Maar het is ook niet moeilijk die zin iets kernachtiger te formuleren.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind die zin echt niet moeilijk hoor, je doet gewoon moeilijk of je bent gewoon moeilijk of je bent speciaal voor mij moeilijk, maar daar ga ik m'n hoofd verder niet over breken
Ik reageer wel weer op je zodra je weer normaler kunt reageren.
Tja, ik herken dat gewoon heel makkelijk bij mensen (niet omdat het zelf heb trouwens; ik ben als het goed is 'stoornis-vrij', lol) omdat ik wat mensen gekend heb die dat hadden.quote:
quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:09 schreef ElDinosaur het volgende:
Word ik hier nou dyslectisch genoemd? En concentratieproblemen?![]()
![]()
Ik zal het morgen even aan mijn werkgever doorgeven.
't probleem is dat ze helemaal niet de intentie hebben met mij mee te werken, dus bespaar je de moeite van de tips.quote:Op donderdag 5 mei 2016 16:59 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ik denk, maar dat ben ik dan, omdat mensen best geïnteresseerd zijn en omdat ze verwachten dat als iemand een reactie post op een forum, hij ook wel graag wil begrepen worden en dus ook moeite wil doen om z'n boodschap te verduidelijken. Als je dat niet echt wil, is het misschien handiger om opiniestukken te schrijven op een blog en de reacties uit te schakelen.
Maar dat is puur theoretisch natuurlijk. Er blijft uiteraard een grote rol bij de ontvanger liggen ook. Maar het blijft wel de vraag 'wil de afzender begrepen worden en in welke mate?'. Als je echt wil begrepen worden, zal je gewoon je boodschap moeten hercoderen tot de ontvanger het snapt, helaas.
Goed plan wel, ik wilde eventjes fokken...naja, we weten wel hoe zoiets wel eens loopt.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:01 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Waarbij het vanuit de ontvanger beleefd is aan te geven welke stukken er precies niet begrepen zijn en blijk te tonen van het hebben gelezen van de geschreven tekst, in plaats van een hele post te quoten en de verzender dan maar te laten raden naar het ontstaan van de miscommunicatie.
Maar ik volg jullie discussie ook maar met een half oog.
Bill Gates, Steve Jobs.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zo de tering zeg, in dit topic wordt gevraagd om inspirerende mensen te noemen die het hebben, en er is werkelijk niet één reply te vinden, behalve de mijne, waarin ook echt een of meerdere namen worden genoemd.Alleen maar tyfuslange verhalen van mensen die zo nodig over zichzelf moeten praten
Ja, ik heb soms ook het gevoel dat ik direct moet reageren, maar de reacties blijven wel staan.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goed plan wel, ik wilde eventjes fokken...naja, we weten wel hoe zoiets wel eens loopt.
Okee. Die is eigenlijk wel waar. Sorry.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zo de tering zeg, in dit topic wordt gevraagd om inspirerende mensen te noemen die het hebben, en er is werkelijk niet één reply te vinden, behalve de mijne, waarin ook echt een of meerdere namen worden genoemd.Alleen maar tyfuslange verhalen van mensen die zo nodig over zichzelf moeten praten
Nee, want 75% van de autisten is zwakbegaafd.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:15 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ja, ik heb soms ook het gevoel dat ik direct moet reageren, maar de reacties blijven wel staan.
On-topic:
Zouden mensen met ASS / Asperger sneller doorbreken als hun focus dan wel interessegebied iets is waarmee ze ook daadwerkelijk kunnen doorbreken? Denk aan een schrijver, filmmaker met oog voor detail, iemand die gedisciplineerd een instrument bespeelt, of iemand die van politiek zijn interesse heeft gemaakt? En zouden ze dit ook sneller kunnen bereiken dan iemand zonder zo'n stoornis, omdat die toch geneigd zijn er allemaal dingen naast te ondernemen die wellicht ook aandacht vergen? Zal wel niet.
Je bent ook gewoon een beetje moeilijk (alsof je net voor een kaakoperatie staat), zemelig, muggezifterig en stoffig in je bewoordingen, ondanks of juist dankzij je wereldvreemdheid, ook autisten kunnen dus gewoon een uitermate vervelend en saai karakter hebben, geeft niets maar trek jezelf eens een beetje los en durf eens te leven zonder alles kapot te overwegen op voorhandquote:Op donderdag 5 mei 2016 17:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind die zin echt niet moeilijk hoor, je doet gewoon moeilijk of je bent gewoon moeilijk of je bent speciaal voor mij moeilijk, maar daar ga ik m'n hoofd verder niet over breken
Ik reageer wel weer op je zodra je weer normaler kunt reageren.
[..]
Oké doei
[..]
Is ze ook, hele aparte manier van denken en ze kan anderen blijkbaar beter overtuigen van dingen dan ik dat kan![]()
En de 25% die dan overblijft?quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:19 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Nee, want 75% van de autisten zijn zwakbegaafd.
+- 60 woorden is ook een behoorlijk lange zin.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je bent ook gewoon een beetje moeilijk (alsof je net voor een kaakoperatie staat), zemelig, muggezifterig en stoffig in je bewoordingen, ondanks of juist dankzij je wereldvreemdheid, ook autisten kunnen dus gewoon een uitermate vervelend en saai karakter hebben, geeft niets maar trek jezelf eens een beetje los en durf eens te leven zonder alles kapot te overwegen op voorhand
Naja, ze hoeven me niet eens (helemaal) te gaan begrijpen, maar mijn grenzen respecteren vind ik toch wel een minimum hoorquote:Op donderdag 5 mei 2016 17:03 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Die muur is behoorlijk frustrerend. Iedereen wil graag begrip en als dat meermaals per dag voorkomt... jeetje, lijkt me verschrikkelijk vermoeiend. En machteloosheid is in mijn beleving een van de meest frustrerende dingen die er is. Dingen zien aankomen rn dan niets kunnen doen...![]()
Soms kom ik hooghartig over, soms weer rustig, soms ben ik aangeschoten en de keer daarop ben ik nuchter. Dan weer aan de telefoon en de keer daarop via mijn zwager (haar man) of moeder, dan een keertje schreeuwen+boos worden en de keer daarop 100% negeren....maakt geen reet uit wat ik doe...serieusquote:Over dat de antwoorden niet aanstaan... heel eerlijk? Soms is het niet je antwoord maar de manier waarop je het verwoordt... je komt soms nogal hooghartig en 'ik weet alles beter en heb de waarheid in pacht' over. Ik zeg niet dat dat de intentie is, maar zo lijkt het wel vaak. Heb ik ook soms, helaas.
Doe ik al door ze te gaan negeren, doe ik met die Kamina(?) al meer dan een week, gewoon alles blijven negeren, net zoals ik de R&P-modjes al maanden negeer (lukt ook prima).quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:11 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee, maar ook met meelezers die niet gereageerd hebben kan rekening gehouden worden.
En omdat mkoffie meer tolerantie heeft betoogd lijkt me het een mooi gebaar om daar zelf mee te beginnen.
quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:19 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Nee, want 75% van de autisten zijn zwakbegaafd.
Woorden tellen in een zin is ook een vorm van autisme schoonheidquote:Op donderdag 5 mei 2016 17:28 schreef Chai het volgende:
[..]
+- 60 woorden is ook een behoorlijk lange zin.
De overige autisten zijn hoogfunctionered(oid), maar niet meer bijzonder of creatiever dan mensen zonder beperking.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:20 schreef Scuidward het volgende:
[..]
En de 25% die dan overblijft?
Stel je geeft ze beiden 100 boeken en sluit ze 5 jaar op. Wie schrijft daarna het beste boek.
Mijn excuus dan, was ook meer bedoeld op de manier waarop je het deed en niet zozeer op jou persoonlijkquote:Op donderdag 5 mei 2016 16:48 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik had het zelf wel goed gelezen, deed alleen een poging om uit te leggen waardoor de verwarring wellicht ontstond.
Maar geen dank hoor.
quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:39 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
De overige autisten zijn hoogfunctionered(oid), maar niet meer bijzonder of creatiever dan mensen zonder beperking.
Ik wil het je wel even uitleggen als je wilt, je haalt namelijk wat dingen door elkaar (is ook iets logisch wat outsiders niet snel zullen denken).quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[ afbeelding ]Diagnose autisme =/ autistisch zijn
Denk dat ik je gelijk moet geven. Was meer een brainfart. Eigenlijk zouden ze moeten onderzoeken hoeveel 'beroemde' mensen autisme hebben of een stoornis in het autistische spectrum, maar dan kom je al zoveel variabelen tegen zoals; wanneer ben je beroemd. Ik denk dat bewondering de insteek was van TS. Het is zeker bewonderenswaardig als je kan doorbreken, net als iemand met een handicap die alsnog een gouden medaille wint.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:39 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
De overige autisten zijn hoogfunctionered(oid), maar niet meer bijzonder of creatiever dan mensen zonder beperking.
Nou leg dan uit. Wat is het subtiele verschil? Zoiets als pedofiel en pedoseksueel?quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Ik wil het je wel even uitleggen als je wilt, je haalt namelijk wat dingen door elkaar (is ook iets logisch wat outsiders niet snel zullen denken).
Je moet niet vergeten dat de 2e S in ASS voor spectrum staat.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:51 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Nou leg dan uit. Wat is het subtiele verschil? Zoiets als pedofiel en pedoseksueel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: Ik denk dat jij vooral redeneert vanuit de 21% links.
Je krijgt de diagnose ASS pas zodra je aan een aantal ziektebeelden voldoet en bij zwakbegaafden is ASS iets waar vrij rap op getest wordt.quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:51 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Nou leg dan uit. Wat is het subtiele verschil? Zoiets als pedofiel en pedoseksueel?
quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:54 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat de 2e S in ASS voor spectrum staat.Het maakt je toch niet minder autistisch als je in de overige twee categorie valt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: Ik denk dat jij vooral redeneert vanuit de 21% links.
Het maakt je toch niet minder autistisch zelfs als je de diagnose nog niet hebt gekregen?quote:Op donderdag 5 mei 2016 17:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je krijgt de diagnose ASS pas zodra je aan een aantal ziektebeelden voldoet en bij zwakbegaafden is ASS iets waar vrij rap op getest wordt.
Echter zijn hoogbegaafde autisten (en dan met name de vrouwen) veel beter in staat om zich staande te houden (voor langere of toch wat minder lange tijd) en daarbovenop is het heel lastig voor deze mensen om uiteindelijk een correcte diagnose te krijgen, lopen vaak al jaren in de GGZ voordat ze dan eindelijk op ASS getest worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |