abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161929608
News_Executive twitterde op woensdag 04-05-2016 om 20:40:23 BREAKING: Turkish PM Davutoğlu is expected to resign from his post as PM tomorrow after recent serious differences with President Erdoğan. reageer retweet
Had het ook al gelezen bij Jan Eikelboom, maar het is dus echt waarschijnlijk.
Zou hij te westers vriendelijk zijn?
Zal er een verandering optreden in het beleid van Turkije?

Vreemd overigens dat ondanks Turkije officieel geen presidentieel systeem kent, Erdogan zo maar een premier de laan uit kan sturen.
Alhoewel dat wrs niet op die manier wordt uitgelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 04-05-2016 20:53:44 ]
I´m back.
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:49:53 #2
117098 Hathor
Effe niet
pi_161929675
Heeft ie hem beledigd? :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:50:28 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_161929704
Nacht van de lange kromzwaarden komt er aan?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_161929717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:49 schreef Hathor het volgende:
Heeft ie hem beledigd? :')
Te pro-westers, las ik ergens.
Merk er alleen weinig van.
I´m back.
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:55:49 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161929921
Erdogan wil een nieuwe praatpop
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:03:41 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_161930213
De macht gaat naar Erdogan, dus hij heeft geen premier meer nodig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_161930256
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:55 schreef Twiitch het volgende:
Erdogan wil een nieuwe praatpop
Ja, alleen is hij eigenlijk slechts een ceremonieel president.
Eigenaardig dus. Hij wil de GW veranderen om een presidentieel systeem in te voeren, maar de facto bestaat er dus al een presidentieel systeem.
De parlementaire onschendbaarheid gaat er ook aan. Daar hebben ze vandaag weer een vechtpartij over gehad in het Turkse parlement. Straks zit iedereen daar in het parlement voor joker dus.
De regering zit voor joker.
Het parlement, de oppositie met name durft niet kritisch meer te zijn.
Wat hou je over dan?
I´m back.
pi_161930353
Wat een bananenrepubliek.
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:08:45 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_161930464
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, alleen is hij eigenlijk slechts een ceremonieel president.
De Turken willen naar het Franse model waarin de President wel echte macht heeft.

En ik dacht dat Putin officieel ook alleen maar ceremoniële macht heeft.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_161930479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een bananenrepubliek.
Je weet dat onze zogenaamde Nederturken het niet leuk vinden dat je dit zegt hè.
En dat mooie indo-meisjes daardoor niet meer aan dodenherdenking doen.
I´m back.
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:09:31 #11
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_161930495
Er werd veel over Davutoglu geroddeld, ook door de oppositie. Hij heeft een vrij matig imago binnen Turkije en is niet echt de leider die Erdogan is.

Ik had al verwacht dat hij bij de volgende verkiezingen naar de achtergrond zou verdwijnen maar dit is wat sneller.

Hopelijk komt Numan Kurtulmus er voor terug, hij kan een stuk beter speechen dan Davutoglu :Y
pi_161930536
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De Turken willen naar het Franse model waarin de President wel echte macht heeft.

En ik dacht dat Putin officieel ook alleen maar ceremoniële macht heeft.
Ja, klopt allebei idd.
Maar Erdo wil de GW veranderen, wat volgens mij helemaal niet nodig is, want hij heeft de facto al alle macht.
Als straks de parlementaire onschendbaarheid is opgeheven, dan wordt het parlement straks ook een klasje ja-knikkers.
I´m back.
pi_161930583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Er werd veel over Davutoglu geroddeld, ook door de oppositie. Hij heeft een vrij matig imago binnen Turkije en is niet echt de leider die Erdogan is.

Ik had al verwacht dat hij bij de volgende verkiezingen naar de achtergrond zou verdwijnen maar dit is wat sneller.

Hopelijk komt Numan Kurtulmus er voor terug, hij kan een stuk beter speechen dan Davutoglu :Y
Die Gül vond ik nog redelijk sympathiek. Maar die is ook ausradiert door de Grote Leider, of niet?
I´m back.
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:12:20 #14
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_161930605
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt allebei idd.
Maar Erdo wil de GW veranderen, wat volgens mij helemaal niet nodig is, want hij heeft de facto al alle macht.
Als straks de parlementaire onschendbaarheid is opgeheven, dan wordt het parlement straks ook een klasje ja-knikkers.
De grondwet die er nu is, is opgesteld door het leger na een staatsgreep. Erdogan wilt een grondwet die of door het parlement is goedgekeurd of door het volk.
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:14:03 #15
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_161930667
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die Gül vond ik nog redelijk sympathiek. Maar die is ook ausradiert door de Grote Leider, of niet?
Die is op de achtergrond, na zijn presidentschap was een downgrade naar minister-president een beetje vreemd. Opzich een goede leider maar heeft mogelijk banden met Fetullah Gülen en daar heeft Erdogan een aantal jaren geleden de oorlog aan verklaard.

Wat er nu gaat gebeuren is dat er een partijcongres gaat komen en gaat men een nieuwe leider kiezen. Ik denk niet dat Gülen genoeg stemmen bij elkaar krijgt.
pi_161930742
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

De grondwet die er nu is, is opgesteld door het leger na een staatsgreep. Erdogan wilt een grondwet die of door het parlement is goedgekeurd of door het volk.
Ja, dus dan moet-ie of een 2/3 meerderheid hebben, neem ik aan, in het parlement na verkiezingen of wat/ een referendum? Is die mogelijkheid er?
I´m back.
pi_161930759
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Die is op de achtergrond, na zijn presidentschap was een downgrade naar minister-president een beetje vreemd. Opzich een goede leider maar heeft mogelijk banden met Fetullah Gülen en daar heeft Erdogan een aantal jaren geleden de oorlog aan verklaard.

Wat er nu gaat gebeuren is dat er een partijcongres gaat komen en gaat men een nieuwe leider kiezen. Ik denk niet dat Gülen genoeg stemmen bij elkaar krijgt.
Want Gülen is te gematigd moslim?
En Gül ook?
I´m back.
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:18:38 #18
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_161930831
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dus dan moet-ie of een 2/3 meerderheid hebben, neem ik aan, in het parlement na verkiezingen of wat/ een referendum? Is die mogelijkheid er?
2/3 meerderheid kan hij met de MHP behalen. MHP zit momenteel in het hoekje waar de klappen vallen. Voor het eerst in hun historie is er flinke kritiek op hun leider en zijn er verschillende partijleden aan z'n stoelpoten aan het zagen. De MHP wordt bijna gedwongen mee te werken omdat ze de afgelopen jaren bijna tegen alles nee hebben gezegd. In de peilingen is o.a. de MHP onder de 10% gedaald (10% is de kiesdrempel), als ze bij verkiezingen onder de 10% eindigen is het gedaan met ze.

Mocht de MHP niet meewerken kan de AKP een referendum uitroepen.
pi_161930856
En weer iemand met een behoorlijke opleiding weg, door wie zal Erdokhan hem willen vervangen?
pi_161930921
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

2/3 meerderheid kan hij met de MHP behalen. MHP zit momenteel in het hoekje waar de klappen vallen. Voor het eerst in hun historie is er flinke kritiek op hun leider en zijn er verschillende partijleden aan z'n stoelpoten aan het zagen. De MHP wordt bijna gedwongen mee te werken omdat ze de afgelopen jaren bijna tegen alles nee hebben gezegd. In de peilingen is o.a. de MHP onder de 10% gedaald (10% is de kiesdrempel), als ze bij verkiezingen onder de 10% eindigen is het gedaan met ze.

Mocht de MHP niet meewerken kan de AKP een referendum uitroepen.
Okee, maar wat ik zeg in feite doet het er niet zo gek veel toe voor de macht van Erdogan.
I´m back.
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:22:50 #21
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_161930964
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Want Gülen is te gematigd moslim?
En Gül ook?
Gülen is de leider van z'n eigen groepering. Ze hebben overal ter wereld speciale Turkse scholen (ook in Nederland, Duitsland etc. volgens mij).

Door de jaren heen hebben Gülenisten zich zo'n beetje overal tussengewerkt. Scholen, universiteiten, overheidsinstanties etc. werden allemaal Gülenisten binnengehaald door medegülenisten. De organisatie van Gülen werd een overheid binnen de overheid.

En ze zijn niet echt gematigd, ze leiden kinderen op om Gülenisten te worden. In principe gewoon hersenspoeling.

-edit-

Het naar binnenwerken bij organisaties bedoel ik in Turkije. In het buitenland is het vooral witwassen van geld.
pi_161931108
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Gülen is de leider van z'n eigen groepering. Ze hebben overal ter wereld speciale Turkse scholen (ook in Nederland, Duitsland etc. volgens mij).

Door de jaren heen hebben Gülenisten zich zo'n beetje overal tussengewerkt. Scholen, universiteiten, overheidsinstanties etc. werden allemaal Gülenisten binnengehaald door medegülenisten. De organisatie van Gülen werd een overheid binnen de overheid.

En ze zijn niet echt gematigd, ze leiden kinderen op om Gülenisten te worden. In principe gewoon hersenspoeling.

-edit-

Het naar binnenwerken bij organisaties bedoel ik in Turkije. In het buitenland is het vooral witwassen van geld.
Ik heb wel eens rondgeneusd op die site van hen, maar eh ik kreeg de indruk dat ze liberaal en gematigd zijn, zij het idd een tikkeltje sektarisch.
I´m back.
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:31:28 #23
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_161931258
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens rondgeneusd op die site van hen, maar eh ik kreeg de indruk dat ze liberaal en gematigd zijn, zij het idd een tikkeltje sektarisch.
Van buitenuit moeten ze open voor iedereen lijken maar ze zijn een stuk radicaler dan de partijen in Turkije. De core van hun organisatie is de islam op hun manier. Dat merk je pas al je binnen hun organisatie leeft.
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:32:37 #24
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_161931296
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Van buitenuit moeten ze open voor iedereen lijken maar ze zijn een stuk radicaler dan de partijen in Turkije. De core van hun organisatie is de islam op hun manier. Dat merk je pas al je binnen hun organisatie leeft.
Wat maakt ze gevaarlijker voor Turkije dan Erdogan?
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:33:39 #25
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_161931333
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat maakt ze gevaarlijker voor Turkije dan Erdogan?
Eh, ze creeëren een overheid binnen de overheid? De AKP is gewoon door het volk gekozen, Gülen bestuurt zijn organisatie vanuit Amerika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')