Je zou bijv. Lovea eens kunnen proberen of Naifquote:Op maandag 2 mei 2016 10:14 schreef Ggirl het volgende:
Slappe buik? Nee joh, gewoon weer een baby in gehuisvest, zie je niks van zo!
Hoe doen jullie dat eigenlijk met zonnebrand smeren? Ik weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen te smeren bij T. Zijn huid lijkt nogal te reageren op 'smeerseltjes en parfummetjes'. Maar we wandelen en fietsen veel en dan is 't eigenlijk geen doen om de zon compleet te vermijden.
Wij smeren Naïf (etos te koop) dat werkt goed. Geen gekkigheid erin en wurm met zijn eczeemhuid kan hem goed hebben. Zijn gezicht, nekje en armpjes (indien korte mouwen) smeer ik nu in. Geeft geen vlekken op dragers (indien je draagt) en kleding. Ook mijn eigen gezicht moet ik weer insmeren. Zwangerschapsmasker komt weer beetje tevoorschijn en ik ben heul niet zwanger!quote:Op maandag 2 mei 2016 10:14 schreef Ggirl het volgende:
Slappe buik? Nee joh, gewoon weer een baby in gehuisvest, zie je niks van zo!
Hoe doen jullie dat eigenlijk met zonnebrand smeren? Ik weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen te smeren bij T. Zijn huid lijkt nogal te reageren op 'smeerseltjes en parfummetjes'. Maar we wandelen en fietsen veel en dan is 't eigenlijk geen doen om de zon compleet te vermijden.
30 + mijlpaal! Vreselijk knap!quote:Op maandag 2 mei 2016 09:37 schreef Krisvc het volgende:
Mijn flubber is permanent vrees ik. Maar sinds m'n bevalling ben ik 30+ kilo kwijt en ik heb er nog 7 te gaan. Ik kan wel leven met die flubber geloof ik.
Zijn jullie kleintjes ook zo gek op muziek? L. gaat helemaal los als er muziek op staat. Dansen, klappen, hupsen, totaal gefascineerd luisteren. Mooi vind ik dat.
Heb je al eens gekeken naar babymassage? En rondjes draaien met de benen?quote:Op maandag 2 mei 2016 08:42 schreef Lamb29 het volgende:
IMA ik geloof ook niet zo in die sprongetjes, maar mijn DNA zit wel heel klassiek op 5/6 WK nu & is minder tevreden.
Maar het kan ook nog wat buikpijn zijn. Hij zou graag weer een flinke poepluier kweken maar het lukt niet. Of buikpijn door de Nystatine. Of clusteren... Naja geen idee maar sneu is t wel. Hoewel t in verhouding nog steeds een heel rustig en tevreden jongetje is. Meer mopperen en wurmen met armen en benen, maar huilen ging van 10 naar 20 min per dag. En vooral wanneer het aanhappen niet lukt.. Of door de zure mondjes terug door het onrustig drinken.
Oh en hij is moe... hazenslaapjes gisteren ipv paar goede rondes
Die is altijd al flubberquote:Op maandag 2 mei 2016 08:02 schreef silliegirl het volgende:
Ik haak trouwens nog even aan met een heel andere vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je buik weer ging lijken op hoe het was voor je bevalling?
Ik ben inmiddels wel weer aardig op gewicht, maar mijn buik. Mijn huid is zeg maar 4 maten te groot en nu hangt er zo'n flubbertje bij mn buik
. Iemand enig idee of dat nog wat bij gaat trekken?
in het gisteren!quote:Op maandag 2 mei 2016 07:32 schreef silliegirl het volgende:
Mijn W is 6 maanden vandaag!Waar is de tijd gebleven..
9 manden mood swingsquote:Op zondag 1 mei 2016 21:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik geloof niet heel vast in sprongetjes, maar ik wil geloof ik een uitzondering maken voor de 9-maanden variant.. Ik dacht eerst een tand, maar die is wel door.. Het is steeds gillen, boos, huilen en dan ineens weer helemaal blij en vrolijk..
Volgens mij pas als je buikspieren weer netjes naast elkaar zitten.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef Lamb29 het volgende:
Wanneer mag je eigenlijk starten met buikspier oefeningen? Mij terugplooi was netjes maar lijkt nu uit te lubberenhier nog plus 7 kilo ongeveer. Hoop er 10 af te krijgen. Maar nu niet actief ivm bv
quote:Op maandag 2 mei 2016 11:16 schreef Lamb29 het volgende:
Ja ik masseer al veel idd! O had veel heel veel krampjes dus weer deden het als automatische piloot ook weer bij E. Zijn beentjes opvouwen doen we ook veel, zo ligt hij graag.
schuine buikspieren na een week of 6 geloof ik?quote:Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef Lamb29 het volgende:
Wanneer mag je eigenlijk starten met buikspier oefeningen? Mij terugplooi was netjes maar lijkt nu uit te lubberenhier nog plus 7 kilo ongeveer. Hoop er 10 af te krijgen. Maar nu niet actief ivm bv
Oh handdoek kunnen we wel weer doen idd! In kraamweek gedaan ivm misselijk van vruchtwater.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:19 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]![]()
Zure mondjes terug....geeft hij dat vaak?
Misschien kan je zijn matrasje al iets laten hellen door een handdoek eronder opgevouwen aan het hoofdkantje te leggen. Of blokjes onder het ledikant.
Ik kreeg de tip om wurm te laten liggen op zijn zij na de voeding. Dan is de maag en slokdarm en mond nog op een lijn en kan de lucht er gemakkelijk uit en krijg je geen klotsende maagjes met ineens recht op zetten. Zo had hij ook minder lucht in zijn buikje.
En dan zijn mijn tips even op![]()
Hier pas Kriebels toen O 4 wasquote:Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik keek gisteren naar mijn mannen die samen aan het keuvelen waren in de draagdoek bij het lokale dierenpark. Wurm lijkt ineens zo groot. Wijst dingen aan, jaagt de geiten de stuipen op het lijf door ineens keihard BEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh te geiten. (plaatje bij het praatje gisteren in het draagtopic gezet)
Kreeg ik me toch het gevoel van.... kleine baby!! waar ben je? Nieuwe maken!!![]()
![]()
![]()
![]()
Hebben meer dat gevoel soms? Of gehad? Of absoluut niet?
*nieuwschierig is!
Dat laatste? Soms. We zouden heel graag nog een kindje krijgen in de toekomst. Het ene moment denk ik 'kort op elkaar lijkt me tof als dat mag lukken' en het andere moment denk ik 'voorlopig niet, eerst maar eens de boel op een rij en optimaal van Twix genieten'.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik keek gisteren naar mijn mannen die samen aan het keuvelen waren in de draagdoek bij het lokale dierenpark. Wurm lijkt ineens zo groot. Wijst dingen aan, jaagt de geiten de stuipen op het lijf door ineens keihard BEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh te geiten. (plaatje bij het praatje gisteren in het draagtopic gezet)
Kreeg ik me toch het gevoel van.... kleine baby!! waar ben je? Nieuwe maken!!![]()
![]()
![]()
![]()
*nieuwschierig is!
Hij is wel aan het inlopen denk ik toch!.... Met 7 a 7,5 maand gingen wij net naar maatje 74 geloof ik. Daar zit hij nu nog in met 9 maanden.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:44 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat laatste? Soms. We zouden heel graag nog een kindje krijgen in de toekomst. Het ene moment denk ik 'kort op elkaar lijkt me tof als dat mag lukken' en het andere moment denk ik 'voorlopig niet, eerst maar eens de boel op een rij en optimaal van Twix genieten'.
Nu is mijn jongetje niet groot (we gaan nu bij 7,5 maand qua bovenkleding naar maat 68) maar hij ontwikkelt wel als een malle. Zitten, kruipen, optrekken, kletsen, enz. Dan denk ik wel eens 'stop de tijd!'
Dat is ook zo, dat kost hem veel energie. En als hij wakker is, staat hij 'aan'. Twix is altijd in beweging en actief. Dus hij verbruikt ook veel energie.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:48 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Hij is wel aan het inlopen denk ik toch!.... Met 7 a 7,5 maand gingen wij net naar maatje 74 geloof ik. Daar zit hij nu nog in met 9 maanden.
Hij heeft dan ook veel energie verloren en te verdelen met zijn gehoest, gekuch, geslijm, gesnotter, gepuf en meer van die minder fijne dingen! Tijd voor een keer een update foto van je mooie mannetje
Hier wisselt het. Op goede dagen wil ik er nu nog wel 1, maar na een aantal slapeloze nachten wil ik er niet eens aan denken...quote:Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef Stippelrientje het volgende:
![]()
![]()
![]()
*nieuwschierig is!
Ja dat weet ik tochquote:Op maandag 2 mei 2016 11:54 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat is ook zo, dat kost hem veel energie. En als hij wakker is, staat hij 'aan'. Twix is altijd in beweging en actief. Dus hij verbruikt ook veel energie.
Hij weegt iets meer dan 7 kilo bij 67,5 centimeter. Daarmee groeit hij netjes op zijn eigen lijntje dus dikke prima!
Foto's online doe ik helaas niet aan, hoe graag ik mijn knapperd ook wil laten zien. Sorry.
Jaaaa, ik rammel als een gek. Durf het nog niet aan omdat de gyn zei dat je een jaar moet wachten. Mja.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef Stippelrientje het volgende:
![]()
![]()
![]()
*nieuwschierig is!
Soms wel, soms nietquote:Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef Stippelrientje het volgende:
![]()
![]()
![]()
*nieuwschierig is!
Ja gaat wel snel he? Dexter zit op de +1 lijn, waar Billie altijd op de -1 zat. Voor m'n gevoel gaat Dex dubbel zo hard in lengte.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:24 schreef Dot. het volgende:
Ik ben echt heel erg klaar met kinderen krijgen maar ik vind m'n mini nu alweer zo groot wordenIk vind zwanger zijn fijn en bevallen is niet leuk maar ook niet ontzettend erg, maar de babytijd vind ik gewoon zwaar dus wij houden het gewoon bij twee. Maar dan moet ze wel klein blijven hoor
Ja en ik vind thuiszitten ook zo sufquote:Op maandag 2 mei 2016 13:29 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ja gaat wel snel he? Dexter zit op de +1 lijn, waar Billie altijd op de -1 zat. Voor m'n gevoel gaat Dex dubbel zo hard in lengte..
Ik mis wel de vrijheid die we bij Billie al hadden. Ergens zin in? Hop, er naartoe. Nu vinden we de slaap en rust die baby nodig heeft veel belangrijker. dan komt de spontaan weggaan-activiteit meer aan op 1 van ons met kleuter en dan vooral in het weekend.
Maar goed, komt wel weer.
In gewone kleren laten slapenquote:Op maandag 2 mei 2016 14:02 schreef Dot. het volgende:
Ja maar dan moet peuter wel mee willen en die heeft de laatste tijd een heftige afkeer tegen aankleden
Ik heb een vieslelpeuterquote:Op maandag 2 mei 2016 14:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
In gewone kleren laten slapen![]()
![]()
Ben erg benieuwd naar alle dreumes/peuter/kleuterkuren die nog komen
Ik zou ook mijn bevalling graag over willen doenquote:Op maandag 2 mei 2016 13:19 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet![]()
Ik ben wel (bijna ziekelijk) jaloers op hoogzwangere vrouwen. Ik ben nooit hoogzwanger geweest voor mijn gevoel. Ik was nog zo aan het genieten van mijn zwangerschap en opeens was ik bevallen. Nu wil ik zo ontzettend graag weer zwanger zijn om het nu goed af te maken. Alleen ook bij mij heeft de Gyn. gezegd dat ik beter een jaar kan wachten.
Volgens mij heb ik het een en ander ook nog niet helemaal verwerkt omtrent mijn bevalling....
- Edit - ter info: ingeleid na 37 w en 6 d i.v.m. HELLP.
Ja maar dan zitten ze op school dus dat is lekker rustigquote:Op maandag 2 mei 2016 14:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh en hier blijft het ook zeker weten bij twee kinderen. Ik wil vooral geen ishetwelgezondstress meer. En zwanger zijn vind ik alleen leuk als er geen andere kinderen in huis rondlopen.
Maar ja.
Dat zeg ik nu hè.
Ooit zitten ze allebei op school en ja ach, wie weet is het huis dan wel heel leeg overdag.
Ja! Ik rammel behoorlijk. Maar niet omdat baby zo snel groot wordt, vooral omdat ik zelf zo enorm heb genoten van (met name de laatste fase van) mijn zwangerschap, kraamtijd en alles daarna. Ik zit al ruim acht maanden op een roze wolk en ervaar die babytijd nu itt bij oudste ook niet als zwaar, maar als fantastisch. (Ja ik weet hoe lame dit klinkt als je dat zelf niet hebt, sorry! Ik gun dit iedereen!quote:Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef Stippelrientje het volgende:
![]()
![]()
![]()
*nieuwschierig is!
Precies. Weet nu ook beter wat ik wel en niet wil en dat ik het gewoon kan.quote:Op maandag 2 mei 2016 14:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik zou ook mijn bevalling graag over willen doen
quote:Op maandag 2 mei 2016 17:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vond mijn keizersnede het beste anticonceptiemiddel (Dit.Nooit.Meer), maar dat gevoel is alweer weg, en nu zit ik weer in mn oude vertrouwde rammelkamp
Oh en mensen kijk nou ik heb zo'n gulle lach op de foto gekregen!!
[ link | afbeelding ]
Wij gebruikten gewoon een (wegwerp)washandje Jantina..quote:Op maandag 2 mei 2016 18:35 schreef JantinaGr het volgende:
Ik rammel ook nog niet.
Welke snoetenpoetsers gebruiken jullie? Ik vind die doekjes handig, vooral na het groentenhapje. Maar die ik nu gebruik, van Lidl, stinken naar aardbeien en werken niet zo goed bij plakhandjes.
Snoetpoetsers van de aldi. Sensitive, dus zonder geur.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:35 schreef JantinaGr het volgende:
Ik rammel ook nog niet.
Welke snoetenpoetsers gebruiken jullie? Ik vind die doekjes handig, vooral na het groentenhapje. Maar die ik nu gebruik, van Lidl, stinken naar aardbeien en werken niet zo goed bij plakhandjes.
Wij gebruikten deze .. Droge!quote:Op maandag 2 mei 2016 18:44 schreef JantinaGr het volgende:
Wegwerpwashandjes. Check. Maar komt dat niet op hetzelfde neer, daar zit toch ook het e.a. in?
Aldi. Check! Sensitive en geurloos. Good to know!
Kruidvat, chemisch ruikend, die moet ik dus niet proberen.
+1!quote:
Ik heb nu een pak billendoekjes van Neutral op tafel liggen daarvoor.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:35 schreef JantinaGr het volgende:
Ik rammel ook nog niet.
Nee hoor, doe ik ook. Eerst wel snoetenpoetsers gebruikt, maar die vond ik zo enorm stinken. Dus toen gewoon de billendoekjes en dat werkt prima.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:27 schreef SaskiaR het volgende:
Ik pak altijd gewoon een billendoekje, of is dat gek?
Ja, dat hoor ik dus ook wel van meerdere mensenquote:Op maandag 2 mei 2016 20:23 schreef Lamb29 het volgende:
Twist hier dus ruim uit de luiers.... Maar we zitten er beide zo zonder wennen weer in. Voelt heel logisch dit verschil!
True! Wij hebben t nu makkelijker maar straks met een eigenwijze 190.000 vragen kleuter en beginnende puber zullen we wel even achter onze oren krabben.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:26 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, dat hoor ik dus ook wel van meerdere mensenen ergens is dat natuurlijk ook gewoon zo.
Maar wat je zegt: voor jullie voelt het verschil heel logisch en ik dénk dat het inderdaad ook gewoon een gevoelskwestie is, en daarom heel persoonlijk.
Ken genoeg mensen die bewust (of onbewust) een groter leeftijdsverschil tussen de kindjes hebben en daar heel blij mee zijn, maar gevoelsmatig neig ik toch naar minder verschil, en dan maar 'even doorbijten' ()
Dat eerste weet ik ook nog steeds niet, dat tweede welquote:Op maandag 2 mei 2016 20:34 schreef LadyBlack het volgende:
Zoiets speelt bij mij ook wel een beetje mee Bloesem; ik heb nu een ingeleide bevalling met ruggeprik gehad, en een keizersnede. En dat voelt -totaal irrationeel- als een soort nep, alsof ik het nog steeds niet zelf heb gedaan.
Anderen denken "wees blij!", maar ik zou wel willen weten hoe persdrang voelt, of het hoofdje dat staat...
Ja, precies wat je zegt. Als ik of anderen 't ook hebben over mijn 'bevalling', voelt dat verkeerd. Ik ben niet bevallen. Het kindje is gehaald (geen idee waar) Klein trauma is dat trouwens wel, maar goed, dat zijn andere verhalen.quote:Op maandag 2 mei 2016 20:34 schreef LadyBlack het volgende:
Zoiets speelt bij mij ook wel een beetje mee Bloesem; ik heb nu een ingeleide bevalling met ruggeprik gehad, en een keizersnede. En dat voelt -totaal irrationeel- als een soort nep, alsof ik het nog steeds niet zelf heb gedaan.
Anderen denken "wees blij!", maar ik zou wel willen weten hoe persdrang voelt, of het hoofdje dat staat...
Dat dus!quote:Op maandag 2 mei 2016 20:41 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja, precies wat je zegt. Als ik of anderen 't ook hebben over mijn 'bevalling', voelt dat verkeerd. Ik ben niet bevallen. Het kindje is gehaald (geen idee waar) Klein trauma is dat trouwens wel, maar goed, dat zijn andere verhalen.
Bij mij zei iemand "wel lekker makkelijk!" Die heb ik nog wel even vriendelijk de wond laten zien en verteld hoe 't is om een kindje met dippende hartslag te hebben. Zak hooi.
quote:Op maandag 2 mei 2016 20:13 schreef silliegirl het volgende:
W. doet weer wat nieuws. Hij wil sinds 16:00 veel drinken (gaan we nu ineens weer clusteren?) en ligt nu te slapen. Normaal drinkt ie tussen 19 en 22:30 veel en wil dan pas slapen.![]()
Oh, en hij kan zn sokken uittrekken. Had ik eindelijk sokken die niet afzakken, gaat 'ie ze zelf uitdoen
quote:Op maandag 2 mei 2016 19:46 schreef Missladybug het volgende:
Heftige babyrammels hier.
Toevallig gister gesprek over gehad met ML.
Komt erop neer dat wij er vanaf nu weer voor gaan
Erg lastig dat niet weten!quote:Op maandag 2 mei 2016 19:42 schreef LuDann het volgende:
Ik maak een hydrofiel nat, ik heb er toch 300 duizend liggen.
Rammelen... heel soms. Ik loop nu natuurlijk 3 dagen per week op het CB rond en daar zie ik heel veel baby's. Maar eerlijk gezegd is dat juist een goed anti-rammel middel. Want ik zie ook alle mogelijke problemen die er zijn qua huilen, eten en slapen. Ik wil bovendien eerst dat met Wolk alles goed op de rit is, dat ze gezond is. En dat ze eens langer dan 3 uur achter elkaar slaapt en niet denkt dat het tussen 2 en 5 uur 'snachts partytime is.
En ik heb nog steeds een tikje van mijn bevalling. Hij was echt niet zo dramatisch ofzo maar het viel me gewoon erg tegen, de ks. Ik heb voor de verwerking ook alle papieren over mijn bevalling aangevraagd bij het ziekenhuis, daar moest ik voor betalen en wekenlang op wachten. Was ik laatst bij mijn eigen CB en zag ik in het systeem de verwijsbrief staan. Staat daar in dat de ks vanwege foetale nood was. Dat was nieuw voor mij. Denk je alles uitgezocht te hebben... Irritant hoor, je hebt kennelijk nooit alle info.
+3quote:
Dat is zeker een gouden gulle lach!quote:Op maandag 2 mei 2016 17:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vond mijn keizersnede het beste anticonceptiemiddel (Dit.Nooit.Meer), maar dat gevoel is alweer weg, en nu zit ik weer in mn oude vertrouwde rammelkamp
Oh en mensen kijk nou ik heb zo'n gulle lach op de foto gekregen!!
[ link | afbeelding ]
wat een tof jasje!quote:Op maandag 2 mei 2016 16:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik rammel absoluut niet. Misschien kan dat pas als je langer dan 3 uur achter elkaar slaapt, of als dutjes overdag langer duren dan gemiddeld een half uur?
Wij waren gymnastieken in het park..
[ afbeelding ]
Welke nona? Tof de four winds. Is het een blend of katoen die je hebt besteld?quote:Op maandag 2 mei 2016 16:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Sara wat is T snel!
Hnghng doet hij hier alleen bij t in slaap vallen, zeg maar een soort opgeef geluidje. Dan is ie zo weg![]()
Hier rammel ik wel. Maar we hebben afgesproken dat we volgend jaar rond deze tijd mijn spiraal laten verwijderen. Mits man of thuis kan werken of voor de file uit kan rijden (dus tijdig weg), kan hij dat niet, dan moeten we even wachten tot G zelfstandiger is (kan lang duren want hij is met alle ontwikkeling traag)
Ooh mijn nona is verhuisd naar Cholula en nu heb ik een yaro four winds besteld![]()
Ja leeftijd is hier ook wel een dingetje. Ik ben nu al enige tijd 36 30 en wie weet duurt het weer zo lang voordat er een wurmpie zich aandient... Of de risico's op latere leeftijd dat die groter worden en zulks... Of de vergrote kans op meerlingenquote:Op maandag 2 mei 2016 15:44 schreef SaskiaR het volgende:
Ik rammel nog niet, en man wil er echt niet nog een. Ons leven is nu al zo veranderd, we hebben beide zo weinig tijd ten opzichte van vroeger... Als we er nog een hebben zouden we nog minder tijd voor onszelf hebben. Mijn dagen bestaan nu al aan werken en voor N. zorgen, veel hobbies heb ik allang opgegeven. En dan is N. nog een heel makkelijk kind ook.
Maargoed, misschen ooit, als N. 4 is en naar school gaat.... Anderzijds ben ik dan al 39, dus misschien is het dan wel te laat. We zien het wel dus
ik heb dat de eerste keer ook niet gedaan een godsvermogen uitgegeven.quote:Op maandag 2 mei 2016 15:39 schreef Mariposas het volgende:
mmer dat ik die eerste keer zwanger/bevallen niet weer opnieuw kan beleven. Dat alles nieuw en spannend is en je heerlijk onwetend bent. En vooral dat je er in alle rust van kan genieten. En je helemaal los kan gaan qua aankopen.
Zijn jullie nu al serieus aan het pogen?quote:Op maandag 2 mei 2016 15:29 schreef Selvaria het volgende:
Ik rammel echt vreselijk en ook al best een tijdje weer, maar als we dan weer een dag of nacht from hell hebben gehad ben ik altijd blij dat ik nog niet zwanger ben / die tweede er nog niet is.Aan de andere kant weet ik ook gewoon dat het tropenjaren zullen zijn als we 2 kindjes redelijk kort op elkaar willen. Ik hoop zo dat het ons gegund is, nog zo'n leukerd als N.
Dat lijkt mij ook fijn. Dat niet helemaal alles hoeven te verbouwen tijdens zwangerschap. Of op zijn minst tweede en derde trimester niet.quote:Op maandag 2 mei 2016 15:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Rammelen doe ik echt nog niet. Ik geniet nog zo van M nu, wat ze allemaal doet en leert. Maar een tweede komt er (ervanuit gaande dat dat allemaal lukt dan) zeker wel. En drie sluit ik op voorhand ook niet uit. Het lijkt me ook al wel fijn om zwanger te zijn zonder dat we nog een heel huis moeten verbouwen en ik de helft van de zwangerschap bij mijn ouders woon (wat op zich prima ging hoor)
De slimstequote:Op maandag 2 mei 2016 15:12 schreef Limone het volgende:
Oooh ik zou wel vijf kinderen willen! Maar dat is niet te betalen, joh. Of laat ik dan alleen de leukste studeren?![]()
Een derde komt er waarschijnlijk wel. Ik rammel nu alleen echt nog niet. Ik vind zwanger zijn heerlijk en ik heb een goedje voor bevallen, maar de impact die het op de andere kinderen heeft ben ik nog niet vergeten. Daarbij vind ik dat S. nog wel een tijdje aandacht genoeg mag krijgen. Hij is nu nog mijn kleine knuffelbaby, daar wil ik nog wel even tijd aan besteden. Maar mijn man is hoogbejaard, dus heel lang zal het ook niet duren.
Oh hier idem. Mijn man rammelt zo hard die wil er wel zes of zo. Ik krijg ook steeds mini wurm op foto's te zien en zulks. "Kijk nouquote:Op maandag 2 mei 2016 14:47 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Precies. Weet nu ook beter wat ik wel en niet wil en dat ik het gewoon kan.
Als het aan man had gelegen was ik overigens nu al weer zwanger geweest. Hij rammelt
Dat aandacht verdelen vind ik ook wel een puntje..quote:Op maandag 2 mei 2016 14:29 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ja! Ik rammel behoorlijk. Maar niet omdat baby zo snel groot wordt, vooral omdat ik zelf zo enorm heb genoten van (met name de laatste fase van) mijn zwangerschap, kraamtijd en alles daarna. Ik zit al ruim acht maanden op een roze wolk en ervaar die babytijd nu itt bij oudste ook niet als zwaar, maar als fantastisch. (Ja ik weet hoe lame dit klinkt als je dat zelf niet hebt, sorry! Ik gun dit iedereen!) Ik vond het zoveel heftiger toen, nu geniet ik alleen maar. Dus dat wil ik heel graag nog eens meemaken. Maar de lat ligt ook hoog daardoor, de kans is best aanwezig dat de volgende keer tegenvalt door deze ervaring.
Dus misschien moet ik dit gewoon maar koesteren. Want rationeel gezien is de kans dat er een derde komt niet zo heel groot. En twee is praktisch gezien wel zo handig. Maar emotioneel wil ik er nog wel drie(Alleen zou ik dan voor m'n gevoel niet genoeg aandacht aan elk kind kunnen besteden.)
Dus tja.
klinkt toch goed!quote:Op maandag 2 mei 2016 14:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh jongens. Ik heb net zowaar vijf-en-twintig hele minuten instilte
in de tuin in de zon gezeten. Warmte, rust. Gekabbel van de vijver van de buren. Vlindertjes. Een mier bekeken die een kruimeltje versleepte.
En toen.
Toen had Tas zichzelf ondergepoept en krijste hij Annie wakker uit haar middagslaapje.
Maar het waren 25 heerlijke minuten.
gelukkig komt er beter weer aanquote:Op maandag 2 mei 2016 14:02 schreef Dot. het volgende:
Ja maar dan moet peuter wel mee willen en die heeft de laatste tijd een heftige afkeer tegen aankleden
Volgens SHO-principes ben je dan al zwangerquote:Op maandag 2 mei 2016 21:08 schreef Selvaria het volgende:
Nee Stippel, nog niet hoor.Maar echt lang willen we ook niet meer wachten.
quote:Op maandag 2 mei 2016 21:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Volgens SHO-principes ben je dan al zwanger
quote:Op maandag 2 mei 2016 21:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Volgens SHO-principes ben je dan al zwanger
ik kon mij iets heugen van N een jaar en dan pogen..quote:Op maandag 2 mei 2016 21:08 schreef Selvaria het volgende:
Nee Stippel, nog niet hoor.Maar echt lang willen we ook niet meer wachten.
quote:Op maandag 2 mei 2016 20:49 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat dus!
Hier de keuze gemaakt voor een geplande ks. Bijna niemand kent de ware reden, toch kreeg ik van een iemand die de reden wel kent een "goh, kies je nou echt voor de weg van de minste weerstand?"
Ik heb dat ondanks ruggeprik gevoeld... dat kan dus ook..quote:Op maandag 2 mei 2016 20:34 schreef LadyBlack het volgende:
Oh tof een bakfiets!quote:Op maandag 2 mei 2016 20:28 schreef Bloesem. het volgende:
Hoor ik daar eierstokken rammelen?Ik rammel aan alle kanten. Het mag alleen nog niet (bijna) en om te baren moet je batsen en daar ben ik nog niet zo aan toe. Ik ga geen anticonceptie gebruiken. We zien wel hoe 't loopt
Man is ook enthousiast, dat scheelt, haha. M'n bevalling.. tsja 't heet geen tweede kans dus zo wil ik 't niet noemen (en mini is gekomen zoals ze is gekomen en dat is ok) maar ik zou graag nog wel eens iets meemaken van een bevalling (weeën en ontsluiting en zo)
Ik geniet nu trouwens nog met volle teugen van miniWe hebben een bakfiets en die is zo enorm gaaf!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de middag mijn ouders opgehaald en naar een pannenkoekenhuis met speeltuin en drie verdwaalde konijnen en 100 kippen gegaan. Wurm zijn ogen uitgekeken naar andere kinderen en samen met mij op een schommelband gelegen. Eerst secondes WHihiiiiiiihahahahha en daarna![]()
![]()
![]()
whihiihihiahahahha
Op het terras mijn meneer en mijn vader een biertje genuttigd. En wurm had mijn rietje uit mijn drinken gepikt. Pakt mijn meneer het flesje.. zit wurm er als een vogeltje boven...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Wat een gekke opmerkingquote:Op maandag 2 mei 2016 21:29 schreef Malteser het volgende:
Nu het over rammelen en brusjes gaat.
Twix vorige week heerlijk slapend in de doek bij Ikea.
"Wat een lief meisje, hoe heet ze?"
"Lief issie zeker, het is een jongetje en hij heet Twix."
"Och een jongen ja? Hij heeft wel een fijn meisjessnoetje. Wil je ooit nog een kindje?"
"Wat een persoonlijke vraag. Maar uhm, we zien wel of het ons gegeven is."
"Hopelijk krijg je dan wel een meisje."
![]()
Wij wisten bij Twix het geslacht niet en hadden allebei geen voorkeur. Niet misschien, niet een beetje, gewoon niet. En hier is een tweede nog niet aan de orde maar ik zou wederom geen voorkeur hebben. En waar ik dacht dat er een soort taboe rust op het hebben van een voorkeur lijkt men het gek te vinden dat ik niet liever een meisje zou willen. Is het heel gek dat het me niks uit maakt? Ook niet diep in mijn hart enz. Een tweede knul lijkt me super! Een meisje lijkt me ook super!
Oh hihi ja! Dat is ook zo. Wij hebben geboft met wat spullen. Stoel bijvoorbeeld op de babyshower gehad. De maxicosi van mijn schoonzus gehad. Die was nog gewoon goed en hardstikke nieuw. Mijn moeder had een zooi beddengoed en hydrofielen en wat kleding samen met ons gekocht als cadeautje. Een bad met standaard van mijn zusquote:Op maandag 2 mei 2016 21:32 schreef Mariposas het volgende:
Stippel, aan de meubels hebben wij ¤100 uitgegeven want ook opgeknapte krijgertjes, maar al het andere bij elkaar, van spuugdoekje tot Maxi Cosi, vond ik bij elkaar toch een aardige uitgave hoor!
mooie rode wangetjesquote:Op maandag 2 mei 2016 21:34 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nou, zeg dat! Ik stond ook echt zoals de smiley.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enniehow ik ben dus voornamelijk nieuwsgierig naar hoe het zou zijn om een 'gewone' kraamtijd te hebben, thuis, en dat mensen meteen naar je kindje komen kijken en dat mijn ouders en schoonouders het kindje meteen mogen vasthouden ipv pas na 3 weken, dat soort dingen. Maar ben ook heel bang dat een tweede ook te vroeg zou komen, en dan een ziekenhuisperiode met een kleine thuis, o nee.
Over KS en jongen/meisje.. serieus hè sommige mensen zijn zo lomp qua opmerkingen.. denken er misschien niet bij na maargoed.
Stippel, lekker genoten vandaag zo te zien en te lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar mijn kleine prinsesje maakt het leven al zoveel veel mooierVandaag lekker met haar, met een vriendin en haar kindje wezen wandelen. Ze had haar nieuwe uberschattige zomerjasje aan en zat de hele tijd verrukt te gillen in de wagen! Instant geluk dit
Ennuh... Malteser: wat een rare opmerking hoor! Ik heb soms het idee dat sommige mensen het erom doen door het geslacht van je kindje zogenaamd verkeerd te "raden". Kreeg vandaag ook de vraag of mijn volledig in het roze gekleede A'tje een meisje was...echt he
[ Bericht 22% gewijzigd door Aerenia op 03-05-2016 15:57:17 (Prive) ]
quote:Op maandag 2 mei 2016 21:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik rammel helemaal niet, maar ik herken wel dat tikkeltje jaloerse op zwangere vrouwen. Mijn zwangerschap verliep echt voorbeeldig, ik vond het heerlijk om zwanger te zijn. En toen was het ineens veel te vroeg voorbij.(Ben met 34 weken bevallen, geen verlof gehad, geen kraamtijd, ziekenhuisperiode waar ik zelf heel slecht tegen kon).
Dit herken ik: áls ik al per ongeluk voor een tweede zou willen gaan, zou ik heel graag een normale bevalling met ergens na 37 weken willen, zonder ziek kind in het ziekenhuis, met kraamzorg thuis... al die dingen die voor heel veel mensen gewoon zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enniehow ik ben dus voornamelijk nieuwsgierig naar hoe het zou zijn om een 'gewone' kraamtijd te hebben, thuis, en dat mensen meteen naar je kindje komen kijken en dat mijn ouders en schoonouders het kindje meteen mogen vasthouden ipv pas na 3 weken, dat soort dingen. Maar ben ook heel bang dat een tweede ook te vroeg zou komen, en dan een ziekenhuisperiode met een kleine thuis, o nee.
Over KS en jongen/meisje.. serieus hè sommige mensen zijn zo lomp qua opmerkingen.. denken er misschien niet bij na maargoed.
Ook het slecht kunnen verwerken herken ik, dat lukt nu pas een beetje (met hulp). Mocht je wat kwijt willen, weet me te vinden![]()
PMquote:Op maandag 2 mei 2016 21:41 schreef JufMariska het volgende:
/ontlurkt Zusje, wat een herkenbaar verhaalAls je 's van gedachten wilt wisselen...
Ja, het voelt een beetje als een verkeerde start of zo, je wil het opnieuw doen maar dat kan nooit met je eerste kindje en bij de tweede heb je geen garantie van tevoren dat het dan wel 'normaal' gaat. Oh wow dat verwerken is dus best wel een dingetje, als je er nu nog mee bezig bent. Ik had eigenlijk gehoopt dat het vanzelf over zou gaan na de 9 maanden ontzwanger periode, maar misschien is dat teveel struisvogel-gedrag/wishful-thinkingquote:Op maandag 2 mei 2016 22:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dit herken ik: áls ik al per ongeluk voor een tweede zou willen gaan, zou ik heel graag een normale bevalling met ergens na 37 weken willen, zonder ziek kind in het ziekenhuis, met kraamzorg thuis... al die dingen die voor heel veel mensen gewoon zijn.
Ook het slecht kunnen verwerken herken ik, dat lukt nu pas een beetje (met hulp). Mocht je wat kwijt willen, weet me te vinden
quote:Op maandag 2 mei 2016 22:12 schreef Aerenia het volgende:
Haha dat gerammel! Ben benieuwd wie van jullie als eerste weer in het lijstje in Z&G opduikt
Ik zou tzt eigenlijk ook wel een tweede willen, maar ben ook niet zo heul jong meer (bijna halverwege de 30) en moet eerst nog een leuke vent zoeken
Wat een geluk, zoals je het omschrijft, echt heerlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar mijn kleine prinsesje maakt het leven al zoveel veel mooierVandaag lekker met haar, met een vriendin en haar kindje wezen wandelen. Ze had haar nieuwe uberschattige zomerjasje aan en zat de hele tijd verrukt te gillen in de wagen! Instant geluk dit
Ennuh... Malteser: wat een rare opmerking hoor! Ik heb soms het idee dat sommige mensen het erom doen door het geslacht van je kindje zogenaamd verkeerd te "raden". Kreeg vandaag ook de vraag of mijn volledig in het roze gekleede A'tje een meisje was...echt he.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 mei 2016 21:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik rammel helemaal niet, maar ik herken wel dat tikkeltje jaloerse op zwangere vrouwen. Mijn zwangerschap verliep echt voorbeeldig, ik vond het heerlijk om zwanger te zijn. En toen was het ineens veel te vroeg voorbij.(Ben met 34 weken bevallen, geen verlof gehad, geen kraamtijd, ziekenhuisperiode waar ik zelf heel slecht tegen kon).
Zo herkenbaar. Die tranen vloeien hier ook nog regelmatig en verwerkt heb ik het zeker niet! Mocht je willen spuien, mag altijd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enniehow ik ben dus voornamelijk nieuwsgierig naar hoe het zou zijn om een 'gewone' kraamtijd te hebben, thuis, en dat mensen meteen naar je kindje komen kijken en dat mijn ouders en schoonouders het kindje meteen mogen vasthouden ipv pas na 3 weken, dat soort dingen. Maar ben ook heel bang dat een tweede ook te vroeg zou komen, en dan een ziekenhuisperiode met een kleine thuis, o nee.
N. is volgende week pas 1.quote:Op maandag 2 mei 2016 21:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
ik kon mij iets heugen van N een jaar en dan pogen..
Heb jij mijn man?quote:Op maandag 2 mei 2016 21:00 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Oh hier idem. Mijn man rammelt zo hard die wil er wel zes of zo. Ik krijg ook steeds mini wurm op foto's te zien en zulks. "Kijk nouKijk nou
Awwhhhhhh
"
"Neeeeeeej dat is gevaarlijk!!"
"KIJKNOUHOEeeeeeleukenlieffvvvvenzooooooowww!"
Ik weet niet of het helpt, maar W. wordt ook wakker als ik hem terugleg. Wat ik nu doe; ik schuif W. na het voeden tussen onze hoofdkussens (breed bed, dus daar tussen is zo'n 50 cm ruimte). Dan lig ik naast 'm, met m'n hand op zn buik en slaapt ie zo weer rustig verder en kan ik ook normaal liggen..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:
inderdaad, beterschap voor de kotsbabies!
Boh, ik zat er vannacht helemaal doorheen. Ik ben zo langzamerhand de vele nachtvoedingen wel zat. Als hij alleen maar zou drinken en daarna door zou slapen zou het ok zijn. Maar, nu is het drinken, daarna minstens een half uur liggen woelen en af en toe huilen, en het liefste mijn hand vast houden. Als ik hem niet terug leg in de co-sleeper maar laat liggen waar hij lag te drinken dan is alles goed. Maar, dan slaap ik zo slecht. Vannacht heeft baby dus op mijn plaats geslapen, en ik pogingen gedaan te slapen met mijn hoofd in de co-sleeper en de rest van m'n lichaam op het voeteneind. Sliep niet zo lekker...
hier wordt hij niet wakker, alleen maar erg onrustig. Hij slaapt gewoon door de hele tijd...Ik alleen niet. Tussen de hoofdkussens kan niet, daar is maar 10 cm ruimte ofzo.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:46 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik weet niet of het helpt, maar W. wordt ook wakker als ik hem terugleg. Wat ik nu doe; ik schuif W. na het voeden tussen onze hoofdkussens (breed bed, dus daar tussen is zo'n 50 cm ruimte). Dan lig ik naast 'm, met m'n hand op zn buik en slaapt ie zo weer rustig verder en kan ik ook normaal liggen..
Niet.quote:
Crap... Briefje gevonden...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:46 schreef Lamb29 het volgende:
Nou hè! Controle freak meld zich! Mijn agenda is nu mijn Bijbel. Schrijf alles op het want 3 min later ben ik t kwijt.
Nu mijn briefje met daarop mijn voeding tijden kwijt. Hopelijk ligt hij dus nu aan de goede borst
Pluseinz, dat doe ik ook zo. Die cosleeper staat er alleen nog om mijn kussen in te schuiven en dan lig ik ongeveer net zoals jij schetst Jager. Wat onwijs irritant dat je zelf niet kan slapen!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:46 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik weet niet of het helpt, maar W. wordt ook wakker als ik hem terugleg. Wat ik nu doe; ik schuif W. na het voeden tussen onze hoofdkussens (breed bed, dus daar tussen is zo'n 50 cm ruimte). Dan lig ik naast 'm, met m'n hand op zn buik en slaapt ie zo weer rustig verder en kan ik ook normaal liggen..
Neen, wel een Adriana...quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:55 schreef Jagärtrut het volgende:
gefeliciteerd, Adrian4 (zijn er ook Adrian1,2 en 3?)
Herkenbaarquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:54 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Crap... Briefje gevonden...
Andere kant moest
Ja heb je echt een briefje? Geweldigquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:54 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Crap... Briefje gevonden...
Andere kant moest
Ik heb dat bij ieder willekeurig systeem dat ik wil gebruiken. Je schijnt als je iets 40 dagen iedere dag doet een nieuwe hersenverbinding aan te maken, maar dat haal ik nooitquote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:56 schreef Mariposas het volgende:
Ja precies, zo'n systeem is leuk maar als hè het systeem niet kan onthouden...
Dit zal het zijn danquote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:00 schreef LadyBlack het volgende:
E ging zitten vanuit buikligging geloof ik, dan kwam ze op haar knietjes te zitten, en dan draaide ze die -in zo'n voor volwassenen onmogelijke beweging- naar voren.
M doet het zo:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:58 schreef twist02 het volgende:
Beterschap voor alle zieke baby's!
Weinig tips voor de lastige nachten helaas...
Oei, da's balen mm!Ik bedenk me nu dat wij eigenlijk niet echt oude kleertjes hebben ook...
maar ik redeneerde eerst dan ook dat ze nu vast al wel zou lopen enzo
Domme vraag misschienmaar hoe gaan baby's eigenlijk zitten?
Vanuit welke houding zeg maar?
Het lukte onze Minion vandaag voor het eerst (ze was zelf ook nogal verbaasd), maar dat was meer geluk dan wijsheid volgens mij... Ze had zich aan de onderste trede van de trap opgetrokken tot die W-zit waar het laatst over ging. En toen draaide ze zich opeens om, over één voetje heen zeg maar, totdat ze op d'r kont zat.
Annie deed het zo:quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:06 schreef twist02 het volgende:
[..]
Dit zal het zijn dan
* twist02 heeft het net als een malloot op 100 manieren geprobeerd
Ik doe het nog steeds. Stofzuigen voor kind terugkomt van school (zandbak) of in de tuin heeft gespeeld (zandbak en berg blaadjes).quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:54 schreef Jagärtrut het volgende:
faal: stofzuigen vlak voordat je wat gaat eten met baby...
Boks! Vanmiddag gedweild. Net wraps gegeten met een dreumes.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:54 schreef Jagärtrut het volgende:
faal: stofzuigen vlak voordat je wat gaat eten met baby...
klopt! Ach, de stofzuig frequentie gaat toch omhoog. Nu nog een dweilsysteem aan T's kleren fabriceren zodat de grond goed schoon wordt. Nu zijn z'n t-shirts regelmatig erg stoffig..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nouja, het zou nog viezer zijn geweest wanneer je niet had gestofzuigd/gedweild/gebadderd toch?
Joh, heb jij dit pakje nog niet?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
klopt! Ach, de stofzuig frequentie gaat toch omhoog. Nu nog een dweilsysteem aan T's kleren fabriceren zodat de grond goed schoon wordt. Nu zijn z'n t-shirts regelmatig erg stoffig..
ik vind de tafel en de vloer schoonmaken stommer dan T schoonmaken.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:23 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou soms na het eten het liefst L met kleding, slab en alles onder de douche zetten, ik word altijd een beetje moedeloos bij de gedachte waar ik moet beginnen... Of in m'n vingers knippen en *poef* schoon en in slaapzak klaar om naar bed te gaan.
wow, dat klinkt perfekt!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:46 schreef Selvaria het volgende:
Ik vind de troep juist reuze meevallen, en N. smeert echt wel.Doekje over de handjes, dan snel over het tafelblad zodat ze zich niet weer kan bevuilen, doekje over haar gezicht en vervolgens de vloer nog even afnemen. Alleen als ze broccoli heeft gegeten en die kleine stukjes overal zitten zie ik het even niet zitten.
Wat minder is is dat ze nu ineens met haar handjes de zijkant van haar hoofd vastgrijpt (zoals bij "op je boze bolletje allebei) op willekeurige momenten. Niet zo'n goede combi met haartjes die net beginnen te groeien en bijvoorbeeld pasta met tomatensaus.
![]()
Stofzuigen zouden we nu N. zoveel kruipt wel vaker mogen doen, maar ik krijg dat nog niet echt in mijn systeem. Ach, stof gaat er ook wel af in de wasmachine.![]()
N. heeft hier op vakantie echt zo'n heerlijk ritme, ik hoop echt dat ze dat thuis ook volhoudt.Slapen van 20.30-07.00, dan ontbijten/douchen/spelen, slapen van 09.30-10.30, lekker naar buiten van alles bekijken, terug naar het appartement rond 15.00, slapen tot 17.00, lekker een hapje eten ergens en dan dus 20.30 weer naar bed. Ze doet het zo fantastisch hier.
Als die reden dezelfde is als bij mijn oudste is dat echt een enorme kutopmerking. Had diegene geen verstand? Of was die ineens vergeten wat....... Nouja laat maar.....quote:Op maandag 2 mei 2016 20:49 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat dus!
Hier de keuze gemaakt voor een geplande ks. Bijna niemand kent de ware reden, toch kreeg ik van een iemand die de reden wel kent een "goh, kies je nou echt voor de weg van de minste weerstand?"
zo slaap ik al maandenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:
inderdaad, beterschap voor de kotsbabies!
Boh, ik zat er vannacht helemaal doorheen. Ik ben zo langzamerhand de vele nachtvoedingen wel zat. Als hij alleen maar zou drinken en daarna door zou slapen zou het ok zijn. Maar, nu is het drinken, daarna minstens een half uur liggen woelen en af en toe huilen, en het liefste mijn hand vast houden. Als ik hem niet terug leg in de co-sleeper maar laat liggen waar hij lag te drinken dan is alles goed. Maar, dan slaap ik zo slecht. Vannacht heeft baby dus op mijn plaats geslapen, en ik pogingen gedaan te slapen met mijn hoofd in de co-sleeper en de rest van m'n lichaam op het voeteneind. Sliep niet zo lekker...
even checken.. Twee meter hoog en type schotse kiltdrager?quote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:15 schreef LuDann het volgende:
Oh en in de nacht wil ze haar speen ook niet meer. Ze wil alleen maar lurken aan de borst, de speen wordt rigorous weggegooid. Dat werkt me wel enorm op mijn zenuwen eerlijk gezegd, dat ze dan 2 uur lang aan de borst ligt maar niet drinkt. Wordt er een beetje kriegelig van ofzo, geïrriteerd. Heb dat nog niet eerder gehad. Maar het is dat of ze wordt helemaal wakker en gaat spelen, dan duurt het nog veel langer voor ze weer slaapt.
Weet iemand daar iets op?
Ik weet niet wat de reden van jouw ks is (sorryquote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:51 schreef McLaura het volgende:
[..]
Als die reden dezelfde is als bij mijn oudste is dat echt een enorme kutopmerking. Had diegene geen verstand? Of was die ineens vergeten wat....... Nouja laat maar.....
Hmm tis niet echt clusteren wat ze doet, ze drinkt niet.quote:
Nou! Die van mij komt als ze in haar bedje staat met haar hoofd nog niet eens tot de rand. Wat een verschil zeg.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:58 schreef Selvaria het volgende:
Allemachtig mlb, dat is met recht een babysaurus.![]()
H&M heeft maat 92 op de baby en kinderafdeling, misschien vallen die bij babyafdeling breder? H&M viel hier zowieso altijd te breed. En volgens mij zag ik er laatst ook wide-fit broeken. Verder, Zara heeft ook brede modellen waar mijn kind in verzuiptquote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:37 schreef Missladybug het volgende:
Vraag voor de babysaurusmama's.
Welke broekjes vallen echt breed? 86 begint echt krap te zitten, maar maat 92 is vaak voor lopende kindjes, en die zijn vaak toch al wat babyvet kwijt, en hebben dus een andere pasvorm.
Mijn kind heeft echt een dikke bips
Fijn dat ze koortsvrij isquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:09 schreef Selvaria het volgende:
Geen koorts meer gezien hier gelukkig, Malteser.Ik denk dat we misschien toch te langet haar in de zon hadden gewandeld die dag, ondanks dat ik dacht wel opgepast te hebben.
![]()
Vandaag was het een stuk warmer en hebben we veel rustiger aan gedaan, maar ging alles wel zonder problemen.
Zijn die broekjes dan niet veel te kort als hij bijna 68 cm is?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:02 schreef Malteser het volgende:
Selvaria, wat fijn! Geniet er lekker van! N geen koorts meer gehad?
Missladybug, wat een leukerd. En heb helaas geen broekjestips. Mijn jongetje zit met 7,5 maand nog in broekmaat 62 #smallebillen.
Kind poetsen vind ik niet erg, maar de kinderstoel vind ik een schijtklus.
Oh, zeef... Gaat dat ooit over?
Ja, van wat ik erover kan vinden lijkt dit er wel een beetje op. Ik heb voor de zekerheid maar even een test gedaan, ben niet zwanger (gelukkig).quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:31 schreef L0t.. het volgende:
Klinkt als nursing agitation LuDann. Ik heb het ook enorm gehad tijdens de zwangerschap. Oudste was toen al wel 2,5 maar het is echt een kutgevoel, alsof je gewoon gaat borrelen vanbinnen. Oplossing was bij mij in eerste instantie echt een wekker instellen voor hoe lang ze mocht drinken zodat ik echt kon aftellen. Dan was het iets beter te houden voor mij. Uiteindelijk was de oplossing hier stoppen met de bv maar dat was een hele andere situatie natuurlijk.. Het komt voornamelijk voor tijdens zwangerschap maar ik neem aan dat dat niet het geval is bij jou.
Vandaag is ze precies 11 maanden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:11 schreef Mariposas het volgende:
Wow missladybug wat is Mies groot!hoe oud is ze ook alweer?
Ludann, dat klinkt heel herkenbaar. L wilde nooit een speen, alleen tepel. Ik snap precies wat je bedoelt qua gevoel. Van drinken kon ik wel
In slaap vallen, maar door dat gesabbel voelde het echt alsof m'n zenuwen op scherp stonden, heel unheimisch gevoel.
Ik koppelde maar na 10 minuten af, en dan was het wel even huilen. Maar L was nooit echt wakker-wakker 's-nachts (de laatste tijd wel). Wat doet ze als je haar wakker weglegt in haar eigen kamer?
Ik vond dit wel een logisch verhaal: http://www.oeiikgroei.nl/(...)eding-en-tandbederf/quote:Op woensdag 4 mei 2016 06:39 schreef Mariposas het volgende:
Hm, buiten deze propaganda sites (nouja vooral bv.com) lees ik wel wat wisselende informatie over borstvoeding en tandbederf.
DMquote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:52 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de reden van jouw ks is (sorry) maar ik vond het ook een nare opmerking. Zeker als je weet hoeveel gesprekken er aan vooraf zijn gegaan met vk en gyn voor ik de knoop überhaupt door durfde te hakken.
Hier wat wetenschappelijk onderzoek:quote:Op woensdag 4 mei 2016 06:39 schreef Mariposas het volgende:
Hm, buiten deze propaganda sites (nouja vooral bv.com) lees ik wel wat wisselende informatie over borstvoeding en tandbederf.
Wat een tenenkrommende taalfouten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 08:50 schreef LadyBlack het volgende:
En nog een linkje, deze is interessant voor (moeders van) eczeemklantjes: http://www.skinwiser.nl/k(...)ale-olie/obj10591938
Is net wat je wil denk ik, als je gewoon al voor de routine wil gaan poetsen kan je ook t hele mondje zachtjes doen denk ik. Dan went je kleine er wel goed aan..quote:Op woensdag 4 mei 2016 08:59 schreef Aerenia het volgende:
Even een domme vraag![]()
Als er 1 tandje is doorgekomen en je begint met poetsen, dan poets je toch alleen dat tandpuntje? Kan me heugen dat een vriendin van mij vrolijk het hele tandvlees boven en onder van dr baby stond te poetsen...lijkt me een beetje raar
Qua poetsen hoeft het denk ik niet nee, maar het is wel handig om alvast te oefenen voor er wel iets zitquote:Op woensdag 4 mei 2016 08:59 schreef Aerenia het volgende:
Even een domme vraag![]()
Als er 1 tandje is doorgekomen en je begint met poetsen, dan poets je toch alleen dat tandpuntje? Kan me heugen dat een vriendin van mij vrolijk het hele tandvlees boven en onder van dr baby stond te poetsen...lijkt me een beetje raar
Sommige broeken zijn te kort en heb ik weggelegd, want ik heb een hekel aan hoog water. Maar er zijn er genoeg die nog lang genoeg zijn. Of die een boordje hebben onderaan wat nu niet meer omgeslagen zit. De ene 62 is de andere niet, dat scheelt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:29 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zijn die broekjes dan niet veel te kort als hij bijna 68 cm is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopen dat ze zo nog even snel gaat slapen zodat we uitgerust de deur uitgaan. Maar daar ziet het niet naar uit tot nu toe, ze zal wel instorten op het moment dat we moeten gaan.![]()
quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:11 schreef LuDann het volgende:
Beterschap aan alle sneutjes! Laten we hopen dat als het mooie weer aanhoudt dat het even wat minder wordt met alle verkoudheden en virusjes.
Nou, het lijkt erop dat mijn baby zo toch echt meegaat naar college.Ik heb geen oppas en mijn ouders wil ik nu echt niet vragen.
Mocht ze nu niet gaan slapen, is het dan mogelijk haar lekker in de doek te knopen, zodat ze bij jou kan slapen tijdens college?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopen dat ze zo nog even snel gaat slapen zodat we uitgerust de deur uitgaan. Maar daar ziet het niet naar uit tot nu toe, ze zal wel instorten op het moment dat we moeten gaan.
Succes!
Ze gaat sowieso in de doek of zak.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:14 schreef Malteser het volgende:
[..]
Mocht ze nu niet gaan slapen, is het dan mogelijk haar lekker in de doek te knopen, zodat ze bij jou kan slapen tijdens college?
Succes!
Ja, dat lijkt mij ook handig. Mja. Ze doen het er maar mee, gelukkig zijn het maar 2 uurtjes.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben ook eens op een wetenschappelijke conferentie geweest met N. Maar toen had ik een vriendin mee die op N. paste tijdens de praatjes...
Wel een beetje, maar ik kijk er ook naar uit om rustig te kunnen werken! Mijn man vindt het vreselijk, die wilde eerst helemaal niet dat ze naar het kdv zou gaan... Maar ach, als ze het niet leuk vindt halen we haar zo weer opquote:Op woensdag 4 mei 2016 11:16 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook handig. Mja. Ze doen het er maar mee, gelukkig zijn het maar 2 uurtjes.
Succes vanmiddag, vindt je het moeilijk om haar weg te brengen?
klinkt goed!quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:50 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een beetje geexperimenteerd met wakker wegleggen vannacht. Ik had het eigenlijk al een tijd niet meer geprobeerd en achteraf gezien had ze bij de vorige poging waarschijnlijk al last van een oorontsteking.
Toen ze om 4 uur wakker werd heb ik haar gevoed en daarna wakker op haar eigen kamer gelegd. Ze kwam toen een paar keer overeind maar heb haar toen elke keer weer plat neergelegd op haar buik. Tot mijn grote verbazing bleef ze de 3e keer liggen. Terwijl ik haar over haar rug aaide babbelde ze nog even vrolijk door en toen ben ik weggelopen. Dat ging even goed, na een paar minuten werd het stil. Maar toen moest ze hoesten en was het huilen. Dus weer even meegenomen naar bed, even 5 minuten aangelegd en toen opnieuw.
Zo dus een keer of 5 opnieuw, uiteindelijk heb ik haar toch slapend weggelegd. Maar het viel me mee, ik denk dat als ze niet zo verkouden meer is dat het dan misschien kans van slagen heeft. We hoesten alleen allebei al een week of 7.
Aaah, het Mariah-fluitgeluid.quote:Op woensdag 4 mei 2016 10:21 schreef silliegirl het volgende:
Beterschap voor alle ziekige babytjes en mama's!
Mijn W. oefent een nieuw geluid. 'T is een heel hoog piepgeluid en ik word er een beetje gek van. Hij heeft ook ergens een krokodillentranen-huiltje geadopteerd. En elke keer als je aan komt rennen gaat 'ie vrolijk lachen. Jaja
Goed gedaan. Hopelijk blijft ze goed drinken!quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:05 schreef Dot. het volgende:
Ik heb idd toch even gebeld, ook omdat ze ineens vier poepluiers achter elkaar had en een jonge baby met koorts willen ze altijd zien. Ze oogt niet ziek en hij vond ook niks geks dus we moeten nog even urine opvangen en laten testen. Verder extra aanleggen en eventueel lepeltjes water als ze niet wil drinken. Wordt de koorts hoger of wordt ze suffer, dan meteen bellen en als ze vrijdag nog ziek is terugkomen. Ze is verder gewoon zichzelf gelukkig dus ze lijkt er niet veel last van te hebben.
Wat een heerlijke foto's Selvaria!
Oh wat heerlijk.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:09 schreef Selvaria het volgende:
Ik kwam hier even voor een minivakantiespam.![]()
Ik las gisteren toevallig in een blad dat in de darmen een stofje zit om melk te verwerken en als de darmen door een virusje heel erg op de hobbel zijn dan wordt dat stofje tijdelijk niet meer gemaakt. Kan het daar mee te maken hebben?quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:38 schreef Dot. het volgende:
Urine was ook netjes schoonWel nog een vreemd advies gekregen van de arts dat ik haar 24 uur alleen ors moet geven als de diarree aanhoudt. Bv lijkt me toch iets meer antistoffen ed bevatten eigenlijk
Hij zei dat het idd aan melk ligt, maar op bv.com staat dat het een fabel is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua voeding nooit zoveel vertrouwen heb in de adviezen van huisartsen, want ik heb al eerder bijv te horen gekregen dat mijn baby van 8 maanden maar wat honing moest krijgen tegen z'n keelpijn (wat dus later een keelontsteking bleek). Kinderen onder de 1 mogen niet eens honing en hij keek verwonderd toen ik hem dat vertelde.quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik las gisteren toevallig in een blad dat in de darmen een stofje zit om melk te verwerken en als de darmen door een virusje heel erg op de hobbel zijn dan wordt dat stofje tijdelijk niet meer gemaakt. Kan het daar mee te maken hebben?
Ja klopt! Een rondreis van 2,5 week inderdaad. Ik was er al een beetje bang voor (volgens mij kom je überhaupt onder de 18 geen pub in toch?) maar had nog geen goed research gedaan. Balen zeg, ik vind dat in de UK juist altijd de beste plaatsen om te eten en even lekker te zitten.quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:39 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Oh wat heerlijk.
Jullie gingen deze zomer ook naar Schotland, toch? Wij kwamen er deze week achter dat je daar veel horecagelegenheden (met name pubs) niet in mag met een kind jonger dan 5. Iets met vergunningen, de exacte wetgeving is me nog niet duidelijk, maar handig om te weten denk ik. Wij werden nu een paar keer geweigerd.
Ja, Edinburgh idd! We hadden gelukkig al wat research gedaan naar family friendly restaurants, dus het is allemaal goed gekomen (aanrader: Hemma!). Maar de regelgeving is heel vaag, in sommige pubs mag het helemaal niet, in andere alleen als je voor een maaltijd komt maar niet bij alleen een drankje, en in weer andere moet je voor 20:00 uur weg zijn. Ik vond vooral die onduidelijkheid vervelend.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:24 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ja klopt! Een rondreis van 2,5 week inderdaad. Ik was er al een beetje bang voor (volgens mij kom je überhaupt onder de 18 geen pub in toch?) maar had nog geen goed research gedaan. Balen zeg, ik vind dat in de UK juist altijd de beste plaatsen om te eten en even lekker te zitten.![]()
Jullie zitten en Edinburgh toch? Daar zijn wel redelijk wat alternatieven, of niet? Ik hoop dat dat verder in de Highlands ook een beetje te doen is dan...
Veel plezier nog!
Welk zwembad is dat?quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:21 schreef Aerenia het volgende:
Gisteren met A wezen kijken bij het plaatselijke zwembad. Kan daar gewoon met de kinderwagen of Tula naartoe! Heerlijk! Zag het niet zitten om een MaxiCosi mee te slepen, omdat A inmiddels de 10kg aantikt. Ze hebben in het zwembad een gemeenschappelijke kleedruimte voor mama's en hun kindjes met kinderstoelen en aankleedkussens. Lijkt me goed te doen, dus volgende week een keertje babyzwemmen![]()
Er zijn niet veel baby's die kunnen zeggen dat ze voor hun 1e verjaardag al naar college zijn geweest... slim meisje die Wolk
Leuke foto's Sillie en Slevaria!
Het Sportfondsenbad in Hof van Delft!quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:32 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Welk zwembad is dat?
Ook heel leuk is de waterspeeltuin trouwens! Bij de kinderboerderij Buytendelft.
Het is echt geweldig! De waterspeeltuin is in dat bos naast de kinderboerderij, het is een sloot van 5 meter breed en 300 meter lang waar je in kan spelen, met een zandvlakte vol speeltoestellen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:38 schreef Aerenia het volgende:
[..]
Het Sportfondsenbad in Hof van Delft!
Buytendelft, is dat bij het Delftse Hout? Van het weekend ben ik daar langs gelopen, maar heb toen alleen de kinderboerderij gezien. A lag al te slapen in de wagen, dus ben die kinderboerderij niet van dichtbij gaan bekijken
Ga ik onthouden vooe volgend jaar als A iets groter is en (hopelijk) geen zand wil etenquote:Op donderdag 5 mei 2016 09:02 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Het is echt geweldig! De waterspeeltuin is in dat bos naast de kinderboerderij, het is een sloot van 5 meter breed en 300 meter lang waar je in kan spelen, met een zandvlakte vol speeltoestellen.
Wij noemen dat showpapa'squote:Op woensdag 4 mei 2016 20:54 schreef LuDann het volgende:
Fijn dat N. het naar haar zin had, Saskia. Wel vervelend van het niet willen drinken. Ik hoop niet dat ze het vannacht in wil halen.
Dot, ik vind 24 uur alleen ORS voor zo'n kleintje ook wel wat apart als advies.
Sneu MM, ik hoop dat hij wel lekker kan slapen.
Mijn man had net nog een verhaal. Een mannelijke collega van hem heeft een zoontje van ongeveer dezelfde leeftijd als Wolk. Zegt hij dat hij dus met opzet alle dingen die zijn zoontje niet leuk vindt, overlaat aan zijn vrouw. Zodat hij de leuke ouder blijft. Neus afvegen bijvoorbeeld doet hij niet, want dat vindt zijn zoontje niet leuk. Dat mag zijn vrouw allemaal doen. Ik vind dat echt zo bizar.
Volgens mij is juist enkel bv geven dan het fijnste. Daar zit alles in wat ze nodig hebben en ook vocht en ook anti stoffen....quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:56 schreef Dot. het volgende:
[..]
Hij zei dat het idd aan melk ligt, maar op bv.com staat dat het een fabel is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua voeding nooit zoveel vertrouwen heb in de adviezen van huisartsen, want ik heb al eerder bijv te horen gekregen dat mijn baby van 8 maanden maar wat honing moest krijgen tegen z'n keelpijn (wat dus later een keelontsteking bleek). Kinderen onder de 1 mogen niet eens honing en hij keek verwonderd toen ik hem dat vertelde.
Gelukkig heeft ze nu al een paar uur niet gepoept dus hopelijk was het alleen vanmiddag. En anders wil ik het graag horen van de kinderarts icm de lactatiekundige eigenlijk
Ik neem van die diepvries/koelkastbakjes van advent mee. Stop in de een een paar druiven (die ik ter plekke doorbijt en dan geef), of stukjes komkommer mee. Stuk broodkorst is toch ook prima? Een zakje maisboogjes kan, maar dat geeft hier altijd rommel.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:
Snot is hier een voortdurend iets, jammer genoeg. Momenteel is het wel weer extra erg. Wat leuk kazy, van het hiep-hiep hoera! Ik ga dat ook eens aanleren.Leuk met de verjaardag.
Wolk doet nu ook haar handen op haar hoofd bij 'klap eens in je handjes'. Nu nog haar handjes in de hoogte en in de zij.![]()
Wow, wat een goede nacht Kris!Heel fijn.
Razz, wat klote van de krijs-nacht. Zo sneu is dat.Hopelijk gaat hij snel poepen.
Wij gaan er straks weer even op uit met baby, picknicken is de bedoeling. Maar ik loop dan altijd tegen het probleem aan dat ik niet zo goed weet wat ik mee kan nemen voor Wolk. Verder dan een rijstwafel en een stukje brood kom in niet, zeg maar.Een stuk banaan geeft echt te veel rotzooi zo voor buiten (of onderweg). Hebben jullie suggesties?
Soepstengel, maisboogie, stukjes zacht fruit (aardbei, peer). Gekookt ei dacht ik aan maar dat mag ze natuurlijk niet.. Balletjes plakrijst? Of gekookte pasta?quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:
Snot is hier een voortdurend iets, jammer genoeg. Momenteel is het wel weer extra erg. Wat leuk kazy, van het hiep-hiep hoera! Ik ga dat ook eens aanleren.Leuk met de verjaardag.
Wolk doet nu ook haar handen op haar hoofd bij 'klap eens in je handjes'. Nu nog haar handjes in de hoogte en in de zij.![]()
Wow, wat een goede nacht Kris!Heel fijn.
Razz, wat klote van de krijs-nacht. Zo sneu is dat.Hopelijk gaat hij snel poepen.
Wij gaan er straks weer even op uit met baby, picknicken is de bedoeling. Maar ik loop dan altijd tegen het probleem aan dat ik niet zo goed weet wat ik mee kan nemen voor Wolk. Verder dan een rijstwafel en een stukje brood kom in niet, zeg maar.Een stuk banaan geeft echt te veel rotzooi zo voor buiten (of onderweg). Hebben jullie suggesties?
Of natte washandjes in een boterhamzakje mee. Niet te moeilijk doenquote:Op donderdag 5 mei 2016 10:39 schreef SaskiaR het volgende:
Fruit? Dan snij je dat daar in stukjes. En idd veel doekjes mee
Ja, die wel, maar heb het daar niet zien liggen geloof ik. Of is het van het merk 'Goodies'?quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:26 schreef SaskiaR het volgende:
Heb je wel een Kruidvat? Daar hebben ze wortelmaisboogies. En appelrijstwafels, daar is N. grote fan van
Jaaaa die!quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:36 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, die wel, maar heb het daar niet zien liggen geloof ik. Of is het van het merk 'Goodies'?
Precies mijn idee idd. En daarbij, ze is 7 weken dus als ze niet perse hoeft, liever niks anders naar binnen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 10:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Volgens mij is juist enkel bv geven dan het fijnste. Daar zit alles in wat ze nodig hebben en ook vocht en ook anti stoffen....
Ander eten prikkelt alleen maar meer.
Zullen verzendkosten bijzitten dan denk ik? Ik denk dat ik dan wel zonder kan.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Maisboogies kun je ook online bestellen
Misschien ben ik spuit 11 maar onze Etos heeft ook boogjes. Kan je ook eens binnen lopen. Misschien willen ze die wel voor je bestellen.quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:18 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, nat doekje in een zakje is een goed idee! Heb dat meteen ingepakt.
De befaamde maisboogies zijn hier niet te krijgen in de buurt (geen Jumbo, alleen een AH en een Plus). Ik heb wel wat fruit gesneden vast en dat in een bakje gedaan. Balletjes plakrijst is ook een idee voor een volgende keer, heb ik nu niet in huis. En komkommer ook maar eens halen.Thanks!
Jups, herkenbaar. Heeeeel af en toe valt M. gelijk in slaap, maar meestal ligt ze ook eerst te feesten en daarna gaat ze over op jammeren/'gillen' (klinkt als: aiaiaiaaaai maar zonder huilen; ze maakt gewoon veel herrie). We zijn er al achter dat we haar dan beter even kunnen laten gaan, want uiteindelijk valt ze wel in slaap. Als we er bij gaan zitten dan is het helemaalquote:Op donderdag 5 mei 2016 21:11 schreef Mariposas het volgende:
Meer oudere baby's die moeite hebben mrt in slaap vallen? Wat een ellende. Hij is echt helemaal hyper dan. Alleen aan de borst valt hijnog wel in slaap, maar soms ook niet, dan gaat hij knijpen, krassen, druk doen. Op de opvang slaapt hij een half uur op een hele dag. Irritante fase, dit. Ooit konden we hem in bed leggen, verhaaltje voorlezen, welterusten zeggen en hij ging dan zo slapen...![]()
Geen moeite met in slaap vallen maar wel herkenning wat betreft de korte slaapjes overdag. En dan einde van de dag zó moe maar niet willen slapen niet.quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:11 schreef Mariposas het volgende:
Meer oudere baby's die moeite hebben mrt in slaap vallen? Wat een ellende. Hij is echt helemaal hyper dan. Alleen aan de borst valt hijnog wel in slaap, maar soms ook niet, dan gaat hij knijpen, krassen, druk doen. Op de opvang slaapt hij een half uur op een hele dag. Irritante fase, dit. Ooit konden we hem in bed leggen, verhaaltje voorlezen, welterusten zeggen en hij ging dan zo slapen...![]()
Hebben we ook meer op het moment. Als het echt niet wil ga ik even met haar op ons bed liggen, dan slaapt ze meestal zo.. Maar gaat een stuk lastiger inderdaad. Tijd is ook weer verschoven. Laatst sliep ze om 19u, laatste week is het dichter bij 21.00quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:11 schreef Mariposas het volgende:
Ik zit even online te kijken bij AH, want die bezorgen ook het assortiment van de Etos. Maar die hebben het ook niet.quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Misschien ben ik spuit 11 maar onze Etos heeft ook boogjes. Kan je ook eens binnen lopen. Misschien willen ze die wel voor je bestellen.
Klopt, maar de grotere Etossen verkopen ze wel. Dus je kunt altijd eens kijken. Op de site van Maisboogies staan ook een paar adressen van winkels waar ze te koop zijn. Volgens mij ook bij jou in de stad.quote:Op donderdag 5 mei 2016 22:15 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik zit even online te kijken bij AH, want die bezorgen ook het assortiment van de Etos. Maar die hebben het ook niet.
Nja, ik kan ook wel zonder denk ik.
Ja hier ook, echt zo irritant. Ook op de opvang idd een half uurtje of gewoon.. nietquote:Op donderdag 5 mei 2016 21:11 schreef Mariposas het volgende:
Dit!quote:Op donderdag 5 mei 2016 21:47 schreef Malteser het volgende:
[..]
Geen moeite met in slaap vallen maar wel herkenning wat betreft de korte slaapjes overdag. En dan einde van de dag zó moe maar niet willen slapen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |