Die goede bekende liegt tegen je.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:55 schreef Bolletjesvla het volgende:
Ik hoor net van een goede bekende dat zij vorige week de belastingteruggave al op haar rekening is gestort.
Vandaag inderdaad hier ook de aanslag ontvangen via mijnoverheid.nl. Ontvangen op 4 mei met een dagtekening van 11 mei 2016. Nu nog wachten op die van mijn vrouw.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:30 schreef MyTiredFeet het volgende:
Ik heb al (elektronische) aanslagen gezien. Dagtekening 11 mei 2016.
Dit dus.quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:09 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Vandaag inderdaad hier ook de aanslag ontvangen via mijnoverheid.nl. Ontvangen op 4 mei met een dagtekening van 11 mei 2016. Nu nog wachten op die van mijn vrouw.
PS. aangifte was gedaan op 1 maart.
idemquote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:30 schreef MyTiredFeet het volgende:
Ik heb al (elektronische) aanslagen gezien. Dagtekening 11 mei 2016.
Nee, was het maar een maand.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:18 schreef mrboulanger het volgende:
Is het niet zo dat je als je voor 1 mei aangiften hebt gedaan je voor 1 juni bericht hebt? Dat betekent dus dat als je tussen 1 maart en 1 mei aangiften hebt gedaan je binnen een maand je aanslag ontvangt. Dus reken maar uit. Ik heb op 28 maart mijn aangiften gedaan. Dat zou dus betekenen dat ik rond 28 juni mijn aangiften ontvang en daarna eventuele teruggaven, maar ik kan het natuurlijk fout hebben
1 week.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
gister pas bericht gekregen van definitieve aanslag, dus dat duurt nog wel paar weekjes.
Officeel 5 dagen na dagtekening. In praktijk meestal 2 dagen na dagtekening.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:09 schreef Tafersit het volgende:
Op 4 mei een bericht ontvangen met dagtekening 10 mei.
Nu nog afwachten.
Hopen dat ik het maandag binnen heb.
Ben al blij dat ik een bericht heb gekregen. ik weet nu naar welke week ik toe kan kijkenquote:Op vrijdag 6 mei 2016 15:16 schreef NoXia het volgende:
[..]
Officeel 5 dagen na dagtekening. In praktijk meestal 2 dagen na dagtekening.
Bij de Belastingdienst is het ook weekend.quote:Op zondag 8 mei 2016 21:53 schreef xaban06 het volgende:
Gisteren digitaal bericht gekregen, maar nog niks gestort gekregen.
Klopt, computers schakelen zich vrijdag middag uit.quote:Op zondag 8 mei 2016 22:16 schreef Incendio het volgende:
[..]
Bij de Belastingdienst is het ook weekend.
Waarschijnlijk krijg je de brief morgen (10-05) binnen. De digitale had namelijk ook deze datum als dagtekening.quote:Op maandag 9 mei 2016 07:50 schreef whoeier het volgende:
24-3 aangifte gedaan, tot op heden niks gehoord, al zou ik graag de brief hebben.
Ik zal als 1 van de weinige in dit kippenland niet ontvangen, maar mogen doneren
Heb je een Mijn Overheid account?quote:Op maandag 9 mei 2016 16:19 schreef visje83 het volgende:
2 maart aangifte gedaan maar hier nog niks binnen
Nope, hier ook nog niet. Ligt er misschien ook aan welke bank je hebt.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:45 schreef Tafersit het volgende:
Dagtekening 10 mei Update:
Nog niet binnen.
Heeft iemand het al gestort gekregen met deze datum als dagtekening?
Ik heb ing.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:46 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nope, hier ook nog niet. Ligt er misschien ook aan welke bank je hebt.
van de site van de belastingdienst:quote:Op dinsdag 10 mei 2016 15:45 schreef Tafersit het volgende:
Dagtekening 10 mei Update:
Nog niet binnen.
Heeft iemand het al gestort gekregen met deze datum als dagtekening?
En aangezien de dagtekening 10 mei is heb je dus voor 17 mei je geld, alles eerder is mooi meegenomen, niet zo ongeduldig dus....quote:U krijgt geld terug als u gedurende het jaar al meer belasting betaald hebt dan u verschuldigd bent. U hebt deze belasting dan al betaald via uw werkgever (ingehouden loonheffing), dividendbelasting of eerder opgelegde voorlopige aanslagen. Het bedrag dat u terugkrijgt wordt op uw rekening overgemaakt, binnen een week nadat u de aanslag hebt ontvangen.
Waarom niet ongeduldig. Het is toch echt mijn geld, het is niet dat ik het cadeau krijg ofzo.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:58 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
van de site van de belastingdienst:
Wanneer geld terug?
[..]
En aangezien de dagtekening 10 mei is heb je dus voor 17 mei je geld, alles eerder is mooi meegenomen, niet zo ongeduldig dus....
Brááf zoquote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:46 schreef Adnap het volgende:
2 mrt aangifte gedaan..6 mei bericht op mijn overheid en vandaag de brief met dagtekening 10mei.
Inmiddels al netjes betaaldgeld teruggeven ben ik nl goed in
Ik wist t al van te voren, dus dan kun je er maar aan zijn hequote:
Nope. IB wordt niet verrekend met toeslagen en vice versa.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:22 schreef Pindasoepje het volgende:
6 mei bericht op mijn overheid. Dagtekening 12mei.
denk dat alles verrekend gaat worden aangezien ik nog wat openstaande posten (toeslag waar ik het absoluut niet mee eens ben) moet terugbetalen.
Email ga je ook niet krijgen. Volgens mij heeft niemand een email gekregen. Gewoon even inloggen op mijn overheid. Grote kans dat je op 4 mei al bericht had.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:32 schreef lolnoob123 het volgende:
Ik heb de brief al wel maar nog geen mail dat er iets in mijnoverheid staat. Heb wel mijn email adres ingevuld.
Ik heb mail gekregen van Mijn Overheidquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:10 schreef NoXia het volgende:
[..]
Email ga je ook niet krijgen. Volgens mij heeft niemand een email gekregen. Gewoon even inloggen op mijn overheid. Grote kans dat je op 4 mei al bericht had.
Ik denk in mijn geval wel. Ben slachtoffer van kinderopvang fraude (zie het nieuws) moet dus duizenden euros terugbetalen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:48 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nope. IB wordt niet verrekend met toeslagen en vice versa.
mijn ervaring zegt nee. En dat is werkervaringquote:Op woensdag 11 mei 2016 00:06 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Ik denk in mijn geval wel. Ben slachtoffer van kinderopvang fraude (zie het nieuws) moet dus duizenden euros terugbetalen.
mijn ervaring zegt van wel, en dat is praktijkervaringquote:Op woensdag 11 mei 2016 06:35 schreef Renesite het volgende:
[..]
mijn ervaring zegt nee. En dat is werkervaring
Jeetje, wat een situatie!quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:58 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
mijn ervaring zegt van wel, en dat is praktijkervaring
maar als jij aangeeft dat dat niet mag, kan ik beter bezwaar aantekenen (al ging het toen om inkomsten 2011) de belasting verrekend alles momenteel bij mij. het gaat om een paar jaar KOT en mn huurtoeslag van dit jaar is al weg, de kgb ook. En het duurt al maanden om alles recht te trekken. (dus als de IB 2015 toch op mn rekening staat, kan ik dat iig gebruiken om een paar maanden te eten)
Dat is helaas pas volgende week Dinsdag want maandag telt helaas ook niet als werkdag ivm pinksterenquote:Op woensdag 11 mei 2016 14:04 schreef Tafersit het volgende:
Bij mij ook nog niet binnen.
Vind het nogal vreemd dat bd aangeeft dat het al binnen moet zijn. Terwijl ing nog niks terug ziet.
Maar ja na 5 werkdagen pas echt maken. haha
De kinderopvang waar mijn zoon naar toe gaat geeft geen jaaropgaves. Dat us het enige stuk wat ik mis. Ik kan alles aantonen. Maar de bd houdt voet bij stuk. Bezwaren verdwijnen bij ouders. Het is een heel gedoe allemaal. Maar dat is niet voor dit topic maar pbquote:Op woensdag 11 mei 2016 10:10 schreef nikky het volgende:
[..]
Jeetje, wat een situatie!
Kun je het geld nog verhalen op de daders?
Ik ben het er ook nooit mee eens geweest dat de persoon die aanvraagt en er recht op heeft moet terugbetalen wanneer het bureau malafide is. Dit laatste kun je toch nooit altijd weten?
Daarnaast ben ik dan van mening dat als het toch niet anders kan dat alleen het gedeelte dat aan het bureau is betaald moet worden terugbetaald en niet het gedeelte dat naar de gastouder/kinderopvang is gegaan/zou moeten zijn gegaan.
Ik zit mij er ook over te verbazen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:21 schreef spiritusbus het volgende:
Wat een paniek dat je je geld een paar dagen later krijgt...
Kom kom, niet zo citroenïg doen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:21 schreef spiritusbus het volgende:
quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:17 schreef Amplifier het volgende:
Dagtekening 11 mei, vanochtend geld binnen
1 maart ingevuld overigens
ING zeker?quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:47 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb de betaling dagtekening 10 mei binnen
Hoezo paniek ? Ik vind het gewoon leuk dat ik voor de verandering eens geld krijg van de belastingen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:21 schreef spiritusbus het volgende:
INGquote:
Jaa k ben ook benieuwd. K ook 12 mei met raboquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
ING
Nu afwachten wanneer de betaling dagtekening 12 mei binnen komt.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
ING
Nu afwachten wanneer de betaling dagtekening 12 mei binnen komt.
Mooi zo! Ik zelf heb Rabo. Dus ben benieuwd of het er rond 12u op staat.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:21 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Jep. Heb salaris ook altijd als snelste binnen.
gelijk kijken om 12uquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:28 schreef NoXia het volgende:
[..]
[..]
Mooi zo! Ik zelf heb Rabo. Dus ben benieuwd of het er rond 12u op staat.
Wel vreemd dat er 2 verschillende dagen op 1 dag worden gestort. Misschien word 12mei vandaag ook overgeboekttttquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
gelijk kijken om 12u
Dagtekening 10 en 11 mei in een? Moet toch naar één rekening
Reken daar maar niet op want dan had ik de 2 e betaling ook al binnen. Ik heb alleen 10 mei binnen 12 mei nog niet. Ik ga er van uit dat die volgende week pas binnen komtquote:Op donderdag 12 mei 2016 09:03 schreef Chella123 het volgende:
[..]
Wel vreemd dat er 2 verschillende dagen op 1 dag worden gestort. Misschien word 12mei vandaag ook overgeboektttt
Nee hoor, definitieve aanslag.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:37 schreef MichelWuyts het volgende:
Dit gaat neem ik aan over de voorlopige teruggave?
Over de definitievequote:Op donderdag 12 mei 2016 09:37 schreef MichelWuyts het volgende:
Dit gaat neem ik aan over de voorlopige teruggave?
Dat is wel allemaal snel dan dat jullie bericht hebben:p.quote:
Kwestie van op tijd aangifte doen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:10 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Dat is wel allemaal snel dan dat jullie bericht hebben:p.
Nouja. Zou het uitmaken? ik heb op 1 april meteen aangifte gedaan en nog niks gehoord.quote:
Je kon op 1 maart al aangifte doen. Zit een maand tussen, dus ja kan zeker uitmaken. Zelf 1 maart aangifte gedaan, vriendin ook. Beide vandaag gestort.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:12 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Nouja. Zou het uitmaken? ik heb op 1 april meteen aangifte gedaan en nog niks gehoord.
sorry, bedoelde 1 maart.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:14 schreef NoXia het volgende:
[..]
Je kon op 1 maart al aangifte doen. Zit een maand tussen, dus ja kan zeker uitmaken. Zelf 1 maart aangifte gedaan, vriendin ook. Beide vandaag gestort.
Ik heb het ook nog niet binnen, 11 mei, en ING.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:08 schreef Vince7676 het volgende:
Zijn er ook mensen met dagtekening 11 mei en ING die het ook niet binnen hebben?
Je hebt helemaal gelijk... maar goed om te weten dat ik niet de enige benquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:34 schreef Murzeltje het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog niet binnen, 11 mei, en ING.
Het komt wanneer het komt.. Maar het komt altijd later dan je hoopt :p
En vandaag op mijn ING rekening!quote:Op vrijdag 6 mei 2016 19:20 schreef jcdragon het volgende:
2 maart opgestuurd. Vandaag bericht gekregen op mijnoverheid met dagtekening 10 mei.
Nee hier ook geen bericht en aangifte gedaan wanneer het mogelijk wasquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:48 schreef visje83 het volgende:
Maakt niet uit wanneer je aangifte doet. Hier 2 maart aangifte gedaan en ook geen bericht nog dus. Sommige mensen doen einde maart/april aangifte en hebben t eerder. Zit geen logica in.
1 2 3 4 5 6 7 8 | 12-05-2016 Naam: BELASTINGDIENST Omschrijving: TERUGGAAF NR. VZ 2.162,00 Bij 12-05-2016 Naam: BELASTINGDIENST Omschrijving: TERUGGAAF NR. VZ 1.071,00 |
Ja da's logisch....quote:
18 dagen langer wachtenquote:Op donderdag 12 mei 2016 16:28 schreef AlexanderC het volgende:
20 maart aangifte gedaan en nog steeds geen briefVorig jaar 2 maart aangifte gedaan en had rond deze tijd al bericht gekregen.
En is t al binnen?quote:Op maandag 9 mei 2016 10:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
dagtekening 12 mei, geld is nog niet gestort, maar dat komt dus binnenkort
Van vrouw nu ook binnenquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:15 schreef YUR het volgende:
Van mij wel binnen, van vrouw nog niet. Beide dagtekening 11 mei en Rabo
Als je voor 1 mei aangifte hebt gedaan maakt dat niet uit. Kan vandaag zijn, maar ook pas 30 juni.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:34 schreef lunamatic het volgende:
Hier pas half april aangifte kunnen doen omdat er een document miste, dus ik ben benieuwd hoe lang het voor ons nog duurt....
Vandaag ontvangen of eerder?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:53 schreef cheese. het volgende:
Ook ontvangen. Zeer vroeg
Edit: dagtekening was 9 mei
Ik heb het binnen, dagtekening was gisteren. INGquote:Op vrijdag 6 mei 2016 18:12 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb zojuist een bevestiging gekregen van mijn definitieve inkomensbelasting op MijnOverheid. Hopelijk deze maand dan nog het geld op de rekening.
Dat kan je nog 100x zeggen maar het blijkt keer op keer dat mensen toch de illusie houden dat het iets uitmaaktquote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:00 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Als je voor 1 mei aangifte hebt gedaan maakt dat niet uit. Kan vandaag zijn, maar ook pas 30 juni.
Tijdstip van aangifte is niet bepalend.
Oei dat komt hard aan... Kun je te scherm niet laten vervangen ?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:47 schreef Amplifier het volgende:
Juist.. 450 teruggekregen en mn iPhone 6S plus laten vallen... Gelijkspel dus
Wanneer bericht gekregen? Via mijn overheid?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:11 schreef Neo_ het volgende:
Dagtekening 14/5.
Zal dinsdag dus komen want weekend en pinksteren
Yup, maar ook via de analoge post !quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:35 schreef visje83 het volgende:
[..]
Wanneer bericht gekregen? Via mijn overheid?
Same here ...quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:12 schreef Vince7676 het volgende:
11 mei dagtekening, ING en nog steeds niks. Met geld incasseren zijn ze heel snel maar storten is een ander verhaal pffff
Vriendin van me had dat ook, kreeg ze zaterdag een brief dat ze geen rekeningnummer van haar hebben. Ze storten iedere maand de HRA, maar goed.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:12 schreef Vince7676 het volgende:
11 mei dagtekening, ING en nog steeds niks. Met geld incasseren zijn ze heel snel maar storten is een ander verhaal pffff
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:03 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Vriendin van me had dat ook, kreeg ze zaterdag een brief dat ze geen rekeningnummer van haar hebben. Ze storten iedere maand de HRA, maar goed.
wanneer je aangifte doet maakt geen bal uit qua verwerking van de aanslagen. zolang je het maar voor 1 juni doetquote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:36 schreef shifto het volgende:
Ik heb nog niet eens een brief gehad terwijl ik het op 5 maart heb ingestuurd.
Je moet sowieso een bericht in je mijnoverheid,nl hebben, of de ouderwetse blauwe brief. De dagtekening daarvan is leidend. Of misleidend. net hoe je het wil bekijken :p 7 werkdagen na dagtekening zou je je geld wel moeten hebben...quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:53 schreef Cathmar het volgende:
Dus ik krijg het misschien ook al snel, met mijn extreem late aangifte? Ik hou de brievenbus in de gaten...
Via mijn overheid? Of via de post?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:15 schreef Coritchando het volgende:
Hier zijn ze vlot dit jaar. Beide aangiftes (zakelijk en normaal) ingediend eind maart. Eerste dagtekening 11/5, geld op 12/5 binnen en zojuist de tweede met dagtekening 21/5 gehad. Benieuwd wanneer die centen er zijn.
Jup! We wachten rustig af :pquote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:21 schreef Vince7676 het volgende:
[..]
Dus nog steeds in het zelfde schuitje helaas Murzeltje...
Dit jaar 2 maart aangifte gedaan en 17 mei de voorlopige aanslag digitaal binnen met dagtekening 21 mei.quote:
Raboquote:Op woensdag 18 mei 2016 09:40 schreef Koral het volgende:
Teruggave is bijgeschreven (ABN). Dagtekening 14/5.![]()
Bij ook nog niet, zelfde dagtekening.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:21 schreef daantjuh32 het volgende:
[..]
Is het bij jou ook binnen met Rabo? Bij mij nog nietdagtekening 14 mei
Heb ook dagtekening 14 mei, was verbaasd over de snelle reactie dit jaar. Zit bij ABN-AMRO, nog niet binnen, maar dat kan dan niet lang meer durenquote:Op woensdag 18 mei 2016 12:46 schreef Neo_ het volgende:
dagtekening 14 mei, vanmorgen binnengekomen via Rabo
Waarschijnlijk is de aanslag zo laag dat je niets hoeft te betalen, maar ook niets terugkrijgt. In dat geval krijg je geen voorlopige aanslag, maar krijg je binnen nu en maximaal 3 jaar direct de definitieve aanslag.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:59 schreef Christa85 het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het volgende betekent:
geen voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2015
Uzelf
(per post)
15-05-2016
voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2015
Niet met ons eens?
Uzelf
(per post)
15-05-2016
Dit staat bij mijnbelastingdienst...
Niets ontvangen in de berichten inbox op mijnoverheid.
Geld binnen of brief binnen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:45 schreef Coritchando het volgende:
Dagtekening 21/5 zojuist binnen bij de Rabo
Ja, de brief is bij de Rabo binnengekomenquote:
Als je je belasting aangifte hebt gedaan gebeurd dit volgens mij automatisch.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:23 schreef MichelWuyts het volgende:
Als je verzamelinkomen lager wordt-> Moet je daarna (indien je hier recht op hebt) ook zelf je inkomen aanpassen voor huurslag en zorgtoeslag van afgelopen jaar? Ik maak er nu met terugwerkende kracht vermoedelijk kans op. Of gaat dit uiteindelijk automatisch worden berekend?
Bij de definitieve of nu dan al?quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:28 schreef sally-spectra het volgende:
[..]
Als je je belasting aangifte hebt gedaan gebeurd dit volgens mij automatisch.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:23 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Ja, de brief is bij de Rabo binnengekomen
Als je geen van beide toeslagen had, gaat het niet automatisch volgens mij. Dan kan je het op toeslagen.nl gewoon aanvragen over 2015. Ze gaan dat voor zover ik weet niet automatisch voor je aanvragen met terugwerkende kracht.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:29 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Bij de definitieve of nu dan al?
Ik had de afgelopen jaren geen recht op zorgtoeslag.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:43 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Als je geen van beide toeslagen had, gaat het niet automatisch volgens mij. Dan kan je het op toeslagen.nl gewoon aanvragen over 2015. Ze gaan dat voor zover ik weet niet automatisch voor je aanvragen met terugwerkende kracht.
Als je al wel toeslagen had, krijg je een (definitieve) aanslag van je toeslagen in het najaar. Dat berekenen ze inderdaad aan de hand van je aangifte. Je kan het ook direct doorgeven op toeslagen.nl, dan krijg je eerder bericht.
En binnenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:10 schreef Folkwin het volgende:
2x dagtekening 14-05 nog niks binnen bij ABN.
Ik heb dezelfde melding in mijn belastingdienst. Ook 14 mei... Geen idee of dit de dagtekening is. Ook hier nog geen brief en geen geld...quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:25 schreef LekkerVerfrissend het volgende:
Onderwerp: voorlopige aanslag inkomstenbelasting 2015
Ontvangen door: Uzelf (per post)
Datum: 14-05-2016
Ik neem aan dat de datum de dagtekening is? Verder nog niets ontvangen qua mail of brief. Wat vreemd is wat ze geven aan dat ik post moet hebben ontvangen.
Aangifte gedaan op 4-03-2016
thnxquote:Op donderdag 19 mei 2016 10:54 schreef DonnaRush het volgende:
Oh dat is wel handig dan!
Dan kan je het idd afwachten of nu invullen op toeslagen.nl MichelWuyts. Maar net wat je wilt.
Geld vandaag al binnen bij ING.quote:Op woensdag 18 mei 2016 10:28 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Dit jaar 2 maart aangifte gedaan en 17 mei de voorlopige aanslag digitaal binnen met dagtekening 21 mei.
Net gebeld met de belastingdienst. Ze zeiden tegen mij dat het een bekende "fout" is. Voor zover was er niets bekend dat ik mijn aangifte gedaan heb, wat vreemd is want ik zei dat ik begin maart mijn aangifte heb verstuurd. Ik moest het maar afwachten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:57 schreef Worldtraveller76 het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde melding in mijn belastingdienst. Ook 14 mei... Geen idee of dit de dagtekening is. Ook hier nog geen brief en geen geld...
Nou, dat klinkt niet echt positief... Ik wacht sowieso morgen nog ff af omdat ik veel lees dat de brieven op dinsdag en vrijdag worden bezorgd. Afgelopen dinsdag was net na Pinksteren dus dan zou de brief morgen moeten komen. Ik heb ook begin maart aangifte gedaan. Als ik morgen niets heb ga ik ook maar ff bellen om te checken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:33 schreef LekkerVerfrissend het volgende:
[..]
Net gebeld met de belastingdienst. Ze zeiden tegen mij dat het een bekende "fout" is. Voor zover was er niets bekend dat ik mijn aangifte gedaan heb, wat vreemd is want ik zei dat ik begin maart mijn aangifte heb verstuurd. Ik moest het maar afwachten.
Ik had ook een melding op mijn belastingdienst van 14 mei. Heb de belastingtelefoon even gebeld omdat je normaal de brief al ruim voor de dagtekening hebt. Aan de telefoon gaven ze aan dat ik nog een brief moet krijgen met dagtekening 21 mei en dat deze ook op mijn overheid geplaatst zal worden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:33 schreef LekkerVerfrissend het volgende:
[..]
Net gebeld met de belastingdienst. Ze zeiden tegen mij dat het een bekende "fout" is. Voor zover was er niets bekend dat ik mijn aangifte gedaan heb, wat vreemd is want ik zei dat ik begin maart mijn aangifte heb verstuurd. Ik moest het maar afwachten.
Ik heb nu ook bericht in mijn overheid! Kan het bericht helaas niet openen vanwege een storing😁quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:48 schreef Leesaa het volgende:
[..]
Ik had ook een melding op mijn belastingdienst van 14 mei. Heb de belastingtelefoon even gebeld omdat je normaal de brief al ruim voor de dagtekening hebt. Aan de telefoon gaven ze aan dat ik nog een brief moet krijgen met dagtekening 21 mei en dat deze ook op mijn overheid geplaatst zal worden.
Dan maar even afwachten tot morgen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:48 schreef Leesaa het volgende:
[..]
Ik had ook een melding op mijn belastingdienst van 14 mei. Heb de belastingtelefoon even gebeld omdat je normaal de brief al ruim voor de dagtekening hebt. Aan de telefoon gaven ze aan dat ik nog een brief moet krijgen met dagtekening 21 mei en dat deze ook op mijn overheid geplaatst zal worden.
Geluksvogel. Ik heb nog niets.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:34 schreef Worldtraveller76 het volgende:
[..]
Ik heb nu ook bericht in mijn overheid! Kan het bericht helaas niet openen vanwege een storing😁
Die conclusie kan je daar niet uit trekken. Is het al de 21e? Nou dan..quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:54 schreef Nietvantoepassing het volgende:
17-5 bericht gehad. Dagtekening 21/5. Nog niks binnen. ING
Contact opgenomen met de Belastingdienst en die vertelden dat er al opdracht is gegeven aan de ING om de belastingteruggave naar mijn rekening over te maken.
Conclusie: de ING houdt het geld lekker vast aangezien er twee hierboven al uitbetaald hebben gekregen met dezelfde dagtekening en bank. Morgen maar even een telefoontje naar de ING.
Ik ben geen fan van de Belastingdienst, maar je praat nu gewoon poep.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:54 schreef Nietvantoepassing het volgende:
Contact opgenomen met de Belastingdienst en die vertelden dat er al opdracht is gegeven aan de ING om de belastingteruggave naar mijn rekening over te maken.
Conclusie: de ING houdt het geld lekker vast aangezien er twee hierboven al uitbetaald hebben gekregen met dezelfde dagtekening en bank. Morgen maar even een telefoontje naar de ING.
Ook geen bericht in mijn overheid?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:53 schreef lvw88 het volgende:
Hmm geld wel al binnen, maar nog geen brief binnenING hier
Dit jaar krijgen we allebei terug dus ik weet niet of er iets veranderd is. Vorige jaar was het zo dat ik geld kreeg en mijn vrouw moest betalen. Dit moesten wij apart betalen aangezien dit niet verrekend werdt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:58 schreef Debsterr het volgende:
Bericht ontvangen, dagtekening 21 mei, nog geen geld binnen. Hoe gaat het ook alweer als de 1 moet betalen en de ander krijgt terug (fiscal partners). Verrekenen ze dan meteen of krijg je terug en moet je zelf weer betalen?
Ik meen me dat inderdaad ook te herinneren van voorgaande jaren. Ach prima, kan mooi mijn gekregen geld maandje naar de spaarrekening voordat we het weer terugboekenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:57 schreef Yoica1606 het volgende:
[..]
Dit jaar krijgen we allebei terug dus ik weet niet of er iets veranderd is. Vorige jaar was het zo dat ik geld kreeg en mijn vrouw moest betalen. Dit moesten wij apart betalen aangezien dit niet verrekend werdt.
Overigens hebben wij begin van de week bericht ontvangen over 2015 en gisteren is het geld gestort.
hier idem 21e dagtekening en meteen de definitieve.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:17 schreef aapieannie het volgende:
Jaa defenitiefe aanslag binnen. Dagtekening 21 mei. Tot nu toe nog niet ontvangen. Komt het dan aankomende week? Lekker tegelijk met vakantiegeld!
Ik ook niet. Krijg ook niet zo heel veel terug.quote:Op zondag 22 mei 2016 08:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog steeds niks, zelfs geen dagtekening
Groot gelijk. Ik zou ook een mannetje of 5 op deze zaak zetten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:54 schreef Nietvantoepassing het volgende:
Ik krijg wel veel terug.quote:Op zondag 22 mei 2016 10:17 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik ook niet. Krijg ook niet zo heel veel terug.
Ik eerst ook maar sinds ik 6 jaar geleden bij een andere baas ben gaan werken is t eigenlijk bijna nooit meer ietsquote:
zie je hem ook niet bij mijn.overheid.nl als pdf bericht staan?quote:Op zondag 22 mei 2016 20:43 schreef VeX- het volgende:
Hm, op mijn belastingdienst staat dat ik een definitieve aanslag heb gekregen maar ik zie geen link waarin ik de details kan inzien.
Lekker weer.
digitaal ontvangen is verzonden naar mijn.overheid.nlquote:Op zondag 22 mei 2016 21:15 schreef VeX- het volgende:
Nee helaas. Daar staat helemaal niks over mn aangifte.
En bij mijn belastingdienst staat dat ik de teruggave digitaal heb ontvangen. Maar vervolgens is er nergens een link.
Bij mijn overheid staat dus ook niks. Ik wacht het nog even af, maar vind het wel beetje slordig.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
digitaal ontvangen is verzonden naar mijn.overheid.nl
Op de site van de BD zelf staan ze niet.
Gewoon dan proberen ze voor 1 juli de aanslag op te leggen waarna het meestal binnen een week op de rekening staat.quote:Op maandag 23 mei 2016 08:45 schreef Ster1987 het volgende:
Iemand ervaring met uitbetalen van de belastingaangifte die in april is ingestuurd? Ik heb netjes 21maart belastingaangifte gedaan maar nu blijkt dat mijn accountant het niet echt nodig vond om deze meteen in te sturen en heeft dit pas 11april gedaan. balen!!
Geld binnen, geparkeerd op de spaarrekening en 1 juli weer gedeeltelijk terugboeken!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:58 schreef Debsterr het volgende:
Bericht ontvangen, dagtekening 21 mei, nog geen geld binnen. Hoe gaat het ook alweer als de 1 moet betalen en de ander krijgt terug (fiscal partners). Verrekenen ze dan meteen of krijg je terug en moet je zelf weer betalen?
Daar is dus geen zinnig woord van te zeggenquote:Op maandag 23 mei 2016 13:24 schreef Serrox het volgende:
30 maart aangifte gedaan... Niente nada noppes gezien gehoord of gelezen :-) zal nog wel even duren vrees ik..
Dit dus, tegelijk met mijn man aangifte gedaan (30-03) en ik kreeg dit weekend al de definitieve aanslag (van ¤ 0 ), mijn man heeft nog niets ontvangen.quote:Op maandag 23 mei 2016 13:25 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Daar is dus geen zinnig woord van te zeggen.
Ik heb inmiddels bericht gehad op Mijnoverheid.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:58 schreef VeX- het volgende:
[..]
Bij mijn overheid staat dus ook niks. Ik wacht het nog even af, maar vind het wel beetje slordig.
Binnen, dagtekening 28 meiquote:Op donderdag 5 mei 2016 12:31 schreef monkyyy het volgende:
1 Maart aangifte gedaan, nog niets binnen.
Hier hetzelfde en ik krijg ook veel terug.quote:Op zondag 22 mei 2016 08:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog steeds niks, zelfs geen dagtekening
Uhm is het al 1 juli geweest?quote:Op maandag 6 juni 2016 21:01 schreef visje83 het volgende:
Meer mensen die t begin maart hebben ingevuld en nog geen bericht hebben gehad?
Ik zeg toch niet dat ze te laat zijn??quote:Op maandag 6 juni 2016 21:24 schreef nelisb het volgende:
[..]
Uhm is het al 1 juli geweest?
Nee, dan is de belastingdienst nog steeds op tijd voor je.
Helaas voor je, gewoon geduld hebben.
En waarom vind je dat vreemd?quote:Op maandag 6 juni 2016 23:09 schreef visje83 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ze te laat zijn??
Ik vind t alleen vreemd dat mensen na de deadline van 5 april aangifte hebben gedaan en er dan staat we proberen u voor 1 juli bericht te sturen het al wel hebben.. terwijl als je t netjes optijd doe later aan de beurt ben. ...
Wat is er precies vreemd?quote:Op maandag 6 juni 2016 23:09 schreef visje83 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ze te laat zijn??
Ik vind t alleen vreemd dat mensen na de deadline van 5 april aangifte hebben gedaan en er dan staat we proberen u voor 1 juli bericht te sturen het al wel hebben.. terwijl als je t netjes optijd doe later aan de beurt ben. ...
Hier ook 3 juni maar nog niks binnen (ing)quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:28 schreef automatic_ het volgende:
Dagtekening 3 juni en vandaag gestort (Rabobank)
Vorig jaar duurde het 5 weken bij mij van voorlopig naar definitief.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 22:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Wanneer komt zo ongeveer de definitieve ?
Bd zegt binnen 3 jaar maar dat is nogal een ruim begrip. Hoe kan het ook dat sommigen deze direct ontvangen en andere. Niet?
Binnen 3 jaar... Ze mogen nou eenmaal heel lang de tijd nemen alles goed uit te pluizen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 22:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Wanneer komt zo ongeveer de definitieve ?
Bd zegt binnen 3 jaar maar dat is nogal een ruim begrip. Hoe kan het ook dat sommigen deze direct ontvangen en andere. Niet?
Idem!quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:36 schreef semmiewit het volgende:
Op 26 april aangifte gedaan, vandaag in mijn overheid voorlopige aanslag 2015, dagtekening 17 juni
7 maart ingediend en nog niks gehoordquote:Op maandag 6 juni 2016 21:01 schreef visje83 het volgende:
Meer mensen die t begin maart hebben ingevuld en nog geen bericht hebben gehad?
same!quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:36 schreef semmiewit het volgende:
Op 26 april aangifte gedaan, vandaag in mijn overheid voorlopige aanslag 2015, dagtekening 17 juni
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |