Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen Gerard_Geit, merkgeil aan Ford, Mercedes-Benz, Audi en Jaguar. Rijdt zelf Ford GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Dubai Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Ik zat eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem als jij. De laatste dag dat ik 3 of meer ritten had is inmiddels wel weer een dikke 2 maanden geleden. Nu draai ik meestal dagen van maximaal 6 uur. Opzich niet heel slecht, maar ik wil eigenlijk gewoon minimaal van 9 tot 5 (in aantal uren) op pad zijn als ik een dag vrij ben om te kunnen werken. Tja, dat is natuurlijk wel een beetje de prijs die je betaalt (letterlijk) voor een flexibele baan als deze, maar dat betekent niet dat het soms knap vervelend kan zijn dat je maar 3-4 uurtjes werk hebt. Ik heb aanstaande maandag rijtest nummer 2 voor privéchauffeur. Ben benieuwd!
Jawel maar als dat tot gevolg heeft dat ik per maand te weinig geld binnen krijg dan houdt het ook op voor mij.
Ik heb nu in ieder geval voorzichtig uitzicht op een andere baan waar ik meer uren kan draaien, minder flexibel ben maar wel qua maand er 350 euro op vooruit kan gaan.
Jawel maar als dat tot gevolg heeft dat ik per maand te weinig geld binnen krijg dan houdt het ook op voor mij.
Ik heb nu in ieder geval voorzichtig uitzicht op een andere baan waar ik meer uren kan draaien, minder flexibel ben maar wel qua maand er 350 euro op vooruit kan gaan.
Dat is wel chill aan wat ik nu doe. Ik pakte meestal per week iets van 90-120 piek. Wel meestal minimaal 2 dagen werk maar die 4 uren schieten niet op.
Nu minimaal 125-180. Gegarandeerd twee volle dagen werk, wel minder flexibel. Maar nog steeds wordt er niet moeilijk gedaan over vrij krijgen. Verplichten kunnen ze je ook niks maar het moet van twee kanten komen natuurlijk, zeker in de zomervakantie.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2016 21:21:14 ]
Dat is wel chill aan wat ik nu doe. Ik pakte meestal per week iets van 90-120 piek. Wel meestal minimaal 2 dagen werk maar die 4 uren schieten niet op.
Nu minimaal 125-180. Gegarandeerd twee volle dagen werk, wel minder flexibel. Maar nog steeds wordt er niet moeilijk gedaan over vrij krijgen. Verplichten kunnen ze je ook niks maar het moet van twee kanten komen natuurlijk, zeker in de zomervakantie.
19 zijn, minimumloon, huilen. Ga je in de zomervakantie gewoon 6 dagen per week daar werken?
Dat is wel chill aan wat ik nu doe. Ik pakte meestal per week iets van 90-120 piek. Wel meestal minimaal 2 dagen werk maar die 4 uren schieten niet op.
Nu minimaal 125-180. Gegarandeerd twee volle dagen werk, wel minder flexibel. Maar nog steeds wordt er niet moeilijk gedaan over vrij krijgen. Verplichten kunnen ze je ook niks maar het moet van twee kanten komen natuurlijk, zeker in de zomervakantie.
Tja, hopelijk dat ik volgende week te horen krijg of ik ergens anders kan beginnen, maar ik zie het redelijk somber in omdat ik in de zomervakantie 6 weken niet kan
Een ander voordeel is dat ik een baardje kan laten groeien, tenzij m'n nieuwe baas dat per se niet wil
19 zijn, minimumloon, huilen. Ga je in de zomervakantie gewoon 6 dagen per week daar werken?
Nee dat kan niet. Max 4 bezorgdagen zaterdag-dinsdag dus. 2 dagen gegarandeerd maar meestal word ik altijd ingepland. Ze nemen nog wel steeds nieuwe mensen aan dus even afwachten hoe dat uitspeelt.
Vier dagen zou iets van 250 piek solid moeten zijn per week na belastingaftrek.. Komt overigens nog 18% aan reserveringen bij. En over een paar maanden 1 euro per uur opslag Ik mag in oktober m'n A2 inwisselen voor A dus dikke kans dat Moebs bijbeunt voor een nieuwe motor en rijbewijs
Nee dat kan niet. Max 4 bezorgdagen zaterdag-dinsdag dus. 2 dagen gegarandeerd maar meestal word ik altijd ingepland. Ze nemen nog wel steeds nieuwe mensen aan dus even afwachten hoe dat uitspeelt.
Vier dagen zou iets van 250 piek solid moeten zijn per week na belastingaftrek.. Komt overigens nog 18% aan reserveringen bij. En over een paar maanden 1 euro per uur opslag Ik mag in oktober m'n A2 inwisselen voor A dus dikke kans dat Moebs bijbeunt voor een nieuwe motor en rijbewijs
Nice Nice.
Ik wil voor de zomervakantie ook iets van 5 dagen pweek koerier oid. Of hiker. Echter heb ik niet veel vertrouwen in ew voor 5 dagen per week werk dus misschien maar eens wat rond gaan kijken.
Op zaterdag 7 mei 2016 12:27 schreef RacerDKB het volgende: Ik heb een kaartje gemaakt van alle plekken waar ik voor werk geweest ben, ziet er best tof uit vind ik zelf.
Op zaterdag 7 mei 2016 12:27 schreef RacerDKB het volgende: Ik heb een kaartje gemaakt van alle plekken waar ik voor werk geweest ben, ziet er best tof uit vind ik zelf.
Wel duidelijk dat ik voornamelijk binnen de Randstad werk.
Nice! Erg leuk!
Ik heb al 3 jaar Google locatiegeschiedenis non stop mijn locaties laten registreren. Heb het idee om daar ook nog eens een keer alle data van te verwerken tot een infochart.
Op zaterdag 7 mei 2016 12:27 schreef RacerDKB het volgende: Ik heb een kaartje gemaakt van alle plekken waar ik voor werk geweest ben, ziet er best tof uit vind ik zelf.
Wel duidelijk dat ik voornamelijk binnen de Randstad werk.
Tof! Hoe heb je dat zo makkelijk via Google Maps (ga ik vanuit) gedaan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Morgen een auto ophalen hier 8km vandaan. Helaas aan de andere kant van de lek. Dat wordt dus de pond pakken. Gelukkig is het precies bij de overkant aan de pond anders mocht ik kilometers gaan lopen langs weilanden. Pond kosten zijn gewoon te declareren lijkt mij of moet ik eerst even bellen?
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Op maandag 9 mei 2016 20:48 schreef Pespre1 het volgende: Morgen een auto ophalen hier 8km vandaan. Helaas aan de andere kant van de lek. Dat wordt dus de pond pakken. Gelukkig is het precies bij de overkant aan de pond anders mocht ik kilometers gaan lopen langs weilanden. Pond kosten zijn gewoon te declareren lijkt mij of moet ik eerst even bellen?
Als je iets wil declareren, bijvoorbeeld tanken, moet je in principe wel bellen. Volgens zetten ze dan een opmerking bij je rit in hun systeem. En misschien is het om achteraf discussies te voorkomen.
Tof! Hoe heb je dat zo makkelijk via Google Maps (ga ik vanuit) gedaan?
Ja eerst alle adressen in een persoonlijke kaart gezet via My Maps van Google en daarna een hoge resolutie versie gemaakt hier.
Alle adressen van de afgelopen ritjes had ik nooit bijgehouden, maar vanuit Gmail geplukt uit de ritbonnen. Ook gelijk kentekens meegenomen dus heb nu een heel overzicht van alle auto's die ik heb gereden, verdeling merken, fiscale waardes, etc.
Kan wel een uitgebreider stappenplan typen indien gewenst.
quote:
Op maandag 9 mei 2016 20:48 schreef Pespre1 het volgende: Morgen een auto ophalen hier 8km vandaan. Helaas aan de andere kant van de lek. Dat wordt dus de pond pakken. Gelukkig is het precies bij de overkant aan de pond anders mocht ik kilometers gaan lopen langs weilanden. Pond kosten zijn gewoon te declareren lijkt mij of moet ik eerst even bellen?
Wat moet je met Britse valuta tijdens werk dan? Accepteren ze geen euro's bij de pont?
Yes! Rijtest voor privéchauffeur dit keer wél gepasseerd. De auto was een V60 D6, oftewel dikke prima. Heerlijke auto. Was volgens de directeur (hij vervulde de rol van instructeur) niets aan te merken op mijn rijstijl. Klopt mijn conclusie toch dat het de vorige keer lag aan de auto.
Ik heb er zin in!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op maandag 9 mei 2016 23:14 schreef McAwesome het volgende: Yes! Rijtest voor privéchauffeur dit keer wél gepasseerd. De auto was een V60 D6, oftewel dikke prima. Heerlijke auto. Was volgens de directeur (hij vervulde de rol van instructeur) niets aan te merken op mijn rijstijl. Klopt mijn conclusie toch dat het de vorige keer lag aan de auto.
Ik heb er zin in!
Gratz! Welk bedrijf ga je pc'en? En dat ga je nog naast ew doen oid?
Op maandag 9 mei 2016 23:14 schreef McAwesome het volgende: Yes! Rijtest voor privéchauffeur dit keer wél gepasseerd. De auto was een V60 D6, oftewel dikke prima. Heerlijke auto. Was volgens de directeur (hij vervulde de rol van instructeur) niets aan te merken op mijn rijstijl. Klopt mijn conclusie toch dat het de vorige keer lag aan de auto.
Ik heb er zin in!
Nice, gefeliciteerd!
Ik heb morgen eindelijk weer een keer tijd om te werken. Wisselrit Enter-Utrecht, Golf-i40. Prima auto's, maar wel een superkort dagje
Ja eerst alle adressen in een persoonlijke kaart gezet via My Maps van Google en daarna een hoge resolutie versie gemaakt hier.
Alle adressen van de afgelopen ritjes had ik nooit bijgehouden, maar vanuit Gmail geplukt uit de ritbonnen. Ook gelijk kentekens meegenomen dus heb nu een heel overzicht van alle auto's die ik heb gereden, verdeling merken, fiscale waardes, etc.
Kan wel een uitgebreider stappenplan typen indien gewenst
Nou, onder het mom van studieontwijkend gedrag...
Van veel ritjes wist ik het adres niet meer. Zo ben ik zeker vaker in Nijmegen geweest dan het ene punt dan Kerkenbos, maar ach.. En zie de leegte bij Alphen a/d Rijn en Gouda.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik heb morgen eindelijk weer een keer tijd om te werken. Wisselrit Enter-Utrecht, Golf-i40. Prima auto's, maar wel een superkort dagje
Thanks! Ik ga rijden bij SCC. Zin an! Voorlopig houd ik AR sowieso nog even aan, maar kan zijn dat ik daar op termijn wel wegga. De tijd zal het leren!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op dinsdag 10 mei 2016 20:14 schreef Quattroporte47 het volgende: In mijn ritomschrijving staat: Transportformulier: Voor deze klant graag het formulier van FM (vlootmobiliteit in Nederlands) gebruiken.
Hoeveel bedoelen ze? Eentje, alleen voor mezelf, of drie zoals bij anderen?
Kennelijk eentje dan. Wat is er onduidelijk aan, ik snap je niet helemaal..
Op dinsdag 10 mei 2016 20:14 schreef Quattroporte47 het volgende: In mijn ritomschrijving staat: Transportformulier: Voor deze klant graag het formulier van FM (vlootmobiliteit in Nederlands) gebruiken.
Hoeveel bedoelen ze? Eentje, alleen voor mezelf, of drie zoals bij anderen?
FM is (even uit m'n hoofd) altijd één transportformulier. Overigens snap ik "drie zoals bij anderen" niet helemaal. De enige waarbij je er 3 moet hebben, is volgens mij in Meerkerk. Voor de rest is het 1 of 2 en bij 90% van de klanten is het er maar eentje. Voor jezelf.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Overigens snap ik "drie zoals bij anderen" niet helemaal. De enige waarbij je er 3 moet hebben, is volgens mij in Meerkerk. Voor de rest is het 1 of 2 en bij 90% van de klanten is het er maar eentje. Voor jezelf.
Er is een bedrijf waar de actiemodellen (7%, 14% shit) van A uit Meerkerk staan opgeslagen, en die ritjes rij je dan in naam van dat andere bedrijf. Soms krijg je dan bij het afleveren van dat actiemodel auto de oude auto mee, die door naar Meerkerk gaat. Bij de ritgegevens staat dan niks over de procedure in Meerkerk en het feit dat je het transportformulier in drievoud moet opstellen.
Sinds de overgang naar het nieuwe systeem bij EW merk ik wel vaker dat er essentiële informatie over het ophalen of afleveren niet meer in staat; dus dat maakt het lastig voor nieuwe hikers.
[ Bericht 2% gewijzigd door pfefferkatze op 10-05-2016 22:55:44 ]
Gister na college nog een Mii mogen halen in Oss om dan naar Breda te brengen. Best ideaal in Oss tegenwoordig. Ik kan me nog herinneren dat er iemand schade gemist had op de auto en daarom zijn eigen risico kwijt was. Nu kreeg ik gewoon een formulier mee en moest ik samen met de klant maar een rondje doen.
EWs favoriete Hiker is trouwens weer naar het buitenland geweest zo te zien
Er is een bedrijf waar de actiemodellen (7%, 14% shit) van A uit Meerkerk staan opgeslagen, en die ritjes rij je dan in naam van dat andere bedrijf. Soms krijg je dan bij het afleveren van dat actiemodel auto de oude auto mee, die door naar Meerkerk gaat. Bij de ritgegevens staat dan niks over de procedure in Meerkerk en het feit dat je het transportformulier in drievoud moet opstellen.
Sinds de overgang naar het nieuwe systeem bij EW merk ik wel vaker dat er essentiële informatie over het ophalen of afleveren niet meer in staat; dus dat maakt het lastig voor nieuwe hikers.
Dat laatste kan ik beamen. Zelf overigens *even afkloppen* niet in Meerkerk geweest sinds het nieuwe systeem. Wel al meermaals aangegeven dat een auto die afgeleverd moet worden in Houten ALTIJD afgetankt moet worden. Daar heb ik een keer over gebeld en toen werd mij gemeld dat ze tegenwoordig handmatig moeten aanvinken of die afgetankt/gewassen moet worden. Iets wat vaak nog vergeten wordt in mijn beleving.
Volgens mij is het 'nieuwe' systeem voor hikers puur in gebruik genomen, omdat dit al voor PC gebruikt werd en het nu voor EW zelf makkelijker is om ritten/transportritten in te voeren in het systeem.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Die naam kan ik me nog wel herinneren ja haha. Hoe zou je in die positie komen, als opperhiker?!
Veel beschikbaar zijn en zorgen dat ze je naam kennen (en geen schade of boetes rijden, altijd volgens kledingvoorschriften en gladgeschoren aan het werk).
Denk eigenlijk vooral dat het neerkomt op veel beschikbaar zijn. Ik ben ook wel eens naar Frankrijk geweest voor EW, maar de vraag was toen wel op vrijdag of ik van zaterdag tot maandag beschikbaar was. En dan de vrijdag zelf natuurlijk ook nog de tijd hebt om alles te boeken en regelen. Was toen niet zo'n probleem ivm afstuderen van de bachelor, maar nu zou ik toch wel even moeten nadenken of 4 dagen skippen wel zomaar gaat.
Veel beschikbaar zijn en zorgen dat ze je naam kennen (en geen schade of boetes rijden, altijd volgens kledingvoorschriften en gladgeschoren aan het werk).
Denk eigenlijk vooral dat het neerkomt op veel beschikbaar zijn. Ik ben ook wel eens naar Frankrijk geweest voor EW, maar de vraag was toen wel op vrijdag of ik van zaterdag tot maandag beschikbaar was. En dan de vrijdag zelf natuurlijk ook nog de tijd hebt om alles te boeken en regelen. Was toen niet zo'n probleem ivm afstuderen van de bachelor, maar nu zou ik toch wel even moeten nadenken of 4 dagen skippen wel zomaar gaat.
Zal meer een kwestie zijn van puur in de buurt wonen denk ik. Toen ik er net 2 maanden ofzo werkte kreeg ik een rit naar Köln, dus het lijkt me sterk dat ze me toen al kenden sowieso had ik toen pas een paar keer gewerkt want steeds max 1 dag per week beschikbaar geweest.
Al had ik vlak daarvoor nog schade gereden dus misschien kenden ze m'n naam zo
Maar goed, die rit startte op 5 minuten fietsen van mijn huis, dus ik gok dat ik hem daarom kreeg. Aan de andere kant is dit inmiddels alweer 6 jaar geleden, dus toen was de administratie daar volgens mij nog een stuk slechter dan nu
Nadat het de afgelopen 2 weken behoorlijk rustig was met ritjes, is het nu gelukkig weer lekker druk. Vandaag naar Brussel in een X5 en voor volgende week al ingepland voor ritjes met een S8 V10 en een A6 Allroad biturbo diesel. Over opperhiker gesproken, volgens mij ben ik wel aardig opper pc waar ik werk, ben de planning erg dankbaar dat ik als eerst voor zulke ritjes word gevraagd. Maar goed, ik werk er natuurlijk ook al 5 jaar.
Geweldig, ik moet morgen een auto naar een garage brengen waar ik zelf een keer privé ben geweest en ik een meningsverschil had met de manager over schade aan mijn auto die zij hebben veroorzaakt..
Op vrijdag 13 mei 2016 09:48 schreef SR4 het volgende: Auto naar de garage gebracht, blijkt in de buurt van m'n huis te zijn dus nu 2,5 uur betaald thuis zitten
Van de week een misverstand bij AR waardoor ik een andere rit kreeg en de andere als niet bevestigd werd gezien. Is mijn beschikbaarheid van deze week automatisch leeggemaakt om het opnieuw in te vullen. Ik stond eerst de hele week beschikbaar en kom er nu pas achter. Vond het al zo rustig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Pespre1 op 13-05-2016 12:33:17 ]
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Nou, lekker autootje vandaag. Cataloguswaarde net onder de ton.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Wat houdt "locatiewerk" in? Ik kreeg te horen dat ik dat dinsdag ga doen maar ik heb het geaccepteerd en weer opgehangen. In de ritomschrijving staat dat ik onder andere auto's ga wassen, is dat gewoon het heen en weer rijden naar wasstraten of zelf met de hand wassen?
Op vrijdag 13 mei 2016 18:07 schreef SR4 het volgende: Wat houdt "locatiewerk" in? Ik kreeg te horen dat ik dat dinsdag ga doen maar ik heb het geaccepteerd en weer opgehangen. In de ritomschrijving staat dat ik onder andere auto's ga wassen, is dat gewoon het heen en weer rijden naar wasstraten of zelf met de hand wassen?
Krijg je allemaal daar te horen. In de ochtend meestal wat auto's wassen. Met de hand of wasstraat afhankelijk van het bedrijf/vestiging. Daarna auto's ophalen en brengen. Eigenlijk geen OV.
Krijg je allemaal daar te horen. In de ochtend meestal wat auto's wassen. Met de hand of wasstraat afhankelijk van het bedrijf/vestiging. Daarna auto's ophalen en brengen. Eigenlijk geen OV.
Ik heb echt geen zin om met de hand auto's te wassen