abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 september 2016 @ 07:01:05 #276
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_165028782
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:31 schreef K44S het volgende:

[..]

Nee, niet gedaan. Hoe vaak ik al niet gehoord "Ja, dat is nou eenmaal de functie-eis".

hbo is voor mij gewoon erg lastig. Ik zou het kunnen, daar niet van. Maar om mezelf in die zin nou te onderscheiden terwijl ik zo veel andere talenten heb....

Dus ik denk dat je het te veel naar jezelf trekt.

Alles wat ik zou kunnen zeggen zou jij net zo makkelijk als [smoesje] kunnen zien toch?
Ja, maar lieverd. Ik zeg toch dat je dan gewoon moet solliciteren en laat ze maar zien dat je niet onderdoet voor een hbo'er? Nu vind ik je enorm in de slachtofferrol kruipen en dat is jammer. Dat bedoel ik meer als ik zeg dat ik zoveel smoesjes heb gehoord. Ja voor sommige functies moet je gewoon een hbo achtergrond hebben. Life sucks enzo.

Maar als ik in jouw situatie zat zou ik opmerken dat ik heb gezien dat er een verschil zit in salaris en vragen waar dat op gebaseerd is. En dan moeten zij met argumenten komen en die kun je al dan niet weerleggen met voorbeelden. Gezien het om dezelfde functie gaat, zal het (denk ik) gaan om denk- en werkniveau. Dat kun je weerleggen zonder een hbo opleiding gevolgd te hebben. Maar dan moet je niet over discriminatie enzo beginnen :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Maraca op 02-09-2016 07:06:34 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 2 september 2016 @ 08:09:21 #277
416020 K44S
The bearded man
pi_165029236
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 07:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, maar lieverd. Ik zeg toch dat je dan gewoon moet solliciteren en laat ze maar zien dat je niet onderdoet voor een hbo'er? Nu vind ik je enorm in de slachtofferrol kruipen en dat is jammer. Dat bedoel ik meer als ik zeg dat ik zoveel smoesjes heb gehoord. Ja voor sommige functies moet je gewoon een hbo achtergrond hebben. Life sucks enzo.

Maar als ik in jouw situatie zat zou ik opmerken dat ik heb gezien dat er een verschil zit in salaris en vragen waar dat op gebaseerd is. En dan moeten zij met argumenten komen en die kun je al dan niet weerleggen met voorbeelden. Gezien het om dezelfde functie gaat, zal het (denk ik) gaan om denk- en werkniveau. Dat kun je weerleggen zonder een hbo opleiding gevolgd te hebben. Maar dan moet je niet over discriminatie enzo beginnen :P
Duidelijk. Goede feedback!

Thx :).
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165029630
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:33 schreef K44S het volgende:
(ik kan er weinig aan doen dat ik theoretisch mbo3 niveau heb, maar praktisch gezien hbo aan kan).
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:31 schreef K44S het volgende:
hbo is voor mij gewoon erg lastig.
Precies dit ^^ is waar het om draait. Met een papiertje kunnen laten zien dat je het aankan, zegt iets over je als persoon (in de brede zin van het woord). Dat is voor bepaalde functies, werkzaamheden en dus bedrijven een pré.

Het gaat niet alleen om het niveau van de vakinhoudelijke kennis. Het zegt ook iets over motivatie, doorzettingsvermogen, probleemoplossend vermogen, gedrevenheid, etc.

Als je het als discriminatie voelt, dan zit daar eerder je struikelblok. Je bent als persoon niet minder, maar voor een aantal functies is het nou eenmaal verdomd prettig dat kandidaten hebben aangetoond die stap extra (in heel de breedte van hun kunnen) nou juist wél aankunnen.

Als het niet hebben van een hbo-diploma je hindert in het bemachtigen van de baan die je wilt hebben, ga dan een verkort programma doen. Bij sollicitaties kunnen zeggen dát je het aan het doen bent en waarom, vind ik wel een sterke.

Succes!
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:12:46 #279
416020 K44S
The bearded man
pi_165030031
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 08:42 schreef Queller het volgende:

[..]

[..]

Precies dit ^^ is waar het om draait. Met een papiertje kunnen laten zien dat je het aankan, zegt iets over je als persoon (in de brede zin van het woord). Dat is voor bepaalde functies, werkzaamheden en dus bedrijven een pré.

Het gaat niet alleen om het niveau van de vakinhoudelijke kennis. Het zegt ook iets over motivatie, doorzettingsvermogen, probleemoplossend vermogen, gedrevenheid, etc.

Als je het als discriminatie voelt, dan zit daar eerder je struikelblok. Je bent als persoon niet minder, maar voor een aantal functies is het nou eenmaal verdomd prettig dat kandidaten hebben aangetoond die stap extra (in heel de breedte van hun kunnen) nou juist wél aankunnen.

Als het niet hebben van een hbo-diploma je hindert in het bemachtigen van de baan die je wilt hebben, ga dan een verkort programma doen. Bij sollicitaties kunnen zeggen dát je het aan het doen bent en waarom, vind ik wel een sterke.

Succes!
Dus ik geef antwoorden waar uit blijkt dat ik geen motivatie, doorzettingsvermogen, probleemoplossend vermogen, gedrevenheid heb? Ik kan het niveau simpelweg niet aan (ik ben theoretisch zwak).

Maar indd, ik kruip niet zomaar een slachtofferrol in.

Ik heb geleerd van je feedback! Thx :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165030063
Wat is voor jullie dan typisch mbo en hbo? Bij mij zaten er ook wat mensen die eerst mbo hebben gedaan en later gewoon hun hbo-papiertje hadden gehaald. Ze waren praktisch goed in 't vak, maar qua taalvaardigheid soms echt belabberd.
pi_165030238
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:12 schreef K44S het volgende:
Dus ik geef antwoorden waar uit blijkt dat ik geen motivatie, doorzettingsvermogen, probleemoplossend vermogen, gedrevenheid heb?
Nee, dat bedoelde ik niet.

Even van een afstandje bekeken: er is geen wet die voorschrijft dat mensen een zo hoog mogelijke opleiding moeten volgen. En op een enkeling na, wordt ook niemand daartoe op andere wijze gedwongen. En toch zijn er heel veel jongeren die - blijkbaar dus uit zichzelf - proberen een zo hoog mogelijke opleiding te halen. Ook degenen voor wie dat wellicht niet met twee vingers in de neus gaat.

Dat mensen het tot een bepaald niveau schoppen, zegt iets over ze. Als totaalplaatje.

quote:
Ik kan het niveau simpelweg niet aan (ik ben theoretisch zwak).
Ik bedoel het in alle goedheid: dat blijkt dan waarschijnlijk ook in je functie. Dat is helemaal niet erg; je bent er als mens beslist niet minder om, maar dan heb je dus geen hbo-niveau.
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:46:18 #282
416020 K44S
The bearded man
pi_165030499
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:28 schreef Queller het volgende:

[..]

Nee, dat bedoelde ik niet.

Even van een afstandje bekeken: er is geen wet die voorschrijft dat mensen een zo hoog mogelijke opleiding moeten volgen. En op een enkeling na, wordt ook niemand daartoe op andere wijze gedwongen. En toch zijn er heel veel jongeren die - blijkbaar dus uit zichzelf - proberen een zo hoog mogelijke opleiding te halen. Ook degenen voor wie dat wellicht niet met twee vingers in de neus gaat.

Dat mensen het tot een bepaald niveau schoppen, zegt iets over ze. Als totaalplaatje.

[..]

Ik bedoel het in alle goedheid: dat blijkt dan waarschijnlijk ook in je functie. Dat is helemaal niet erg; je bent er als mens beslist niet minder om, maar dan heb je dus geen hbo-niveau.
Oke duidelijk :).

Simpelweg: Te hoog gegrepen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165033948
Erger me trouwens ook aan vacatures waar overduidelijk staat dat ze op zoek zijn naar studenten of mensen met een tussenjaar. Weet je meteen dat je het never nooit gaat worden hoe flexibel je ook bent. Zogenaamd te duur of te hoog opgeleid is dus wel degelijk mogelijk..
  vrijdag 2 september 2016 @ 15:22:34 #284
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_165036990
Leuke vacature gezien, mooie sollicitatiebrief gemaakt, hr recruiter Randstad was trots op mij en ook op de brief en cv.

Mooi dacht ik.

Maar helaas, wegens de vele aanmeldingen zijn ze extra kritisch gaan kijken....fuck it!

ZEN!!!!!!
pi_165071796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:46 schreef K44S het volgende:
Oke duidelijk :).

Simpelweg: Te hoog gegrepen.
Dat was niet meteen de bedoelde kern van mijn boodschap. Meer zoiets als: vecht er niet zo tegen, want dat heeft niet zoveel zin. Accepteer dat functies waarvoor een hbo-diploma gevraagd wordt, gewoon je ding niet zijn. Niet omdat je een minder mens bent, maar omdat werkgevers voor sommige functies hbo-niveau graag aangetoond willen zien met een papiertje. Net zoals het prettig is dat je een beetje hard kan schoppen als je voetballer wil worden. Of dat je oren goed zijn als je pianostemmer wilt worden.

Dus de boodschap was eigenlijk: focus op wat jij goed kunt en ga daar een vacature bij zoeken.

Nogmaals: succes ^O^
pi_165071847
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:55 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Erger me trouwens ook aan vacatures waar overduidelijk staat dat ze op zoek zijn naar studenten of mensen met een tussenjaar. Weet je meteen dat je het never nooit gaat worden hoe flexibel je ook bent. Zogenaamd te duur of te hoog opgeleid is dus wel degelijk mogelijk..
Iets te laag opgeleid is vaak beter dan iets te hoog. Voor werkgevers that is.

En bekijk het van de zonnige kant: of ze het er nou wel of niet bij schrijven, duidelijk is dat je geen schijn van kans maakt als je niet een student of iemand met een tussenjaar bent. Bespaar je de moeite van het solliciteren.
pi_165071937
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Wat is voor jullie dan typisch mbo en hbo? Bij mij zaten er ook wat mensen die eerst mbo hebben gedaan en later gewoon hun hbo-papiertje hadden gehaald. Ze waren praktisch goed in 't vak, maar qua taalvaardigheid soms echt belabberd.
Dat is een moeilijke vraag. Want het geldt niet altijd, niet allemaal en niet voor iedereen. Maar het zit 'm denk ik bijvoorbeeld in het vermogen om nieuwe kennis en vaardigheden onder de knie te krijgen. Of inzicht in het bredere plaatje. Taal is soms een hele duidelijke. Of relativeringsvermogen. Gebrek aan zelfstandigheid of anders gezegd: het leunen op anderen wanneer er iets voorvalt dat net ff anders is dan anders. En tot slot merk ik het soms in de samenwerking met anderen (vooral anderen die zich met een andere tak van sport bezighouden): begrip, inzicht en de mogelijkheid zich in te leven en wat aan te passen schieten dan wel eens te kort.
  maandag 5 september 2016 @ 10:16:54 #288
416020 K44S
The bearded man
pi_165099187
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 00:30 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat was niet meteen de bedoelde kern van mijn boodschap. Meer zoiets als: vecht er niet zo tegen, want dat heeft niet zoveel zin. Accepteer dat functies waarvoor een hbo-diploma gevraagd wordt, gewoon je ding niet zijn. Niet omdat je een minder mens bent, maar omdat werkgevers voor sommige functies hbo-niveau graag aangetoond willen zien met een papiertje. Net zoals het prettig is dat je een beetje hard kan schoppen als je voetballer wil worden. Of dat je oren goed zijn als je pianostemmer wilt worden.

Dus de boodschap was eigenlijk: focus op wat jij goed kunt en ga daar een vacature bij zoeken.

Nogmaals: succes ^O^
Ik heb nogal moeite om sommige dingen te accepteren ja. Net zoals geen hbo-papiertje hebben die gewoon verdomd handig is. Maar goed... ik kan daar inderdaad tegen aan blijven schoppen... maar ik kan ook gewoon door blijven lopen naar de volgende baan en daar dan doorgroeien.

Ik zit nu op de dag dat ik zou laten weten wat betreft nieuwe baan (of ik door wil gaan met de sollicitatieprocedure. Ik twijfel alleen of ik het aan kan (nadeel dat je dus echt geen flauw idee hebt wat je wil gaan doen).

Maar goed. Zo even bellen en alles kortsluiten.

Zo. referent gecheck en geregeld, bedrijf gebeld... en door naar volgende sollicitatieprocedure :)

[ Bericht 5% gewijzigd door K44S op 05-09-2016 10:42:16 ]
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165125752
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:16 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik heb nogal moeite om sommige dingen te accepteren ja. Net zoals geen hbo-papiertje hebben die gewoon verdomd handig is.
Het verschil zit het hem vooral in dat mensen met HBO een beter perspectief hebben op promotie en een hoger salaris. Met MBO zit je al gauw tegen een plafond aan.
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:04:13 #290
416020 K44S
The bearded man
pi_165127276
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 13:27 schreef 0906 het volgende:

[..]

Het verschil zit het hem vooral in dat mensen met HBO een beter perspectief hebben op promotie en een hoger salaris. Met MBO zit je al gauw tegen een plafond aan.
Doorgroeimogelijkheden
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165127423
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:04 schreef K44S het volgende:

[..]

Doorgroeimogelijkheden
Zelfs dan nog
pi_165127446
Bij ons zoeken ze nog steeds mensen :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:25:26 #293
416020 K44S
The bearded man
pi_165127632
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:13 schreef 0906 het volgende:

[..]

Zelfs dan nog
Onzin.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165149594
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:46 schreef K44S het volgende:

[..]

Oke duidelijk :).

Simpelweg: Te hoog gegrepen.
Waarom ga je voor HBO banen terwijl je MBO hebt?
  woensdag 7 september 2016 @ 16:33:02 #295
416020 K44S
The bearded man
pi_165153776
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:15 schreef 0906 het volgende:

[..]

Waarom ga je voor HBO banen terwijl je MBO hebt?
Omdat bedrijven het goedkoopste, beste en makkelijkste willen. Terwijl dat precies geldt voor de kandidaat.

Dus, ik solliciteer ook op banen die hbo werk -en denkniveau wensen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165153794
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:33 schreef K44S het volgende:

[..]

Omdat bedrijven het goedkoopste, beste en makkelijkste willen. Terwijl dat precies geldt voor de kandidaat.

Dus, ik solliciteer ook op banen die hbo werk -en denkniveau wensen.
Zorg er dan ook voor dat je een HBO schrijfstijl ontwikkelt.
  woensdag 7 september 2016 @ 16:35:52 #297
416020 K44S
The bearded man
pi_165153824
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:34 schreef 0906 het volgende:

[..]

Zorg er dan ook voor dat je een HBO schrijfstijl ontwikkelt.
http://www.roestvrijtaal.nl/blog/schrijf-je-hbo-of-hbo

En ja, mijn Nederlands is niet perfect maar een stuk beter dan jaren geleden.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165153863
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:35 schreef K44S het volgende:

[..]

http://www.roestvrijtaal.nl/blog/schrijf-je-hbo-of-hbo

En ja, mijn Nederlands is niet perfect maar een stuk beter dan jaren geleden.
Wist ik al maar nooit de moeite genomen om het toe te passen.

Maar toch, je niveau doet niet denken aan iemand die aan het hbo heeft gestudeerd.
  woensdag 7 september 2016 @ 16:39:51 #299
416020 K44S
The bearded man
pi_165153906
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:37 schreef 0906 het volgende:

[..]

Wist ik al maar nooit de moeite genomen om het toe te passen.

Maar toch, je niveau doet niet denken aan iemand die aan het hbo heeft gestudeerd.
:').

Iemand anders wijzen op zijn spel -of schrijffouten, maar er zelf geen moeite voor doen. Ja dat maakt hét verschil tussen hbo en mbo.

Maar goed. On topic maar weer.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165153909
Mijn spreektaal en fok schrijfstijl zijn ook heel anders dan mn zakelijke spreektaal en schrijfstijl. Ga nou niet iemand beoordelen op hoe hij op een forum schrijft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')