abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169611499
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 22:32 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:37 schreef DoubleDip het volgende:

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:21 schreef Koral het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 12:12 schreef Lenny77 het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:28 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:19 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:59 schreef Aiciu het volgende:
Update: Ik weet nu waar het al die tijd aan lag!

Blijkt om oude onverwerkte trauma's te gaan die steeds meer terug begonnen te komen. Ik vermoed dat dit ook mijn nu 2 jaar durende slaapproblemen heeft veroorzaakt en dat de trauma's door dingen verder getriggerd werden (waaronder ook door 'bepaalde' fokkers zelf die het blijkbaar grappig vonden dat ik lijd aan mijn herbelevingen) waardoor de boel alleen maar verder escaleerde.

Voor de rest meld ik de rest wel in de PTSS-reeks.

Bedankt voor het meedenken, maar ik herlas dit topic van mij en nu snap ik ook een stuk beter wat ik toen probeerde te beschrijven. Het werd al die tijd aan mijn autisme gekoppeld of aan gedrag waar ik zelf wat aan zou moeten veranderen, maar dit bleek dus gewoon onzin te zijn. Het waren al die tijd al herbelevingen.

Mijn "extravertheid" hoorde in die zin niet bij mij daar het om de uiting van oude trauma's ging en die trauma's zijn geen onderdeel van mijn persoonlijkheid. Ik ben benieuwd hoe die EMDR gaat werken.

Ik weet nu trouwens ook wat die rare aanvallen waren die ik al jaren in o.a. D&A beschreef, het had ook met die trauma's te maken en was geen simpele hyperventilatie waar ik met een paar ademhalingsoefeningetjes vanaf zou kunnen komen.

Geen dank aan meerdere individuen van mijn oude hulpverlening, want die waren crap. Dwijlen met de kraan open was hun devies, ook al ga ik zelf liever voor oplossingen.

Dank voor jullie meedenken en groetjes *doet nederige buiging*
pi_169624160
Kut, reageer op een oud topic :')

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:05:49 #93
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169648718
Je persoonlijkheid is over het algemeen redelijk stabiel. Ik denk dat wat jij ervaart een fase is van nu je uit de depressie bent. Je hebt meer energie en dat voelt aan als extravert zijn.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:06:50 #94
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_169648740
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:19 schreef Godshand het volgende:
Kut, reageer op een oud topic :')

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Ik ook. :')
pi_169650301
Kut :')
pi_169653142
Jezus :')
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 15:52:27 #97
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169654242
Godskolere Koffie, jij had echt een belachelijk lange ban, of leek dat maar zo?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_169654814
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb er al langer over nagedacht of het wel zo'n goed idee is hier een topic hierover te openen, vooral ook omdat het mezelf betreft. Dus dat ten eerste.

Ik ben altijd al een typische introvert geweest. Na sociaal contact tijd nodig om me weer op te laden (soms zelfs meerdere dagen uitbrakken nodig), wel veel mensen ontmoet in de loop van m'n leven, ik kan ook goed kletsen over dingen die me boeien en ga een leuk gesprek met leuke en boeiende mensen graag aan (als ik zin heb).
De onderwerpen die mij aanspreken, zijn ook de onderwerpen waar de meer bedachtzame mensen meer naar toe graviteren en extraverten slurpen me leeg. Ik geef sterk de voorkeur aan omgang met introverten, altijd al gedaan. Ik heb niks met de wisselwerking waar veel mensen zich mee bezig houden (ik doel dan vooral een beetje op niveautje "meedoen met de laatste roddels/lekker voetbal kijken met matties/oppervlakkige sociaalheid alleen maar om het sociaal doen"). Ik houd van creatieve geesten en ben meer van het "leef en laten leven". Ik heb dan ook niks met het zinloos afkatten van alles wat anders is, alleen maar omdat het anders is. Ik ben dan eerder nieuwsgierig en wil weten hoe ze denken.

Maar ik merk dat ik het laatste jaar veranderd ben, dat ik steeds meer extravert gedrag ben gaan vertonen. Steeds meer sociaal contact opzoeken en steeds vaker om feedback en input vragen. Maar zelfs binnen m'n eigen (oude) sociale kring vinden mensen dat soms wel vervelend. Maar ik vind het zelf ook vervelend, maar om de 1 of andere reden kan ik het niet echt goed laten. Het is alsof er steeds weer iets uit moet, alsof het een drang is en het voelt niet natuurlijk of zo. Wel heb ik nog steeds veel tijd nodig om me op te laden achteraf en om dingen in m'n hoofd weg te zetten (net zoals veel typische introverten), daarin is eigenlijk niks veranderd.

Ik ben wel altijd al iemand geweest die overliep van de ideeën, plannen, heb erg veel interesses, ben erg leergierig, wil alles weten, wissel geregeld van hobby (meermalen per maand is me niet vreemd), heb eigenlijk 40u/etmaal nodig om de dingen te doen die ik wil doen, maar heb nooit genoeg tijd om dat te doen wat ik allemaal wil doen (en al helemaal de energie niet voor).

Ik vind het op zich geen probleem om leuk sociaal contact te hebben met gelijkdenkenden, maar ik heb er dus wel last van en de mensen in mijn omgeving ook. De mensen die ik juist het boeiendst vind, schrik ik steeds een beetje vaker af. Alsof ik overenthousiast ben of zo en ik merk dat ik toch teveel (aandacht) vraag van die mensen en die dan de boot een beetje gaan afhouden en dat vind ik jammer...en het stomme is dat ik maar al te goed begrijp waarom, want zelf had ik dat ook gedaan :')
Ik ben zo m'n eigen glazen aan het ingooien :|W

Uiteraard heb ik al lopen googlen, maar ik vind bijna niets waar ik concreet wat mee kan en dit heb ik heel vaak bij onderwerpen die iets met psychologie te maken hebben en waar ik voor mezelf aan het zoeken ben. Want meestal, als ik al iets vind, gaat het wel over het onderwerp waar ik meer over wil weten, maar herken ik verder weinig (verreweg het meeste waar over geschreven is, heeft nauwelijks raakvlakken met ASS en dat werkt toch fundamenteel anders heb ik gemerkt, het is niet of nauwelijks op mij toepasbaar).

Ik weet alleen niet waardoor dit komt (waarom ik steeds extraverter gedrag ga vertonen) en misschien dat jullie me daar raad over kunnen geven
(wishful thinking, I know, maar whatever..ik geef het nog wel een kans)

Voor mensen die dit herkenbaar vinden en mij daar zinnige feedback over willen geven, dat hoor ik dan graag.
Ik heb trouwens niks aan tips over boeken over dit onderwerp die ik kan uitproberen/lezen (lang verhaal), liever heb ik dat als iemand een treffend boek over dit onderwerp gelezen heeft, dat ik dan feedback krijg welke informatie uit dat boek op mij betrekking lijkt te hebben.

Weet iemand wat hier zou kunnen spelen of wat ik hieraan zou kunnen doen? Dit heeft met mij te maken en met iets wat zich bij mij afspeelt, maar ik heb echt geen idee wat nu en wil graag met dit topic, en wat dit onderwerp betreft, wat meer inzicht krijgen in mezelf.

Groetjes.

edit op verzoek:
De essentie is dat ik steeds extraverter wordt en eigenlijk meer terug wil naar introvert, maar niet weet hoe en ook niet weet waarom dit aan het gebeuren is.
Hajoh, je bent gewoon een toffe kerel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169683832
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
Godskolere Koffie, jij had echt een belachelijk lange ban, of leek dat maar zo?
Hij was best lang weg idd.

Welkom terug iig.
pi_169720697
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hij was best lang weg idd.

Welkom terug iig.
Die ban heeft ook belachelijk weinig goeds voor me gedaan.

Maar ik weet nu tenminste wel wat de oorzaak van dit alles was.
pi_169757546
Is het niet dat je, omdat je altijd wat jntroverter was, die extravertere eigenschappen nog niet zo goed kent en er daarom minder goed mee weet om te gaan? Miss ook minder te doseren? Omdat het onbekend terrein voor je is zeg maar. Kwestie van wennen en meer balanceren. Zoiets?

En qua andere mensen: die moeten miss ook gewoon wennen. Hebben wellicht een andere verwachting. Vinden je gedrag misschien helemaal niet vervelend in basis maar moeten verwachtingen bijstellen.
pi_169757604
Ow kak oud topic niet alles gelezen. Nevermind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')