quote:Sauber to skip post-race Barcelona test
Sauber has confirmed that it will not participate during the in-season group test sessions which take place during the week following the Spanish Grand Prix.
Under 2016 regulations, two days of in-season testing will take place on the Tuesday and Wednesday following the Spanish and British Grands Prix, with all 11 teams permitted to field one car.
Half of the running must be devoted to drivers with limited Formula 1 experience and Sauber cites this, along with the lack of new parts for the C35-Ferrari, as reason for skipping the two days of action.
"We cancelled the first in-season test in Barcelona," Sauber confirmed on social media.
"There are two reasons: we will not introduce a car update at the Spanish Grand Prix, and we do not have a young/test driver available that fulfils the requirements."
No other Formula 1 team has yet confirmed its schedule for the post-race test days.
Sauber has encountered some financial issues in 2016 and occupies 10th in the Constructors' championship, having failed to score a point.
Nogal hardnekkige geruchten inderdaad. Maargoed, het zou kunnen en wellicht en misschien en overwogen worden etc.quote:
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 04-05-2016 om 22:29:40In alles wat ik lees over Max en Kvyat swap staan te veel 'buts and if's, ook veel 'could be'. Mensen die zeggen dat bronnen melden,.. 1/2 reageer retweet
Afwachten tot Red Bull iets naar buiten brengt.twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 04-05-2016 om 22:30:50..lijken te gokken. RedBull zegt nog niks. Niemand heeft een echte bron. De bronnen die ik gevraagd heb zwijgen. het is afwachten dus reageer retweet
Zeer grote slag om de arm als je het mij vraagt. Je krijgt in 1 keer een nieuw team om je heen en een andere auto. Het lijkt me in het begin niet echt bevorderlijk als je het mij vraagt. En er wordt ook teveel gerefereerd naar de websites f1today en motorsport.com.quote:
motorsport.com praat over mogelijkheid terwijl f1 zegt dat het al rond Is. Afwachten dus op definitieve nieuwsquote:Op woensdag 4 mei 2016 23:07 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Zeer grote slag om de arm als je het mij vraagt. Je krijgt in 1 keer een nieuw team om je heen en een andere auto. Het lijkt me in het begin niet echt bevorderlijk als je het mij vraagt. En er wordt ook teveel gerefereerd naar de websites f1today en motorsport.com.
Wat zou het mooi zijn als BMW weer te porren zou zijn... de absolute hoogtijdagen van Sauber.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:08 schreef Geralt het volgende:
Jammer hoe zo een team in verval geraakt is.
Het pad is al klaar wanneer nog goed seizoen bij STR.quote:Op woensdag 4 mei 2016 23:10 schreef JimmyManna het volgende:
Noble heeft alleen een theorie gepubliceerd en F1today, dat net zoveel bronnen heeft als ons tuinhek, is er mee aan de haal gegaan. Sociale Media doet de rest. Maar het is gelul.
Zekerquote:Op donderdag 5 mei 2016 03:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het pad is al klaar wanneer nog goed seizoen bij STR.
Ik weet niet of papa mee gaat werken, Max wil wel da's een jonge hond.quote:Op donderdag 5 mei 2016 07:17 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zeker
Overigens was het niet alleen een theorie van Noble. Volgens Andrew Benson hebben zowel hij als Noble een bron die beweert dat het overwogen wordt.
Ondertussen claimt Werner Budding het met 100% zekerheid te weten dat het zal gebeuren en dat Max op een betaling-per-punten contract naar RB gaat.
Het blijft een vermakelijke kwestie. ;-)
Waarom niet? Als je kijkt hoe Max zijn carriere er tot dusver uitgezien heeft moet dat geen grote problemen opleveren.quote:Op donderdag 5 mei 2016 07:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik weet niet of papa mee gaat werken, Max wil wel da's een jonge hond.
Je hebt ook wel gelijk maar het is nog zo'n jonkie, heeft nog wel wat tijd denk ik en die STR is geen slechte auto om vak te leren.quote:Op donderdag 5 mei 2016 07:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je kijkt hoe Max zijn carriere er tot dusver uitgezien heeft moet dat geen grote problemen opleveren.
In de karts reed hij tegen oudere en meer ervaren jongens en won. Naar de singleseaters sloeg hij wat klasses over en reed hij in de F3 tegen oudere en meer ervaren jongens en won, naar de F1 sloeg hij wat klasses over en rijdt hij tegen oudere en meer ervaren jongens en weet hij zich ook prima staande te houden.
Ik zie het probleem niet. En ja hij gaat ook nog wel eens crashen of fouten maken, maar dat doen een Vettel, Alonso, Kimi, Button en Lewis ook. Samen toch goed voor 11 wereldtitels. Dus dat is alvast geen probleem.
Max kan die druk wel handelen hoorquote:Op donderdag 5 mei 2016 08:16 schreef Blik het volgende:
Idd wel veel mitsen en maren nog, en vraag me ook af in hoeverre het een goede zet zou zijn
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:17 schreef Geralt het volgende:
Tuurlijk. 1 ding staat echter als een paal boven water Piet; volgend jaar moet RB hem wel in die auto zetten, hoe dan ook; anders zijn ze hem kwijt aan de concurrent.
Dat is wel het laatste wat Max moet doen als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:26 schreef de_boswachter het volgende:
Verstappen moet lekker wachten op de stoel van Raikkonen op het einde van het seizoen.
Want Ferrari is niet een stuk stabieler dan Red Bull ?quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is wel het laatste wat Max moet doen als je het mij vraagt.
Minimaal 1 seizoen checken wat er met die RB mogelijk is.quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is wel het laatste wat Max moet doen als je het mij vraagt.
wel, maar bij Ferrari moet je niet zitten als je 18 bent.quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Want Ferrari is niet een stuk stabieler dan Red Bull ?
Als ik het goed begrijp hebben alle 4 coureurs een contract bij Red Bull en zijn er 2 uitgeleend aan Toro Rosso dus dat belemmert een eventuele switch nietquote:Op donderdag 5 mei 2016 08:26 schreef de_boswachter het volgende:
Dit soort geruchten komen niet uit de lucht vallen. Er moet dus wel echt iets spelen binnen RB en met Kyvat. Maar kan me zelf niet voorstellen dat je een coureur die in China podium rijdt ineens gaat degraderen en dat die coureur daar dan mee instemt. Er is toch een contract neem ik aan... En daarnaast heeft Kyvat geen Russische sponsor achter zich toevallig?
Verstappen moet lekker wachten op de stoel van Raikkonen op het einde van het seizoen.
Dat lijkt me ook maar Red Bull doet wel vaker onorthodoxe dingenquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:01 schreef Fir3fly het volgende:
Hoezo dat? Ricciardo heeft al moeite met Kvyat.
Ik vind het onzin om zomaar in het seizoen te wisselen. Gaat niet gebeuren denk ik.
Kvyat is ook geen koekebakker, heeft Sainz als teamgenoot gehad en verslagen. Bovendien zal Max tijd nodig hebben om de auto te leren kennen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:01 schreef Fir3fly het volgende:
Hoezo dat? Ricciardo heeft al moeite met Kvyat.
Ik vind het onzin om zomaar in het seizoen te wisselen. Gaat niet gebeuren denk ik.
Ik weet zeker dat Max het beter zal doen in die Redbull dan Kvyat. Of ie zich gelijk kan meten met Ricciardo valt nog te bezien want die is toch wel heel goed hoor. Of het verstandig is nu te switchen is moeilijk om te zeggen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:06 schreef aesop het volgende:
[..]
Kvyat is ook geen koekebakker, heeft Sainz als teamgenoot gehad en verslagen. Bovendien zal Max tijd nodig hebben om de auto te leren kennen.
Max verbaast ons natuurlijk vaker, maar toch.
wat goed is komt snelquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:41 schreef Fir3fly het volgende:
Whoa. Echt onverwacht dit. Weet niet of ik nu blij moet zijn of dat ik het nogal wat overhaast vind...
Tuurlijk komt dit goed. De stap van TR naar RB is heel wat kleiner dan de stap van de karts naar de F3 en de stap van de F3 naar de F1. Me dunkt.quote:
die zijn ook al opgewonden zijnquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:49 schreef VitaminWater het volgende:
Niet zo snel jongens, Olav Mol heeft het nog niet bevestigd!!![]()
Maar verstappen.nl en redbullracing.com welquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:49 schreef VitaminWater het volgende:
Met dit tempo is hij in Spa Rosberg voorbij in het kampioenschap.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tuurlijk komt dit goed. De stap van TR naar RB is heel wat kleiner dan de stap van de karts naar de F3 en de stap van de F3 naar de F1. Me dunkt.
OMG!
quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:50 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Met dit tempo is hij in Spa Rosberg voorbij in het kampioenschap.
En GPupdate dus is het waarquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Maar verstappen.nl en redbullracing.com wel
Ben ik met je eens. Ik hoop voor Kvyat dat hij laat zien waarom hij in de F1 thuishoort en mogelijk Renault, Force India of Haas hem als coureur wil hebben voor volgend jaar.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:53 schreef RingBewoner het volgende:
Echt geweldig nieuws voor Verstappen dit. Ik vind echter wel dat Kvyat hier overdreven gestraft wordt. Zeker na zijn uitstekende podium in China.
Exact dit dus.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:53 schreef RingBewoner het volgende:
Echt geweldig nieuws voor Verstappen dit. Ik vind echter wel dat Kvyat hier overdreven gestraft wordt. Zeker na zijn uitstekende podium in China.
Zo kunnen ze Sainz wel wegen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:53 schreef RingBewoner het volgende:
Mol die heeft geen tijd, zit de hele ochtend al met z'n broek op z'n knieenquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:49 schreef VitaminWater het volgende:
lijkt me niet .quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me wel af of RB een hoop sponsorgeld van Kvyat gaat verliezen door deze move.
IK OOK!!!!!quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mol die heeft geen tijd, zit de hele ochtend al met z'n broek op z'n knieen
Hij lag al langer onder druk. Voor de GP van Rusland waren er al geruchten dat hij in de loop van het seizoen met Max zou switchen. Rusland is niet de reden dat dit is gebeurt, maar heeft het versneld. Kvyat is een goede coureur, als hij z'n dag heeft is hij geweldig, maar precies 'als hij z'n dag heeft'. Hij is niet constant genoeg, iets wat ze dus in Max wel zien.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:53 schreef RingBewoner het volgende:
Red Bull heeft geen rijders die zich in moeten kopen middels sponsoren. Sponsorgeld voor de rijders is dus ook voor de rijders. Kvyat kan wat verliezen, maar dat is niet nadelig voor het team.quote:Op donderdag 5 mei 2016 09:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik vraag me wel af of RB een hoop sponsorgeld van Kvyat gaat verliezen door deze move.
Heel vetquote:
Ah, duidelijk. Ik dacht dat vanwege de Russische achtergrond, dat Kvyat aantrekkelijker zou zijn voor inkomsten van fans en grote sponsoren.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:05 schreef jroz het volgende:
[..]
Red Bull heeft geen rijders die zich in moeten kopen middels sponsoren. Sponsorgeld voor de rijders is dus ook voor de rijders. Kvyat kan wat verliezen, maar dat is niet nadelig voor het team.
Ik denk dat dit voor Red Bull ook financieel gezien een goede stap is. De marketingwaarde van Max is één van de hoogste van alle coureurs. Dus kan Red Bull makkelijker sponsoren binnenhalen.
Mee eens verstappen lijkt me beter dan kvyat maar dit vind ik wel extreemquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:15 schreef F1gamer het volgende:
Jenson Button
✔
@JensonButton
Really? one bad race and Kyvat's dropped, what about the podium in the previous race? #Shortmemories https://twitter.com/redbullracing/status/728125060955840512 …
Daar heeft Jenson wel een punt
Red Bull heeft geen Russische sponsoren, dus dat scheelt. De persoonlijke (Russische) sponsoren neemt Kvyat gewoon mee naar TR.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Ik dacht dat vanwege de Russische achtergrond, dat Kvyat aantrekkelijker zou zijn voor inkomsten van fans en grote sponsoren.
Met de huidige vorm van Ferrari moet het redelijk snel kunnenquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:14 schreef Sjemmert het volgende:
Ik kan niet wachten tot Max die RB naar het podium rijd.
Is het ook. Kan best zijn dat ze een reden zochten om Max te kunnen promoveren en Kvyat er min of meer uit te wippenquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mee eens verstappen lijkt me beter dan kvyat maar dit vind ik wel extreem
Naja goed als je dan echt gaat terug kijken kun je concluderen dat het vorig jaar ookal niet boterde tussen Kvyat en Redbull. Vooral met die boordradios begin 2015 en over het hele seizoen toch wel wat flinke fouten gemaakt.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:15 schreef F1gamer het volgende:
Jenson Button
✔
@JensonButton
Really? one bad race and Kyvat's dropped, what about the podium in the previous race? #Shortmemories https://twitter.com/redbullracing/status/728125060955840512 …
Jenson Button, over middelmatige coureurs die te lang in de F1 rijden gesproken...quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:15 schreef F1gamer het volgende:
Jenson Button
✔
@JensonButton
Button middelmatig noemen, hoepel eens een eind opquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:29 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Jenson Button, over middelmatige coureurs die te lang in de F1 rijden gesproken...
Hij is wk gewordenquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:29 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Jenson Button, over middelmatige coureurs die te lang in de F1 rijden gesproken...
Robert Doornbosquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:30 schreef F1gamer het volgende:
Leuke triviavraag:
Welke nederlandse coureur heeft ook voor RedBull gereden?
Ik vind dat echt geen indrukwekkende coureur. Weinig memorabels gedaan in z'n carriere... Beter dan gemiddeld, maar zelfs niet echt een character ofzo. Ach, ieder z'n voorkeur, maar dit zijn rijders die momenteel gewoon niet meer in de F1 horen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Button middelmatig noemen, hoepel eens een eind op
Een chimpansee was wk geworden in die Brawn GP en alsnog haalde hij het maar net.quote:
Doornbos.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:30 schreef F1gamer het volgende:
Leuke triviavraag:
Welke nederlandse coureur heeft ook voor RedBull gereden?
En die op een aantal punten echt niet veel slechter is dan Verstappen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is gewoon prima coureur die net komt kijken ook.
DNFquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:36 schreef RingBewoner het volgende:
Maar goed. Op welke plaats finisht Verstappen de race in Spanje?
Waarom Barichello dan niet?quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:33 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Een chimpansee was wk geworden in die Brawn GP en alsnog haalde hij het maar net.
Dat zou ik best wel klote vinden.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
DNFuiteraard, want het zou meteen meezitten... En goed voer voor de trolls.
Ja, ik ook, maar ik zie het zo gebeurenquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:37 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat zou ik best wel klote vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |