied gebeurt er niks, hele periode is alleen goed geweest voor de rebellen.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:46 schreef Slayage het volgende:
hoe zit het met wenen trouwens? loopt dat nog?
Ja de loyalisten kunnen roepen wat ze willen, zonder Russische vliegtuigen wordt er helemaal niks omsingeld.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
de signalen kwamen dat de assadisten voorbereidingen aan het treffen waren om aleppo te omsingelen, dus ik denk niet dat ze stil zitten even als de rebellen.
de russen willen eigenlijk zsm een oplossing, maar die assad lijkt niet mee te willen werken lijkt het, door meteen te claimen dat hij het gehele land gaat heroveren toen de russen bezig waren met de bombardementen
niemand heeft er belang bij de wapenstilstand muv de burgers die de laatste tijd minder bommen moesten koppenquote:Op zondag 15 mei 2016 01:48 schreef Szura het volgende:
[..]
Geneve bedoel je? De Mistura was laatst op reis naar allerlei spelers, daarna was er nog een ontmoeting die was geïnitieerd door Frankrijk en Duitsland maar die hoofdgesprekken liggen stil.
dat weet ik niet. dat moet nog blijken de zomer is nog lang. die paar dode irgc doden leggen weinig zoden aan de dijkquote:Op zondag 15 mei 2016 01:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Op dat gebied gebeurt er niks, hele periode is alleen goed geweest voor de rebellen.
was het bluf dan ?quote:Op zondag 15 mei 2016 01:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja de loyalisten kunnen roepen wat ze willen, zonder Russische vliegtuigen wordt er helemaal niks omsingeld.
De VS, Frankrijk, Engeland en Ukraïne hadden gister het voorstel van Rusland geblokkeerd om bepaalde groepen (o.a. Ahrar dacht ik) als terroristisch te bestempelen, gaat dus niet gebeuren lol.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:52 schreef Szura het volgende:
Misschien dat ze achter de schermen bezig zijn om al die ranzige clubjes als JaI en Ahrar ook door iedereen als terroristisch te laten bestempelen, zodat ze die ook kapot kunnen bombarderen. Of ze willen dat de wereld zelf ziet dat het allemaal tuig is en er niks 'gematigds' aan is.
ja dat deden ze ook maar was toch geblocked door de vsquote:Op zondag 15 mei 2016 01:52 schreef Szura het volgende:
Misschien dat ze achter de schermen bezig zijn om al die ranzige clubjes als JaI en Ahrar ook door iedereen als terroristisch te laten bestempelen, zodat ze die ook kapot kunnen bombarderen. Of ze willen dat de wereld zelf ziet dat het allemaal tuig is en er niks 'gematigds' aan is.
Verschillende groepen hebben in o.a. Aleppo flink wat terreinwinst kunnen boeken. Khan Tuman was redelijk belangrijk.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:53 schreef Slayage het volgende:
dat weet ik niet. dat moet nog blijken de zomer is nog lang. die paar dode irgc doden leggen weinig zoden aan de dijk
Geen idee, ik wacht ook al weken op dat megagrote offensief dat ze aankondigden. Rusland zei al dat ze daar niet aan mee zouden werken, de bombardementen rond Aleppo van Rusland zijn daar de afgelopen tijd ook te beperkt voor geweest.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat weet ik niet. dat moet nog blijken de zomer is nog lang. die paar dode irgc doden leggen weinig zoden aan de dijk
[..]
was het bluf dan ?
ahrar is gewoon main stream syrisch...quote:Op zondag 15 mei 2016 01:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De VS, Frankrijk, Engeland en Ukraïne hadden gister het voorstel van Rusland geblokkeerd om bepaalde groepen (o.a. Ahrar dacht ik) als terroristisch te bestempelen, gaat dus niet gebeuren lol.
Onbegrijpelijk wel.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De VS, Frankrijk, Engeland en Ukraïne hadden gister het voorstel van Rusland geblokkeerd om bepaalde groepen (o.a. Ahrar dacht ik) als terroristisch te bestempelen, gaat dus niet gebeuren lol.
als ik zo naar de kaart kijk hoeft het niet zo mega groot zijn lijkt me aleppo is al bijna volledig omsingeldquote:Op zondag 15 mei 2016 01:55 schreef Szura het volgende:
[..]
Geen idee, ik wacht ook al weken op dat megagrote offensief dat ze aankondigden. Rusland zei al dat ze daar niet aan mee zouden werken, de bombardementen rond Aleppo van Rusland zijn daar de afgelopen tijd ook te beperkt voor geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |