Particulieren zoeken in crisistijd soms vergeefs naar goudstaven en gouden munten voor directe levering. Door de uitval van smelterijen en toeleveranciers als Umicore is goud schaars geworden in Nederland. Levertijden zijn opgelopen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 22:09 schreef falling_away het volgende:
Weet iemand waarom je nergens meer goud of zilver kunt kopen online? Ik moet zeggen dat ik dat een redelijk verontrustend teken vind?
Bedankt, goud is het nieuwe wc papier dus 😉quote:Op dinsdag 24 maart 2020 22:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Particulieren zien goud als veilige haven. Zij constateren dat de beurzen in de wereld fors verlies hebben gedraaid nu het coronavirus de economie in zijn greep krijgt. Brands: „Er ontstaat echt hysterie bijna, mensen die hoe dan ook nu goud willen hebben. Daardoor lopen de prijzen op.”
twitter:trouw twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 16:01:38Klanten moeten hun goud, zilver en platina deze week verkopen. Anders doet ABN Amro dat voor hen. https://t.co/L16fqqypJr reageer retweet
Tja, als je niet afhankelijk van een bank wil zijn moet je het fysiek aanhouden. Uiteraard zijn daar ook voor en nadelen aan verbonden. Overigens waren de ABN AMRO klanten al maanden geleden geïnformeerd over het opheffen van deze rekeningen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 00:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:trouw twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 16:01:38Klanten moeten hun goud, zilver en platina deze week verkopen. Anders doet ABN Amro dat voor hen. https://t.co/L16fqqypJr reageer retweet
Ik vind goud zo vies smaken, maar ja als ik honger heb is het wellicht andersquote:Op vrijdag 19 juni 2020 21:17 schreef GerritGordijnstok het volgende:
Heb al jaren fysiek goud en zilver, en ik kijk niet naar dagkoersen.
Ik heb goud omdat ik het papieren geld al jaren niet meer vertrouw, en als dat op een of andere manier instort, en dat zie ik echt een keer gebeuren over een aantal jaar, dan is goud en zilver het echte geld.
De EU wordt bestuurd door een stel nitwits op gebied van monetair beleid, en is bijna niet te besturen op economisch beleid, dus volgens mij is het een kwestie van tijd!
Ik koop zo nu en dan bij, en houd het in eigen beheer, want banken zijn niet te vetrouwen.
Tja, euro's smaken ook niet zo lekker, net als de meeste andere vermogensbestandsdelen. Toch heb ik er graag veel vanquote:Op maandag 27 juli 2020 16:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik vind goud zo vies smaken, maar ja als ik honger heb is het wellicht anders
niet als het gehele monetarie systeem eraan is.... dan heb ik liever iets te eten....quote:Op maandag 27 juli 2020 17:46 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tja, euro's smaken ook niet zo lekker, net als de meeste andere vermogensbestandsdelen. Toch heb ik er graag veel van
Voor goud kan je altijd ergens een brood kopen of ruilenquote:Op maandag 27 juli 2020 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
niet als het gehele monetarie systeem eraan is.... dan heb ik liever iets te eten....
Je denkt dat euro’s waardevaster zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:01 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb fysiek goud en wil het eigenlijk inruilen tegen euro’s, maar er gaat teveel marge van af. Waar kan je fysiek goud het beste inruilen zonder al teveel weg te moeten geven?
Gaat om een paar honderd gram.
Ah zo...ja herken je probleem, Duitsland een optie?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 19:25 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, ik wil een grote aankoop doen. Betalen in euro’s is makkelijker
Niet all-in hoor, maar het is/was wel mijn enige belegging. Ingestapt in oktober 2008 en daarna stug aangehouden (ook tijdens de dramatische daling in 2011) omdat mijn vrees over de afloop van de schuldencrisis niet veranderd is. Het rendement over die 12 jaar is zo'n 290%, maar de echte vraag is hoeveel averij de euro in de komende jaren gaat oplopen, en of een positie in goud dat verlies zal compenseren.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 21:54 schreef Arkai het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe @:dvr er voor staat met zijn goudportefeuille. Die zette destijds vol in op het beleggen in goud. Zou wel leuk zijn als hij weer eens zou posten.
Amsterdamgold zit 2% onder de spotprijs. Anders gewoon op marktplaats zetten. Heb daar in het verleden ook regelmatig zilver gekocht.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 16:01 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb fysiek goud en wil het eigenlijk inruilen tegen euro’s, maar er gaat teveel marge van af. Waar kan je fysiek goud het beste inruilen zonder al teveel weg te moeten geven?
Gaat om een paar honderd gram.
Dan zijn edelmetalen juist de betaalmiddelen die geaccepteerd worden i.p.v. fiat valuta.quote:Op maandag 27 juli 2020 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
niet als het gehele monetarie systeem eraan is.... dan heb ik liever iets te eten....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |