SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2016 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door wyccie op 03-05-2016 17:17:35 ]![]()
Even de periodieke Ekiden-post:
Voor Rotterdam (2 juli) heb ik nu 5 aanmeldingen binnen; van McTwente, Guppy, een vriend van Guppy, DavetheNL, en mijzelf. Wie maakt het team vol?
En als je in Eindhoven (11 juni) wil lopen, dan kan dat misschien ook nog wel. Daar zoek ik nog een aantal mensen voor.![]()
Mooi topicnummer!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja mensen, meld je eens aan, We moeten natuurlijk wel Fok! teams hebben voor de diverse Ekidennen/Ekidens (quote:Op donderdag 28 april 2016 22:10 schreef pijll het volgende:
Even de periodieke Ekiden-post:
Voor Rotterdam (2 juli) heb ik nu 5 aanmeldingen binnen; van McTwente, Guppy, een vriend van Guppy, DavetheNL, en mijzelf. Wie maakt het team vol?
En als je in Eindhoven (11 juni) wil lopen, dan kan dat misschien ook nog wel. Daar zoek ik nog een aantal mensen voor.)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Succes dit weekend met die monstertocht door Schotland, YUR!
Ekiden sla ik even over.
Jack does it in real time...![]()
Ik sla ook over.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik kan ook helaas niet op de datum van Rotterdam en Eindhoven komt denk ik te vroeg... Dan ben ik nog niet op het niveau voor een 5 km...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ook geen Ekiden voor mij, de agenda is dan al vol.
Vond het wel erg leuk om te doen.
Na de Roparun heb ik nog 2 wedstrijden voor de competitie en dan in juli de Ultra Survival Run (8, 9 en 10 juli).It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Ekiden lijkt me leuk, maar kan ik helaas op dit moment gewoon niet inplannen met dat wisselvallige werk. Dat werk heeft er trouwens wel voor gezorgd dat ik eindelijk een fatsoenlijk sporthorloge kon betalen. Vanmiddag komt-ie binnen![]()
![]()
Welke?quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:11 schreef Vork het volgende:
Ekiden lijkt me leuk, maar kan ik helaas op dit moment gewoon niet inplannen met dat wisselvallige werk. Dat werk heeft er trouwens wel voor gezorgd dat ik eindelijk een fatsoenlijk sporthorloge kon betalen. Vanmiddag komt-ie binnenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Garmin Forerunner 235. Ik had de keuze eigenlijk al vrij snel gemaakt, die komt het meest in de buurt bij wat ik ermee wil en van verwacht en ongveer binnen mijn budget viel. Maar ik ben evengoed erg benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken. Dit weekend maar even flink uitproberen. Zondag heb ik nog een klein wedstrijdje dus ik hoop dat ik tegen die tijd in elk geval een beetje weet hoe die werktquote:![]()
![]()
Nicequote:Op vrijdag 29 april 2016 09:35 schreef Vork het volgende:
[..]
Garmin Forerunner 235. Ik had de keuze eigenlijk al vrij snel gemaakt, die komt het meest in de buurt bij wat ik ermee wil en van verwacht en ongveer binnen mijn budget viel. Maar ik ben evengoed erg benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken. Dit weekend maar even flink uitproberen. Zondag heb ik nog een klein wedstrijdje dus ik hoop dat ik tegen die tijd in elk geval een beetje weet hoe die werkt
Heel fijn horloge, ben benieuwd hoe hij voor jou werkt... Hoop compleet naar verwachting!![]()
Dat moet haast wel. Bedankt nog voor alle info.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:55 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Nice
Heel fijn horloge, ben benieuwd hoe hij voor jou werkt... Hoop compleet naar verwachting!![]()
Ekiden 11 juni kan ik echt niet, en die van 2 juli wordt dan wel een vol weekend...❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Nou, net bij de fysio geweest. De peesschedes tussen mijn voorvoet/teengewrichten zijn heftig ontstoken, maar geen botschade. Nog wel een week zoveel mogelijk met mijn been omhoog zitten en niet lopen, maar dan zou het weer goed moeten komen. Normaal staat er 3 weken rust voor, maar mijn fysio heeft het ingetapet en denkt dat het wel sneller geneest omdat ik fitter dan gemiddeld ben.. In ieder geval geen Alkmaar City Run dus, maar dat overleef ik wel.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Balen...quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, net bij de fysio geweest. De peesschedes tussen mijn voorvoet/teengewrichten zijn heftig ontstoken, maar geen botschade. Nog wel een week zoveel mogelijk met mijn been omhoog zitten en niet lopen, maar dan zou het weer goed moeten komen. Normaal staat er 3 weken rust voor, maar mijn fysio heeft het ingetapet en denkt dat het wel sneller geneest omdat ik fitter dan gemiddeld ben.. In ieder geval geen Alkmaar City Run dus, maar dat overleef ik wel.![]()
Hoe komt dit nu? Overbelasting?It has to mean something
Balen :/ Maar mooi dat de schade 'beperkt' is en herstel hopelijk relatief vlot...quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, net bij de fysio geweest. De peesschedes tussen mijn voorvoet/teengewrichten zijn heftig ontstoken, maar geen botschade. Nog wel een week zoveel mogelijk met mijn been omhoog zitten en niet lopen, maar dan zou het weer goed moeten komen. Normaal staat er 3 weken rust voor, maar mijn fysio heeft het ingetapet en denkt dat het wel sneller geneest omdat ik fitter dan gemiddeld ben.. In ieder geval geen Alkmaar City Run dus, maar dat overleef ik wel.![]()
Mja mijn voeten hebben die week nogal veel te verduren gehad, eerst losgemaakt door mijn eigen fysio, daarna ben ik waarschijnlijk iets te vroeg weer gaan trainen waardoor het weer vastschoot. Toen losgemaakt door de fysio bij onze AV maar die deed dat een stuk hardhandiger dan mijn eigen fysio. Daarna heb ik wel weer een paar dagen rust gehouden en toen de 3000m wedstrijd gelopen op spikes. Ik had wel verwacht dat het na die wedstrijd erger zou zijn dan ervoor, maar niet dat het meteen zo pijnlijk zou worden dat ik er niet meer op kon staan. Maar goed, mijn fysio zegt: het was toch wel eens handig dat je een winterstop zou nemen, dan neem je die nuquote:Op vrijdag 29 april 2016 10:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Balen...![]()
Hoe komt dit nu? Overbelasting?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hoe ver is ver?quote:
Ik scoor tegen die tijd hopelijk zo'n NS dagkaart en maak er dan een leuk dagje van
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ver is bijna de andere kant van Nederland, ik woon zelf in Veendamquote:Op vrijdag 29 april 2016 11:18 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hoe ver is ver?
Ik scoor tegen die tijd hopelijk zo'n NS dagkaart en maak er dan een leuk dagje vanMaar zo'n dagkaart is nog best een idee en heb ook wel familie in Eindhoven wonen. Maar nu is eigenlijk het probleem dat ik die dag al een andere wedstrijd op de planning heb. Een estafette die kan ik dus niet laten schieten.
![]()
![]()
Hmmm, wilde eigenlijk nog een rondje lopen, lekker herstellen, maar ik heb wat last van mijn rug. Ik denk dat ik beter binnen kan blijven en vanavond lekker mijn rug ga los zwemmen.
Dus blijft mijn maandtotaal steken op 131km, evenaring van mijn meeste aantal km's in een maand.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Wauw! Veendam is écht ver wegquote:Op vrijdag 29 april 2016 11:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ver is bijna de andere kant van Nederland, ik woon zelf in VeendamMaar zo'n dagkaart is nog best een idee en heb ook wel familie in Eindhoven wonen. Maar nu is eigenlijk het probleem dat ik die dag al een andere wedstrijd op de planning heb. Een estafette die kan ik dus niet laten schieten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
De ploegleider vraagt of ik op de volgende competitie ook 400m estafette kan lopen.. Ehhh wat?Nou ben ik allang blij dat ze me niet op de steeple wil hebben, maar dit
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Moet er nou nog meer stuk worden gemaakt dan?quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:
De ploegleider vraagt of ik op de volgende competitie ook 400m estafette kan lopen.. Ehhh wat?Nou ben ik allang blij dat ze me niet op de steeple wil hebben, maar dit
![]()
Is pas over een maand, dus dat is het probleem niet. Ik snap alleen niet hoe ze bij het idee komen dat ik een snelle 400m zou kunnen lopenquote:Op vrijdag 29 april 2016 15:42 schreef Vork het volgende:
[..]
Moet er nou nog meer stuk worden gemaakt dan?
Nou, maar dat kun je toch ook gewoon? Het is maar 400 meter. Als je kapot gaat ben je er met een minuutje alweer klaar meequote:Op vrijdag 29 april 2016 15:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Is pas over een maand, dus dat is het probleem niet. Ik snap alleen niet hoe ze bij het idee komen dat ik een snelle 400m zou kunnen lopen![]()
![]()
Nou een minuut zou een superprestatie zijnquote:Op vrijdag 29 april 2016 15:47 schreef Vork het volgende:
[..]
Nou, maar dat kun je toch ook gewoon? Het is maar 400 meter. Als je kapot gaat ben je er met een minuutje alweer klaar meeBen bang dat 1.15 al een uitdaging wordt. En het probleem is waarschijnlijk dat ik juist niet zo kapot ga als je zou moeten gaan op een 400m omdat ik hem al dieselend inga als de eerste ronde van een 1500 of zo
loop m als je laatste ronde van de 1500quote:Op vrijdag 29 april 2016 15:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou een minuut zou een superprestatie zijnBen bang dat 1.15 al een uitdaging wordt. En het probleem is waarschijnlijk dat ik juist niet zo kapot ga als je zou moeten gaan op een 400m omdat ik hem al dieselend inga als de eerste ronde van een 1500 of zo
![]()
![]()
Die gaat nog langzamerquote:Op vrijdag 29 april 2016 16:08 schreef Vork het volgende:
[..]
loop m als je laatste ronde van de 1500Maar dat gevoel van kapot gaan moet je eigenlijk wel na 200m al hebben ja. Nouja, ik hoop voor het team dat ze iemand anders vinden, en anders ga ik het wel een keer oefenen met dat stokje overgeven en zo
Wel spannend!
Whehe, leuk toch wel dat ze je vragen... En 400m, is dat gewoon 400m vol sprinten of zit daar ook wel iets van een opbouw in?quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Die gaat nog langzamerMaar dat gevoel van kapot gaan moet je eigenlijk wel na 200m al hebben ja. Nouja, ik hoop voor het team dat ze iemand anders vinden, en anders ga ik het wel een keer oefenen met dat stokje overgeven en zo
Wel spannend!
![]()
Hangt een beetje van de persoon af. Iig, op de laatste competitiewedstrijd was onze ene 400m loopster bang dat ze te langzaam zou starten en de andere loopster dat ze te snel zou lopen. Daarnaast heb je bij estafette natuurlijk ook nog de stokjesoverneemfasequote:Op vrijdag 29 april 2016 16:31 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Whehe, leuk toch wel dat ze je vragen... En 400m, is dat gewoon 400m vol sprinten of zit daar ook wel iets van een opbouw in?
daar zou ik niet al te bang voor zijn, die is tenslotte een stuk minder cruciaal dan bij een 4x100 meter. Oefenen is wel handig en anders moet je ervoor zorgen dat je de eerste of de laatste loper bent. Scheelt weer een wissel.quote:Op vrijdag 29 april 2016 16:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de persoon af. Iig, op de laatste competitiewedstrijd was onze ene 400m loopster bang dat ze te langzaam zou starten en de andere loopster dat ze te snel zou lopen. Daarnaast heb je bij estafette natuurlijk ook nog de stokjesoverneemfase![]()
Wel verstandig die "winter"stop.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja mijn voeten hebben die week nogal veel te verduren gehad, eerst losgemaakt door mijn eigen fysio, daarna ben ik waarschijnlijk iets te vroeg weer gaan trainen waardoor het weer vastschoot. Toen losgemaakt door de fysio bij onze AV maar die deed dat een stuk hardhandiger dan mijn eigen fysio. Daarna heb ik wel weer een paar dagen rust gehouden en toen de 3000m wedstrijd gelopen op spikes. Ik had wel verwacht dat het na die wedstrijd erger zou zijn dan ervoor, maar niet dat het meteen zo pijnlijk zou worden dat ik er niet meer op kon staan. Maar goed, mijn fysio zegt: het was toch wel eens handig dat je een winterstop zou nemen, dan neem je die nuMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ingeschreven voor de PH trail, volgens mij hebben ze bijna het maximaal aantal deelnemers bereikt...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
4x400m, leuk.Pijnlijk, maar leuk!
Ik heb vandaag voor het eerst voor hamster gespeeld, vond het niet fantastisch. De loopband gaat op zich wel, maar niet de wind voelen als je rent is toch jammer! Al ga ik toch maar regelmatig even op de loopband om nog wat kilometers erin te houden.
YUR alvast heel veel succes gewenst!
L_T wat balen van je voet.Hopen dat het met de rust snel weer goed komt.
![]()
Dankje! Maar het lag in de lijn de verwachtingen hoor, ik kon 4 dagen nauwelijks normaal staan dus had niet verwacht dat mijn fysio me magisch kon fiksen 😉 1 week rust nog is te doen..quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
YUR alvast heel veel succes gewenst!
L_T wat balen van je voet.Hopen dat het met de rust snel weer goed komt.
Dat klinkt als een redelijk te overziene blessure. Weet je ook wat de oorzaak kan zijn? Al gelezenquote:Op vrijdag 29 april 2016 10:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, net bij de fysio geweest. De peesschedes tussen mijn voorvoet/teengewrichten zijn heftig ontstoken, maar geen botschade. Nog wel een week zoveel mogelijk met mijn been omhoog zitten en niet lopen, maar dan zou het weer goed moeten komen. Normaal staat er 3 weken rust voor, maar mijn fysio heeft het ingetapet en denkt dat het wel sneller geneest omdat ik fitter dan gemiddeld ben.. In ieder geval geen Alkmaar City Run dus, maar dat overleef ik wel.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 20:35:16 ]![]()
True, 1 week niet lopen overleef je wel.quote:Op vrijdag 29 april 2016 20:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dankje! Maar het lag in de lijn de verwachtingen hoor, ik kon 4 dagen nauwelijks normaal staan dus had niet verwacht dat mijn fysio me magisch kon fiksen 😉 1 week rust nog is te doen..![]()
![]()
Nou, er lijkt eindelijk weer een beetje vorm in te komen. Trainingen beginnen eindelijk weer ergens op te lijken. Paar weken geleden uitgestapt bij een wedstrijdje omdat ik 5:30/km nog steeds kapot ging, en toen was ik eigenlijk wel klaar met het gezeik van de afgelopen 2 jaar (!).
Dus ik heb op m'n werk afgesproken dat ik op trainingsdagen ietsje eerder weg ga, zodat ik wat meer speling heb dan 0. Dat lukt ook altijd supergoed (:')_), maar het scheelt wel iets. Zo lang ik nog 80km van m'n werk woon (en Rijkswaterstaat heeft besloten om een van de 2 tunnels voor 9 maanden af te sluiten, waardoor er nu elke dag extraveel file staat) gaat structureel 3x per week trainen me niet lukken, maar gemiddeld zit ik nu toch wel op 2,5x per week ipv 1,5![]()
Nog ff en ik doe het ook echt weer voor de lol, ipv vooral voor de moet.
[ Bericht 0% gewijzigd door hatsaflats op 29-04-2016 22:21:06 ]![]()
Zo, die trackmeeting viel behoorlijk in het water
LT, jij draagt in je dagelijkse leven nog hoge hakken of niet? Ik denk dat dat ook een rol kan spelen bij je voetprobleem. Niet dat dat nu de directe oorzaak is, maar het heeft zeker wel invloed op je voorvoet.Leuk. Ik neem aan de 24k?quote:Op vrijdag 29 april 2016 17:16 schreef Guard het volgende:
Ingeschreven voor de PH trail, volgens mij hebben ze bijna het maximaal aantal deelnemers bereikt...
Volgens mij wordt het ook prima weer.![]()
PH trail is leuk! Al liep ik destijds maar zes km, die hebben ze niet meer geloof ik. Maar wyccie, kun je je rustig voor inschrijven (mocht je nog twijfelen). Ondertussen op Bali doen wij niets wat ook maar iets met hardlopen te maken heeft, behalve misschien koolhydraten stapelen met alle noodels en rijst hier.![]()
![]()
Ja, als ik er toch ben maar meteen maximaal genietenquote:Op vrijdag 29 april 2016 23:52 schreef wyccie het volgende:
Leuk. Ik neem aan de 24k?
Volgens mij wordt het ook prima weer.
En mooi weer is altijd wel fijn als er een 'river crossing' in het parcours zit
Nee, bijna nooit meer tegenwoordig. Misschien een keer of twee per maand en dan is dat vaak op een dag waar ik vooral kan zitten..quote:Op vrijdag 29 april 2016 23:52 schreef wyccie het volgende:
LT, jij draagt in je dagelijkse leven nog hoge hakken of niet? Ik denk dat dat ook een rol kan spelen bij je voetprobleem. Niet dat dat nu de directe oorzaak is, maar het heeft zeker wel invloed op je voorvoet.
[..]
Leuk. Ik neem aan de 24k?
Volgens mij wordt het ook prima weer.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
LT, fijn dat het geen botschade is, en over een week zal het vast een stuk beter voelen
Hats, hoop dat die afspraak lukt met je werk. En heb je nou nog steeds niks gevonden?Wij hebben in 2.5 mnd besloten te verhuizen, nieuwbouw gevonden+ingeloot+gekocht, huidige huis verkocht en een huurwoning gevonden
![]()
Ik zit hier lekker zenuwachtig de live tracker te volgen.
![]()
Zo hoort het ook! Geniet er nog van!quote:Op zaterdag 30 april 2016 02:36 schreef Gogo83 het volgende:
PH trail is leuk! Al liep ik destijds maar zes km, die hebben ze niet meer geloof ik. Maar wyccie, kun je je rustig voor inschrijven (mocht je nog twijfelen). Ondertussen op Bali doen wij niets wat ook maar iets met hardlopen te maken heeft, behalve misschien koolhydraten stapelen met alle noodels en rijst hier.
En hats, fijn dat er flexibiliteit mogelijk is met je werk en dat je er weer meer lol in krijgt in het hardlopen! Werk is belangrijk maar hoeft niet je hele leven te bepalen.. Gisteren bij de schoenenstand op de trackmeeting lagen nog kinvaras voor 50%korting, ik moest meteen aan je denken..
[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 30-04-2016 09:50:47 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
The old boy makes good progress!!quote:Op zaterdag 30 april 2016 07:45 schreef GotC het volgende:
LT, fijn dat het geen botschade is, en over een week zal het vast een stuk beter voelen
Hats, hoop dat die afspraak lukt met je werk. En heb je nou nog steeds niks gevonden?Wij hebben in 2.5 mnd besloten te verhuizen, nieuwbouw gevonden+ingeloot+gekocht, huidige huis verkocht en een huurwoning gevonden
![]()
And an awesome tracker'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Nog even op de laatste dag van de maand de 200 km volgemaakt, iedere maand van 2016 tot nu toe tenminste 200 km gelopen.
Het ging weer eens moeizaam vandaag, dat komt nu eenmaal voor...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nee, nog steeds nietquote:Op zaterdag 30 april 2016 07:45 schreef GotC het volgende:
![]()
Ik woon nu echt absurd prettig, alleen nogal ver van m'n werk. Ik ben de afgelopen 10 jaar ook al 6x verhuisd, dus ik wil het nu gewoon goed. En dat duurt even
Wel superfijn dat het bij jullie allemaal zo snel is gegaan!
![]()
Ingeschreven voor de Duinentrail (en dus in zekere zin ook voor het NK :![]()
)
Zit je nu de hele tijd naar die map te kijken of ie nog beweegt?quote:Op zaterdag 30 april 2016 07:45 schreef GotC het volgende:
Alle toppers zitten waarschijnlijk in Portugal, dus grijp je kans!quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:16 schreef Guard het volgende:
Ingeschreven voor de Duinentrail (en dus in zekere zin ook voor het NK :![]()
)
![]()
![]()
As usualquote:Op zaterdag 30 april 2016 11:25 schreef Guard het volgende:
[..]
Zit je nu de hele tijd naar die map te kijken of ie nog beweegt?. Halverwege nu.
(Nee hoor, net lekker wezen zwemmen met mini)
![]()
Die tracker is belachelijk accuraat idd!quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
The old boy makes good progress!!
And an awesome tracker![]()
tof om hem zo te volgen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Die tracker is belachelijk accuraat idd!
En gefeliciteerd met de verkoop van het huis
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Gebruikt er hier iemand energy gels voor de lange duurlopen? Aanraders voor welke goed zijn en betaalbaar of juist alternatieven voorhanden?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mijn maandtotaal komt uit op 162km. Record. Vorig jaar al een keer 160 gelopen in één maand.
Nu even een paar rustige dagen inbouwen, en dan volgend weekend een duurloop van 25km lopen. Van Boxtel naar Tilburg, mooie route.
Door de regelmaat in mijn trainingen ben ik redelijk vooruitgang aan het boeken. Nog steeds trots op mijn PR van vorige maand op de 10km. Altijd leuk om jezelf te verbazen.![]()
Betaalbaar zijn ze doorgaans allemaal wel (niet meer dan een pilsje of een wijntje in de kroeg).quote:Op zaterdag 30 april 2016 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Gebruikt er hier iemand energy gels voor de lange duurlopen? Aanraders voor welke goed zijn en betaalbaar of juist alternatieven voorhanden?
Of ze goed zijn is discussie waardig, eigenlijk is het gewoon rotzooi, een fancy sugar-rush
Persoonlijk gaan ze me steeds meer tegenstaan, zoete meuk allemaal.
Op duurlopen neem ik ze dan ook niet meer mee, heb genoeg in energie in mijn lichaam om die op (relatief) rustig tempo te doen zonder onderweg te moeten bijtanken.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik neem gel drinks mee van het eigen merk van sportvoedingwebshop.nl. Kan zonder extra water worden ingenomen. Nadeel: ze zijn iets groter dan andere gels. Ik gebruik ze overigens lang niet altijd, maar geeft gerust gevoel om ze mee te nemen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Gebruikt er hier iemand energy gels voor de lange duurlopen? Aanraders voor welke goed zijn en betaalbaar of juist alternatieven voorhanden?![]()
Ik heb hier ook nog een hele stack liggen, sinds de marathon niet meer aangeraakt
Mooi te horen dat t goed gaat bij YUR!
En fijn hatsa!
En mossel en gogo, veel plezier met stapelen op BaliSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Oja ik heb sis gels. Die waar geen water bij nodig is. Beginnen bij mij ook tegen de houdbaarheidsdatum aan te lopen, al neem ik dat voor zo'n pakkie suiker niet zo serieus.
De eerste ooit vond ik goor, nu vind ik ze wel te hachelen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Wat is YUR's geplande aankomsttijd?
Ik heb ook SiS hydrogels. Die van Born vind ik ook prima, maar daarvan lekt de verpakking wel eens als je die te veel propt.![]()
5:17 pm local time op het ogenblik met zijn huidig tempo, zal nog wel wat later worden vermoed ikquote:Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Als het maar voor 21:00 Britse tijd is, dat is de limiet én het tijdstip waarop ze de bus terug hebben geboektNo pressure.
![]()
Wyccie, mag ik in de OP? Even een kleine uitbreiding van de maximale afstand![]()
1
2[b]14 mei 2016 - [url=http://www.runvangieten.nl/]Run van Gieten (Gieten)[/url][/b]
[*] DeLuna - 25km❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Jij beest!quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:27 schreef DeLuna het volgende:
Wyccie, mag ik in de OP? Even een kleine uitbreiding van de maximale afstand![]()
[ code verwijderd ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Nice!quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:27 schreef DeLuna het volgende:
[ code verwijderd ]Ik ben ook aanwezig in Gieten.
Mag ik ook bij de Run van Gieten erbij maar dan bij de 5km?![]()
dat moet lukkenquote:Op zaterdag 30 april 2016 15:57 schreef GotC het volgende:
Als het maar voor 21:00 Britse tijd is, dat is de limiet én het tijdstip waarop ze de bus terug hebben geboektNo pressure.
.quote:
Yep. Hij smste net dat hij een hele strakke hamstring heeft wat afdalen lastig maakt, maar op tijd finishen moet geen probleem zijn![]()
Dat is het mooie aan een marathon plannen voor over een jaar... tijd zat om daar naar toe op te bouwenquote:
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Leuk tochquote:Op zaterdag 30 april 2016 17:07 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is het mooie aan een marathon plannen voor over een jaar... tijd zat om daar naar toe op te bouwen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Zekerquote:![]()
Ik heb een whiteboard in de keuken waar ik al een het aftellen ben. Nog 343 dagen
Wat raar, kwaaltjes na 40 milesquote:Op zaterdag 30 april 2016 17:02 schreef GotC het volgende:
[..]
.
Yep. Hij smste net dat hij een hele strakke hamstring heeft wat afdalen lastig maakt, maar op tijd finishen moet geen probleem zijn![]()
Nog 10 miles te gaan......Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Leuk idee! 25 is een bazenafstand! Als je dan bij het hm punt bent loop je nog te fluiten.quote:Op zaterdag 30 april 2016 17:26 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Zeker![]()
Ik heb een whiteboard in de keuken waar ik al een het aftellen ben. Nog 343 dagen
YUR, kom op hé, zet hem op, nog 9 mijl
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dat lijkt me niet de bedoeling, harder lopen danquote:Op zaterdag 30 april 2016 17:44 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Leuk idee! 25 is een bazenafstand! Als je dan bij het hm punt bent loop je nog te fluiten.
![]()
![]()
Uit de nieuwsbrief van de PH trail:Eg nie, rennuh nondeju!quote:- Het is geen wedstrijd, plezier staat voorop!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Fijn een stukje rennen...![]()
al 12 uur bezig, de mafketel
Ik dacht ook al: das een fikse eindsprint![]()
Respect
YUR, prachtige prestatie neergezet kerel!!
Hulde, want 50 miles is en blijft een kuteind.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
![]()
![]()
Het was weer spannend op de app![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
50 mijl is een absurde afstand. Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen. Geweldige prestatie YUR![]()
![]()
Ik heb inmiddels weer na een aantal jaar afwezigheid een keer of 6 hardgelopen. Inmiddels loop ik de 7 kilometer in 35.5 minuten (op de weg). Ik snap natuurlijk dat dit nog ontzettend traag is, maar is het acceptabel met in het achterhoofd dat ik net weer ben begonnen of moet het tempo echt omhoog? Op dit moment probeer ik te trainen op een langere afstand lopen, en daarna wil ik mijn training ook leggen op het tempo, en daarvoor zal ik interval trainingen moeten doen als ik het goed heb?
Dank!![]()
Iemand hier 50 mijl gelopen? Pfff echt weerzinwekkend. Hoeveel km is dat ook alweer? Veel respect!quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:16 schreef Mr.B. het volgende:
50 mijl is een absurde afstand. Ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen. Geweldige prestatie YUR![]()
Ik ben trager hoor. Er is niet echt een algemene maatstaf, gelukkig. Anders kon ik wel inpakkenquote:Op zaterdag 30 april 2016 20:22 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb inmiddels weer na een aantal jaar afwezigheid een keer of 6 hardgelopen. Inmiddels loop ik de 7 kilometer in 35.5 minuten (op de weg). Ik snap natuurlijk dat dit nog ontzettend traag is, maar is het acceptabel met in het achterhoofd dat ik net weer ben begonnen of moet het tempo echt omhoog? Op dit moment probeer ik te trainen op een langere afstand lopen, en daarna wil ik mijn training ook leggen op het tempo, en daarvoor zal ik interval trainingen moeten doen als ik het goed heb?
Dank!![]()
Het gaat erom of jij het acceptabel voor jezelf vindt. Wil je sneller worden? Dan moet je aan de bak. Vind je het zo wel prima? Niks meer aan doen
Dat is natuurlijk volledig onacceptabel, die tijd over 7 km....quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:22 schreef GwaiLow het volgende:
Dank!![]()
Geintje natuurlijk![]()
Gewoon lekker rustig beginnen, je lichaam weer laten wennen aan de belasting en dan kan je later inderdaad wel wat aan je snelheid gaan werken met intervallenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Iedereen kan dit voor zichzelf bepalen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben trager hoor. Er is niet echt een algemene maatstaf, gelukkig. Anders kon ik wel inpakken![]()
Het gaat erom of jij het acceptabel voor jezelf vindt. Wil je sneller worden? Dan moet je aan de bak. Vind je het zo wel prima? Niks meer aan doen![]()
Het is natuurlijk een beetje een dooddoener, maar je grootste tegenstander ben je vaak zelf. Tenzij je op topniveau zit, dan kun je met dit soort tijden niet aankomenquote:Op zaterdag 30 april 2016 20:27 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Iedereen kan dit voor zichzelf bepalen.maar gelukkig hebben wij recreanten het een stuk makkelijker.
Als uitbouwen van je afstand het doel is, zou ik me daar eerst op focussen. Geleidelijk aan opbouwen, niks stukmaken en die snelheid komt vanzelf wel weer
Knap gedaan van yur!! Hij doet het toch steeds weer, ondanks een misschien niet ideale voorbereiding? En al heb je alle tijd van de wereld voor de voorbereiding, dan nog is 50 mijl een pleuriseind 😜Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
*mopper* Had ik het idee om dit jaar de Vredesloop weer eens mee te pakken, is ie één dag voor de Posbankloop. Wat is dat toch dit jaar
De legendarische, jaarlijks terugkerende, eenmalige Vredesloop
Ik neem aan dat je zelf toch ook wel weet dat dit een heel keurig (om niet te zeggen: superstrak) tempo is?quote:Op zaterdag 30 april 2016 20:22 schreef GwaiLow het volgende:
Dank!
Welkom (terug?) in elk geval!
En YUR! Diepe bewondering voor jou. Heel goed gedaan, weer aardig het tempo omhoog tegen het einde volgens mij. Of komt dat door een fout in de trackert?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik heb inderdaad bewust niet op z'n snelst gelopen. Wist totaal niet hoe zwaar het zou worden en had nog trauma's van mijn eerste 2 hm's.quote:Op zaterdag 30 april 2016 17:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet de bedoeling, harder lopen dan
In juni weer een 25. Als het weer dan niet al te goed is, probeer ik dan wel wat harder te lopen. Tenzij er heuvels zijnSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dan is de Ekiden al![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja, inderdaad. Of het moet heel vroeg starten. Lijkt mij een heel grote gok om naar toe te trainen, zeker voor een eerste marathon. Dan liever een koele najaarsmarathon.quote:![]()
mompelt iets over de derde bewegingswet van Newton....quote:Op zaterdag 30 april 2016 22:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
In juni weer een 25. Als het weer dan niet al te goed is, probeer ik dan wel wat harder te lopen. Tenzij er heuvels zijn'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heuvels zijn overrated. Omhoog mag je wandelen en naar beneden volg het de zwaartekracht. Makkie eigenlijkquote:Op zondag 1 mei 2016 02:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
mompelt iets over de derde bewegingswet van Newton....Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Yep, de Ekiden van vorig jaar was rond die tijd en werd afgelast; bijna 30 graden.quote:
YUR, gefeliciteerd met het finishen je ultra! Laat de verhalen en foto's maar komen.
DL en KB, ik zet de Run van Gieten erin als ik weer thuis ben.![]()
Warmer, toch?quote:Op zondag 1 mei 2016 07:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Yep, de Ekiden van vorig jaar was rond die tijd en werd afgelast; bijna 30 graden.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Was de voorspelling niet 28 graden?quote:
Ik weet het ook niet meer zeker, 30+ kan ook best.
Hopelijk is het dit jaar niet zo warm.
Ik hen nog weinig gelopen na mijn marathon, door eerst drukte op het werk en vervolgens vakantie. Ik heb één keer gelopen met mijn zusje.
Woensdag is de bevrijdingsloop, dan gaan we met een groep van zo'n 20 lopers vanuit Wageningen naar Amersfoort lopen. Even overleggen of het voor mij verstandig is om de hele afstand te lopen, er rijdt een busje mee dus uitstappen kan altijd.![]()
even een plug voor een merk wat je niet veel op de trails tegenkom, Adidas.
Ik heb zo mijn bedenkingen gekregen over het hoe en wat van door "specialisten" voorgeschreven schoenen maar heb wel overduidelijk mijn favoriete merken en bovengnoemd merk was/is daar zeker niet bij.
Maar omdat ik geen trails op het programma had staan en ik wacht op de release van een model van mijn favoriete merk in mei had ik grote opruiming gehouden en eigenlijk geen geschikte schoenen voor de Routeburn Classic van afgelopen week.
Dus maar even naar de NZ'se evenknie van de Perry Sport gereden of het uitverkoopschap een oplossing zou bieden.
Al zoekende kwam ik de Adidas Kanadia tegen, een trailschoen met een lekker agressie grip, goede drainage en een redelijk wijde leest.
Meegenomen en uitgeprobeert tijdens Routeurn en ik moet zeggen dat deze schoen veel schoen leverde voor relatief weinig geld (omgerekend 80 euro) dus als iemand wil gaan trailen en een goede schoen zoekt die past bij niet al te lange afstanden dan zou ik dit merk zeker bekijken.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wyccie, zou je me in de OP willen zetten?
1
2[b] 17 Juli 2016 - [url=http://www.wuu2k.co.nz/]WUU2K (Wellington)[/url][/b]
[*] rechtsedirecte - 60km
En zou je de T100 op 26 augustus willen vervangen met de GNWR?
1
2[b] 26 Augustus 2016 - [url=http://www.greatnasebywaterrace.co.nz/]Great Naseby Water Race (Naseby)[/url][/b]
[*] rechtsedirecte - 100 miles
dank je wel!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wauw Yur!![]()
Echt een topprestatie!
Ik ga maandag ofzo weer lopen. Heb 2 hele lange drukke dagen gemaakt op het werk voor een bestelling voor een grote supermarkt in Frankrijk.. Is niet erg maar ik moest keivaak heen en weer lopen dus nu overal spierpijnGelukkig gaat dat over haha.
Beetje spuit elf ; maar fijn dat het geen botschade is LT. Hoop op een snel herstel voor je![]()
![]()
Aan de andere kant ben ik vorig jaar in juli een weekendje naar de Veluwe geweest en toen was het 12 graden en woeien al die bomen om en regende het non stopquote:Op zondag 1 mei 2016 07:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Yep, de Ekiden van vorig jaar was rond die tijd en werd afgelast; bijna 30 graden.
YUR, gefeliciteerd met het finishen je ultra! Laat de verhalen en foto's maar komen.
DL en KB, ik zet de Run van Gieten erin als ik weer thuis ben.Je weet het toch nooit met het weer, ik denk wel dat mensen die zich voor een midzomermarathon inschrijven erop rekenen om in redelijk warm weer te lopen.
Straks een eerste testmoment in de aanloop naar Leiden: een halve marathon in Delft. Vorig jaar liep ik deze ook, in de voorbereiding voor de marathon van Kopenhagen. Het is een lekker kleinschalig loopje in een mooie omgeving. Nadeel is dat er niet of nauwelijks competitie zal zijn, maar het doel van vandaag is ook geen snelle tijd. Ik hoop ontspannen ergens tussen HM- en beoogd M-tempo te kunnen lopen.![]()
Vanochtend weer eens een echt rustig loopje gedaan, op het gemak door de stadsbossen gehobbeld. Heerlijk
Dat was even schrikken vanochtend toen ik me tijdens een loopje verstapte en ik een rare pijnscheut in mijn knie voelde. Helaas moest ik dus even stoppen, maar gelukkig bleef verdere pijn uit. Ik kon uiteindelijk wel doorlopen, op een wat rustiger tempo en voel nu enkel een klein beetje stijfheid en heb ik er voor de zekerheid ook maar wat ijs tegenaan gehouden. Wel jammer, want het ging nog best goed. Ik denk en hoop dat ik er verder weinig aan over heb gehouden en dat bevreemd me een beetje, want ik weet niet wat dit nou was en of het hierbij is gebleven. Nu maar even een nieuw loopje zoeken, want verder ben ik wel in vorm en wil ik dat nu graag in resultaat omzetten.
[ Bericht 5% gewijzigd door Vork op 01-05-2016 11:52:21 ]![]()
Was dat waar je vorig jaar Corniel ging hazen?quote:Op zondag 1 mei 2016 09:41 schreef Mr.B. het volgende:
Straks een eerste testmoment in de aanloop naar Leiden: een halve marathon in Delft. Vorig jaar liep ik deze ook, in de voorbereiding voor de marathon van Kopenhagen. Het is een lekker kleinschalig loopje in een mooie omgeving. Nadeel is dat er niet of nauwelijks competitie zal zijn, maar het doel van vandaag is ook geen snelle tijd. Ik hoop ontspannen ergens tussen HM- en beoogd M-tempo te kunnen lopen.
Ik merk wel dat het niet hardlopen nu een beetje mentaal zijn tol begint te eisen, ik ben de laatste dagen echt non-stop chagrijnig en prikkelbaar. Vooral mijn arme vriend heeft het te verduren. Met fietsen kan ik wel wat energie kwijt, maar het is toch anders, en het feit dat ik mijn voet de hele dag voel helpt ook niet echt. Net zag ik tijdens het coachen van een roeier echt tientallen hardlopers, dik en dun, snel en langzaam, en aan de ene kant werd ik er heel blij van om dat te zien maar aan de andere kant stikjaloers. :|Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Sta jij toevallig ook in het wedstrijdvak en op wat voor tijd mik je?quote:Op zondag 1 mei 2016 09:41 schreef Mr.B. het volgende:
Straks een eerste testmoment in de aanloop naar Leiden: een halve marathon in Delft. Vorig jaar liep ik deze ook, in de voorbereiding voor de marathon van Kopenhagen. Het is een lekker kleinschalig loopje in een mooie omgeving. Nadeel is dat er niet of nauwelijks competitie zal zijn, maar het doel van vandaag is ook geen snelle tijd. Ik hoop ontspannen ergens tussen HM- en beoogd M-tempo te kunnen lopen.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Niet of nauwelijks competitie hebben is wel een beetje een luxe-probleem hoor
It has to mean something
Nouja, als je voor jezelf een snelle tijd wilt lopen helpt het wel als je niet na 2km al helemaal alleen loopt..quote:Op zondag 1 mei 2016 13:04 schreef Cynic het volgende:
Niet of nauwelijks competitie hebben is wel een beetje een luxe-probleem hoorStom dat het bij jou al zooooo lang duurtquote:Heb je wel iets vervangends gevonden nu om jezelf mee bezig te houden?
Ik zie net op Strava dat MrB gewonnen heeft
Leuke foto van B op het hoogste schavot
En dan heeft ie niet eens voluit gelopen
Mr. B
In het wedstrijdvak ja. Het ligt ook een beetje aan de omstandigheden die dag, maar als dat een beetje meezit dan mik ik op 2:45. En jij?quote:Op zondag 1 mei 2016 12:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Sta jij toevallig ook in het wedstrijdvak en op wat voor tijd mik je?
@LT nee, dat was de Dijkloop in Schoonhoven, in september geloof ik.
Vandaag ging het weer erg lekker. Niet zo eenzaam als vorig jaar, want na 8km kwam ineens iemand naast me lopen. En dat heeft hij nog zo'n 6km volgehouden. Eigenlijk de hele tijd ontspannen kunnen lopen zonder diep te hoeven gaan, eindtijd was een minuutje langzamer dan vorig jaar. Maar wel weer een bijzonder fraaie handdoek als beloning voor de 1e plaats.![]()
Jij blijft ook maar steeds meer kilometers maken, goed bezigquote:Op zondag 1 mei 2016 14:10 schreef DeLuna het volgende:
Echt heerlijk 19 km gelopen. Wat een weertje zo![]()
Mr. B gefeliciteerd met je 1e plaats!![]()
Ik loop dus deze 508 treden op in 2:54![]()
Het probleem is dat ik meer last krijg van m'n maag dan an m'n benen en longen. Ik krijg een gruwelijk kotsgevoel na zo'n +- 3 min. tijd terwijl ik zeker 1,5 uur ervoor voor het laatst iets gegeten heb. Hoe kan ik dit het beste tegen gaan?![]()
Misschien door de manier van ademhalen?quote:Op zondag 1 mei 2016 14:44 schreef Beursaap het volgende:
Ik loop dus deze 508 treden op in 2:54![]()
[ afbeelding ]
Het probleem is dat ik meer last krijg van m'n maag dan an m'n benen en longen. Ik krijg een gruwelijk kotsgevoel na zo'n +- 3 min. tijd terwijl ik zeker 1,5 uur ervoor voor het laatst iets gegeten heb. Hoe kan ik dit het beste tegen gaan?Moeten zij weten![]()
Ik denk dat wanneer je 3 minuten maximale inspanning gaat leveren, je altijd misselijkheid/pijn/kotsneigingen zult ervaren.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Gefeliciteerd met je handdoek Mr.Ben mooi dat je ontspannen hebt kunnen lopen.
Ik heb bij gebrek aan langzame duurlopen maar eens een extra lang rondje door bossen en heuvels gedaan op de MTB. Best lekker, maar na 70km was ik er wel klaar mee. Ook op de fiets vind ik dat een best eind. En dan te bedenken dat YUR gisteren op dat punt nog een stukje mocht. Nogmaals petje af!
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2016 15:19:25 ]![]()
Heb jij ook al connecties met mijn trainer?quote:Op zondag 1 mei 2016 13:54 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
In het wedstrijdvak ja. Het ligt ook een beetje aan de omstandigheden die dag, maar als dat een beetje meezit dan mik ik op 2:45. En jij?
@LT nee, dat was de Dijkloop in Schoonhoven, in september geloof ik.
Vandaag ging het weer erg lekker. Niet zo eenzaam als vorig jaar, want na 8km kwam ineens iemand naast me lopen. En dat heeft hij nog zo'n 6km volgehouden. Eigenlijk de hele tijd ontspannen kunnen lopen zonder diep te hoeven gaan, eindtijd was een minuutje langzamer dan vorig jaar. Maar wel weer een bijzonder fraaie handdoek als beloning voor de 1e plaats.![]()
Top gedaan, echt een supertijd! Gefeliciteerd met de overwinning!
Ik mag blij zijn als ik daar vrijdag ook maar een klein beetje bij in de buurt kom!![]()
![]()
Heeft er hier eigenlijk iemand weleens vrijwilligerswerk voor Le Champion gedaan? Of bij een andere hardloop organisatie? En beviel dat?![]()
Niet bij Le Champion, wel bij een groot evenement toen ik in Amerika woonde en bij kleinere evenementen georganiseerd door mijn vereniging. Is leuk om te doen, zeker als je zelf niet kan lopen.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:57 schreef Rana het volgende:
Heeft er hier eigenlijk iemand weleens vrijwilligerswerk voor Le Champion gedaan? Of bij een andere hardloop organisatie? En beviel dat?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nou ja connecties, we kennen elkaar via chatnrun en sinds een paar maanden volgt hij mij ook via strava.quote:Op zondag 1 mei 2016 16:40 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Heb jij ook al connecties met mijn trainer?![]()
Top gedaan, echt een supertijd! Gefeliciteerd met de overwinning!
Ik mag blij zijn als ik daar vrijdag ook maar een klein beetje bij in de buurt kom!
Je gaat dan eindelijk een weg halve marathon lopen? Cool!![]()
Ik denk dat je zeker in de buurt van die tijd kan komen en eigenlijk ook nog een flink stuk daaronder. Al zou je dan misschien een iets meer gerichte voorbereiding moeten hebben. Waar ga je lopen?![]()
Nou ja, die voorbereiding inderdaad. Week geleden nog de Koning van Spanje gelopen.quote:Op zondag 1 mei 2016 17:20 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Nou ja connecties, we kennen elkaar via chatnrun en sinds een paar maanden volgt hij mij ook via strava.
Je gaat dan eindelijk een weg halve marathon lopen? Cool!![]()
Ik denk dat je zeker in de buurt van die tijd kan komen en eigenlijk ook nog een flink stuk daaronder. Al zou je dan misschien een iets meer gerichte voorbereiding moeten hebben. Waar ga je lopen?Vorm nog steeds niet heel goed. Maar deze is om de hoek, in Putten. De Putten Power Run. Weet ook nog niet of ik hem echt voluit wil lopen of gewoon lekker relaxed. Ligt ook een beetje aan de concurrentie denk ik.
![]()
![]()
ikquote:Op zondag 1 mei 2016 16:57 schreef Rana het volgende:
Heeft er hier eigenlijk iemand weleens vrijwilligerswerk voor Le Champion gedaan? Of bij een andere hardloop organisatie? En beviel dat?![]()
Ik die al aantal jaren de DtD, bij kledinginname. Dat is in relatief heel korte tijd hard werken, maar er zijn ook andere klusjes in start of finish gebied.
Ik heb ook marathon v Amsterdam gedaan, een keer bij waterpost en aantal maal bij kleding. Die klussen zijn over algemeen behoorlijk lang, van 7.30 tot na de laatste loper om 17 uur komt binnenstrompelen.
Je krijgt lunch, maar verheug je daar niet teveel op want matig spul.
Bij marathin krijg je tshirt en jasje van sponsor, bij DtD een thirt![]()
Oh! Leuk! Vergeet vooral niet van het mooie parcours te genietenquote:Op zondag 1 mei 2016 18:36 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Nou ja, die voorbereiding inderdaad. Week geleden nog de Koning van Spanje gelopen.Vorm nog steeds niet heel goed. Maar deze is om de hoek, in Putten. De Putten Power Run. Weet ook nog niet of ik hem echt voluit wil lopen of gewoon lekker relaxed. Ligt ook een beetje aan de concurrentie denk ik.
door de neus in en via mond uit...quote:Op zondag 1 mei 2016 14:48 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Misschien door de manier van ademhalen?![]()
Ik vind het niet erg als het een hele dag is! Ik wil dan gaan helpen bij evenementen waarbij ik zelf niet ga lopen zoals DtD (ga wel by night lopen) maar zou dan bijv. Volgende dag kunnen helpen bij DtD. Zijn er ook aardig wat jongeren die helpen? Of meer ouderen?quote:Op zondag 1 mei 2016 18:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik![]()
Ik die al aantal jaren de DtD, bij kledinginname. Dat is in relatief heel korte tijd hard werken, maar er zijn ook andere klusjes in start of finish gebied.
Ik heb ook marathon v Amsterdam gedaan, een keer bij waterpost en aantal maal bij kleding. Die klussen zijn over algemeen behoorlijk lang, van 7.30 tot na de laatste loper om 17 uur komt binnenstrompelen.
Je krijgt lunch, maar verheug je daar niet teveel op want matig spul.
Bij marathin krijg je tshirt en jasje van sponsor, bij DtD een thirt![]()
het is een mix, sommigen doen zelfs nog even 1 vrachtwagen laden voor ze zelf gaan lopen. Bij mijn team zaten twee dames die echt op leeftijd waren, maar die zijn gewoon te langzaam dus daar heb je alleen last van.quote:Op zondag 1 mei 2016 19:46 schreef Rana het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg als het een hele dag is! Ik wil dan gaan helpen bij evenementen waarbij ik zelf niet ga lopen zoals DtD (ga wel by night lopen) maar zou dan bijv. Volgende dag kunnen helpen bij DtD. Zijn er ook aardig wat jongeren die helpen? Of meer ouderen?
Bij marathon heb je heel veel scholieren die meedoen met vrijwilligen , maar zij doen dat volgens mij verplicht en dat merk je in houding.![]()
Ik zelf adem zowel met de mond in als uit tijdens het rennen. Ik heb ook het gevoel dat ik anders niet genoeg lucht binnenkrijg. Maar heb geen idee wat de beste manier is..quote:![]()
Voor zo'n korte maximale inspanning lijkt me dat echt niet optimaal. Krijg je veel te weinig zuurstof binnen. Als je gewoon een lange rustige training loopt dan kan het nog wel. Ik hou trouwens meestal 3 uur aan voor eten, al eet ik een uurtje voor de start nog wel een banaantje ofzo. Iets licht verteerbaars.quote:![]()
Mag ik in de OP?
1
2[b] 28 mei 2016 - [url=www.stuwwalloop.nl]Stuwwalloop (Oosterbeek)[/url][/b]
[*] Guppyfriend - 5km
En mag ik er op 5 juni 2016 bij bij de Marathon van Amersfoort?
1 [*] Guppyfriend - 5km [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Brrr. Vanmorgen superheet bij het lopen in de zon. En nu in huis superkoud. Zit ik hier te bibberen onder mijn fleecedekentje.
Beetje bruin geworden. En anderen dachten dat ik was verbrand, maar dat is gewoon mijn rode kop van het lopen.
Ik ga zo de wedstrijdjes in de OP zetten als het weer heropend is -> gelukt, met dank aan Guppy.
[ Bericht 4% gewijzigd door wyccie op 01-05-2016 22:25:07 ]![]()
Wedstrijdvak met nummer 245. Ik hoop <4:15 te lopen.quote:Op zondag 1 mei 2016 13:54 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
In het wedstrijdvak ja. Het ligt ook een beetje aan de omstandigheden die dag, maar als dat een beetje meezit dan mik ik op 2:45. En jij?Tikje trager dus dan jij van plan bent.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Als het een beetje in mijn planning past, kom ik supporteren.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:36 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Nou ja, die voorbereiding inderdaad. Week geleden nog de Koning van Spanje gelopen.Vorm nog steeds niet heel goed. Maar deze is om de hoek, in Putten. De Putten Power Run. Weet ook nog niet of ik hem echt voluit wil lopen of gewoon lekker relaxed. Ligt ook een beetje aan de concurrentie denk ik.
![]()
Amersfoortquote:Op zondag 1 mei 2016 21:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Mag ik in de OP?
[ code verwijderd ]
En mag ik er op 5 juni 2016 bij bij de Marathon van Amersfoort?
[ code verwijderd ]
Ik moet me nog steeds inschrijven, maar nog geen idee welke afstand. Kan alles zijn van 5 tot en met de halve (niet allemaal natuurlijk, één afstand).![]()
Niet ook ziek worden!quote:Op zondag 1 mei 2016 22:16 schreef wyccie het volgende:
Brrr. Vanmorgen superheet bij het lopen in de zon. En nu in huis superkoud. Zit ik hier te bibberen onder mijn fleecedekentje.
Beetje bruin geworden. En anderen dachten dat ik was verbrand, maar dat is gewoon mijn rode kop van het lopen.
Ik ga zo de wedstrijdjes in de OP zetten als het weer heropend is -> gelukt, met dank aan Guppy.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vanavond weer lopen! Nou ja, 4x3 minuten dan![]()
Morgen weer fysio en waarschijnlijk een doorverwijzing naar podoloog...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Zo, ingeschreven voor de halve marathon in Klazienaveen in een nieuwe poging tot een eerste HM.
Het is ook nog het Noord-Nederlands Kampioenschap dus de druk is enorm!
We hebben een groepje dat op 1:30 gaat lopen, kijken of dat lukt.
Het is eind mei, de vorige edities waren vrij warm en ik ben niet zo goed in warm weer...It has to mean something
Ik ben met trappen lopen begonnen omdat ik gewoon hardlopen oersaai vind: na een paar km begin je pas moe te worden. Bij trappen lopen begin ik het halverwege al te voelen. Het laatste stuk adem ik wel door m'n mond in. Hoe kom je van een geïrriteerd gevoel in je luchtwegen af? In de winter heb ik hier vooral last van.quote:Op zondag 1 mei 2016 20:42 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Voor zo'n korte maximale inspanning lijkt me dat echt niet optimaal. Krijg je veel te weinig zuurstof binnen. Als je gewoon een lange rustige training loopt dan kan het nog wel. Ik hou trouwens meestal 3 uur aan voor eten, al eet ik een uurtje voor de start nog wel een banaantje ofzo. Iets licht verteerbaars.![]()
Dat je pas na een paar km moe begint te worden is een nadeel?quote:Op maandag 2 mei 2016 10:02 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik ben met trappen lopen begonnen omdat ik gewoon hardlopen oersaai vind: na een paar km begin je pas moe te worden. Bij trappen lopen begin ik het halverwege al te voelen. Het laatste stuk adem ik wel door m'n mond in. Hoe kom je van een geïrriteerd gevoel in je luchtwegen af? In de winter heb ik hier vooral last van.Het is toch juist fijn dat je het daardoor een halfuur kunt doen of zo?
Als je met 'gewoon' hardlopen pas na een half uur moe wordt, dan loop je te langzaam(Met wedstrijden dan)
![]()
Schrijf je in voor de Wilhelminaberg trappenmarathonquote:Op maandag 2 mei 2016 10:02 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik ben met trappen lopen begonnen omdat ik gewoon hardlopen oersaai vind: na een paar km begin je pas moe te worden. Bij trappen lopen begin ik het halverwege al te voelen. Het laatste stuk adem ik wel door m'n mond in. Hoe kom je van een geïrriteerd gevoel in je luchtwegen af? In de winter heb ik hier vooral last van..
Ga trouwens maar eens een goede 800/1500m proberen te lopen, kijken of je moe wordt. In een training is het ook niet altijd de bedoeling dat je kapot gaat, hou dat maar voor wedstrijden of pittige intervaltraining.![]()
Boh best warm vandaag, vooral vol in de zon.
Maar wel lekker 5 km gelopen en onder de 10 min de km gebleven46.48 min
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Mag ik ook in de OP?
22 mei 2016 - Marikenloop (Nijmegen)
• Ynske- 5 km
15 mei 2016 - Heideloop (Landgraaf)
• Ynske- 3,3 kmToday is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Dikke tip: Klokgebouwloop in Eindhoven. Is jaarlijks in maart. Kan je ook je lol op met trappen lopen.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:02 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik ben met trappen lopen begonnen omdat ik gewoon hardlopen oersaai vind: na een paar km begin je pas moe te worden. Bij trappen lopen begin ik het halverwege al te voelen.![]()
Hoe doen jullie de opbouw bij een HM? De vorige keer liep ik de eerste 12 km in gemiddeld 5:33/km, en de laatste 9km in gemiddeld 5:14/km. Eindtijd: 1:54:50.
Eind juni wil ik rond de 1:50 lopen op een HM.
Nu zit ik te denken om dezelfde tactiek te volgen: de eerste 12 km wat rustiger, en dan de laatste 9 km sneller. Ik zit te denken aan 5:20/km in de eerste 12km, en 5:05/km in de laatste 9km.
Is dit een slimme tactiek? Of is het tempoverschil van 15sec per km te veel?
Benieuwd naar jullie racestrategie voor een HM!![]()
Is dit dan niet leuk? Binnenkort in Duitsland.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:02 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik ben met trappen lopen begonnen omdat ik gewoon hardlopen oersaai vind: na een paar km begin je pas moe te worden. Bij trappen lopen begin ik het halverwege al te voelen. Het laatste stuk adem ik wel door m'n mond in. Hoe kom je van een geïrriteerd gevoel in je luchtwegen af? In de winter heb ik hier vooral last van.
![]()
In principe is zo vlak mogelijk lopen altijd optimaal. Nou weet je vaak niet helemaal precies wat je kunt, dus dan is veilig starten en nog wat versnellen als je je goed voelt een goede tactiek. Maar ik zou niet van tevoren al plannen om een negatieve split van een paar minuten te lopen. Je wilt dus op een tempo van 5.12 gaan lopen, ik zou gewoon de lange tempoblokjes in je trainingen tot juni allemaal precies op dat tempo lopen zodat het comfortabel gaat voelen. Dat geeft je vertrouwen dat je dat ook kan op de wedstrijddag. Als je dan nog wat veiligheid wilt inbouwen kun je met jezelf afspreken dat je de eerste paar km niet sneller dan 5.15 mag lopen, maar vaak lukt dat toch moeilijk door de start-adrenalinequote:Op maandag 2 mei 2016 11:27 schreef steffelonio het volgende:
Hoe doen jullie de opbouw bij een HM? De vorige keer liep ik de eerste 12 km in gemiddeld 5:33/km, en de laatste 9km in gemiddeld 5:14/km. Eindtijd: 1:54:50.
Nu zit ik te denken om dezelfde tactiek te volgen: de eerste 12 km wat rustiger, en dan de laatste 9 km sneller. Ik zit te denken aan 5:20/km in de eerste 12km, en 5:05/km in de laatste 9km.
Benieuwd naar jullie racestrategie voor een HM!
Hmmm, ik probeer gewoon een stabiel tempo te lopen waarbij ik enigzins speling heb... Nu heb ik pas 1 halve marathon gelopen en is dat vooral gebaseerd op de 10km, maar ook met de halve pakte het wel goed uit.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:27 schreef steffelonio het volgende:
Benieuwd naar jullie racestrategie voor een HM!
Hoopte in Berlijn onder het anderhalf uur uit te komen en wilde weg gaan op een tempo van 4:12 a 4:13 ongeveer. Nu start je op de een of andere manier toch altijd te snel, dus daar pak je ook wat
Dus na een veel te snelle eerste 2-3km dat tempo aangehouden en dan op het laatst (als in de laatste km) ook nog wat kunnen pakken.
*Edit* verslikte me alleen wel wat in het drinken onderweg (letterlijk en figuurlijk). Wilde in eerste instantie lopen drinken maar dat was 1 grote faal. Daarna dus even stilgestaan om te drinken, kost wel weer een aantal seconden (keer het aantal keren drinken, 3 in mijn geval). Niet gek om daar ook je 'techniek' wat mee te oefenen, wat jou ligt![]()
![]()
Heb ik ook eens geprobeerd, dat backfire-de goed. Mijn zwager schiet nog in de lach als hij aan het vertellen is hoe ik na 18km langs kwam zwalkenquote:Op maandag 2 mei 2016 11:44 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, ik probeer gewoon een stabiel tempo te lopen waarbij ik enigzins speling heb... Nu heb ik pas 1 halve marathon gelopen en is dat vooral gebaseerd op de 10km, maar ook met de halve pakte het wel goed uit.Trek eens aan mijn vinger?
Haha, tja... Was bij mij ook op het randje wel. Na 16-17km opeens echt hele moeie benen en na 20km het gevoel alsof elk moment kramp in mijn kuiten kon schieten bij elke stap.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Heb ik ook eens geprobeerd, dat backfire-de goed. Mijn zwager schiet nog in de lach als hij aan het vertellen is hoe ik na 18km langs kwam zwalken
Maar ik denk dat een vlak tempo wel het fijnst is, ik vind halverwege (al is het bij een 10km) versnellen al best lastig... Laat staan bij een HM.![]()
Ik heb trouwens gemaild of ik mijn HM inschrijving voor Leiden kan omzetten naar een 10. Voel me er toch nog niet helemaal klaar ovor, en met een 10 ben ik de week erna ook weer hersteld voor de competitie.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Misschien inderdaad beter om op een vlak schema uit te gaan, in de hoop op het eind nog iets te kunnen versnellen.
Het nadeel was nu dat ik in de tweede helft niet meer in een groepje kon lopen, omdat ik bezig was met iedereen inhalen. Dat was ook een voordeel, want dat stimuleerde goed, om telkens naar iemand toe te kunnen lopen.
Misschien ben ik onterecht bang dat ik het tempo niet kan volhouden als ik hard van start ga. Maar laatst ook gewoon er vol voor gegaan op de 10km, en dat ging goed. Dus wat meer durven denk ik kan geen kwaad.
Bedankt voor de tips, LT, Moridin en Calex!![]()
Bij een HM is het halverwege versnellen wel makkelijker dan bij een 10km natuurlijk, omdat je minder dicht op je maximale snelheid loopt. Hoe korter de afstanden in atletiek, hoe meer verval je ook ziet.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:00 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Haha, tja... Was bij mij ook op het randje wel. Na 16-17km opeens echt hele moeie benen en na 20km het gevoel alsof elk moment kramp in mijn kuiten kon schieten bij elke stap.
Maar ik denk dat een vlak tempo wel het fijnst is, ik vind halverwege (al is het bij een 10km) versnellen al best lastig... Laat staan bij een HM.
[ Bericht 3% gewijzigd door La_Tramposa op 02-05-2016 12:13:58 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dat moet, normaal gesproken, wel te doen zijn voor je die 1:30.quote:Op maandag 2 mei 2016 09:46 schreef Cynic het volgende:
Zo, ingeschreven voor de halve marathon in Klazienaveen in een nieuwe poging tot een eerste HM.
Het is ook nog het Noord-Nederlands Kampioenschap dus de druk is enorm!
We hebben een groepje dat op 1:30 gaat lopen, kijken of dat lukt.
Het is eind mei, de vorige edities waren vrij warm en ik ben niet zo goed in warm weer...
Dit weekend wordt het ook warm, dus kan je er alvast aan wennen
Staat genoteerd. Bij de Heideloop heb ik niet naar de site gelinkt omdat ik een virusmelding kreeg.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:10 schreef Ynske het volgende:
Mag ik ook in de OP?
22 mei 2016 - Marikenloop (Nijmegen)
• Ynske- 5 km
15 mei 2016 - Heideloop (Landgraaf)
• Ynske- 3,3 km![]()
Je zal er sowieso wel van leren.quote:Op maandag 2 mei 2016 12:04 schreef steffelonio het volgende:
Misschien inderdaad beter om op een vlak schema uit te gaan, in de hoop op het eind nog iets te kunnen versnellen.
Vergelijken van je gelopen HM's is dan ook wel leuk.Trek eens aan mijn vinger?
Ik zat vroeger bij een hardloopclub en we trainden 1,5u. Pas het laatste half uur begon ik wat te voelen. Hardlopen vind ik gwn saai omdat je niet gelijk diep kunt gaan.quote:Op maandag 2 mei 2016 10:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat je pas na een paar km moe begint te worden is een nadeel?Het is toch juist fijn dat je het daardoor een halfuur kunt doen of zo?
Ik train eigenlijk om beter in de bergen te kunnen lopen. Volgend jaar wil ik de Mera Peak misschien beklimmen in Nepal en dan moet je echt kunnen afzien.Daar was ik vorig jaar gaan kijken. Wel leuk maar ik heb geen zin in al die media om me heen. Ik zal er over nadenken dit jaar..quote:Op maandag 2 mei 2016 10:37 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Schrijf je in voor de Wilhelminaberg trappenmarathon.
Ga trouwens maar eens een goede 800/1500m proberen te lopen, kijken of je moe wordt. In een training is het ook niet altijd de bedoeling dat je kapot gaat, hou dat maar voor wedstrijden of pittige intervaltraining.![]()
Je werd pas het laatste halfuur moe ómdat je wist dat je anderhalf uur ging trainen. Als de trainer aan het begin zei: oke we gaan nu 1km voluit rennen, dan ga je echt wel kapot.quote:Op maandag 2 mei 2016 13:51 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik zat vroeger bij een hardloopclub en we trainden 1,5u. Pas het laatste half uur begon ik wat te voelen. Hardlopen vind ik gwn saai omdat je niet gelijk diep kunt gaan.
Ik train eigenlijk om beter in de bergen te kunnen lopen. Volgend jaar wil ik de Mera Peak misschien beklimmen in Nepal en dan moet je echt kunnen afzien.
[..]
Daar was ik vorig jaar gaan kijken. Wel leuk maar ik heb geen zin in al die media om me heen. Ik zal er over nadenken dit jaar..
Ik denk dat je in elke sport direct diep kunt gaan, het is alleen vaak wel zo dat hoe beter je erin wordt en hoe meer je erachter komt waar je grenzen liggen, hoe meer je daar tegenaan kunt gaan zitten en ze kunt verleggen.
Voor een bergbeklimming lijkt het me inderdaad goed om zowel duurconditie (met het hardlopen) te trainen als kracht, waarbij stepup oefeningen of traplopen inderdaad kunnen helpen.
[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 02-05-2016 14:00:37 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Training is wat anders dan een wedstrijd, vroeger bij de voetbal trainde we 2 uur en had je nergens last van. Tijdens de wedstrijd lag je dan met kramp in beide benen in minuut 75....quote:Op maandag 2 mei 2016 13:51 schreef Beursaap het volgende:
Ik zat vroeger bij een hardloopclub en we trainden 1,5u. Pas het laatste half uur begon ik wat te voelen. Hardlopen vind ik gwn saai omdat je niet gelijk diep kunt gaan.
Ik adviseer je om eens te kijken hoe mr.b over de finish komt na een 10km in 36 min....Trek eens aan mijn vinger?
Redelijk relaxedquote:Op maandag 2 mei 2016 14:22 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Training is wat anders dan een wedstrijd, vroeger bij de voetbal trainde we 2 uur en had je nergens last van. Tijdens de wedstrijd lag je dan met kramp in beide benen in minuut 75....
Ik adviseer je om eens te kijken hoe mr.b over de finish komt na een 10km in 36 min....![]()
![]()
Laten we het hopenquote:Op maandag 2 mei 2016 12:10 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat moet, normaal gesproken, wel te doen zijn voor je die 1:30.
