abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161947337
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:04 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Het maakt je toch niet minder autistisch zelfs als je de diagnose nog niet hebt gekregen?
Exact!

En daarom klopt jouw mening hierzo
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:19 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Nee, want 75% van de autisten is zwakbegaafd.
dus niet :).

edit:
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:54 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat de 2e S in ASS voor spectrum staat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: Ik denk dat jij vooral redeneert vanuit de 21% links.
Leuk plaatje trouwens, kende wel een aantal andere varianten in het Engels die net weer even anders waren.

Maar het is ook een beetje nattevingerwerk en zo :P.
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:08:37 #127
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_161947343
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:01 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Het maakt je toch niet minder autistisch als je in de overige twee categorie valt?
Ik denk dat het vooral bezwaarlijk is als je autistisch als generaliserend woord gaat hanteren. Iemand die autistisch is zal kenmerken vertonen zoals in dat schema staan. Maar niet iedereen met kenmerken uit dat schema is 'autistisch'. Het komt over alsof jij praat vanuit 'de autist' en die bestaat simpelweg niet.

Maar goed, we maken allicht van een mug een olifant. ik voel me ook schuldig dat ik onderdeel ben van het 'ontsporen' van dit topic (lijkt wel een 2e centraal ASS topic). Helaas ken ik niet heel veel andere bekende mensen met een autistische stoornis behalve dan af en toe iemand die op televisie voorbij komt. Bij een acteur zou het mij bijvoorbeeld niet opvallen, omdat die acteert.
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:11:42 #128
456432 Kamina
Tenacious!
pi_161947384
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben echt superduidelijk, tot aan het idiot-proove aan toe :')
*idiot-proof
1 + 1 = blauw
pi_161947414
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:08 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral bezwaarlijk is als je autistisch als generaliserend woord gaat hanteren. Iemand die autistisch is zal kenmerken vertonen zoals in dat schema staan. Maar niet iedereen met kenmerken uit dat schema is 'autistisch'. Het komt over alsof jij praat vanuit 'de autist' en die bestaat simpelweg niet.

Maar goed, we maken allicht van een mug een olifant. ik voel me ook schuldig dat ik onderdeel ben van het 'ontsporen' van dit topic (lijkt wel een 2e centraal ASS topic). Helaas ken ik niet heel veel andere bekende mensen met een autistische stoornis behalve dan af en toe iemand die op televisie voorbij komt. Bij een acteur zou het mij bijvoorbeeld niet opvallen, omdat die acteert.
Te lui om het filmpje te bekijken, maar Anthony Hopkins heeft ook ASS. Kwam er vrij recent achter. Goeie acteur trouwens, vooral als Hannibal echt briljant.
pi_161947452
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Exact!

En daarom klopt jouw mening hierzo

[..]

dus niet :).

edit:

[..]

Leuk plaatje trouwens, kende wel een aantal andere varianten in het Engels die net weer even anders waren.

Maar het is ook een beetje nattevingerwerk en zo :P.
Het is geen mening. Ik heb een keer opgezocht wat autisme is en die percentage bleef bij mij hangen.
pi_161947503
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Echter zijn hoogbegaafde autisten (en dan met name de vrouwen) veel beter in staat om zich staande te houden (voor langere of toch wat minder lange tijd) en daarbovenop is het heel lastig voor deze mensen om uiteindelijk een correcte diagnose te krijgen, lopen vaak al jaren in de GGZ voordat ze dan eindelijk op ASS getest worden.
Dat wordt geroepen ja, maar de praktijk wijst uit (eigen ervaring) dat er veel mannen zijn die zich staande kunnen houden tot op latere leeftijd vooraleer zij "instorten" en keihard met zichzelf geconfronteerd worden.
pi_161947529
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:08 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Misschien roept het woord autist bij jou een negatieve connotatie op, maar ik dacht dat het uit de context wel te lezen was dat dat niet zo bedoeld is.

Ik reageerde er alleen op omdat ik dacht dat er verschil was tussen autisten en mensen met ASS omdat magnetronkoffie telkens een onderscheid eraan brengt.
pi_161947557
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Ik wil het je wel even uitleggen als je wilt, je haalt namelijk wat dingen door elkaar (is ook iets logisch wat outsiders niet snel zullen denken).
Jij bent zelf de outsider :')
pi_161947605
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:06 schreef DoubleDip het volgende:
Ik heb even bijgelezen. Mijn vorige post ging niet over de familie van magnetronkoffie en hun reacties. Die leken me vanaf het begin al niet begripvol. Zo te lezen klopt dat wel. Het ging meer over de reacties hier op het forum. Dat er een aantal keer onduidelijkheden waren vanuit verschillende users, die posts verkeerd interpreteerden. Als je dan wordt neergezet als dom of niet empathisch, dan snap ik wel dat mensen wegrennen.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 15:06 schreef DoubleDip het volgende:
Dan moet je leren duidelijker te zeggen wat je bedoelt. Enerzijds lijkt je familie niet erg begripvol, maar anderzijds werken dingen ook niet als je zelf zo onduidelijk blijft doen. Zeker niet als er meerdere berichten nodig zijn om de boodschap over te brengen. Dan kunnen mensen inderdaad bot zijn, maar aan jouw kant gaat er dus ook iets fout.
Ik denk niet dat ik specifiek jouw tips nog ga onthouden, je doet voor mijn smaak te hard je best om de fout bij mij te leggen (lijkt weinig uit te maken waar precies, zolang ie maar bij mij ligt), dus zo onafhankelijk en oprecht zijn jouw adviezen voor mij niet meer.
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:20 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat wordt geroepen ja, maar de praktijk wijst uit (eigen ervaring) dat er veel mannen zijn die zich staande kunnen houden tot op latere leeftijd vooraleer zij "instorten" en keihard met zichzelf geconfronteerd worden.
Vrouwelijke autisten lopen vaak jarenlang met hun shit rond, maar het wordt bij hen nog slechter gezien (diagnose duurt gemiddeld een jaar of 8 geloof ik? Was bij mannen wat korter, maar exacte cijfers weet ik niet meer uit m'n hoofd).
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:16 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Het is geen mening. Ik heb een keer opgezocht wat autisme is en die percentage bleef bij mij hangen.
Beter lezen dus.
pi_161947725
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:22 schreef wiskundenoob het volgende:

Ik reageerde er alleen op omdat ik dacht dat er verschil was tussen autisten en mensen met ASS omdat magnetronkoffie telkens een onderscheid eraan brengt.
Over het 'autist/autistisch' of 'persoon met autisme/ass' zeggen is een discussie die ook binnen de community speelt, het is maar net wat je zelf fijn vind. :) (Dit is wel een toegankelijk artikeltje: Klik. Of zoeken op 'autistic or person with autism' in google.)

quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

Vrouwelijke autisten lopen vaak jarenlang met hun shit rond, maar het wordt bij hen nog slechter gezien (diagnose duurt gemiddeld een jaar of 8 geloof ik? Was bij mannen wat korter, maar exacte cijfers weet ik niet meer uit m'n hoofd).

Klopt, er lopen heel wat vrouwen zonder diagnose rond... Ik ga binnenkort zelf het diagnose traject in, de laatste maanden heb ik veel onderzoek gedaan (en de afgelopen jaren af en toe ook eens een keer) en ben vrij zeker dat ik ASS heb.

Maar als ik terugdenk dan heb ik wel echt zoiets van, mijn hemel hoe hebben ze dit heel mijn leven kunnen missen. |:(
pi_161947800
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:37 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

Over het 'autist/autistisch' of 'persoon met autisme/ass' zeggen is een discussie die ook binnen de community speelt, het is maar net wat je zelf fijn vind. :) (Dit is wel een toegankelijk artikeltje: Klik. Of zoeken op 'autistic or person with autism' in google.)

[..]

Klopt, er lopen heel wat vrouwen zonder diagnose rond... Ik ga binnenkort zelf het diagnose traject in, de laatste maanden heb ik veel onderzoek gedaan (en de afgelopen jaren af en toe ook eens een keer) en ben vrij zeker dat ik ASS heb.

Maar als ik terugdenk dan heb ik wel echt zoiets van, mijn hemel hoe hebben ze dit heel mijn leven kunnen missen. |:(
Hoe oud ben je?
pi_161947837
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:20 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik ken wel zo iemand ja, een man. Hij vindt zichzelf geweldig, maar toen hij de diagnose kreeg was er wel even een instortmoment. Helaas is ie er niet minder arrogant van geworden, dat is dan weer jammer. Gelukkig een uitzondering, ik ken wel meer autisten maar alleen deze gast kan ik écht niet uit staan. :r
pi_161947846
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
21 dus valt nog mee ;) Al ben ik er dus vooral toevallig achtergekomen. Altijd wel geweten dat ik autistische trekjes had maar ik had werkelijk geen idee dat het zich in vrouwen heel anders kan uitten. En ook pas toen ik er de laatste tijd echt indook en herinneringen ophaalde met mijn zus besefte ik me pas dat het eigenlijk best obvious was...
pi_161947855
Pas geleden had ik ergens gelezen dat men in 2014 waarschijnlijk had ontdekt wat mensen met autisme autistisch maakt. De zenuwcellen in de hersenen van iemand met ASS hebben meer neuronen dan bij iemand zonder ASS. De verwerkte prikkels van zintuiglijke waarnemingen moeten dan langere afstanden afleggen of raken verdwaald, waardoor het voor de hersenen moeilijker wordt om een samenhangend beeld te creëren.
pi_161947928
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:37 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:45 schreef JoelBaka het volgende:

[..]

21 dus valt nog mee ;) Al ben ik er dus vooral toevallig achtergekomen. Altijd wel geweten dat ik autistische trekjes had maar ik had werkelijk geen idee dat het zich in vrouwen heel anders kan uitten. En ook pas toen ik er de laatste tijd echt indook en herinneringen ophaalde met mijn zus besefte ik me pas dat het eigenlijk best obvious was...
Ik kreeg 'm pas rond m'n 30e. En nog leuker is dat ik mijn hele leven al slecht ging (heel erg onderpresteren, depressie/burn-out klachten, heel lang rijtje) en ik wel als kind al getest was, maar er weer net buiten viel.

En zelfs toen ik eenmaal in de GGZ-molen terecht kwam, duurde het nog een jaar of 5 (?) voordat ik dan eindelijk de juiste diagnoses kreeg :')

Er zijn verder nog zat anderen met dit soort diagnose-horrorverhalen. Ben trouwens wel benieuwd naar jouw ervaringen (ben zelf om persoonlijke redenen sowieso al jaren erg geïnteresseerd in het onderwerp ASS bij vrouwen), misschien wat voor jou omwat van deze ervaringen in het ASS-topic met ons te delen?

Vind ik altijd wel leuk om te lezen en ik leer er zelf ook weer veel van :).

2 tips:
- Post je al in het ASS topic mee? Er zijn daar nog een aantal andere vrouwen met autisme waar je misschien nog wat tips mee kunt uitwisselen en zo.
- Deze stuur ik je zo per DM.
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:51:24 #141
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_161947932
quote:
3s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:32 schreef Pulzzar het volgende:
Wanneer mensen het hebben over autisme, Asperger of PDD-NOS, krijgen ze daarbij vaak het beeld van een in zichzelf gekeerde nerd met een bril en saaie a-modieuze kleding die gedoemd is een eenzaam solitair leven te leiden. Dit kan het moeilijk maken voor mensen die gediagnosticeerd zijn met een vorm van ASS zichzelf en hun aandoening te accepteren. Ook mensen in hun omgeving koppelen dat prototype beeld aan hen en doen hen daarmee tekort.

Niet-autisten dragen ook een bril en er zijn ook (meer dan genoeg) niet-autisten die niet kunnen communiceren..
En ook genoeg niet-autisten met gebrek aan empathie.

Maar laat het gekke nou juist zijn dat bij de autisten die ik tot nu ken het nu juist omgekeerd is! :?
Ben zelf trouwens geen autist. Ben er zelf wel op onderzocht bij het GGZ maar niks gevonden.
pi_161947951
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:45 schreef Pulzzar het volgende:
Pas geleden had ik ergens gelezen dat men in 2014 waarschijnlijk had ontdekt wat mensen met autisme autistisch maakt. De zenuwcellen in de hersenen van iemand met ASS hebben meer neuronen dan bij iemand zonder ASS. De verwerkte prikkels van zintuiglijke waarnemingen moeten dan langere afstanden afleggen of raken verdwaald, waardoor het voor de hersenen moeilijker wordt om een samenhangend beeld te creëren.
Eu. Niet om moeilijk te doen, maar zenuwcel en neuron zijn synoniemen... er is een verschil in synapsen, in plasticiteit en pruning (het aanmaken van neural pathways) vooral en ook in de balans tussen inhibitoire en excitatoire synapsen.
pi_161947993
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:52 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Eu. Niet om moeilijk te doen, maar zenuwcel en neuron zijn synoniemen... er is een verschil in synapsen, in plasticiteit en pruning (het aanmaken van neural pathways) vooral en ook in de balans tussen inhibitoire en excitatoire synapsen.
maar... _O-
...
pi_161947998
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:52 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Excuus

Ik bedoelde synapsen
pi_161948036
Niet autisten zijn raar, de ene dag is het A en is B onaanvaardbaar en op een andere dag doen ze zelf B en zijn ze boos omdat ik A doe :') :') :') :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_161948051
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:45 schreef Pulzzar het volgende:
Toevallig hier op fok ook?
Ik plaats zo nu en dan dit soort artikelen (vaak gepaard met een brainstorm) her en der, maar gewoonlijk in de daarvoor relevante topics.
pi_161948067
Ik moet zeggen dat ik altijd best een positief beeld had van autisten/autisme. Ook lange tijd gedacht (en nog steeds wel een beetje, maar wel veel minder dan voorheen) dat ik best wat raakvlakken met autisten had.

Echter, ik ken IRL eigenlijk maar heel weinig echt officieel als zodanig gediagnosticeerde autisten en het is eigenlijk vooral op FOK! dat ik ermee in aanraking kom en of ik dat nou terecht door mag trekken naar de 'gemiddelde autist' weet ik niet, maar op grond van mijn ervaringen/waarnemingen hier heb ik mijn kijk op autisten/autisme flink naar beneden bijgesteld...
Tails tell tales
pi_161948075
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:51 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Niet-autisten dragen ook een bril en er zijn ook (meer dan genoeg) niet-autisten die niet kunnen communiceren..
En ook genoeg niet-autisten met gebrek aan empathie.
Uiteraard

Maar ik bedoel dat er wel vaak een negatief beeld gekoppeld wordt aan autisme. Men denkt bij een Asperger altijd aan een niet-aantrekkelijke computernerd en niet bijvoorbeeld aan een bodybuilder of muzikant die wel aandacht kunnen trekken bij de vrouwen.
pi_161948077
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:59 schreef Aiciu het volgende:
Niet autisten zijn raar, de ene dag is het A en is B onaanvaardbaar en op een andere dag doen ze zelf B en zijn ze boos omdat ik A doe :') :') :') :')
ja, keer het nu eens om, van hetzelfde laken een pak :Y
...
pi_161948096
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:59 schreef Aiciu het volgende:
Komt omdat best wel veel mensen zonder ASS heel erg letten op wat hun sociale omgeving voor mening heeft en daar passen ze hun eigen (officiële) mening op aan....en zodra ze in een andere sociale omgeving komen, veranderen hun vlak daarvoor nog stellige standpunten *ineens* nog sneller mee dan een blad aan een door wind bevangen boom....en dan ben ik de rare? lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')