abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:20:05 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162483419
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:12 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waar je het over hebt. Eén van de beste afleveringen uit de hele serie zo ver. Dit hele seizoen schopt kont. Ik hoop dat het zo blijft :D
hij staat idd op nummer 3 van beste got afleveringen ooit ;).
Maargoed, alhoewel ik het donnie darko verhaal wel leuk vond moeten ze nu natuurlijk wel meer time loops gaan doen, dat geeft echt een extra dimensie aan het verhaal waar we nog vele hoofdbrekens over gaan hebben :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:31:23 #152
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162483627
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:23 schreef Ethanolic het volgende:
Omfg. Origin van WW makes sense.

Hodor, hopelijk doen ze dit in het boek niet zo. Wel sick, Hodor is eigenlijk zijn hele leven een slaaf geweest van Bran. :o Bran heeft Hodor zijn hele leven opgeofferd om zichzelf te redden.

Oh en RIP Summer. Kap gewoon met het slachten van die Direwolves :')

Bastard battle komt steeds dichterbij _O_
Nou er zijn er nog maar twee dus lang kan het niet doorgaan :+
Laffe huichelaar
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:03:30 #153
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_162484331
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou er zijn er nog maar twee dus lang kan het niet doorgaan :+
Ghost, Shaggy Dog, en Nymeria die niet dood maar wel kwijt is. Das drie.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:08:59 #154
211083 Angelof9
I must go first
pi_162484454
Op basis warvan leeft Shaggydog nog dan? Ik ben ook niet 100% overtuigd dat dat Shaggy was, en wellicht loopt het in de boeken anders, maar vooralsnog is hij "dood".
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:22:10 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162484719
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:03 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Ghost, Shaggy Dog, en Nymeria die niet dood maar wel kwijt is. Das drie.
Shaggydog's kop had men toch meegenomen als bewijs dat Rickon Rickon is?
Laffe huichelaar
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:01:23 #156
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_162485728
Owja, ik zat met het boek in mijn hoofd :P.

Maar nog is dat niet 100% zeker shaggy dog.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:07:33 #157
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162485844
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:01 schreef Sitethief het volgende:
Owja, ik zat met het boek in mijn hoofd :P.

Maar nog is dat niet 100% zeker shaggy dog.
Hou op hoor, een willekeurige wolvenkop is geen bewijs. Ik ga er dus maar vanuit dat dat een grotere wolvenkop, een direwolvenkop voor moest stellen. Anders had Bolton dat niet zo makkelijk als bewijs geaccepteerd.

Verhaaltechnisch is er ook geen enkele meerwaarde die wolf voor later achter de hand te houden of terug te laten komen.

Nee, ik ben niet overtuigd.
Laffe huichelaar
pi_162514460
Nu Brienne en Pod richting de Riverlands gaan, hoe groot is dan de kans dat LSH gaat komen? Hier een analyse op Reddit:

https://www.reddit.com/r/(...)stoneheart_is_still/

Korte samenvatting: bewust gedaan na resurrection van Jon om schok groter te laten lijken + nu past LSH pas in de verhaallijn.

Nog een mogelijke spoiler voor de serie, die theorie kracht bij zet. Gaat over het opnieuw casten van Thoros of Myr:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162515285
Ik hoop dat ze wegblijft. Vond haar ook in het boek overbodig.
Conscience do cost.
pi_162522377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:12 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waar je het over hebt. Eén van de beste afleveringen uit de hele serie zo ver. Dit hele seizoen schopt kont. Ik hoop dat het zo blijft :D
Waarom staat dus in de rest van de post. In de helft van de scene's rafelen ze zo snel mogelijk door plot heen met geforceerde dialogen en een kinderlijke kingsmoot en daarna melken ze de Hodor scene weer veels te lang uit.

Shaggydog is verder gewoon dood hoor. Als ze summer in een halve seconde opofferen gaan ze heus geen plot om shaggydog maken.
pi_162522685
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Waarom staat dus in de rest van de post. In de helft van de scene's rafelen ze zo snel mogelijk door plot heen met geforceerde dialogen en een kinderlijke kingsmoot en daarna melken ze de Hodor scene weer veels te lang uit.

Dit dus, hij staat eerder in de top 3 slechtste afleveringen dan beste.
Naast dat toneelstuk zat er niet veel goeds in, behalve de Hodor reveal. Maar zelfs die faalde best hard want wat boeit het dat hij die WW's 1 minuut tegenhoud. In die tijd zijn Bran en Meera misschien net 200 meter verder.
  maandag 30 mei 2016 @ 23:25:40 #162
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_162634168
Get hyped.

Mad King.

Benjen.

Randyll.

So great, much awesome _O_
Deathlift or Die.
  maandag 30 mei 2016 @ 23:41:43 #163
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_162634605
Ik vond dit de saaiste tot nu toe
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 31 mei 2016 @ 00:35:12 #164
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162635612
Yeah.. Sam die ineens het zwaard gaat jatten past echt niet bij hem. Mad King was vet. Had GRRM niet in een interview gezegd dat Benjen pertinent NIET Coldhands was?

De manier waarop Jaime naar Riverrun gestuurd word vond ik wel creatief, mooi ook hoe trots die High Sparrow erbij stond.

Ennuh.. DROGON!!! Holy fuck. Zal ze dan nu eindelijk naar Westeros vertrekken?
pi_162636002
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:41 schreef stinkie het volgende:
Ik vond dit de saaiste tot nu toe
hij was minder sensationeel. das alles.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162636013
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:35 schreef Luuksor het volgende:

De manier waarop Jaime naar Riverrun gestuurd word vond ik wel creatief.

hoe was dat ook alweer in de boeken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162636616
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 00:35 schreef Luuksor het volgende:
Had GRRM niet in een interview gezegd dat Benjen pertinent NIET Coldhands was?
Het past wel bij de serie om karakters te combineren, en dit is op zich een goede manier om (eindelijk) Benjen terug te halen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 05:55:39 #168
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162636846
@ Slayage, het was gewoon meer een tactische beslissing zonder dat hij verbannen werd uit de stad. Tommen had in de boeken niks te maken met de Faith Militant of de Sparrows of wat dan ook.

@Nic1, ik begrijp dat zeker en ik vind het allemaal heel logisch. Alleen, toen de fan-theorie ging dat Benjen Colhands was heeft Gurm heel erg definitief gezegd dat dit niet zo was..

"The twist is that George R.R. Martin seems to have denied this theory in his books, at least privately. Back in January 2015, a Reddit user on the “Song of Ice and Fire” subreddit mentioned that he took a visit to Texas A&M University to look at the manuscript for Martin’s most recent book, “A Dance With Dragons.” In the margins, Martin’s editor asked if Coldhands was Benjen, to which Martin simply replied in red ink, “NO.”"

Met andere woorden.. Of Coldhands is in de boeken verwaarloosbaar en er was nog niet over nagedacht wie hij zou zijn, OF Gurm heeft in faveure van de show zn gedachten veranderd..
pi_162636940
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 05:55 schreef Luuksor het volgende:
@Nic1, ik begrijp dat zeker en ik vind het allemaal heel logisch. Alleen, toen de fan-theorie ging dat Benjen Colhands was heeft Gurm heel erg definitief gezegd dat dit niet zo was..

Met andere woorden.. Of Coldhands is in de boeken verwaarloosbaar en er was nog niet over nagedacht wie hij zou zijn, OF Gurm heeft in faveure van de show zn gedachten veranderd..
Dat Coldhands in de boeken Benjen niet kan zijn is duidelijk.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:28:23 #170
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_162638107
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 01:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij was minder sensationeel. das alles.
zullen we aannemen dat als ik schrijf saai dat ik saai bedoel? Wat jij bedoelt, denk ik, is dat jij de aflevering minder sensationeel vond.

Er kwam een hoop voorbij maar het voelde allemaal nogal terloops aan. Opsomlijstje en weer verder. Volgende week herinner ik mij hier denk ik niks meer van en dat vond ik jammer.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:40:08 #171
211083 Angelof9
I must go first
pi_162638283
Ik vond het ook ietwat saai, maar dat komt vooral omdat we erg verwend zijn tot nu toe. Seizoen 4 en 5 hadden heel wat van dit soort "saaie" afleveringen.

Leuk om Benjen weer te zien, en Sting, ik bedoel Needle, en ik ben benieuwd of de andere twee draakjes die door Tyrion zijn losgelaten, ook nog op bezoek komen.
pi_162638422
Needle -> "A girl has a point" :D
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:57:30 #173
211083 Angelof9
I must go first
pi_162639483
Ik zou de boeken weer eens moeten lezen, maar als ik me goed herinner had Arya toch geleerd om van gezicht te veranderen?

Ik heb het sterke vermoeden dat ze naar Dorne gaat om zich bij de Sandsnakes aan te sluiten.
pi_162639631
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:28 schreef stinkie het volgende:

[..]

zullen we aannemen dat als ik schrijf saai dat ik saai bedoel? Wat jij bedoelt, denk ik, is dat jij de aflevering minder sensationeel vond.
[quote]0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:40 schreef Angelof9 het volgende:
Ik vond het ook ietwat saai, maar dat komt vooral omdat we erg verwend zijn tot nu toe. Seizoen 4 en 5 hadden heel wat van dit soort "saaie" afleveringen.

we zijn gewoon heel erg verwend door de hoge tempo van de eerste 5 eps. als je had verwacht dat je in ep 6 ook de tempo als de eerste eps zou krijgen, dan kan ik me voorstellen dat het saai aanvoelde. dit was gewoon geen ep met dood en verderf, mag ook wel eens imo. er is niemand gestorven zelfs, meen ik. dus geen beautiful death deze week? :P

ik vond bran/benjen geenszins saai. met name eerste scene waarin het harde zwoegen en wanhoop van meera heel mooi in beeld is gebracht en we ook nog eens de flashbacks/forward? kregen

ik vond arya geenszins saai. valt ze nu definitief de faceless men af?

ik vond de religekkie coup geenszins saai. sterker nog briljant gespeeld! marge de slinkse vrouw die alles doet voor haar eigen belang gecombineerd met tommen die je alle kanten op kan trekken, gecombineerd met een faith die steeds meer en meer macht naar zich toe wil trekken.

sam was hartverwarmend/verscheurend om te zien. de vader vond ik briljant neergezet, zoals sam beschreef.

dany was wel safe gedaan, maar heel tof.
-Rabia Al-Basri
pi_162639647
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:57 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zou de boeken weer eens moeten lezen, maar als ik me goed herinner had Arya toch geleerd om van gezicht te veranderen?

Ik heb het sterke vermoeden dat ze naar Dorne gaat om zich bij de Sandsnakes aan te sluiten.
ajb niet. ik wil die mutsen niet meer zien ;(
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')