abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161865645
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
pi_161865744
Muziek is helemaal super ja :) kan ook niet anders met zo'n muzikale vader!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161865759
Wow Kris, 30 kilo! Knap! Hier heb ik 10 kilo cadeau gekregen van K. maar ik ben erg anti sporten :@ Ik denk dat ik er wel aan moet geloven als ik m'n muffin top kwijt wil. Al lijkt het echt alleen daar te zitten, want ik pas al m'n kleding nog van voor de zwangerschap.
pi_161865828
O ja over een slappe buik. Ik ben alle kilo's al lang weer kwijt en mijn buik is ook wel weer plat geworden, maar strak is nog wel heel wat anders. :+ Ik ga wel pas echt weer sporten als ik helemaal uitgeworpen ben. Mijn conditie is alweer prima op peil door het vele lopen met N. en een strakke buik komt vast ooit wel weer. :P
  maandag 2 mei 2016 @ 10:07:01 #5
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161865903
Hoe gaat het met N nu, Selvaria?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161866023
Slappe buik? Nee joh, gewoon weer een baby in gehuisvest, zie je niks van zo!

Hoe doen jullie dat eigenlijk met zonnebrand smeren? Ik weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen te smeren bij T. Zijn huid lijkt nogal te reageren op 'smeerseltjes en parfummetjes'. Maar we wandelen en fietsen veel en dan is 't eigenlijk geen doen om de zon compleet te vermijden.
pi_161866050
Lief dat je het vraagt. :) De nacht ging goed en vanochtend werd ze wakker met 37,8 en heeft ze wat gegeten en een uurtje gespeeld. Nu ligt ze alweer bijna een uur te slapen. Straks smeren we haar goed in, zetten we haar een hoedje op en gaan we even een korte wandeling maken om te kijken of ze dat volhoudt. Anders zijn we zo weer hier terug en kan ze nog even lekker slapen. Ze lijkt in elk geval niet meer zo snel als gisteren, maar het is natuurlijk even afwachten hoe het later op de dag weer gaat.
  maandag 2 mei 2016 @ 10:16:30 #8
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161866055
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:14 schreef Ggirl het volgende:

Hoe doen jullie dat eigenlijk met zonnebrand smeren? Ik weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen te smeren bij T. Zijn huid lijkt nogal te reageren op 'smeerseltjes en parfummetjes'. Maar we wandelen en fietsen veel en dan is 't eigenlijk geen doen om de zon compleet te vermijden.
Je zou bijv. Lovea eens kunnen proberen of Naif :Y
pi_161866085
Wow Kris, 30 kilo! Was je ook zoveel aangekomen of ben je extra aan het afvallen?

Ik heb me er al bij neergelegd dat mijn buik nooit meer goed komt. Het is niet alleen een flubberbuik nu, maar ook onder de striae scheuren die nu langzaam minder zichtbaar worden van kleur maar qua structuur duidelijk voelbaar en zichtbaar zijn. Enige voordeel is dat de flubberbuik nog een deel verstopt :')

Maar goed, ik ga er ook pas echt wat aan proberen te doen zodra we klaar zijn met baby's maken.
pi_161866367
30 zijn er van de zwangerschap, alles wat ik nu afval is extra. Was voor m'n zwangerschap ook al eens 40 kilo afgevallen. Dus die strakke buik daar hoop ik niet eens meer op. Buikspieroefeningen doen niks tegen de slappe huid. En moet binnenkort ook nog wat aan een Navelbreuk laten doen operatief.

L. steekt d'r handen in de lucht als ze muziek hoort. Soms staat ze dan ineens per ongeluk los.:D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161867163
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:14 schreef Ggirl het volgende:

Wij smeren Naïf (etos te koop) dat werkt goed. Geen gekkigheid erin en wurm met zijn eczeemhuid kan hem goed hebben. Zijn gezicht, nekje en armpjes (indien korte mouwen) smeer ik nu in. Geeft geen vlekken op dragers (indien je draagt) en kleding. Ook mijn eigen gezicht moet ik weer insmeren. Zwangerschapsmasker komt weer beetje tevoorschijn en ik ben heul niet zwanger!

Lovea (in sommige etossen en de tuinen te koop) is ook fijn spul wat ik steeds lees. Zacht voor gevoelige huidjes en laat ook geen vlekken achter.

Ook in de schaduw hebben ze bescherming nodig tegen de zon ;) Je kunt in de schaduw ook verkleuren ;)

wij gebruikte eerst deze P20 , maar die vlekt helaas. Wel fijn spul verder.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 09:37 schreef Krisvc het volgende:
Mijn flubber is permanent vrees ik. Maar sinds m'n bevalling ben ik 30+ kilo kwijt en ik heb er nog 7 te gaan. Ik kan wel leven met die flubber geloof ik. :P

Zijn jullie kleintjes ook zo gek op muziek? L. gaat helemaal los als er muziek op staat. Dansen, klappen, hupsen, totaal gefascineerd luisteren. Mooi vind ik dat.
30 + mijlpaal! Vreselijk knap! *O* O+ *O*

Hier de 20+ mijlpaal maar het voelt als 3 :') Nog een kilo of 20 te gaan :P

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 08:42 schreef Lamb29 het volgende:
IMA ik geloof ook niet zo in die sprongetjes, maar mijn DNA zit wel heel klassiek op 5/6 WK nu & is minder tevreden.

Maar het kan ook nog wat buikpijn zijn. Hij zou graag weer een flinke poepluier kweken maar het lukt niet. Of buikpijn door de Nystatine. Of clusteren... Naja geen idee maar sneu is t wel. Hoewel t in verhouding nog steeds een heel rustig en tevreden jongetje is. Meer mopperen en wurmen met armen en benen, maar huilen ging van 10 naar 20 min per dag. En vooral wanneer het aanhappen niet lukt.. Of door de zure mondjes terug door het onrustig drinken.
Oh en hij is moe... hazenslaapjes gisteren ipv paar goede rondes
Heb je al eens gekeken naar babymassage? En rondjes draaien met de benen?
Ik legde wurm op zijn rug en dan trok ik zijn beentje op naar zijn buikje en ging dan langzaam met zijn onderlijf en beentjes naar links en dan langzaam weer terug beetje boven en dan beetje naar rechts en dan naar beneden recht. Soort van rondjes. Op een relaxed langzaam tempo blijven herhalen. Dat hielp zijn buikje bij ons goed.
misschien heb je wat aan de tip :D

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 08:02 schreef silliegirl het volgende:
Ik haak trouwens nog even aan met een heel andere vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je buik weer ging lijken op hoe het was voor je bevalling?

Ik ben inmiddels wel weer aardig op gewicht, maar mijn buik :X . Mijn huid is zeg maar 4 maten te groot en nu hangt er zo'n flubbertje bij mn buik :X . Iemand enig idee of dat nog wat bij gaat trekken?
Die is altijd al flubber :P Maar bij mij al minder flubber dan voor de bevalling. Je zult het toch ook met spiertraining moeten doen ben ik bang ;)

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 07:32 schreef silliegirl het volgende:
Mijn W is 6 maanden vandaag! *O* Waar is de tijd gebleven..
in het gisteren!

wat gaat dat hard he?

quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 21:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik geloof niet heel vast in sprongetjes, maar ik wil geloof ik een uitzondering maken voor de 9-maanden variant.. Ik dacht eerst een tand, maar die is wel door.. Het is steeds gillen, boos, huilen en dan ineens weer helemaal blij en vrolijk..
9 manden mood swings :9
Schudden voor gebruik
pi_161867184
Wanneer mag je eigenlijk starten met buikspier oefeningen? Mij terugplooi was netjes maar lijkt nu uit te lubberen :') hier nog plus 7 kilo ongeveer. Hoop er 10 af te krijgen. Maar nu niet actief ivm bv
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161867267
Ja ik masseer al veel idd! O had veel heel veel krampjes dus weer deden het als automatische piloot ook weer bij E. Zijn beentjes opvouwen doen we ook veel, zo ligt hij graag.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161867282
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef Lamb29 het volgende:
Wanneer mag je eigenlijk starten met buikspier oefeningen? Mij terugplooi was netjes maar lijkt nu uit te lubberen :') hier nog plus 7 kilo ongeveer. Hoop er 10 af te krijgen. Maar nu niet actief ivm bv
Volgens mij pas als je buikspieren weer netjes naast elkaar zitten.
pi_161867328
Oh dat zaten ze op een klein stukje na... Vandaag is hij 6wk dus ook officieel geen kraamperiode meer :D
Volgende week maar eens rustig beginnen wanneer O op school is
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161867334
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:16 schreef Lamb29 het volgende:
Ja ik masseer al veel idd! O had veel heel veel krampjes dus weer deden het als automatische piloot ook weer bij E. Zijn beentjes opvouwen doen we ook veel, zo ligt hij graag.
^O^

Zure mondjes terug....geeft hij dat vaak?
Misschien kan je zijn matrasje al iets laten hellen door een handdoek eronder opgevouwen aan het hoofdkantje te leggen. Of blokjes onder het ledikant.
Ik kreeg de tip om wurm te laten liggen op zijn zij na de voeding. Dan is de maag en slokdarm en mond nog op een lijn en kan de lucht er gemakkelijk uit en krijg je geen klotsende maagjes met ineens recht op zetten. Zo had hij ook minder lucht in zijn buikje.

En dan zijn mijn tips even op :D :*
Schudden voor gebruik
pi_161867348
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef Lamb29 het volgende:
schuine buikspieren na een week of 6 geloof ik?
nooit gedaan :@
Schudden voor gebruik
pi_161867399
Ik keek gisteren naar mijn mannen die samen aan het keuvelen waren in de draagdoek bij het lokale dierenpark. Wurm lijkt ineens zo groot. Wijst dingen aan, jaagt de geiten de stuipen op het lijf door ineens keihard BEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh te geiten. (plaatje bij het praatje gisteren in het draagtopic gezet)

Kreeg ik me toch het gevoel van.... kleine baby!! waar ben je? Nieuwe maken!! :'( :{ :D *;

Hebben meer dat gevoel soms? Of gehad? Of absoluut niet?
*nieuwschierig is! :D
Schudden voor gebruik
pi_161867684
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:19 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

^O^

Zure mondjes terug....geeft hij dat vaak?
Misschien kan je zijn matrasje al iets laten hellen door een handdoek eronder opgevouwen aan het hoofdkantje te leggen. Of blokjes onder het ledikant.
Ik kreeg de tip om wurm te laten liggen op zijn zij na de voeding. Dan is de maag en slokdarm en mond nog op een lijn en kan de lucht er gemakkelijk uit en krijg je geen klotsende maagjes met ineens recht op zetten. Zo had hij ook minder lucht in zijn buikje.

En dan zijn mijn tips even op :D :*
Oh handdoek kunnen we wel weer doen idd! In kraamweek gedaan ivm misselijk van vruchtwater.

En we laten hem idd na t drinken tijdje liggen ipv overeind. Björn doet hij van toch pas tijd later. Bv wanneer we hem optillen na de luier verschonen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161867714
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik keek gisteren naar mijn mannen die samen aan het keuvelen waren in de draagdoek bij het lokale dierenpark. Wurm lijkt ineens zo groot. Wijst dingen aan, jaagt de geiten de stuipen op het lijf door ineens keihard BEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh te geiten. (plaatje bij het praatje gisteren in het draagtopic gezet)

Kreeg ik me toch het gevoel van.... kleine baby!! waar ben je? Nieuwe maken!! :'( :{ :D *;

Hier pas Kriebels toen O 4 was :D
Zag ineens een grote zus in haar O+
Vriend en ik zeiden altijd 'we zeggen nooit nooit maar minimaal 5 jr verschil
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 2 mei 2016 @ 11:37:19 #21
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161867725
Ik zou de zonnebrandcreme van Lovea gebruiken, in Naïf zit wel parfum.
pi_161867892
quote:

Dat laatste? Soms. We zouden heel graag nog een kindje krijgen in de toekomst. Het ene moment denk ik 'kort op elkaar lijkt me tof als dat mag lukken' en het andere moment denk ik 'voorlopig niet, eerst maar eens de boel op een rij en optimaal van Twix genieten'.

Nu is mijn jongetje niet groot (we gaan nu bij 7,5 maand qua bovenkleding naar maat 68) maar hij ontwikkelt wel als een malle. Zitten, kruipen, optrekken, kletsen, enz. Dan denk ik wel eens 'stop de tijd!'
pi_161868016
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:44 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat laatste? Soms. We zouden heel graag nog een kindje krijgen in de toekomst. Het ene moment denk ik 'kort op elkaar lijkt me tof als dat mag lukken' en het andere moment denk ik 'voorlopig niet, eerst maar eens de boel op een rij en optimaal van Twix genieten'.

Nu is mijn jongetje niet groot (we gaan nu bij 7,5 maand qua bovenkleding naar maat 68) maar hij ontwikkelt wel als een malle. Zitten, kruipen, optrekken, kletsen, enz. Dan denk ik wel eens 'stop de tijd!'
Hij is wel aan het inlopen denk ik toch!.... Met 7 a 7,5 maand gingen wij net naar maatje 74 geloof ik. Daar zit hij nu nog in met 9 maanden.

Hij heeft dan ook veel energie verloren en te verdelen met zijn gehoest, gekuch, geslijm, gesnotter, gepuf en meer van die minder fijne dingen! Tijd voor een keer een update foto van je mooie mannetje O+
Schudden voor gebruik
pi_161868173
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:48 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hij is wel aan het inlopen denk ik toch!.... Met 7 a 7,5 maand gingen wij net naar maatje 74 geloof ik. Daar zit hij nu nog in met 9 maanden.

Hij heeft dan ook veel energie verloren en te verdelen met zijn gehoest, gekuch, geslijm, gesnotter, gepuf en meer van die minder fijne dingen! Tijd voor een keer een update foto van je mooie mannetje O+
Dat is ook zo, dat kost hem veel energie. En als hij wakker is, staat hij 'aan'. Twix is altijd in beweging en actief. Dus hij verbruikt ook veel energie.
Hij weegt iets meer dan 7 kilo bij 67,5 centimeter. Daarmee groeit hij netjes op zijn eigen lijntje dus dikke prima!

Foto's online doe ik helaas niet aan, hoe graag ik mijn knapperd ook wil laten zien. Sorry :@.
pi_161868179
quote:

Hier wisselt het. Op goede dagen wil ik er nu nog wel 1, maar na een aantal slapeloze nachten wil ik er niet eens aan denken... :z

En das puur op gevoel, rationeel gezien komt er hier voorlopig echt geen 2e.
pi_161868746
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:54 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat is ook zo, dat kost hem veel energie. En als hij wakker is, staat hij 'aan'. Twix is altijd in beweging en actief. Dus hij verbruikt ook veel energie.
Hij weegt iets meer dan 7 kilo bij 67,5 centimeter. Daarmee groeit hij netjes op zijn eigen lijntje dus dikke prima!

Foto's online doe ik helaas niet aan, hoe graag ik mijn knapperd ook wil laten zien. Sorry :@.
Ja dat weet ik toch ;)

Dikke prima idd :*
Schudden voor gebruik
pi_161869028
quote:

Jaaaa, ik rammel als een gek. Durf het nog niet aan omdat de gyn zei dat je een jaar moet wachten. Mja.

T tijgert en klimt en jengelt want hij wil het allerliefste STAAN. Ik snap nu waarom mijn moeder van pure ellende toch maar zo'n loopstoeltje kocht voor mij vroegah....

(Cassandra had het volgens mij over de HHNGNGNGNG!!!-fase. Nou, hier nog een die zich de halve dag nijdig maakt, inclusief dit geluid.) Alles moet eerst in de mond en wordt daarna resoluut weggesmeten, als het eten betreft bij voorkeur tegen een muur, of course. -O-

Maar hij is zo grappig. 'S ochtends maakt ie pappa wakker door hem wild in zijn gezicht te happen en meppen. En láchen als ie dan zijn ogen open doet! Ritsen en sjaaltjes en brillen en billendoekjesverpakkingen zijn momenteel het Gaafste Speelgoed in the world. Binnen zitten is voor baby's, meneer wil naar buiten!

De afgelopen maand gaat echt zo hard, bohboh... Maar dan ligt ie nu rustig te slapen, en dan is het nog maar zo'n klein hummeltje eigenlijk...
pi_161870018
quote:

Soms wel, soms niet ;)
Ik ben wel (bijna ziekelijk ;( ) jaloers op hoogzwangere vrouwen. Ik ben nooit hoogzwanger geweest voor mijn gevoel. Ik was nog zo aan het genieten van mijn zwangerschap en opeens was ik bevallen. Nu wil ik zo ontzettend graag weer zwanger zijn om het nu goed af te maken. Alleen ook bij mij heeft de Gyn. gezegd dat ik beter een jaar kan wachten.

Volgens mij heb ik het een en ander ook nog niet helemaal verwerkt omtrent mijn bevalling....

- Edit - ter info: ingeleid na 37 w en 6 d i.v.m. HELLP.

[ Bericht 1% gewijzigd door Adrian4 op 02-05-2016 13:27:36 ]
pi_161870141
Geen kindjes meer hier. No way. Zwanger zijn vond ik niet leuk :@ en ik ben heel bewust bezig met alle "laatste keren". Onbewust zit er bijna 4 jaar tussen de jongens. Eerder durfde ik geen tweede bevalling aan. Soms heel handig verschil, maar soms jammer dat kleuter z'n broertje niet zo boeiend vindt. Komt vast nog wel ooit. :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_161870165
Ik ben echt heel erg klaar met kinderen krijgen maar ik vind m'n mini nu alweer zo groot worden :{ Ik vind zwanger zijn fijn en bevallen is niet leuk maar ook niet ontzettend erg, maar de babytijd vind ik gewoon zwaar dus wij houden het gewoon bij twee. Maar dan moet ze wel klein blijven hoor o|O
pi_161870191
- dubbel -
pi_161870273
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:24 schreef Dot. het volgende:
Ik ben echt heel erg klaar met kinderen krijgen maar ik vind m'n mini nu alweer zo groot worden :{ Ik vind zwanger zijn fijn en bevallen is niet leuk maar ook niet ontzettend erg, maar de babytijd vind ik gewoon zwaar dus wij houden het gewoon bij twee. Maar dan moet ze wel klein blijven hoor o|O
Ja gaat wel snel he? Dexter zit op de +1 lijn, waar Billie altijd op de -1 zat. Voor m'n gevoel gaat Dex dubbel zo hard in lengte. :').

Ik mis wel de vrijheid die we bij Billie al hadden. Ergens zin in? Hop, er naartoe. Nu vinden we de slaap en rust die baby nodig heeft veel belangrijker. dan komt de spontaan weggaan-activiteit meer aan op 1 van ons met kleuter en dan vooral in het weekend.

Maar goed, komt wel weer. :)
pi_161870824
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:29 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja gaat wel snel he? Dexter zit op de +1 lijn, waar Billie altijd op de -1 zat. Voor m'n gevoel gaat Dex dubbel zo hard in lengte. :').

Ik mis wel de vrijheid die we bij Billie al hadden. Ergens zin in? Hop, er naartoe. Nu vinden we de slaap en rust die baby nodig heeft veel belangrijker. dan komt de spontaan weggaan-activiteit meer aan op 1 van ons met kleuter en dan vooral in het weekend.

Maar goed, komt wel weer. :)
Ja en ik vind thuiszitten ook zo suf :{ Met een groter kind kun je fijn iets ondernemen dat zij ook leuk vinden. En dan heb ik weer een lastige slaper, dus zelf even gaan liggen overdag zit er vaak ook niet in en dan duurt een dag soms wel erg lang. Maar het gaat me daarentegen allemaal wel weer veel te snel met hoe groot ze wordt :')
  maandag 2 mei 2016 @ 13:58:00 #34
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161870880
Ik ging juist op pad om baby te laten slapen. Bewegend in de doek was de enige plek waar hij sliep. Thuis zitten vond ik echt afschuwelijk. Ik ga dan ook uitsluitend voor zomerbaby's. Het enige nadeel was dat ik ramen en deuren gesloten hield omdat ik bang was dat er vragen uit de buurt zouden komen vanwege het vele babygehuil. :{
pi_161870967
Ja maar dan moet peuter wel mee willen en die heeft de laatste tijd een heftige afkeer tegen aankleden :')
pi_161870997
Baby slaapt heel goed. Leg em weg en hij slaapt :@. Hij wordt juist wakker van autoritjes (tussendoor de MC in en uit auto op de buggy klikken enzo). :D

Maar kleuter gaat in principe naar school. Zo ver kunnen we niet meer doordeweeks. Nu is het vakantie dus dan moet kleuter de tuin in. Ook prima!
Met dat flutweer van vorige week had ik het moeilijker :').
pi_161871144
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:02 schreef Dot. het volgende:
Ja maar dan moet peuter wel mee willen en die heeft de laatste tijd een heftige afkeer tegen aankleden :')
In gewone kleren laten slapen ^O^ ;)

Ben erg benieuwd naar alle dreumes/peuter/kleuterkuren die nog komen :+
pi_161871180
Oh jongens. Ik heb net zowaar vijf-en-twintig hele minuten in O+ stilte O+ in de tuin in de zon gezeten. Warmte, rust. Gekabbel van de vijver van de buren. Vlindertjes. Een mier bekeken die een kruimeltje versleepte.

En toen.

Toen had Tas zichzelf ondergepoept en krijste hij Annie wakker uit haar middagslaapje.

Maar het waren 25 heerlijke minuten O+ .
pi_161871204
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

In gewone kleren laten slapen ^O^ ;)

Ben erg benieuwd naar alle dreumes/peuter/kleuterkuren die nog komen :+
Ik heb een vieslelpeuter :P vooral als ie buiten heeft gespeeld...
pi_161871231
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:30 schreef Sara82 het volgende:
en jaar moet wachten. Mja.

en dan toch rammelen ondanks lastige fase O+
Schudden voor gebruik
pi_161871247
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:19 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet ;)
Ik ben wel (bijna ziekelijk ;( ) jaloers op hoogzwangere vrouwen. Ik ben nooit hoogzwanger geweest voor mijn gevoel. Ik was nog zo aan het genieten van mijn zwangerschap en opeens was ik bevallen. Nu wil ik zo ontzettend graag weer zwanger zijn om het nu goed af te maken. Alleen ook bij mij heeft de Gyn. gezegd dat ik beter een jaar kan wachten.

Volgens mij heb ik het een en ander ook nog niet helemaal verwerkt omtrent mijn bevalling....

- Edit - ter info: ingeleid na 37 w en 6 d i.v.m. HELLP.
Ik zou ook mijn bevalling graag over willen doen :@
Schudden voor gebruik
pi_161871270
Herkenbare gaanwewegofniet overwegingen :Y

Gelukkig vindt Annie de buggy/wagen nog helemaal prima. Dus in de buurt wandel ik met twee kindjes in de duowagen en gaan we weg dan gaat Tas in de doek of drager en Annie in de buggy. Veel maisboogies en rozijntjes mee en wij redden ons wel.

Alleen.. Als we ergens heengaan waar ze los mag lopen ga ik liever met man samen :@ . Ik vind het zo lastig dreumesvangen / onder je arm meenemen met baby op je buik :') .
pi_161871335
Oh en hier blijft het ook zeker weten bij twee kinderen. Ik wil vooral geen ishetwelgezondstress meer. En zwanger zijn vind ik alleen leuk als er geen andere kinderen in huis rondlopen.

Maar ja.
Dat zeg ik nu hè.
Ooit zitten ze allebei op school en ja ach, wie weet is het huis dan wel heel leeg overdag :') .
pi_161871495
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh en hier blijft het ook zeker weten bij twee kinderen. Ik wil vooral geen ishetwelgezondstress meer. En zwanger zijn vind ik alleen leuk als er geen andere kinderen in huis rondlopen.

Maar ja.
Dat zeg ik nu hè.
Ooit zitten ze allebei op school en ja ach, wie weet is het huis dan wel heel leeg overdag :') .
Ja maar dan zitten ze op school dus dat is lekker rustig O+

Stip in de buggy en K. in de doek doe ik idd ook. Helaas slaapt ze niet in de wagen, dus als we met de auto weggaan blijft ze in de maxi cosi en hoop ik dat ze in slaap valt in de auto en dat blijft doen. Alleen met twee op stap heb ik nog niet gedurfd, behalve naar m'n ouders.

Ik heb gewoon een ruknacht gehad en ik ben verkouden dus ik zwelg nu even in m'n slaaptekort :') ooooit slaap ik weer een hele nacht *;
pi_161871506
quote:

Ja! Ik rammel behoorlijk. Maar niet omdat baby zo snel groot wordt, vooral omdat ik zelf zo enorm heb genoten van (met name de laatste fase van) mijn zwangerschap, kraamtijd en alles daarna. Ik zit al ruim acht maanden op een roze wolk en ervaar die babytijd nu itt bij oudste ook niet als zwaar, maar als fantastisch. (Ja ik weet hoe lame dit klinkt als je dat zelf niet hebt, sorry! Ik gun dit iedereen! :*) Ik vond het zoveel heftiger toen, nu geniet ik alleen maar. Dus dat wil ik heel graag nog eens meemaken. Maar de lat ligt ook hoog daardoor, de kans is best aanwezig dat de volgende keer tegenvalt door deze ervaring.

Dus misschien moet ik dit gewoon maar koesteren. Want rationeel gezien is de kans dat er een derde komt niet zo heel groot. En twee is praktisch gezien wel zo handig. Maar emotioneel wil ik er nog wel drie O+ (Alleen zou ik dan voor m'n gevoel niet genoeg aandacht aan elk kind kunnen besteden.)
Dus tja.
pi_161871938
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:15 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik zou ook mijn bevalling graag over willen doen :@
Precies. Weet nu ook beter wat ik wel en niet wil en dat ik het gewoon kan.
Als het aan man had gelegen was ik overigens nu al weer zwanger geweest. Hij rammelt :P
pi_161872624
Oooh ik zou wel vijf kinderen willen! Maar dat is niet te betalen, joh. Of laat ik dan alleen de leukste studeren? :P

Een derde komt er waarschijnlijk wel. Ik rammel nu alleen echt nog niet. Ik vind zwanger zijn heerlijk en ik heb een goedje voor bevallen, maar de impact die het op de andere kinderen heeft ben ik nog niet vergeten. Daarbij vind ik dat S. nog wel een tijdje aandacht genoeg mag krijgen. Hij is nu nog mijn kleine knuffelbaby, daar wil ik nog wel even tijd aan besteden. Maar mijn man is hoogbejaard, dus heel lang zal het ook niet duren. ;)
pi_161872997
Rammelen doe ik echt nog niet. Ik geniet nog zo van M nu, wat ze allemaal doet en leert. Maar een tweede komt er (ervanuit gaande dat dat allemaal lukt dan) zeker wel. En drie sluit ik op voorhand ook niet uit. Het lijkt me ook al wel fijn om zwanger te zijn zonder dat we nog een heel huis moeten verbouwen en ik de helft van de zwangerschap bij mijn ouders woon (wat op zich prima ging hoor) :')
pi_161873070
Ik rammel echt vreselijk en ook al best een tijdje weer, maar als we dan weer een dag of nacht from hell hebben gehad ben ik altijd blij dat ik nog niet zwanger ben / die tweede er nog niet is. :D Aan de andere kant weet ik ook gewoon dat het tropenjaren zullen zijn als we 2 kindjes redelijk kort op elkaar willen. Ik hoop zo dat het ons gegund is, nog zo'n leukerd als N. O+
  maandag 2 mei 2016 @ 15:39:48 #50
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161873342
Ik vind het ergens wel jammer dat ik die eerste keer zwanger/bevallen niet weer opnieuw kan beleven. Dat alles nieuw en spannend is en je heerlijk onwetend bent. En vooral dat je er in alle rust van kan genieten. :+ En je helemaal los kan gaan qua aankopen.
Al zal het zeker ook wel een voordeel hebben hoor, dat je al een beetje weet wat je kan verwachten en dat je niet een godsvermogen hoeft uit te geven aan de hele babyuitzet.
pi_161873441
Ik rammel nog niet, en man wil er echt niet nog een. Ons leven is nu al zo veranderd, we hebben beide zo weinig tijd ten opzichte van vroeger... Als we er nog een hebben zouden we nog minder tijd voor onszelf hebben. Mijn dagen bestaan nu al aan werken en voor N. zorgen, veel hobbies heb ik allang opgegeven. En dan is N. nog een heel makkelijk kind ook.
Maargoed, misschen ooit, als N. 4 is en naar school gaat.... Anderzijds ben ik dan al 39, dus misschien is het dan wel te laat. We zien het wel dus :)
pi_161873502
Ik vond dat nieuwe en spannende en onwetend zijn juist helemaal niet zo fijn. Heel onrustig. Ik zou wel met de kennis van nu die eerste zwangerschap nog eens willen doen! :)
  maandag 2 mei 2016 @ 16:06:25 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161873841
Scheelt wel dat ik mij niet zo snel druk maak, ik ben van mezelf heel erg 'komt wel goed'. Heb het ook op m'n arm getatoeëerd. :D.
Nu weet ik dat er een substantiële kans is dat er weer complicaties bij de bevalling optreden, ik bij een volgende zwangerschap daardoor een stempel heb, en ik vrees voor weer een huilbaby, waardoor ik ook niet echt naar die tijd uitkijk. Ik vond dat naïeve wel fijn!
pi_161874082
Sara wat is T snel!
Hnghng doet hij hier alleen bij t in slaap vallen, zeg maar een soort opgeef geluidje. Dan is ie zo weg *)

Hier rammel ik wel. Maar we hebben afgesproken dat we volgend jaar rond deze tijd mijn spiraal laten verwijderen. Mits man of thuis kan werken of voor de file uit kan rijden (dus tijdig weg), kan hij dat niet, dan moeten we even wachten tot G zelfstandiger is (kan lang duren want hij is met alle ontwikkeling traag :'))

Ooh mijn nona is verhuisd naar Cholula en nu heb ik een yaro four winds besteld O+
  maandag 2 mei 2016 @ 16:56:55 #55
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161874968
Ik rammel absoluut niet. Misschien kan dat pas als je langer dan 3 uur achter elkaar slaapt, of als dutjes overdag langer duren dan gemiddeld een half uur?

Wij waren gymnastieken in het park..

[ Bericht 7% gewijzigd door Jagärtrut op 02-05-2016 17:17:29 ]
  maandag 2 mei 2016 @ 17:05:26 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161875171
Ik vond mijn keizersnede het beste anticonceptiemiddel (Dit.Nooit.Meer), maar dat gevoel is alweer weg, en nu zit ik weer in mn oude vertrouwde rammelkamp :')

Oh en mensen kijk nou ik heb zo'n gulle lach op de foto gekregen! O+!

pi_161875221
ow LB, die is blij O+
  maandag 2 mei 2016 @ 17:16:32 #58
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161875388
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vond mijn keizersnede het beste anticonceptiemiddel (Dit.Nooit.Meer), maar dat gevoel is alweer weg, en nu zit ik weer in mn oude vertrouwde rammelkamp :')

[ link | afbeelding ]
O+
pi_161877301
Ik rammel ook nog niet.

Welke snoetenpoetsers gebruiken jullie? Ik vind die doekjes handig, vooral na het groentenhapje. Maar die ik nu gebruik, van Lidl, stinken naar aardbeien en werken niet zo goed bij plakhandjes. :{
  maandag 2 mei 2016 @ 18:36:17 #60
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_161877336
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:35 schreef JantinaGr het volgende:
Ik rammel ook nog niet.

Welke snoetenpoetsers gebruiken jullie? Ik vind die doekjes handig, vooral na het groentenhapje. Maar die ik nu gebruik, van Lidl, stinken naar aardbeien en werken niet zo goed bij plakhandjes. :{
Wij gebruikten gewoon een (wegwerp)washandje Jantina..

Stukken beter voor het huidje hier :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_161877403
quote:
Ik rammel ook nog niet.

Snoetpoetsers van de aldi. Sensitive, dus zonder geur.
pi_161877437
Mnoohhhh, LB *;

Sinds mijn man hier helemaal om is en een tweede wil (en harder rammelt dan ik) en hij niet meer per se eerst wil verhuizen, zie ik een tweede ook helemaal zitten. Wat ik dan weer niet zie zitten is zwanger zijn met een kindje dat al rondloopt en bevallen. En daarna leren omgaan met twee kindjes. Als ik de avonturen van Annie en Tas hier zo lees dan denk ik; damn, dat is reuze schattig, maar niet als het mezelf overkomt, ik trek dat niet. :P
Maar we gaan het zien. op het moment is het idee vooral leuk maar zijn er nog geen echte plannen.

Ik gebruik knoeidoeidoekjes van de Kruidvat. Zo chemisch als wat ruiken ze (en zijn ze waarschijnlijk) maar L. vindt ze prachtig en gedoogd dat ik d'r gezicht schoonmaak.
pi_161877520
Wegwerpwashandjes. Check. Maar komt dat niet op hetzelfde neer, daar zit toch ook het e.a. in?

Aldi. Check! Sensitive en geurloos. Good to know!

Kruidvat, chemisch ruikend, die moet ik dus niet proberen. :P
  maandag 2 mei 2016 @ 18:48:41 #64
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_161877625
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:44 schreef JantinaGr het volgende:
Wegwerpwashandjes. Check. Maar komt dat niet op hetzelfde neer, daar zit toch ook het e.a. in?

Aldi. Check! Sensitive en geurloos. Good to know!

Kruidvat, chemisch ruikend, die moet ik dus niet proberen. :P
Wij gebruikten deze .. Droge!
Alleen even natmaken en schoonpoetsen..

https://www.kruidvat.nl/k(...)washandjes/p/2822436
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 2 mei 2016 @ 19:06:41 #65
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161878129
Ik gebruik gewoon een washandje!
  maandag 2 mei 2016 @ 19:12:21 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161878249
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:06 schreef Jagärtrut het volgende:
+1

Er ligt een stapel oude washandjes in de keukenla, even onder de kraan en poetsen maar :Y)
  maandag 2 mei 2016 @ 19:21:22 #67
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161878502
quote:
+1!
Sinds ik heb gezien wat er allemaal in die gezichtsdoekjes zit...

Lb wat een super lieve foto zeg! O+
pi_161878562
Ohhh LB! O+

Wij hebben oude mond doekjes van O. in gebruik voor na het eten. Nu met 5.5jr nog handig. Ze pakt en maakt hem zelf nat.

Wegwerp vind ik die van AH het prettigst ruiken.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161878659
Ik pak altijd gewoon een billendoekje, of is dat gek :@ ?
pi_161878695
quote:
+3! En bij de ze kosten ook nog eens niks bij de Zeeman..
  maandag 2 mei 2016 @ 19:33:14 #71
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_161878837
Action heeft ook goedkope ,droge ongeparfumeerde washandjes. 20 voor 1 euro of zo.

Wij hadden vroeger altijd vaatdoekjes. Een voor de tafel/gootsteen en een voor de vieze monden. Je hebt alleen een shitload aan was elke dag _O-
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  maandag 2 mei 2016 @ 19:42:28 #72
409579 LuDann
All the way
pi_161879128
Ik maak een hydrofiel nat, ik heb er toch 300 duizend liggen. :')

Rammelen... heel soms. Ik loop nu natuurlijk 3 dagen per week op het CB rond en daar zie ik heel veel baby's. Maar eerlijk gezegd is dat juist een goed anti-rammel middel. Want ik zie ook alle mogelijke problemen die er zijn qua huilen, eten en slapen. Ik wil bovendien eerst dat met Wolk alles goed op de rit is, dat ze gezond is. En dat ze eens langer dan 3 uur achter elkaar slaapt en niet denkt dat het tussen 2 en 5 uur 'snachts partytime is. :')

En ik heb nog steeds een tikje van mijn bevalling. Hij was echt niet zo dramatisch ofzo maar het viel me gewoon erg tegen, de ks. Ik heb voor de verwerking ook alle papieren over mijn bevalling aangevraagd bij het ziekenhuis, daar moest ik voor betalen en wekenlang op wachten. Was ik laatst bij mijn eigen CB en zag ik in het systeem de verwijsbrief staan. Staat daar in dat de ks vanwege foetale nood was. Dat was nieuw voor mij. Denk je alles uitgezocht te hebben... Irritant hoor, je hebt kennelijk nooit alle info.
  maandag 2 mei 2016 @ 19:43:20 #73
409579 LuDann
All the way
pi_161879152
Wel goede tip van de washandjes stapel onder de gootsteen!
pi_161879247
Heftige babyrammels hier.
Toevallig gister gesprek over gehad met ML.
Komt erop neer dat wij er vanaf nu weer voor gaan *;
pi_161880074
quote:
Ik rammel ook nog niet.

Ik heb nu een pak billendoekjes van Neutral op tafel liggen daarvoor.
pi_161880079
W. doet weer wat nieuws. Hij wil sinds 16:00 veel drinken (gaan we nu ineens weer clusteren?) en ligt nu te slapen. Normaal drinkt ie tussen 19 en 22:30 veel en wil dan pas slapen. :?

Oh, en hij kan zn sokken uittrekken. Had ik eindelijk sokken die niet afzakken, gaat 'ie ze zelf uitdoen :')
  maandag 2 mei 2016 @ 20:13:48 #77
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_161880089
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:27 schreef SaskiaR het volgende:
Ik pak altijd gewoon een billendoekje, of is dat gek :@ ?
Nee hoor, doe ik ook. Eerst wel snoetenpoetsers gebruikt, maar die vond ik zo enorm stinken. Dus toen gewoon de billendoekjes en dat werkt prima.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:15:14 #78
409579 LuDann
All the way
pi_161880134
Spannend MLB!

Mijn man zou ook wel weer willen. Die is erg bang dat ik straks te oud ben (ben in december 31 geworden dus dat valt mee).
pi_161880344
Oeh, rammelen! :9 Wat leuk, MissLB! O+
Ik rammel stiekem ook al wel weer een beetje :@ man was eerst vrij fel 'eentje-is-prima' maar inmiddels zijn we er wel uit dat er -wat ons betreft- nog een 2.0 komt; we verschillen alleen nog een beetje van mening over wanneer :+ Eerst maar eens verhuizen (dat vind ik zelf ook wel zo praktisch) en dan maar verder kijken.

Ik had sowieso een zwangerschap om van te dromen en de bevalling was niet ideaal, maar ook absoluut niet dramatisch ofzo. En hoewel het me ook wel zwaar lijkt met 2 kleintjes (als er bijv. maar 2 jaar tussen zit ofzo), lijkt het me ergens nog moeilijker om weer 'terug' te gaan naar mini-baby-taferelen als je dat echt niet meer gewend bent. Dat je bijv. eindelijk een zindelijke kleuter hebt en dan toch weer 'terug' moet naar de luiers. Kan het niet zo goed uitleggen, maar goed...

Oh, en vandaag een jaar geleden was gewoon mijn UD! :o Ik had de hele zwangerschap eigenlijk al het gevoel dat ik die sowieso wel zou halen, maar vanaf toen werden we toch wel een beetje zenuwachtig/ongeduldig O+ Little did we know :')
/memory lane
pi_161880365
Mlb wat leuk!! O+

Zaterdag hier de kakiepakkie mijlpaal :D vandaag dacht E dat hij zindelijk was... Poepen op t potje! Jammer dat het eigenlijk de tummytub was :')

Gelukkig waren we er al op berekend. Al uur zonder resultaat persen. Tummy was dus al om z'n buikje te laten ontspannen en vriend stond al klaar om met hem onder de douche te duiken. Dus nu een schoon fris en ontspannen jongetje in m'n armen O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161880415
Twist hier dus ruim uit de luiers.... Maar we zitten er beide zo zonder wennen weer in. Voelt heel logisch dit verschil!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161880509
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:23 schreef Lamb29 het volgende:
Twist hier dus ruim uit de luiers.... Maar we zitten er beide zo zonder wennen weer in. Voelt heel logisch dit verschil!
Ja, dat hoor ik dus ook wel van meerdere mensen :Y en ergens is dat natuurlijk ook gewoon zo.
Maar wat je zegt: voor jullie voelt het verschil heel logisch en ik dénk dat het inderdaad ook gewoon een gevoelskwestie is, en daarom heel persoonlijk.
Ken genoeg mensen die bewust (of onbewust) een groter leeftijdsverschil tussen de kindjes hebben en daar heel blij mee zijn, maar gevoelsmatig neig ik toch naar minder verschil, en dan maar 'even doorbijten' ( :X ) ;)
pi_161880533
6 hydrofiel washandjes voor een euro of anderhalf, Wibra. Heb in het keukenkastje een stuk of 20 liggen.

En billendoekjes van Natusan, vier pakken voor ¤6.09 bij de kruidvat. Ideaal voor kinderen die last hebben van hun huidje.
pi_161880562
Hoor ik daar eierstokken rammelen? :D Ik rammel aan alle kanten. Het mag alleen nog niet (bijna) en om te baren moet je batsen en daar ben ik nog niet zo aan toe. Ik ga geen anticonceptie gebruiken. We zien wel hoe 't loopt :) Man is ook enthousiast, dat scheelt, haha. M'n bevalling.. tsja 't heet geen tweede kans dus zo wil ik 't niet noemen (en mini is gekomen zoals ze is gekomen en dat is ok) maar ik zou graag nog wel eens iets meemaken van een bevalling (weeën en ontsluiting en zo)

Ik geniet nu trouwens nog met volle teugen van mini O+ We hebben een bakfiets en die is zo enorm gaaf!
pi_161880615
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:26 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, dat hoor ik dus ook wel van meerdere mensen :Y en ergens is dat natuurlijk ook gewoon zo.
Maar wat je zegt: voor jullie voelt het verschil heel logisch en ik dénk dat het inderdaad ook gewoon een gevoelskwestie is, en daarom heel persoonlijk.
Ken genoeg mensen die bewust (of onbewust) een groter leeftijdsverschil tussen de kindjes hebben en daar heel blij mee zijn, maar gevoelsmatig neig ik toch naar minder verschil, en dan maar 'even doorbijten' ( :X ) ;)
True! Wij hebben t nu makkelijker maar straks met een eigenwijze 190.000 vragen kleuter en beginnende puber zullen we wel even achter onze oren krabben.
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 2 mei 2016 @ 20:34:47 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161880792
Zoiets speelt bij mij ook wel een beetje mee Bloesem; ik heb nu een ingeleide bevalling met ruggeprik gehad, en een keizersnede. En dat voelt -totaal irrationeel- als een soort nep, alsof ik het nog steeds niet zelf heb gedaan.

Anderen denken "wees blij!", maar ik zou wel willen weten hoe persdrang voelt, of het hoofdje dat staat...
pi_161880933
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:34 schreef LadyBlack het volgende:
Zoiets speelt bij mij ook wel een beetje mee Bloesem; ik heb nu een ingeleide bevalling met ruggeprik gehad, en een keizersnede. En dat voelt -totaal irrationeel- als een soort nep, alsof ik het nog steeds niet zelf heb gedaan.

Anderen denken "wees blij!", maar ik zou wel willen weten hoe persdrang voelt, of het hoofdje dat staat...
Dat eerste weet ik ook nog steeds niet, dat tweede wel :X

Maar wat je zelf zegt: het is natuurlijk helemaal niet 'nep', maar kan me dat gevoel ergens wel indenken :* Al die dingen die 'erbij horen' en waar je vooraf (en achteraf) iedereen over hoort, maar die je dan zelf niet meegemaakt hebt.
pi_161881033
quote:

Ja, precies wat je zegt. Als ik of anderen 't ook hebben over mijn 'bevalling', voelt dat verkeerd. Ik ben niet bevallen. Het kindje is gehaald (geen idee waar) Klein trauma is dat trouwens wel, maar goed, dat zijn andere verhalen.

Bij mij zei iemand "wel lekker makkelijk!" Die heb ik nog wel even vriendelijk de wond laten zien en verteld hoe 't is om een kindje met dippende hartslag te hebben. Zak hooi.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:42:41 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161881076
OMG :X
pi_161881305
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:41 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ja, precies wat je zegt. Als ik of anderen 't ook hebben over mijn 'bevalling', voelt dat verkeerd. Ik ben niet bevallen. Het kindje is gehaald (geen idee waar) Klein trauma is dat trouwens wel, maar goed, dat zijn andere verhalen.

Bij mij zei iemand "wel lekker makkelijk!" Die heb ik nog wel even vriendelijk de wond laten zien en verteld hoe 't is om een kindje met dippende hartslag te hebben. Zak hooi.
Dat dus!
Hier de keuze gemaakt voor een geplande ks. Bijna niemand kent de ware reden, toch kreeg ik van een iemand die de reden wel kent een "goh, kies je nou echt voor de weg van de minste weerstand?" :'(
pi_161881339
Wat tactloos bloesem.

Ja de bevalling... dat word nog wel even een dingetje. Ik mag kiezen tussen ks, eerder inleiden en gewoon normaal bevallen. Maar ik zou echt niet weten wat k moet kiezen. Als t me gegeven is om weer zwanger te worden natuurlijk. Laat ik dat voorop stellen.
pi_161881374
Ik heb ook het idee het niet zelf te hebben gedaan (N. lag scheef en er moest een vacuümpomp aan te pas komen), maar ik was maar wat blij met de hulp. Ik was vanaf de eerste pijnlijke oefenweeen al 33 uur onderweg dus was blij uit mijn lijden verlost te zijn. :X Persdrang is overigens wel iets moois als je er aan over mag geven maar het tegenhouden 1,5 uur lang is iets waar ik van hoop dat het me een volgende keer bespaard mag blijven. :'(

Overigens had ik toen het net begon helemaal niet door dat het persdrang was, ik lag aan de ruggenprik en vroeg om een potje omdat ik wel erg nodig naar het toilet moest. _O-
pi_161881427
Bloesem en Malteser. :( Wat een onwetende en tactloze opmerkingen.
pi_161881588
Persweeën wegzuchten (zuchten, yeah right :') ) is niet iets waar ik me per se weer op verheug nee :X
Verder hebben de 'vergeet-hormonen' hun werk prima gedaan, het voelt nu alsof het een redelijk eitje was :+
pi_161881707
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:13 schreef silliegirl het volgende:
W. doet weer wat nieuws. Hij wil sinds 16:00 veel drinken (gaan we nu ineens weer clusteren?) en ligt nu te slapen. Normaal drinkt ie tussen 19 en 22:30 veel en wil dan pas slapen. :?

Oh, en hij kan zn sokken uittrekken. Had ik eindelijk sokken die niet afzakken, gaat 'ie ze zelf uitdoen :')
:D die sokkentruc :D

Overdag clusteren is fijner O+

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:46 schreef Missladybug het volgende:
Heftige babyrammels hier.
Toevallig gister gesprek over gehad met ML.
Komt erop neer dat wij er vanaf nu weer voor gaan *;
O+ Veel batsplezier _O-
Ik hoop dat het lukt jullie wens te vervullen :*

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:42 schreef LuDann het volgende:
Ik maak een hydrofiel nat, ik heb er toch 300 duizend liggen. :')

Rammelen... heel soms. Ik loop nu natuurlijk 3 dagen per week op het CB rond en daar zie ik heel veel baby's. Maar eerlijk gezegd is dat juist een goed anti-rammel middel. Want ik zie ook alle mogelijke problemen die er zijn qua huilen, eten en slapen. Ik wil bovendien eerst dat met Wolk alles goed op de rit is, dat ze gezond is. En dat ze eens langer dan 3 uur achter elkaar slaapt en niet denkt dat het tussen 2 en 5 uur 'snachts partytime is. :')

En ik heb nog steeds een tikje van mijn bevalling. Hij was echt niet zo dramatisch ofzo maar het viel me gewoon erg tegen, de ks. Ik heb voor de verwerking ook alle papieren over mijn bevalling aangevraagd bij het ziekenhuis, daar moest ik voor betalen en wekenlang op wachten. Was ik laatst bij mijn eigen CB en zag ik in het systeem de verwijsbrief staan. Staat daar in dat de ks vanwege foetale nood was. Dat was nieuw voor mij. Denk je alles uitgezocht te hebben... Irritant hoor, je hebt kennelijk nooit alle info.
Erg lastig dat niet weten!

In het nagesprek met de gyn kwam bij ons naar voren dat mijn bloeddrukken daar bij de tweede opname prima de luxe was.... dat was heul niet waar.
Ze hadden meer dan de helft van de bloeddrukken niet genoteerd :')

quote:
+3

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:05 schreef LadyBlack het volgende:

[ link | afbeelding ]
Dat is zeker een gouden gulle lach! O+

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik rammel absoluut niet. Misschien kan dat pas als je langer dan 3 uur achter elkaar slaapt, of als dutjes overdag langer duren dan gemiddeld een half uur?

Wij waren gymnastieken in het park..
[ afbeelding ]
wat een tof jasje!

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Sara wat is T snel!
Hnghng doet hij hier alleen bij t in slaap vallen, zeg maar een soort opgeef geluidje. Dan is ie zo weg *)

Hier rammel ik wel. Maar we hebben afgesproken dat we volgend jaar rond deze tijd mijn spiraal laten verwijderen. Mits man of thuis kan werken of voor de file uit kan rijden (dus tijdig weg), kan hij dat niet, dan moeten we even wachten tot G zelfstandiger is (kan lang duren want hij is met alle ontwikkeling traag :'))

Ooh mijn nona is verhuisd naar Cholula en nu heb ik een yaro four winds besteld O+
Welke nona? Tof de four winds. Is het een blend of katoen die je hebt besteld?

Ontwikkelingen kunnen ineens in een rap tempo gaan hoor!

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:44 schreef SaskiaR het volgende:
Ik rammel nog niet, en man wil er echt niet nog een. Ons leven is nu al zo veranderd, we hebben beide zo weinig tijd ten opzichte van vroeger... Als we er nog een hebben zouden we nog minder tijd voor onszelf hebben. Mijn dagen bestaan nu al aan werken en voor N. zorgen, veel hobbies heb ik allang opgegeven. En dan is N. nog een heel makkelijk kind ook.
Maargoed, misschen ooit, als N. 4 is en naar school gaat.... Anderzijds ben ik dan al 39, dus misschien is het dan wel te laat. We zien het wel dus :)
Ja leeftijd is hier ook wel een dingetje. Ik ben nu al enige tijd 36 30 en wie weet duurt het weer zo lang voordat er een wurmpie zich aandient... Of de risico's op latere leeftijd dat die groter worden en zulks... Of de vergrote kans op meerlingen :o :D Of of of ... :D

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:39 schreef Mariposas het volgende:
mmer dat ik die eerste keer zwanger/bevallen niet weer opnieuw kan beleven. Dat alles nieuw en spannend is en je heerlijk onwetend bent. En vooral dat je er in alle rust van kan genieten. En je helemaal los kan gaan qua aankopen.
ik heb dat de eerste keer ook niet gedaan een godsvermogen uitgegeven. :D Meubeltjes lekker opknappen enz O+

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:29 schreef Selvaria het volgende:
Ik rammel echt vreselijk en ook al best een tijdje weer, maar als we dan weer een dag of nacht from hell hebben gehad ben ik altijd blij dat ik nog niet zwanger ben / die tweede er nog niet is. :D Aan de andere kant weet ik ook gewoon dat het tropenjaren zullen zijn als we 2 kindjes redelijk kort op elkaar willen. Ik hoop zo dat het ons gegund is, nog zo'n leukerd als N. O+
Zijn jullie nu al serieus aan het pogen?
Ik hoop voor jullie dat het lukt, die wens te vervullen.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Rammelen doe ik echt nog niet. Ik geniet nog zo van M nu, wat ze allemaal doet en leert. Maar een tweede komt er (ervanuit gaande dat dat allemaal lukt dan) zeker wel. En drie sluit ik op voorhand ook niet uit. Het lijkt me ook al wel fijn om zwanger te zijn zonder dat we nog een heel huis moeten verbouwen en ik de helft van de zwangerschap bij mijn ouders woon (wat op zich prima ging hoor) :')
Dat lijkt mij ook fijn. Dat niet helemaal alles hoeven te verbouwen tijdens zwangerschap. Of op zijn minst tweede en derde trimester niet.

quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:12 schreef Limone het volgende:
Oooh ik zou wel vijf kinderen willen! Maar dat is niet te betalen, joh. Of laat ik dan alleen de leukste studeren? :P

Een derde komt er waarschijnlijk wel. Ik rammel nu alleen echt nog niet. Ik vind zwanger zijn heerlijk en ik heb een goedje voor bevallen, maar de impact die het op de andere kinderen heeft ben ik nog niet vergeten. Daarbij vind ik dat S. nog wel een tijdje aandacht genoeg mag krijgen. Hij is nu nog mijn kleine knuffelbaby, daar wil ik nog wel even tijd aan besteden. Maar mijn man is hoogbejaard, dus heel lang zal het ook niet duren. ;)
De slimste :Y :P

Is hij al in de 80? :o

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:47 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Precies. Weet nu ook beter wat ik wel en niet wil en dat ik het gewoon kan.
Als het aan man had gelegen was ik overigens nu al weer zwanger geweest. Hij rammelt :P
Oh hier idem. Mijn man rammelt zo hard die wil er wel zes of zo. Ik krijg ook steeds mini wurm op foto's te zien en zulks. "Kijk nou O+ Kijk nou O+ Awwhhhhhh O+ "
"Neeeeeeej dat is gevaarlijk!!"
"KIJKNOUHOEeeeeeleukenlieffvvvvenzooooooowww!"

Ik was niet bang om te bevallen. Het liefste was ik in thuis in bad bevallen zonder al te veel hulp.. Zelfs mijn verloskundige(n) waren blij met die instelling en vooruitzicht. Alleen een persoon dan niet :D Ik vond mijn bevalling ook prima te doen. Alleen de mensen die het onnodig probeerde te versnellen.... :( of dat zij de touwtjes zo strak in handen wilde houden. Helaaaaaschhh! Ik speelde daarin niet zo goed mee en dat getouwtrek om je rechten is dan enorm k*t.

Mja hoge bloeddruk en zulks. Maar voor de eventueel volgende keer weet ik bij welke gyn ik moet zijn mocht het weer ellende zijn met verhoogde bloeddruk.

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:29 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja! Ik rammel behoorlijk. Maar niet omdat baby zo snel groot wordt, vooral omdat ik zelf zo enorm heb genoten van (met name de laatste fase van) mijn zwangerschap, kraamtijd en alles daarna. Ik zit al ruim acht maanden op een roze wolk en ervaar die babytijd nu itt bij oudste ook niet als zwaar, maar als fantastisch. (Ja ik weet hoe lame dit klinkt als je dat zelf niet hebt, sorry! Ik gun dit iedereen! :*) Ik vond het zoveel heftiger toen, nu geniet ik alleen maar. Dus dat wil ik heel graag nog eens meemaken. Maar de lat ligt ook hoog daardoor, de kans is best aanwezig dat de volgende keer tegenvalt door deze ervaring.

Dus misschien moet ik dit gewoon maar koesteren. Want rationeel gezien is de kans dat er een derde komt niet zo heel groot. En twee is praktisch gezien wel zo handig. Maar emotioneel wil ik er nog wel drie O+ (Alleen zou ik dan voor m'n gevoel niet genoeg aandacht aan elk kind kunnen besteden.)
Dus tja.
Dat aandacht verdelen vind ik ook wel een puntje..

En ik kan mij voorstellen dat het als het relaxed gaat/start dat je dan ook lekker op die wolk blijft rondzweven. Lijkt mij heerlijk! En als je al een beetje weet hoe of wat, dat je al een beetje die kennis mee hebt en het wat gemakkelijker kan gaan. De tweede (of derde) kan natuurlijk ook een hele klus zijn die een veel eisen pakket heeft aangevinkt toen hij/zij werd geboren.
Garantie heb je natuurlijk nooit. ^^,

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh jongens. Ik heb net zowaar vijf-en-twintig hele minuten in O+ stilte O+ in de tuin in de zon gezeten. Warmte, rust. Gekabbel van de vijver van de buren. Vlindertjes. Een mier bekeken die een kruimeltje versleepte.

En toen.

Toen had Tas zichzelf ondergepoept en krijste hij Annie wakker uit haar middagslaapje.

Maar het waren 25 heerlijke minuten O+ .
klinkt toch goed! ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:02 schreef Dot. het volgende:
gelukkig komt er beter weer aan :D
Schudden voor gebruik
pi_161881954
Nee Stippel, nog niet hoor. :) Maar echt lang willen we ook niet meer wachten.
pi_161881979
Hier eerst een geplande ks en nu gewone bevalling maar ik maakte mij ook schuldig aan t denken dat ik met een 2de ks voor de easy way out koos.

No way... Hoewel ik bevallen echt eng vond 10x liever dan een ks.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161882204
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:08 schreef Selvaria het volgende:
Volgens SHO-principes ben je dan al zwanger :7
pi_161882232
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

*O* Een brusje voor N.! *O*
pi_161882458
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

_O-
Schudden voor gebruik
pi_161882470
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:08 schreef Selvaria het volgende:
ik kon mij iets heugen van N een jaar en dan pogen..

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat dus!
Hier de keuze gemaakt voor een geplande ks. Bijna niemand kent de ware reden, toch kreeg ik van een iemand die de reden wel kent een "goh, kies je nou echt voor de weg van de minste weerstand?" :'(
:( :( :( :( :( :(
ONGELOFELIJK!
:(

quote:

Ik heb dat ondanks ruggeprik gevoeld... dat kan dus ook..

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:28 schreef Bloesem. het volgende:
Hoor ik daar eierstokken rammelen? :D Ik rammel aan alle kanten. Het mag alleen nog niet (bijna) en om te baren moet je batsen en daar ben ik nog niet zo aan toe. Ik ga geen anticonceptie gebruiken. We zien wel hoe 't loopt :) Man is ook enthousiast, dat scheelt, haha. M'n bevalling.. tsja 't heet geen tweede kans dus zo wil ik 't niet noemen (en mini is gekomen zoals ze is gekomen en dat is ok) maar ik zou graag nog wel eens iets meemaken van een bevalling (weeën en ontsluiting en zo)

Ik geniet nu trouwens nog met volle teugen van mini O+ We hebben een bakfiets en die is zo enorm gaaf!
Oh tof een bakfiets!
Schudden voor gebruik
pi_161882721
Nu het over rammelen en brusjes gaat.
Twix vorige week heerlijk slapend in de doek bij Ikea.

"Wat een lief meisje, hoe heet ze?"
"Lief issie zeker, het is een jongetje en hij heet Twix."
"Och een jongen ja? Hij heeft wel een fijn meisjessnoetje. Wil je ooit nog een kindje?"
"Wat een persoonlijke vraag. Maar uhm, we zien wel of het ons gegeven is."
"Hopelijk krijg je dan wel een meisje."
:o

Wij wisten bij Twix het geslacht niet en hadden allebei geen voorkeur. Niet misschien, niet een beetje, gewoon niet. En hier is een tweede nog niet aan de orde maar ik zou wederom geen voorkeur hebben. En waar ik dacht dat er een soort taboe rust op het hebben van een voorkeur lijkt men het gek te vinden dat ik niet liever een meisje zou willen. Is het heel gek dat het me niks uit maakt? Ook niet diep in mijn hart enz. Een tweede knul lijkt me super! Een meisje lijkt me ook super!
pi_161882749
Hier vandaag eerst even thuis in de tuin de boel verkend :D Zo mooi dat hij direct al naar de vijver kruipt en daar aan de bak gaat proberen te hangen om erin te kijken en duidelijk probeert te krijgen dat je de vissen wil zien. O+

Daarna is de rest van de tuin pas aan de beurt.
Vandaag voor het eerst de zandbak open gehad voor hem. Eerst had hij zitten kijken naar hoe ik een emmer vol schepte met zand, omkeerde en het bleef staan. Daarna kwam hij eens een schepje pakken en met zijn handjes zand fijn knijpen en in de lucht los laten en weer een nieuwe lading pakken. Hij kreeg daar een gekke frons van op zijn hoofd en daarna schaterlachen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in de middag mijn ouders opgehaald en naar een pannenkoekenhuis met speeltuin en drie verdwaalde konijnen en 100 kippen gegaan. Wurm zijn ogen uitgekeken naar andere kinderen en samen met mij op een schommelband gelegen. Eerst secondes WHihiiiiiiihahahahha en daarna :o }:| :'( :r whihiihihiahahahha

:D

Op het terras mijn meneer en mijn vader een biertje genuttigd. En wurm had mijn rietje uit mijn drinken gepikt. Pakt mijn meneer het flesje.. zit wurm er als een vogeltje boven... :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
pi_161882781
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:29 schreef Malteser het volgende:
Nu het over rammelen en brusjes gaat.
Twix vorige week heerlijk slapend in de doek bij Ikea.

"Wat een lief meisje, hoe heet ze?"
"Lief issie zeker, het is een jongetje en hij heet Twix."
"Och een jongen ja? Hij heeft wel een fijn meisjessnoetje. Wil je ooit nog een kindje?"
"Wat een persoonlijke vraag. Maar uhm, we zien wel of het ons gegeven is."
"Hopelijk krijg je dan wel een meisje."
:o

Wij wisten bij Twix het geslacht niet en hadden allebei geen voorkeur. Niet misschien, niet een beetje, gewoon niet. En hier is een tweede nog niet aan de orde maar ik zou wederom geen voorkeur hebben. En waar ik dacht dat er een soort taboe rust op het hebben van een voorkeur lijkt men het gek te vinden dat ik niet liever een meisje zou willen. Is het heel gek dat het me niks uit maakt? Ook niet diep in mijn hart enz. Een tweede knul lijkt me super! Een meisje lijkt me ook super!
Wat een gekke opmerking :D
Schudden voor gebruik
  maandag 2 mei 2016 @ 21:32:14 #105
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161882821
Stippel, aan de meubels hebben wij ¤100 uitgegeven want ook opgeknapte krijgertjes, maar al het andere bij elkaar, van spuugdoekje tot Maxi Cosi, vond ik bij elkaar toch een aardige uitgave hoor!
pi_161882934
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:31 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat een gekke opmerking :D
Nou, zeg dat! Ik stond ook echt zoals de smiley :o.
pi_161883004
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:32 schreef Mariposas het volgende:
Stippel, aan de meubels hebben wij ¤100 uitgegeven want ook opgeknapte krijgertjes, maar al het andere bij elkaar, van spuugdoekje tot Maxi Cosi, vond ik bij elkaar toch een aardige uitgave hoor!
Oh hihi ja! Dat is ook zo. Wij hebben geboft met wat spullen. Stoel bijvoorbeeld op de babyshower gehad. De maxicosi van mijn schoonzus gehad. Die was nog gewoon goed en hardstikke nieuw. Mijn moeder had een zooi beddengoed en hydrofielen en wat kleding samen met ons gekocht als cadeautje. Een bad met standaard van mijn zus
en zo verder :D

we halen de besparingen nu wel in met draagdoeken :P
Schudden voor gebruik
pi_161883012
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nou, zeg dat! Ik stond ook echt zoals de smiley :o.
mooie rode wangetjes O+
Schudden voor gebruik
pi_161883157
Ik rammel helemaal niet, maar ik herken wel dat tikkeltje jaloerse op zwangere vrouwen. Mijn zwangerschap verliep echt voorbeeldig, ik vond het heerlijk om zwanger te zijn. En toen was het ineens veel te vroeg voorbij. -O- (Ben met 34 weken bevallen, geen verlof gehad, geen kraamtijd, ziekenhuisperiode waar ik zelf heel slecht tegen kon).

SPOILER
Enniehow ik ben dus voornamelijk nieuwsgierig naar hoe het zou zijn om een 'gewone' kraamtijd te hebben, thuis, en dat mensen meteen naar je kindje komen kijken en dat mijn ouders en schoonouders het kindje meteen mogen vasthouden ipv pas na 3 weken, dat soort dingen. Maar ben ook heel bang dat een tweede ook te vroeg zou komen, en dan een ziekenhuisperiode met een kleine thuis, o nee.

Over KS en jongen/meisje.. serieus hè sommige mensen zijn zo lomp qua opmerkingen.. denken er misschien niet bij na maargoed.

Stippel, lekker genoten vandaag zo te zien en te lezen O+.
pi_161883244
/ontlurkt Zusje, wat een herkenbaar verhaal ;( Als je 's van gedachten wilt wisselen... :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_161883925
Rammelen: een beetje! Twee vriendinnen zijn nu zwanger maar ik voel nog niet echt jaloezie. Als ik denk aan dat lange wachten na de UD :X Ik mag niet klagen als ik jullie verhalen lees, heb een goede zwangerschap en bevalling gehad, maar ik zie er tegenop om mijn (nu weer helemaal sportieve) lijf weer kwijt te raken :@ Bij de eerste zwangerschap zag ik daar totaal niet tegenop (toen wist ik het ook niet...), maar ik merk dat ik nu nog geen zin heb in dat wekenlange hoogzwangere gevoel. Ik realiseer me dat dit ondankbaar klinkt :@ en een tweede is op termijn echt welkom, maar nu wil ik nog even genieten van mijn normale omvang en kleine mannetje O+

Zijn jullie kindjes ook zo ongeduldig tijdens het eten? Als we hem voeren wordt er regelmatig hard geschreeuwd als het volgende hapje niet snel genoeg komt. Als hij zelf eet dan meestal niet, maar zelf eten kan niet altijd (denk aan soep). Hij is nu ruim tien maanden.
pi_161884600
Haha dat gerammel! Ben benieuwd wie van jullie als eerste weer in het lijstje in Z&G opduikt :P

Ik zou tzt eigenlijk ook wel een tweede willen, maar ben ook niet zo heul jong meer (bijna halverwege de 30 :'( ) en moet eerst nog een leuke vent zoeken :')
SPOILER
Maar mijn kleine prinsesje maakt het leven al zoveel veel mooier O+ Vandaag lekker met haar, met een vriendin en haar kindje wezen wandelen. Ze had haar nieuwe uberschattige zomerjasje aan en zat de hele tijd verrukt te gillen in de wagen! Instant geluk dit *;

Ennuh... Malteser: wat een rare opmerking hoor! Ik heb soms het idee dat sommige mensen het erom doen door het geslacht van je kindje zogenaamd verkeerd te "raden". Kreeg vandaag ook de vraag of mijn volledig in het roze gekleede A'tje een meisje was...echt he :X

[ Bericht 22% gewijzigd door Aerenia op 03-05-2016 15:57:17 (Prive) ]
pi_161884820
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik rammel helemaal niet, maar ik herken wel dat tikkeltje jaloerse op zwangere vrouwen. Mijn zwangerschap verliep echt voorbeeldig, ik vond het heerlijk om zwanger te zijn. En toen was het ineens veel te vroeg voorbij. -O- (Ben met 34 weken bevallen, geen verlof gehad, geen kraamtijd, ziekenhuisperiode waar ik zelf heel slecht tegen kon).

SPOILER
Enniehow ik ben dus voornamelijk nieuwsgierig naar hoe het zou zijn om een 'gewone' kraamtijd te hebben, thuis, en dat mensen meteen naar je kindje komen kijken en dat mijn ouders en schoonouders het kindje meteen mogen vasthouden ipv pas na 3 weken, dat soort dingen. Maar ben ook heel bang dat een tweede ook te vroeg zou komen, en dan een ziekenhuisperiode met een kleine thuis, o nee.

Over KS en jongen/meisje.. serieus hè sommige mensen zijn zo lomp qua opmerkingen.. denken er misschien niet bij na maargoed.

Dit herken ik: áls ik al per ongeluk voor een tweede zou willen gaan, zou ik heel graag een normale bevalling met ergens na 37 weken willen, zonder ziek kind in het ziekenhuis, met kraamzorg thuis... al die dingen die voor heel veel mensen gewoon zijn.
Ook het slecht kunnen verwerken herken ik, dat lukt nu pas een beetje (met hulp). Mocht je wat kwijt willen, weet me te vinden :*
pi_161885016
Ik ben soms een beetje jaloers op dat rammel-gevoel van anderen :@ en dat vind ik dan weer stom van mezelf. Mijn zwangerschap was vlekkeloos, bevalling oké, maar die eerste maanden hebben er zó ingehakt, dat ik niet weet of ik dat nog eens aan zou kunnen. Als ik dacht aan de toekomst, zag ik ons altijd met 2 kinderen, nu probeer ik me voor te stellen hoe het zal worden als het bij een blijft.
pi_161885552
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:41 schreef JufMariska het volgende:
/ontlurkt Zusje, wat een herkenbaar verhaal ;( Als je 's van gedachten wilt wisselen... :*
PM :)

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:17 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dit herken ik: áls ik al per ongeluk voor een tweede zou willen gaan, zou ik heel graag een normale bevalling met ergens na 37 weken willen, zonder ziek kind in het ziekenhuis, met kraamzorg thuis... al die dingen die voor heel veel mensen gewoon zijn.
Ook het slecht kunnen verwerken herken ik, dat lukt nu pas een beetje (met hulp). Mocht je wat kwijt willen, weet me te vinden :*
Ja, het voelt een beetje als een verkeerde start of zo, je wil het opnieuw doen maar dat kan nooit met je eerste kindje en bij de tweede heb je geen garantie van tevoren dat het dan wel 'normaal' gaat. Oh wow dat verwerken is dus best wel een dingetje, als je er nu nog mee bezig bent. Ik had eigenlijk gehoopt dat het vanzelf over zou gaan na de 9 maanden ontzwanger periode, maar misschien is dat teveel struisvogel-gedrag/wishful-thinking :+. Heb je ook even een berichtje gestuurd.
pi_161885859
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:12 schreef Aerenia het volgende:
Haha dat gerammel! Ben benieuwd wie van jullie als eerste weer in het lijstje in Z&G opduikt :P

Ik zou tzt eigenlijk ook wel een tweede willen, maar ben ook niet zo heul jong meer (bijna halverwege de 30 :'( ) en moet eerst nog een leuke vent zoeken :')
SPOILER
Maar mijn kleine prinsesje maakt het leven al zoveel veel mooier O+ Vandaag lekker met haar, met een vriendin en haar kindje wezen wandelen. Ze had haar nieuwe uberschattige zomerjasje aan en zat de hele tijd verrukt te gillen in de wagen! Instant geluk dit *;

Ennuh... Malteser: wat een rare opmerking hoor! Ik heb soms het idee dat sommige mensen het erom doen door het geslacht van je kindje zogenaamd verkeerd te "raden". Kreeg vandaag ook de vraag of mijn volledig in het roze gekleede A'tje een meisje was...echt he :X
Wat een geluk, zoals je het omschrijft, echt heerlijk O+.
SPOILER
pi_161885888
Oeh, spannend missLB! Leuk!

Aaahh, wat een leuke foto's stippel! O+

He, wat naar om te lezen dat het (plotse) einde van de zwangerschap zoveel impact heeft. Kan me goed voorstellen dat je hierdoor een knauw krijgt hoor!

En mensen die roepen "oh, lekker makkelijk, een keizersnee!", die wil ik eigenlijk slaan. :@
SPOILER
pi_161890167
Dat lijkt mij idd nog het moeilijkste. Een hele bevalling zonder dat laatste stukje.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lamb29 op 03-05-2016 08:03:27 ]
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 3 mei 2016 @ 06:47:33 #119
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_161890275
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:39 schreef hetzusjevan het volgende:

SPOILER

Zo herkenbaar. Die tranen vloeien hier ook nog regelmatig en verwerkt heb ik het zeker niet! Mocht je willen spuien, mag altijd!
pi_161890339
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:22 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ik kon mij iets heugen van N een jaar en dan pogen..
N. is volgende week pas 1. :P

Maar klopt, daar heb ik wel eens over geschreven ja. Het leek ons een mooi startmoment. Nu nog even kijken hoe het in de praktijk gaat.

:* voor iedereen die nog kampt met heftige gevoelens tav zwangerschap/bevalling/babytijd. Het is zo makkelijk praten vanaf de zijlijn, hopelijk kunnen jullie andermans opmerkingen naast je neerleggen en op een goede manier jullie verwerkingsproces inzetten en afsluiten. :*
pi_161890665
Zo, wij hadden een dramanacht :O mevrouw werd gillend wakker vlak na de voeding en wilde alleen rechtop gehouden worden. En toen ze weer sliep een uur later spuugde ze ineens vier mega golven, incl kotsgeluiden. Dus ik leg d'r snel op d'r zij, gaat het natuurlijk helemaal over m'n kussen :') De rest van de nacht wilde ze dus ook alleen rechtop liggen en werd ze elk half uur gillend wakker. Het is me nu net pas gelukt om d'r aan te leggen en nu ligt ze weer te wringen :{

Persweeen wegpuffen, hoe doe je dat? :o
pi_161890670
Aerenia, je ex gaat hier ooit heel veel spijt van krijgen, als hij ziet wat een leuk meisje hij al die tijd heeft gemist!

Wow Selvaria, volgende week al gaan proberen voor nummer twee! Succes :P

En mensen die rare opmerkingen maken over keizersnedes weten vaak niet waar ze het over hebben. Ik dacht vroeger ook altijd dat het een makkie was (m'n zus heeft er 5 gehad, en die heb ik bij de laatste geplanden alleen opmerkingen horen maken over dat het wel handig was dat je zelf de dag kon kiezen en dat ze er beter een rits in hadden kunnen zetten, niks over het herstel oid). Het besef dat het ongeacht de vaak heftige aanleiding al een pittige buikoperatie is kwam bij mij pas bij de zwangerschapscursus en na het lezen van verhalen hier. Sterkte iig met het verwerken allemaal!
pi_161891446
Ik vind het herstel van de ks moeilijk maar mij leek een gewone bevalling veel erger

Ondanks dat ik nu weeën storm, weg zuchten persweeën (niet dus ;) ) scheur plus hechtingen, uur+ persen ivm Superman handje had zou ik niet willen wisselen!
Nu pas weet ik beter.

Mijn baby doet zijn nacht in de avond :/ slaapt dan rustig 3/4u en ws langer. Leg hem nu na die 3/4u aan om zelf aan de nacht te kunnen beginnen. Daarna komt hij dan om de 2a3 uur.. Denk ik. Net was hij om. 8 wakker, honger dacht ik maar na paar halve moppers viel hij weer in slaap tot 5x toe. Leuk joh ga je zo lekker van twijfelen!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161892277
Kotsbaby hier vanaf 2 uur :o Was nr twee zit er al in. Bed vannacht ook al een paar keer echt moeten verschonen.
Heerlijk virusje opgepikt afgelopen zaterdag. kotsgolven blijven komen en ook de luiers zijn niet aan te slepen. maar volledig op borstvoeding even. Dan droogt hij hopelijk niet uit. Vannacht wilde hij maar een keer drinken. Daar kwam meer dan de helft ook gelijk weer van uit. De rest heeft hij half op mij of tegen mij aan geslapen en moest ik hem net als Dot geregeld op zijn zij leggen. Anders was het net een gorchelende vulkaan met zure lava :r
Hij vindt aan en uitkleden en weer aankleden niet zo tof.... we zitten al op setje vier de rest weten op te vangen met handdoeken, hydrofielen en spuugdoekjes die nu hun naam eer aan doen.

Ik heb het zo met hem te doen. En ondanks dat en na zijn ochtend slaap kan hij toch grapjes maken met wat speelgoed O+

jij ook sterkte Dot! :*
Schudden voor gebruik
pi_161892689
Aaaaah, beterschap voor de kotskindjes!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:32:52 #126
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161893151
inderdaad, beterschap voor de kotsbabies!

Boh, ik zat er vannacht helemaal doorheen. Ik ben zo langzamerhand de vele nachtvoedingen wel zat. Als hij alleen maar zou drinken en daarna door zou slapen zou het ok zijn. Maar, nu is het drinken, daarna minstens een half uur liggen woelen en af en toe huilen, en het liefste mijn hand vast houden. Als ik hem niet terug leg in de co-sleeper maar laat liggen waar hij lag te drinken dan is alles goed. Maar, dan slaap ik zo slecht. Vannacht heeft baby dus op mijn plaats geslapen, en ik pogingen gedaan te slapen met mijn hoofd in de co-sleeper en de rest van m'n lichaam op het voeteneind. Sliep niet zo lekker...
pi_161893265
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:00 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Oh hier idem. Mijn man rammelt zo hard die wil er wel zes of zo. Ik krijg ook steeds mini wurm op foto's te zien en zulks. "Kijk nou O+ Kijk nou O+ Awwhhhhhh O+ "
"Neeeeeeej dat is gevaarlijk!!"
"KIJKNOUHOEeeeeeleukenlieffvvvvenzooooooowww!"

Heb jij mijn man? :P
pi_161893425
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:

Boh, ik zat er vannacht helemaal doorheen. Ik ben zo langzamerhand de vele nachtvoedingen wel zat. Als hij alleen maar zou drinken en daarna door zou slapen zou het ok zijn. Maar, nu is het drinken, daarna minstens een half uur liggen woelen en af en toe huilen, en het liefste mijn hand vast houden. Als ik hem niet terug leg in de co-sleeper maar laat liggen waar hij lag te drinken dan is alles goed. Maar, dan slaap ik zo slecht. Vannacht heeft baby dus op mijn plaats geslapen, en ik pogingen gedaan te slapen met mijn hoofd in de co-sleeper en de rest van m'n lichaam op het voeteneind. Sliep niet zo lekker...
Ik weet niet of het helpt, maar W. wordt ook wakker als ik hem terugleg. Wat ik nu doe; ik schuif W. na het voeden tussen onze hoofdkussens (breed bed, dus daar tussen is zo'n 50 cm ruimte). Dan lig ik naast 'm, met m'n hand op zn buik en slaapt ie zo weer rustig verder en kan ik ook normaal liggen..
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:50:34 #129
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161893492
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik weet niet of het helpt, maar W. wordt ook wakker als ik hem terugleg. Wat ik nu doe; ik schuif W. na het voeden tussen onze hoofdkussens (breed bed, dus daar tussen is zo'n 50 cm ruimte). Dan lig ik naast 'm, met m'n hand op zn buik en slaapt ie zo weer rustig verder en kan ik ook normaal liggen..
hier wordt hij niet wakker, alleen maar erg onrustig. Hij slaapt gewoon door de hele tijd...Ik alleen niet. Tussen de hoofdkussens kan niet, daar is maar 10 cm ruimte ofzo.

Verder heb ik zo'n toffe baby. Zoveel lachjes en zoveel energie. Hij ging net zitten, en klom in de boekenkast :X
pi_161893513
Vanaf vandaag 32 jaar oud! Feest!
Ik ben benieuwd hoe Willem gaat reageren op het verjaardagsbezoek.

Mijn ma is vandaag 32 jaar moeder. Ik bekijk dit feit nu een beetje anders dan voor ik moeder was...
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:55:19 #131
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161893596
gefeliciteerd, Adrian4 (zijn er ook Adrian1,2 en 3?)
pi_161894270
Gefeliciteerd Adrian4! *O*

Leuk al die rammelverhalen. Hier willen we ook graag een tweede, maar ik ben er nog niet helemaal klaar voor geloof ik. Ik had een prima zwangerschap (afgezien van constante rugpijn waar ik nu alvast tegenop zie), maar die hormonen.. :X Ik heb nu sinds een maand of 2 pas weer het idee dat ik weer helemaal normaal ben. Alsof er een soort mist is opgetrokken. Oke dit klinkt vast vaag :+ En ik had enorme last van zwangerschapsdementie. Met name na de bevalling. Daar werd ik als control freak ook behoorlijk gefrustreerd van.
pi_161894542
Nou hè! Controle freak meld zich! Mijn agenda is nu mijn Bijbel. Schrijf alles op het want 3 min later ben ik t kwijt.

Nu mijn briefje met daarop mijn voeding tijden kwijt. Hopelijk ligt hij dus nu aan de goede borst :o
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161894554
Balen jagar :{ Zou een eigen kamertje misschien helpen? K. slaapt ook onrustig als ik haar opschuif naar de cosleeper maar ik heb anderhalf jaar oefening met slapen met kind tegen je aan dus ik laat d'r lekker liggen.

Ze had vanochtend een mooie poepluier en sliep na bad en borst tot nu! Ik heb wel een ploftiet nu, dus ze hoeft weinig moeite te doen :')
pi_161894660
Adrian gefeliciteerd! Goeie leeftijd! :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161894777
Beterschap voor de zieken :*.

Onze baby is stuk. Hij heeft last van z'n 6-maanden-sprong denk, en van tandjes. Alles wat ie ziet wordt gretig op geknaagd. Maar met al die toestanden valt ie ook niet meer in slaap in z'n bedje :'). Tula O+. Hoofdje tegen je aan O+. Sigh.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:28:59 #137
409579 LuDann
All the way
pi_161895262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:16 schreef Dot. het volgende:

Persweeen wegpuffen, hoe doe je dat? :o
Niet. :P Ik heb 5 uur lang persween gehad, na 4 uur werd tot een ks besloten. Toen zei mijn man heel leuk dat ik niet meer door hoefde te persen. Grapjas. :') Maar dat was echt zwaar k*t, nog een uur liggen persen zonder dat het ook enig verschil maakt behalve dat het je compleet uitput.

Boh sterkte na zo'n dramanacht! Hoe gaat het nu?

Beterschap aan L van Stippel, sneu. Wolk was ook niet helemaal lekker toen ze vanochtend naar het KDV ging, 4 keer gespuugd. Maar of dat dan een virusje is of dat ik iets verkeerd gegeten heb... We zijn nog niet gebeld om haar op te halen dus kennelijk gaat het goed.

Onrustige slaper: ik leg Wolk sinds 2 dagen ook de tweede helft van de nacht terug in haar ledikant. Ze wil namelijk de hele tijd drinken als ze naast me ligt. Gewoon een slokje, niet omdat ze honger heeft. Ik had dit eerder al een keer geprobeerd en toen was het elk uur huilen dus toen ging ze weer in de cosleeper (of eigenlijk naast mij in bed). Maar nu sliep ze dus een stuk beter in haar ledikant, ik heb haar niet gehoord. Dus dat was fijn, ben benieuwd of dat zo blijft.

Helaas nog wel een wakkere periode de afgelopen weken, tussen 1 en 4 ergens. Soms duurt het 2 uur, soms langer. Dan is ze gewoon wakker. En ik dus ook, of mijn man. :O
pi_161895710
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:46 schreef Lamb29 het volgende:
Nou hè! Controle freak meld zich! Mijn agenda is nu mijn Bijbel. Schrijf alles op het want 3 min later ben ik t kwijt.

Nu mijn briefje met daarop mijn voeding tijden kwijt. Hopelijk ligt hij dus nu aan de goede borst :o
Crap... Briefje gevonden...
Andere kant moest :')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161895865
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Pluseinz, dat doe ik ook zo. Die cosleeper staat er alleen nog om mijn kussen in te schuiven en dan lig ik ongeveer net zoals jij schetst Jager. Wat onwijs irritant dat je zelf niet kan slapen!

Die wakkere uren hebben wij ook op het moment. Party for one (of twee, of drie) tussen 4-6. En dan weer in slaap vallen een kwartier voor mijn wekker gaat. -O-

Beterschap voor de spugerds!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:12:23 #140
409579 LuDann
All the way
pi_161896083
Wel fijn die herkenbaarheid Mineola! Als ik het tegen mensen in mijn omgeving zeg dan kijken ze alsof ze water zien branden. :') Waarom doen onze baby's dat toch he, dat wakker zijn op dat tijdstip?

Ik hoop dat het snel weer overgaat...
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:15:27 #141
409579 LuDann
All the way
pi_161896139
Oh en in de nacht wil ze haar speen ook niet meer. Ze wil alleen maar lurken aan de borst, de speen wordt rigorous weggegooid. Dat werkt me wel enorm op mijn zenuwen eerlijk gezegd, dat ze dan 2 uur lang aan de borst ligt maar niet drinkt. Wordt er een beetje kriegelig van ofzo, geïrriteerd. Heb dat nog niet eerder gehad. Maar het is dat of ze wordt helemaal wakker en gaat spelen, dan duurt het nog veel langer voor ze weer slaapt.

Weet iemand daar iets op?
pi_161896374
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:55 schreef Jagärtrut het volgende:
gefeliciteerd, Adrian4 (zijn er ook Adrian1,2 en 3?)
Neen, wel een Adriana...
pi_161896410
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:54 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Herkenbaar :P
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:43:01 #144
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161896689
:(

Ik moet voortaan dus vóór in F aankleed het weerbericht checken. Buitenspeelweer = oude spijkerbroek. Nu heeft ie een ubertoffe Zara legging, met tijger/ zand/grasvlekken en nog net geen gaten (wel heel pillig) :'( Want op je kleed blijven is voor mama's, de zandbak en de tegels zijn veeeeeel interessanter....
pi_161896930
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:54 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Ja heb je echt een briefje? Geweldig O+ !

Ik ben eigenlijk ook zo. Maar ik krijg stress van mijn eigen controledrang. Dan wil ik patronen zien die er niet zijn en raak ik in de war als het een keer anders gaat :') . Dus ik dwing mezelf om geen enkel lijstje bij te houden. Hoeveel voedingen ? Hoe lang? No clue. Ik weet 's morgens ook vaak niet welke tiet aan de beurt is maar dan voel ik gewoon even :@ .
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:52:51 #146
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161896960
L heeft ook maanden tussen onze kussens geslapen. Heel fijn vond ik dat eigenlijk. Zou het bij een volgende denk ik al vanaf dag 1 doen.
Nu leg ik ' meestal wel terug in z'n kamer, omdat hij wat meer ruimte inneemt inmiddels. :( en hij slaapt ook beter in z'n eigen kamer.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:53:20 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161896973
Goedzo Razz! Pas aanpassen als er iets verkeerd gaat.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:53:42 #148
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161896981
Ik had in het begin een armbandje dat ik steeds verwisselde na de voeding. Maar dat vergat ik vaak te doen. :')
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:55:09 #149
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161897012
Je hebt toch van die strikjes die je aan je bh bandje kunt doen? Deed ik bij J. Ik vergat dan alleen weer of het strikje betekende 'is aan de beurt' of 'is als laatste geweest' ;(
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:56:38 #150
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161897048
Ja precies, zo'n systeem is leuk maar als hè het systeem niet kan onthouden... :')
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:58:05 #151
416758 twist02
twist02
pi_161897085
Beterschap voor alle zieke baby's! :*

Weinig tips voor de lastige nachten helaas... :*

Oei, da's balen mm! ;( Ik bedenk me nu dat wij eigenlijk niet echt oude kleertjes hebben ook... :{ maar ik redeneerde eerst dan ook dat ze nu vast al wel zou lopen enzo :')

Domme vraag misschien :@ maar hoe gaan baby's eigenlijk zitten? :? Vanuit welke houding zeg maar?
Het lukte onze Minion vandaag voor het eerst (ze was zelf ook nogal verbaasd :+ ), maar dat was meer geluk dan wijsheid volgens mij... Ze had zich aan de onderste trede van de trap opgetrokken tot die W-zit waar het laatst over ging. En toen draaide ze zich opeens om, over één voetje heen zeg maar, totdat ze op d'r kont zat.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:58:21 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161897097
Hahaha ja daar zou ik ook hard in falen, zo'n bv-systeem :')
pi_161897140
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:56 schreef Mariposas het volgende:
Ja precies, zo'n systeem is leuk maar als hè het systeem niet kan onthouden... :')
Ik heb dat bij ieder willekeurig systeem dat ik wil gebruiken. Je schijnt als je iets 40 dagen iedere dag doet een nieuwe hersenverbinding aan te maken, maar dat haal ik nooit :')
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:00:55 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161897152
E ging zitten vanuit buikligging geloof ik, dan kwam ze op haar knietjes te zitten, en dan draaide ze die -in zo'n voor volwassenen onmogelijke beweging- naar voren.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:06:26 #155
416758 twist02
twist02
pi_161897257
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:00 schreef LadyBlack het volgende:
E ging zitten vanuit buikligging geloof ik, dan kwam ze op haar knietjes te zitten, en dan draaide ze die -in zo'n voor volwassenen onmogelijke beweging- naar voren.
Dit zal het zijn dan :+
* twist02 heeft het net als een malloot op 100 manieren geprobeerd :@
pi_161897281
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:58 schreef twist02 het volgende:
Beterschap voor alle zieke baby's! :*

Weinig tips voor de lastige nachten helaas... :*

Oei, da's balen mm! ;( Ik bedenk me nu dat wij eigenlijk niet echt oude kleertjes hebben ook... :{ maar ik redeneerde eerst dan ook dat ze nu vast al wel zou lopen enzo :')

Domme vraag misschien :@ maar hoe gaan baby's eigenlijk zitten? :? Vanuit welke houding zeg maar?
Het lukte onze Minion vandaag voor het eerst (ze was zelf ook nogal verbaasd :+ ), maar dat was meer geluk dan wijsheid volgens mij... Ze had zich aan de onderste trede van de trap opgetrokken tot die W-zit waar het laatst over ging. En toen draaide ze zich opeens om, over één voetje heen zeg maar, totdat ze op d'r kont zat.
M doet het zo:

SPOILER
pi_161897305
Mijn baby wil niet in buikligging. :') Ik leg m regelmatig op zijn buik, maar hij rolt dan direct terug naar zn rug (goed, dat kan 'ie dus), maar van rug naar buik rolt 'ie niet... :{
pi_161897322
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:06 schreef twist02 het volgende:

[..]

Dit zal het zijn dan :+
* twist02 heeft het net als een malloot op 100 manieren geprobeerd :@
Annie deed het zo:

SPOILER
pi_161897447
N. gaat nog steeds alleen in de W-zit zitten, ik heb de hoop al opgegeven dat ze nog gewoon gaat zitten, ze vindt het gewoon niet nodig. Vanuit die positie kan je toch niet op ontdekkingsreis? ;)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:46:20 #160
416758 twist02
twist02
pi_161898010
Ah, die filmpjes zijn handig, thanks! :Y
Denk dat ze voorlopig nog even flink moet oefenen dan, want ze heeft nu net geleerd om op d'r knietjes te gaan zitten (zo schattig, met dan kontje omhoog O+ !).

Maar ze lijkt nu door te hebben dat er meer is dan alleen horizontale verplaatsingen dus vroeg het me opeens af ;)
Afgelopen weekend ook serieus pas d'r bedje naar beneden gezet; 13 dagen voor d'r eerste verjaardag! :')

Selvaria, ik had tot een week geleden de hoop al opgegeven dat onze Minion uberhaupt ooit meer zou doen dan tijgeren, dus komt vast goed ;)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:54:21 #161
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161898201
faal: stofzuigen vlak voordat je wat gaat eten met baby... 8)7
pi_161898783
Haha jagar:D

Hier nu nieuwe poging met haar elastiekje van dochter om BH om te kijken of dat beter werkt :D
Denk dat dat een korte poging wordt
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161899411
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik doe het nog steeds. Stofzuigen voor kind terugkomt van school (zandbak) of in de tuin heeft gespeeld (zandbak en berg blaadjes).
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:56:32 #164
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161899547
T werd net helemaal overstuur wakker, omdat er in 1x een sirene van een ambulance vlak voor het raam afging. Hij was zo overstuur, dat elke keer als hij weer gekalmeerd was hij gelijk weer begon te huilen. Zo sneu..
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:50:32 #165
409579 LuDann
All the way
pi_161901857
Mijn baby wilde juist nooit op de rug, alleen maar op de buik. Ze lag dus meestal op haar buik, met als resultaat dat ze met 6 maanden al kroop maar nu met bijna 9 maanden nog moeite heeft met van rug naar buik rollen. :') Ze moet nu dus verplicht op haar rug enkele malen per dag.

Wolk zit ook nog steeds in de w of met 1 been voor en 1 been achter. Ze is wel heel mobiel zo. Zit ook vaak op haar knieën.

Ik vind die filmpjes van hoe baby's dingen doen zo leuk altijd. O+ Zo even kijken, zit nu met in slaap vallende baby op schoot.

Sneu Jagar, is hij weer bekomen?

Ik kreeg net om 17:00 een mailtje van mijn studieadviseur, dat er morgen een workshop georganiseerd wordt. Eentje die ik echt niet wil missen, maar zo last minute heb ik geen oppas. Het heeft dus bijna 9 maanden geduurd maar Wolk gaat morgen gewoon mee naar college. :6
pi_161902181
Ik kan Dexter op z'n rug leggen en
Binnen twee tellen ligt ie op z'n buik. En dan spugen natuurlijk. :X
pi_161903322
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Boks! Vanmiddag gedweild. Net wraps gegeten met een dreumes. :|W .

Ohja en babyfaalactie: hem in de box bijna in slaap zien vallen en denken 'ik leg je lekker in je wieg, daar slaap je beter'.

Ik zit nu dus weer met een klaarwakkere baby op schoot :') . Leer ik het dan nooit?
pi_161903568
Baby in bad doen en vervolgens macaroni eten. :N
pi_161903641
Baby door oma laten verschonen en vergeten te controleren of alle randjes goed zitten :N
Ik heb nog nooit zoveel poep buiten een luier gezien. :'(
pi_161903680
Nouja, het zou nog viezer zijn geweest wanneer je niet had gestofzuigd/gedweild/gebadderd toch? :+
  dinsdag 3 mei 2016 @ 20:08:14 #171
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161903793
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nouja, het zou nog viezer zijn geweest wanneer je niet had gestofzuigd/gedweild/gebadderd toch? :+
klopt! Ach, de stofzuig frequentie gaat toch omhoog. Nu nog een dweilsysteem aan T's kleren fabriceren zodat de grond goed schoon wordt. Nu zijn z'n t-shirts regelmatig erg stoffig.. :@
  dinsdag 3 mei 2016 @ 20:23:16 #172
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161904238
Ik zou soms na het eten het liefst L met kleding, slab en alles onder de douche zetten, ik word altijd een beetje moedeloos bij de gedachte waar ik moet beginnen... Of in m'n vingers knippen en *poef* schoon en in slaapzak klaar om naar bed te gaan. ^O^
  dinsdag 3 mei 2016 @ 20:26:27 #173
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161904331
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

klopt! Ach, de stofzuig frequentie gaat toch omhoog. Nu nog een dweilsysteem aan T's kleren fabriceren zodat de grond goed schoon wordt. Nu zijn z'n t-shirts regelmatig erg stoffig.. :@
Joh, heb jij dit pakje nog niet?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 20:45:58 #174
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161904964
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:23 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou soms na het eten het liefst L met kleding, slab en alles onder de douche zetten, ik word altijd een beetje moedeloos bij de gedachte waar ik moet beginnen... Of in m'n vingers knippen en *poef* schoon en in slaapzak klaar om naar bed te gaan. ^O^
ik vind de tafel en de vloer schoonmaken stommer dan T schoonmaken.

Maar, met dat pakje hierboven zou dat wel weer goed uitkomen. Na het eten T omkleden in dit pakje, en maar gaan met die banaan...
pi_161904980
Ik vind de troep juist reuze meevallen, en N. smeert echt wel. :D Doekje over de handjes, dan snel over het tafelblad zodat ze zich niet weer kan bevuilen, doekje over haar gezicht en vervolgens de vloer nog even afnemen. Alleen als ze broccoli heeft gegeten en die kleine stukjes overal zitten zie ik het even niet zitten.

Wat minder is is dat ze nu ineens met haar handjes de zijkant van haar hoofd vastgrijpt (zoals bij "op je boze bolletje allebei :P ) op willekeurige momenten. Niet zo'n goede combi met haartjes die net beginnen te groeien en bijvoorbeeld pasta met tomatensaus. :')

Stofzuigen zouden we nu N. zoveel kruipt wel vaker mogen doen, maar ik krijg dat nog niet echt in mijn systeem. Ach, stof gaat er ook wel af in de wasmachine. O-)

N. heeft hier op vakantie echt zo'n heerlijk ritme, ik hoop echt dat ze dat thuis ook volhoudt. :o Slapen van 20.30-07.00, dan ontbijten/douchen/spelen, slapen van 09.30-10.30, lekker naar buiten van alles bekijken, terug naar het appartement rond 15.00, slapen tot 17.00, lekker een hapje eten ergens en dan dus 20.30 weer naar bed. Ze doet het zo fantastisch hier. O+
  dinsdag 3 mei 2016 @ 20:47:17 #176
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161905030
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:46 schreef Selvaria het volgende:
Ik vind de troep juist reuze meevallen, en N. smeert echt wel. :D Doekje over de handjes, dan snel over het tafelblad zodat ze zich niet weer kan bevuilen, doekje over haar gezicht en vervolgens de vloer nog even afnemen. Alleen als ze broccoli heeft gegeten en die kleine stukjes overal zitten zie ik het even niet zitten.

Wat minder is is dat ze nu ineens met haar handjes de zijkant van haar hoofd vastgrijpt (zoals bij "op je boze bolletje allebei :P ) op willekeurige momenten. Niet zo'n goede combi met haartjes die net beginnen te groeien en bijvoorbeeld pasta met tomatensaus. :')

Stofzuigen zouden we nu N. zoveel kruipt wel vaker mogen doen, maar ik krijg dat nog niet echt in mijn systeem. Ach, stof gaat er ook wel af in de wasmachine. O-)

N. heeft hier op vakantie echt zo'n heerlijk ritme, ik hoop echt dat ze dat thuis ook volhoudt. :o Slapen van 20.30-07.00, dan ontbijten/douchen/spelen, slapen van 09.30-10.30, lekker naar buiten van alles bekijken, terug naar het appartement rond 15.00, slapen tot 17.00, lekker een hapje eten ergens en dan dus 20.30 weer naar bed. Ze doet het zo fantastisch hier. O+
wow, dat klinkt perfekt!
pi_161905151
Inderdaad, we hadden er niet op durven hopen na die eerste dramanacht in Keulen. :D Ik zie het maar als mooi cadeautje voor op vakantie en vermoed dat we gewoon terug gaan naar het eerdere (mindere, maar zeker niet slechte) ritme dat we hadden.
pi_161905203
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:49 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat dus!
Als die reden dezelfde is als bij mijn oudste is dat echt een enorme kutopmerking. Had diegene geen verstand? Of was die ineens vergeten wat....... Nouja laat maar.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_161906917
Wauw selvaria dat klinkt heerlijk!

Babyzit: Mies komt gewoon met haar bovenlichaam omhoog als ze op haar rug ligt.
Of ze ligt op haar zij, schuift haar benen naar voren en duw zich overeind.

Bv perikelen ken ik niet. Maar ik snap dat het erg ingewikkeld is!

Bedankt voor alle succesbatswensen! *O*

Vraag voor de babysaurusmama's.
Welke broekjes vallen echt breed? 86 begint echt krap te zitten, maar maat 92 is vaak voor lopende kindjes, en die zijn vaak toch al wat babyvet kwijt, en hebben dus een andere pasvorm.
Mijn kind heeft echt een dikke bips :{
pi_161907160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:

zo slaap ik al maanden :D Mijn meneer op het nachtkastje en ik in de cosleeper :D
Wurm ligt het lekkerste midden in. We hebben ons er bij neergelegd :P
Mijn meneer is rustiger gaan slapen gelukkig anders liet ik hem daar ook niet liggen.
Andere optie is in de cosleeper leggen en dan met je kussen erbij anders lig je echt verrot... daar voeden en dan langzaam wegschuiven als hij slaapt ;)
Schudden voor gebruik
pi_161907204
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:39 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Heb jij mijn man? :P
even checken.. Twee meter hoog en type schotse kiltdrager? :D rode baard en pretogen :D ?
Schudden voor gebruik
pi_161907403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:15 schreef LuDann het volgende:
Oh en in de nacht wil ze haar speen ook niet meer. Ze wil alleen maar lurken aan de borst, de speen wordt rigorous weggegooid. Dat werkt me wel enorm op mijn zenuwen eerlijk gezegd, dat ze dan 2 uur lang aan de borst ligt maar niet drinkt. Wordt er een beetje kriegelig van ofzo, geïrriteerd. Heb dat nog niet eerder gehad. Maar het is dat of ze wordt helemaal wakker en gaat spelen, dan duurt het nog veel langer voor ze weer slaapt.

Weet iemand daar iets op?
:Y laten clusteren
Schudden voor gebruik
pi_161907584
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:51 schreef McLaura het volgende:

[..]

Als die reden dezelfde is als bij mijn oudste is dat echt een enorme kutopmerking. Had diegene geen verstand? Of was die ineens vergeten wat....... Nouja laat maar.....
Ik weet niet wat de reden van jouw ks is (sorry :@) maar ik vond het ook een nare opmerking. Zeker als je weet hoeveel gesprekken er aan vooraf zijn gegaan met vk en gyn voor ik de knoop überhaupt door durfde te hakken.
pi_161907648
Ik kom nog even sta-Mies showen :@

pi_161907684
Wat een leuke meid MLB! :D
pi_161907888
Allemachtig mlb, dat is met recht een babysaurus. :o Wat betreft broekjes, Hema ook niet breed genoeg?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:00:06 #187
409579 LuDann
All the way
pi_161907998
Schattig MLB!

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:49 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

:Y laten clusteren
Hmm tis niet echt clusteren wat ze doet, ze drinkt niet.

Afgelopen nacht irriteerde ik me zo erg dat ik haar echt van me af wilde gooien, dus gewoon zo laten gaat echt niet. Ik kan het niet goed omschrijven maar het voelt echt heel oncomfortabel, alsof ik uit mijn vel wil springen. Ik kan haar echt niet aan de borst verdragen dan.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:01:40 #188
409579 LuDann
All the way
pi_161908084
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:58 schreef Selvaria het volgende:
Allemachtig mlb, dat is met recht een babysaurus. :o
Nou! Die van mij komt als ze in haar bedje staat met haar hoofd nog niet eens tot de rand. Wat een verschil zeg.
pi_161908161
Selvaria, wat fijn! Geniet er lekker van! N geen koorts meer gehad?

Missladybug, wat een leukerd O+. En heb helaas geen broekjestips. Mijn jongetje zit met 7,5 maand nog in broekmaat 62 #smallebillen.

Kind poetsen vind ik niet erg, maar de kinderstoel vind ik een schijtklus.

Oh, zeef... Gaat dat ooit over?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:05:07 #190
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161908257
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:37 schreef Missladybug het volgende:
Vraag voor de babysaurusmama's.
Welke broekjes vallen echt breed? 86 begint echt krap te zitten, maar maat 92 is vaak voor lopende kindjes, en die zijn vaak toch al wat babyvet kwijt, en hebben dus een andere pasvorm.
Mijn kind heeft echt een dikke bips :{
H&M heeft maat 92 op de baby en kinderafdeling, misschien vallen die bij babyafdeling breder? H&M viel hier zowieso altijd te breed. En volgens mij zag ik er laatst ook wide-fit broeken. Verder, Zara heeft ook brede modellen waar mijn kind in verzuipt :+
pi_161908420
Geen koorts meer gezien hier gelukkig, Malteser. :) Ik denk dat we misschien toch te langet haar in de zon hadden gewandeld die dag, ondanks dat ik dacht wel opgepast te hebben. :@

Vandaag was het een stuk warmer en hebben we veel rustiger aan gedaan, maar ging alles wel zonder problemen. :)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:11:21 #192
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161908516
Wow missladybug wat is Mies groot! :o hoe oud is ze ook alweer?

Ludann, dat klinkt heel herkenbaar. L wilde nooit een speen, alleen tepel. Ik snap precies wat je bedoelt qua gevoel. Van drinken kon ik wel
In slaap vallen, maar door dat gesabbel voelde het echt alsof m'n zenuwen op scherp stonden, heel unheimisch gevoel.
Ik koppelde maar na 10 minuten af, en dan was het wel even huilen. Maar L was nooit echt wakker-wakker 's-nachts (de laatste tijd wel }:| ). Wat doet ze als je haar wakker weglegt in haar eigen kamer?
pi_161908727
Herkenbaar LuDann. Van die momenten dat Ketel echt niet zonder mij lijkt te kunnen vind ik soms ook vreselijk benauwend, het vliegt me dan echt aan.
pi_161909021
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:09 schreef Selvaria het volgende:
Geen koorts meer gezien hier gelukkig, Malteser. :) Ik denk dat we misschien toch te langet haar in de zon hadden gewandeld die dag, ondanks dat ik dacht wel opgepast te hebben. :@

Vandaag was het een stuk warmer en hebben we veel rustiger aan gedaan, maar ging alles wel zonder problemen. :)
Fijn dat ze koortsvrij is ^O^. Rome O+.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:29:02 #195
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161909528
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:02 schreef Malteser het volgende:
Selvaria, wat fijn! Geniet er lekker van! N geen koorts meer gehad?

Missladybug, wat een leukerd O+. En heb helaas geen broekjestips. Mijn jongetje zit met 7,5 maand nog in broekmaat 62 #smallebillen.

Kind poetsen vind ik niet erg, maar de kinderstoel vind ik een schijtklus.

Oh, zeef... Gaat dat ooit over?
Zijn die broekjes dan niet veel te kort als hij bijna 68 cm is?
pi_161909651
Klinkt als nursing agitation LuDann. Ik heb het ook enorm gehad tijdens de zwangerschap. Oudste was toen al wel 2,5 maar het is echt een kutgevoel, alsof je gewoon gaat borrelen vanbinnen. Oplossing was bij mij in eerste instantie echt een wekker instellen voor hoe lang ze mocht drinken zodat ik echt kon aftellen. Dan was het iets beter te houden voor mij. Uiteindelijk was de oplossing hier stoppen met de bv maar dat was een hele andere situatie natuurlijk.. Het komt voornamelijk voor tijdens zwangerschap maar ik neem aan dat dat niet het geval is bij jou :P.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:33:28 #197
409579 LuDann
All the way
pi_161909777
@ Mariposas & Luna: misschien een vorm van nursing agitation? Ik kan er niet zoveel over vinden, anders dan bij zwangerschap. Tis dat sabbelen inderdaad. Brrr. Helemaal als ze dan met haar handje aan mijn andere tepel wil lopen pielen. }:|

Wakker wegleggen lukt niet, dan is het huilen wat overgaat in krijsen en dan is ze echt helemaal wakker. Ik durf daar ook niet echt iets van slaaptraining in te doen omdat ik bang ben dat ze zich niet lekker voelt vanwege allergieën. Heb er wel wat over opgezocht vandaag omdat er eigenlijk wel iets anders moet. Maar ja, wat en hoe, das lastig.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:38:14 #198
409579 LuDann
All the way
pi_161910063
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:31 schreef L0t.. het volgende:
Klinkt als nursing agitation LuDann. Ik heb het ook enorm gehad tijdens de zwangerschap. Oudste was toen al wel 2,5 maar het is echt een kutgevoel, alsof je gewoon gaat borrelen vanbinnen. Oplossing was bij mij in eerste instantie echt een wekker instellen voor hoe lang ze mocht drinken zodat ik echt kon aftellen. Dan was het iets beter te houden voor mij. Uiteindelijk was de oplossing hier stoppen met de bv maar dat was een hele andere situatie natuurlijk.. Het komt voornamelijk voor tijdens zwangerschap maar ik neem aan dat dat niet het geval is bij jou :P.
Ja, van wat ik erover kan vinden lijkt dit er wel een beetje op. Ik heb voor de zekerheid maar even een test gedaan, ben niet zwanger (gelukkig). :P

Tis geen reden voor mij om aan stoppen te denken, overdag en bij gewoon drinken heb ik er geen last van. Maar kan me goed indenken dat dat in zo'n situatie een goede beslissing is.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:41:14 #199
409579 LuDann
All the way
pi_161910272
Oh Selvaria, wat klinkt jullie trip heerlijk zeg! Fijn dat N. lekker in het ritme meegaat.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:41:15 #200
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161910276
Lastig hoor. Op een andere manier troosten werkt ook niet? Hand op rug leggen doen wij, niet praten en geen oogcontact. De zelf-in-slaap-val functie is helaas kapot gegaan hier. -O-
Vind ik dus ook lastig met tandenpoetsen. Ik voed m nu vaak in slAap, maar door tandenpoetsen wordt ie weer wakker.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:45:55 #201
409579 LuDann
All the way
pi_161910547
Ik zal eens wat gaan proberen. Misschien wiegen ofzo. Meestal flipt ze hem al snel de pan uit en is het echt brullen, een beetje kriebelen op haar hoofd bijvoorbeel doet dan niks. :') Niet praten en geen oogcontact pas ik al toe inderdaad.

Echt onhandig dat ze die speen niet meer pakt.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:51:14 #202
409579 LuDann
All the way
pi_161910785
Oh ik had over tandenpoetsen gelezen dat BV wel kon na het poetsen. Stond iets over op borstvoeding.com. Ik voed haar dus wel gewoon in slaap. Maar ter compensatie poetsen we 2 x. In de ochtend met tandpasta en in de avond zonder.
pi_161911054
Bv kan idd geen kwaad voor de tandjes dus ik zou dat lekker voor de laatste voeding doen ^O^.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:00:11 #204
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161911201
Waarom kan bv geen kwaad? Daar zitten ook suikers ed in?
pi_161911577
www.borstvoeding.com/aanverwant/tandbederf/tb1.html
Hier kun je er wat meer over lezen :).
  dinsdag 3 mei 2016 @ 23:11:50 #206
409579 LuDann
All the way
pi_161911598
Op LLL staat er iets over, ik geloof dat ik dat gelezen had. Maar ik weet dat er op BV.com ook een artikel staat. Edit: die waar Lot naar verwijst dus. :P

https://www.lalecheleague(...)/179-tandjes-poetsen
pi_161914688
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:11 schreef Mariposas het volgende:
Wow missladybug wat is Mies groot! :o hoe oud is ze ook alweer?

Ludann, dat klinkt heel herkenbaar. L wilde nooit een speen, alleen tepel. Ik snap precies wat je bedoelt qua gevoel. Van drinken kon ik wel
In slaap vallen, maar door dat gesabbel voelde het echt alsof m'n zenuwen op scherp stonden, heel unheimisch gevoel.
Ik koppelde maar na 10 minuten af, en dan was het wel even huilen. Maar L was nooit echt wakker-wakker 's-nachts (de laatste tijd wel }:| ). Wat doet ze als je haar wakker weglegt in haar eigen kamer?
Vandaag is ze precies 11 maanden.

Ik ga eens bij de babyafdeling kijken van H&M.
En hema valt altijd fijn breed inderdaad.
  woensdag 4 mei 2016 @ 06:39:55 #208
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161914741
Hm, buiten deze propaganda sites (nouja vooral bv.com) lees ik wel wat wisselende informatie over borstvoeding en tandbederf.
pi_161914805
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 06:39 schreef Mariposas het volgende:
Hm, buiten deze propaganda sites (nouja vooral bv.com) lees ik wel wat wisselende informatie over borstvoeding en tandbederf.
Ik vond dit wel een logisch verhaal: http://www.oeiikgroei.nl/(...)eding-en-tandbederf/
pi_161914815
Stip krijgt gewoon nog melk na het tanden poetsen anders gaat hij echt niet slapen. Ik denk dat veel ook aanleg is qua tandbederf. Mijn vriend kan poetsen en flossen wat hij wil en er is altijd wel iets en ik ben regelmatig wat laks en ik heb in m'n hele leven nog maar 1 gaatje gehad.

Mijn baby viel gisteren ineens zelf in slaap in de cosleeper toen ik nog even het bed verschoonde :o daarna molde ik m'n voedlampje en viel ik door het gebrek aan licht dus bij elke voeding weer in slaap en maar 1 borst drinken per keer is elke 2 uur wakker.
pi_161914952
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:52 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de reden van jouw ks is (sorry :@) maar ik vond het ook een nare opmerking. Zeker als je weet hoeveel gesprekken er aan vooraf zijn gegaan met vk en gyn voor ik de knoop überhaupt door durfde te hakken.
DM :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 4 mei 2016 @ 08:24:55 #212
409579 LuDann
All the way
pi_161915144
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 06:39 schreef Mariposas het volgende:
Hier wat wetenschappelijk onderzoek:

http://jada.ada.org/conte(...)42-871a-c338a289b475

http://pediatrics.aappublications.org/content/120/4/e944.full.pdf

http://www.aapd.org/upload/articles/Erickson-21-02.pdf

Daar moet ik bij zeggen dat ik dus wel 2 keer per dag poets vanwege de soms tegenstrijdige informatie. Ik vind het ook lastig maar uiteindelijk vind ik slaap wel heel belangrijk nu en hier is in slaap vallen echt een drama s'avonds (helemaal direct na tanden poetsen, wat een worsteling is). En nou ja, ze heeft pas 2 tandpuntjes.
  woensdag 4 mei 2016 @ 08:50:36 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161915425
En nog een linkje, deze is interessant voor (moeders van) eczeemklantjes: http://www.skinwiser.nl/k(...)ale-olie/obj10591938
pi_161915449
Ik vind vooral de tandpasta lastig.. Ze heeft nu 2 tandjes, maar krijgt alleen borstvoeding en ik wil eigenlijk nog niet met tandpasta beginnen. Heb wel een tube urtekram zonder fluoride klaarstaan, maar ik wacht er nog even mee denk ik.. Ze poetst wel elke ochtend en avond haar tandjes (en daarna doen wij het ook nog even ;) )
pi_161915510
Even een domme vraag :@
Als er 1 tandje is doorgekomen en je begint met poetsen, dan poets je toch alleen dat tandpuntje? Kan me heugen dat een vriendin van mij vrolijk het hele tandvlees boven en onder van dr baby stond te poetsen...lijkt me een beetje raar :P
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:02:23 #216
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161915539
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:50 schreef LadyBlack het volgende:
En nog een linkje, deze is interessant voor (moeders van) eczeemklantjes: http://www.skinwiser.nl/k(...)ale-olie/obj10591938
Wat een tenenkrommende taalfouten. :X
pi_161915588
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:59 schreef Aerenia het volgende:
Als er 1 tandje is doorgekomen en je begint met poetsen, dan poets je toch alleen dat tandpuntje? Kan me heugen dat een vriendin van mij vrolijk het hele tandvlees boven en onder van dr baby stond te poetsen...lijkt me een beetje raar :P
Is net wat je wil denk ik, als je gewoon al voor de routine wil gaan poetsen kan je ook t hele mondje zachtjes doen denk ik. Dan went je kleine er wel goed aan..
pi_161915600
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:59 schreef Aerenia het volgende:
Qua poetsen hoeft het denk ik niet nee, maar het is wel handig om alvast te oefenen voor er wel iets zit :) Als je ze aanleert dat je alleen voorin hoeft te poetsen is kiezen poetsen misschien lastiger aan te wennen?

Mijn snotaapje heeft een beetje verhoging. Ik hoest ook de longen uit m'n lijf dus ik denk dat ze wel wat antistoffen binnen krijgt :+
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:15:38 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161915652
Mijn kleintje is juist voor t eerst sinds tijden zonder snotkorsten in zn neus, maar hij heeft wel een tikje van mijn virus geloof ik -O- Onrustige nacht, hij voelde maar steeds koel aan terwijl ik enorm lag te zweten, en vanochtend heeft ie 3x gespuugd.

Gelukkig komt mijn moeder zo O+ en morgen is mijn vriend thuis ^O^ Al mag ik hopen dat ik me dan minder belabberd voel :X zat gisteravond echt te bibberen onder een deken.
pi_161915722
kotsvrijd nacht gehad. Moest wel om kwart voor vijf met kind uit bed sprinten voor een schone luier en rap ook :D

Koortsig is hij wel. Lekker in romper laten slapen. Vanochtend omhalf zeven vond hij het wel weer tijd. Ik kreeg mijn ogen niet open. Hem op mijn blote buik gelegd en zo hebben we schijnbaar toch nog geslapen. Werd wakker om acht uur. Hem slapende naast mij gelegd en nog verder getukt. Toen ik negen uur !! wakker werd lag hij mij aan te staren en :D

Super fijn, want ik ben ook echt niet lekker. Zometeen weer kijken of hij nog wil slapen. Want hij oogt echt super moe.
Schudden voor gebruik
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:50:35 #221
409579 LuDann
All the way
pi_161915989
Ik heb een beetje geexperimenteerd met wakker wegleggen vannacht. Ik had het eigenlijk al een tijd niet meer geprobeerd en achteraf gezien had ze bij de vorige poging waarschijnlijk al last van een oorontsteking.

Toen ze om 4 uur wakker werd heb ik haar gevoed en daarna wakker op haar eigen kamer gelegd. Ze kwam toen een paar keer overeind maar heb haar toen elke keer weer plat neergelegd op haar buik. Tot mijn grote verbazing bleef ze de 3e keer liggen. Terwijl ik haar over haar rug aaide babbelde ze nog even vrolijk door en toen ben ik weggelopen. Dat ging even goed, na een paar minuten werd het stil. Maar toen moest ze hoesten en was het huilen. Dus weer even meegenomen naar bed, even 5 minuten aangelegd en toen opnieuw.

Zo dus een keer of 5 opnieuw, uiteindelijk heb ik haar toch slapend weggelegd. Maar het viel me mee, ik denk dat als ze niet zo verkouden meer is dat het dan misschien kans van slagen heeft. We hoesten alleen allebei al een week of 7. :')
pi_161916151
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:29 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Zijn die broekjes dan niet veel te kort als hij bijna 68 cm is?
Sommige broeken zijn te kort en heb ik weggelegd, want ik heb een hekel aan hoog water. Maar er zijn er genoeg die nog lang genoeg zijn. Of die een boordje hebben onderaan wat nu niet meer omgeslagen zit. De ene 62 is de andere niet, dat scheelt.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:11:40 #223
409579 LuDann
All the way
pi_161916290
Beterschap aan alle sneutjes! Laten we hopen dat als het mooie weer aanhoudt dat het even wat minder wordt met alle verkoudheden en virusjes.

Nou, het lijkt erop dat mijn baby zo toch echt meegaat naar college. :') Ik heb geen oppas en mijn ouders wil ik nu echt niet vragen.

SPOILER
Hopen dat ze zo nog even snel gaat slapen zodat we uitgerust de deur uitgaan. Maar daar ziet het niet naar uit tot nu toe, ze zal wel instorten op het moment dat we moeten gaan. :')
pi_161916336
Geen tijd om alles te lezen....
Maar beterschap aan de sneuneuzen en de slechte slapers!
Wolk veel plezier op college en Lu sterkte met je ouders!

N. gaat vandaag voor het eerst naar het kdv vanmiddag :)
pi_161916338
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:11 schreef LuDann het volgende:
Beterschap aan alle sneutjes! Laten we hopen dat als het mooie weer aanhoudt dat het even wat minder wordt met alle verkoudheden en virusjes.

Nou, het lijkt erop dat mijn baby zo toch echt meegaat naar college. :') Ik heb geen oppas en mijn ouders wil ik nu echt niet vragen.

SPOILER
Hopen dat ze zo nog even snel gaat slapen zodat we uitgerust de deur uitgaan. Maar daar ziet het niet naar uit tot nu toe, ze zal wel instorten op het moment dat we moeten gaan. :')
Mocht ze nu niet gaan slapen, is het dan mogelijk haar lekker in de doek te knopen, zodat ze bij jou kan slapen tijdens college?
Succes!
pi_161916351
Beterschap voor alle snot, koorts en buikpijn baby's. Zo sneu als je kindje ziek is.

Saskia, succes!
pi_161916452
Beterschap voor alle ziekige babytjes en mama's!

Mijn W. oefent een nieuw geluid. 'T is een heel hoog piepgeluid en ik word er een beetje gek van. Hij heeft ook ergens een krokodillentranen-huiltje geadopteerd. En elke keer als je aan komt rennen gaat 'ie vrolijk lachen. Jaja :')
pi_161916466
Ook hier geen tijd om alles door te lezen..
Sterkte LuDann, klinkt als een moeilijke situatie in je spoiler.
Succes voor Saskia!
En sterkte aan alle zieken en snotneuzen!

Verjaardagsfeest ging gisteren goed. Lekker in bed geslapen en wanneer Willem beneden kwam is het helemaal goed. Bezoek is aandacht en dat is leuk.
Wel een oververmoeide baby aangetroffen. Kwam van mijn werk en oppas-opa krijgt hem volgens mij niet in slaap, maar praat daar niet over. Toen ik thuis kwam sliep ie zo. Ik denk dat ik daar nog eens even een gesprekje over aan ga.

En nu ga ik zenuwachtig zijn. Heb dadelijk een gesprek met mijn leidinggevende of er een promotie van functie in zit. Wanneer het doorgaat zit ik in het managementteam :o
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:35:40 #229
409579 LuDann
All the way
pi_161916619
Bedankt voor de sterktewensen, het is inderdaad behoorlijk k*t en heel plots ook.

quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:14 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mocht ze nu niet gaan slapen, is het dan mogelijk haar lekker in de doek te knopen, zodat ze bij jou kan slapen tijdens college?
Succes!
Ze gaat sowieso in de doek of zak. :Y Maar slapen wil niet altijd meer lukken, zeker niet als er veel te zien is. Ik geloof dat het een computerles is, dus dan wil ze waarschijnlijk meegluren op het scherm. :P
pi_161916863
Ik ben ook eens op een wetenschappelijke conferentie geweest met N. Maar toen had ik een vriendin mee die op N. paste tijdens de praatjes...
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:16:44 #231
409579 LuDann
All the way
pi_161917270
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben ook eens op een wetenschappelijke conferentie geweest met N. Maar toen had ik een vriendin mee die op N. paste tijdens de praatjes...
Ja, dat lijkt mij ook handig. Mja. Ze doen het er maar mee, gelukkig zijn het maar 2 uurtjes.

Succes vanmiddag, vindt je het moeilijk om haar weg te brengen?
pi_161917366
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:16 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook handig. Mja. Ze doen het er maar mee, gelukkig zijn het maar 2 uurtjes.

Succes vanmiddag, vindt je het moeilijk om haar weg te brengen?
Wel een beetje, maar ik kijk er ook naar uit om rustig te kunnen werken! Mijn man vindt het vreselijk, die wilde eerst helemaal niet dat ze naar het kdv zou gaan... Maar ach, als ze het niet leuk vindt halen we haar zo weer op ;)

Jij ook succes!
pi_161919415
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:50 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een beetje geexperimenteerd met wakker wegleggen vannacht. Ik had het eigenlijk al een tijd niet meer geprobeerd en achteraf gezien had ze bij de vorige poging waarschijnlijk al last van een oorontsteking.

Toen ze om 4 uur wakker werd heb ik haar gevoed en daarna wakker op haar eigen kamer gelegd. Ze kwam toen een paar keer overeind maar heb haar toen elke keer weer plat neergelegd op haar buik. Tot mijn grote verbazing bleef ze de 3e keer liggen. Terwijl ik haar over haar rug aaide babbelde ze nog even vrolijk door en toen ben ik weggelopen. Dat ging even goed, na een paar minuten werd het stil. Maar toen moest ze hoesten en was het huilen. Dus weer even meegenomen naar bed, even 5 minuten aangelegd en toen opnieuw.

Zo dus een keer of 5 opnieuw, uiteindelijk heb ik haar toch slapend weggelegd. Maar het viel me mee, ik denk dat als ze niet zo verkouden meer is dat het dan misschien kans van slagen heeft. We hoesten alleen allebei al een week of 7. :')
klinkt goed!
Schudden voor gebruik
pi_161919457
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:21 schreef silliegirl het volgende:
Beterschap voor alle ziekige babytjes en mama's!

Mijn W. oefent een nieuw geluid. 'T is een heel hoog piepgeluid en ik word er een beetje gek van. Hij heeft ook ergens een krokodillentranen-huiltje geadopteerd. En elke keer als je aan komt rennen gaat 'ie vrolijk lachen. Jaja :')
Aaah, het Mariah-fluitgeluid. :) "Gelukkig" werd T een paar dagen na het ontdekken van die functie snotverkouden. En toen kon ie hem lekker niet meer, gnagnagna! En nu is ie hem weer vergeten.

En hier word ik ook een beetje gaar van de nachtvoedingen. En dan heb ik nog wel zo'n scheetje die je daarna gewoon weer terug in zijn co kan gooien... Dus veel sterkte voor de mamma's met spookjes, poe...!

Overdag slaapt ie in zijn Deryantent, beneden. (Wagenbak is nu echt te klein.) Gaat best goed, met als toppunt dat hij net nog even tien minuten met zijn vingertjes speelde, en toen ineens sliep. Nou ja zeg! Zonder het Grote Fopspeenspel en mopperhuils! *O*
pi_161919895
Ik val echt in slaap bij nachtvoedingen dus terugleggen zou er niet eens van komen denk ik :')

Ik zie op Facebook altijd foto's van diegene van Wrap you in love die haar baby meeneemt naar college. Vind het wel tof :) Ik was in december ook bij een grote conferentie waar iemand een baby mee had genomen en dat ging heel goed. Vond het alleen wat gek dat ze de baby bij de borrel aan de rand van de zaal had gezet en zelf buiten gehoorsafstand was gaan staan, dus toen de baby wakker werd moest ze erop geattendeerd worden. Gelukkig wist iemand wie de moeder was, want bij zo'n borrel met alle conferentie bezoekers zou ik haar niet meer hebben gevonden.

K. heeft nu 38,2 en het advies is toch je huisarts te bellen vanaf 38 bij een baby onder de 3 maanden, maar ze is ook gewoon snipverkouden en drinkt en plast nog prima. Wat kan de huisarts dan doen?
pi_161923269
In elk geval beoordelen of ze K. willen zien of niet, Dot. Zo sneu als die kleintjes ziek zijn. ;(

Hoe ging het bij jullie vandaag LuDann en Saskia?

Ik kwam hier even voor een minivakantiespam. O+

Morgen gaan we al weer naar huis helaas! We hebben zo ontzettend veel gezien, gedaan, gegeten en gelopen, maar nog 100 keer zoveel gemist. Toch viel het me niks tegen, een stedentrip met een baby, wat mij betreft voor herhaling vatbaar. ^O^
pi_161923288
Hmm goede vraag dot. Heb je nog gebeld?

Vanacht was t 00.30, 04.50, 08.00 <3... Beter dan elke 2/2.5u!

Nu zitten we in de speeltuin. Prima toeven hier!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161923373
Wat een leuke foto's Selvaria! Goede reis terug.

Hoe is het gegaan LuDann?

Dot, ik zou even bellen om te overleggen. Ook vanwege Hemelvaart morgen.

Ik kocht vandaag een nieuwe iPhone. Wat een klap geld toch. Maar ben er blij mee. De oude viel steeds uit, waardoor ik niet kon bellen of gebeld worden. En bij dat eerste voelde ik me niet zo op mijn gemak met Twix. Stel dat er wat is, dan kan ik niet bellen. Oude al eens laten repareren maar na ruim 4 jaar was 'ie nu echt op.
pi_161924161
Ik heb idd toch even gebeld, ook omdat ze ineens vier poepluiers achter elkaar had en een jonge baby met koorts willen ze altijd zien. Ze oogt niet ziek en hij vond ook niks geks dus we moeten nog even urine opvangen en laten testen. Verder extra aanleggen en eventueel lepeltjes water als ze niet wil drinken. Wordt de koorts hoger of wordt ze suffer, dan meteen bellen en als ze vrijdag nog ziek is terugkomen. Ze is verder gewoon zichzelf gelukkig dus ze lijkt er niet veel last van te hebben.

Wat een heerlijke foto's Selvaria!
pi_161924730
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:05 schreef Dot. het volgende:
Ik heb idd toch even gebeld, ook omdat ze ineens vier poepluiers achter elkaar had en een jonge baby met koorts willen ze altijd zien. Ze oogt niet ziek en hij vond ook niks geks dus we moeten nog even urine opvangen en laten testen. Verder extra aanleggen en eventueel lepeltjes water als ze niet wil drinken. Wordt de koorts hoger of wordt ze suffer, dan meteen bellen en als ze vrijdag nog ziek is terugkomen. Ze is verder gewoon zichzelf gelukkig dus ze lijkt er niet veel last van te hebben.

Wat een heerlijke foto's Selvaria!
Goed gedaan. Hopelijk blijft ze goed drinken!
pi_161924745
Leuke foto's Selvira! Ziet er gezellig uit allemaal :)

Beterschap voor je kleintje Dot!

Hoe ging college samen met Wolk Ludann?

Ik spam even mijn blije zomerbaby, want O+:

SPOILER
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:24:45 #242
409579 LuDann
All the way
pi_161925486
Ik hoopt ze snel weer beter is, Dot!

Heerlijke foto's Selvaria! En sillie ook.

Leuk Malteser, een nieuwe telefoon. Ik wil ook graag een nieuwe (Nexus 5x :9 ) maar kan het tegenover mezelf nog niet verantwoorden zolang de oude het nog doet. Die is 2,5 jaar oud nu.

Het ging harstikke goed. *O* Het was geen computercollege, maar gewoon ouderwets in een halve circle van tafels. Wolk maakte in mijn ogen redelijk wat herrie (babbelen en schreeuwen vooral, want op schoot zitten vond ze niet ideaal). Maar in de eerste helft werd ze met een rijstwafel wel stil. De tweede helft viel ze in slaap in de Tula. En daarna kreeg ik allemaal leuke complimenten over dat ik zo'n lieve en vrolijke baby heb. O+ Altijd leuk natuurlijk! :D Scheelde wel dat we met maar een stuk of 10 mensen waren.

Daarna nog even buiten op de campus gezeten met wat klasgenoten.

pi_161925785
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:09 schreef Selvaria het volgende:
Ik kwam hier even voor een minivakantiespam. O+
Oh wat heerlijk. O+

Jullie gingen deze zomer ook naar Schotland, toch? Wij kwamen er deze week achter dat je daar veel horecagelegenheden (met name pubs) niet in mag met een kind jonger dan 5. Iets met vergunningen, de exacte wetgeving is me nog niet duidelijk, maar handig om te weten denk ik. Wij werden nu een paar keer geweigerd. :{
pi_161926201
Wat een mooie kindjes allemaal!
En mooi dat Wolk zich gedragen heeft ;)

N. is net terug van het kdv, ze vond het erg gezellig (kleine groep met 6 dreumesen en peuters en zij de enige baby). Wel wilde ze helemaal niet drinken, dus ze heeft van 13 tot 18.30 niets gedronken. Slapen in een bed wilde ze ook niet, maar ze heeft wel best lang in de wagen geslapen.
Volgende week maar weer eens proberen!
pi_161928240
Heerlijk die zonnige babies.

Fijn dat college goed ging lu!

Leuke foto's selvaria!

Saskia dat klinkt helemaal niet slecht voor een eerste keer.

Beterschap en sterkte voor alle ziekies.
pi_161929252
Urine was ook netjes schoon :) Wel nog een vreemd advies gekregen van de arts dat ik haar 24 uur alleen ors moet geven als de diarree aanhoudt. Bv lijkt me toch iets meer antistoffen ed bevatten eigenlijk :{
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:44:18 #247
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161929449
Pfff, dood aan tandjes :(

Ik heb vandaag welgeteld 12 poepluiers van F verschoond. Gelukkig gaf ie zelf goed aan wanneer het weer zo ver was, hij zette het steeds op een krijsen. T arme kind heeft vuurrode billen, t doet vast erg pijn. Hij ligt nu in be, met knuffels, speen en een dikke laag bepanthen op de bips, hopelijk helpt dat tot morgenochtend...
pi_161929795
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:38 schreef Dot. het volgende:
Urine was ook netjes schoon :) Wel nog een vreemd advies gekregen van de arts dat ik haar 24 uur alleen ors moet geven als de diarree aanhoudt. Bv lijkt me toch iets meer antistoffen ed bevatten eigenlijk :{
Ik las gisteren toevallig in een blad dat in de darmen een stofje zit om melk te verwerken en als de darmen door een virusje heel erg op de hobbel zijn dan wordt dat stofje tijdelijk niet meer gemaakt. Kan het daar mee te maken hebben?
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:54:17 #249
409579 LuDann
All the way
pi_161929860
Fijn dat N. het naar haar zin had, Saskia. Wel vervelend van het niet willen drinken. Ik hoop niet dat ze het vannacht in wil halen.

Dot, ik vind 24 uur alleen ORS voor zo'n kleintje ook wel wat apart als advies.

Sneu MM, ik hoop dat hij wel lekker kan slapen.

Mijn man had net nog een verhaal. Een mannelijke collega van hem heeft een zoontje van ongeveer dezelfde leeftijd als Wolk. Zegt hij dat hij dus met opzet alle dingen die zijn zoontje niet leuk vindt, overlaat aan zijn vrouw. Zodat hij de leuke ouder blijft. Neus afvegen bijvoorbeeld doet hij niet, want dat vindt zijn zoontje niet leuk. Dat mag zijn vrouw allemaal doen. Ik vind dat echt zo bizar. :D
pi_161929963
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik las gisteren toevallig in een blad dat in de darmen een stofje zit om melk te verwerken en als de darmen door een virusje heel erg op de hobbel zijn dan wordt dat stofje tijdelijk niet meer gemaakt. Kan het daar mee te maken hebben?
Hij zei dat het idd aan melk ligt, maar op bv.com staat dat het een fabel is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua voeding nooit zoveel vertrouwen heb in de adviezen van huisartsen, want ik heb al eerder bijv te horen gekregen dat mijn baby van 8 maanden maar wat honing moest krijgen tegen z'n keelpijn (wat dus later een keelontsteking bleek). Kinderen onder de 1 mogen niet eens honing en hij keek verwonderd toen ik hem dat vertelde.

Gelukkig heeft ze nu al een paar uur niet gepoept dus hopelijk was het alleen vanmiddag. En anders wil ik het graag horen van de kinderarts icm de lactatiekundige eigenlijk :@
pi_161931027
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:39 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Oh wat heerlijk. O+

Jullie gingen deze zomer ook naar Schotland, toch? Wij kwamen er deze week achter dat je daar veel horecagelegenheden (met name pubs) niet in mag met een kind jonger dan 5. Iets met vergunningen, de exacte wetgeving is me nog niet duidelijk, maar handig om te weten denk ik. Wij werden nu een paar keer geweigerd. :{
Ja klopt! Een rondreis van 2,5 week inderdaad. Ik was er al een beetje bang voor (volgens mij kom je überhaupt onder de 18 geen pub in toch?) maar had nog geen goed research gedaan. Balen zeg, ik vind dat in de UK juist altijd de beste plaatsen om te eten en even lekker te zitten. -O-

Jullie zitten en Edinburgh toch? Daar zijn wel redelijk wat alternatieven, of niet? Ik hoop dat dat verder in de Highlands ook een beetje te doen is dan...

Veel plezier nog! *O*
pi_161932381
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:24 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ja klopt! Een rondreis van 2,5 week inderdaad. Ik was er al een beetje bang voor (volgens mij kom je überhaupt onder de 18 geen pub in toch?) maar had nog geen goed research gedaan. Balen zeg, ik vind dat in de UK juist altijd de beste plaatsen om te eten en even lekker te zitten. -O-

Jullie zitten en Edinburgh toch? Daar zijn wel redelijk wat alternatieven, of niet? Ik hoop dat dat verder in de Highlands ook een beetje te doen is dan...

Veel plezier nog! *O*
Ja, Edinburgh idd! We hadden gelukkig al wat research gedaan naar family friendly restaurants, dus het is allemaal goed gekomen (aanrader: Hemma!). Maar de regelgeving is heel vaag, in sommige pubs mag het helemaal niet, in andere alleen als je voor een maaltijd komt maar niet bij alleen een drankje, en in weer andere moet je voor 20:00 uur weg zijn. Ik vond vooral die onduidelijkheid vervelend.

We zijn vandaag thuis gekomen, maar bedankt. ;)
pi_161932477
Sel wat een leuke foto's. Ik wil ooook! :D

LuDann wat tof wat Wolk mee ging en wat lijkt ze ineens groot op die foto!

Bijzondere adviezen inderdaad Dot. Beterschap voor je meisje :*

Hier is het ook nog steeds snotfestijn. Gaat dat ooit over? :') Gelukkig lijkt ze er weinig last van te hebben. M. speelt trouwens ineens de hele dag kiekeboe met een doekje en ze begint hiep hiep hoera te snappen! (En dan bij hoera de armen omhoog.) Ik = trots O+
pi_161939161
Gisteren met A wezen kijken bij het plaatselijke zwembad. Kan daar gewoon met de kinderwagen of Tula naartoe! Heerlijk! Zag het niet zitten om een MaxiCosi mee te slepen, omdat A inmiddels de 10kg aantikt. Ze hebben in het zwembad een gemeenschappelijke kleedruimte voor mama's en hun kindjes met kinderstoelen en aankleedkussens. Lijkt me goed te doen, dus volgende week een keertje babyzwemmen :D

Er zijn niet veel baby's die kunnen zeggen dat ze voor hun 1e verjaardag al naar college zijn geweest... slim meisje die Wolk ;)

Leuke foto's Sillie en Slevaria!
pi_161939165
Snotfestijn is hier heel sporadisch wel eens een dagje over. :P Terecht dat je trots bent kazy. :Y Die ontwikkeling vind ik zo leuk.

Wolk, jij kleine nerd, stiekem nu al een beetje colleges volgen. En daarna chillen in het park. O+

Sel, ik word heel erg jaloers van je foto's. Wat ziet dat er heerlijk uit! Jammer dat het zo snel voorbij is.

Verder zag ik een breed lachende W. (how you doin'? *) ) *;

L. sliep gisteravond van 19:00 tot 05:00 *O* Goed, om 5 uur was ze wel echt wakker, maar ik vind het dikke prima. Ik heb van 22:00 tot 5:00 geslapen en heb pijn in m'n lijf van het lange liggen. :9
Borstvoeding was ik vorig weekend mee gestopt, maar na mental breakdown van mamma en kind zijn we toch doorgegaan met een avond- en ochtendvoeding. Alles daartussen krijgt ze de fles en kolven begin ik niet meer aan. Voelt toch beter. Wel het knusse van de borstvoeding, niet alle dingen die me tegen gingen staan.

L. begint dingen ook echt spannend of eng te vinden. Ze klampt zich dan helemaal aan je vast. We hebben een gietijzeren vlinder in de muur aan de tuin, maar dat komt rechtstreeks uit de hel volgens L. Iedere keer als ze hem ziet wordt ze bang, kruipt ze bij een van ons op schoot en blijft ze hem in de gaten houden.
pi_161939216
dat klinkt fijn, krisvc!

Hier sliep de kleine tot half 8. Ik niet, ik was om 6 uur klaar wakker. Kort nachtje. De duutser ligt nog te slapen, want vandaag is vaderdag in Duitsland.

Straks gaan we op vakantie, een weekendje naar de Oostzee.
pi_161939225
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 08:21 schreef Aerenia het volgende:
Gisteren met A wezen kijken bij het plaatselijke zwembad. Kan daar gewoon met de kinderwagen of Tula naartoe! Heerlijk! Zag het niet zitten om een MaxiCosi mee te slepen, omdat A inmiddels de 10kg aantikt. Ze hebben in het zwembad een gemeenschappelijke kleedruimte voor mama's en hun kindjes met kinderstoelen en aankleedkussens. Lijkt me goed te doen, dus volgende week een keertje babyzwemmen :D

Er zijn niet veel baby's die kunnen zeggen dat ze voor hun 1e verjaardag al naar college zijn geweest... slim meisje die Wolk ;)

Leuke foto's Sillie en Slevaria!
Welk zwembad is dat?

Ook heel leuk is de waterspeeltuin trouwens! Bij de kinderboerderij Buytendelft.
pi_161939259
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 08:32 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Welk zwembad is dat?

Ook heel leuk is de waterspeeltuin trouwens! Bij de kinderboerderij Buytendelft.
Het Sportfondsenbad in Hof van Delft!

Buytendelft, is dat bij het Delftse Hout? Van het weekend ben ik daar langs gelopen, maar heb toen alleen de kinderboerderij gezien. A lag al te slapen in de wagen, dus ben die kinderboerderij niet van dichtbij gaan bekijken ;)
pi_161939399
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 08:38 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Het Sportfondsenbad in Hof van Delft!

Buytendelft, is dat bij het Delftse Hout? Van het weekend ben ik daar langs gelopen, maar heb toen alleen de kinderboerderij gezien. A lag al te slapen in de wagen, dus ben die kinderboerderij niet van dichtbij gaan bekijken ;)
Het is echt geweldig! De waterspeeltuin is in dat bos naast de kinderboerderij, het is een sloot van 5 meter breed en 300 meter lang waar je in kan spelen, met een zandvlakte vol speeltoestellen.
pi_161939554
Buh. Ik had gehoopt dat de krampjes minder erg zouden worden na de 6e week maar we hebben er weer een klassieke krijs-je-schor-nacht opzitten -O- . En nóg geen poep. De laatste poepluier was gisterochtend, dus ik hoop dat er vandaag een bigass kakjepakje aan zit te komen. Niet grappig dit. Arme Tas.
pi_161939791
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:02 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Het is echt geweldig! De waterspeeltuin is in dat bos naast de kinderboerderij, het is een sloot van 5 meter breed en 300 meter lang waar je in kan spelen, met een zandvlakte vol speeltoestellen.
Ga ik onthouden vooe volgend jaar als A iets groter is en (hopelijk) geen zand wil eten ;)

Niet tof dit Razz! Hopelijk gaat het snel beter met Tas!
  donderdag 5 mei 2016 @ 10:27:50 #262
409579 LuDann
All the way
pi_161940363
Snot is hier een voortdurend iets, jammer genoeg. Momenteel is het wel weer extra erg. Wat leuk kazy, van het hiep-hiep hoera! Ik ga dat ook eens aanleren. :P Leuk met de verjaardag.

Wolk doet nu ook haar handen op haar hoofd bij 'klap eens in je handjes'. Nu nog haar handjes in de hoogte en in de zij. :P

Wow, wat een goede nacht Kris! *O* Heel fijn.

Razz, wat klote van de krijs-nacht. Zo sneu is dat. -O- Hopelijk gaat hij snel poepen.

Wij gaan er straks weer even op uit met baby, picknicken is de bedoeling. Maar ik loop dan altijd tegen het probleem aan dat ik niet zo goed weet wat ik mee kan nemen voor Wolk. Verder dan een rijstwafel en een stukje brood kom in niet, zeg maar. :') Een stuk banaan geeft echt te veel rotzooi zo voor buiten (of onderweg). Hebben jullie suggesties?
pi_161940396
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:54 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat N. het naar haar zin had, Saskia. Wel vervelend van het niet willen drinken. Ik hoop niet dat ze het vannacht in wil halen.

Dot, ik vind 24 uur alleen ORS voor zo'n kleintje ook wel wat apart als advies.

Sneu MM, ik hoop dat hij wel lekker kan slapen.

Mijn man had net nog een verhaal. Een mannelijke collega van hem heeft een zoontje van ongeveer dezelfde leeftijd als Wolk. Zegt hij dat hij dus met opzet alle dingen die zijn zoontje niet leuk vindt, overlaat aan zijn vrouw. Zodat hij de leuke ouder blijft. Neus afvegen bijvoorbeeld doet hij niet, want dat vindt zijn zoontje niet leuk. Dat mag zijn vrouw allemaal doen. Ik vind dat echt zo bizar. :D
Wij noemen dat showpapa's
Schudden voor gebruik
pi_161940435
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:56 schreef Dot. het volgende:

[..]

Hij zei dat het idd aan melk ligt, maar op bv.com staat dat het een fabel is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua voeding nooit zoveel vertrouwen heb in de adviezen van huisartsen, want ik heb al eerder bijv te horen gekregen dat mijn baby van 8 maanden maar wat honing moest krijgen tegen z'n keelpijn (wat dus later een keelontsteking bleek). Kinderen onder de 1 mogen niet eens honing en hij keek verwonderd toen ik hem dat vertelde.

Gelukkig heeft ze nu al een paar uur niet gepoept dus hopelijk was het alleen vanmiddag. En anders wil ik het graag horen van de kinderarts icm de lactatiekundige eigenlijk :@
Volgens mij is juist enkel bv geven dan het fijnste. Daar zit alles in wat ze nodig hebben en ook vocht en ook anti stoffen....
Ander eten prikkelt alleen maar meer.
Schudden voor gebruik
pi_161940533
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:
Snot is hier een voortdurend iets, jammer genoeg. Momenteel is het wel weer extra erg. Wat leuk kazy, van het hiep-hiep hoera! Ik ga dat ook eens aanleren. :P Leuk met de verjaardag.

Wolk doet nu ook haar handen op haar hoofd bij 'klap eens in je handjes'. Nu nog haar handjes in de hoogte en in de zij. :P

Razz, wat klote van de krijs-nacht. Zo sneu is dat. -O- Hopelijk gaat hij snel poepen.

Wij gaan er straks weer even op uit met baby, picknicken is de bedoeling. Maar ik loop dan altijd tegen het probleem aan dat ik niet zo goed weet wat ik mee kan nemen voor Wolk. Verder dan een rijstwafel en een stukje brood kom in niet, zeg maar. :') Een stuk banaan geeft echt te veel rotzooi zo voor buiten (of onderweg). Hebben jullie suggesties?
Ik neem van die diepvries/koelkastbakjes van advent mee. Stop in de een een paar druiven (die ik ter plekke doorbijt en dan geef), of stukjes komkommer mee. Stuk broodkorst is toch ook prima? Een zakje maisboogjes kan, maar dat geeft hier altijd rommel.
Natte doekjes mee en een plastic zakje om de troep in te stoppen...
Schudden voor gebruik
pi_161940608
Fruit? Dan snij je dat daar in stukjes. En idd veel doekjes mee ;)
pi_161940616
Wurm gisteren in bed gestopt. Begint hij te huilen alsof er een boer dwars zit. Dus ik houd hem recht op tegen mij aan. Klets zachtjes en ik zie hem eerst :o doen dan groen en geel worden en ineens :r *3 in een boog.. recht tegen mij aan. Ik kon net op tijd mijn mond dicht doen :X

Daarna keek hij vooral :{ We zijn saampjes maar gaan douchen, want het liep zo mijn navel in....
Jakkes zeg :9
Hij wilde veel knuffelen onder de douche en ik kon alleen maar O+ kijken volgens mijn meneer.
"Net als de eerste week hoe hij zo bij je ligt O+ "

s'nachts nog een paar keer verrast door gespuug en gespetter en trompetter van onder. Hij wilde ook alleen maar echt slapen op mijn arm of op mijn lijf. Wat een nacht..
Nu eerst koffie!
Schudden voor gebruik
pi_161940679
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:

Soepstengel, maisboogie, stukjes zacht fruit (aardbei, peer). Gekookt ei dacht ik aan maar dat mag ze natuurlijk niet.. Balletjes plakrijst? Of gekookte pasta?
pi_161940723
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 10:39 schreef SaskiaR het volgende:
Fruit? Dan snij je dat daar in stukjes. En idd veel doekjes mee ;)
Of natte washandjes in een boterhamzakje mee. Niet te moeilijk doen :D.
pi_161940892
voor diegene die moeite hebben met de bevalling verwerken...
ik stuitte hier op.

link
Schudden voor gebruik
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:18:49 #271
409579 LuDann
All the way
pi_161941390
Oh ja, nat doekje in een zakje is een goed idee! Heb dat meteen ingepakt.

De befaamde maisboogies zijn hier niet te krijgen in de buurt (geen Jumbo, alleen een AH en een Plus). Ik heb wel wat fruit gesneden vast en dat in een bakje gedaan. Balletjes plakrijst is ook een idee voor een volgende keer, heb ik nu niet in huis. En komkommer ook maar eens halen. :Y Thanks!
pi_161941519
Heb je wel een Kruidvat? Daar hebben ze wortelmaisboogies. En appelrijstwafels, daar is N. grote fan van :)
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:36:44 #273
409579 LuDann
All the way
pi_161941736
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:26 schreef SaskiaR het volgende:
Heb je wel een Kruidvat? Daar hebben ze wortelmaisboogies. En appelrijstwafels, daar is N. grote fan van :)
Ja, die wel, maar heb het daar niet zien liggen geloof ik. Of is het van het merk 'Goodies'?
pi_161941861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:36 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, die wel, maar heb het daar niet zien liggen geloof ik. Of is het van het merk 'Goodies'?
Jaaaa die!
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:58:36 #275
409579 LuDann
All the way
pi_161942176
Oh ja, als ik op maisboogies zocht op google dan vond ik iets anders maar die heb ik wel zien liggen ja!
pi_161942457
Maisboogies kun je ook online bestellen
pi_161943829
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 10:31 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Volgens mij is juist enkel bv geven dan het fijnste. Daar zit alles in wat ze nodig hebben en ook vocht en ook anti stoffen....
Ander eten prikkelt alleen maar meer.
Precies mijn idee idd. En daarbij, ze is 7 weken dus als ze niet perse hoeft, liever niks anders naar binnen.

Ze had net alleen weer een mega kotsspuug :{ Koorts is wel iets gezakt gelukkig.

Gezellig zeg, picknicken! Wij hebben de ochtend doorgebracht in de speeltuin terwijl mini in de maxi cosi tukte op het bankje O+
  donderdag 5 mei 2016 @ 16:39:11 #278
409579 LuDann
All the way
pi_161946297
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Maisboogies kun je ook online bestellen
Zullen verzendkosten bijzitten dan denk ik? Ik denk dat ik dan wel zonder kan. :P

Dot, hoe gaat het nu? Dat klinkt ook heel gezellig, in de speeltuin.

Picknicken was heel gezellig. O+ Wolk heeft het gras helemaal ontdekt, heel grappig. We hebben allebei ook ons consult rugdragen in de praktijk gebracht met de draagdoek, maar dat is toch wel gedoe in vergelijking met de Tula.

Vanochtend stuurde het KDV een email dat ze 5 en 6 mei dicht zijn. Lekker op tijd. :') Morgen ben ik dus gedwongen een dagje vrij want interviews transcriberen met een baby erbij is echt onmogelijk. En het is zulk mooi weer, ik wil er echt op uit! Heb in het minimeet topic een oproepje gedaan of er iemand mee wil ergens heen.
pi_161947904
Wat een heerlijk weer! Ik heb bij de hema een picknickkleed gekocht en daar lekker met W. op gespeeld. Vond ie helemaal geweldig. O+
pi_161948126
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:18 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, nat doekje in een zakje is een goed idee! Heb dat meteen ingepakt.

De befaamde maisboogies zijn hier niet te krijgen in de buurt (geen Jumbo, alleen een AH en een Plus). Ik heb wel wat fruit gesneden vast en dat in een bakje gedaan. Balletjes plakrijst is ook een idee voor een volgende keer, heb ik nu niet in huis. En komkommer ook maar eens halen. :Y Thanks!
Misschien ben ik spuit 11 maar onze Etos heeft ook boogjes. Kan je ook eens binnen lopen. Misschien willen ze die wel voor je bestellen.
pi_161949590
Voor hen die nog een picknickkleed zoeken, Lidl had ze in de aanbieding.
pi_161950842
Wat lomp van het KDV Ludann. Of waren er zoveel ouders vrij dat het niet uitkon qua bemensing?

Hier ook genoten van het weer O+ . A lekker gerommeld in de tuin met zand en water, en Tas lekker in de wagen. Ik denk dat ik de komende dagen het campingbedje maar voor hem in de tuin zet. Daar kan een hor overheen, hoef ik ook niet zo op beestjes te letten.

En.. Slaaps vandaag :o ! We gingen eens proberen hoe hij in het ledikant op z'n eigen kamertje slaapt. Nou, heel goed dus :') . Twee keer twee uur en net ook nog een uurtje. We wisten niet wat ons overkwam. Ik denk dat ik hem daar de komende nacht ook maar leg. Eens kijken wat dat doet met het aantal nachtvoedingen. Alleen nadeel dat ik er dan zelf wel uit moet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2016 21:08:29 ]
  donderdag 5 mei 2016 @ 21:11:14 #283
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161950951
Meer oudere baby's die moeite hebben mrt in slaap vallen? Wat een ellende. Hij is echt helemaal hyper dan. Alleen aan de borst valt hijnog wel in slaap, maar soms ook niet, dan gaat hij knijpen, krassen, druk doen. Op de opvang slaapt hij een half uur op een hele dag. Irritante fase, dit. Ooit konden we hem in bed leggen, verhaaltje voorlezen, welterusten zeggen en hij ging dan zo slapen... ;(
pi_161951208
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:11 schreef Mariposas het volgende:
Meer oudere baby's die moeite hebben mrt in slaap vallen? Wat een ellende. Hij is echt helemaal hyper dan. Alleen aan de borst valt hijnog wel in slaap, maar soms ook niet, dan gaat hij knijpen, krassen, druk doen. Op de opvang slaapt hij een half uur op een hele dag. Irritante fase, dit. Ooit konden we hem in bed leggen, verhaaltje voorlezen, welterusten zeggen en hij ging dan zo slapen... ;(
Jups, herkenbaar. Heeeeel af en toe valt M. gelijk in slaap, maar meestal ligt ze ook eerst te feesten en daarna gaat ze over op jammeren/'gillen' (klinkt als: aiaiaiaaaai maar zonder huilen; ze maakt gewoon veel herrie). We zijn er al achter dat we haar dan beter even kunnen laten gaan, want uiteindelijk valt ze wel in slaap. Als we er bij gaan zitten dan is het helemaal *O* in bed. Ik heb het idee dat ze hier last heeft van het licht ofzo. Het is namelijk begonnen sinds de zomertijd.
pi_161951244
Oh en slaaps voor Tas, heerlijk Razz! :z
pi_161951978
quote:
Geen moeite met in slaap vallen maar wel herkenning wat betreft de korte slaapjes overdag. En dan einde van de dag zó moe maar niet willen slapen niet.
pi_161952347
quote:
Hebben we ook meer op het moment. Als het echt niet wil ga ik even met haar op ons bed liggen, dan slaapt ze meestal zo.. Maar gaat een stuk lastiger inderdaad. Tijd is ook weer verschoven. Laatst sliep ze om 19u, laatste week is het dichter bij 21.00
  donderdag 5 mei 2016 @ 22:13:55 #288
409579 LuDann
All the way
pi_161952640
Het stond al langer gepland, Razz, maar kennelijk waren ze vergeten te mailen erover. Het stond wel in de app van de planning, maar daar kijk ik eigenlijk alleen in als ik een dag wil verplaatsen. Wat fijn dat Tas zo lekker slaapt in zijn eigen bed!

Helaas maar al te herkenbaar, Mariposas. Wolk slaapt nu net een half uurtje. We zijn elke avond uren bezig om haar in slaap te krijgen. En als ze eenmaal slaapt wordt ze vaak na een uur weer wakker waarop het hele circus opnieuw begint. Dan nog een keer or 4/5 voor een speen. En tussen 2 en 4 wordt ze weer helemaal wakker en duurt het weer minimaal een uur voor ze slaapt.

Niet chill. }:|
  donderdag 5 mei 2016 @ 22:15:27 #289
409579 LuDann
All the way
pi_161952675
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:04 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Misschien ben ik spuit 11 maar onze Etos heeft ook boogjes. Kan je ook eens binnen lopen. Misschien willen ze die wel voor je bestellen.
Ik zit even online te kijken bij AH, want die bezorgen ook het assortiment van de Etos. Maar die hebben het ook niet.

Nja, ik kan ook wel zonder denk ik. :P
pi_161952847
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:15 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik zit even online te kijken bij AH, want die bezorgen ook het assortiment van de Etos. Maar die hebben het ook niet.

Nja, ik kan ook wel zonder denk ik. :P
Klopt, maar de grotere Etossen verkopen ze wel. Dus je kunt altijd eens kijken. Op de site van Maisboogies staan ook een paar adressen van winkels waar ze te koop zijn. Volgens mij ook bij jou in de stad.
  donderdag 5 mei 2016 @ 22:31:32 #291
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_161953126
quote:
Ja hier ook, echt zo irritant. Ook op de opvang idd een half uurtje of gewoon.. niet :')
Ik heb helaas geen tips, wel fijn om herkenning te lezen. Ik dacht al dat ik hem stuk had gemaakt :P
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_161955568
W. kotst net, na een uur hysterisch huilen, zichzelf en mij helemaal onder. Hysterisch huilen was wel meteen over, nu ligt 'ie heel relaxed rond te kijken....
pi_161956942
Leuk joh zo'n terugreis met baby, volgende keer blijven we gewoon voor altijd op ons vakantieadres. :')

Het begon in de ochtend, toen ze de hele achterbank in de taxi inclusief man (die van mij, niet de taximan gelukkig :D ) onderkotste. Gelukkig konden we ons nog omkleden op het toilet voordat we moesten vliegen. In het vliegtuig ging het verder perfect, ze sliep nog een half uurtje op mijn schoot, dus we hadden inmiddels bedacht dat haar misselijkheid waarschijnlijk van die wilde rit kwam en ze niet ziek aan het worden was. ( :') X 100) Op de terugrit van Keulen naar huis spuugde ze zichzelf en de maxicosi tot drie keer toe onder. Nog steeds hadden we goede hoop dat het geschud in de auto gewoon wat veel was deze dag ( :') X 1000).

Thuis aangekomen gaven we N. Een cracotte en wat water en iets later nog wat groente. Toen man haar in bed probeerde te leggen daarna kortste ze haar slaapzak, haar bed en ons bed (niet de hoeslakens maar echt die vaste matrassen van de boxspring :X ) onder.

Op ongeveer hetzelfde moment trok ik onze koffer open om me vervolgens af te vragen hoe onze kleding en spullen in hemelsnaam in zo'n korte tijd zo stoffig hadden kunnen worden. Was de bus Nutrilon dus opengegaan in de koffer (waar ook mijn doek en Tula inzaten :X ), wat een ravage. :X Na 1,5 uur stofzuigen, dweilen en alle kleding eerst nog even afgespoeld te hebben kon de eerste batch was eindelijk de machine in. Gelukkig kwam mijn moeder de andere batch ophalen want N. had door alle kots en melkpoeder geen schone slaapzakken, rompers en hoeslakens meer. :')

Uiteindelijk is N. gaan slapen en is ze maar 2x wakker geweest voor een slokje water en sliep ik daarnaast van 23.30-06.00, geen slechte score na zo'n avond. *O*

Nu zit ze een cracker met pindakaas te eten en lijkt ze gewoon heel vrolijk, maar dat was ze gisteren tussen het kotsen door ook, dus we zullen zien wat de dag brengt.
pi_161957718
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:47 schreef Malteser het volgende:

[..]

Geen moeite met in slaap vallen maar wel herkenning wat betreft de korte slaapjes overdag. En dan einde van de dag zó moe maar niet willen slapen niet.
Dit!

Maar momenteel even niet want sinds gisteren is er wel een slaapfase aangebroken ofzo. Herkennen jullie dat? E slaapt nu ineens heel veel, moet d'r zelfs wakker maken voor de fles. Vanochtend was het 08:15 en was ze er nog niet :{ en grumpy kijken toen ik d'r wekte :'). Tevens vuurrode wangen en neusje, maar geen verhoging. Weer een faaaaase? Groeispurt? Nieuwe feature development? :P

:* voor de kotspraktijken en mama's die het allemaal moeten opruimen.
pi_161957735
Arme spuugbabies!
Wat een reis zeg sel!! Vakantie nodig om er van bij te komen

Hier een slaapbaby! Van 01.00 tot 05.50! Hij had om 00.20 gedronken en toen om 06.00. Verwennerij!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161957912
Beterschap voor alle spuugbaby's!

Hier eentje met 38.7, maar hartstikke blij dus heb geen idee?
Gisteren wel voor het eerst in het gras gezeten (eng!!) en wat meer in de zon (met pet), misschien komt het daar van.

En vandaag 41w3d! Even lang uit als in de buik!
pi_161958246
Lamb wat fijn! ^^

IMA mijlpaal! *O* maak je nog een even-lang-uit-de-buik-als-in-de-buik foto vandaag? :)

24 graden vandaag en oplopend dit weekend! Wat trek ik m'n baby aan? Ik snap dat dus echt niet :@ /n00b. Lange mouwen romper en niks eroverheen? Korte mouwen romper en korte mouwen tshirt? Of is het te koud in de schaduw voor blote armpjes?

Helpt ook niet dat ik een koukleum ben en zij volgens mij niet echt dus de stelregel een laagje meer dan ikzelf betekent nog een vest erover en dat lijkt me wat sneu :').
  vrijdag 6 mei 2016 @ 10:33:00 #298
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161958418
Oef, dat klinkt niet echt als relaxt thuiskomen selvaria! :o

Fijn om herkenning te lezen van niet-slaapbabys. Als we bij hem blijven is hij helemaal hyper. Weggaan resulteert meteen in huilen. Gisteren maar steeds weer terug om te troosten en dan weer weg.

IMA wat een mijlpaal hè?!
pi_161958419
Ik denk alleen een langemouwenromper... N. is niet echt een koukleum geloof ik.

Welkom thuis Sel ! ;)

Leuk he IMA! Wij mogen volgende week een foto maken :)
pi_161958561
Mijn baby heeft een mouwloze romper en een dun katoenen pakje aan, zodat ik niet hoef te smeren :@

Net mijn eerste keer voeden in het openbaar gedaan! Bij de verloskundige, dus lekker laagdrempelig :) Wel een doorverwijzing in de pocket, want dat ene scheurtje dat niet is gehecht na m'n bevalling had toch wel gehecht moeten worden :{
pi_161958586
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')