ik vond het gewoon echt erg, ze kookte verder heerlijk nl! (samen gestelde jus is mijn grootste gruwel denk ik)quote:Op maandag 9 mei 2016 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
"Kan merken dat je de oorlog niet hebt meegemaakt"
ik lolde!!!! (ik bedoel we aten prima biefstuk etc...meer dat alles echt op moest en niks werd weggegooit, jouw verhaal klinkt erg)quote:Op maandag 9 mei 2016 19:20 schreef Aventura het volgende:
Het is nog erger wanneer je ouders van ná de oorlog steeds zeiden: 'in de oorlog hadden WE niks' wanneer iets niet smaakte
Die van mij ookquote:Op maandag 9 mei 2016 18:56 schreef Aventura het volgende:
De generatie van veel van onze ouders (geboren rond 1950 - 1955) zwoer (en mijn moeder doet dat nog steeds) bij pakjes en zakjes. Honig, Knorr ...Voor hen staan de pakjes niet zozeer voor hoe het zou moeten, maar vooral voor puur gemak. Mijn moeder kijk vol verbazing naar hoe ik kook. Ze verklaart me voor gek dat ik zelf sausjes maak, of soep etc. Volgens haar maak ik dan geen gebruik van de moderne gemakken. En dat terwijl ik een kind heb én fulltime werk en zij fulltime huisvrouw was (je had 1 taak ...) Ik denk dat smaak voor haar geen doorslaggevend argument is. Nu voed ik haar op en laat ik haar zien hoe het ook kan.
Dan zat er tenminste nog wat smaak aan, gekookte macaroni met wat ui en een paar blokjes ham vond mijn moe al heel italiaansquote:Op maandag 9 mei 2016 19:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Die van mij ook
Macaroni ging bij ons met gehakt of smac
En groentes:
[ afbeelding ]
Daarbij ging dan sojasaus en/of ketchup. Bami ging trouwens hetzelfde, op de naam op het zakje na dan.
Die heb je ook in 1 of andere tuinkruidenvariant oid en dan smaakt het 100% naar mcdonalds. Geen grap.quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:20 schreef FANN het volgende:
Ik vind dit ontzettend goor, maar mij eega is er dol op dus ik heb 2 potten staan![]()
[ afbeelding ]
Herkenbaar. (Y)quote:Op maandag 9 mei 2016 18:56 schreef Aventura het volgende:
De generatie van veel van onze ouders (geboren rond 1950 - 1955) zwoer (en mijn moeder doet dat nog steeds) bij pakjes en zakjes. Honig, Knorr ...Voor hen staan de pakjes niet zozeer voor hoe het zou moeten, maar vooral voor puur gemak. Mijn moeder kijk vol verbazing naar hoe ik kook. Ze verklaart me voor gek dat ik zelf sausjes maak, of soep etc. Volgens haar maak ik dan geen gebruik van de moderne gemakken. En dat terwijl ik een kind heb én fulltime werk en zij fulltime huisvrouw was (je had 1 taak ...) Ik denk dat smaak voor haar geen doorslaggevend argument is. Nu voed ik haar op en laat ik haar zien hoe het ook kan.
Komt omdat ze bij mcdonalds voor de big mac saus (augurken)relish gebruiken, wat ook daar in zitquote:Op maandag 9 mei 2016 19:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die heb je ook in 1 of andere tuinkruidenvariant oid en dan smaakt het 100% naar mcdonalds. Geen grap.
ook niet lekker en niet gezond inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zat er tenminste nog wat smaak aan, gekookte macaroni met wat ui en een paar blokjes ham vond mijn moe al heel italiaans
quote:Op maandag 9 mei 2016 20:51 schreef Karina het volgende:
Zaadjes. Quinoa en al die andere onzin, Gojibessen, cacaobonen, hennepzaad, tarwegras, chiazaad, kokosvet. Ik ben geen vogel.
Ik weet nog iet ranzigers en het bevat weinig tot 0 zout. Zoutarm brood of hoe ze dat ook noemen. Gatver dat smaakt letterlijk naar papier en karton. Nooit geweten hoeveel verschil zout kan maken.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:33 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Dit is het ranzigst.. aardappelpuree uit een pakje!
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:45 schreef Tamabralski het volgende:
Ik weet nog iet ranzigers en het bevat weinig tot 0 zout. Zoutarm brood of hoe ze dat ook noemen. Gatver dat smaakt letterlijk naar papier en karton. Nooit geweten hoeveel verschil zout kan maken.
De beste jus is op basis van rundvlees en kan je rustig tot een week bewaren en aanvullen met de sappen van andere vlees waaronder varkensvlees.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:08 schreef liedetector het volgende:
[..]
mijn ouders waren van voor de oorlog, kan me niet heugen dat er ooit kant en klaar spul op tafel kwam, wel dat er eigenlijk nooit iets werd weggegooit (varkens jus bij de rund van de dag ervoor ...blegh)
Sojamelk smaakt ook naar natte kranten....quote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:45 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Gatver dat smaakt letterlijk naar papier en karton.
Grappig, als je een staafmixer in melk zet en deze flink mixt dan gaat de melk naar karton smaken.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:55 schreef soapie het volgende:
[..]
Sojamelk smaakt ook naar natte kranten....
Brrrrrquote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig, als je een staafmixer in melk zet en deze flink mixt dan gaat de melk naar karton smaken.
En kaas neem ik aan.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zat er tenminste nog wat smaak aan, gekookte macaroni met wat ui en een paar blokjes ham vond mijn moe al heel italiaans
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |