Haha, nou ik vind haar ook niet een 'inspirerend persoon' of zo, daar ik zelf ook niet autistisch ben. Maar kan me zo voorstellen dat ze dat voor anderen best kan zijn. Ze gaat er leuk mee om, en lijkt het leven erg lollig te beleven en aan te pakken.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:03 schreef Jopie78 het volgende:
Niet iemand waar ik gelijk aan gedacht zou hebben. Wat vind je zo inspirerend aan haar dan? Heb altijd meer het gevoel dat ze belachelijk gemaakt wordt. Net als dat sommige mensen hier af en toe een 'attractie' zijn, vanwege hun wereldvreemde kijk op zaken.
Heb wel het idee dat het haar allemaal geen ruk uitmaakt idd. Als ik haar dan weer roekoeënd door de tuin zie banjeren.. lol.quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:20 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Haha, nou ik vind haar ook niet een 'inspirerend persoon' of zo, daar ik zelf ook niet autistisch ben. Maar kan me zo voorstellen dat ze dat voor anderen best kan zijn. Ze gaat er leuk mee om, en lijkt het leven erg lollig te beleven en aan te pakken.
kijk, zo simpel kan het zijnquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:22 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat het haar allemaal geen ruk uitmaakt idd. Als ik haar dan weer roekoeënd door de tuin zie banjeren.. lol.
Maar je hebt wel gelijk, als je jezelf zo geaccepteerd hebt, ben je wel een voorbeeld voor velen.
Precies! Ik word echt vrolijk van zo iemandquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:22 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat het haar allemaal geen ruk uitmaakt idd. Als ik haar dan weer roekoeënd door de tuin zie banjeren.. lol.
Maar je hebt wel gelijk, als je jezelf zo geaccepteerd hebt, ben je wel een voorbeeld voor velen.
Ah dat is echt superzuur dat je niet als kind gediagnosticeerd bent! Ik lees inderdaad alleen maar drama over het krijgen van de juiste diagnose. Zelf heb ik ook af en toe een keer bij de GGZ gelopen, maar dat was meer omdat ik 'kind van' was/ben dus ze hebben nooit echt verder gekeken.quote:Op donderdag 5 mei 2016 18:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Ik kreeg 'm pas rond m'n 30e. En nog leuker is dat ik mijn hele leven al slecht ging (heel erg onderpresteren, depressie/burn-out klachten, heel lang rijtje) en ik wel als kind al getest was, maar er weer net buiten viel.
En zelfs toen ik eenmaal in de GGZ-molen terecht kwam, duurde het nog een jaar of 5 (?) voordat ik dan eindelijk de juiste diagnoses kreeg
Er zijn verder nog zat anderen met dit soort diagnose-horrorverhalen. Ben trouwens wel benieuwd naar jouw ervaringen (ben zelf om persoonlijke redenen sowieso al jaren erg geïnteresseerd in het onderwerp ASS bij vrouwen), misschien wat voor jou omwat van deze ervaringen in het ASS-topic met ons te delen?
Vind ik altijd wel leuk om te lezen en ik leer er zelf ook weer veel van.
2 tips:
- Post je al in het ASS topic mee? Er zijn daar nog een aantal andere vrouwen met autisme waar je misschien nog wat tips mee kunt uitwisselen en zo.
- Deze stuur ik je zo per DM.
Eu ja. Morgen en in een ander topic?quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kan je me wellicht over vetgedrukte misschien wat meer vertellen?
Die 2 laatste termen kende ik nog niet, maar heb al geprobeerd me in dit onderwerp in te lezen (maar veel verkeerde of niet-helemaal-relevante of niet-toegankelijke info).
[..]
Is goed, kan eventueel in die reeks wel. Er zit een semi-vast groepje in die reeks, maar soms is het even rustigquote:Op donderdag 5 mei 2016 20:58 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ah dat is echt superzuur dat je niet als kind gediagnosticeerd bent! Ik lees inderdaad alleen maar drama over het krijgen van de juiste diagnose. Zelf heb ik ook af en toe een keer bij de GGZ gelopen, maar dat was meer omdat ik 'kind van' was/ben dus ze hebben nooit echt verder gekeken.
Ik zal eens een kijkje nemen in het topicVraag maar raak trouwens als je iets wilt weten!
Dit topic goed?quote:Op donderdag 5 mei 2016 20:59 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Eu ja. Morgen en in een ander topic?
Check.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit topic goed?
Vaak als ik iets vind wat iets met autisme te maken heeft, dan plaats ik het gewoonlijk daar.
Ben trouwens ook wel een beetje moe nu, gaat niet veel meer uit komen bij mij wat denkwerk/concentratie betreft
Ook, maar niet alleen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kan je me wellicht over vetgedrukte misschien wat meer vertellen?
Die 2 laatste termen kende ik nog niet, maar heb al geprobeerd me in dit onderwerp in te lezen (maar veel verkeerde of niet-helemaal-relevante of niet-toegankelijke info).
[..]
Als je doelt op types zoals syndreezertje...die mijd ik als de pest.
Maar een forum is sowieso een niet al te beste plek om een volledig beeld van iemand te vormen, beter zoek je ze op IRL, er zitten zat hele leuke tussen(maar je moet wel een beetje goed zoeken).
Gebrek aan zelfreflectie, sociale conventies niet begrijpen, frustraties uiten etc. Aan de andere kant misschien komen ze hier omdat ze eindelijk eens een keer ongefilterd hun mening kunnen uiten zonder consequenties, wat niet exclusief is aan autisten.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:23 schreef Kamina het volgende:
Wat ik echt niet kan begrijpen is waarom autisten hier zo hooghartig zijn. Autisme maakt je niet beter, maar minder dan anderen. Als autisten zogenaamd zo eerlijk zijn, waarom liegen over je beperkingen?
Dat is klopt.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:19 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Gebrek aan zelfreflectie, sociale conventies niet begrijpen, frustraties uiten etc. Aan de andere kant misschien komen ze hier omdat ze eindelijk eens een keer ongefilterd hun mening kunnen uiten zonder consequenties, wat niet exclusief is aan autisten.
Dus als iemand bijvoorbeeld in rolstoel zit is diegene minder dan anderen door zijn/haar beperkingen ? Dat er onderling verschil is tussen mensen door individuele eigenaardigheden/beperkingen zal niemand ontkennen, verheerlijkt hoeven die verschillen ook niet te worden in mijn ogen, maar iemand per definitie als minderwaardig neerzetten vanwege zijn zijn/haar beperkingen is ronduit schofterig.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:23 schreef Kamina het volgende:
Wat ik echt niet kan begrijpen is waarom autisten hier zo hooghartig zijn. Autisme maakt je niet beter, maar minder dan anderen. Als autisten zogenaamd zo eerlijk zijn, waarom liegen over je beperkingen?
Jij interpreteert het als hooghartig, terwijl ze het meestal helemaal niet zo bedoelen. Ik zeg niet dat jij over je grenzen heen moet laten gaan, maar je kan ook wat meer geduld opbrengen ipv meteen met negatieve stellingen te komen. Daar help je niet alleen hen mee, maar ook jezelf, want dan kom je erachter dat mensen met een 'afwijking' niet per definitie slecht zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:23 schreef Kamina het volgende:
Autisme maakt je minder dan anderen?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 12:23 schreef Kamina het volgende:
Ik denk dat ze doelt op de uitspraken: autisten hebben andere kijk op de wereld en dan met de ondertoon dat die perceptie veel beter is dan die van mensen zonder ASS of uitspraken in de trant van dat alle mensen zonder ASS moeten aanpassen aan de autisten ipv omgekeerd.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:32 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Jij interpreteert het als hooghartig, terwijl ze het meestal helemaal niet zo bedoelen. Ik zeg niet dat jij over je grenzen heen moet laten gaan, maar je kan ook wat meer geduld opbrengen ipv meteen met negatieve stellingen te komen. Daar help je niet alleen hen mee, maar ook jezelf, want dan kom je erachter dat mensen met een 'afwijking' niet per definitie slecht zijn.
Minder, niet minderwaardig.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:25 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Dus als iemand bijvoorbeeld in rolstoel zit is diegene minder dan anderen door zijn/haar beperkingen ? Dat er onderling verschil is tussen mensen door individuele eigenaardigheden/beperkingen zal niemand ontkennen, verheerlijkt hoeven die verschillen ook niet te worden in mijn ogen, maar iemand per definitie als minderwaardig neerzetten vanwege zijn zijn/haar beperkingen is ronduit schofterig.
Slechter, niet slecht.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:32 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Jij interpreteert het als hooghartig, terwijl ze het meestal helemaal niet zo bedoelen. Ik zeg niet dat jij over je grenzen heen moet laten gaan, maar je kan ook wat meer geduld opbrengen ipv meteen met negatieve stellingen te komen. Daar help je niet alleen hen mee, maar ook jezelf, want dan kom je erachter dat mensen met een 'afwijking' niet per definitie slecht zijn.
Minder, niet minderwaardig.quote:
En daar gaat het hele topic over: dat een andere perceptie niet persé betekent dat het slechter is.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 13:55 schreef Kamina het volgende:
[..]
Minder, niet minderwaardig.
[..]
Slechter, niet slecht.
[..]
Minder, niet minderwaardig.
Ik vind hem heel duidelijk schrijven. Zijn punt is toch duidelijk? ASS'ers communiceren anders dan non-ASS'ers, maar het een is niet beter dan het ander.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:19 schreef Kamina het volgende:
[..]
Je schrijft onbegrijpelijk en dat ligt toch echt aan jou.
Natuurlijk doen er twee mee aan communicatie, maar dat is geen reden voor het schrijven van zulke lange, onlogische zinnen.
Het zullen de emoties wel zijn. En de ASS. En iedereen zonder ASS, oftewel normale mensen. Niet?
Ik vind het met die onduidelijkheid ook wel meevallen.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 14:48 schreef netchip het volgende:
[..]
Ik vind hem heel duidelijk schrijven. Zijn punt is toch duidelijk? ASS'ers communiceren anders dan non-ASS'ers, maar het een is niet beter dan het ander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |