Het was me niet duidelijk of dit dan vervangen moet worden, of ergens rechtstreeks kan worden aangesloten.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:15 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Die handel kan er toch ook gewoon uit? Dat had ik in ieder geval wel begrepen. Bij een E87 halen ze die dingen er ook wel eens uit.
-Topic openen mag iemand anders doen xxx
• Mr.Ping, E93 330 cabrioquote:Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.
http://www.bimmerforums.c(...)ilation-(CDV-delete)quote:Op maandag 2 mei 2016 18:25 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het was me niet duidelijk of dit dan vervangen moet worden, of ergens rechtstreeks kan worden aangesloten.
In het huidige topic kun je dus ook niet goed quoten?quote:
Software update gekregen bij de beurt?quote:Op maandag 2 mei 2016 23:24 schreef Nafi het volgende:
Hoi,
BMW 318i (E90) hier. Ik heb een luxeprobleem met mijn cruise control. De cruise control hoort actief te blijven bij het schakelen. Dit deed hij ook altijd maar sinds kort valt me op dat de cruise control deactiveert als ik de koppeling intrap om te schakelen. Iemand enig idee?
Matig, dat vind ik wel een fijne functie.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:24 schreef Nafi het volgende:
Hoi,
BMW 318i (E90) hier. Ik heb een luxeprobleem met mijn cruise control. De cruise control hoort actief te blijven bij het schakelen. Dit deed hij ook altijd maar sinds kort valt me op dat de cruise control deactiveert als ik de koppeling intrap om te schakelen. Iemand enig idee?
No shitquote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is anders dan in de E46 dan. Daar was koppeling intrappen meteen de cruise onderbroken. Moest je daarna opnieuw inschakelen (het groene cruise lampje bleef wel gewoon aan).
Dat zou ik alleen doen als je al heel veel ervaring hebt en een gewone m3 te tam is. Hoewel ik me afvraag of het echt wat uitmaakt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:18 schreef boegschroef het volgende:
Ik zit er aan te denken om een E46 M3 (csl) bij te kopen voor het circuit. Maar ik twijfel...
Om te beginnen, de auto hoeft geen kenteken meer te hebben dus wellicht in Duitsland zoeken een slim idee. Toch geen import kosten meer.
Maar gezien de schaarsheid en het verschil in prijs, vraag ik me af of de gewichtsbesparing van die paar carbon delen de moeite waard zijn om een csl te zoeken.
Daarnaast zijn de gewone M3's vaker beter gevuld met opties die er allemaal uit gaan maar best nog wat euro's kan opleveren in de 2ehands markt.
Ok 16 inch is niet mooi, maar ik vind persoonlijk zwart de mooiste kleur. Voor mij kleed dat een auto af. Heb niets met citrus kleurtjes. (tevens A3 sedan prachtige auto voor het geld)quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo ziet ie er tof uit, maar met 16" ballonbanden en zwarte lak is het eigenlijk gewoon een A3 sedan.
1 serie sedan of 2 serie gran coupe. Naam is momenteel compact sedan en zal het lagere segment van een sedan moeten voorzien.quote:
Vind ik juist perfect, stoer dingetje. Ja het is geen lange slee, dat is waar.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:39 schreef boegschroef het volgende:
ik vind hem niet mooi, de neus en achterkant (lichten) gaan wel. Maar van de zijkant klopt het gewoon niet in mijn ogen. Maar dat vind ik ook van de 1 coupe... de verhouding is niet goed.
Helaas kun je er niet mee waterskiënquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:25 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het alternatief voor Audi A3 sedan en de Mercedes CLA sedan.
Ja precies! Olieverbuik schijnen ze wel eens te hebben. Ongeveer net als je 330i. Vind het niet echt veel, mijn Honda luste 1l op 10000km.. dus wel beetje aan gewend.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:50 schreef Hyperdude het volgende:
Die 130i zou ik ook laten staan. Als je een wat duurdere versie koopt moeten dat soort details kloppen. Of je gaat er voorzichtig mee om, of je fixt de gebreken.
Hoe is het eigenlijk met het olieverbruik bij de 130i? Mijn 231PK M54 in de 330i lustte wel een slokkie. 2-3 liter extra per 20000 km of meer, indien jakkeren in de bergen/heet weer. Zoemt wel lekker, of niet?
Kan op de een of andere manier niet meer quoten uit het vorige topic.
-lijkt mij niet acceptabel.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:41 schreef Tyr80 het volgende:
Hallo allemaal
...
Is dit...acceptabel? Rijd ik zo beroerd? Of is mijn auto vervloekt?
...
Niet echt mooi, vooral de koplampen zijn afzichtelijk, maar:quote:
Maar die kleur vindt je wel OK?quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Niet echt mooi, vooral de koplampen zijn afzichtelijk, maar:
Die spiegels![]()
Die achterlichten![]()
Die velgen
quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
-lijkt mij niet acceptabel.
-weet je zeker dat die km. stand klopt? Bij aanschaf 8/9 jaar oude BMW met 50K kms. is niet helemaal een gemiddelde km. stand
-is dit een BMW dealer/specialist?
-welke motor? Diesel/benzine?
Komen, hopelijk, vast nog wel wat technisch meer deskundige reacties.
Dank beiden, ik had al zo'n idee dat het niet normaal was.quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Lijkt me niet acceptabel. Diesel of benzine maakt wel uit (blauwe rook kan een turboprobleem zijn). Normaal gesproken hoort het inderdaad niet zo en moet de boel veel langer heel blijven.
Bij de e36 is de sedan stijver dan de coupe vanwege de constructie van de achterbank meen ik. Geen idee of dit voor een e46 ook geldt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
De coupé is natuurlijk de hardcore M3, de cabrio heeft toch minder stijfheid. Als ik jou was zou ik voor een gewone gaan en die wat strippen. Levert je mogelijk net zo veel of meer op dan een CSL. Plus een goede CSL kost veel geld.
Importkosten zou ik me niet druk om maken; auto is inmiddels op leeftijd dus nagenoeg de hele BPM is afgeschreven.
Nee volgens mij juist niet, maar boeit het?quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Bij de e36 is de sedan stijver dan de coupe vanwege de constructie van de achterbank meen ik. Geen idee of dit voor een e46 ook geldt.
Maar waarom 10 jaar lang een auto driven alsof you stole it en dan zo weinig rijden? Ik merk ook dat ik aardig creatief moet denken om het te verklaren.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
NAP zegt ook niet alles. Als je voor elk garagebezoek de boel terugdraait ziet niemand dat. Tenzij de auto goed uitgelezen wordt, maar dat zou de dealer al opgemerkt moeten hebben dan.
Misschien heeft de vorige eigenaar het principe 'drive it like you stole it' gehanteerd. Hoe dan ook, blauwe rook is niet goed, dat zou ik zeker laten checken. Wat doet je oliepeil? Ik weet dat er geen peilstok in zit, maar wat geeft het metertje in je auto aan?
Dat kan zomaar kloppen ja, heb ik ook wel eens iets over gehoord. Maar aangezien er geen E46 M3 sedan of touring is, moet je dus naar de coupé gaan. Die is logischerwijs (C-stijlen en dak) wel stijver dan de cabrio.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Bij de e36 is de sedan stijver dan de coupe vanwege de constructie van de achterbank meen ik. Geen idee of dit voor een e46 ook geldt.
Geduld is een schone zaak.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:24 schreef boegschroef het volgende:
Ik kijk wat rond maar het valt tegen, veel cabrio's of een smg bak, en die wil ik niet.
Koplampen vind ik net zo gangster als wat jij allemaal opnoemtquote:Op woensdag 4 mei 2016 18:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Niet echt mooi, vooral de koplampen zijn afzichtelijk, maar:
Die spiegels![]()
Die achterlichten![]()
Die velgen
dat wist 'k niet dat er geen E46 M3 sedan was.quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat kan zomaar kloppen ja, heb ik ook wel eens iets over gehoord. Maar aangezien er geen E46 M3 sedan of touring is, moet je dus naar de coupé gaan. Die is logischerwijs (C-stijlen en dak) wel stijver dan de cabrio.
Gefeliciteerd. Snel naar Limburg/Ardennen en genieten van het lekkere weer.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 09:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Yessss stelletje homo's ik heb weer een E36 cabrioheb het wel gemist. Simpele 318i maar ziet er vrij netjes uit en bijna alles werkt. En het is direct goed weer ervoor. Hiervoor heb ik vrijwel dezelfde een tijdje gereden maar die had een half-elektrisch dak en deze is volledig elektrisch. Wist niet eens dat ze dat hadden in de E36 maar het werkt goed
Airbaglampje brandt... kan ik daar nog iets aan doen?
Een auto van deze serie moet je inderdaad origineel houden, ik zou zelfs de knipperlichten voor en aan de zijkant weer oranje maken net als achter.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja idd, kijk wel een keer. Nu geen zin in, wil cruisen
[ afbeelding ]
Ja jammer van die neppe angel eye bende, haal ik wel een keer eraf.
Het liefst heb ik ook 275 omdat deze maat het dichtste bij de omtrek en bandhoogte van mijn huidige originele 18 inch set komt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:21 schreef boegschroef het volgende:
275 past als je de juiste et waarde hebt die zit voor een 9.5 op 40. Voor heb je met 8.5 iets meer speling en moet je een et hebben tussen de 35 en 40 waarbij 40 toch het beste zal zijn.
Edit:
Persoonlijk zou ik op een 9.5 een 275 leggen. Voor inderdaad een 235/35.
Uhh nee, met een spacer verlaag je de et waarde. Velg komt verder naar buiten. Je moet juist naar binnen. Je kan het proberen maar ik ben bang dat 275 op et 33 bij een goede drempel gaat aanlopen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:30 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Voor heb ik et 40 en achter et 33. (dit zou dan met een spacer op te lossen zijn)
Ok, dank je!quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:49 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb het nog even opgezocht, maar et33 op 19x9.5 en 275 op een e92/e93 gaat helaas aanlopen tegen de rand van het 'achter spatboard'. (een e90 past wel, die heeft net iets meer ruimte achter)
Dus je kan dan kiezen:
- uitrollen
- 265
- of er mee leven dat je banden aan kunnen lopen
- afdraaien van een velg raad ik zelf altijd af.
Geen stoere velgen willen hebbenquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:24 schreef Catch22- het volgende:
Ik Snap dat gedonder met velgen nooit. Als het maar enigszins voor aanlopen of verminderde rijeigenschappen zorgt wil je het toch niet
Ik rol op 225/65/16 ofzo. Lekker comfortabel.quote:
Ik zou willen dat ik dat kon. Vrouwtje wil zo nodig die pleurisherrie zien.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:27 schreef Hyperdude het volgende:
Zit nu op Nat Geo 2002 Turbo te kieken.
Beetje vermoeiende presentator; maar beter dan Songfestivalmeuk
Het maakt mij weinig uit. Als het wiel maar om de remmen heen past, vind ik het goed. Dingen worden ook steeds groter/zwaarder.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:34 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik rol op 225/65/16 ofzo. Lekker comfortabel.
Ze herhalen het dit jaar vast nog 2002 keer.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik dat kon. Vrouwtje wil zo nodig die pleurisherrie zien.
Het gaat me niet daarom. Het gaat me meer om het vermijden van die pleurisherrie.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ze herhalen het dit jaar vast nog 2002 keer.
Je kan altijd upgraden, net zoals met auto's en vliegtuigenquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Het gaat me niet daarom. Het gaat me meer om het vermijden van die pleurisherrie.
Kosten is ook nog een ding inderdaad. Maar hoge wangen zorgen wel voor comfort en dat vind ik persoonlijk wel belangrijkquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het maakt mij weinig uit. Als het wiel maar om de remmen heen past, vind ik het goed. Dingen worden ook steeds groter/zwaarder.![]()
Heb nu, standaard volgens mij, op de achterwielen 275/40/18. Dure banden ook nog.
Als het goed is, is de vering/demping afgesteld voor bepaalde maat/type band. Met lage/stugge wangen zoals bij Runflatbanden, zal de vering vast minder stug zijn dan bij banden met hogere wangen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Kosten is ook nog een ding inderdaad. Maar hoge wangen zorgen wel voor comfort en dat vind ik persoonlijk wel belangrijk
Als je comfort zo belangrijk vindt waarom rij je dan niet gewoon in een Volvo/Mercedes ofzo?quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Kosten is ook nog een ding inderdaad. Maar hoge wangen zorgen wel voor comfort en dat vind ik persoonlijk wel belangrijk
Vind ik niet. Ik wil comfort met goed contact. Dat heb ik nu.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je comfort zo belangrijk vindt waarom rij je dan niet gewoon in een Volvo/Mercedes ofzo?
Een BMW hoort knetterhard over het asfalt te bonken, maximale feeling met de weg.
Soepele veren icm. strakke demping lijkt mij the way to go. Voor straatgebruik.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je comfort zo belangrijk vindt waarom rij je dan niet gewoon in een Volvo/Mercedes ofzo?
Een BMW hoort knetterhard over het asfalt te bonken, maximale feeling met de weg.
Hoeveel graden is 'erg warm'?quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:35 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb nu 18 inch run flats, ik vind dat ze na een uur of 5 rijden erg warm en hard worden.
Ik weet niet precies.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel graden is 'erg warm'?
Is je bandenspanning aan de hoge of lage kant van de aanbevelingen van de BMW- sticker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |