abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161865645
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
pi_161865744
Muziek is helemaal super ja :) kan ook niet anders met zo'n muzikale vader!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161865759
Wow Kris, 30 kilo! Knap! Hier heb ik 10 kilo cadeau gekregen van K. maar ik ben erg anti sporten :@ Ik denk dat ik er wel aan moet geloven als ik m'n muffin top kwijt wil. Al lijkt het echt alleen daar te zitten, want ik pas al m'n kleding nog van voor de zwangerschap.
pi_161865828
O ja over een slappe buik. Ik ben alle kilo's al lang weer kwijt en mijn buik is ook wel weer plat geworden, maar strak is nog wel heel wat anders. :+ Ik ga wel pas echt weer sporten als ik helemaal uitgeworpen ben. Mijn conditie is alweer prima op peil door het vele lopen met N. en een strakke buik komt vast ooit wel weer. :P
  maandag 2 mei 2016 @ 10:07:01 #5
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161865903
Hoe gaat het met N nu, Selvaria?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_161866023
Slappe buik? Nee joh, gewoon weer een baby in gehuisvest, zie je niks van zo!

Hoe doen jullie dat eigenlijk met zonnebrand smeren? Ik weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen te smeren bij T. Zijn huid lijkt nogal te reageren op 'smeerseltjes en parfummetjes'. Maar we wandelen en fietsen veel en dan is 't eigenlijk geen doen om de zon compleet te vermijden.
pi_161866050
Lief dat je het vraagt. :) De nacht ging goed en vanochtend werd ze wakker met 37,8 en heeft ze wat gegeten en een uurtje gespeeld. Nu ligt ze alweer bijna een uur te slapen. Straks smeren we haar goed in, zetten we haar een hoedje op en gaan we even een korte wandeling maken om te kijken of ze dat volhoudt. Anders zijn we zo weer hier terug en kan ze nog even lekker slapen. Ze lijkt in elk geval niet meer zo snel als gisteren, maar het is natuurlijk even afwachten hoe het later op de dag weer gaat.
  maandag 2 mei 2016 @ 10:16:30 #8
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161866055
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:14 schreef Ggirl het volgende:

Hoe doen jullie dat eigenlijk met zonnebrand smeren? Ik weet niet zo goed waar ik mee moet beginnen te smeren bij T. Zijn huid lijkt nogal te reageren op 'smeerseltjes en parfummetjes'. Maar we wandelen en fietsen veel en dan is 't eigenlijk geen doen om de zon compleet te vermijden.
Je zou bijv. Lovea eens kunnen proberen of Naif :Y
pi_161866085
Wow Kris, 30 kilo! Was je ook zoveel aangekomen of ben je extra aan het afvallen?

Ik heb me er al bij neergelegd dat mijn buik nooit meer goed komt. Het is niet alleen een flubberbuik nu, maar ook onder de striae scheuren die nu langzaam minder zichtbaar worden van kleur maar qua structuur duidelijk voelbaar en zichtbaar zijn. Enige voordeel is dat de flubberbuik nog een deel verstopt :')

Maar goed, ik ga er ook pas echt wat aan proberen te doen zodra we klaar zijn met baby's maken.
pi_161866367
30 zijn er van de zwangerschap, alles wat ik nu afval is extra. Was voor m'n zwangerschap ook al eens 40 kilo afgevallen. Dus die strakke buik daar hoop ik niet eens meer op. Buikspieroefeningen doen niks tegen de slappe huid. En moet binnenkort ook nog wat aan een Navelbreuk laten doen operatief.

L. steekt d'r handen in de lucht als ze muziek hoort. Soms staat ze dan ineens per ongeluk los.:D
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161867163
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:14 schreef Ggirl het volgende:

Wij smeren Naīf (etos te koop) dat werkt goed. Geen gekkigheid erin en wurm met zijn eczeemhuid kan hem goed hebben. Zijn gezicht, nekje en armpjes (indien korte mouwen) smeer ik nu in. Geeft geen vlekken op dragers (indien je draagt) en kleding. Ook mijn eigen gezicht moet ik weer insmeren. Zwangerschapsmasker komt weer beetje tevoorschijn en ik ben heul niet zwanger!

Lovea (in sommige etossen en de tuinen te koop) is ook fijn spul wat ik steeds lees. Zacht voor gevoelige huidjes en laat ook geen vlekken achter.

Ook in de schaduw hebben ze bescherming nodig tegen de zon ;) Je kunt in de schaduw ook verkleuren ;)

wij gebruikte eerst deze P20 , maar die vlekt helaas. Wel fijn spul verder.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 09:37 schreef Krisvc het volgende:
Mijn flubber is permanent vrees ik. Maar sinds m'n bevalling ben ik 30+ kilo kwijt en ik heb er nog 7 te gaan. Ik kan wel leven met die flubber geloof ik. :P

Zijn jullie kleintjes ook zo gek op muziek? L. gaat helemaal los als er muziek op staat. Dansen, klappen, hupsen, totaal gefascineerd luisteren. Mooi vind ik dat.
30 + mijlpaal! Vreselijk knap! *O* O+ *O*

Hier de 20+ mijlpaal maar het voelt als 3 :') Nog een kilo of 20 te gaan :P

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 08:42 schreef Lamb29 het volgende:
IMA ik geloof ook niet zo in die sprongetjes, maar mijn DNA zit wel heel klassiek op 5/6 WK nu & is minder tevreden.

Maar het kan ook nog wat buikpijn zijn. Hij zou graag weer een flinke poepluier kweken maar het lukt niet. Of buikpijn door de Nystatine. Of clusteren... Naja geen idee maar sneu is t wel. Hoewel t in verhouding nog steeds een heel rustig en tevreden jongetje is. Meer mopperen en wurmen met armen en benen, maar huilen ging van 10 naar 20 min per dag. En vooral wanneer het aanhappen niet lukt.. Of door de zure mondjes terug door het onrustig drinken.
Oh en hij is moe... hazenslaapjes gisteren ipv paar goede rondes
Heb je al eens gekeken naar babymassage? En rondjes draaien met de benen?
Ik legde wurm op zijn rug en dan trok ik zijn beentje op naar zijn buikje en ging dan langzaam met zijn onderlijf en beentjes naar links en dan langzaam weer terug beetje boven en dan beetje naar rechts en dan naar beneden recht. Soort van rondjes. Op een relaxed langzaam tempo blijven herhalen. Dat hielp zijn buikje bij ons goed.
misschien heb je wat aan de tip :D

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 08:02 schreef silliegirl het volgende:
Ik haak trouwens nog even aan met een heel andere vraag: hoe lang duurde het bij jullie voor je buik weer ging lijken op hoe het was voor je bevalling?

Ik ben inmiddels wel weer aardig op gewicht, maar mijn buik :X . Mijn huid is zeg maar 4 maten te groot en nu hangt er zo'n flubbertje bij mn buik :X . Iemand enig idee of dat nog wat bij gaat trekken?
Die is altijd al flubber :P Maar bij mij al minder flubber dan voor de bevalling. Je zult het toch ook met spiertraining moeten doen ben ik bang ;)

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 07:32 schreef silliegirl het volgende:
Mijn W is 6 maanden vandaag! *O* Waar is de tijd gebleven..
in het gisteren!

wat gaat dat hard he?

quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 21:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik geloof niet heel vast in sprongetjes, maar ik wil geloof ik een uitzondering maken voor de 9-maanden variant.. Ik dacht eerst een tand, maar die is wel door.. Het is steeds gillen, boos, huilen en dan ineens weer helemaal blij en vrolijk..
9 manden mood swings :9
Schudden voor gebruik
pi_161867184
Wanneer mag je eigenlijk starten met buikspier oefeningen? Mij terugplooi was netjes maar lijkt nu uit te lubberen :') hier nog plus 7 kilo ongeveer. Hoop er 10 af te krijgen. Maar nu niet actief ivm bv
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161867267
Ja ik masseer al veel idd! O had veel heel veel krampjes dus weer deden het als automatische piloot ook weer bij E. Zijn beentjes opvouwen doen we ook veel, zo ligt hij graag.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161867282
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef Lamb29 het volgende:
Wanneer mag je eigenlijk starten met buikspier oefeningen? Mij terugplooi was netjes maar lijkt nu uit te lubberen :') hier nog plus 7 kilo ongeveer. Hoop er 10 af te krijgen. Maar nu niet actief ivm bv
Volgens mij pas als je buikspieren weer netjes naast elkaar zitten.
pi_161867328
Oh dat zaten ze op een klein stukje na... Vandaag is hij 6wk dus ook officieel geen kraamperiode meer :D
Volgende week maar eens rustig beginnen wanneer O op school is
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161867334
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:16 schreef Lamb29 het volgende:
Ja ik masseer al veel idd! O had veel heel veel krampjes dus weer deden het als automatische piloot ook weer bij E. Zijn beentjes opvouwen doen we ook veel, zo ligt hij graag.
^O^

Zure mondjes terug....geeft hij dat vaak?
Misschien kan je zijn matrasje al iets laten hellen door een handdoek eronder opgevouwen aan het hoofdkantje te leggen. Of blokjes onder het ledikant.
Ik kreeg de tip om wurm te laten liggen op zijn zij na de voeding. Dan is de maag en slokdarm en mond nog op een lijn en kan de lucht er gemakkelijk uit en krijg je geen klotsende maagjes met ineens recht op zetten. Zo had hij ook minder lucht in zijn buikje.

En dan zijn mijn tips even op :D :*
Schudden voor gebruik
pi_161867348
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:12 schreef Lamb29 het volgende:
schuine buikspieren na een week of 6 geloof ik?
nooit gedaan :@
Schudden voor gebruik
pi_161867399
Ik keek gisteren naar mijn mannen die samen aan het keuvelen waren in de draagdoek bij het lokale dierenpark. Wurm lijkt ineens zo groot. Wijst dingen aan, jaagt de geiten de stuipen op het lijf door ineens keihard BEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh te geiten. (plaatje bij het praatje gisteren in het draagtopic gezet)

Kreeg ik me toch het gevoel van.... kleine baby!! waar ben je? Nieuwe maken!! :'( :{ :D *;

Hebben meer dat gevoel soms? Of gehad? Of absoluut niet?
*nieuwschierig is! :D
Schudden voor gebruik
pi_161867684
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:19 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

^O^

Zure mondjes terug....geeft hij dat vaak?
Misschien kan je zijn matrasje al iets laten hellen door een handdoek eronder opgevouwen aan het hoofdkantje te leggen. Of blokjes onder het ledikant.
Ik kreeg de tip om wurm te laten liggen op zijn zij na de voeding. Dan is de maag en slokdarm en mond nog op een lijn en kan de lucht er gemakkelijk uit en krijg je geen klotsende maagjes met ineens recht op zetten. Zo had hij ook minder lucht in zijn buikje.

En dan zijn mijn tips even op :D :*
Oh handdoek kunnen we wel weer doen idd! In kraamweek gedaan ivm misselijk van vruchtwater.

En we laten hem idd na t drinken tijdje liggen ipv overeind. Björn doet hij van toch pas tijd later. Bv wanneer we hem optillen na de luier verschonen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161867714
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:22 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik keek gisteren naar mijn mannen die samen aan het keuvelen waren in de draagdoek bij het lokale dierenpark. Wurm lijkt ineens zo groot. Wijst dingen aan, jaagt de geiten de stuipen op het lijf door ineens keihard BEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh te geiten. (plaatje bij het praatje gisteren in het draagtopic gezet)

Kreeg ik me toch het gevoel van.... kleine baby!! waar ben je? Nieuwe maken!! :'( :{ :D *;

Hier pas Kriebels toen O 4 was :D
Zag ineens een grote zus in haar O+
Vriend en ik zeiden altijd 'we zeggen nooit nooit maar minimaal 5 jr verschil
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 2 mei 2016 @ 11:37:19 #21
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161867725
Ik zou de zonnebrandcreme van Lovea gebruiken, in Naīf zit wel parfum.
pi_161867892
quote:

Dat laatste? Soms. We zouden heel graag nog een kindje krijgen in de toekomst. Het ene moment denk ik 'kort op elkaar lijkt me tof als dat mag lukken' en het andere moment denk ik 'voorlopig niet, eerst maar eens de boel op een rij en optimaal van Twix genieten'.

Nu is mijn jongetje niet groot (we gaan nu bij 7,5 maand qua bovenkleding naar maat 68) maar hij ontwikkelt wel als een malle. Zitten, kruipen, optrekken, kletsen, enz. Dan denk ik wel eens 'stop de tijd!'
pi_161868016
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:44 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat laatste? Soms. We zouden heel graag nog een kindje krijgen in de toekomst. Het ene moment denk ik 'kort op elkaar lijkt me tof als dat mag lukken' en het andere moment denk ik 'voorlopig niet, eerst maar eens de boel op een rij en optimaal van Twix genieten'.

Nu is mijn jongetje niet groot (we gaan nu bij 7,5 maand qua bovenkleding naar maat 68) maar hij ontwikkelt wel als een malle. Zitten, kruipen, optrekken, kletsen, enz. Dan denk ik wel eens 'stop de tijd!'
Hij is wel aan het inlopen denk ik toch!.... Met 7 a 7,5 maand gingen wij net naar maatje 74 geloof ik. Daar zit hij nu nog in met 9 maanden.

Hij heeft dan ook veel energie verloren en te verdelen met zijn gehoest, gekuch, geslijm, gesnotter, gepuf en meer van die minder fijne dingen! Tijd voor een keer een update foto van je mooie mannetje O+
Schudden voor gebruik
pi_161868173
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:48 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hij is wel aan het inlopen denk ik toch!.... Met 7 a 7,5 maand gingen wij net naar maatje 74 geloof ik. Daar zit hij nu nog in met 9 maanden.

Hij heeft dan ook veel energie verloren en te verdelen met zijn gehoest, gekuch, geslijm, gesnotter, gepuf en meer van die minder fijne dingen! Tijd voor een keer een update foto van je mooie mannetje O+
Dat is ook zo, dat kost hem veel energie. En als hij wakker is, staat hij 'aan'. Twix is altijd in beweging en actief. Dus hij verbruikt ook veel energie.
Hij weegt iets meer dan 7 kilo bij 67,5 centimeter. Daarmee groeit hij netjes op zijn eigen lijntje dus dikke prima!

Foto's online doe ik helaas niet aan, hoe graag ik mijn knapperd ook wil laten zien. Sorry :@.
pi_161868179
quote:

Hier wisselt het. Op goede dagen wil ik er nu nog wel 1, maar na een aantal slapeloze nachten wil ik er niet eens aan denken... :z

En das puur op gevoel, rationeel gezien komt er hier voorlopig echt geen 2e.
pi_161868746
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:54 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat is ook zo, dat kost hem veel energie. En als hij wakker is, staat hij 'aan'. Twix is altijd in beweging en actief. Dus hij verbruikt ook veel energie.
Hij weegt iets meer dan 7 kilo bij 67,5 centimeter. Daarmee groeit hij netjes op zijn eigen lijntje dus dikke prima!

Foto's online doe ik helaas niet aan, hoe graag ik mijn knapperd ook wil laten zien. Sorry :@.
Ja dat weet ik toch ;)

Dikke prima idd :*
Schudden voor gebruik
pi_161869028
quote:

Jaaaa, ik rammel als een gek. Durf het nog niet aan omdat de gyn zei dat je een jaar moet wachten. Mja.

T tijgert en klimt en jengelt want hij wil het allerliefste STAAN. Ik snap nu waarom mijn moeder van pure ellende toch maar zo'n loopstoeltje kocht voor mij vroegah....

(Cassandra had het volgens mij over de HHNGNGNGNG!!!-fase. Nou, hier nog een die zich de halve dag nijdig maakt, inclusief dit geluid.) Alles moet eerst in de mond en wordt daarna resoluut weggesmeten, als het eten betreft bij voorkeur tegen een muur, of course. -O-

Maar hij is zo grappig. 'S ochtends maakt ie pappa wakker door hem wild in zijn gezicht te happen en meppen. En láchen als ie dan zijn ogen open doet! Ritsen en sjaaltjes en brillen en billendoekjesverpakkingen zijn momenteel het Gaafste Speelgoed in the world. Binnen zitten is voor baby's, meneer wil naar buiten!

De afgelopen maand gaat echt zo hard, bohboh... Maar dan ligt ie nu rustig te slapen, en dan is het nog maar zo'n klein hummeltje eigenlijk...
pi_161870018
quote:

Soms wel, soms niet ;)
Ik ben wel (bijna ziekelijk ;( ) jaloers op hoogzwangere vrouwen. Ik ben nooit hoogzwanger geweest voor mijn gevoel. Ik was nog zo aan het genieten van mijn zwangerschap en opeens was ik bevallen. Nu wil ik zo ontzettend graag weer zwanger zijn om het nu goed af te maken. Alleen ook bij mij heeft de Gyn. gezegd dat ik beter een jaar kan wachten.

Volgens mij heb ik het een en ander ook nog niet helemaal verwerkt omtrent mijn bevalling....

- Edit - ter info: ingeleid na 37 w en 6 d i.v.m. HELLP.

[ Bericht 1% gewijzigd door Adrian4 op 02-05-2016 13:27:36 ]
pi_161870141
Geen kindjes meer hier. No way. Zwanger zijn vond ik niet leuk :@ en ik ben heel bewust bezig met alle "laatste keren". Onbewust zit er bijna 4 jaar tussen de jongens. Eerder durfde ik geen tweede bevalling aan. Soms heel handig verschil, maar soms jammer dat kleuter z'n broertje niet zo boeiend vindt. Komt vast nog wel ooit. :+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_161870165
Ik ben echt heel erg klaar met kinderen krijgen maar ik vind m'n mini nu alweer zo groot worden :{ Ik vind zwanger zijn fijn en bevallen is niet leuk maar ook niet ontzettend erg, maar de babytijd vind ik gewoon zwaar dus wij houden het gewoon bij twee. Maar dan moet ze wel klein blijven hoor o|O
pi_161870191
- dubbel -
pi_161870273
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:24 schreef Dot. het volgende:
Ik ben echt heel erg klaar met kinderen krijgen maar ik vind m'n mini nu alweer zo groot worden :{ Ik vind zwanger zijn fijn en bevallen is niet leuk maar ook niet ontzettend erg, maar de babytijd vind ik gewoon zwaar dus wij houden het gewoon bij twee. Maar dan moet ze wel klein blijven hoor o|O
Ja gaat wel snel he? Dexter zit op de +1 lijn, waar Billie altijd op de -1 zat. Voor m'n gevoel gaat Dex dubbel zo hard in lengte. :').

Ik mis wel de vrijheid die we bij Billie al hadden. Ergens zin in? Hop, er naartoe. Nu vinden we de slaap en rust die baby nodig heeft veel belangrijker. dan komt de spontaan weggaan-activiteit meer aan op 1 van ons met kleuter en dan vooral in het weekend.

Maar goed, komt wel weer. :)
pi_161870824
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:29 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja gaat wel snel he? Dexter zit op de +1 lijn, waar Billie altijd op de -1 zat. Voor m'n gevoel gaat Dex dubbel zo hard in lengte. :').

Ik mis wel de vrijheid die we bij Billie al hadden. Ergens zin in? Hop, er naartoe. Nu vinden we de slaap en rust die baby nodig heeft veel belangrijker. dan komt de spontaan weggaan-activiteit meer aan op 1 van ons met kleuter en dan vooral in het weekend.

Maar goed, komt wel weer. :)
Ja en ik vind thuiszitten ook zo suf :{ Met een groter kind kun je fijn iets ondernemen dat zij ook leuk vinden. En dan heb ik weer een lastige slaper, dus zelf even gaan liggen overdag zit er vaak ook niet in en dan duurt een dag soms wel erg lang. Maar het gaat me daarentegen allemaal wel weer veel te snel met hoe groot ze wordt :')
  maandag 2 mei 2016 @ 13:58:00 #34
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161870880
Ik ging juist op pad om baby te laten slapen. Bewegend in de doek was de enige plek waar hij sliep. Thuis zitten vond ik echt afschuwelijk. Ik ga dan ook uitsluitend voor zomerbaby's. Het enige nadeel was dat ik ramen en deuren gesloten hield omdat ik bang was dat er vragen uit de buurt zouden komen vanwege het vele babygehuil. :{
pi_161870967
Ja maar dan moet peuter wel mee willen en die heeft de laatste tijd een heftige afkeer tegen aankleden :')
pi_161870997
Baby slaapt heel goed. Leg em weg en hij slaapt :@. Hij wordt juist wakker van autoritjes (tussendoor de MC in en uit auto op de buggy klikken enzo). :D

Maar kleuter gaat in principe naar school. Zo ver kunnen we niet meer doordeweeks. Nu is het vakantie dus dan moet kleuter de tuin in. Ook prima!
Met dat flutweer van vorige week had ik het moeilijker :').
pi_161871144
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:02 schreef Dot. het volgende:
Ja maar dan moet peuter wel mee willen en die heeft de laatste tijd een heftige afkeer tegen aankleden :')
In gewone kleren laten slapen ^O^ ;)

Ben erg benieuwd naar alle dreumes/peuter/kleuterkuren die nog komen :+
pi_161871180
Oh jongens. Ik heb net zowaar vijf-en-twintig hele minuten in O+ stilte O+ in de tuin in de zon gezeten. Warmte, rust. Gekabbel van de vijver van de buren. Vlindertjes. Een mier bekeken die een kruimeltje versleepte.

En toen.

Toen had Tas zichzelf ondergepoept en krijste hij Annie wakker uit haar middagslaapje.

Maar het waren 25 heerlijke minuten O+ .
pi_161871204
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

In gewone kleren laten slapen ^O^ ;)

Ben erg benieuwd naar alle dreumes/peuter/kleuterkuren die nog komen :+
Ik heb een vieslelpeuter :P vooral als ie buiten heeft gespeeld...
pi_161871231
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:30 schreef Sara82 het volgende:
en jaar moet wachten. Mja.

en dan toch rammelen ondanks lastige fase O+
Schudden voor gebruik
pi_161871247
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:19 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Soms wel, soms niet ;)
Ik ben wel (bijna ziekelijk ;( ) jaloers op hoogzwangere vrouwen. Ik ben nooit hoogzwanger geweest voor mijn gevoel. Ik was nog zo aan het genieten van mijn zwangerschap en opeens was ik bevallen. Nu wil ik zo ontzettend graag weer zwanger zijn om het nu goed af te maken. Alleen ook bij mij heeft de Gyn. gezegd dat ik beter een jaar kan wachten.

Volgens mij heb ik het een en ander ook nog niet helemaal verwerkt omtrent mijn bevalling....

- Edit - ter info: ingeleid na 37 w en 6 d i.v.m. HELLP.
Ik zou ook mijn bevalling graag over willen doen :@
Schudden voor gebruik
pi_161871270
Herkenbare gaanwewegofniet overwegingen :Y

Gelukkig vindt Annie de buggy/wagen nog helemaal prima. Dus in de buurt wandel ik met twee kindjes in de duowagen en gaan we weg dan gaat Tas in de doek of drager en Annie in de buggy. Veel maisboogies en rozijntjes mee en wij redden ons wel.

Alleen.. Als we ergens heengaan waar ze los mag lopen ga ik liever met man samen :@ . Ik vind het zo lastig dreumesvangen / onder je arm meenemen met baby op je buik :') .
pi_161871335
Oh en hier blijft het ook zeker weten bij twee kinderen. Ik wil vooral geen ishetwelgezondstress meer. En zwanger zijn vind ik alleen leuk als er geen andere kinderen in huis rondlopen.

Maar ja.
Dat zeg ik nu hč.
Ooit zitten ze allebei op school en ja ach, wie weet is het huis dan wel heel leeg overdag :') .
pi_161871495
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh en hier blijft het ook zeker weten bij twee kinderen. Ik wil vooral geen ishetwelgezondstress meer. En zwanger zijn vind ik alleen leuk als er geen andere kinderen in huis rondlopen.

Maar ja.
Dat zeg ik nu hč.
Ooit zitten ze allebei op school en ja ach, wie weet is het huis dan wel heel leeg overdag :') .
Ja maar dan zitten ze op school dus dat is lekker rustig O+

Stip in de buggy en K. in de doek doe ik idd ook. Helaas slaapt ze niet in de wagen, dus als we met de auto weggaan blijft ze in de maxi cosi en hoop ik dat ze in slaap valt in de auto en dat blijft doen. Alleen met twee op stap heb ik nog niet gedurfd, behalve naar m'n ouders.

Ik heb gewoon een ruknacht gehad en ik ben verkouden dus ik zwelg nu even in m'n slaaptekort :') ooooit slaap ik weer een hele nacht *;
pi_161871506
quote:

Ja! Ik rammel behoorlijk. Maar niet omdat baby zo snel groot wordt, vooral omdat ik zelf zo enorm heb genoten van (met name de laatste fase van) mijn zwangerschap, kraamtijd en alles daarna. Ik zit al ruim acht maanden op een roze wolk en ervaar die babytijd nu itt bij oudste ook niet als zwaar, maar als fantastisch. (Ja ik weet hoe lame dit klinkt als je dat zelf niet hebt, sorry! Ik gun dit iedereen! :*) Ik vond het zoveel heftiger toen, nu geniet ik alleen maar. Dus dat wil ik heel graag nog eens meemaken. Maar de lat ligt ook hoog daardoor, de kans is best aanwezig dat de volgende keer tegenvalt door deze ervaring.

Dus misschien moet ik dit gewoon maar koesteren. Want rationeel gezien is de kans dat er een derde komt niet zo heel groot. En twee is praktisch gezien wel zo handig. Maar emotioneel wil ik er nog wel drie O+ (Alleen zou ik dan voor m'n gevoel niet genoeg aandacht aan elk kind kunnen besteden.)
Dus tja.
pi_161871938
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:15 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik zou ook mijn bevalling graag over willen doen :@
Precies. Weet nu ook beter wat ik wel en niet wil en dat ik het gewoon kan.
Als het aan man had gelegen was ik overigens nu al weer zwanger geweest. Hij rammelt :P
pi_161872624
Oooh ik zou wel vijf kinderen willen! Maar dat is niet te betalen, joh. Of laat ik dan alleen de leukste studeren? :P

Een derde komt er waarschijnlijk wel. Ik rammel nu alleen echt nog niet. Ik vind zwanger zijn heerlijk en ik heb een goedje voor bevallen, maar de impact die het op de andere kinderen heeft ben ik nog niet vergeten. Daarbij vind ik dat S. nog wel een tijdje aandacht genoeg mag krijgen. Hij is nu nog mijn kleine knuffelbaby, daar wil ik nog wel even tijd aan besteden. Maar mijn man is hoogbejaard, dus heel lang zal het ook niet duren. ;)
pi_161872997
Rammelen doe ik echt nog niet. Ik geniet nog zo van M nu, wat ze allemaal doet en leert. Maar een tweede komt er (ervanuit gaande dat dat allemaal lukt dan) zeker wel. En drie sluit ik op voorhand ook niet uit. Het lijkt me ook al wel fijn om zwanger te zijn zonder dat we nog een heel huis moeten verbouwen en ik de helft van de zwangerschap bij mijn ouders woon (wat op zich prima ging hoor) :')
pi_161873070
Ik rammel echt vreselijk en ook al best een tijdje weer, maar als we dan weer een dag of nacht from hell hebben gehad ben ik altijd blij dat ik nog niet zwanger ben / die tweede er nog niet is. :D Aan de andere kant weet ik ook gewoon dat het tropenjaren zullen zijn als we 2 kindjes redelijk kort op elkaar willen. Ik hoop zo dat het ons gegund is, nog zo'n leukerd als N. O+
  maandag 2 mei 2016 @ 15:39:48 #50
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161873342
Ik vind het ergens wel jammer dat ik die eerste keer zwanger/bevallen niet weer opnieuw kan beleven. Dat alles nieuw en spannend is en je heerlijk onwetend bent. En vooral dat je er in alle rust van kan genieten. :+ En je helemaal los kan gaan qua aankopen.
Al zal het zeker ook wel een voordeel hebben hoor, dat je al een beetje weet wat je kan verwachten en dat je niet een godsvermogen hoeft uit te geven aan de hele babyuitzet.
pi_161873441
Ik rammel nog niet, en man wil er echt niet nog een. Ons leven is nu al zo veranderd, we hebben beide zo weinig tijd ten opzichte van vroeger... Als we er nog een hebben zouden we nog minder tijd voor onszelf hebben. Mijn dagen bestaan nu al aan werken en voor N. zorgen, veel hobbies heb ik allang opgegeven. En dan is N. nog een heel makkelijk kind ook.
Maargoed, misschen ooit, als N. 4 is en naar school gaat.... Anderzijds ben ik dan al 39, dus misschien is het dan wel te laat. We zien het wel dus :)
pi_161873502
Ik vond dat nieuwe en spannende en onwetend zijn juist helemaal niet zo fijn. Heel onrustig. Ik zou wel met de kennis van nu die eerste zwangerschap nog eens willen doen! :)
  maandag 2 mei 2016 @ 16:06:25 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161873841
Scheelt wel dat ik mij niet zo snel druk maak, ik ben van mezelf heel erg 'komt wel goed'. Heb het ook op m'n arm getatoeëerd. :D.
Nu weet ik dat er een substantiële kans is dat er weer complicaties bij de bevalling optreden, ik bij een volgende zwangerschap daardoor een stempel heb, en ik vrees voor weer een huilbaby, waardoor ik ook niet echt naar die tijd uitkijk. Ik vond dat naīeve wel fijn!
pi_161874082
Sara wat is T snel!
Hnghng doet hij hier alleen bij t in slaap vallen, zeg maar een soort opgeef geluidje. Dan is ie zo weg *)

Hier rammel ik wel. Maar we hebben afgesproken dat we volgend jaar rond deze tijd mijn spiraal laten verwijderen. Mits man of thuis kan werken of voor de file uit kan rijden (dus tijdig weg), kan hij dat niet, dan moeten we even wachten tot G zelfstandiger is (kan lang duren want hij is met alle ontwikkeling traag :'))

Ooh mijn nona is verhuisd naar Cholula en nu heb ik een yaro four winds besteld O+
  maandag 2 mei 2016 @ 16:56:55 #55
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161874968
Ik rammel absoluut niet. Misschien kan dat pas als je langer dan 3 uur achter elkaar slaapt, of als dutjes overdag langer duren dan gemiddeld een half uur?

Wij waren gymnastieken in het park..

[ Bericht 7% gewijzigd door Jagärtrut op 02-05-2016 17:17:29 ]
  maandag 2 mei 2016 @ 17:05:26 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161875171
Ik vond mijn keizersnede het beste anticonceptiemiddel (Dit.Nooit.Meer), maar dat gevoel is alweer weg, en nu zit ik weer in mn oude vertrouwde rammelkamp :')

Oh en mensen kijk nou ik heb zo'n gulle lach op de foto gekregen! O+!

pi_161875221
ow LB, die is blij O+
  maandag 2 mei 2016 @ 17:16:32 #58
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161875388
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vond mijn keizersnede het beste anticonceptiemiddel (Dit.Nooit.Meer), maar dat gevoel is alweer weg, en nu zit ik weer in mn oude vertrouwde rammelkamp :')

[ link | afbeelding ]
O+
pi_161877301
Ik rammel ook nog niet.

Welke snoetenpoetsers gebruiken jullie? Ik vind die doekjes handig, vooral na het groentenhapje. Maar die ik nu gebruik, van Lidl, stinken naar aardbeien en werken niet zo goed bij plakhandjes. :{
  maandag 2 mei 2016 @ 18:36:17 #60
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_161877336
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:35 schreef JantinaGr het volgende:
Ik rammel ook nog niet.

Welke snoetenpoetsers gebruiken jullie? Ik vind die doekjes handig, vooral na het groentenhapje. Maar die ik nu gebruik, van Lidl, stinken naar aardbeien en werken niet zo goed bij plakhandjes. :{
Wij gebruikten gewoon een (wegwerp)washandje Jantina..

Stukken beter voor het huidje hier :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_161877403
quote:
Ik rammel ook nog niet.

Snoetpoetsers van de aldi. Sensitive, dus zonder geur.
pi_161877437
Mnoohhhh, LB *;

Sinds mijn man hier helemaal om is en een tweede wil (en harder rammelt dan ik) en hij niet meer per se eerst wil verhuizen, zie ik een tweede ook helemaal zitten. Wat ik dan weer niet zie zitten is zwanger zijn met een kindje dat al rondloopt en bevallen. En daarna leren omgaan met twee kindjes. Als ik de avonturen van Annie en Tas hier zo lees dan denk ik; damn, dat is reuze schattig, maar niet als het mezelf overkomt, ik trek dat niet. :P
Maar we gaan het zien. op het moment is het idee vooral leuk maar zijn er nog geen echte plannen.

Ik gebruik knoeidoeidoekjes van de Kruidvat. Zo chemisch als wat ruiken ze (en zijn ze waarschijnlijk) maar L. vindt ze prachtig en gedoogd dat ik d'r gezicht schoonmaak.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_161877520
Wegwerpwashandjes. Check. Maar komt dat niet op hetzelfde neer, daar zit toch ook het e.a. in?

Aldi. Check! Sensitive en geurloos. Good to know!

Kruidvat, chemisch ruikend, die moet ik dus niet proberen. :P
  maandag 2 mei 2016 @ 18:48:41 #64
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_161877625
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:44 schreef JantinaGr het volgende:
Wegwerpwashandjes. Check. Maar komt dat niet op hetzelfde neer, daar zit toch ook het e.a. in?

Aldi. Check! Sensitive en geurloos. Good to know!

Kruidvat, chemisch ruikend, die moet ik dus niet proberen. :P
Wij gebruikten deze .. Droge!
Alleen even natmaken en schoonpoetsen..

https://www.kruidvat.nl/k(...)washandjes/p/2822436
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 2 mei 2016 @ 19:06:41 #65
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161878129
Ik gebruik gewoon een washandje!
  maandag 2 mei 2016 @ 19:12:21 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161878249
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:06 schreef Jagärtrut het volgende:
+1

Er ligt een stapel oude washandjes in de keukenla, even onder de kraan en poetsen maar :Y)
  maandag 2 mei 2016 @ 19:21:22 #67
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161878502
quote:
+1!
Sinds ik heb gezien wat er allemaal in die gezichtsdoekjes zit...

Lb wat een super lieve foto zeg! O+
pi_161878562
Ohhh LB! O+

Wij hebben oude mond doekjes van O. in gebruik voor na het eten. Nu met 5.5jr nog handig. Ze pakt en maakt hem zelf nat.

Wegwerp vind ik die van AH het prettigst ruiken.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161878659
Ik pak altijd gewoon een billendoekje, of is dat gek :@ ?
pi_161878695
quote:
+3! En bij de ze kosten ook nog eens niks bij de Zeeman..
  maandag 2 mei 2016 @ 19:33:14 #71
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_161878837
Action heeft ook goedkope ,droge ongeparfumeerde washandjes. 20 voor 1 euro of zo.

Wij hadden vroeger altijd vaatdoekjes. Een voor de tafel/gootsteen en een voor de vieze monden. Je hebt alleen een shitload aan was elke dag _O-
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  maandag 2 mei 2016 @ 19:42:28 #72
409579 LuDann
All the way
pi_161879128
Ik maak een hydrofiel nat, ik heb er toch 300 duizend liggen. :')

Rammelen... heel soms. Ik loop nu natuurlijk 3 dagen per week op het CB rond en daar zie ik heel veel baby's. Maar eerlijk gezegd is dat juist een goed anti-rammel middel. Want ik zie ook alle mogelijke problemen die er zijn qua huilen, eten en slapen. Ik wil bovendien eerst dat met Wolk alles goed op de rit is, dat ze gezond is. En dat ze eens langer dan 3 uur achter elkaar slaapt en niet denkt dat het tussen 2 en 5 uur 'snachts partytime is. :')

En ik heb nog steeds een tikje van mijn bevalling. Hij was echt niet zo dramatisch ofzo maar het viel me gewoon erg tegen, de ks. Ik heb voor de verwerking ook alle papieren over mijn bevalling aangevraagd bij het ziekenhuis, daar moest ik voor betalen en wekenlang op wachten. Was ik laatst bij mijn eigen CB en zag ik in het systeem de verwijsbrief staan. Staat daar in dat de ks vanwege foetale nood was. Dat was nieuw voor mij. Denk je alles uitgezocht te hebben... Irritant hoor, je hebt kennelijk nooit alle info.
  maandag 2 mei 2016 @ 19:43:20 #73
409579 LuDann
All the way
pi_161879152
Wel goede tip van de washandjes stapel onder de gootsteen!
pi_161879247
Heftige babyrammels hier.
Toevallig gister gesprek over gehad met ML.
Komt erop neer dat wij er vanaf nu weer voor gaan *;
pi_161880074
quote:
Ik rammel ook nog niet.

Ik heb nu een pak billendoekjes van Neutral op tafel liggen daarvoor.
pi_161880079
W. doet weer wat nieuws. Hij wil sinds 16:00 veel drinken (gaan we nu ineens weer clusteren?) en ligt nu te slapen. Normaal drinkt ie tussen 19 en 22:30 veel en wil dan pas slapen. :?

Oh, en hij kan zn sokken uittrekken. Had ik eindelijk sokken die niet afzakken, gaat 'ie ze zelf uitdoen :')
  maandag 2 mei 2016 @ 20:13:48 #77
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_161880089
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:27 schreef SaskiaR het volgende:
Ik pak altijd gewoon een billendoekje, of is dat gek :@ ?
Nee hoor, doe ik ook. Eerst wel snoetenpoetsers gebruikt, maar die vond ik zo enorm stinken. Dus toen gewoon de billendoekjes en dat werkt prima.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:15:14 #78
409579 LuDann
All the way
pi_161880134
Spannend MLB!

Mijn man zou ook wel weer willen. Die is erg bang dat ik straks te oud ben (ben in december 31 geworden dus dat valt mee).
pi_161880344
Oeh, rammelen! :9 Wat leuk, MissLB! O+
Ik rammel stiekem ook al wel weer een beetje :@ man was eerst vrij fel 'eentje-is-prima' maar inmiddels zijn we er wel uit dat er -wat ons betreft- nog een 2.0 komt; we verschillen alleen nog een beetje van mening over wanneer :+ Eerst maar eens verhuizen (dat vind ik zelf ook wel zo praktisch) en dan maar verder kijken.

Ik had sowieso een zwangerschap om van te dromen en de bevalling was niet ideaal, maar ook absoluut niet dramatisch ofzo. En hoewel het me ook wel zwaar lijkt met 2 kleintjes (als er bijv. maar 2 jaar tussen zit ofzo), lijkt het me ergens nog moeilijker om weer 'terug' te gaan naar mini-baby-taferelen als je dat echt niet meer gewend bent. Dat je bijv. eindelijk een zindelijke kleuter hebt en dan toch weer 'terug' moet naar de luiers. Kan het niet zo goed uitleggen, maar goed...

Oh, en vandaag een jaar geleden was gewoon mijn UD! :o Ik had de hele zwangerschap eigenlijk al het gevoel dat ik die sowieso wel zou halen, maar vanaf toen werden we toch wel een beetje zenuwachtig/ongeduldig O+ Little did we know :')
/memory lane
pi_161880365
Mlb wat leuk!! O+

Zaterdag hier de kakiepakkie mijlpaal :D vandaag dacht E dat hij zindelijk was... Poepen op t potje! Jammer dat het eigenlijk de tummytub was :')

Gelukkig waren we er al op berekend. Al uur zonder resultaat persen. Tummy was dus al om z'n buikje te laten ontspannen en vriend stond al klaar om met hem onder de douche te duiken. Dus nu een schoon fris en ontspannen jongetje in m'n armen O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161880415
Twist hier dus ruim uit de luiers.... Maar we zitten er beide zo zonder wennen weer in. Voelt heel logisch dit verschil!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161880509
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:23 schreef Lamb29 het volgende:
Twist hier dus ruim uit de luiers.... Maar we zitten er beide zo zonder wennen weer in. Voelt heel logisch dit verschil!
Ja, dat hoor ik dus ook wel van meerdere mensen :Y en ergens is dat natuurlijk ook gewoon zo.
Maar wat je zegt: voor jullie voelt het verschil heel logisch en ik dénk dat het inderdaad ook gewoon een gevoelskwestie is, en daarom heel persoonlijk.
Ken genoeg mensen die bewust (of onbewust) een groter leeftijdsverschil tussen de kindjes hebben en daar heel blij mee zijn, maar gevoelsmatig neig ik toch naar minder verschil, en dan maar 'even doorbijten' ( :X ) ;)
pi_161880533
6 hydrofiel washandjes voor een euro of anderhalf, Wibra. Heb in het keukenkastje een stuk of 20 liggen.

En billendoekjes van Natusan, vier pakken voor ¤6.09 bij de kruidvat. Ideaal voor kinderen die last hebben van hun huidje.
pi_161880562
Hoor ik daar eierstokken rammelen? :D Ik rammel aan alle kanten. Het mag alleen nog niet (bijna) en om te baren moet je batsen en daar ben ik nog niet zo aan toe. Ik ga geen anticonceptie gebruiken. We zien wel hoe 't loopt :) Man is ook enthousiast, dat scheelt, haha. M'n bevalling.. tsja 't heet geen tweede kans dus zo wil ik 't niet noemen (en mini is gekomen zoals ze is gekomen en dat is ok) maar ik zou graag nog wel eens iets meemaken van een bevalling (weeën en ontsluiting en zo)

Ik geniet nu trouwens nog met volle teugen van mini O+ We hebben een bakfiets en die is zo enorm gaaf!
pi_161880615
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:26 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ja, dat hoor ik dus ook wel van meerdere mensen :Y en ergens is dat natuurlijk ook gewoon zo.
Maar wat je zegt: voor jullie voelt het verschil heel logisch en ik dénk dat het inderdaad ook gewoon een gevoelskwestie is, en daarom heel persoonlijk.
Ken genoeg mensen die bewust (of onbewust) een groter leeftijdsverschil tussen de kindjes hebben en daar heel blij mee zijn, maar gevoelsmatig neig ik toch naar minder verschil, en dan maar 'even doorbijten' ( :X ) ;)
True! Wij hebben t nu makkelijker maar straks met een eigenwijze 190.000 vragen kleuter en beginnende puber zullen we wel even achter onze oren krabben.
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 2 mei 2016 @ 20:34:47 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161880792
Zoiets speelt bij mij ook wel een beetje mee Bloesem; ik heb nu een ingeleide bevalling met ruggeprik gehad, en een keizersnede. En dat voelt -totaal irrationeel- als een soort nep, alsof ik het nog steeds niet zelf heb gedaan.

Anderen denken "wees blij!", maar ik zou wel willen weten hoe persdrang voelt, of het hoofdje dat staat...
pi_161880933
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:34 schreef LadyBlack het volgende:
Zoiets speelt bij mij ook wel een beetje mee Bloesem; ik heb nu een ingeleide bevalling met ruggeprik gehad, en een keizersnede. En dat voelt -totaal irrationeel- als een soort nep, alsof ik het nog steeds niet zelf heb gedaan.

Anderen denken "wees blij!", maar ik zou wel willen weten hoe persdrang voelt, of het hoofdje dat staat...
Dat eerste weet ik ook nog steeds niet, dat tweede wel :X

Maar wat je zelf zegt: het is natuurlijk helemaal niet 'nep', maar kan me dat gevoel ergens wel indenken :* Al die dingen die 'erbij horen' en waar je vooraf (en achteraf) iedereen over hoort, maar die je dan zelf niet meegemaakt hebt.
pi_161881033
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:34 schreef LadyBlack het volgende:

Ja, precies wat je zegt. Als ik of anderen 't ook hebben over mijn 'bevalling', voelt dat verkeerd. Ik ben niet bevallen. Het kindje is gehaald (geen idee waar) Klein trauma is dat trouwens wel, maar goed, dat zijn andere verhalen.

Bij mij zei iemand "wel lekker makkelijk!" Die heb ik nog wel even vriendelijk de wond laten zien en verteld hoe 't is om een kindje met dippende hartslag te hebben. Zak hooi.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:42:41 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161881076
OMG :X
pi_161881305
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:41 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ja, precies wat je zegt. Als ik of anderen 't ook hebben over mijn 'bevalling', voelt dat verkeerd. Ik ben niet bevallen. Het kindje is gehaald (geen idee waar) Klein trauma is dat trouwens wel, maar goed, dat zijn andere verhalen.

Bij mij zei iemand "wel lekker makkelijk!" Die heb ik nog wel even vriendelijk de wond laten zien en verteld hoe 't is om een kindje met dippende hartslag te hebben. Zak hooi.
Dat dus!
Hier de keuze gemaakt voor een geplande ks. Bijna niemand kent de ware reden, toch kreeg ik van een iemand die de reden wel kent een "goh, kies je nou echt voor de weg van de minste weerstand?" :'(
pi_161881339
Wat tactloos bloesem.

Ja de bevalling... dat word nog wel even een dingetje. Ik mag kiezen tussen ks, eerder inleiden en gewoon normaal bevallen. Maar ik zou echt niet weten wat k moet kiezen. Als t me gegeven is om weer zwanger te worden natuurlijk. Laat ik dat voorop stellen.
pi_161881374
Ik heb ook het idee het niet zelf te hebben gedaan (N. lag scheef en er moest een vacuümpomp aan te pas komen), maar ik was maar wat blij met de hulp. Ik was vanaf de eerste pijnlijke oefenweeen al 33 uur onderweg dus was blij uit mijn lijden verlost te zijn. :X Persdrang is overigens wel iets moois als je er aan over mag geven maar het tegenhouden 1,5 uur lang is iets waar ik van hoop dat het me een volgende keer bespaard mag blijven. :'(

Overigens had ik toen het net begon helemaal niet door dat het persdrang was, ik lag aan de ruggenprik en vroeg om een potje omdat ik wel erg nodig naar het toilet moest. _O-
pi_161881427
Bloesem en Malteser. :( Wat een onwetende en tactloze opmerkingen.
pi_161881588
Persweeën wegzuchten (zuchten, yeah right :') ) is niet iets waar ik me per se weer op verheug nee :X
Verder hebben de 'vergeet-hormonen' hun werk prima gedaan, het voelt nu alsof het een redelijk eitje was :+
pi_161881707
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:13 schreef silliegirl het volgende:
W. doet weer wat nieuws. Hij wil sinds 16:00 veel drinken (gaan we nu ineens weer clusteren?) en ligt nu te slapen. Normaal drinkt ie tussen 19 en 22:30 veel en wil dan pas slapen. :?

Oh, en hij kan zn sokken uittrekken. Had ik eindelijk sokken die niet afzakken, gaat 'ie ze zelf uitdoen :')
:D die sokkentruc :D

Overdag clusteren is fijner O+

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:46 schreef Missladybug het volgende:
Heftige babyrammels hier.
Toevallig gister gesprek over gehad met ML.
Komt erop neer dat wij er vanaf nu weer voor gaan *;
O+ Veel batsplezier _O-
Ik hoop dat het lukt jullie wens te vervullen :*

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:42 schreef LuDann het volgende:
Ik maak een hydrofiel nat, ik heb er toch 300 duizend liggen. :')

Rammelen... heel soms. Ik loop nu natuurlijk 3 dagen per week op het CB rond en daar zie ik heel veel baby's. Maar eerlijk gezegd is dat juist een goed anti-rammel middel. Want ik zie ook alle mogelijke problemen die er zijn qua huilen, eten en slapen. Ik wil bovendien eerst dat met Wolk alles goed op de rit is, dat ze gezond is. En dat ze eens langer dan 3 uur achter elkaar slaapt en niet denkt dat het tussen 2 en 5 uur 'snachts partytime is. :')

En ik heb nog steeds een tikje van mijn bevalling. Hij was echt niet zo dramatisch ofzo maar het viel me gewoon erg tegen, de ks. Ik heb voor de verwerking ook alle papieren over mijn bevalling aangevraagd bij het ziekenhuis, daar moest ik voor betalen en wekenlang op wachten. Was ik laatst bij mijn eigen CB en zag ik in het systeem de verwijsbrief staan. Staat daar in dat de ks vanwege foetale nood was. Dat was nieuw voor mij. Denk je alles uitgezocht te hebben... Irritant hoor, je hebt kennelijk nooit alle info.
Erg lastig dat niet weten!

In het nagesprek met de gyn kwam bij ons naar voren dat mijn bloeddrukken daar bij de tweede opname prima de luxe was.... dat was heul niet waar.
Ze hadden meer dan de helft van de bloeddrukken niet genoteerd :')

quote:
+3

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 17:05 schreef LadyBlack het volgende:

[ link | afbeelding ]
Dat is zeker een gouden gulle lach! O+

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik rammel absoluut niet. Misschien kan dat pas als je langer dan 3 uur achter elkaar slaapt, of als dutjes overdag langer duren dan gemiddeld een half uur?

Wij waren gymnastieken in het park..
[ afbeelding ]
wat een tof jasje!

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:20 schreef Cassandra87 het volgende:
Sara wat is T snel!
Hnghng doet hij hier alleen bij t in slaap vallen, zeg maar een soort opgeef geluidje. Dan is ie zo weg *)

Hier rammel ik wel. Maar we hebben afgesproken dat we volgend jaar rond deze tijd mijn spiraal laten verwijderen. Mits man of thuis kan werken of voor de file uit kan rijden (dus tijdig weg), kan hij dat niet, dan moeten we even wachten tot G zelfstandiger is (kan lang duren want hij is met alle ontwikkeling traag :'))

Ooh mijn nona is verhuisd naar Cholula en nu heb ik een yaro four winds besteld O+
Welke nona? Tof de four winds. Is het een blend of katoen die je hebt besteld?

Ontwikkelingen kunnen ineens in een rap tempo gaan hoor!

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:44 schreef SaskiaR het volgende:
Ik rammel nog niet, en man wil er echt niet nog een. Ons leven is nu al zo veranderd, we hebben beide zo weinig tijd ten opzichte van vroeger... Als we er nog een hebben zouden we nog minder tijd voor onszelf hebben. Mijn dagen bestaan nu al aan werken en voor N. zorgen, veel hobbies heb ik allang opgegeven. En dan is N. nog een heel makkelijk kind ook.
Maargoed, misschen ooit, als N. 4 is en naar school gaat.... Anderzijds ben ik dan al 39, dus misschien is het dan wel te laat. We zien het wel dus :)
Ja leeftijd is hier ook wel een dingetje. Ik ben nu al enige tijd 36 30 en wie weet duurt het weer zo lang voordat er een wurmpie zich aandient... Of de risico's op latere leeftijd dat die groter worden en zulks... Of de vergrote kans op meerlingen :o :D Of of of ... :D

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:39 schreef Mariposas het volgende:
mmer dat ik die eerste keer zwanger/bevallen niet weer opnieuw kan beleven. Dat alles nieuw en spannend is en je heerlijk onwetend bent. En vooral dat je er in alle rust van kan genieten. En je helemaal los kan gaan qua aankopen.
ik heb dat de eerste keer ook niet gedaan een godsvermogen uitgegeven. :D Meubeltjes lekker opknappen enz O+

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:29 schreef Selvaria het volgende:
Ik rammel echt vreselijk en ook al best een tijdje weer, maar als we dan weer een dag of nacht from hell hebben gehad ben ik altijd blij dat ik nog niet zwanger ben / die tweede er nog niet is. :D Aan de andere kant weet ik ook gewoon dat het tropenjaren zullen zijn als we 2 kindjes redelijk kort op elkaar willen. Ik hoop zo dat het ons gegund is, nog zo'n leukerd als N. O+
Zijn jullie nu al serieus aan het pogen?
Ik hoop voor jullie dat het lukt, die wens te vervullen.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Rammelen doe ik echt nog niet. Ik geniet nog zo van M nu, wat ze allemaal doet en leert. Maar een tweede komt er (ervanuit gaande dat dat allemaal lukt dan) zeker wel. En drie sluit ik op voorhand ook niet uit. Het lijkt me ook al wel fijn om zwanger te zijn zonder dat we nog een heel huis moeten verbouwen en ik de helft van de zwangerschap bij mijn ouders woon (wat op zich prima ging hoor) :')
Dat lijkt mij ook fijn. Dat niet helemaal alles hoeven te verbouwen tijdens zwangerschap. Of op zijn minst tweede en derde trimester niet.

quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:12 schreef Limone het volgende:
Oooh ik zou wel vijf kinderen willen! Maar dat is niet te betalen, joh. Of laat ik dan alleen de leukste studeren? :P

Een derde komt er waarschijnlijk wel. Ik rammel nu alleen echt nog niet. Ik vind zwanger zijn heerlijk en ik heb een goedje voor bevallen, maar de impact die het op de andere kinderen heeft ben ik nog niet vergeten. Daarbij vind ik dat S. nog wel een tijdje aandacht genoeg mag krijgen. Hij is nu nog mijn kleine knuffelbaby, daar wil ik nog wel even tijd aan besteden. Maar mijn man is hoogbejaard, dus heel lang zal het ook niet duren. ;)
De slimste :Y :P

Is hij al in de 80? :o

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:47 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Precies. Weet nu ook beter wat ik wel en niet wil en dat ik het gewoon kan.
Als het aan man had gelegen was ik overigens nu al weer zwanger geweest. Hij rammelt :P
Oh hier idem. Mijn man rammelt zo hard die wil er wel zes of zo. Ik krijg ook steeds mini wurm op foto's te zien en zulks. "Kijk nou O+ Kijk nou O+ Awwhhhhhh O+ "
"Neeeeeeej dat is gevaarlijk!!"
"KIJKNOUHOEeeeeeleukenlieffvvvvenzooooooowww!"

Ik was niet bang om te bevallen. Het liefste was ik in thuis in bad bevallen zonder al te veel hulp.. Zelfs mijn verloskundige(n) waren blij met die instelling en vooruitzicht. Alleen een persoon dan niet :D Ik vond mijn bevalling ook prima te doen. Alleen de mensen die het onnodig probeerde te versnellen.... :( of dat zij de touwtjes zo strak in handen wilde houden. Helaaaaaschhh! Ik speelde daarin niet zo goed mee en dat getouwtrek om je rechten is dan enorm k*t.

Mja hoge bloeddruk en zulks. Maar voor de eventueel volgende keer weet ik bij welke gyn ik moet zijn mocht het weer ellende zijn met verhoogde bloeddruk.

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:29 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ja! Ik rammel behoorlijk. Maar niet omdat baby zo snel groot wordt, vooral omdat ik zelf zo enorm heb genoten van (met name de laatste fase van) mijn zwangerschap, kraamtijd en alles daarna. Ik zit al ruim acht maanden op een roze wolk en ervaar die babytijd nu itt bij oudste ook niet als zwaar, maar als fantastisch. (Ja ik weet hoe lame dit klinkt als je dat zelf niet hebt, sorry! Ik gun dit iedereen! :*) Ik vond het zoveel heftiger toen, nu geniet ik alleen maar. Dus dat wil ik heel graag nog eens meemaken. Maar de lat ligt ook hoog daardoor, de kans is best aanwezig dat de volgende keer tegenvalt door deze ervaring.

Dus misschien moet ik dit gewoon maar koesteren. Want rationeel gezien is de kans dat er een derde komt niet zo heel groot. En twee is praktisch gezien wel zo handig. Maar emotioneel wil ik er nog wel drie O+ (Alleen zou ik dan voor m'n gevoel niet genoeg aandacht aan elk kind kunnen besteden.)
Dus tja.
Dat aandacht verdelen vind ik ook wel een puntje..

En ik kan mij voorstellen dat het als het relaxed gaat/start dat je dan ook lekker op die wolk blijft rondzweven. Lijkt mij heerlijk! En als je al een beetje weet hoe of wat, dat je al een beetje die kennis mee hebt en het wat gemakkelijker kan gaan. De tweede (of derde) kan natuurlijk ook een hele klus zijn die een veel eisen pakket heeft aangevinkt toen hij/zij werd geboren.
Garantie heb je natuurlijk nooit. ^^,

quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh jongens. Ik heb net zowaar vijf-en-twintig hele minuten in O+ stilte O+ in de tuin in de zon gezeten. Warmte, rust. Gekabbel van de vijver van de buren. Vlindertjes. Een mier bekeken die een kruimeltje versleepte.

En toen.

Toen had Tas zichzelf ondergepoept en krijste hij Annie wakker uit haar middagslaapje.

Maar het waren 25 heerlijke minuten O+ .
klinkt toch goed! ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:02 schreef Dot. het volgende:
gelukkig komt er beter weer aan :D
Schudden voor gebruik
pi_161881954
Nee Stippel, nog niet hoor. :) Maar echt lang willen we ook niet meer wachten.
pi_161881979
Hier eerst een geplande ks en nu gewone bevalling maar ik maakte mij ook schuldig aan t denken dat ik met een 2de ks voor de easy way out koos.

No way... Hoewel ik bevallen echt eng vond 10x liever dan een ks.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161882204
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:08 schreef Selvaria het volgende:
Nee Stippel, nog niet hoor. :) Maar echt lang willen we ook niet meer wachten.
Volgens SHO-principes ben je dan al zwanger :7
pi_161882232
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Volgens SHO-principes ben je dan al zwanger :7
*O* Een brusje voor N.! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')