abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161787669

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door wyccie op 03-05-2016 17:17:35 ]
  donderdag 28 april 2016 @ 22:04:23 #2
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161787767
DeLuna gaat ons zeker inhalen *O*
Eerst mij en daarna jou :D
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_161788035
Even de periodieke Ekiden-post:

Voor Rotterdam (2 juli) heb ik nu 5 aanmeldingen binnen; van McTwente, Guppy, een vriend van Guppy, DavetheNL, en mijzelf. Wie maakt het team vol?

En als je in Eindhoven (11 juni) wil lopen, dan kan dat misschien ook nog wel. Daar zoek ik nog een aantal mensen voor.
pi_161788888
Mooi topicnummer!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_161789339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Mooi topicnummer!
Speciaal voor jou uitgekozen.
  vrijdag 29 april 2016 @ 06:04:20 #6
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161792855
YUR! Goede reis en veel plezier!
pi_161792967
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:10 schreef pijll het volgende:
Even de periodieke Ekiden-post:

Voor Rotterdam (2 juli) heb ik nu 5 aanmeldingen binnen; van McTwente, Guppy, een vriend van Guppy, DavetheNL, en mijzelf. Wie maakt het team vol?

En als je in Eindhoven (11 juni) wil lopen, dan kan dat misschien ook nog wel. Daar zoek ik nog een aantal mensen voor.
Ja mensen, meld je eens aan, We moeten natuurlijk wel Fok! teams hebben voor de diverse Ekidennen/Ekidens ( :? )
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_161793134
Succes dit weekend met die monstertocht door Schotland, YUR!

Ekiden sla ik even over. :P
Jack does it in real time...
  vrijdag 29 april 2016 @ 08:08:07 #9
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161793193
Ik sla ook over.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 29 april 2016 @ 08:09:12 #10
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_161793199
Ik kan ook helaas niet op de datum van Rotterdam en Eindhoven komt denk ik te vroeg... Dan ben ik nog niet op het niveau voor een 5 km...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_161793576
Ook geen Ekiden voor mij, de agenda is dan al vol.
Vond het wel erg leuk om te doen. :)

Na de Roparun heb ik nog 2 wedstrijden voor de competitie en dan in juli de Ultra Survival Run (8, 9 en 10 juli).
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 29 april 2016 @ 09:11:19 #12
3878 Vork
Manisch creatief
pi_161793711
Ekiden lijkt me leuk, maar kan ik helaas op dit moment gewoon niet inplannen met dat wisselvallige werk. Dat werk heeft er trouwens wel voor gezorgd dat ik eindelijk een fatsoenlijk sporthorloge kon betalen. Vanmiddag komt-ie binnen :s)
  vrijdag 29 april 2016 @ 09:30:23 #13
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161793890
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:11 schreef Vork het volgende:
Ekiden lijkt me leuk, maar kan ik helaas op dit moment gewoon niet inplannen met dat wisselvallige werk. Dat werk heeft er trouwens wel voor gezorgd dat ik eindelijk een fatsoenlijk sporthorloge kon betalen. Vanmiddag komt-ie binnen :s)
Welke?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 29 april 2016 @ 09:35:04 #14
3878 Vork
Manisch creatief
pi_161793943
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:30 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Welke?
Garmin Forerunner 235. Ik had de keuze eigenlijk al vrij snel gemaakt, die komt het meest in de buurt bij wat ik ermee wil en van verwacht en ongveer binnen mijn budget viel. Maar ik ben evengoed erg benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken. Dit weekend maar even flink uitproberen. Zondag heb ik nog een klein wedstrijdje dus ik hoop dat ik tegen die tijd in elk geval een beetje weet hoe die werkt :7
pi_161794190
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:35 schreef Vork het volgende:

[..]

Garmin Forerunner 235. Ik had de keuze eigenlijk al vrij snel gemaakt, die komt het meest in de buurt bij wat ik ermee wil en van verwacht en ongveer binnen mijn budget viel. Maar ik ben evengoed erg benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken. Dit weekend maar even flink uitproberen. Zondag heb ik nog een klein wedstrijdje dus ik hoop dat ik tegen die tijd in elk geval een beetje weet hoe die werkt :7
Nice :)

Heel fijn horloge, ben benieuwd hoe hij voor jou werkt... Hoop compleet naar verwachting!
  vrijdag 29 april 2016 @ 10:39:26 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_161794801
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 09:55 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Nice :)

Heel fijn horloge, ben benieuwd hoe hij voor jou werkt... Hoop compleet naar verwachting!
Dat moet haast wel. Bedankt nog voor alle info.
  Redactie Sport vrijdag 29 april 2016 @ 10:48:35 #17
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161794956
Ekiden 11 juni kan ik echt niet, en die van 2 juli wordt dan wel een vol weekend...
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_161795025
Nou, net bij de fysio geweest. De peesschedes tussen mijn voorvoet/teengewrichten zijn heftig ontstoken, maar geen botschade. Nog wel een week zoveel mogelijk met mijn been omhoog zitten en niet lopen, maar dan zou het weer goed moeten komen. Normaal staat er 3 weken rust voor, maar mijn fysio heeft het ingetapet en denkt dat het wel sneller geneest omdat ik fitter dan gemiddeld ben.. In ieder geval geen Alkmaar City Run dus, maar dat overleef ik wel.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_161795061
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, net bij de fysio geweest. De peesschedes tussen mijn voorvoet/teengewrichten zijn heftig ontstoken, maar geen botschade. Nog wel een week zoveel mogelijk met mijn been omhoog zitten en niet lopen, maar dan zou het weer goed moeten komen. Normaal staat er 3 weken rust voor, maar mijn fysio heeft het ingetapet en denkt dat het wel sneller geneest omdat ik fitter dan gemiddeld ben.. In ieder geval geen Alkmaar City Run dus, maar dat overleef ik wel.
Balen... -O-
Hoe komt dit nu? Overbelasting?
It has to mean something
pi_161795082
quote:
Balen :/ Maar mooi dat de schade 'beperkt' is en herstel hopelijk relatief vlot...
pi_161795099
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:54 schreef Cynic het volgende:

[..]

Balen... -O-
Hoe komt dit nu? Overbelasting?
Mja mijn voeten hebben die week nogal veel te verduren gehad, eerst losgemaakt door mijn eigen fysio, daarna ben ik waarschijnlijk iets te vroeg weer gaan trainen waardoor het weer vastschoot. Toen losgemaakt door de fysio bij onze AV maar die deed dat een stuk hardhandiger dan mijn eigen fysio. Daarna heb ik wel weer een paar dagen rust gehouden en toen de 3000m wedstrijd gelopen op spikes. Ik had wel verwacht dat het na die wedstrijd erger zou zijn dan ervoor, maar niet dat het meteen zo pijnlijk zou worden dat ik er niet meer op kon staan. Maar goed, mijn fysio zegt: het was toch wel eens handig dat je een winterstop zou nemen, dan neem je die nu ;)
pi_161795111
Jammer dat Ekiden zo ver weg is :'(
  Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 11:18:09 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_161795530
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:56 schreef KolonelBroodje het volgende:
Jammer dat Ekiden zo ver weg is :'(
Hoe ver is ver?

Ik scoor tegen die tijd hopelijk zo'n NS dagkaart en maak er dan een leuk dagje van :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161795623
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:18 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hoe ver is ver?

Ik scoor tegen die tijd hopelijk zo'n NS dagkaart en maak er dan een leuk dagje van :)
Ver is bijna de andere kant van Nederland, ik woon zelf in Veendam :P Maar zo'n dagkaart is nog best een idee en heb ook wel familie in Eindhoven wonen. Maar nu is eigenlijk het probleem dat ik die dag al een andere wedstrijd op de planning heb. Een estafette die kan ik dus niet laten schieten. :)
  Redactie Sport vrijdag 29 april 2016 @ 14:38:20 #25
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161799836
Hmmm, wilde eigenlijk nog een rondje lopen, lekker herstellen, maar ik heb wat last van mijn rug. Ik denk dat ik beter binnen kan blijven en vanavond lekker mijn rug ga los zwemmen.

Dus blijft mijn maandtotaal steken op 131km, evenaring van mijn meeste aantal km's in een maand.
  Moderator vrijdag 29 april 2016 @ 14:44:03 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_161799977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 11:22 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ver is bijna de andere kant van Nederland, ik woon zelf in Veendam :P Maar zo'n dagkaart is nog best een idee en heb ook wel familie in Eindhoven wonen. Maar nu is eigenlijk het probleem dat ik die dag al een andere wedstrijd op de planning heb. Een estafette die kan ik dus niet laten schieten. :)
Wauw! Veendam is écht ver weg :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161801233
De ploegleider vraagt of ik op de volgende competitie ook 400m estafette kan lopen.. Ehhh wat? :P Nou ben ik allang blij dat ze me niet op de steeple wil hebben, maar dit 8)7
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:42:30 #28
3878 Vork
Manisch creatief
pi_161801348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:
De ploegleider vraagt of ik op de volgende competitie ook 400m estafette kan lopen.. Ehhh wat? :P Nou ben ik allang blij dat ze me niet op de steeple wil hebben, maar dit 8)7
Moet er nou nog meer stuk worden gemaakt dan?
pi_161801418
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:42 schreef Vork het volgende:

[..]

Moet er nou nog meer stuk worden gemaakt dan?
Is pas over een maand, dus dat is het probleem niet. Ik snap alleen niet hoe ze bij het idee komen dat ik een snelle 400m zou kunnen lopen :P
  vrijdag 29 april 2016 @ 15:47:14 #30
3878 Vork
Manisch creatief
pi_161801472
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Is pas over een maand, dus dat is het probleem niet. Ik snap alleen niet hoe ze bij het idee komen dat ik een snelle 400m zou kunnen lopen :P
Nou, maar dat kun je toch ook gewoon? Het is maar 400 meter. Als je kapot gaat ben je er met een minuutje alweer klaar mee :P
pi_161801526
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:47 schreef Vork het volgende:

[..]

Nou, maar dat kun je toch ook gewoon? Het is maar 400 meter. Als je kapot gaat ben je er met een minuutje alweer klaar mee :P
Nou een minuut zou een superprestatie zijn :P Ben bang dat 1.15 al een uitdaging wordt. En het probleem is waarschijnlijk dat ik juist niet zo kapot ga als je zou moeten gaan op een 400m omdat ik hem al dieselend inga als de eerste ronde van een 1500 of zo :P
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:08:18 #32
3878 Vork
Manisch creatief
pi_161801899
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 15:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou een minuut zou een superprestatie zijn :P Ben bang dat 1.15 al een uitdaging wordt. En het probleem is waarschijnlijk dat ik juist niet zo kapot ga als je zou moeten gaan op een 400m omdat ik hem al dieselend inga als de eerste ronde van een 1500 of zo :P
loop m als je laatste ronde van de 1500 :P
pi_161801926
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:08 schreef Vork het volgende:

[..]

loop m als je laatste ronde van de 1500 :P
Die gaat nog langzamer :P Maar dat gevoel van kapot gaan moet je eigenlijk wel na 200m al hebben ja. Nouja, ik hoop voor het team dat ze iemand anders vinden, en anders ga ik het wel een keer oefenen met dat stokje overgeven en zo ;) Wel spannend!
pi_161802358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Die gaat nog langzamer :P Maar dat gevoel van kapot gaan moet je eigenlijk wel na 200m al hebben ja. Nouja, ik hoop voor het team dat ze iemand anders vinden, en anders ga ik het wel een keer oefenen met dat stokje overgeven en zo ;) Wel spannend!
Whehe, leuk toch wel dat ze je vragen... En 400m, is dat gewoon 400m vol sprinten of zit daar ook wel iets van een opbouw in?
pi_161802433
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:31 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Whehe, leuk toch wel dat ze je vragen... En 400m, is dat gewoon 400m vol sprinten of zit daar ook wel iets van een opbouw in?
Hangt een beetje van de persoon af. Iig, op de laatste competitiewedstrijd was onze ene 400m loopster bang dat ze te langzaam zou starten en de andere loopster dat ze te snel zou lopen. Daarnaast heb je bij estafette natuurlijk ook nog de stokjesoverneemfase ;)
  vrijdag 29 april 2016 @ 16:41:23 #36
3878 Vork
Manisch creatief
pi_161802519
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hangt een beetje van de persoon af. Iig, op de laatste competitiewedstrijd was onze ene 400m loopster bang dat ze te langzaam zou starten en de andere loopster dat ze te snel zou lopen. Daarnaast heb je bij estafette natuurlijk ook nog de stokjesoverneemfase ;)
daar zou ik niet al te bang voor zijn, die is tenslotte een stuk minder cruciaal dan bij een 4x100 meter. Oefenen is wel handig en anders moet je ervoor zorgen dat je de eerste of de laatste loper bent. Scheelt weer een wissel.
pi_161803173
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 10:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja mijn voeten hebben die week nogal veel te verduren gehad, eerst losgemaakt door mijn eigen fysio, daarna ben ik waarschijnlijk iets te vroeg weer gaan trainen waardoor het weer vastschoot. Toen losgemaakt door de fysio bij onze AV maar die deed dat een stuk hardhandiger dan mijn eigen fysio. Daarna heb ik wel weer een paar dagen rust gehouden en toen de 3000m wedstrijd gelopen op spikes. Ik had wel verwacht dat het na die wedstrijd erger zou zijn dan ervoor, maar niet dat het meteen zo pijnlijk zou worden dat ik er niet meer op kon staan. Maar goed, mijn fysio zegt: het was toch wel eens handig dat je een winterstop zou nemen, dan neem je die nu ;)
Wel verstandig die "winter"stop.
pi_161803242
Ingeschreven voor de PH trail, volgens mij hebben ze bijna het maximaal aantal deelnemers bereikt...
pi_161803664
4x400m, leuk. :D Pijnlijk, maar leuk! :P

Ik heb vandaag voor het eerst voor hamster gespeeld, vond het niet fantastisch. De loopband gaat op zich wel, maar niet de wind voelen als je rent is toch jammer! Al ga ik toch maar regelmatig even op de loopband om nog wat kilometers erin te houden. :)
pi_161806534
YUR alvast heel veel succes gewenst! ^O^

L_T wat balen van je voet. :{ Hopen dat het met de rust snel weer goed komt.
pi_161806923
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 20:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
YUR alvast heel veel succes gewenst! ^O^

L_T wat balen van je voet. :{ Hopen dat het met de rust snel weer goed komt.
Dankje! Maar het lag in de lijn de verwachtingen hoor, ik kon 4 dagen nauwelijks normaal staan dus had niet verwacht dat mijn fysio me magisch kon fiksen 😉 1 week rust nog is te doen..
pi_161807401
quote:
Dat klinkt als een redelijk te overziene blessure. Weet je ook wat de oorzaak kan zijn? Al gelezen :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 20:35:16 ]
pi_161808887
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 20:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dankje! Maar het lag in de lijn de verwachtingen hoor, ik kon 4 dagen nauwelijks normaal staan dus had niet verwacht dat mijn fysio me magisch kon fiksen 😉 1 week rust nog is te doen..
True, 1 week niet lopen overleef je wel. ;)
pi_161810267
Veel plezier en succes morgen Yur!
pi_161811759
Nou, er lijkt eindelijk weer een beetje vorm in te komen. Trainingen beginnen eindelijk weer ergens op te lijken. Paar weken geleden uitgestapt bij een wedstrijdje omdat ik 5:30/km nog steeds kapot ging, en toen was ik eigenlijk wel klaar met het gezeik van de afgelopen 2 jaar (!).

Dus ik heb op m'n werk afgesproken dat ik op trainingsdagen ietsje eerder weg ga, zodat ik wat meer speling heb dan 0. Dat lukt ook altijd supergoed (:')_), maar het scheelt wel iets. Zo lang ik nog 80km van m'n werk woon (en Rijkswaterstaat heeft besloten om een van de 2 tunnels voor 9 maanden af te sluiten, waardoor er nu elke dag extraveel file staat) gaat structureel 3x per week trainen me niet lukken, maar gemiddeld zit ik nu toch wel op 2,5x per week ipv 1,5 :P

Nog ff en ik doe het ook echt weer voor de lol, ipv vooral voor de moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door hatsaflats op 29-04-2016 22:21:06 ]
pi_161812720
Zo, die trackmeeting viel behoorlijk in het water :')
pi_161814735
LT, jij draagt in je dagelijkse leven nog hoge hakken of niet? Ik denk dat dat ook een rol kan spelen bij je voetprobleem. Niet dat dat nu de directe oorzaak is, maar het heeft zeker wel invloed op je voorvoet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 17:16 schreef Guard het volgende:
Ingeschreven voor de PH trail, volgens mij hebben ze bijna het maximaal aantal deelnemers bereikt...
Leuk. Ik neem aan de 24k?
Volgens mij wordt het ook prima weer.
pi_161817193
PH trail is leuk! Al liep ik destijds maar zes km, die hebben ze niet meer geloof ik. Maar wyccie, kun je je rustig voor inschrijven (mocht je nog twijfelen). Ondertussen op Bali doen wij niets wat ook maar iets met hardlopen te maken heeft, behalve misschien koolhydraten stapelen met alle noodels en rijst hier. :P
pi_161818096
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:52 schreef wyccie het volgende:

Ja, als ik er toch ben maar meteen maximaal genieten :)
En mooi weer is altijd wel fijn als er een 'river crossing' in het parcours zit :D
pi_161818263
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 23:52 schreef wyccie het volgende:
LT, jij draagt in je dagelijkse leven nog hoge hakken of niet? Ik denk dat dat ook een rol kan spelen bij je voetprobleem. Niet dat dat nu de directe oorzaak is, maar het heeft zeker wel invloed op je voorvoet.

[..]

Nee, bijna nooit meer tegenwoordig. Misschien een keer of twee per maand en dan is dat vaak op een dag waar ik vooral kan zitten..
  zaterdag 30 april 2016 @ 07:45:01 #51
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161818271
LT, fijn dat het geen botschade is, en over een week zal het vast een stuk beter voelen :)

Hats, hoop dat die afspraak lukt met je werk. En heb je nou nog steeds niks gevonden? :D Wij hebben in 2.5 mnd besloten te verhuizen, nieuwbouw gevonden+ingeloot+gekocht, huidige huis verkocht en een huurwoning gevonden :P ;)

Ik zit hier lekker zenuwachtig de live tracker te volgen :').
pi_161818296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 02:36 schreef Gogo83 het volgende:
PH trail is leuk! Al liep ik destijds maar zes km, die hebben ze niet meer geloof ik. Maar wyccie, kun je je rustig voor inschrijven (mocht je nog twijfelen). Ondertussen op Bali doen wij niets wat ook maar iets met hardlopen te maken heeft, behalve misschien koolhydraten stapelen met alle noodels en rijst hier. :P
Zo hoort het ook! Geniet er nog van!

En hats, fijn dat er flexibiliteit mogelijk is met je werk en dat je er weer meer lol in krijgt in het hardlopen! Werk is belangrijk maar hoeft niet je hele leven te bepalen.. Gisteren bij de schoenenstand op de trackmeeting lagen nog kinvaras voor 50%korting, ik moest meteen aan je denken..

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 30-04-2016 09:50:47 ]
  zaterdag 30 april 2016 @ 09:44:44 #53
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_161818884
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 07:45 schreef GotC het volgende:
LT, fijn dat het geen botschade is, en over een week zal het vast een stuk beter voelen :)

Hats, hoop dat die afspraak lukt met je werk. En heb je nou nog steeds niks gevonden? :D Wij hebben in 2.5 mnd besloten te verhuizen, nieuwbouw gevonden+ingeloot+gekocht, huidige huis verkocht en een huurwoning gevonden :P ;)

The old boy makes good progress!!
And an awesome tracker
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_161819587
Ik had me al ingeschreven voor de 24k. Ben erg benieuwd.

Veel plezier in Bali. *O*
pi_161819641
Nog even op de laatste dag van de maand de 200 km volgemaakt, iedere maand van 2016 tot nu toe tenminste 200 km gelopen.
Het ging weer eens moeizaam vandaag, dat komt nu eenmaal voor...
pi_161819961
quote:

Nee, nog steeds niet :D Ik woon nu echt absurd prettig, alleen nogal ver van m'n werk. Ik ben de afgelopen 10 jaar ook al 6x verhuisd, dus ik wil het nu gewoon goed. En dat duurt even :P Wel superfijn dat het bij jullie allemaal zo snel is gegaan!
pi_161819992
Ingeschreven voor de Duinentrail (en dus in zekere zin ook voor het NK : :o :P )
pi_161820080
quote:

Zit je nu de hele tijd naar die map te kijken of ie nog beweegt?
pi_161820121
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:16 schreef Guard het volgende:
Ingeschreven voor de Duinentrail (en dus in zekere zin ook voor het NK : :o :P )
Alle toppers zitten waarschijnlijk in Portugal, dus grijp je kans! ;)
  zaterdag 30 april 2016 @ 11:45:14 #60
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161820345
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:25 schreef Guard het volgende:

[..]

Zit je nu de hele tijd naar die map te kijken of ie nog beweegt?
As usual 8-). Halverwege nu.

(Nee hoor, net lekker wezen zwemmen met mini :s))
  zaterdag 30 april 2016 @ 11:52:24 #61
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161820427
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 09:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

The old boy makes good progress!!
And an awesome tracker
Die tracker is belachelijk accuraat idd!
pi_161821514
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:52 schreef GotC het volgende:

[..]

Die tracker is belachelijk accuraat idd!
tof om hem zo te volgen.

En gefeliciteerd met de verkoop van het huis ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_161821815
Gebruikt er hier iemand energy gels voor de lange duurlopen? Aanraders voor welke goed zijn en betaalbaar of juist alternatieven voorhanden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_161821886
Mijn maandtotaal komt uit op 162km. Record. Vorig jaar al een keer 160 gelopen in één maand.
Nu even een paar rustige dagen inbouwen, en dan volgend weekend een duurloop van 25km lopen. Van Boxtel naar Tilburg, mooie route.

Door de regelmaat in mijn trainingen ben ik redelijk vooruitgang aan het boeken. Nog steeds trots op mijn PR van vorige maand op de 10km. Altijd leuk om jezelf te verbazen.
pi_161821949
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Gebruikt er hier iemand energy gels voor de lange duurlopen? Aanraders voor welke goed zijn en betaalbaar of juist alternatieven voorhanden?
Betaalbaar zijn ze doorgaans allemaal wel (niet meer dan een pilsje of een wijntje in de kroeg).
Of ze goed zijn is discussie waardig, eigenlijk is het gewoon rotzooi, een fancy sugar-rush :P

Persoonlijk gaan ze me steeds meer tegenstaan, zoete meuk allemaal.
Op duurlopen neem ik ze dan ook niet meer mee, heb genoeg in energie in mijn lichaam om die op (relatief) rustig tempo te doen zonder onderweg te moeten bijtanken.
pi_161821956
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik neem gel drinks mee van het eigen merk van sportvoedingwebshop.nl. Kan zonder extra water worden ingenomen. Nadeel: ze zijn iets groter dan andere gels. Ik gebruik ze overigens lang niet altijd, maar geeft gerust gevoel om ze mee te nemen.
pi_161821986
Ik heb hier ook nog een hele stack liggen, sinds de marathon niet meer aangeraakt :P
  zaterdag 30 april 2016 @ 13:51:07 #68
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161822354
Mooi te horen dat t goed gaat bij YUR!

En fijn hatsa!

En mossel en gogo, veel plezier met stapelen op Bali
  zaterdag 30 april 2016 @ 13:53:37 #69
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161822402
Oja ik heb sis gels. Die waar geen water bij nodig is. Beginnen bij mij ook tegen de houdbaarheidsdatum aan te lopen, al neem ik dat voor zo'n pakkie suiker niet zo serieus.

De eerste ooit vond ik goor, nu vind ik ze wel te hachelen.
pi_161823211
Wat is YUR's geplande aankomsttijd?

Ik heb ook SiS hydrogels. Die van Born vind ik ook prima, maar daarvan lekt de verpakking wel eens als je die te veel propt.
pi_161823246
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 14:38 schreef wyccie het volgende:
Wat is YUR's geplande aankomsttijd?
5:17 pm local time op het ogenblik met zijn huidig tempo, zal nog wel wat later worden vermoed ik
  zaterdag 30 april 2016 @ 15:57:43 #72
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161824766
Als het maar voor 21:00 Britse tijd is, dat is de limiet én het tijdstip waarop ze de bus terug hebben geboekt :D No pressure.
  Redactie Sport zaterdag 30 april 2016 @ 16:27:03 #73
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161825375
Wyccie, mag ik in de OP? Even een kleine uitbreiding van de maximale afstand :)

1
2
 [b]14 mei 2016 - [url=http://www.runvangieten.nl/]Run van Gieten (Gieten)[/url][/b]
[*] DeLuna - 25km
  zaterdag 30 april 2016 @ 16:44:34 #74
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161825818
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 april 2016 16:27 schreef DeLuna het volgende:
[ code verwijderd ]

Jij beest!
pi_161826090
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 april 2016 16:27 schreef DeLuna het volgende:
[ code verwijderd ]

Nice! _O_ Ik ben ook aanwezig in Gieten.

Mag ik ook bij de Run van Gieten erbij maar dan bij de 5km?
pi_161826174
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 15:57 schreef GotC het volgende:
Als het maar voor 21:00 Britse tijd is, dat is de limiet én het tijdstip waarop ze de bus terug hebben geboekt :D No pressure.
dat moet lukken
  zaterdag 30 april 2016 @ 17:02:31 #77
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161826279
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 16:57 schreef Guard het volgende:

[..]

dat moet lukken
.
Yep. Hij smste net dat hij een hele strakke hamstring heeft wat afdalen lastig maakt, maar op tijd finishen moet geen probleem zijn
  Redactie Sport zaterdag 30 april 2016 @ 17:07:36 #78
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161826393
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 16:44 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Jij beest!
Dat is het mooie aan een marathon plannen voor over een jaar... tijd zat om daar naar toe op te bouwen O+
  zaterdag 30 april 2016 @ 17:08:44 #79
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161826420
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:07 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat is het mooie aan een marathon plannen voor over een jaar... tijd zat om daar naar toe op te bouwen O+
Leuk toch :D
  Redactie Sport zaterdag 30 april 2016 @ 17:26:00 #80
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161826836
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:08 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Leuk toch :D
Zeker *O*

Ik heb een whiteboard in de keuken waar ik al een het aftellen ben. Nog 343 dagen :Y
pi_161826879
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:02 schreef GotC het volgende:

[..]

.
Yep. Hij smste net dat hij een hele strakke hamstring heeft wat afdalen lastig maakt, maar op tijd finishen moet geen probleem zijn
Wat raar, kwaaltjes na 40 miles :+
Nog 10 miles te gaan......
  zaterdag 30 april 2016 @ 17:44:26 #82
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161827233
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:26 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Zeker *O*

Ik heb een whiteboard in de keuken waar ik al een het aftellen ben. Nog 343 dagen :Y
Leuk idee! 25 is een bazenafstand! Als je dan bij het hm punt bent loop je nog te fluiten.

YUR, kom op hé, zet hem op, nog 9 mijl *O*
pi_161827401
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Leuk idee! 25 is een bazenafstand! Als je dan bij het hm punt bent loop je nog te fluiten.

Dat lijkt me niet de bedoeling, harder lopen dan ;)
pi_161827498
:(
Uit de nieuwsbrief van de PH trail:
quote:
- Het is geen wedstrijd, plezier staat voorop!
Eg nie, rennuh nondeju!
  zaterdag 30 april 2016 @ 19:11:54 #85
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161829283
80km gelopen, nog 5 te gaan *G*!
pi_161829322
Fijn een stukje rennen... 8)7
al 12 uur bezig, de mafketel :D
pi_161829361
Ik ben wel een beetje jaloers op YUR dat ie daar de hele dag buiten kan spelen, maar die afstand 8)7
  zaterdag 30 april 2016 @ 19:26:05 #88
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161829594
En ineens is hij gefinisht _O- *O* :')

Kutapp. :P.
pi_161829610
Ik dacht ook al: das een fikse eindsprint _O-

Respect _O_
  zaterdag 30 april 2016 @ 19:53:01 #90
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_161830318
YUR, prachtige prestatie neergezet kerel!!
Hulde, want 50 miles is en blijft een kuteind.
^O^
pi_161830398
Wat een prestatie YUR! _O_ *O*
pi_161830448
Wat een bazenprestatie YUR _O_
  Moderator zaterdag 30 april 2016 @ 20:05:48 #93
155227 crew  Guppy
dus
pi_161830620
_O_

Het was weer spannend op de app!
  zaterdag 30 april 2016 @ 20:07:12 #94
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161830660
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:05 schreef Guppyfriend het volgende:
_O_

Het was weer spannend op de app!
We hebben ons weer vermaakt :+
pi_161830757
YUR Holy shit! *O* _O_ *O*
pi_161830926
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:26 schreef GotC het volgende:
En ineens is hij gefinisht _O- *O* :')

Kutapp. :P.
Super!
pi_161830973
50 mijl is een absurde afstand. Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen. Geweldige prestatie YUR _O_
  zaterdag 30 april 2016 @ 20:22:50 #98
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_161831162
Ik heb inmiddels weer na een aantal jaar afwezigheid een keer of 6 hardgelopen. Inmiddels loop ik de 7 kilometer in 35.5 minuten (op de weg). Ik snap natuurlijk dat dit nog ontzettend traag is, maar is het acceptabel met in het achterhoofd dat ik net weer ben begonnen of moet het tempo echt omhoog? Op dit moment probeer ik te trainen op een langere afstand lopen, en daarna wil ik mijn training ook leggen op het tempo, en daarvoor zal ik interval trainingen moeten doen als ik het goed heb?

Dank!
  zaterdag 30 april 2016 @ 20:26:02 #99
179002 GwaiLow
pi_161831233
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:16 schreef Mr.B. het volgende:
50 mijl is een absurde afstand. Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen. Geweldige prestatie YUR _O_
Iemand hier 50 mijl gelopen? Pfff echt weerzinwekkend. Hoeveel km is dat ook alweer? Veel respect!
  Moderator zaterdag 30 april 2016 @ 20:26:06 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_161831235
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:22 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb inmiddels weer na een aantal jaar afwezigheid een keer of 6 hardgelopen. Inmiddels loop ik de 7 kilometer in 35.5 minuten (op de weg). Ik snap natuurlijk dat dit nog ontzettend traag is, maar is het acceptabel met in het achterhoofd dat ik net weer ben begonnen of moet het tempo echt omhoog? Op dit moment probeer ik te trainen op een langere afstand lopen, en daarna wil ik mijn training ook leggen op het tempo, en daarvoor zal ik interval trainingen moeten doen als ik het goed heb?

Dank!
Ik ben trager hoor. Er is niet echt een algemene maatstaf, gelukkig. Anders kon ik wel inpakken :')

Het gaat erom of jij het acceptabel voor jezelf vindt. Wil je sneller worden? Dan moet je aan de bak. Vind je het zo wel prima? Niks meer aan doen ^O^
pi_161831253
quote:

Dank!
Dat is natuurlijk volledig onacceptabel, die tijd over 7 km.... >:)
Geintje natuurlijk ;)
Gewoon lekker rustig beginnen, je lichaam weer laten wennen aan de belasting en dan kan je later inderdaad wel wat aan je snelheid gaan werken met intervallen
  zaterdag 30 april 2016 @ 20:27:34 #102
179002 GwaiLow
pi_161831281
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ben trager hoor. Er is niet echt een algemene maatstaf, gelukkig. Anders kon ik wel inpakken :')

Het gaat erom of jij het acceptabel voor jezelf vindt. Wil je sneller worden? Dan moet je aan de bak. Vind je het zo wel prima? Niks meer aan doen ^O^
Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Iedereen kan dit voor zichzelf bepalen.
  Moderator zaterdag 30 april 2016 @ 20:29:41 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_161831343
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:27 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Iedereen kan dit voor zichzelf bepalen.
Het is natuurlijk een beetje een dooddoener, maar je grootste tegenstander ben je vaak zelf. Tenzij je op topniveau zit, dan kun je met dit soort tijden niet aankomen ;) maar gelukkig hebben wij recreanten het een stuk makkelijker.

Als uitbouwen van je afstand het doel is, zou ik me daar eerst op focussen. Geleidelijk aan opbouwen, niks stukmaken en die snelheid komt vanzelf wel weer :)
pi_161831916
Knap gedaan van yur!! Hij doet het toch steeds weer, ondanks een misschien niet ideale voorbereiding? En al heb je alle tijd van de wereld voor de voorbereiding, dan nog is 50 mijl een pleuriseind 😜
  Moderator zaterdag 30 april 2016 @ 21:00:54 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_161832200
*mopper* Had ik het idee om dit jaar de Vredesloop weer eens mee te pakken, is ie één dag voor de Posbankloop. Wat is dat toch dit jaar :')
pi_161832409
De legendarische, jaarlijks terugkerende, eenmalige Vredesloop :D
pi_161834056
Yur, knap gedaan man! _O_
  zaterdag 30 april 2016 @ 22:14:18 #108
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161834140
quote:

Dank!
Ik neem aan dat je zelf toch ook wel weet dat dit een heel keurig (om niet te zeggen: superstrak) tempo is?

Welkom (terug?) in elk geval!

En YUR! Diepe bewondering voor jou. Heel goed gedaan, weer aardig het tempo omhoog tegen het einde volgens mij. Of komt dat door een fout in de trackert?
  zaterdag 30 april 2016 @ 22:16:37 #109
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161834202
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet de bedoeling, harder lopen dan ;)
Ik heb inderdaad bewust niet op z'n snelst gelopen. Wist totaal niet hoe zwaar het zou worden en had nog trauma's van mijn eerste 2 hm's.

In juni weer een 25. Als het weer dan niet al te goed is, probeer ik dan wel wat harder te lopen. Tenzij er heuvels zijn
pi_161834947
  Moderator zaterdag 30 april 2016 @ 22:51:58 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_161835176
Dan is de Ekiden al!
pi_161835499
Riskante periode qua weer.
  zondag 1 mei 2016 @ 00:07:14 #113
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161837417
Gefeliciteerd Yur! Wat een prestatie! _O_
  zondag 1 mei 2016 @ 00:09:30 #114
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161837487
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ja, inderdaad. Of het moet heel vroeg starten. Lijkt mij een heel grote gok om naar toe te trainen, zeker voor een eerste marathon. Dan liever een koele najaarsmarathon.
  zondag 1 mei 2016 @ 02:13:51 #115
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_161839661
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 22:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

In juni weer een 25. Als het weer dan niet al te goed is, probeer ik dan wel wat harder te lopen. Tenzij er heuvels zijn
mompelt iets over de derde bewegingswet van Newton....
  zondag 1 mei 2016 @ 07:33:17 #116
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_161840537
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

mompelt iets over de derde bewegingswet van Newton....
Heuvels zijn overrated. Omhoog mag je wandelen en naar beneden volg het de zwaartekracht. Makkie eigenlijk
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_161840590
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 23:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Yep, de Ekiden van vorig jaar was rond die tijd en werd afgelast; bijna 30 graden.

YUR, gefeliciteerd met het finishen je ultra! Laat de verhalen en foto's maar komen.

DL en KB, ik zet de Run van Gieten erin als ik weer thuis ben.
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 08:14:58 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_161840657
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 07:53 schreef wyccie het volgende:

[..]

Yep, de Ekiden van vorig jaar was rond die tijd en werd afgelast; bijna 30 graden.

Warmer, toch?
pi_161840677
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 08:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Warmer, toch?
Was de voorspelling niet 28 graden?
Ik weet het ook niet meer zeker, 30+ kan ook best.

Hopelijk is het dit jaar niet zo warm.
Ik hen nog weinig gelopen na mijn marathon, door eerst drukte op het werk en vervolgens vakantie. Ik heb één keer gelopen met mijn zusje.
Woensdag is de bevrijdingsloop, dan gaan we met een groep van zo'n 20 lopers vanuit Wageningen naar Amersfoort lopen. Even overleggen of het voor mij verstandig is om de hele afstand te lopen, er rijdt een busje mee dus uitstappen kan altijd.
  zondag 1 mei 2016 @ 08:27:15 #120
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_161840690
even een plug voor een merk wat je niet veel op de trails tegenkom, Adidas.
Ik heb zo mijn bedenkingen gekregen over het hoe en wat van door "specialisten" voorgeschreven schoenen maar heb wel overduidelijk mijn favoriete merken en bovengnoemd merk was/is daar zeker niet bij.

Maar omdat ik geen trails op het programma had staan en ik wacht op de release van een model van mijn favoriete merk in mei had ik grote opruiming gehouden en eigenlijk geen geschikte schoenen voor de Routeburn Classic van afgelopen week.

Dus maar even naar de NZ'se evenknie van de Perry Sport gereden of het uitverkoopschap een oplossing zou bieden.
Al zoekende kwam ik de Adidas Kanadia tegen, een trailschoen met een lekker agressie grip, goede drainage en een redelijk wijde leest.
Meegenomen en uitgeprobeert tijdens Routeurn en ik moet zeggen dat deze schoen veel schoen leverde voor relatief weinig geld (omgerekend 80 euro) dus als iemand wil gaan trailen en een goede schoen zoekt die past bij niet al te lange afstanden dan zou ik dit merk zeker bekijken.
  zondag 1 mei 2016 @ 08:27:37 #121
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161840694
Voorspelling toen was biven de 30 graden en het was idd 32 of 33 graden. Vies warm :r
  zondag 1 mei 2016 @ 08:38:10 #122
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_161840722
Wyccie, zou je me in de OP willen zetten?

1
2
 [b] 17 Juli 2016 - [url=http://www.wuu2k.co.nz/]WUU2K (Wellington)[/url][/b]
[*] rechtsedirecte - 60km

En zou je de T100 op 26 augustus willen vervangen met de GNWR?

1
2
 [b] 26 Augustus 2016 - [url=http://www.greatnasebywaterrace.co.nz/]Great Naseby Water Race (Naseby)[/url][/b]
[*] rechtsedirecte - 100 miles

dank je wel!
pi_161840756
Wauw Yur! _O_ _O_ Echt een topprestatie!

Ik ga maandag ofzo weer lopen. Heb 2 hele lange drukke dagen gemaakt op het werk voor een bestelling voor een grote supermarkt in Frankrijk.. Is niet erg maar ik moest keivaak heen en weer lopen dus nu overal spierpijn ;( Gelukkig gaat dat over haha.

Beetje spuit elf ; maar fijn dat het geen botschade is LT. Hoop op een snel herstel voor je :*
pi_161840827
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 07:53 schreef wyccie het volgende:

[..]

YUR, gefeliciteerd met het finishen je ultra! Laat de verhalen en foto's maar komen.

DL en KB, ik zet de Run van Gieten erin als ik weer thuis ben.
Aan de andere kant ben ik vorig jaar in juli een weekendje naar de Veluwe geweest en toen was het 12 graden en woeien al die bomen om en regende het non stop :P Je weet het toch nooit met het weer, ik denk wel dat mensen die zich voor een midzomermarathon inschrijven erop rekenen om in redelijk warm weer te lopen.
pi_161840998
Gogo, er zijn vervelender plekken om je verjaardag te vieren. Van harte!
pi_161841082
Straks een eerste testmoment in de aanloop naar Leiden: een halve marathon in Delft. Vorig jaar liep ik deze ook, in de voorbereiding voor de marathon van Kopenhagen. Het is een lekker kleinschalig loopje in een mooie omgeving. Nadeel is dat er niet of nauwelijks competitie zal zijn, maar het doel van vandaag is ook geen snelle tijd. Ik hoop ontspannen ergens tussen HM- en beoogd M-tempo te kunnen lopen.
pi_161841938
Vanochtend weer eens een echt rustig loopje gedaan, op het gemak door de stadsbossen gehobbeld. Heerlijk O+
  zondag 1 mei 2016 @ 11:40:45 #128
3878 Vork
Manisch creatief
pi_161842461
Dat was even schrikken vanochtend toen ik me tijdens een loopje verstapte en ik een rare pijnscheut in mijn knie voelde. Helaas moest ik dus even stoppen, maar gelukkig bleef verdere pijn uit. Ik kon uiteindelijk wel doorlopen, op een wat rustiger tempo en voel nu enkel een klein beetje stijfheid en heb ik er voor de zekerheid ook maar wat ijs tegenaan gehouden. Wel jammer, want het ging nog best goed. Ik denk en hoop dat ik er verder weinig aan over heb gehouden en dat bevreemd me een beetje, want ik weet niet wat dit nou was en of het hierbij is gebleven. Nu maar even een nieuw loopje zoeken, want verder ben ik wel in vorm en wil ik dat nu graag in resultaat omzetten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vork op 01-05-2016 11:52:21 ]
pi_161843096
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 09:41 schreef Mr.B. het volgende:
Straks een eerste testmoment in de aanloop naar Leiden: een halve marathon in Delft. Vorig jaar liep ik deze ook, in de voorbereiding voor de marathon van Kopenhagen. Het is een lekker kleinschalig loopje in een mooie omgeving. Nadeel is dat er niet of nauwelijks competitie zal zijn, maar het doel van vandaag is ook geen snelle tijd. Ik hoop ontspannen ergens tussen HM- en beoogd M-tempo te kunnen lopen.
Was dat waar je vorig jaar Corniel ging hazen?

Ik merk wel dat het niet hardlopen nu een beetje mentaal zijn tol begint te eisen, ik ben de laatste dagen echt non-stop chagrijnig en prikkelbaar. Vooral mijn arme vriend heeft het te verduren. Met fietsen kan ik wel wat energie kwijt, maar het is toch anders, en het feit dat ik mijn voet de hele dag voel helpt ook niet echt. Net zag ik tijdens het coachen van een roeier echt tientallen hardlopers, dik en dun, snel en langzaam, en aan de ene kant werd ik er heel blij van om dat te zien maar aan de andere kant stikjaloers. :|
  zondag 1 mei 2016 @ 12:51:02 #130
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_161843589
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 09:41 schreef Mr.B. het volgende:
Sta jij toevallig ook in het wedstrijdvak en op wat voor tijd mik je?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zondag 1 mei 2016 @ 13:03:47 #131
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161843775
Het went wel LT. Ik mis het niet eens meer.
pi_161843793
Niet of nauwelijks competitie hebben is wel een beetje een luxe-probleem hoor :P
It has to mean something
pi_161843850
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:04 schreef Cynic het volgende:
Niet of nauwelijks competitie hebben is wel een beetje een luxe-probleem hoor :P

Nouja, als je voor jezelf een snelle tijd wilt lopen helpt het wel als je niet na 2km al helemaal alleen loopt..
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:03 schreef GotC het volgende:
Het went wel LT. Ik mis het niet eens meer.
Stom dat het bij jou al zooooo lang duurt :( Heb je wel iets vervangends gevonden nu om jezelf mee bezig te houden?
  zondag 1 mei 2016 @ 13:10:46 #134
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161843882
-never mind-

[ Bericht 98% gewijzigd door GotC op 01-05-2016 13:49:49 ]
pi_161844043
Ik zie net op Strava dat MrB gewonnen heeft *O*
pi_161844261
Leuke foto van B op het hoogste schavot *G*

En dan heeft ie niet eens voluit gelopen :o
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 13:53:06 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_161844600
Mr. B *O*
pi_161844623
quote:
11s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:51 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Sta jij toevallig ook in het wedstrijdvak en op wat voor tijd mik je?
In het wedstrijdvak ja. Het ligt ook een beetje aan de omstandigheden die dag, maar als dat een beetje meezit dan mik ik op 2:45. En jij?

@LT nee, dat was de Dijkloop in Schoonhoven, in september geloof ik.

Vandaag ging het weer erg lekker. Niet zo eenzaam als vorig jaar, want na 8km kwam ineens iemand naast me lopen. En dat heeft hij nog zo'n 6km volgehouden. Eigenlijk de hele tijd ontspannen kunnen lopen zonder diep te hoeven gaan, eindtijd was een minuutje langzamer dan vorig jaar. Maar wel weer een bijzonder fraaie handdoek als beloning voor de 1e plaats.
  zondag 1 mei 2016 @ 14:08:09 #139
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161844938
Gefeliciteerd mr B! Mooie prestatie!
  Redactie Sport zondag 1 mei 2016 @ 14:10:30 #140
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161845002
Echt heerlijk 19 km gelopen. Wat een weertje zo :D O+
pi_161845347
quote:
17s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:10 schreef DeLuna het volgende:
Echt heerlijk 19 km gelopen. Wat een weertje zo :D O+
Jij blijft ook maar steeds meer kilometers maken, goed bezig :)

Mr. B gefeliciteerd met je 1e plaats!
pi_161845978
Ik loop dus deze 508 treden op in 2:54 :7

Het probleem is dat ik meer last krijg van m'n maag dan an m'n benen en longen. Ik krijg een gruwelijk kotsgevoel na zo'n +- 3 min. tijd terwijl ik zeker 1,5 uur ervoor voor het laatst iets gegeten heb. Hoe kan ik dit het beste tegen gaan?
pi_161846145
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:44 schreef Beursaap het volgende:
Ik loop dus deze 508 treden op in 2:54 :7

[ afbeelding ]

Het probleem is dat ik meer last krijg van m'n maag dan an m'n benen en longen. Ik krijg een gruwelijk kotsgevoel na zo'n +- 3 min. tijd terwijl ik zeker 1,5 uur ervoor voor het laatst iets gegeten heb. Hoe kan ik dit het beste tegen gaan?
Misschien door de manier van ademhalen?
Moeten zij weten
pi_161846257
Ik denk dat wanneer je 3 minuten maximale inspanning gaat leveren, je altijd misselijkheid/pijn/kotsneigingen zult ervaren.
pi_161847378
Gefeliciteerd met je handdoek Mr.B :P en mooi dat je ontspannen hebt kunnen lopen.

Ik heb bij gebrek aan langzame duurlopen maar eens een extra lang rondje door bossen en heuvels gedaan op de MTB. Best lekker, maar na 70km was ik er wel klaar mee. Ook op de fiets vind ik dat een best eind. En dan te bedenken dat YUR gisteren op dat punt nog een stukje mocht. Nogmaals petje af!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2016 15:19:25 ]
pi_161848924
Gefeliciteerd MrB, mooie tijd ook!! ^O^
pi_161849645
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:54 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

In het wedstrijdvak ja. Het ligt ook een beetje aan de omstandigheden die dag, maar als dat een beetje meezit dan mik ik op 2:45. En jij?

@LT nee, dat was de Dijkloop in Schoonhoven, in september geloof ik.

Vandaag ging het weer erg lekker. Niet zo eenzaam als vorig jaar, want na 8km kwam ineens iemand naast me lopen. En dat heeft hij nog zo'n 6km volgehouden. Eigenlijk de hele tijd ontspannen kunnen lopen zonder diep te hoeven gaan, eindtijd was een minuutje langzamer dan vorig jaar. Maar wel weer een bijzonder fraaie handdoek als beloning voor de 1e plaats.
Heb jij ook al connecties met mijn trainer? :D
Top gedaan, echt een supertijd! Gefeliciteerd met de overwinning!
Ik mag blij zijn als ik daar vrijdag ook maar een klein beetje bij in de buurt kom! ^O^
pi_161849995
Heeft er hier eigenlijk iemand weleens vrijwilligerswerk voor Le Champion gedaan? Of bij een andere hardloop organisatie? En beviel dat?
pi_161850285
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:57 schreef Rana het volgende:
Heeft er hier eigenlijk iemand weleens vrijwilligerswerk voor Le Champion gedaan? Of bij een andere hardloop organisatie? En beviel dat?
Niet bij Le Champion, wel bij een groot evenement toen ik in Amerika woonde en bij kleinere evenementen georganiseerd door mijn vereniging. Is leuk om te doen, zeker als je zelf niet kan lopen.
pi_161850360
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:40 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Heb jij ook al connecties met mijn trainer? :D
Top gedaan, echt een supertijd! Gefeliciteerd met de overwinning!
Ik mag blij zijn als ik daar vrijdag ook maar een klein beetje bij in de buurt kom! ^O^
Nou ja connecties, we kennen elkaar via chatnrun en sinds een paar maanden volgt hij mij ook via strava.

Je gaat dan eindelijk een weg halve marathon lopen? Cool! ^O^
Ik denk dat je zeker in de buurt van die tijd kan komen en eigenlijk ook nog een flink stuk daaronder. Al zou je dan misschien een iets meer gerichte voorbereiding moeten hebben. Waar ga je lopen?
pi_161851736
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 17:20 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Nou ja connecties, we kennen elkaar via chatnrun en sinds een paar maanden volgt hij mij ook via strava.

Je gaat dan eindelijk een weg halve marathon lopen? Cool! ^O^
Ik denk dat je zeker in de buurt van die tijd kan komen en eigenlijk ook nog een flink stuk daaronder. Al zou je dan misschien een iets meer gerichte voorbereiding moeten hebben. Waar ga je lopen?
Nou ja, die voorbereiding inderdaad. Week geleden nog de Koning van Spanje gelopen. :P Vorm nog steeds niet heel goed. Maar deze is om de hoek, in Putten. De Putten Power Run. Weet ook nog niet of ik hem echt voluit wil lopen of gewoon lekker relaxed. Ligt ook een beetje aan de concurrentie denk ik. ;)
pi_161851936
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:57 schreef Rana het volgende:
ik :W
Ik die al aantal jaren de DtD, bij kledinginname. Dat is in relatief heel korte tijd hard werken, maar er zijn ook andere klusjes in start of finish gebied.
Ik heb ook marathon v Amsterdam gedaan, een keer bij waterpost en aantal maal bij kleding. Die klussen zijn over algemeen behoorlijk lang, van 7.30 tot na de laatste loper om 17 uur komt binnenstrompelen.
Je krijgt lunch, maar verheug je daar niet teveel op want matig spul.
Bij marathin krijg je tshirt en jasje van sponsor, bij DtD een thirt
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 19:06:55 #153
155227 crew  Guppy
dus
pi_161852454
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:36 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Nou ja, die voorbereiding inderdaad. Week geleden nog de Koning van Spanje gelopen. :P Vorm nog steeds niet heel goed. Maar deze is om de hoek, in Putten. De Putten Power Run. Weet ook nog niet of ik hem echt voluit wil lopen of gewoon lekker relaxed. Ligt ook een beetje aan de concurrentie denk ik. ;)
Oh! Leuk! Vergeet vooral niet van het mooie parcours te genieten ^O^
pi_161853601
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:48 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Misschien door de manier van ademhalen?
door de neus in en via mond uit...
pi_161853738
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik :W
Ik die al aantal jaren de DtD, bij kledinginname. Dat is in relatief heel korte tijd hard werken, maar er zijn ook andere klusjes in start of finish gebied.
Ik heb ook marathon v Amsterdam gedaan, een keer bij waterpost en aantal maal bij kleding. Die klussen zijn over algemeen behoorlijk lang, van 7.30 tot na de laatste loper om 17 uur komt binnenstrompelen.
Je krijgt lunch, maar verheug je daar niet teveel op want matig spul.
Bij marathin krijg je tshirt en jasje van sponsor, bij DtD een thirt
Ik vind het niet erg als het een hele dag is! Ik wil dan gaan helpen bij evenementen waarbij ik zelf niet ga lopen zoals DtD (ga wel by night lopen) maar zou dan bijv. Volgende dag kunnen helpen bij DtD. Zijn er ook aardig wat jongeren die helpen? Of meer ouderen?
pi_161853995
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:46 schreef Rana het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg als het een hele dag is! Ik wil dan gaan helpen bij evenementen waarbij ik zelf niet ga lopen zoals DtD (ga wel by night lopen) maar zou dan bijv. Volgende dag kunnen helpen bij DtD. Zijn er ook aardig wat jongeren die helpen? Of meer ouderen?
het is een mix, sommigen doen zelfs nog even 1 vrachtwagen laden voor ze zelf gaan lopen. Bij mijn team zaten twee dames die echt op leeftijd waren, maar die zijn gewoon te langzaam dus daar heb je alleen last van.
Bij marathon heb je heel veel scholieren die meedoen met vrijwilligen , maar zij doen dat volgens mij verplicht en dat merk je in houding.
pi_161854320
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:41 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ik zelf adem zowel met de mond in als uit tijdens het rennen. Ik heb ook het gevoel dat ik anders niet genoeg lucht binnenkrijg. Maar heb geen idee wat de beste manier is..
pi_161855635
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:41 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Voor zo'n korte maximale inspanning lijkt me dat echt niet optimaal. Krijg je veel te weinig zuurstof binnen. Als je gewoon een lange rustige training loopt dan kan het nog wel. Ik hou trouwens meestal 3 uur aan voor eten, al eet ik een uurtje voor de start nog wel een banaantje ofzo. Iets licht verteerbaars.
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 21:22:29 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_161857176
Mag ik in de OP? :)

1
2
 [b] 28 mei 2016 - [url=www.stuwwalloop.nl]Stuwwalloop (Oosterbeek)[/url][/b]
[*] Guppyfriend - 5km

En mag ik er op 5 juni 2016 bij bij de Marathon van Amersfoort?
1[*] Guppyfriend - 5km
pi_161859014
Brrr. Vanmorgen superheet bij het lopen in de zon. En nu in huis superkoud. Zit ik hier te bibberen onder mijn fleecedekentje.
Beetje bruin geworden. En anderen dachten dat ik was verbrand, maar dat is gewoon mijn rode kop van het lopen.

Ik ga zo de wedstrijdjes in de OP zetten als het weer heropend is -> gelukt, met dank aan Guppy.

[ Bericht 4% gewijzigd door wyccie op 01-05-2016 22:25:07 ]
  zondag 1 mei 2016 @ 22:43:14 #161
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_161860014
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:54 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Wedstrijdvak met nummer 245. Ik hoop <4:15 te lopen. :P Tikje trager dus dan jij van plan bent.
pi_161860491
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:36 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Als het een beetje in mijn planning past, kom ik supporteren.
pi_161860533
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 21:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Mag ik in de OP? :)
[ code verwijderd ]

En mag ik er op 5 juni 2016 bij bij de Marathon van Amersfoort?
[ code verwijderd ]

Amersfoort *O*

Ik moet me nog steeds inschrijven, maar nog geen idee welke afstand. Kan alles zijn van 5 tot en met de halve (niet allemaal natuurlijk, één afstand).
pi_161864609
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef wyccie het volgende:
Brrr. Vanmorgen superheet bij het lopen in de zon. En nu in huis superkoud. Zit ik hier te bibberen onder mijn fleecedekentje.
Beetje bruin geworden. En anderen dachten dat ik was verbrand, maar dat is gewoon mijn rode kop van het lopen.

Ik ga zo de wedstrijdjes in de OP zetten als het weer heropend is -> gelukt, met dank aan Guppy.
Niet ook ziek worden!
  maandag 2 mei 2016 @ 09:15:54 #165
236410 MaleDuck
pi_161865076
Vanavond weer lopen! Nou ja, 4x3 minuten dan :')
Morgen weer fysio en waarschijnlijk een doorverwijzing naar podoloog...
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_161865524
Zo, ingeschreven voor de halve marathon in Klazienaveen in een nieuwe poging tot een eerste HM.
Het is ook nog het Noord-Nederlands Kampioenschap dus de druk is enorm! :P
We hebben een groepje dat op 1:30 gaat lopen, kijken of dat lukt.
Het is eind mei, de vorige edities waren vrij warm en ik ben niet zo goed in warm weer...
It has to mean something
pi_161865816
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 20:42 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Voor zo'n korte maximale inspanning lijkt me dat echt niet optimaal. Krijg je veel te weinig zuurstof binnen. Als je gewoon een lange rustige training loopt dan kan het nog wel. Ik hou trouwens meestal 3 uur aan voor eten, al eet ik een uurtje voor de start nog wel een banaantje ofzo. Iets licht verteerbaars.
Ik ben met trappen lopen begonnen omdat ik gewoon hardlopen oersaai vind: na een paar km begin je pas moe te worden. Bij trappen lopen begin ik het halverwege al te voelen. Het laatste stuk adem ik wel door m'n mond in. Hoe kom je van een geïrriteerd gevoel in je luchtwegen af? In de winter heb ik hier vooral last van.
pi_161866016
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:02 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ik ben met trappen lopen begonnen omdat ik gewoon hardlopen oersaai vind: na een paar km begin je pas moe te worden. Bij trappen lopen begin ik het halverwege al te voelen. Het laatste stuk adem ik wel door m'n mond in. Hoe kom je van een geïrriteerd gevoel in je luchtwegen af? In de winter heb ik hier vooral last van.
Dat je pas na een paar km moe begint te worden is een nadeel? :P Het is toch juist fijn dat je het daardoor een halfuur kunt doen of zo?
pi_161866162
Als je met 'gewoon' hardlopen pas na een half uur moe wordt, dan loop je te langzaam ;) (Met wedstrijden dan)
pi_161866279
En moe worden is toch niet het ultieme doel van een sport?
pi_161866476
quote:

[..]

Schrijf je in voor de Wilhelminaberg trappenmarathon ^O^.
Ga trouwens maar eens een goede 800/1500m proberen te lopen, kijken of je moe wordt. In een training is het ook niet altijd de bedoeling dat je kapot gaat, hou dat maar voor wedstrijden of pittige intervaltraining.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 mei 2016 @ 11:08:01 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_161867077
Boh best warm vandaag, vooral vol in de zon.
Maar wel lekker 5 km gelopen en onder de 10 min de km gebleven :D 46.48 min
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 mei 2016 @ 11:10:23 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_161867133
Mag ik ook in de OP?

22 mei 2016 - Marikenloop (Nijmegen)
• Ynske- 5 km

15 mei 2016 - Heideloop (Landgraaf)
• Ynske- 3,3 km
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 2 mei 2016 @ 11:21:30 #174
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161867376
quote:

[..]

Ik ben met trappen lopen begonnen omdat ik gewoon hardlopen oersaai vind: na een paar km begin je pas moe te worden. Bij trappen lopen begin ik het halverwege al te voelen.
Dikke tip: Klokgebouwloop in Eindhoven. Is jaarlijks in maart. Kan je ook je lol op met trappen lopen.
  maandag 2 mei 2016 @ 11:27:30 #175
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161867495
Hoe doen jullie de opbouw bij een HM? De vorige keer liep ik de eerste 12 km in gemiddeld 5:33/km, en de laatste 9km in gemiddeld 5:14/km. Eindtijd: 1:54:50.

Eind juni wil ik rond de 1:50 lopen op een HM.
Nu zit ik te denken om dezelfde tactiek te volgen: de eerste 12 km wat rustiger, en dan de laatste 9 km sneller. Ik zit te denken aan 5:20/km in de eerste 12km, en 5:05/km in de laatste 9km.

Is dit een slimme tactiek? Of is het tempoverschil van 15sec per km te veel?
Benieuwd naar jullie racestrategie voor een HM!
pi_161867543
quote:

[..]

Is dit dan niet leuk? Binnenkort in Duitsland.

pi_161867571
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:27 schreef steffelonio het volgende:
Hoe doen jullie de opbouw bij een HM? De vorige keer liep ik de eerste 12 km in gemiddeld 5:33/km, en de laatste 9km in gemiddeld 5:14/km. Eindtijd: 1:54:50.

Nu zit ik te denken om dezelfde tactiek te volgen: de eerste 12 km wat rustiger, en dan de laatste 9 km sneller. Ik zit te denken aan 5:20/km in de eerste 12km, en 5:05/km in de laatste 9km.

In principe is zo vlak mogelijk lopen altijd optimaal. Nou weet je vaak niet helemaal precies wat je kunt, dus dan is veilig starten en nog wat versnellen als je je goed voelt een goede tactiek. Maar ik zou niet van tevoren al plannen om een negatieve split van een paar minuten te lopen. Je wilt dus op een tempo van 5.12 gaan lopen, ik zou gewoon de lange tempoblokjes in je trainingen tot juni allemaal precies op dat tempo lopen zodat het comfortabel gaat voelen. Dat geeft je vertrouwen dat je dat ook kan op de wedstrijddag. Als je dan nog wat veiligheid wilt inbouwen kun je met jezelf afspreken dat je de eerste paar km niet sneller dan 5.15 mag lopen, maar vaak lukt dat toch moeilijk door de start-adrenaline ;)
pi_161867877
quote:

Hmmm, ik probeer gewoon een stabiel tempo te lopen waarbij ik enigzins speling heb... Nu heb ik pas 1 halve marathon gelopen en is dat vooral gebaseerd op de 10km, maar ook met de halve pakte het wel goed uit.

Hoopte in Berlijn onder het anderhalf uur uit te komen en wilde weg gaan op een tempo van 4:12 a 4:13 ongeveer. Nu start je op de een of andere manier toch altijd te snel, dus daar pak je ook wat :P

Dus na een veel te snelle eerste 2-3km dat tempo aangehouden en dan op het laatst (als in de laatste km) ook nog wat kunnen pakken.

*Edit* verslikte me alleen wel wat in het drinken onderweg (letterlijk en figuurlijk). Wilde in eerste instantie lopen drinken maar dat was 1 grote faal. Daarna dus even stilgestaan om te drinken, kost wel weer een aantal seconden (keer het aantal keren drinken, 3 in mijn geval). Niet gek om daar ook je 'techniek' wat mee te oefenen, wat jou ligt :)
pi_161868117
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:44 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, ik probeer gewoon een stabiel tempo te lopen waarbij ik enigzins speling heb... Nu heb ik pas 1 halve marathon gelopen en is dat vooral gebaseerd op de 10km, maar ook met de halve pakte het wel goed uit.
Heb ik ook eens geprobeerd, dat backfire-de goed. Mijn zwager schiet nog in de lach als hij aan het vertellen is hoe ik na 18km langs kwam zwalken
pi_161868321
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:51 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Heb ik ook eens geprobeerd, dat backfire-de goed. Mijn zwager schiet nog in de lach als hij aan het vertellen is hoe ik na 18km langs kwam zwalken
Haha, tja... Was bij mij ook op het randje wel. Na 16-17km opeens echt hele moeie benen en na 20km het gevoel alsof elk moment kramp in mijn kuiten kon schieten bij elke stap.

Maar ik denk dat een vlak tempo wel het fijnst is, ik vind halverwege (al is het bij een 10km) versnellen al best lastig... Laat staan bij een HM.
pi_161868326
Ik heb trouwens gemaild of ik mijn HM inschrijving voor Leiden kan omzetten naar een 10. Voel me er toch nog niet helemaal klaar ovor, en met een 10 ben ik de week erna ook weer hersteld voor de competitie.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:04:55 #182
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161868477
Misschien inderdaad beter om op een vlak schema uit te gaan, in de hoop op het eind nog iets te kunnen versnellen.

Het nadeel was nu dat ik in de tweede helft niet meer in een groepje kon lopen, omdat ik bezig was met iedereen inhalen. Dat was ook een voordeel, want dat stimuleerde goed, om telkens naar iemand toe te kunnen lopen.

Misschien ben ik onterecht bang dat ik het tempo niet kan volhouden als ik hard van start ga. Maar laatst ook gewoon er vol voor gegaan op de 10km, en dat ging goed. Dus wat meer durven denk ik kan geen kwaad.

Bedankt voor de tips, LT, Moridin en Calex!
pi_161868516
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:00 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Haha, tja... Was bij mij ook op het randje wel. Na 16-17km opeens echt hele moeie benen en na 20km het gevoel alsof elk moment kramp in mijn kuiten kon schieten bij elke stap.

Maar ik denk dat een vlak tempo wel het fijnst is, ik vind halverwege (al is het bij een 10km) versnellen al best lastig... Laat staan bij een HM.
Bij een HM is het halverwege versnellen wel makkelijker dan bij een 10km natuurlijk, omdat je minder dicht op je maximale snelheid loopt. Hoe korter de afstanden in atletiek, hoe meer verval je ook ziet.

[ Bericht 3% gewijzigd door La_Tramposa op 02-05-2016 12:13:58 ]
pi_161868616
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 09:46 schreef Cynic het volgende:
Zo, ingeschreven voor de halve marathon in Klazienaveen in een nieuwe poging tot een eerste HM.
Het is ook nog het Noord-Nederlands Kampioenschap dus de druk is enorm! :P
We hebben een groepje dat op 1:30 gaat lopen, kijken of dat lukt.
Het is eind mei, de vorige edities waren vrij warm en ik ben niet zo goed in warm weer...
Dat moet, normaal gesproken, wel te doen zijn voor je die 1:30.
Dit weekend wordt het ook warm, dus kan je er alvast aan wennen :P
pi_161868700
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:10 schreef Ynske het volgende:
Mag ik ook in de OP?

22 mei 2016 - Marikenloop (Nijmegen)
• Ynske- 5 km

15 mei 2016 - Heideloop (Landgraaf)
• Ynske- 3,3 km
Staat genoteerd. Bij de Heideloop heb ik niet naar de site gelinkt omdat ik een virusmelding kreeg.
pi_161868905
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:04 schreef steffelonio het volgende:
Misschien inderdaad beter om op een vlak schema uit te gaan, in de hoop op het eind nog iets te kunnen versnellen.
Je zal er sowieso wel van leren.

Vergelijken van je gelopen HM's is dan ook wel leuk.
pi_161870743
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat je pas na een paar km moe begint te worden is een nadeel? :P Het is toch juist fijn dat je het daardoor een halfuur kunt doen of zo?
Ik zat vroeger bij een hardloopclub en we trainden 1,5u. Pas het laatste half uur begon ik wat te voelen. Hardlopen vind ik gwn saai omdat je niet gelijk diep kunt gaan.

Ik train eigenlijk om beter in de bergen te kunnen lopen. Volgend jaar wil ik de Mera Peak misschien beklimmen in Nepal en dan moet je echt kunnen afzien.
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 10:37 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Schrijf je in voor de Wilhelminaberg trappenmarathon ^O^.
Ga trouwens maar eens een goede 800/1500m proberen te lopen, kijken of je moe wordt. In een training is het ook niet altijd de bedoeling dat je kapot gaat, hou dat maar voor wedstrijden of pittige intervaltraining.
Daar was ik vorig jaar gaan kijken. Wel leuk maar ik heb geen zin in al die media om me heen. Ik zal er over nadenken dit jaar..
pi_161870805
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:51 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ik zat vroeger bij een hardloopclub en we trainden 1,5u. Pas het laatste half uur begon ik wat te voelen. Hardlopen vind ik gwn saai omdat je niet gelijk diep kunt gaan.

Ik train eigenlijk om beter in de bergen te kunnen lopen. Volgend jaar wil ik de Mera Peak misschien beklimmen in Nepal en dan moet je echt kunnen afzien.

[..]

Daar was ik vorig jaar gaan kijken. Wel leuk maar ik heb geen zin in al die media om me heen. Ik zal er over nadenken dit jaar..
Je werd pas het laatste halfuur moe ómdat je wist dat je anderhalf uur ging trainen. Als de trainer aan het begin zei: oke we gaan nu 1km voluit rennen, dan ga je echt wel kapot.
Ik denk dat je in elke sport direct diep kunt gaan, het is alleen vaak wel zo dat hoe beter je erin wordt en hoe meer je erachter komt waar je grenzen liggen, hoe meer je daar tegenaan kunt gaan zitten en ze kunt verleggen.
Voor een bergbeklimming lijkt het me inderdaad goed om zowel duurconditie (met het hardlopen) te trainen als kracht, waarbij stepup oefeningen of traplopen inderdaad kunnen helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 02-05-2016 14:00:37 ]
pi_161871372
quote:
Training is wat anders dan een wedstrijd, vroeger bij de voetbal trainde we 2 uur en had je nergens last van. Tijdens de wedstrijd lag je dan met kramp in beide benen in minuut 75....

Ik adviseer je om eens te kijken hoe mr.b over de finish komt na een 10km in 36 min....
pi_161871456
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:22 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Training is wat anders dan een wedstrijd, vroeger bij de voetbal trainde we 2 uur en had je nergens last van. Tijdens de wedstrijd lag je dan met kramp in beide benen in minuut 75....

Ik adviseer je om eens te kijken hoe mr.b over de finish komt na een 10km in 36 min....
Redelijk relaxed :P
pi_161871753
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:10 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat moet, normaal gesproken, wel te doen zijn voor je die 1:30.
Dit weekend wordt het ook warm, dus kan je er alvast aan wennen :P
Laten we het hopen :)
Jij hebt er inmiddels ook al een paar keer onder gelopen toch?
It has to mean something
pi_161871761
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:26 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Redelijk relaxed :P
O~)
pi_161873963
quote:

[..]

[..]

Je kan ook gaan trailrunnen ;). Er zijn zat mooie trails in de bergen! Al wil je daar ook niet heel snel moe zijn. :P

Trappenlopen hoef je ook niet meteen moe van te worden, ligt natuurlijk ook aan de intensiteit.

Uurtje traplopen van mij:

Ongeveer 7km afstand. 81x een 13 meter hoge trap op. Qua hartslagintensiteit ongeveer gelijk aan de Dam tot Damloop 10mijl in 57'28.

Je kan het allebei gewoon precies zo zwaar maken als je het zelf wilt hebben.
  maandag 2 mei 2016 @ 16:23:55 #194
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161874164
quote:

Heb je geen virtual pacer op je horloge? Dan kun je mooi vlak lopen op 5.12 en evt. de laatste paar km nog iets versnellen (als je over hebt) zodat je onder de 1.50 duikt zelfs. En idd trainingsblokken op dat tempo gaan doen.
  maandag 2 mei 2016 @ 18:13:56 #195
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161876798
Nou, mooi kut. Ben ontslagen bij de fysio, er zit nog een band niet helemaal lekker of is overbelast en mag dat zelf masseren.
Hoe lang dat nog kon duren, geen idee.
Ik word er zo moedeloos van ;(. 3 maanden doe ik niks en nog een overbelasting oid.

Dus, tot ooit :) :W
  maandag 2 mei 2016 @ 18:33:06 #196
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161877251
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:13 schreef GotC het volgende:
Nou, mooi kut. Ben ontslagen bij de fysio, er zit nog een band niet helemaal lekker of is overbelast en mag dat zelf masseren.
Ik word er zo moedeloos van ;(. 3 maanden doe ik niks en nog een overbelasting oid.

-O-
  Redactie Sport maandag 2 mei 2016 @ 18:40:14 #197
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161877427
quote:

Nou zeg -O- ;( Sterkte :*
pi_161877857
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:39 schreef Cynic het volgende:

[..]

Laten we het hopen :)
Jij hebt er inmiddels ook al een paar keer onder gelopen toch?
Nee, mijn pr ligt er net een minuutje boven.
En zo heel veel HM's loop ik nu ook weer niet...
  Moderator maandag 2 mei 2016 @ 19:02:11 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_161877998
quote:

;(
pi_161878074
quote:

Not cool....
pi_161878500
quote:

-O-
pi_161879147
quote:

Wat ontzettend balen weer... Kan je dat gewoon met een foamroller doen? -O-
  maandag 2 mei 2016 @ 20:07:41 #203
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_161879901
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:43 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Wat ontzettend balen weer... Kan je dat gewoon met een foamroller doen? -O-
Met m'n handen, het is een heel specifiek plekje dat dwars zit.

Thanks allemaal :* Ik ga wel een tijd weg hier, verpest de sfeer alleen maar met m'n gemiep. En ik ben jaloers :+.
pi_161880083
Mooi kut Gotc -O- -O- .. Sterkte ermee nogmaals :*

Ik word overigens ook beetje jaloers van die verhalen hier, maar maakt niet uit. Binnenkort
loop ik vast ook weer een wedstrijdje. :)

Hier vanavond niet gelopen. Had echt geen zin. Misschien morgen.. en anders maar niet. Ik kijk wel :O..
  maandag 2 mei 2016 @ 20:14:02 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161880095
quote:

pi_161881164
quote:

-O-
pi_161883017
quote:

-O-
pi_161885280
Wil volgende week het hardlopen weer op gaan pakken. Ben van plan om te gaan trainen voor een snelle 5km, maar weet nog niet wat voor (interval)trainingen ik wil gaan doen. Iemand nog goede tips waar ik goede intervaltrainingen (met bijbehorende tempo's kan vinden)?
pi_161886659
Ha, door te gaan trainen heb ik een euro verdiend. 't Zat nog in het kluisje. :D

Lekker gerend. Intervallen gedaan. En ik weet nog steeds niet het verschil tussen mijn 5k en 10k tempo.
pi_161890635
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:04 schreef wyccie het volgende:
Ha, door te gaan trainen heb ik een euro verdiend. 't Zat nog in het kluisje. :D

Lekker gerend. Intervallen gedaan. En ik weet nog steeds niet het verschil tussen mijn 5k en 10k tempo.
Volgens mij heb jij ook al eeuwen geen 5 of 10k volle bak geprobeerd te lopen of wel? Jij doet ze altijd gelijk op een dag waar je ook nog een halve loopt, of een weekend na een marathon :P
pi_161891736
Oeh, singelloop Utrecht inschrijving is weer geopend...

Zie dat ze de eerste startgolf (voor niet wedstrijdlopers) ook voor de bedrijvenloop startgolf hebben gezet nu, startgolf 2 en hoger na de bedrijvenloop. Dat vind ik wel een goede aktie!

Nu kiezen tussen de 5km en 10km... (Of een familiedag, maar de singelloop trekt nu toch wat meer :P )
pi_161891755
Hehe. :D Volle bak lopen doe ik sowieso niet graag.
En ik vind een 5k lopen een beetje zonde als je ook meer kunt lopen (= langer plezier van). :@
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:07:45 #213
236410 MaleDuck
pi_161892688
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:04 schreef wyccie het volgende:
Hehe. :D Volle bak lopen doe ik sowieso niet graag.
En ik vind een 5k lopen een beetje zonde als je ook meer kunt lopen (= langer plezier van). :@
Grappig hoe iedereen anders in elkaar steekt :D
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_161892724
Keuzestress ;(

9 uurs bij HAAG of veluwezoomtrail 15/18km
pi_161892778
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:10 schreef CaLeX het volgende:
Keuzestress ;(

9 uurs bij HAAG. Maar dan wel solo, natuurlijk!
pi_161892846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:13 schreef pijll het volgende:

[..]

9 uurs bij HAAG. Maar dan wel solo, natuurlijk!
Dan ben ik na anderhalf uur wel klaar :p
pi_161892863
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:17 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dan ben ik na anderhalf uur wel klaar :p
Dan ben je waarschijnlijk voor het eerst in je leven als eerste gefinisht bij een hardloopwedstrijd.
pi_161892884
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:17 schreef pijll het volgende:

[..]

Dan ben je waarschijnlijk voor het eerst in je leven als eerste gefinisht bij een hardloopwedstrijd.
:Y)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:26:13 #219
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_161893028
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:10 schreef CaLeX het volgende:
Keuzestress ;(

Die estafette bij Haag is leuk!
F means you're fucked
pi_161893138
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:26 schreef YUR het volgende:

[..]

Die estafette bij Haag is leuk!
Hoe is het met jou na de ultra?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:32:51 #221
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_161893149
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:32 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hoe is het met jou na de ultra?
Stijfjes maar ik ben erg blij en tevreden :)
F means you're fucked
pi_161893270
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:32 schreef YUR het volgende:

[..]

Stijfjes maar ik ben erg blij en tevreden :)
_O_
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:52:05 #223
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_161893525
Mag ik weer in de OP, Wyccie?

1
2
 [b] 30-10-2016 - [url=http://www.marathonbrabant.nl/]Van Oers Marathon Etten Leur (Etten Leur)[/url][/b]
[*] SEMTEX - marathon

dit wordt tr. de goedkoopste M. die ik ooit gelopen heb (17,- )
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_161893835
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:52 schreef SEMTEX het volgende:
Mag ik weer in de OP, Wyccie?
[ code verwijderd ]

dit wordt tr. de goedkoopste M. die ik ooit gelopen heb (17,- )
Gaat ze weer hoor! Held!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:06:44 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_161893876
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Gaat ze weer hoor! Held!
Ik zat net aan jou te denken, want de vrouwelijke eerste finisher van vorig jaar finishte in 3:10. Mocht je nog willen marathonen dit jaar met podiumplek, dat zou dan best een goeie kunnen zijn :P

Ik moet tr. weer echt goed gaan trainen, dit keer in mijn eentje. Geen tijd om de trainingen met de marathongroep te volgen. Maar dat is misschien wel 's lekker :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_161893986
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:06 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik zat net aan jou te denken, want de vrouwelijke eerste finisher van vorig jaar finishte in 3:10. Mocht je nog willen marathonen dit jaar met podiumplek, dat zou dan best een goeie kunnen zijn :P

Ik moet tr. weer echt goed gaan trainen, dit keer in mijn eentje. Geen tijd om de trainingen met de marathongroep te volgen. Maar dat is misschien wel 's lekker :)
Ik weet niet of dat per se leuk is bij een marathon, je zal dan ook grotendeels alleen lopen, ik weet niet hoeveel mannen er rond die tijd geeindigd zijn? En het kan ook betekenen dat het parcours geweoon niet zo snel is?
Maar goed, ik heb wel een paar opties op mijn shortlist staan, maar kan op dit moment nog niet inschatten of het verstandig is om weer aan marathontraining te gaan beginnen, ook in verband met de nieuwe baan waaraan ik binnenkort ga beginnen! (vanochtend te horen gekregen, jeej!)
pi_161894096
Etten-Leur lijkt me echt een wedstrijd voor Pijll of TWC, lekker in het buitengebied lopen.
2 rondjes -O- niks voor mij.
pi_161894403
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat per se leuk is bij een marathon, je zal dan ook grotendeels alleen lopen, ik weet niet hoeveel mannen er rond die tijd geeindigd zijn?
Maar dat is het leuke van een marathon, dat je 42km alleen loopt. Tenminste, dat vond ik in Spijkenisse wel een van de leukste dingen.

Wat Guard dus zegt eigenlijk, typisch een marathon voor mij. Het is trws een klassieker; een van de oudste marathons van Nederland.

En gefeliciteerd!
pi_161894454
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:38 schreef pijll het volgende:

[..]

Maar dat is het leuke van een marathon, dat je 42km alleen loopt. Tenminste, dat vond ik in Spijkenisse wel een van de leukste dingen.

Wat Guard dus zegt eigenlijk, typisch een marathon voor mij. Het is trws een klassieker; een van de oudste marathons van Nederland.

En gefeliciteerd!
Mja ik weet niet, in Eindhoven heb ik de eerste 10km nog wel in een redelijke meute gelopen, dat is wel prima ter afleiding. In het middenstuk was er alle ruimte, al loop je nog steeds niet echt super alleen. En de laatste paar km vond ik het juist fijn dat ik me elke keer kon richten op de volgende vrouw voor me om die in te halen, dat heeft toch wel wat extra secondes opgeleverd denk ik. Maar te druk is zeker niet fijn bij een marathon..
pi_161894875
Hmmm, zat even naar de route van de sinelloop te kijken... Maar vraag me af hoe ze dit zien:

http://www.singellooputrecht.nl/evenement/parcours/

Het stuk van 1-2km kruist het stuk van 2-3km. En nee, er is geen brug of iets met hoogteverschil (nou ja, alleen onderlangs naar de blow-boot daar, maar denk niet dat dat echt voor de hardloopmassa is :) ).

Nu is het nog geen final versie geloof ik, maar dit is toch wel... apart hehe.
pi_161894982
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:03 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, zat even naar de route van de sinelloop te kijken... Maar vraag me af hoe ze dit zien:

Het stuk van 1-2km kruist het stuk van 2-3km. En nee, er is geen brug of iets met hoogteverschil (nou ja, alleen onderlangs naar de blow-boot daar, maar denk niet dat dat echt voor de hardloopmassa is :) ).

Misschien kun je dan weer 8km lopen ipv 10 :P
pi_161895100
quote:

Ik denk niet dat de route zichzelf kruist.

Het zal wel zoiets zijn: vanaf de start over de singel (rechterbaan), rechts houden door de Kruisstraat, linksaf op de Biltstraat, linksaf de singel op (weer rechterbaan), rechtsaf richting Neude, rechtsaf Voorstraat op, en dan bij de Schouwburg linksaf de singel weer op.
pi_161895236
SEMTEX, was 't Is voor niks niet jouw goedkoopste marathon?

quote:

Misschien kruis je daar niet, maar ga je erlangs. Dus 90 graden naar links?
pi_161895581
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:17 schreef pijll het volgende:

[..]

Het zal wel zoiets zijn: vanaf de start over de singel (rechterbaan), rechts houden door de Kruisstraat, linksaf op de Biltstraat, linksaf de singel op (weer rechterbaan), rechtsaf richting Neude, rechtsaf Voorstraat op, en dan bij de Schouwburg linksaf de singel weer op.
Volgens mij zit het inderdaad zo.

Op de site staat trouwens dat hij officieel is opgemeten. Weet iemand of dat vorig jaar ook zo was? Volgens mij was hij toch echt een stukkie te lang toen.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_161896484
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:48 schreef Maariindaa het volgende:

[..]

Op de site staat trouwens dat hij officieel is opgemeten. Weet iemand of dat vorig jaar ook zo was? Volgens mij was hij toch echt een stukkie te lang toen.
Volgens de hardloopkalender van Dutchrunners.nl waren vorig jaar zowel de 10 als de 21 opgemeten. Dat wil nog niet zeggen dat de afstand klopte: een opgemeten parcours is altijd iets te lang, en als de parcoursbouwers niet opletten, dan kan het zijn dat het parcours dat je loopt niet hetzelfde is als het opgemeten parcours.

Overigens adverteren ze dat ze het snelste 10km-parcours hebben, maar dat dateert al weer van een paar jaar geleden, volgens mij; met al die bochten die er nu in zitten geloof ik dat niet meer.
  Redactie Sport dinsdag 3 mei 2016 @ 14:59:01 #236
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161897113
Uhh, oké. Ik ging dus net naar buiten in kort kort om een rondje te doen. Kom ik de buurman van 2 huizen verderop tegen en die zegt: "Goh, zou je niet eens wat warmers aantrekken met deze kou? Je krijgt nog een longontsteking zo!" :')

Ik vroeg me echt af waar die vent zich mee bemoeide. Het was ook echt de toon waarop hij dat zei dat ik dacht: pardon?

En dan nog. Kou? De zon schijnt en het is hier 14 graden, welke kou hebben we het over? ;( Ik had het behoorlijk warm onderweg.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:02:33 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_161897196
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:27 schreef wyccie het volgende:
Oh ja, klopt :+
Was ook de eenzaamste finish ooit bij een marathon :P Iedereen was al naar huis :D
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:04:33 #238
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_161897221
Oh en sorry, ik doe aan werkverschaffing Wyccie :@ weer een:

1
2
3
4

[b] 2-10-2016 - [url=www.singellooputrecht.nl]Singelloop (Utrecht)[/url][/b]
[*] SEMTEX - 10km
[*] hoe-die-nie - 10km
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:36:44 #239
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_161897806
Voor wie ze nog niet op FB voorbij heeft zien komen, zijn hier een paar fotootjes van mn Schotse avontuurtje. Wat een topdag was het! 85,5 kilometer genotenen dit smaakt naar veeeeeel meer O+

SPOILER
F means you're fucked
pi_161897959
Je ziet er echt absurd fris uit op die foto's! :o
pi_161898022
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:17 schreef pijll het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:27 schreef wyccie het volgende:

[..]

Misschien kruis je daar niet, maar ga je erlangs. Dus 90 graden naar links?
Aaah, dat klinkt inderdaad logischer! Dat ik daar niet aan heb gedacht :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:48 schreef Maariindaa het volgende:

[..]

Hmmm, niets van meegekregen? Weet wel dat die in Schoorl dit jaar een stukje langer was ;)

En @YUR, hoe cool! En idd, hoe fris nog zeg!
  Redactie Sport dinsdag 3 mei 2016 @ 15:46:56 #242
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161898030
Jemig Yur, je ziet eruit alsof je net 10 minuutjes in je comfortzone hebt gelopen _O- _O_ _O_

En ik krijg ook echt zo'n 'bohhh hardlopen O+ O+ O+ ' gevoel bij die foto's :D
pi_161898371
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:46 schreef m0ridin het volgende:

Hmmm, niets van meegekregen? Weet wel dat die in Schoorl dit jaar een stukje langer was ;)

Ik zat daar zelf op 10.3, en nou weet ik dat gps een afwijking heeft. Maar niet zoveel, op andere (langere) runs heb ik nooit een afwijking groter dan 30 a 40 meter gehad. Dus ik vertrouwde deze niet helemaal.

In Schoorl zat ik op 10.14. Dus gps was vrij accuraat :')
pi_161898380
En Yur, zo fris zie ik er na 100 meter al niet meer uit ;)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:16:00 #245
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_161898572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:36 schreef YUR het volgende:
Voor wie ze nog niet op FB voorbij heeft zien komen, zijn hier een paar fotootjes van mn Schotse avontuurtje. Wat een topdag was het! 85,5 kilometer genotenen dit smaakt naar veeeeeel meer O+

SPOILER
Jij loopt het fluitend en op de achtergrond van foto 1 sterft er 1 duizend doden. _O-
pi_161898827
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:04 schreef Maariindaa het volgende:
En Yur, zo fris zie ik er na 100 meter al niet meer uit ;)
trek het je niet aan, die ultralopers zijn freaks-of-nature. Niet nomaal, 2 eeuwen geleden hadden we ze in een kooi gezet en heel het land laten doorgaan.
pi_161899169
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:28 schreef CaLeX het volgende:

[..]

trek het je niet aan, die ultralopers zijn freaks-of-nature. Niet nomaal, 2 eeuwen geleden hadden we ze in een kooi gezet en heel het land laten doorgaan.
En ze lopen nauwelijks harder dan wandeltempo :6
pi_161899996
Holy shit. Die foto's zijn niet normaal, YUR! :D
Die zijn voorafgaand aan de start gewoon geposeerd. Geef het maar toe.

Supermooie promofoto's voor op hun site, joh!

quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:04 schreef SEMTEX het volgende:
Oh en sorry, ik doe aan werkverschaffing Wyccie :@ weer een:
[ code verwijderd ]
Geen probleem, ik heb toch vrij. :P Jullie gaan lekker. Ik dacht dat ik gek was met al die loopjes.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:14:38 #249
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161901070
quote:

SPOILER
Waar haal je de energie vandaan????? :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Murmeli op 03-05-2016 18:23:08 ]
pi_161901760
Vautje
pi_161901771
Bazenfoto's Yur! :Y

En LT gefeliciteerd met je nieuwe baan!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 19:13:06 #252
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161902445
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Waar haal je de energie vandaan????? :o
Contacten met Lance Armstrong denk ik.
pi_161903181
quote:

SPOILER
Inclusief Vooroeverloopheelclick :D
  dinsdag 3 mei 2016 @ 20:29:23 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_161904424
quote:

SPOILER
Wat een gave foto's! held! Na 85km nog energie over om even een sprong te doen! *O*
pi_161905161
Nu zie ik zo'n Xiaomi Band 1S Pulse met hartslag functie en al filmpjes gezien dat ze deze koppelen aan een telefoon en dan Strava, Runkeeper en Endomondo
Voor 17 dollar niet duur voor een leuke hartslagmeter om je pols, weet alleen niet hoe nauwkeurig die is.
Nu heb ik een GPS horloge(Polar M400) en een hartslagband zou deze Xiaomi Band ook werken?

Misschien ook interessant voor mensen die hardlopen met alleen smartphone

http://xiaomikopen.nl/xiaomi-mi-band-1s-pulse/
pi_161905767
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:50 schreef Skweezer het volgende:
Nu zie ik zo'n Xiaomi Band 1S Pulse met hartslag functie en al filmpjes gezien dat ze deze koppelen aan een telefoon en dan Strava, Runkeeper en Endomondo
Voor 17 dollar niet duur voor een leuke hartslagmeter om je pols, weet alleen niet hoe nauwkeurig die is.
Nu heb ik een GPS horloge(Polar M400) en een hartslagband zou deze Xiaomi Band ook werken?

Misschien ook interessant voor mensen die hardlopen met alleen smartphone

http://xiaomikopen.nl/xiaomi-mi-band-1s-pulse/
Ik heb sinds kort een horloge TomTom Spark die meet hartslag op dezelfde manier maar ben daar tot nu toe nog niet echt tevreden over. Regelmatig dat de hartslag "wegvalt" of dat die verkeerde waarden aangeeft. Nu train ik niet echt op hartslag en vind ik dat niet zo erg maar toch is het jammer dat die dat niet goed doet.

Misschien ligt het ook wel aan dat ik smalle polsen heb maar ik heb verschillende dingen geprobeerd. Strakker, losser, iets verder richting de hand/elleboog etc. Maar blijft soms wegvallen. Ik weet niet alleen niet of de Xiaomi band helemaal precies hetzelfde meet maar lijkt er heel erg op.
pi_161907451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:18 schreef Guard het volgende:
Etten-Leur lijkt me echt een wedstrijd voor Pijll of TWC, lekker in het buitengebied lopen.
2 rondjes -O- niks voor mij.
2 rondjes is dan weer minder.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:17:04 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161908800
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:50 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

2 rondjes is dan weer minder.
Eigenlijk is het er een meer, niet minder
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:31:51 #259
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161909693
Vanavond lekker gelopen. Hoewel er 50 minuten op het programma stond werden het er 120 minuten. En zo'n 22km. Echt super lekker weer, en ik kon vanavond ook wat eerder de deur uit, dat is ook echt wel heel fijn. Alleen op het eind kreeg ik wel wat last van mijn rug.

Hardlopen O+
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:48:40 #260
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161910663
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Eigenlijk is het er een meer, niet minder
Damn :') _O-
pi_161911393
Even een berichtje van het blessurefront. Ik heb vanavond maar eens mijn gerealiseerde trainingen voor Stockholm er bij gepakt:

Start: 15 februari

Laatste twee weken van februari: 31,7km
Maart: 97,33km
April: 20,62km (op 2 april)
Sinds 2 april: 0km

Resterend: nog 18 dagen en daarna taperen :')

Positief: Vanaf 5 april 340km op de mountainbike door de heuvels en bossen gecrossed.

Ook positief: voet/enkel voelen erg goed. Ik durf nog geen LDL aan, maar ik hoop over anderhalve week een hele rustige duurloop van een uur te doen. Als dat zo voelt als ik hoop gaat Stipstreep toch naar Stockholm. Doel: rustig uitlopen en heel blijven. Het zal geen wereldtijd worden, maar als mijn voet heel blijft moet ik op conditie de finish kunnen halen. Ik ben in ieder geval zo optimistisch dat er een nieuw paar Kinvara onderweg is en het doel is om die in Stockholm te gebruiken :)
  woensdag 4 mei 2016 @ 07:27:18 #262
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161914856
Klinkt niet helemaal als de perfecte voorbereiding :{
Succes in ieder geval stipstreep!
pi_161914978
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 07:27 schreef steffelonio het volgende:
Klinkt niet helemaal als de perfecte voorbereiding :{
Succes in ieder geval stipstreep!
Dank je wel. "Niet helemaal de perfecte voorbereiding" is een beetje een understatement. Wat me optimistisch stemt is dat ook vorig jaar flink de klad in de voorbereiding voor Maastricht is gekomen, met o.a. een zweepslag twee maanden voor de start, waardoor een groot deel van de looptrainingen ook noodgedwongen moest worden vervangen door alternatieve conditietrainingen. En Maastricht heb ik op aangepast tempo toch uitgelopen, alhoewel parcours en omstandigheden op de dag zelf redelijk pittig waren. Ik hoop dat ik dat in Stockholm dit jaar weer kan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2016 07:56:20 ]
  woensdag 4 mei 2016 @ 08:16:04 #264
236410 MaleDuck
pi_161915086
Ik ben gisteren ook ontslagen bij de fysio ^O^
Ze raadde me alleen wel sterk aan eens naar de podoloog te gaan en nog eens te kijken of ik een keer opnieuw schoeisel kan laten aanmeten :)

En om dat te vieren gisteren maar een bazentraining gedaan van 14 minuten hardlopen en totaal 20 minuten onderweg! En 3.7 km op de teller, ik ga als een malle :D
pi_161915176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:07 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]
Misschien ligt het ook wel aan dat ik smalle polsen heb maar ik heb verschillende dingen geprobeerd. Strakker, losser, iets verder richting de hand/elleboog etc. Maar blijft soms wegvallen. Ik weet niet alleen niet of de Xiaomi band helemaal precies hetzelfde meet maar lijkt er heel erg op.
Bij de TomTom 1 had ik ook wel eens een verkeerde meting, het zakte zomaar onder de 100. Ik heb toen het horloge aan de binnenkant van de pols gedragen en dat ging beter.
Mijn TomTom2 pakt het signaal wel goed op (small).
pi_161916409
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 07:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dank je wel. "Niet helemaal de perfecte voorbereiding" is een beetje een understatement. Wat me optimistisch stemt is dat ook vorig jaar flink de klad in de voorbereiding voor Maastricht is gekomen, met o.a. een zweepslag twee maanden voor de start, waardoor een groot deel van de looptrainingen ook noodgedwongen moest worden vervangen door alternatieve conditietrainingen. En Maastricht heb ik op aangepast tempo toch uitgelopen, alhoewel parcours en omstandigheden op de dag zelf redelijk pittig waren. Ik hoop dat ik dat in Stockholm dit jaar weer kan doen.
Het gaat denk ik wel goed komen. Je weet hoe het is om een marathon uit te lopen dus het gaat nu ook weer lukken :) . Ik zit een beetje met hetzelfde probleem in de voorbereiding. Ik ben na februari niet meer over de 30 kilometer per week geweest. Het heeft nu ook geen zin meer om meer te gaan lopen, want je wint er in de resterende 2 weken niets meer mee. Het gaat dus wederom geen snelle tijd worden in Kopenhagen maar ik heb er wel vertrouwen in dat het onder de 4 uur kan als alles een beetje mee zit op de wedstrijddag.
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:43:15 #267
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_161916726
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 07:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Geestelijk weet je in ieder geval hoe het gaat. Als je lichaam dan gewoon mee werkt moet dat wel goed komen joh ^O^

quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:16 schreef MaleDuck het volgende:
Ik ben gisteren ook ontslagen bij de fysio ^O^
Ze raadde me alleen wel sterk aan eens naar de podoloog te gaan en nog eens te kijken of ik een keer opnieuw schoeisel kan laten aanmeten :)

En om dat te vieren gisteren maar een bazentraining gedaan van 14 minuten hardlopen en totaal 20 minuten onderweg! En 3.7 km op de teller, ik ga als een malle :D
YUR verbleekt bij die prestaties _O_
Mooi dat je weer bezig bent ^O^
  woensdag 4 mei 2016 @ 10:50:31 #268
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_161916832
Ik ben zo bleek dat ik zonnebrand moet kopen...

Lekker bezig MD ^O^

En stippelstrepel, gaat goedkomen!
F means you're fucked
pi_161917005
Goede prestaties! ^O^

Hier was het gisteravond vies weer, nog 33 graden na zonsondergang om 19u met hoge luchtvochtigheid. ;( Toch 10x300 meter gedaan op het gras, wat gezien de omstandigheden nog prima ging en op gras rennen was lekker voor de afwisseling. ^O^
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:13:32 #270
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_161918318
Klink allemaal nog best hoopvol strippel!
pi_161920160
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 08:28 schreef wyccie het volgende:

[..]

Bij de TomTom 1 had ik ook wel eens een verkeerde meting, het zakte zomaar onder de 100. Ik heb toen het horloge aan de binnenkant van de pols gedragen en dat ging beter.
Mijn TomTom2 pakt het signaal wel goed op (small).
Dat is op zich nog wel iets wat ik kan proberen, vind dat alleen niet zo mooi :P
pi_161920256
a
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:41 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Dat is op zich nog wel iets wat ik kan proberen, vind dat alleen niet zo mooi :P
anders eens op de andere arm proberen en evt. hoger op de arm en hij oet best strak zitten. Nadeel van optische HRM is dat het gevoeliger is voor kou etc. Ook bij fietsen en kracthtraining is de OHRM minder goed ivm het 'afsluiten' van de bloedvaten. Bij mij doet ie het best goed maar merkte met wat kouder weer en korte mouwen in het begin idd minder goede waardes.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_161920395
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:45 schreef ser het volgende:
a

[..]

anders eens op de andere arm proberen en evt. hoger op de arm en hij oet best strak zitten. Nadeel van optische HRM is dat het gevoeliger is voor kou etc. Ook bij fietsen en kracthtraining is de OHRM minder goed ivm het 'afsluiten' van de bloedvaten. Bij mij doet ie het best goed maar merkte met wat kouder weer en korte mouwen in het begin idd minder goede waardes.
Nu je het zegt is het inderdaad wel bij koud weer dat die het minder doet. Laatst bij een 10km wedstrijd (dus voluit) gaf die eenzelfde gemiddelde aan die ik heb bij een stuk rustiger 10km loop. Ook van het fietsen weet ik van mn Garmin dat het niet klopte. Als ik zo schat zat die er ongeveer 25 naast het gemiddelde maar dat was een wedstrijdje met hagel, sneeuw, regen etc. Wie weet lag het dus daaraan.
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:15:50 #274
3878 Vork
Manisch creatief
pi_161922194
Ik heb daar tot nu toe nog niet echt problemen mee gehad eigenlijk. Vooral met fietsen vond ik 'm aardig accuraat. Gisteren merkte ik wel dat het een minuutje langer duurder, voordat-ie daadwerkelijk mijn hartslag te pakken had. eenmaal op dat punt aanbeland ging het wel lekker. In rust is lijkt de hartslag wel eens ineens iets lager te zijn, maar dat vind ik niet zo belangrijk.
pi_161922544
Al gezegd op fb, maar nogmaals YUR _O_ _O_
Doe het je niet na, morgen wel lekker rondje golden ten met mooi weer :)
pi_161923271
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Is dit dan niet leuk? Binnenkort in Duitsland.

Boh dat ziet er ziek uit!

Ik ben eigenlijk gekluisterd aan trappenlopen omdat ik niet meer op het rechte stuk kan hardlopen door een enkelfractuur. Hierdoor is m'n linker enkel minder bewegelijk en ga ik verkeerd rennen. Tip met traplopen: zet alleen het voorste deel van je schoen op de grond, zo bespaar je een hoop kracht.

Zijn er hier nog meer mensen die trainen voor bergsport?
pi_161923729
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:09 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Ja :Y . Ik wil dit jaar een paar wedstrijden in de bergen lopen.
pi_161923868
Ik ga dit jaar ook nog een rondje sportief wandelen in de Alpen.....
pi_161923991
Bergsport vind ik niks, daarom ga ik dit jaar de diepte in. :P
pi_161924045
Morgen lekker in het zonnetje rondom Vught hobbelen 8-) Zin in.
pi_161924213
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:31 schreef dapluiz het volgende:
Al gezegd op fb, maar nogmaals YUR _O_ _O_
Doe het je niet na, morgen wel lekker rondje golden ten met mooi weer :)
ik loop morgen ook golden ten (nou eigenlijk 5)
pi_161924214
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:09 schreef Beursaap het volgende:

[..]

Boh dat ziet er ziek uit!

Ik ben eigenlijk gekluisterd aan trappenlopen omdat ik niet meer op het rechte stuk kan hardlopen door een enkelfractuur. Hierdoor is m'n linker enkel minder bewegelijk en ga ik verkeerd rennen. Tip met traplopen: zet alleen het voorste deel van je schoen op de grond, zo bespaar je een hoop kracht.

In juni een weekje hiken rondom de Zugspitz en als afsluiter in het weekend een 80km trail, ook rond de Zugspitz ^O^. Zin in!
pi_161924501
#teamvlak
  woensdag 4 mei 2016 @ 17:34:20 #284
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161924585
Hier ook #teamvlak
  woensdag 4 mei 2016 @ 17:36:37 #285
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161924610
Wat is slim na een lange duurloop? Een dag echt rust, of een klein rustig loopje?

Gisteren 22km gelopen. Nu voelen mijn benen een beetje zwaar, maar niet echt spierpijn of zo.
pi_161924811
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:36 schreef steffelonio het volgende:
Wat is slim na een lange duurloop? Een dag echt rust, of een klein rustig loopje?

Gisteren 22km gelopen. Nu voelen mijn benen een beetje zwaar, maar niet echt spierpijn of zo.
Ik zou vandaag niet gaan, maar morgen weer.
pi_161924876
Wat Guard inderdaad zegt of een stukje fietsen op een lichte versnelling.
  woensdag 4 mei 2016 @ 17:55:14 #288
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161924899
Ja, ik ga morgen ochtend weer een loopje doen. Even rustig aan nu. (Moeilijk om verstandig te zijn, ik heb tijd en het is mooi weer...)
pi_161925034
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:55 schreef steffelonio het volgende:
Ja, ik ga morgen ochtend weer een loopje doen. Even rustig aan nu. (Moeilijk om verstandig te zijn, ik heb tijd en het is mooi weer...)
Ja dat is altijd verleiding, mooi weer en tijd hebben.
Zelf ook nog even zitten denken om vanavond aan te sluiten bij de een groepje voor een rondje door de stadsbossen op een rustig tempo, maar toch maar niet.
pi_161925458
Voor de afwisseling ga ik vannacht lopen. Bevrijdingsloop, het bevrijdingsvuur ophalen in Wageningen en teruglopen naar Amersfoort. Vertrek is rond 1 uur en de verwachte aankomsttijd rond 4.30 uur.

In overleg met de trainer ga ik niet de hele afstand lopen, er rijdt ook een busje mee.
pi_161925627
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:55 schreef steffelonio het volgende:
Hangt er helemaal vanaf wat je lichaam gewend is.. Hoe reageer je normaal op twee dagen achter elkaar lopen? Even loslopen kan best lekker en goed zijn, maar dit is voor jou gok ik ook een van de langste trainingen tot nu toe? In dat geval kan het best zijn dat je spieren dat extra dagje rust nodig hebben..
pi_161925645
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:23 schreef McTwente het volgende:
Voor de afwisseling ga ik vannacht lopen. Bevrijdingsloop, het bevrijdingsvuur ophalen in Wageningen en teruglopen naar Amersfoort. Vertrek is rond 1 uur en de verwachte aankomsttijd rond 4.30 uur.

In overleg met de trainer ga ik niet de hele afstand lopen, er rijdt ook een busje mee.
Wat gaaf!
  woensdag 4 mei 2016 @ 18:47:58 #293
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_161925962
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 17:36 schreef steffelonio het volgende:

Gewoon nog een lange duurloop :Y
F means you're fucked
pi_161926232
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:41 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Hipster-alert! :P
Je weet dat er maar weinig zijn die er zo mooi uit zien als YUR tijdens het lopen?
pi_161926397
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:58 schreef wyccie het volgende:

[..]

Je weet dat er maar weinig zijn die er zo mooi uit zien als YUR tijdens het lopen?
Ja ongelooflijk hè _O_ Ik zie er op foto's altijd alsof ik net uit een of andere veldslag in de middeleeuwen kom :P (bij 5km al) Dus wat dat betreft kan dat horloge inderdaad ook nog wel verkeerd om.
pi_161926444
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:58 schreef wyccie het volgende:

[..]

Zeddie :9

/nohomo
pi_161926889
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 19:06 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ja ongelooflijk hè _O_ Ik zie er op foto's altijd alsof ik net uit een of andere veldslag in de middeleeuwen kom :P (bij 5km al) Dus wat dat betreft kan dat horloge inderdaad ook nog wel verkeerd om.
#teamMiddeleeuwseVeldslag
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:14:06 #298
394924 steffelonio
steffelonio
pi_161928383
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hangt er helemaal vanaf wat je lichaam gewend is.. Hoe reageer je normaal op twee dagen achter elkaar lopen? Even loslopen kan best lekker en goed zijn, maar dit is voor jou gok ik ook een van de langste trainingen tot nu toe? In dat geval kan het best zijn dat je spieren dat extra dagje rust nodig hebben..
Was inderdaad een van de langste trainingen. Vorig jaar paar keer 25km gelopen, maar dat was op een heel ander (lager) tempo.
En ik loop bijna nooit twee dagen achter elkaar.

Ik laat het voor vandaag voor wat het is, en ik ga morgenochtend nog een rondje lopen.
Voor zaterdag heb ik ook een 25km op de planning staan, dus een dagje rust kan geen kwaad.

@McTwente: die bevrijdingsloop ^O^ prima weertje ook daarvoor.
pi_161928956
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:14 schreef steffelonio het volgende:

[..]
Was inderdaad een van de langste trainingen. Vorig jaar paar keer 25km gelopen, maar dat was op een heel ander (lager) tempo.
En ik loop bijna nooit twee dagen achter elkaar.

Ik laat het voor vandaag voor wat het is, en ik ga morgenochtend nog een rondje lopen.
Voor zaterdag heb ik ook een 25km op de planning staan, dus een dagje rust kan geen kwaad.
Ben je aan het trainen voor een marathon?
  woensdag 4 mei 2016 @ 20:33:31 #300
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_161929117
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 18:23 schreef McTwente het volgende:

Mijn AV loopt ook.. die moeten alleen een stukje verder.. Naar Krimpen a/d IJssel ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_161929197
quote:
6s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:33 schreef E.T. het volgende:

[..]

Mijn AV loopt ook.. die moeten alleen een stukje verder.. Naar Krimpen a/d IJssel ;)
Ja, ze doen vanuit allerlei verenigingen mee. Naar Amersfoort is al zo'n 38 km begreep ik. En een aantal fanatiekelingen gaat dan meteen maar even de marathonafstand lopen. Ik kijk wel hoe het gaat, ik hoop toch wel minstens de helft te lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')