Ieder komt daar voor zijn of haar eigen probleem, dus op zich goed en je krijgt inzicht in dat het allemaal in je hoofd zit en je zelf de beklemmende factor bent, maar meer moet je ook niet verwachten.quote:
Het is ook een complex probleem. Eenzaamheid of een gebrek aan liefde/bevestiging los je niet zomaar op. Geforceerd werkt niet maar als je niks doet heeft het ook geen zin. Je moet op zoek naar een middenweg.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:04 schreef 2NutZ het volgende:
Hoe gaat dit topic je helpen als die andere 803 topics niet hielpen?
Niet op deze manier, idd. Hoe langer je wacht met vrienden maken hoe lastiger het wordt. Na je 30e bijna onmogelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het is ook een complex probleem. Eenzaamheid of een gebrek aan liefde/bevestiging los je niet zomaar op. Geforceerd werkt niet maar als je niks doet heeft het ook geen zin. Je moet op zoek naar een middenweg.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:42 schreef Deezertje het volgende:
Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen en ook niet beter weten dan dat er nooit iemand meegaat of je ff tegen kan praten (behalve hier tegen wat mede-pixels).
Je voelt je eenzaam en wil graag met mensen kunnen praten maar je geeft ook aan dat je eigenlijk geen vriendschappen zou willen.quote:Op zondag 21 februari 2016 13:26 schreef Deezertje het volgende:
Ik ben erg op mijn vrijheid gesteld dus onderhouden van vriendschappen is dan al lastig. Ik wil gewoon een hele dag een seizoen van een serie kijken als ik daar zin in heb, maar als we dezelfde interesse delen kan dat ook samen.
Directe verandering is lastig, maar af en toe een sociale activiteit ondernemen is geen probleem. Ik wil er niet van afhankelijk zijn dus blijf gewoon mijn eigen ding doen ongeacht of iemand mijn interesse deelt of niet.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:09 schreef Paxcon het volgende:
Hoe verhoudt dit zich tot elkaar?
[..]
[..]
Je voelt je eenzaam en wil graag met mensen kunnen praten maar je geeft ook aan dat je eigenlijk geen vriendschappen zou willen.
Je wilt dus eigenlijk alleen vrienden op de momenten wanneer jou het beste uitkomt. Wat doe je als je een avondje bioscoop had gepland en iemand vraagt je plotseling om wat te drinken in een café?quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Directe verandering is lastig, maar af en toe een sociale activiteit ondernemen is geen probleem. Ik wil er niet van afhankelijk zijn dus blijf gewoon mijn eigen ding doen ongeacht of iemand mijn interesse deelt of niet.
Dan cancel ik de film want ik heb een pas waarmee ik onbeperkt kan dus ben niet gebonden aan een tijd. Zou ik wel al tickets hebben en deze ook betaald hebben dan wordt het lastig. Dan zou ik eerst proberen de ander mee te vragen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je wilt dus eigenlijk alleen vrienden op de momenten wanneer jou het beste uitkomt. Wat doe je als je een avondje bioscoop had gepland en iemand vraagt je plotseling om wat te drinken in een café?
Dat lijkt er wel op. Zo werken relaties en vriendschappen niet. Paar keer afzeggen en mensen gaan je logischerwijs ook minder vragen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je wilt dus eigenlijk alleen vrienden op de momenten wanneer jou het beste uitkomt. Wat doe je als je een avondje bioscoop had gepland en iemand vraagt je plotseling om wat te drinken in een café?
Waarom wordt het na een arbitraire leeftijd als 30 jaar opeens bijna onmogelijk om nieuwe vrienden te maken?quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:08 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Niet op deze manier, idd. Hoe langer je wacht met vrienden maken hoe lastiger het wordt. Na je 30e bijna onmogelijk.
Geld is dus eigenlijk de bepalende factor?quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan cancel ik de film want ik heb een pas waarmee ik onbeperkt kan dus ben niet gebonden aan een tijd. Zou ik wel al tickets hebben en deze ook betaald hebben dan wordt het lastig. Dan zou ik eerst proberen de ander mee te vragen.
Ik verwacht niet snel aansluiting bij een vriendengroep te vinden dus dat moet meer individueel dan. Maar aan de ene kant vind ik vrijheid heerlijk, maar aangezien de meeste mensen toch samen dingen ondernemen klopt het niet helemaal dat je altijd alleen bent.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:20 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat lijkt er wel op. Zo werken relaties en vriendschappen niet. Paar keer afzeggen en mensen gaan je logischerwijs ook minder vragen.
Niet altijd, meer wat ik wil. Als ik iets echt wil doe ik het wel hoor als het maar op één moment mogelijk is zoals een concert. Gaat mij meer om: waar haal ik meer voldoening uit: wel of niet gaan?quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:36 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Geld is dus eigenlijk de bepalende factor?
onzekerheid is ook zeker een oorzaak. daardoor durf ik mezrlf lastiger te laten zien, altijd maar willen uitstralen dat er niks aan de hand is.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat we deze post moeten blijven quoten tot het tot hem doordringtDit is gewoon de essentie.
Omdat dat in verscheidene studies naar voren kwamquote:Op vrijdag 29 april 2016 11:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom wordt het na een arbitraire leeftijd als 30 jaar opeens bijna onmogelijk om nieuwe vrienden te maken?
Ben wel benieuwd naar die studies. Heb je een link?quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:43 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Omdat dat in verscheidene studies naar voren kwam
Heeft denk ik meer met fases te maken. Als je rond die tijd geen relatie of kinderen hebt val je ook al buitenboord. En ben je nou éénmaal in de minderheid.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar die studies. Heb je een link?
Heel veel te vinden op Google. Probeer maar eens.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar die studies. Heb je een link?
Dan moet je op zoek gaan naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Ben zelf boven de 30 en heb het afgelopen jaar een aantal nieuwe vrienden gemaakt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Heeft denk ik meer met fases te maken. Als je rond die tijd geen relatie of kinderen hebt val je ook al buitenboord. En ben je nou éénmaal in de minderheid.
Wie stelt bewijst. Ik ken veel van die onderzoeken ook. De conclusie is dat het LASTIGER wordt, niet dat het bijna onmogelijk is.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:45 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Heel veel te vinden op Google. Probeer maar eens.
De rest van mijn samenvatting is bullshit of?quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
onzekerheid is ook zeker een oorzaak. daardoor durf ik mezrlf lastiger te laten zien, altijd maar willen uitstralen dat er niks aan de hand is.
Misschien moet je maar gewoon accepteren dat het niet beter wordt dan dit, een beetje de grijsgedraaide langspeelplaat in de herhaling gooien.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Heeft denk ik meer met fases te maken. Als je rond die tijd geen relatie of kinderen hebt val je ook al buitenboord. En ben je nou éénmaal in de minderheid.
Als je vanaf je twaalfde geen vrienden meer hebt gehad is het wel heel optimistisch om te denken dat je met behulp van een cursusje opeens hechte vriendschappen kunt sluiten. Vanaf je dertigste leef je toch een beetje je eigen leven en ben je er niet meer zo op uit om nieuwe mensen te ontmoeten. Maar inderdaad, niks is onmogelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan moet je op zoek gaan naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Ben zelf boven de 30 en heb het afgelopen jaar een aantal nieuwe vrienden gemaakt.
[..]
Wie stelt bewijst. Ik ken veel van die onderzoeken ook. De conclusie is dat het LASTIGER wordt, niet dat het bijna onmogelijk is.
Dat eigen leventje begint al na de studietijd. Dan richten mensen zich al snel op hun carrière en huisje boompje beestje en staan ze minder open voor nieuwe contacten, niet perse na hun 30ste.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als je vanaf je twaalfde geen vrienden meer hebt gehad is het wel heel optimistisch om te denken dat je met behulp van een cursusje opeens hechte vriendschappen kunt sluiten. Vanaf je dertigste leef je toch een beetje je eigen leven en ben je er niet meer zo op uit om nieuwe mensen te ontmoeten. Maar inderdaad, niks is onmogelijk.
Dan heb je dus eigenlijk nooit vrienden gekend in je leven.. Slechts mensen die komen en gaan waarmee je het leuk kon vinden op dat moment, niet meer niet minder.quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als je vanaf je twaalfde geen vrienden meer hebt gehad is het wel heel optimistisch om te denken dat je met behulp van een cursusje opeens hechte vriendschappen kunt sluiten. Vanaf je dertigste leef je toch een beetje je eigen leven en ben je er niet meer zo op uit om nieuwe mensen te ontmoeten. Maar inderdaad, niks is onmogelijk.
Aandacht. En negatieve aandacht is ook aandacht.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:25 schreef Bananenpap het volgende:
Lieve Deezer,
Het ontgaat mij wat je precies op dit moment wil en wenst te bereiken met dit topic. Wat voor posts verwacht je te ontvangen, waar wil je heen, wat voor doelen stel je op? Of is dit topic alleen bedoeld om te wenen en even je hart te luchten. Ik hoor graag van je.
Liefs XoXo
Bananenpap
Treurig dat hij zelfs een eigen topic krijgt.quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:25 schreef Bananenpap het volgende:
Lieve Deezer,
Het ontgaat mij wat je precies op dit moment wil en wenst te bereiken met dit topic. Wat voor posts verwacht je te ontvangen, waar wil je heen, wat voor doelen stel je op? Of is dit topic alleen bedoeld om te wenen en even je hart te luchten. Ik hoor graag van je.
Liefs XoXo
Bananenpap
Goed om te horen dat het einde echt in zicht is. Mits je echt die opdrachten gaat afmaken natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:24 schreef Deezertje het volgende:
In positief nieuws: scriptie is inhoudelijk af! Nu alleen nog wat aanpassen qua opmaak en doorsturen naar tweede lezer. Daarna ter beoordeling opsturen.
Komende maand dus aan de opdrachten werken..
Alleen als hij weet hoe mensen aan te spreken en te zorgen dat mensen hem mogen. Dat lukt nu niet door zijn ASS. Dáár moet hij dus eerst aan gaan werken.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:12 schreef syndroom het volgende:
Deezertje kan toch na zijn studie werk gaan zoeken en dat gebruiken als startpunt om nieuwe mensen te leren kennen?
Als hij nooit geleerd heeft hoe wordt het inderdaad wel moeilijk. Heeft hij eerder nooit vrienden gehad, op school of uit de buurt?quote:Op vrijdag 29 april 2016 12:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als je vanaf je twaalfde geen vrienden meer hebt gehad is het wel heel optimistisch om te denken dat je met behulp van een cursusje opeens hechte vriendschappen kunt sluiten.
Hij heeft nooit genoeg interesse gehad in andere mensen om vrienden te maken en houden.quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:37 schreef syndroom het volgende:
[..]
Als hij nooit geleerd heeft hoe wordt het inderdaad wel moeilijk. Heeft hij eerder nooit vrienden gehad, op school of uit de buurt?
Werk als journalist? Dat gaat niet gebeuren...quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:12 schreef syndroom het volgende:
Deezertje kan toch na zijn studie werk gaan zoeken en dat gebruiken als startpunt om nieuwe mensen te leren kennen?
Zonder contacten of werkervaring opgedaan tijdens de studie acht ik die kans ook vrij mager in.quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:12 schreef yats het volgende:
[..]
Werk als journalist? Dat gaat niet gebeuren...
Heb jij ooit vrienden gehad?quote:Op vrijdag 29 april 2016 19:37 schreef syndroom het volgende:
[..]
Als hij nooit geleerd heeft hoe wordt het inderdaad wel moeilijk. Heeft hij eerder nooit vrienden gehad, op school of uit de buurt?
Ik vind het een beetje dubbel. Als ik zijn posts lees denk ik vaak van 'moet jij nou journalist worden?' Veel grammaticale fouten als 'ik vindt'. De analyses en conclusies die hij maakt en trekt zijn ook echt droevig. Maar goed, hij is bijna klaar met zijn studie dus zal hij wel enige kwaliteiten hebben.quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zonder contacten of werkervaring opgedaan tijdens de studie acht ik die kans ook vrij mager in.
Maar goed, iemand ontmoedigen is ook niet erg behulpzaam verder.
In tegenstelling tot hier ben ik offline gewoon altijd vrolijk of pretendeer dat te zijn. Vaak zien mensen mij iets té blij omdat ik mij soms geen houding weet te geven, maar je zou denken dat er niks met mij aan de hand is dan. Twee maskers dus. Met studie net zo. Kreeg zelfs als tip dat ik mijn scriptie wat losser moet schrijven, het leest te zakelijk, soort steno. En dat is eigenlijk ook mijn persoonlijkheid... ik neem 't leven vaak té serieus (perfectionistisch) maar straal aan de andere kant uit dat er niks aan de hand is..quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:21 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje dubbel. Als ik zijn posts lees denk ik vaak van 'moet jij nou journalist worden?' Veel grammaticale fouten als 'ik vindt'. De analyses en conclusies die hij maakt en trekt zijn ook echt droevig. Maar goed, hij is bijna klaar met zijn studie dus zal hij wel enige kwaliteiten hebben.
Totaal. Niet. Relevant. Aan. Mijn. Post.quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In tegenstelling tot hier ben ik offline gewoon altijd vrolijk of pretendeer dat te zijn. Vaak zien mensen mij iets té blij omdat ik mij soms geen houding weet te geven, maar je zou denken dat er niks met mij aan de hand is dan. Twee maskers dus. Met studie net zo. Kreeg zelfs als tip dat ik mijn scriptie wat losser moet schrijven, het leest te zakelijk, soort steno. En dat is eigenlijk ook mijn persoonlijkheid... ik neem 't leven vaak té serieus (perfectionistisch) maar straal aan de andere kant uit dat er niks aan de hand is..
Begrijpend lezen moet je toch ook kunnen als journalist?quote:Op vrijdag 29 april 2016 22:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In tegenstelling tot hier ben ik offline gewoon altijd vrolijk of pretendeer dat te zijn. Vaak zien mensen mij iets té blij omdat ik mij soms geen houding weet te geven, maar je zou denken dat er niks met mij aan de hand is dan. Twee maskers dus. Met studie net zo. Kreeg zelfs als tip dat ik mijn scriptie wat losser moet schrijven, het leest te zakelijk, soort steno. En dat is eigenlijk ook mijn persoonlijkheid... ik neem 't leven vaak té serieus (perfectionistisch) maar straal aan de andere kant uit dat er niks aan de hand is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |