welke had je gemaakt?quote:Op zondag 22 mei 2016 17:23 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Gisteren voor het eerst. De recepten bevatten voor mij iets te veel water, ik heb er daardoor er een in een blik gebakken en de ander is een pannekoek geworden.
Neuh. Ik gebruik aluminiumvrij bakpoeder en er zit maar een beetje in, gewoon zoveel als nodig is om van normale bloem zelfrijzend bakmeel te makenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:09 schreef Molo het volgende:
Krijg je niet zo'n typische stroevige bakpoeder smaak in je mond hiervan?
Zien er lekker uit
Zit daar normaal aluminium in?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Neuh. Ik gebruik aluminiumvrij bakpoeder en er zit maar een beetje in, gewoon zoveel als nodig is om van normale bloem zelfrijzend bakmeel te maken
Ik was er donderdag, was echt een interessante workshopquote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:10 schreef computergirl het volgende:
Workshop dagje bij Levine vandaag, gegeven door Mark Sinclair (USA) die eigen bakkerij heeft.
Ja klopt, we hebben het stokbrood gisteren opgegeten als 'broodje gezond'. Vond hem heerlijkquote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:39 schreef computergirl het volgende:
Jullie waren pas om 18 uur klaar hoorde ik, heb je het stokbrood al geproefd?
Afkoelen kun je het beste op een rooster doen. Snijden doe ik pas als hij goed koud is.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 08:32 schreef Patoshik het volgende:
Gister voor het eerst een brood gebakken. Hij was gelijk goed gelukt. Heel luchtig en een lekkere harde korst na het bakken. Alleen die verdween snel nadat hij uit de oven was...
Hoe doen jullie dat? Hoe laten jullie het brood afkoelen? Wanneer gaan jullie snijden? En nog andere tips wat betreft dit onderwerp?
een harde korst krijg je door te bakken met stoom (bakje met kokend water onder in oven eerste 15 a 20 minuten) en is ook afhankelijk van ingredienten (melk en boter toevoegen zorgt juist voor zacht broodje met zachte korst)quote:Op zaterdag 28 mei 2016 08:32 schreef Patoshik het volgende:
Gister voor het eerst een brood gebakken. Hij was gelijk goed gelukt. Heel luchtig en een lekkere harde korst na het bakken. Alleen die verdween snel nadat hij uit de oven was...
Hoe doen jullie dat? Hoe laten jullie het brood afkoelen? Wanneer gaan jullie snijden? En nog andere tips wat betreft dit onderwerp?
buiten de oven! Ik heb een klein rekje/rooster zodat ook de onderkant kan afkoelen, te koop bij Blokker etcquote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:09 schreef Patoshik het volgende:
Ah.. Dan is dat de eerste fout die ik al hebt gemaakt. Te vroeg snijden.
En afkoelen buiten de oven of de oven een klein stukje open doen en daar laten afkoelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |