franklop | donderdag 5 mei 2016 @ 20:43 |
![]() Teams: - Scuderia Ferrari - Sahara Force India F1 Team - Haas F1 Team - Manor Racing MRT - McLaren Honda Formula 1 Team - Mercedes AMG Petronas Formula One Team - Red Bull Racing - Renault Sport Formule 1 Team - Sauber F1 Team - Scuderia Toro Rosso - Williams Martini Racing ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari SF16-H - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo) 03. Daniel Ricciardo 33. Max Verstappen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo 20. Kevin Magnussen 30. Jolyon Palmer ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015) 26. Daniil Kvyat 55. Carlos Sainz Jr. ![]() Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson 12. Felipe Nasr ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 ![]() Chassis/Motor: Manor MRT05 - Mercedes V6 Turbo 94. Pascal Wehrlein 88. Rio Haryanto ![]() Chassis/Motor: Haas VF-16 - Ferrari V6 Turbo 08. Romain Grosjean 21. Esteban Gutiérrez F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - GP Update - F1 Today - Autosport.com - Motorsport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 Nederlandse coureurs: - Meindert van Buuren - Robin Frijns - Giedo van der Garde - Daniël de Jong - Nigel Melker - Steijn Schothorst - Kelvin Snoeks - Ho-Pin Tung - Max & Jos Verstappen - Beitske Visser - Nyck de Vries - Renger van der Zande Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2016 ![]() Wijzigingen 2016 uitgelegd | |
Geralt | donderdag 5 mei 2016 @ 20:56 |
![]() ![]() | |
eddehaas | donderdag 5 mei 2016 @ 22:09 |
bbfakir | donderdag 5 mei 2016 @ 22:52 |
Toro Rosso ontslaat engineer Xevi Pujolar | |
motorbloempje | donderdag 5 mei 2016 @ 22:53 |
Yup. | |
eddehaas | donderdag 5 mei 2016 @ 23:03 |
Logisch die Sainz werd totaal overschaduwed door Max, vindt die pa niet leuk en zn sponsors ook niet. Die zetten dan veel druk op Sainz zn crew, dat zagen we in Singapore waar een volstrekt willekeurige team order om de hoek kwam kijken (onder druk van team Sainz) Goede zet van Marko om ze op deze manier uit elkaar te halen zodat Sainz toch n beetje kan shinen als die beter presteerd tov kvyat. + zo heeft die Max ook langer onder contract win win win situatie hier. #TEAMMAX | |
Swetsenegger | donderdag 5 mei 2016 @ 23:06 |
Een spanjaard op reddit zei ook dat Xevi Catelaan is en de Sainz clan Madrileens. En die liggen elkaar niet zo | |
tjaptjoep | donderdag 5 mei 2016 @ 23:24 |
![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 5 mei 2016 @ 23:27 |
Is het gewoon niet zo dat Ricciardo misschien volgend jaar vertrekt, dat Red Bull een competitieve auto en coureur wil. Nu kan Verstappen al meedenken over volgend jaar, de auto mee ontwikkelen, en Verstappen heeft meer talent dan de andere potentiële rijders. Met Kvyat zagen ze dit niet zitten.. Waardoor dit eigenlijk gewoon voor Red Bull dé mogelijkheid is om volgend jaar hopelijk weer 100% competitief te zijn. | |
tjaptjoep | donderdag 5 mei 2016 @ 23:30 |
Het komt er gewoon op neer dat het één grote tering zooi was/is bij Toro Rosso. | |
eddehaas | donderdag 5 mei 2016 @ 23:45 |
http://www.rtlxl.nl/#!/va(...)6f-8185-cefcdebbb55a | |
Smacked_Actor | donderdag 5 mei 2016 @ 23:45 |
Nou, niet normaal meer. En het is 'stronger than ever' ![]() | |
Son-Of-A-Gun | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:14 |
Olav Mol heeft een column geschreven over de promotie van Max RBR en de (interne) strijd bij STR. http://grandprixradio.nl/(...)t-weg-bij-toro-rosso | |
Bonobo11 | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:38 |
Alle voetballers die niet in nederland spelen verdienen minstens een miljoen en de meesten meer dan 2 (bundesliga, premierleague,la liga, zandbak, china etc.) En sommigen meer dan 30M Van TR naar RB schijnt het salaris verdrievoudigd te worden (bron ted kravitz). max zal dus nu op 1,5 M zitten en bij succes is bij nieuwe onderhandelingen de sky the limit (Alonso met z'n 50 M per jaar bij Ferrari destijds) [ Bericht 1% gewijzigd door Bonobo11 op 06-05-2016 00:45:54 ] | |
V-for-Vendetta | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:56 |
Verdiende Alonso 50m?? | |
MakkieR | vrijdag 6 mei 2016 @ 00:59 |
Dat zal inderdaad nu nog wel meevallen, maar ik heb eens even nagezocht wat de groot verdieners in de F1 verdienen met Hamilton op 36 miljoen in een jaar en Vettel op 30 miljoen, Alonso 32 miljoen, dat zijn leuke bedragen voor Max in de toekomst. http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/vipsalarissen/formule-1 Natuurlijk moet je de voetballers niet verwarren met de transactiewaarde en wat zij per jaar verdienen. Dat wil nog wel eens verschillen. | |
aesop | vrijdag 6 mei 2016 @ 08:30 |
Naast de interne problemen bij TR zal ook hebben meegespeeld dat TR bij lange na niet zo sterk was als verwacht de eerste vier races. Max (lees: Jos) duurde hetvallemaal te lang, nog een jaar strijden om de plaatsen 6 t//m 10 met de waarschiijnlijkheid dat dit richting p9 en 10 zou gaan: daar doet Max het niet voor. Tel daarbij op cluasules in zijn contract, een matige Kvyat en het idee bij Marko dat Max echt de next big thing is en het is allemaal vrij logisch. De vraag of Max er verstandig aan doet is eigenlijk niet aan de orde. Er is voor hem maar 1 weg naar de top: de snelste. | |
opreis | vrijdag 6 mei 2016 @ 08:56 |
Ik ben wel benieuwd naar reacties van Ricciardo, Kvyat en Sainz. Maar daar zullen we wss wel lang op moeten wachten. En Max reed in principe 3 van de 4 races op P6, dat was natuurlijk al een stap omhoog vergeleken met vorig jaar. Daarom denk ik ook niet dat hij heel ontevreden was over de auto maar meer om het gedoe eromheen. Plus van de andere kant lag Kvyat dus niet lekker bij RB dus dat maakte het mogelijk | |
Geralt | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:36 |
Als ik het zo allemaal lees dan denk ik eerder dat Jos het compleet zat was en drama aan zag komen en daarom met Marko om de tafel is gaan zitten na er met Tost niet uitgekomen te zijn. Bij dat programma gisteren waar ze Jos aan de telefoon hadden speelde hij de vermoorde onschuld en nee ze hadden er geen hand in gehad en RB wilde het etc, maar daar heeft meer gespeeld denk ik en het kan zomaar zijn dat Vermeulen en Jos met het mes tussen de tanden en met hun vuist op de tafel slaand gezeten hebben bij Marko. Regel het maar of we gaan eens babbelen bij Mercedes of Ferrari. Max moet hier weg. Dit politieke geneuzel helpt hem niet in zijn verdere ontwikkeling. En daar heeft Marko vervolgens gehoor aan gegeven lijkt me. Goeie actie als je het zo allemaal leest, maar eigenlijk wel schandalig dat men min of meer de vuile was buiten hangt nu. Ok niet alle details, maar toch genoeg om te merken dat het een grote teringzooi was (aan het worden) daar bij TR ![]() Wel netjes van Jos ook dat hij zich gewoon op de vlakte hield aan de telefoon gisteren. Of team Verstappen heeft werkelijk niets in te brengen gehad zoals Jos stelde, maar daar geloof ik eigenlijk niet zo veel van. Jos en Vermeulen weten dat ze goud in handen hebben en alle teams weten dat ook. Anyway, ik kijk uit naar de volgende GP in elk geval ![]() | |
jpjedi | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:44 |
Vooral dat laatste 👍 | |
Dauthi | vrijdag 6 mei 2016 @ 09:56 |
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Max heel blij moet zijn met Jos. Als direct management heeft hij iemand die het klappen van de zweep kent zeker als het op F1 politiek aankomt. Tenslotte zijn er weinig coureurs zo hard genaaid als Jos. Al met al is de situatie nu het beste voor Max. Hij kan zich weer gewoon focussen op dat wat belangrijk is, auto rijden. Betekent dit trouwens dat Max de Pick N Mix Olympics gewonnen heeft van Sainz ? ![]() | |
Geralt | vrijdag 6 mei 2016 @ 10:00 |
Hij stond voor dus ik denk het wel ![]() | |
Wolve000 | vrijdag 6 mei 2016 @ 10:33 |
Ik gok dat je met je verhaal wel aardig in de buurt zit van de waarheid. Maar als "winnende partij" met een promotie naar een top team zou het natuurlijk ook niet handig zijn om de vuile was buiten te gaan hangen. Dus dan is het sowieso logisch dat ze er eigenlijk niet zo veel over zeggen. | |
Geralt | vrijdag 6 mei 2016 @ 10:38 |
Precies wat ik ook dacht ![]() | |
Wolve000 | vrijdag 6 mei 2016 @ 10:42 |
En nu moeten we nog een hele week wachten voor er ook daadwerekelijk weer gereden wordt... ![]() | |
Beach | vrijdag 6 mei 2016 @ 10:49 |
Zondag is er MotoGP op Eurosport ![]() | |
Geralt | vrijdag 6 mei 2016 @ 11:46 |
Wordt een lange week ![]() Anyway, ik lees her en der berichten dat Max tot en met 2019 getekend heeft bij Red Bull ![]() ![]() Dat contract zit vast dichter dan het contract van Kvyat zat. Mooi hoor ![]() | |
Swetsenegger | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:00 |
ik neem aan dat een degradatie naar STR in dit contract niet mogelijk is inderdaad ![]() Tot en met 2019 is wel goed. Dit seizoen team en auto goed leren kennen, hopelijk 1 of 2 podia pakken. Dan 2017 mee doen met de grote jongens en 2018 & 2019 meestrijden voor WC | |
Sjemmert | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:00 |
Nu hopen dat RB in die periode een auto kan opleveren die om overwinningen kan strijden. | |
Geralt | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:01 |
Precies. Hopelijk komt die 2017 auto goed uit de verf ![]() | |
Geralt | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:03 |
als je Max in een auto zet die in de basis "slechts" goed genoeg is voor een P3 en P4 dan haalt Max daar wel met enige regelmaat een P1 en P2 mee hoor. Daarvoor hebben we inmiddels genoeg van Max gezien om te weten dat ie dat voor elkaar krijgt. Dat kereltje leeft maar voor 1 ding en dat is racen. Tevens racet ie al langer in competitieverband dan sommige coureurs waartegen hij rijdt en dat terwijl hij bij far de jongste van het stel is ![]() | |
DeeBee | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:17 |
Dat is natuurlijk complete onzin, dat Max een P3/P4 auto omhoog krijgt naar zeges. Geen enkele coureur rijdt het gat dicht wat Mercedes nu heeft bijv., dus dat zijn echt onzinnige uitspraken. | |
Sjemmert | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:19 |
Ja oke maar Max kan nog zo goed zijn met de huidige RB zal die echt niet met regelmaat p1 en p2 van de Mercedesen kunnen pikken. Daarvoor moet de RB nog wat beter worden in de komende tijd/jaren. | |
Fer | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:27 |
Volgens mij stond Riciardo al dit jaar op de eerste startrij. Als de motor echt een Jet Ignition upgrade krijgt, kan Redbull zomaar eens meedoen voor een overwinning. En niemand rijdt zomaar een gat uit de auto dicht, maar Max heeft zeker wel een paar tienden natural speed, zeker in de race. | |
Sjemmert | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:33 |
Omdat 1 mercedes het niet meer deed in q3 ja. Wat betreft die update moeten we eerst maar afwachten wat dat gaat brengen. | |
Swetsenegger | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:37 |
Eerst maar eens zien of Max überhaupt een podium pakt dit seizoen. In theorie zijn ze momenteel 3e team, samen met Williams, dus voor een podium moet al alles mee zitten. | |
Geralt | vrijdag 6 mei 2016 @ 12:45 |
Vorig jaar pakte hij 2x P4 met een auto die daar absoluut niet thuishoorde. Tuurlijk kwam daar ook wel een beetje geluk bij kijken, maar dat moet je altijd hebben natuurlijk. Ik durf wel te stellen dat een podium erin zit dit jaar nog. Zeker zodra die motorupgrade er is verwacht ik er veel van ![]() | |
nils7 | vrijdag 6 mei 2016 @ 13:10 |
Die P4 in Hongarije was enigzinds lucky maar die in de US heeft ie echt wel voor gereden. | |
Sjemmert | vrijdag 6 mei 2016 @ 13:17 |
Een podium zie ook wel gebeuren met Monaco, Hungaroring en Singapore nog op de kalender. | |
RingBewoner | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:04 |
Max dit weekend dus toch op de banden van Kvyat en andersom: http://www.f1today.net/nl(...)gen-voor-bandenkeuze | |
spamaccount | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:10 |
Hoe gaat het eigenlijk verder met de punten die Max tot nu toe gehaald heeft? De punten die hij voor TR heeft gehaald blijven natuurlijk voor het team, maar individuele punten? Staat hij straks twee keer in de ranglijst, of worden al zijn punten van een heel seizoen bij elkaar opgeteld, al reed hij bij 10 teams? | |
franklop | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:10 |
punten blijven bij de coureur, net zoals de punten van het team van het team blijven | |
Swetsenegger | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:10 |
ja dat wisten we al ![]() Zijn er eigenlijk al reacties van andere coureurs, behalve die ouwe zuurpruim button? | |
Fer | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:12 |
Er lopen vast nog een boel onderhandelingen voor 2017. Denk dat iedereen zijn mond dicht houdt. | |
RingBewoner | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:13 |
Dat wist ik nog niet ![]() | |
eddehaas | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:14 |
Probleem is de mercedessen zijn erg erg snel, die pak je niet zomaar. Daarvoor als je een mazzeltje nodig hebben of een goede start. Ik zie het wel een paar keer gebeuren dit seizoen, denk dat RB er erg veel geld tegen aan wil en kan gooien om in 2017+ weer mee te doen aan de top samen met Max. Denk ook dat team verstappen met RB is gaan praten na het stuntel in TR 1ste race pitstop (heeft max heel erg veel gekost) en het gestuntel van kvyat die in een betere auto zit notabene. Dan hebben ze de mazzel dat ze niet zo'n heel lang contract hadden bij TR gewoon Marko voor het blok gezet, allemaal mooi en aardig maar je zet ons in die RB en je gaat eens echt investeren in Max of we kijken wel of er interesse is bij andere teams. Hele goede move! | |
RingBewoner | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:16 |
En dit baseer jij op? Volgens mij is allang bekend dat het al wat langer niet lekker zat tussen RB en Kvyat. | |
eddehaas | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:17 |
Je gaat na de gebeurtenissen dit seizoen met een aflopend contract echt niet stil zitten afwachten wat er gaat gebeuren. Het aflopende contract speelt iig zwaar zwaar mee, dat moet Marko ook weten. Ze zijn echt een flater aan het slaan dit seizoen so far, ze hadden veel meer kunnen bereiken. | |
Geralt | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:19 |
![]() | |
Swetsenegger | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:32 |
Ik hoop toch dat de gesprekken meer vanuit wederzijds respect en belang hebben plaatsgevonden in plaats van dat het Verstappen team hard bal gespeeld heeft. Dat eerste lijkt me beter voor de relatie op de langere termijn en meer 'lucht' te geven voor Max. Want anders kan het keihard als een boemerang terug komen. | |
Ferry_76 | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:32 |
Voordeeltje voor Kvyat: Red Bull heeft nog niemand die volgend jaar zijn plek over zou kunnen nemen bij STR/RBR: http://www.f1fanatic.co.u(...)-not-lost-for-kvyat/ | |
eddehaas | vrijdag 6 mei 2016 @ 14:52 |
Denk trouwens dat Max prima zijn "cool" kan bewaren, dat in Australië was even een uitstapje maar kan ik me ook goed voorstellen als je team en teamgenoot het zo erg verprutst voor je. Kan natuurlijk bij Red Bull ook gebeuren, die hebben wel een veel dikker budget tho. Punt is ik denk dat Max heel erg goed met de druk om zal kunnen gaan. | |
Sjemmert | vrijdag 6 mei 2016 @ 15:11 |
wat ik ervan begrijp is Kvyat bezweken onder de druk die Ricciardo op hem gelegd heb. RIC was te goed en Kvyat begon daar onder te leiden. De verschillen in rondetijden tussen die twee werden daardoor juist steeds groter in plaats van kleiner. Tevens bleken de gemoederen in de TR garage flink te zijn opgelopen. De garage was verdeelt in een verstappen en sainz kamp wat serieus ongezond begon te worden. Dan nog de situatie rondom het aflopende contract van Max en teams als ferrari en Mercedes die flinke interesse hadden. Dat alles samen zou de doorslag hebben gegeven. | |
sasquatsch | vrijdag 6 mei 2016 @ 15:15 |
Er was geen aflopend contract. Het contract was ook niet met TR maar met Red Bull (tot en met volgend jaar) met de optie dat Max mocht vertrekken als hij volgend jaar niet in de Red Bull zou zitten. Dat zat er sowieso wel aan te komen. Dat gedoe met Sainz en het 'falen' van Kvyat heeft het proces alleen maar versneld. | |
JimmyManna | vrijdag 6 mei 2016 @ 18:51 |
Volgens mij is het gewoon wat Brundle zegt. Eigenlijk wilde Marko dit al eerder, en was de crash in Rusland slechts een excuus. Verstappen moest en zou zsm in de RB omdat ze in hem de nieuwe Vettel zien. Verstappen was veel meer de reden van de swap dan Kvyat. | |
eddehaas | vrijdag 6 mei 2016 @ 18:57 |
Dit ja! wrs te maken met contracten kon het niet eerder, marja als je 3 strafpunten pakt dan zal daar wel een clausule over staan in het contract. Als je ergens werkt en je maakt er een zooi van wordt je ook ontslagen. Prima rede dus en perfecte kans om dit direct aan te grijpen de swap te maken. Met max hebben ze meer kans op meer punten dus meer geld | |
Wolve000 | zaterdag 7 mei 2016 @ 07:57 |
Verstappen had vorig jaar 8 strafpunten bij elkaar gesprokkeld, dat je het even weet. | |
JimmyManna | zaterdag 7 mei 2016 @ 08:22 |
Waarvan er een paar vervallen na Spanje gelukkig. Dan heeft hij daar weer wat ruimte. | |
Swetsenegger | zaterdag 7 mei 2016 @ 08:24 |
en had er in HUN en ABU óók 3 in 1 GP | |
JimmyManna | zaterdag 7 mei 2016 @ 08:24 |
Ondertussen beweert Helmut Marko dat zijn team het meest zal profiteren van de regelwijzigingen, omdat ze dat altijd al gedaan hebben. Tja, met zo'n ontwerpteam is dat zeker mogelijk. Het is niet zo dat ze meteen de grote favoriet zijn maar geef ze een fatsoenlijke motor en ze zullen een heel end komen. Wat dat betreft is het wel lekker dat Max nu alvast een klein seizoen kan wennen aan Red Bull. Het zou zomaar kunnen dat Max op het juiste moment is ingestapt. | |
Afhaalchinees | zaterdag 7 mei 2016 @ 09:06 |
niet na monaco? Hij kreeg ze na de race van Monaco namelijk | |
JimmyManna | zaterdag 7 mei 2016 @ 09:08 |
O dat klopt. Over twee races dus. En dan 3 punten, toch? | |
PPL | zaterdag 7 mei 2016 @ 09:13 |
![]() bron | |
ender_xenocide | zaterdag 7 mei 2016 @ 09:18 |
In het artikel van Ted Kravitz wordt hetzelfde gezegd.
| |
Geralt | zaterdag 7 mei 2016 @ 10:33 |
http://www.racer.com/more(...)showall=&limitstart= Will Buxton zijn kijk op de zaken ![]() Goed gezien Will ![]() | |
Geralt | zaterdag 7 mei 2016 @ 10:34 |
Mooi he. ![]() Ik heb zo'n zin in de rest van het seizoen ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 7 mei 2016 @ 10:43 |
Zeker nu de nieuwe regels meer downforce toestaan. Het gebied bij uitstek waar RBR het van moet hebben. Niet zo extreem als RBR zelf voorgesteld heeft, maar toch. Met een motor die goed mee kan komen kan RBR volgend jaar meedoen om het kampioenschap. | |
aesop | zaterdag 7 mei 2016 @ 10:50 |
Even uitgaande van normale races, met drie van de vier Ferrari's en Mercedessen aan de finish, dan is top 5 in Spanje het maximale. Monaco...droom ik teveel als ik podium niet uitsluit? Vanaf Canada wordt het koffiedik kijken, veel hangt af van de motorupdate. Komt Renault zijn belofte na, dan is de rest van het seizoen podium mogelijk op vrijwel elk circuit, met uitzondering van de Monza's. Anders bepekrt dat zich tot Baku en misschien nog 1 of twee gp's. Wat een heerlijk vooruitzicht...met wat geluk, of liever tegenslag bij Mercedes en Ferrari, zit een eerste zege dit seizoen er gewoon in...of ben ik te optimistisch? Misschien moeten we ook even afwachten hoe snel Max zich aan zijn nieuwe wagen aanpast. Voor hetzelfde geld is hij constant een halve seconde per ronde langzamer dan Ricciardo en vecht hij met de Toro Rosso's om de plaatsen 6 tot en met 10.... | |
Geralt | zaterdag 7 mei 2016 @ 10:52 |
Geen idee. Niks is onmogelijk denk ik. Reed Max niet een P2 vorig jaar in een van de vrije trainingen? ![]() | |
Rossdale | zaterdag 7 mei 2016 @ 10:54 |
Zeges lijken me niet realistisch tenzij er weer zo'n freak race als Hongarije van vorig jaar is, maar een keer het podium zou moeten kunnen. Hou er inderdaad rekening mee dat er sowieso 5 coureurs nu voor max staan. 4 met een betere wagen en Ricciardo die de auto tot in detail kent | |
Geralt | zaterdag 7 mei 2016 @ 10:54 |
Ik denk dat dat redelijk snel gaat. Zoveel verschillen F1 auto's onderling nou ook weer niet. Minder in elk geval dan een F1 van een F3 verschild en dat ging ook prima. Denk dat voornamelijk de knopjes op het stuur iets anders zitten, beetje andere procedures in het team etc. Dat een auto wat anders reageert daar ben je F1 coureur voor om dat vlot in de gaten te hebben en te weten waar de grens ligt. Die heeft daar echt geen 4 GP's voor nodig. ![]() | |
Fer | zaterdag 7 mei 2016 @ 11:20 |
Ja hallo, hij gaat niet naar Ferrari of Sauber hoor. Die stuurtjes en menuutjes zullen identiek zijn tussen STR en RBR, zoals wel meer zaken. Ik heb alleen het gevoel, dat de STR iets te makkelijk stuurt voor Max, aangezien hij met zoveel vertrouwen erin rijdt. Wellicht is de RBR wat moeilijker te rijden door de complexere downforce. | |
edraket31 | zaterdag 7 mei 2016 @ 11:22 |
Of hij traint nu dagelijks in z'n Playseat met een RB-stuur of hij krijgt een stuurtje met de knoppen op de oude vertrouwde plekken. Lijkt me niet een onoverkomelijk probleem.... | |
Geralt | zaterdag 7 mei 2016 @ 11:33 |
Ik denk niet dat ie thuis in zn playseat zit maar in Milton Keynes in dit ding: ![]() | |
Swetsenegger | zaterdag 7 mei 2016 @ 11:51 |
Vandaag is hij in Breda voor wings for live | |
DeeBee | zaterdag 7 mei 2016 @ 16:57 |
Vooral de Multi-21 setting zal Max even onder de knie moeten krijgen in de Red Bull. | |
Swetsenegger | zaterdag 7 mei 2016 @ 17:17 |
Dat lukte Vettel toch ook niet. En zie wat het hem gebracht heeft. | |
Swetsenegger | zaterdag 7 mei 2016 @ 18:19 |
Hee, google heeft wat nieuws en vind verstappen belg!![]() | |
Nattekat | zaterdag 7 mei 2016 @ 18:21 |
![]() Al is ie wel half belg. | |
THEFXR | zaterdag 7 mei 2016 @ 18:22 |
geboren in België, dus correct | |
sasquatsch | zaterdag 7 mei 2016 @ 18:49 |
Dubbele nationaliteit en rijdt op een Nederlandse licentie. Dus zou daar de Nederlandse vlag moeten staan. | |
buzz1291 | zaterdag 7 mei 2016 @ 19:08 |
Wanneer je waar ook ter wereld uit Neerlands zaad bent ontsproten, ben je dus Nederlander. | |
Geralt | zaterdag 7 mei 2016 @ 20:20 |
Eerste racegame waar Baku in zit is te spelen: https://www.bakucitycircuit.com/event-guide/virtual-tour/lores Welke tijd rijden jullie? ![]() | |
Swetsenegger | zaterdag 7 mei 2016 @ 20:29 |
Die stond weken geleden al online. | |
Geralt | zaterdag 7 mei 2016 @ 20:37 |
Ow ik zag hem nu pas. Had al eerder op die site gekeken, maar niet gezien ![]() | |
THEFXR | zaterdag 7 mei 2016 @ 21:06 |
waar staat dat? | |
buzz1291 | zaterdag 7 mei 2016 @ 22:57 |
Dat je dat niet begrijpt, of niet wil begrijpen, betekent nog niet dat ik het je uit ga leggen ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:28 |
Hou es op met die uitgekauwde onzin discussie. Hij rijdt voor NL. De rest telt niet. Grosjean is ook gewoon een Franse coureur. | |
THEFXR | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:29 |
he, ik plaatste het niet, dat was iemand anders met google | |
Nattekat | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:33 |
Maar goed, doe deze discussie maar lekker ergens anders, en niet hier ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 7 mei 2016 @ 23:45 |
TV tip: Max maandag bij Tan. | |
Rossdale | zondag 8 mei 2016 @ 00:25 |
Max zit meer in een vliegtuig dan in een auto volgens mij ![]() | |
THEFXR | zondag 8 mei 2016 @ 01:38 |
Red Bull geeft je vleugels? | |
Sinister-D- | maandag 9 mei 2016 @ 18:40 |
Semi F1 gerelateerd. LOL ![]() ![]() Nelson Piquet Jr to make shock F3 return at Pau with Carlin http://www.autosport.com/(...)ock-f3-return-at-pau | |
sasquatsch | woensdag 11 mei 2016 @ 13:08 |
'Heineken gaat voor 150 miljoen dollar de F1 sponsoren' Vanaf de GP van Canada zal Heineken op het circuit te zien zijn. Daarnaast is er ruimte voor het sponsoren van een team. Welk team dat wordt is nog afwachten. Naar verluid hebben een aantal teams een Request for Proposal gekregen en het beste voorstel wordt gehonoreerd met een sponsorship. | |
Rossdale | woensdag 11 mei 2016 @ 13:37 |
McLaren? Chandon, Johnnie Walker en Heineken? Dan hebben ze alle typen drank wel te pakken zo ongeveer ![]() | |
Pleasureman_Gunther | woensdag 11 mei 2016 @ 13:43 |
2019 Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix ![]() | |
Spooky4u | woensdag 11 mei 2016 @ 13:45 |
Heineken vraagt om creativiteit. Das nou net wat Ron Dennis helemaal niet heeft. Ik verwacht dat Red Bull dit 'gewoon' gaat binnenhengelen, want zij zijn wel creatief en hebben ene veel grotere marktwaarde als 'alleen' een F1 team. | |
Smacked_Actor | woensdag 11 mei 2016 @ 13:51 |
Heineken ![]() ![]() | |
Blik | woensdag 11 mei 2016 @ 13:52 |
Juist niet, echt ongeveer overal ter wereld is Heineken hét premium brand bier. We zijn gewoon verwend qua bieren in Nederland | |
Rossdale | woensdag 11 mei 2016 @ 13:53 |
Inderdaad, alleen in Nederland wordt Heineken gezien als een normaal standaard biertje. In het buitenland is het meer een speciaalbier en delicatesse. | |
Kleffe_Dop | woensdag 11 mei 2016 @ 22:30 |
En RB heeft na het wegvallen van oa. Infiniti voldoende ruimte voor nog een grote sponsor. Ik weet alleen niet hoe Red Bull en Heineken elkaar als merken liggen. ...van de andere kant zou Heineken bij HAAS direct de absolute titelsponsor kunnen worden, met wie weet zelfs een compleet Heineken-groene bolide. [ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 11-05-2016 22:46:50 ] | |
franklop | woensdag 11 mei 2016 @ 22:39 |
Ik verwacht ook Haas | |
Dauthi | woensdag 11 mei 2016 @ 22:44 |
Lol doe aub normaal. Heineken wordt gezien als een statussymbool omdat het premium import pilsener is en daarom heel duur. Voor de rest wordt het gewoon gezien als exotisch pils want het komt uit het buitenland. En dat laatste is iets van jaren geleden of enkel voor ontwikkelingslanden want in de rest van de wereld heeft Craft bier behoorlijk aan naam en populariteit gewonnen. | |
Spooky4u | woensdag 11 mei 2016 @ 23:01 |
Kan, maar wat heeft HAAS buiten de autosport te bieden aan Heineken? Ze zijn straks al volop aanwezig op het circuit dus een groene auto boeit ze vast niet veel. Ik denk eerder dat ze perfect aan willen sluiten bij de uitstekende marketing campagnes van RB. Overdag lekker extreem doen met een RedBulletje, 's avonds compleet kachel gaan van de Heineken. | |
jpjedi | woensdag 11 mei 2016 @ 23:17 |
Spijker op de kop en een link met Nederland in de vorm van Max kan ook nog als bonus worden beschouwd. Zou sowieso mooi zijn als het Nederlandse bedrijfsleven wat meer budget in F1 gaat steken nu het rendement veel hoger ligt van de marketing met een NL piloot. Al zal Heineken vooral naar exposure buiten NL kijken. Zelfde verhaal toen met ING, 'bewust geen Nederlandse doelgroep'. | |
MrSweets | woensdag 11 mei 2016 @ 23:31 |
sowieso bier=tokkie imo | |
tothierennietverder | woensdag 11 mei 2016 @ 23:39 |
Drink jij toch lekker Roosvicee joh... ![]() | |
twiFight | donderdag 12 mei 2016 @ 01:40 |
| |
Geralt | donderdag 12 mei 2016 @ 01:46 |
Ontopic: ![]() Teamgenoten ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 01:48 |
Komt wel goed lijkt me. | |
Geralt | donderdag 12 mei 2016 @ 01:52 |
Wel een vooruitziende blik gezien zijn petje ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 mei 2016 @ 01:54 |
Max kan er meer van leren en het lijkt me ook toffere gozer. | |
aesop | donderdag 12 mei 2016 @ 08:51 |
Heineken sauber met Frijns ipv...? | |
Nattekat | donderdag 12 mei 2016 @ 08:56 |
* Nattekat wijst naar het 'Voordat je reageert' gele dingetje boven het reactieveld | |
nils7 | donderdag 12 mei 2016 @ 09:40 |
Binnen 5 jaar ![]() | |
ReplaR | donderdag 12 mei 2016 @ 10:09 |
Ook 5 jaar ![]() | |
Rossdale | donderdag 12 mei 2016 @ 10:28 |
Met Frijns en vd Garde zeker? Dag Monisha! Daar zijn we weer! ![]() ![]() | |
heywoodu | donderdag 12 mei 2016 @ 10:38 |
![]() | |
Rossdale | donderdag 12 mei 2016 @ 10:53 |
Volgens mij kun je die namen ook gewoon vervangen door McLaren en Red Bull, die odds zijn wel anders als Fons ook in een RB zou zitten | |
sasquatsch | donderdag 12 mei 2016 @ 15:08 |
Dus niet. Hij mag niet van de FIA, want te ervaren. http://www.motorsport.com(...)ce-f3-at-pau-735439/ | |
j95 | donderdag 12 mei 2016 @ 15:08 |
Is die persconferentie ergens te volgen? | |
sasquatsch | donderdag 12 mei 2016 @ 15:09 |
Zie SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #181 Spanje - Catalunya | |
j95 | donderdag 12 mei 2016 @ 15:58 |
ah, dat topic kende ik niet. Dank! ![]() | |
Breaker.Faker | donderdag 12 mei 2016 @ 18:19 |
Uitzending van de pitstraat over Max dat hij per direct naar Reb Bull gaat. De mannen zijn wel zeer kritisch waar ik toch mee eens ben. Zeker dat ze zeggen dat we aantal jaren geleden Red Bull haten en nu vinden we het mooiste team van de grid. | |
JimmyManna | donderdag 12 mei 2016 @ 18:44 |
'We'? Ik heb RB nooit gehaat en nu nog steeds niet. Je bent als F1 fan ook apart als je RB haat. Die doen namelijk ontzettend veel in de racerij, en dat soort inzet is broodnodig. | |
zoem | donderdag 12 mei 2016 @ 18:53 |
Een deel van de 'haat' is mijns inziens te wijten aan Helmut Marko die geregeld scherpe opmerkingen maakt. Wie weet doet die man veel goede zaken achter de schermen, maar op PR-vlak doet hij meer kwaad dan goed. | |
Spooky4u | donderdag 12 mei 2016 @ 19:19 |
de waarheid:http://en.f1i.com/news/54(...)ure-mind-horner.html | |
twiFight | donderdag 12 mei 2016 @ 20:45 |
Dit, ja. Ik heb een hekel aan RBR als team, voornamelijk vanwege het manipuleren van de regels in hun voordeel (waarbij ze m.i. verder zijn gegaan dan hun eigen reglementaire stemmen laten gelden) en het eindeloze janken als een klein bang meisje over dat ze wanneer ze niet kunnen winnen dat ze dan de sport verlaten. Flikker dan op, hoerezonen. De F1 bestaat ook wel zonder jullie. Maar het is dan ook niet per se omdat ze de sport niet willen verlaten, maar omdat ze zo dingen naar hun hand willen zetten. Met het motordebakel hebben ze het deksel flink op hun neus gekregen en ik hoop dat ze daar van geleerd hebben. | |
Fir3fly | donderdag 12 mei 2016 @ 20:50 |
Nogal een aantijging. | |
twiFight | donderdag 12 mei 2016 @ 20:53 |
Klopt. Niet in de zin van verboden dingen of zo, maar ik vermoed dat daar een heeele hoop politiek en gelobby plaatsgevonden heeft. Met het meest opzienbare besluit het teruggaan naar de oude banden, iets dat RBR waarschijnlijk het beste uitkwam van alle (top)teams. | |
zoem | donderdag 12 mei 2016 @ 21:05 |
Ach, de meeste topteams zijn daar niet vies van. Ferrari heeft dat ook genoeg gedaan. Mercedes is nu ook aardig aan het lobbyen om hun dominante positie vast te houden. | |
Fir3fly | donderdag 12 mei 2016 @ 21:07 |
Politiek en gelobby in de F1? Hoe kom je daar nou bij? Nogal naïef om te denken dat er ook maar een enkel team is dat niet op exact dezelfde manier werkt. Dus om daarom specifiek Red Bull te haten is dom. | |
Klopkoek | donderdag 12 mei 2016 @ 21:16 |
Red Bull is hartaanvallen veroorzakende rommel | |
VacaLoca | donderdag 12 mei 2016 @ 21:48 |
http://m.gpupdate.net/nl/(...)me-te-meten-met-max/ Dit klinkt toch wel heel erg alsof Ricciardo het niet zo had op Kvyat als teamgenoot,zo tussen de regels door. | |
TargaFlorio | donderdag 12 mei 2016 @ 21:51 |
Dit doet Ferrari ook. Haat je die ook? F1 is net politiek. | |
Breaker.Faker | donderdag 12 mei 2016 @ 22:10 |
Reb Bull is helaas ook een bedrijf die rijders keihard laat vallen. Rijders die na jaar aan de kant zijn gezet bij STR zien we niet meer terug in de formule1 of in andere race klasse uitgezonderd van een paar. Scott speed, Luizzi bijvoorbeeld na een jaar STR verdwenen bij STR en dat noemen ze dan bij hun een goede opleiding programma. | |
JimmyManna | donderdag 12 mei 2016 @ 22:14 |
Standaardgedrag voor een F1-topteam dat niet wint. Red Bull doet zoveel in de racerij: geweldig. Kan ik alleen maar heel, heel blij mee zijn. | |
JimmyManna | donderdag 12 mei 2016 @ 22:16 |
Wat is het verschil dan met de opleiding van Ajax of Feyenoord? Alleen de besten halen het eerste. De iets mindere goden gaan naar een kleine club. En het overgrote deel valt voortijdig af. Je verwart Red Bull met een charitatieve instelling, denk ik. | |
Meike26 | donderdag 12 mei 2016 @ 22:17 |
Grootste misser die ze in mijn ogen tot nu toe hebben gemaakt is Jaimy Alguersuari te laten vallen. Erg getalenteerde jongen, erg jammer dat hij zo snel uit de F1 verdween. Had misschien zelfde kunnen bereiken als een Ricciardo of Bottas nu.. Vaste waarde in een team. Is nu vooral aan het DJ'en en heeft autosport de rug toegekeerd ![]() | |
Fir3fly | donderdag 12 mei 2016 @ 22:18 |
Die energiedrankjes zijn gewoon de vervanging van de sigaretten. | |
Meike26 | donderdag 12 mei 2016 @ 22:18 |
Tandartsen zijn maar wat blij met ze.. ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 12 mei 2016 @ 23:23 |
Heineken zal geen enkel belang stellen in een Nederlandse coureur. Dit soort giga-multinationals maken dit soort beslissingen niet vanuit chauvinistisch oogpunt, ze zijn dit land en deze beperkte markt al lang ontgroeid. Als ze al een voorkeur hebben dan zien ze liever een coureur met een nationaliteit uit een groot land die een grote groeimarkt vertegenwoordigd voor Heineken. Dit is verdomme de absolute top van de autosport, natuurlijk zijn ze meedogenloos, daar heb ik geen enkel probleem mee. En vergeet niet dat zij veel meer data hebben dan de kwalificatie tijden en race uitslagen waar wij televisiekijkers onze heilige mening op baseren. | |
Breaker.Faker | donderdag 12 mei 2016 @ 23:25 |
Dat vind ik ook van Doornbos. Vrijdag tester bij RB en mocht de laatste 3 race rijden vrij matige gereden. Maar daarna nooit een kans van RB gekregen om een vol seizoen te rijden in de formule1 bij STR. | |
JimmyManna | donderdag 12 mei 2016 @ 23:27 |
Botras is niks bijzonders. Red Bull mikt op meer dan de volgende Bottas. Vettel is de norm. Dan vallen Buemi's en Alguersuaressen dus af en blijven Ricciardos en Verstappens over. Dat kan hard zijn, maar ze investeren ook ontzettend veel geld in jong talent, vaak jarenlang. Dan mag je ook eisen stellen. | |
JimmyManna | donderdag 12 mei 2016 @ 23:28 |
Horner kent Doornbos als zijn broekzak. Hij zal geweten hebben dat hij niet goed genoeg was voor een langdurige kans. | |
TargaFlorio | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:23 |
Doornbos was geen F1 topmateriaal. | |
Rossdale | vrijdag 13 mei 2016 @ 11:53 |
Toch zonde dat een Albers langer in de F1 rond heeft kunnen rijden dan Doornbos die ik toch echt een stuk hoger inschatte. | |
Rossdale | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:08 |
http://www.redbull.com/en(...)red-bull-junior-team Red Bull heeft alvast een nieuw Nederlands talent opgenomen om over 3 jaar Gasly bij STR te vervangen? ![]() | |
H_T | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:13 |
Bij Toro Rosso heeft elke coureur minimaal één volledig seizoen gereden, de meesten anderhalf of meer. Degene die na precies 1 seizoen weg moest was Daniil Kvyat, en die kreeg juist promotie. Bij Red Bull ongeveer hetzelfde verhaal: Klien heeft tijd zat gehad, Liuzzi werd ondergebracht bij Toro Rosso. De enige die echt weinig races heeft gereden was Doornbos, die in de F3000 bij het team van Horner flink om z'n oren werd gereden door Liuzzi. Red Bull is dus hard in de benadering, maar ze gooien je niet al na vijf races op straat. Je krijgt dus wel even de tijd om te wennen en het reilen en zeilen te leren kennen. Dat beleid is niet tof voor de coureurs die het niet halen, maar aan de andere kant krijgen wel meer rijders een kans. | |
nils7 | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:24 |
Je kan het hard vinden, ze geven talent wel een kans dat normaal gezien misschien geen budget heeft. Dus of ze zonder RB uberhaupt de F1 gehaald zouden hebben. Daarnaast heet Luizzi wel bij FI en dat Hispania gereden geloof ik | |
sasquatsch | vrijdag 13 mei 2016 @ 12:45 |
Liuzzi begon bij RB (als invaller) en werd daarna 'gedegradeerd' naar TR waar hij nog twee seizoenen heeft gereden voordat hij naar FI ging. | |
Crazy-M | vrijdag 13 mei 2016 @ 13:04 |
Eerste vrijetraining zit er op, en een mooie 6de plek op een paar honderste achter Ricciardo. Ook maar 2 secondes verwijderd van Pole Position. De auto voelde volgens Verstappen goed, dus ben benieuwd hoe hij het er verder van af brengt dit weekend. | |
TargaFlorio | vrijdag 13 mei 2016 @ 18:40 |
![]() ![]() ![]() | |
THEFXR | vrijdag 13 mei 2016 @ 19:09 |
![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:03 |
Gutierrez says Haas issues making him look 'very bad' Esteban Gutierrez has expressed growing frustrations that the 'f******g great job' he is doing for Haas is being disguised by ongoing reliability issues. ^Dit is natuurlijk ook een manier om naar je ontslag te solliciteren. Gutierrez. ![]() | |
JimmyManna | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:23 |
Niet slim nee. | |
franklop | vrijdag 13 mei 2016 @ 21:27 |
Grosjean was ook aardig aan het klagen over de radio | |
Peterselieman | zaterdag 14 mei 2016 @ 00:18 |
tsja, een nieuw team komt gewoon problemen tegen. De eerste races waren voor Grosjean hosanna, maar de situatie waarin ze nu verkeren is niet onverwacht en het bewijst dat een set gekochte onderdelen nog niet direct een goede auto oplevert. | |
Beach | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:15 |
Die krijgen het lek wel weer boven. Misschien nog niet deze gp. | |
Ferry_76 | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:53 |
http://autovisie.nl/2016/(...)-het-formule-1-team/ Makkie toch? ![]() | |
TargaFlorio | zaterdag 14 mei 2016 @ 18:09 |
| |
Nattekat | zaterdag 14 mei 2016 @ 18:16 |
8/10 ![]() ![]() Inclusief de instinker van Sauber ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 14 mei 2016 @ 18:26 |
11/15 Best netjes | |
sasquatsch | zaterdag 14 mei 2016 @ 18:35 |
12/15 | |
Fir3fly | zaterdag 14 mei 2016 @ 18:37 |
Twee fout, ik draaide Toleman en Tyrrell om ![]() | |
D_A | zaterdag 14 mei 2016 @ 18:51 |
13/15 ![]() | |
King_Merc | zaterdag 14 mei 2016 @ 20:41 |
15 van 15 goed, had wat moeilijker gemaakt worden met wagens uit 50/60 bij mogen staan | |
Wertha | zondag 15 mei 2016 @ 12:39 |
Your score: 12 / 15 Heel goed! Je bent een kenner! Altijd leuk, deze quizjes. ![]() | |
JimmyManna | zondag 15 mei 2016 @ 12:56 |
13/15. Had gek genoeg twee wat nieuwere auto's door elkaar gehaald. | |
Fir3fly | zaterdag 21 mei 2016 @ 17:39 |
In een interview met de baas van de ACO (eigenaar van Le Mans) kwam het volgende interessante stukje naar boven:Ouch. | |
Fer | zaterdag 21 mei 2016 @ 19:52 |
Hoeveel tickets verkoopt zo'n race gemiddeld? 30000x grashelling a 150¤ 10000x tribune a 300¤ 10000x hoofdtribune a 500¤ Dat zou samen 12500000¤ zijn Daarnaast paddock kaarten, verpachten van stalletjes enz,,sponserborden. | |
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 19:58 |
En is de boost voor de lokale economie ook meegenomen? Ik ken een pizzeria in Francorchamps die het wel geweldig doet tijdens een F1 weekend. Le Mans is nog een tandje groter. | |
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 20:00 |
Waarom de financiële risico's nemen als je met Le Mans en een aantal anderen evenementen dikke winst maakt? | |
franklop | zaterdag 21 mei 2016 @ 20:02 |
Your score: 11 / 15 Helemaal niet slecht, maar dat kan beter! Vooral de wat oudere teams fout | |
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 20:03 |
Dat is juist de reden om het wel te doen. Le Mans is één van de meest befaamde circuits ter wereld (hele stuk dan). De Formule 1 daarnaartoe halen gaat zeker geen flop worden. En als winstgevend circuit doet het minder pijn dan bij een zwaar verwaarloost zandvoort. | |
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 20:20 |
Wie zegt dat het geen flop wordt? Bovendien speelt hier politiek mee. ASO die gewoon nee zegt tegen F1. | |
edraket31 | zaterdag 21 mei 2016 @ 20:54 |
Dus jij denkt vanaf je zolderkamertje meer verstand van zaken te hebben dan de eigenaar va LeMans? ![]() | |
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 20:56 |
Die eigenaar is een zakenman die graag zijn salaris behoudt in plaats van de Formule 1 binnenhengelt. | |
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 21:29 |
Als zakenmannetjes snel winst kunnen maken laten ze dat niet na, als F1 dus zo'n succes zal zijn waarom grijpt hij het dan niet met 2 handen aan? In Duitsland is het ook geen succes. | |
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 21:30 |
Fillon is overigens voorzitter van ACO dus hij is zelf geen eigenaar. | |
edraket31 | zaterdag 21 mei 2016 @ 22:55 |
Omdat die wereldberoemde pizzeria niet van hem is? ![]() | |
nils7 | zaterdag 21 mei 2016 @ 23:05 |
De sponsorborden lopen via de FOM tijdens de race. | |
edraket31 | zaterdag 21 mei 2016 @ 23:09 |
De rest waarschijnlijk ook wel | |
JimmyManna | zondag 22 mei 2016 @ 09:45 |
Indianapolis Motor Speedway is ook een van de meest befaamde circuits ter wereld... | |
Fer | zondag 22 mei 2016 @ 10:20 |
Dat is ook een aderlating dan. Dus inkomsten 15 miljoen, kosten 100 miljoen? | |
Nattekat | zondag 22 mei 2016 @ 10:43 |
En die deden het best lekker. Veel bezoekers ook in een land waar de F1 gewoon niet leefde. | |
Geralt | zondag 22 mei 2016 @ 10:58 |
Tot ze besloten om met maar 6 auto's te rijden. Wat een aanfluiting was dat zeg. Stoddart was daar goed pissig over. En terecht. ![]() | |
Geralt | zondag 22 mei 2016 @ 11:01 |
This is FUCKING crazy!! | |
Geralt | zondag 22 mei 2016 @ 11:02 |
Jammer dat we zo een karakter niet meer hebben in de F1. Markant figuur die van zn hart geen moordkuil maakte en gewoon zei waar het op sloeg. ![]() | |
Nattekat | zondag 22 mei 2016 @ 11:03 |
Olav ![]() | |
JimmyManna | zondag 22 mei 2016 @ 12:26 |
Dat is een zonnige weergave. Aanvankelijk ging het inderdaad goed, de Amerikanen hadden er zin in. Na de farce met de finish van 2002 was Amerika er echter klaar mee, kakte de belangstelling in en werd het nooit meer wat. De F1 op IMS werd uiteindelijk gewoon een flip. Om dus te stellen dat de F1 op een illuster circuit wel even tot zijn recht komt is de vraag. | |
Nattekat | zondag 22 mei 2016 @ 12:31 |
2002 ![]() Tot 2005 waren die tribunes aardig gevuld. | |
Fir3fly | zondag 22 mei 2016 @ 12:45 |
Ja, die is marginaal met F1. De grootste reden is dat Le Mans F1 niet nodig heeft. Er komen vele malen meer mensen naar de 24u dan naar een gemiddelde grand prix. | |
Waffle | zondag 22 mei 2016 @ 13:08 |
F1 op le Mans zou ook op het Bugatti circuit zijn dan lijkt me. Het gehele circuit is onmogelijk voor de F1. | |
THEFXR | zondag 22 mei 2016 @ 14:30 |
logisch, 50 euro voor weekend kaarten incl paddock. | |
JimmyManna | zondag 22 mei 2016 @ 15:32 |
2002 ja. Met de Barrichellofarce. Daarna liepen de cijfers flink terug. | |
Nattekat | zondag 22 mei 2016 @ 15:33 |
Ik heb echt geen flauw idee waar het over gaat ![]() Was toen ook pas een jaartje of 5, kan er ook mee te maken hebben. | |
ChatGirl | zondag 22 mei 2016 @ 15:41 |
| |
Nattekat | zondag 22 mei 2016 @ 15:43 |
Oh die. Ik dacht het farce op Indianapolis zelf. | |
ChatGirl | zondag 22 mei 2016 @ 15:46 |
Dit was het 'cadeautje' van Ferrari aan Rubens op Indianapolis. Die kon ik zo snel ff niet vinden.
| |
JimmyManna | zondag 22 mei 2016 @ 17:49 |
Die bedoelde ik ook. | |
Peterselieman | maandag 23 mei 2016 @ 21:51 |
De deal tussen Heineken en de Formule 1 wordt op de donderdag voor de GP van Canada bekendgemaakt. Mogelijk zal de F1 de sociale media dan ook meer gaan omarmen, aangezien Heineken op dat punt juist als goed bekend staat. | |
Mexicanobakker | maandag 23 mei 2016 @ 22:12 |
Dat was nooit de intentie. Het was volgens mij de bedoeling om 'tegelijk' te finishen. | |
Bluurgh | maandag 23 mei 2016 @ 23:07 |
Ze zijn er in dat opzicht al een eind op vooruitgegaan, sommige filmpjes op youtube zijn best okay voor een bedrijf dat social media verafschuwd(e) | |
KingRadler | dinsdag 24 mei 2016 @ 06:59 |
-edit- [ Bericht 48% gewijzigd door KingRadler op 24-05-2016 08:23:19 ] | |
JimmyManna | dinsdag 24 mei 2016 @ 07:11 |
Lees wat er staat. Ricciardo zegt niks kwaads over Max. Bovendien is dit nu onderhand wel oud nieuws. | |
KingRadler | dinsdag 24 mei 2016 @ 08:23 |
heb bericht al weggehaald thnx | |
heywoodu | dinsdag 24 mei 2016 @ 08:39 |
Zeggen de betrokkenen ja ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 24 mei 2016 @ 10:01 |
Ze finishten zo dicht bij elkaar dat ik niet geloof dat het de intentie was om 1 vd 2 te laten winnen maar eerder om iedereen die niet Ferrari was te denigreren, eigenlijk nog veel erger | |
twiFight | dinsdag 24 mei 2016 @ 13:35 |
Wat sowieso onmogelijk is en dat wist Michael ook. Timing in de F1 gebeurd op 5 of 6 decimalen nauwkeurig. Dat is jaren geleden eens gezegd door, ik meen, een Sky commentator. Op het scherm zie je duizendsten, maar onderhuids is de timing dus een stuk nauwkeuriger. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 mei 2016 @ 16:59 |
Kop boven het maaiveld : https://www.autobahn.eu/9(...)erstappen-closeread/ | |
JimmyManna | dinsdag 24 mei 2016 @ 18:42 |
Ik las hem ook al, die column. Echt een sneu verhaal. Zonde dat de VK dit faciliteert. | |
THEFXR | dinsdag 24 mei 2016 @ 18:49 |
Hill, Villeneuve, frentzen? | |
JimmyManna | dinsdag 24 mei 2016 @ 20:56 |
Klopt. Jerez 97. Maar hij heeft wel gelijk. Het is vrijwel compleet onmogelijk om exact gelijk over de finish te gaan met opzet. Dat hebben ze echt niet serieus geprobeerd. | |
potjecreme | dinsdag 24 mei 2016 @ 21:04 |
Niks mis met de column. | |
Meike26 | dinsdag 24 mei 2016 @ 23:56 |
Dit is toch wel een hint, of niet ?? https://www.facebook.com/(...)0796/?type=3&theater | |
Geralt | woensdag 25 mei 2016 @ 00:16 |
Zou zomaar kunnen. Zou ook zomaar van niet. Geen idee. Even afwachten tot Canada waar een en ander bekend zou worden gemaakt. ![]() | |
twiFight | woensdag 25 mei 2016 @ 03:34 |
Dat was een geniaal moment! Maar dus niet "precies dezelfde tijd". Bron. Sowieso wel leuk artikel. | |
Sparqq | woensdag 25 mei 2016 @ 06:02 |
Heineken moet je Vers Tappen | |
fathank | woensdag 25 mei 2016 @ 08:25 |
godver ![]() | |
Klopkoek | woensdag 25 mei 2016 @ 08:40 |
GeenStijl is inderdaad pas sneu, met 100 onwaarheden in hun stukjes. Bij Buitenhof komen geen "98% PvdAers" (onderzoek laat het tegenovergestelde zien) en dat je terecht bezwaar hebt tegen sponsoruitingen op zenders met publiek belang maakt je nog geen "grote hater van het bedrijfsleven". | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 08:55 |
Goed lezen, dat staat er helemaal niet. Topsport drijft op sponsoren, dan kun je helemaal geen sport meer uitzenden op de publieke omroep, overal is reclame. Zonder die sponsoren is er geen sport. | |
Klopkoek | woensdag 25 mei 2016 @ 09:48 |
Ja en dat was ook al zo in 1960 en 1970 Daarmee mis jij echter de kern. | |
opreis | woensdag 25 mei 2016 @ 09:53 |
Of geenstijl wel of niet sneu is doet niet af aan de sneuheid van deze columnist | |
sasquatsch | woensdag 25 mei 2016 @ 11:43 |
Daniel Craig (007) zal waarschijnlijk ook in Canada aanwezig zijn, dus ik zie wel een link met Aston Martin en Heineken. Dus ik neem aan dat Red Bull het te sponsoren team wordt. | |
Fopje | woensdag 25 mei 2016 @ 12:31 |
Stiekem zou ik het wel mooi vinden als Ricciardo Verstappen helemaal weg zou rijden. Ik zou er genot uit halen om al die domme arrogante kwallen op facebook helemaal teleurgesteld te zien. | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 12:32 |
![]() | |
THEFXR | woensdag 25 mei 2016 @ 12:38 |
precies dezelfde tijd in beeld. | |
VacaLoca | woensdag 25 mei 2016 @ 12:40 |
Mja 1) zo'n Volkskrant artikel gewoon negeren, stuiptrekkingen van stervende media 2) gelinkte artikel schiet ook wel erg ver in verdediging, doen alsof Max heel erg op de persoon aangevallen is, wat ook weer niet zo is Storm in glas water dus | |
Geralt | woensdag 25 mei 2016 @ 12:41 |
TR gemacht!!! ![]() | |
motorbloempje | woensdag 25 mei 2016 @ 12:43 |
Hij heeft een punt ergens, al die Facebooktokkies met hun debiele comments op RBR/Toro Rosso ![]() ![]() | |
Geralt | woensdag 25 mei 2016 @ 12:45 |
Het beste zou zijn dat Max iedereen op een ronde zet in Monaco en dat tijdens de officiële ceremonie Vettel, Lewis, Alonso, Kimi en Button hun Wereldbekers aan Max geven en knielend zijn voeten kussen.![]() ![]() | |
Bonobo11 | woensdag 25 mei 2016 @ 12:49 |
| |
THEFXR | woensdag 25 mei 2016 @ 12:50 |
ban, dit is puur trollen. ![]() | |
Geralt | woensdag 25 mei 2016 @ 12:52 |
Ik had al een TR gemaakt met een banaanvraag voor Fopje ![]() OT: genoeg gelachen;
| |
Geralt | woensdag 25 mei 2016 @ 12:55 |
128 = nu 131 = 2x zo hard als nu 134 137 140 Elke stap van 3 dB is dubbel zo hard. Ze zijn nog ver, heel erg ver weg van de 140dB ![]() | |
Geralt | woensdag 25 mei 2016 @ 12:57 |
Maargoed, met die V6/en gaat het sowieso er niet om of je trommelvlies losgescheurd kan worden. Leuk dat het harder kan en wordt, maar het gaat vooral om het soort geluid en dat van een V8 is ALTIJD beter dan dat van een V6 en dat van een V10 is ALTIJD beter dan dat van een V8 etcetc. Men maakt het harder, ja mooi, maar daar gaat het niet om, het gaat om het soort lawaai en met een V6 ga je nooit het soort geluid creeeren wat een V8 of een V10 maakt. ![]() | |
VacaLoca | woensdag 25 mei 2016 @ 12:57 |
Maar, who gives a fuck about Facebook tokkies? Lagaan | |
motorbloempje | woensdag 25 mei 2016 @ 12:59 |
Ik schaam me er bijna voor a) nederlander te zijn en b) het leuk te vinden dat Max het zo goed doet ![]() | |
S95Sedan | woensdag 25 mei 2016 @ 13:02 |
Waarom zouden de echte fans het laten verpesten door een paar randdebielen. Over een tijdje is de volgende hype er weer en dan stappen ze daar wel weer op over. | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 13:04 |
Ik weet niet wat voor een vrienden jullie hebben op facebook, maar ik heb nergens last van. | |
motorbloempje | woensdag 25 mei 2016 @ 13:10 |
Geen vrienden ![]() ![]() | |
bloodymary1 | woensdag 25 mei 2016 @ 13:15 |
Ach, het zal na een paar races wel weer afgelopen zijn met die hysterie. Na een paar teleurstellende resultaten (in hun ogen dan, waarschijnlijk zijn die nog steeds heel goed). Het is en blijft tenslotte F1. | |
VacaLoca | woensdag 25 mei 2016 @ 13:19 |
Mja of ik iets leuk vind of niet laat ik niet beïnvloeden door welke andere mensen het ook leuk zijn gaan vinden. Plus dat je je nog altijd onderscheid van die lui omdat je vanaf eerste uur al fan was en dus niet op de hype train zit | |
motorbloempje | woensdag 25 mei 2016 @ 13:22 |
Oh, ik zou mezelf niet als 'fan' bestempelen, ik houd niet zo van die term om te beginnen ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | woensdag 25 mei 2016 @ 13:31 |
Het gaat helemaal niet om het lawaai. Dat is slechts bijzaak en een bijproduct van de motor. Het gaat om het racen en of er nu veel of weinig herrie aan te pas komt maakt mij niet uit. | |
Fir3fly | woensdag 25 mei 2016 @ 13:33 |
Tja. Het gaat er meer om dat het motorgeluid zo gedempt is met opzet. Een V6 turbo hoeft helemaal niet slecht te klinken, zeker niet rond 12k toeren. Maar door de domme regels moet alles zo strak verpakt worden dat het geluid dat er af komt veel te veel gedempt wordt. | |
Fopje | woensdag 25 mei 2016 @ 13:34 |
Oh dacht dat ik in het Algemene topic zat, sorry ![]() | |
Geralt | woensdag 25 mei 2016 @ 13:34 |
Dat ben ik wel met je eens, echter is het lawaai wel een onderdeel van de beleving. Mij gaat het ook niet zo zeer om het aantal dB's wat de motoren produceren, ik hoor gewoon liever een V10 dan een V6. Jammer dat we die nooit meer terug gaan zien en horen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 25 mei 2016 @ 13:38 |
![]() | |
Geralt | woensdag 25 mei 2016 @ 13:42 |
Moet je maar in Engeland gaan wonen. Als je in Nederland was gebleven had je wel vrienden gehad ![]() | |
nils7 | woensdag 25 mei 2016 @ 14:04 |
![]() ![]() | |
Nattekat | woensdag 25 mei 2016 @ 14:06 |
Want waarom precies ![]() | |
Bluurgh | woensdag 25 mei 2016 @ 14:21 |
De chicane is verplaatst naar het midden van Curva Grande. Kijk maar eens goed ![]() Volgens mij heb ik een aantal maanden geleden gelezen dat dit de layout voor de motoren wordt en de F1 layout gelijk blijft. | |
Nattekat | woensdag 25 mei 2016 @ 14:26 |
Schaam ![]() RIP geweldige Monza-startcrashes. Welcome back geweldige Monza-snelheden ![]() | |
ChatGirl | woensdag 25 mei 2016 @ 14:27 |
Dat was eerst wel het plan, maar er zijn nu documenten ingediend bij de lokale overheid waarin staat dat er geen verschil zal zijn voor motor- en autoraces.
| |
Nattekat | woensdag 25 mei 2016 @ 14:31 |
Engels is niet jouw sterkste punt? | |
Bluurgh | woensdag 25 mei 2016 @ 14:31 |
Ja als ik het zo zie zal je er niet kunnen inhalen maar wel bizar hard erdoorheen ![]() | |
ChatGirl | woensdag 25 mei 2016 @ 14:33 |
Wat dan? | |
Bluurgh | woensdag 25 mei 2016 @ 14:34 |
In die quote staat toch gewoon dat de configuratie voor auto's en motoren is? | |
Nattekat | woensdag 25 mei 2016 @ 14:34 |
no difference between the car and motorcycle configurations = Geen verschill tussen de auto- en motorconfiguraties. Met andere woorden: die twee zijn hetzelfde ![]() | |
ChatGirl | woensdag 25 mei 2016 @ 14:35 |
Ja. Bluurgh zegt dat hij had gelezen dat er juist wel een verschil zou zijn tussen die twee. | |
Wolve000 | woensdag 25 mei 2016 @ 14:36 |
De vraag is of het uiteindelijk veel uit maakt. Er is een aanzienlijke kans dat de F1 helemaal niet meer naar Monza gaat. Financieel gaat het allemaal maar moeizaam. (Imola schijnt dan wel weer een officieel bid te hebben gedaan om de Italiaanse GP te organiseren.) | |
Nattekat | woensdag 25 mei 2016 @ 14:36 |
Daar heb ik dan overheen gelezen ![]() | |
Nattekat | woensdag 25 mei 2016 @ 14:37 |
Zou ik helemaal niet erg vinden. Monza zal ik zeker missen, maar nog altijd liever Imola dan zo'n Tilke-zandbakbaantje. | |
fathank | woensdag 25 mei 2016 @ 14:41 |
140 db slaat dan ook nergens op als je daar gaat staan kijken zonder gehoorbescherming Het is vooral de turbo die een hoop dempt | |
Fir3fly | woensdag 25 mei 2016 @ 14:45 |
Nope. De turbo dempt uiteraard maar dat is nog wel de minste factor. | |
sasquatsch | woensdag 25 mei 2016 @ 14:45 |
Niet zozeer de turbo als wel de MGU-H die de uitlaatgassen opvangt. | |
Bluurgh | woensdag 25 mei 2016 @ 14:52 |
Sowieso las ik op het iRacing forum dat Monza in een koninklijk park ligt en het niet toegestaan is om dingen te veranderen buiten de bestaande wegen. Het nieuwe gedeelte zou dus komen te liggen over huidige toegangswegen, het is niet toegestaan om bomen te kappen of wat dan ook en dat zou dus betekenen dat er totaal geen runoff is. Dus dan krijg je een stukje Monaco waar je met 350km/h doorheen gaat, no way dat de F1 daar dan nog gaat rijden. | |
Fir3fly | woensdag 25 mei 2016 @ 14:53 |
Ook niet. Het zijn vooral de regels omtrent de afvoer van die gassen. Omdat de positie van de uitlaat heel strak bepaald is in de regels moeten die gassen nogal wat afleggen om daar te komen en dat zorgt voor de grootste demping. Dat is ook de reden dat elke motor hetzelfde klinkt (de Honda heeft nog een klein beetje onderscheid geloof ik). Het lijkt me niet dat het dempen van het geluid een uitgangspunt was van de regels maar ik denk dat de FIA het als een mooie bijkomstigheid ziet. | |
caspervc | woensdag 25 mei 2016 @ 14:55 |
Oja, Ric krijgt definitief de nieuwe RB motor... meldt skysports | |
Waffle | woensdag 25 mei 2016 @ 15:09 |
De MGU-H zit toch gewoon op de as van de turbo? Dus is het wel de turbo die het geluid dempt. Of heb ik dit afgelopen jaren helemaal verkeerd begrepen? | |
Fir3fly | woensdag 25 mei 2016 @ 15:10 |
Dat klopt, dat is verplicht. | |
Waffle | woensdag 25 mei 2016 @ 15:13 |
Wel echt een gaaf systeem. Qua techniek zijn deze powertrains wel echt geweldig. Ook de mogelijkheden voor strategieën mbt energie afgeven en opwekken zijn erg interessant. Helaas zie je daar als toeschouwer natuurlijk erg weinig van. Behalve dat de mannen van Mercedes dit het beste voor elkaar hebben. | |
Fir3fly | woensdag 25 mei 2016 @ 15:15 |
Valt mee, dat is (wederom) aan strakke regels gebonden. Sowieso mag het systeem maar 2MJ per ronde genereren. Daar moet je het mee doen. Elke motor heeft exact hetzelfde systeem dus daar valt niet zo veel te doen. Tijdens de race kan de coureur het een en ander veranderen, bijvoorbeeld het ene rondje wat meer gebruiken om een gaatje te trekken of aan te vallen of te verdedigen etcetera. Maar aangezien dat voor iedereen exact hetzelfde werkt heeft het niet zoveel invloed. | |
sasquatsch | woensdag 25 mei 2016 @ 15:19 |
Ja en nee, want de uitlaatgassen gaan nu niet direct allemaal naar buiten in tegenstelling tot de jaren '80 toen het geluid veel beter was, maar voor een deel ook naar de MGU-H om energie uit de warmte te halen waardoor een deel van het geluid verloren gaat. Althans dat is zoals ik het begrepen heb. | |
Waffle | woensdag 25 mei 2016 @ 15:25 |
Dat 2MJ is inderdaad wel jammer, maar voor de rest zijn de PU wel echt anders. Er zijn nog steeds zoveel parameters die je kan aanpassen. Welke toeren de MGU-H omschakelen, locatie van de componenten,ontwerp van de turbo bladen, ontwerp van de electro moeite en volgens mij werd er zelfs gesproken dat Honda een axiale compressor gebruikte en de rest een radiale. Al weet ik niet 100% zeker of dat laatste waar is. Ik heb het ooit ergens gelezen, maar toen was het nog niet bevestigd. | |
Fir3fly | woensdag 25 mei 2016 @ 15:30 |
Het grootste gedeelte zullen we pas over een lange tijd weten, deze geheimen worden goed beschermd. Erg veel variatie zal er niet zijn, hooguit met de plaatsing van de turbo. Maar Mercedes lijkt het vooral zo goed te hebben gedaan vanwege die nieuwe verbrandingstechnologie. Hun motoren zijn simpelweg zuiniger dan de rest. | |
Waffle | woensdag 25 mei 2016 @ 15:31 |
Ik denk dat de MGU-H tijdens het energie opwekken er voor zorgt dat er meer druk nodig is om de turbo te laten ronddraaien. Er is dus meer druk verlies en minder lawaai van de uitlaatgassen komt. De uitlaatgassen gaan niet na de turbo nog naar een speciale MGU-H. Tenminste dit is altijd wat mij idee was bij deze motoren. Overigens vermoed ik ook dat de fuel flow limit een erg groot effect heeft op het geluid. Weet niet hoeveel brandstof ze vroeger verstoken, maar tegenwoordig is dat natuurlijk echt heel erg weinig. | |
Fir3fly | woensdag 25 mei 2016 @ 15:34 |
Volgens mij gaat alles linea recta van de turbo naar de MGU-H en vanaf daar naar buiten via die standaard uitlaat. Het feit dat dat allemaal zo dik op elkaar verpakt zit zorgt voor de grootste demping. | |
Wolve000 | woensdag 25 mei 2016 @ 15:36 |
Gegeven dat ze vroeger ongeveer 10L/sec tankten en ze toch een keer of twee een seconde of 10 stil stonden. Plus wat ze aan de start al bij zich hadden. Dan heb je het toch over iets tussen de 200 en 300 liter. Nu is dat dus 100kg (ongeveer 110 liter), wat op sommige circuits ook nog eens (marginaal) minder is omdat ze zelfs dat niet eens altijd nodig hebben. | |
Meike26 | woensdag 25 mei 2016 @ 15:42 |
Ik vind het wel zonde hoor, Curva Grande is juist zo'n vette bocht en ook de eerste chicane zoals hij is/was vind ik hem goed. Lastig om rempunt te vinden, goed om in te halen (zowel binnen als buitenlangs). | |
Fir3fly | woensdag 25 mei 2016 @ 15:42 |
Dat is voor zo ver ik weet wel het geval. De MGU-H wordt gebruikt om de turbo op te spoelen om turbo-lag te elimineren. Nee, dat heeft nauwelijks invloed. Vergelijk dit geluid bijvoorbeeld eens met een F1: Dat is ook een turbo maar dan V4. Draait minder toeren, heeft ook een MGU-H en verbruikt veel minder brandstof dan een F1 motor. En toch is het geluid een stuk harder en mooier. Het ligt dus echt aan F1 zelf. | |
Waffle | woensdag 25 mei 2016 @ 15:42 |
Volgens mij klopt dit niet. De uitlaatgassen gaan door de turbo. Die turbo zit op een as met de compressor. Op de zelfde as zit de MGU-H. De MGU-H is niks anders dan een elektromotor die ook in generator stand wordt gebruik. Edit: De Porsche moet ik eens in het echt beluisteren. Kan op basis van dit filmpje niet echt iets zeggen. | |
Nattekat | woensdag 25 mei 2016 @ 15:44 |
Ik heb nooit precies geweten hoe het werkt... Een elektromotor kan op zichzelf geen extra pk's leveren als er al 300 gereden wordt, dat weet ik wel. | |
Fir3fly | woensdag 25 mei 2016 @ 15:46 |
Dat is juist, volgens mij zeggen we precies hetzelfde. In die Porsche is het trouwens heel anders. Maar niemand weet precies hoe, aangezien de regels daarvoor open zijn en Porsche min of meer kan doen wat ze willen. In tegenstelling tot F1. | |
Meike26 | woensdag 25 mei 2016 @ 15:46 |
Is het niet vooral de duurzaamheids waanzin dat er geen hoge toeren gemaakt kunnen en zullen worden? Met 4/5 motoren per jaar kunnen de teams niet op volle toeren rijden. Bij 8 of 10 motoren per jaar zal die druk al wat weg kunnen vallen en motoren tot hogere toeren worden gedreven. | |
Waffle | woensdag 25 mei 2016 @ 15:48 |
Ah oké ik dacht uit jouw berichtje dat je bedoelde dat de uitlaatgassen ook via de MGU-H gingen. Maar mooi dan zijn we er over uit ![]() | |
Fir3fly | woensdag 25 mei 2016 @ 15:50 |
Theorie is dat dat in die Porsche motor wel het geval is. Die kan daardoor heel veel harvesten op topsnelheid. | |
matig | woensdag 25 mei 2016 @ 15:51 |
Ja en dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren, heb ergens gelezen dat ze voor 2019 nog maar 2 motoren per seizoen willen gaan doen. | |
nils7 | woensdag 25 mei 2016 @ 15:51 |
Dacht dat het smaller was. Check die mensen: ![]() | |
Nattekat | woensdag 25 mei 2016 @ 15:52 |
Die wagens moeten er wel tussen passen ja, heel belangrijk. | |
Waffle | woensdag 25 mei 2016 @ 15:57 |
Dat lijkt me inderdaad een betere oplossing. Alleen mag je in de F1 volgens de regels maar 1 turbine gebruiken en is dit dus niet toepasbaar. Dan de vraag nog wat voor elektro motor wordt er gebruikt een induction of synchronous ![]() | |
nils7 | woensdag 25 mei 2016 @ 15:59 |
Heb foto's gezien waarop het veel krapper leek. | |
Fir3fly | woensdag 25 mei 2016 @ 16:00 |
Tja. Dat is F1 tegenwoordig. | |
matig | woensdag 25 mei 2016 @ 16:00 |
![]() | |
Nattekat | woensdag 25 mei 2016 @ 16:03 |
Het is krap. Laat je niet gek maken door die mensen ![]() Ongeveer 60% van Monaco. | |
Wertha | woensdag 25 mei 2016 @ 20:00 |
Ach, ieder land heeft zo zijn debielen. Kijk eens naar die gekke Indonesiërs met hun Haryanto. ![]() Neeeee ![]() | |
SnowOokami | woensdag 25 mei 2016 @ 20:10 |
http://www.nu.nl/sport/42(...)and-prix-monaco.html
![]() | |
zoem | zaterdag 28 mei 2016 @ 12:05 |
https://www.formula1.com/(...)ster-2017-tyres.html |