Dit weekend wordt het ook warm, dus kan je er alvast aan wennen
Jij hebt er inmiddels ook al een paar keer onder gelopen toch?It has to mean something
Je kan ook gaan trailrunnenquote:Op maandag 2 mei 2016 13:51 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Ik train eigenlijk om beter in de bergen te kunnen lopen. Volgend jaar wil ik de Mera Peak misschien beklimmen in Nepal en dan moet je echt kunnen afzien.
[..]
Daar was ik vorig jaar gaan kijken. Wel leuk maar ik heb geen zin in al die media om me heen. Ik zal er over nadenken dit jaar... Er zijn zat mooie trails in de bergen! Al wil je daar ook niet heel snel moe zijn.
![]()
Trappenlopen hoef je ook niet meteen moe van te worden, ligt natuurlijk ook aan de intensiteit.
Uurtje traplopen van mij:
Ongeveer 7km afstand. 81x een 13 meter hoge trap op. Qua hartslagintensiteit ongeveer gelijk aan de Dam tot Damloop 10mijl in 57'28.
Je kan het allebei gewoon precies zo zwaar maken als je het zelf wilt hebben.![]()
Heb je geen virtual pacer op je horloge? Dan kun je mooi vlak lopen op 5.12 en evt. de laatste paar km nog iets versnellen (als je over hebt) zodat je onder de 1.50 duikt zelfs. En idd trainingsblokken op dat tempo gaan doen.quote:Op maandag 2 mei 2016 11:27 schreef steffelonio het volgende:
Benieuwd naar jullie racestrategie voor een HM!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Nou, mooi kut. Ben ontslagen bij de fysio, er zit nog een band niet helemaal lekker of is overbelast en mag dat zelf masseren.
Hoe lang dat nog kon duren, geen idee.
Ik word er zo moedeloos van. 3 maanden doe ik niks en nog een overbelasting oid.
Dus, tot ooit![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 2 mei 2016 18:13 schreef GotC het volgende:
Nou, mooi kut. Ben ontslagen bij de fysio, er zit nog een band niet helemaal lekker of is overbelast en mag dat zelf masseren.
Ik word er zo moedeloos van. 3 maanden doe ik niks en nog een overbelasting oid.
Dus, tot ooit![]()
![]()
![]()
Nou zegquote:Op maandag 2 mei 2016 18:13 schreef GotC het volgende:
Dus, tot ooit![]()
![]()
Sterkte
Nee, mijn pr ligt er net een minuutje boven.quote:Op maandag 2 mei 2016 14:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Laten we het hopen
Jij hebt er inmiddels ook al een paar keer onder gelopen toch?
En zo heel veel HM's loop ik nu ook weer niet...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dus, tot ooit![]()
Dus, tot ooit![]()
![]()
Not cool....Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dus, tot ooit![]()
![]()
![]()
Wat ontzettend balen weer... Kan je dat gewoon met een foamroller doen?quote:Op maandag 2 mei 2016 18:13 schreef GotC het volgende:
Dus, tot ooit![]()
![]()
![]()
Met m'n handen, het is een heel specifiek plekje dat dwars zit.quote:Op maandag 2 mei 2016 19:43 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Wat ontzettend balen weer... Kan je dat gewoon met een foamroller doen?
Thanks allemaalIk ga wel een tijd weg hier, verpest de sfeer alleen maar met m'n gemiep. En ik ben jaloers
.
![]()
Mooi kut Gotc![]()
.. Sterkte ermee nogmaals
![]()
Ik word overigens ook beetje jaloers van die verhalen hier, maar maakt niet uit. Binnenkort
loop ik vast ook weer een wedstrijdje.![]()
Hier vanavond niet gelopen. Had echt geen zin. Misschien morgen.. en anders maar niet. Ik kijk wel..
![]()
Dus, tot ooit![]()
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dus, tot ooit![]()
![]()
![]()
Dus, tot ooit![]()
![]()
![]()
Wil volgende week het hardlopen weer op gaan pakken. Ben van plan om te gaan trainen voor een snelle 5km, maar weet nog niet wat voor (interval)trainingen ik wil gaan doen. Iemand nog goede tips waar ik goede intervaltrainingen (met bijbehorende tempo's kan vinden)?![]()
Ha, door te gaan trainen heb ik een euro verdiend. 't Zat nog in het kluisje.
Lekker gerend. Intervallen gedaan. En ik weet nog steeds niet het verschil tussen mijn 5k en 10k tempo.![]()
Volgens mij heb jij ook al eeuwen geen 5 of 10k volle bak geprobeerd te lopen of wel? Jij doet ze altijd gelijk op een dag waar je ook nog een halve loopt, of een weekend na een marathonquote:Op maandag 2 mei 2016 23:04 schreef wyccie het volgende:
Ha, door te gaan trainen heb ik een euro verdiend. 't Zat nog in het kluisje.
Lekker gerend. Intervallen gedaan. En ik weet nog steeds niet het verschil tussen mijn 5k en 10k tempo.
Oeh, singelloop Utrecht inschrijving is weer geopend...
Zie dat ze de eerste startgolf (voor niet wedstrijdlopers) ook voor de bedrijvenloop startgolf hebben gezet nu, startgolf 2 en hoger na de bedrijvenloop. Dat vind ik wel een goede aktie!
Nu kiezen tussen de 5km en 10km... (Of een familiedag, maar de singelloop trekt nu toch wat meer)
![]()
Hehe.Volle bak lopen doe ik sowieso niet graag.
En ik vind een 5k lopen een beetje zonde als je ook meer kunt lopen (= langer plezier van).![]()
![]()
Grappig hoe iedereen anders in elkaar steektquote:Op dinsdag 3 mei 2016 10:04 schreef wyccie het volgende:
Hehe.Volle bak lopen doe ik sowieso niet graag.
En ik vind een 5k lopen een beetje zonde als je ook meer kunt lopen (= langer plezier van).
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Keuzestress![]()
9 uurs bij HAAG of veluwezoomtrail 15/18kmTrek eens aan mijn vinger?
9 uurs bij HAAG. Maar dan wel solo, natuurlijk!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:10 schreef CaLeX het volgende:
Keuzestress![]()
9 uurs bij HAAG of veluwezoomtrail 15/18km![]()
Dan ben ik na anderhalf uur wel klaar :pquote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:13 schreef pijll het volgende:
[..]
9 uurs bij HAAG. Maar dan wel solo, natuurlijk!Trek eens aan mijn vinger?
Dan ben je waarschijnlijk voor het eerst in je leven als eerste gefinisht bij een hardloopwedstrijd.quote:![]()
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:17 schreef pijll het volgende:
[..]
Dan ben je waarschijnlijk voor het eerst in je leven als eerste gefinisht bij een hardloopwedstrijd.
Trek eens aan mijn vinger?
Die estafette bij Haag is leuk!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:10 schreef CaLeX het volgende:
Keuzestress![]()
9 uurs bij HAAG of veluwezoomtrail 15/18kmF means you're fucked![]()
Hoe is het met jou na de ultra?quote:Trek eens aan mijn vinger?
Mag ik weer in de OP, Wyccie?
1
2[b] 30-10-2016 - [url=http://www.marathonbrabant.nl/]Van Oers Marathon Etten Leur (Etten Leur)[/url][/b]
[*] SEMTEX - marathon
dit wordt tr. de goedkoopste M. die ik ooit gelopen heb (17,- )Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Gaat ze weer hoor! Held!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:52 schreef SEMTEX het volgende:
Mag ik weer in de OP, Wyccie?
[ code verwijderd ]
dit wordt tr. de goedkoopste M. die ik ooit gelopen heb (17,- )Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik zat net aan jou te denken, want de vrouwelijke eerste finisher van vorig jaar finishte in 3:10. Mocht je nog willen marathonen dit jaar met podiumplek, dat zou dan best een goeie kunnen zijnquote:
Ik moet tr. weer echt goed gaan trainen, dit keer in mijn eentje. Geen tijd om de trainingen met de marathongroep te volgen. Maar dat is misschien wel 's lekker
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik weet niet of dat per se leuk is bij een marathon, je zal dan ook grotendeels alleen lopen, ik weet niet hoeveel mannen er rond die tijd geeindigd zijn? En het kan ook betekenen dat het parcours geweoon niet zo snel is?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik zat net aan jou te denken, want de vrouwelijke eerste finisher van vorig jaar finishte in 3:10. Mocht je nog willen marathonen dit jaar met podiumplek, dat zou dan best een goeie kunnen zijn
Ik moet tr. weer echt goed gaan trainen, dit keer in mijn eentje. Geen tijd om de trainingen met de marathongroep te volgen. Maar dat is misschien wel 's lekker
Maar goed, ik heb wel een paar opties op mijn shortlist staan, maar kan op dit moment nog niet inschatten of het verstandig is om weer aan marathontraining te gaan beginnen, ook in verband met de nieuwe baan waaraan ik binnenkort ga beginnen! (vanochtend te horen gekregen, jeej!)Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Etten-Leur lijkt me echt een wedstrijd voor Pijll of TWC, lekker in het buitengebied lopen.
2 rondjesniks voor mij.
Maar dat is het leuke van een marathon, dat je 42km alleen loopt. Tenminste, dat vond ik in Spijkenisse wel een van de leukste dingen.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat per se leuk is bij een marathon, je zal dan ook grotendeels alleen lopen, ik weet niet hoeveel mannen er rond die tijd geeindigd zijn?
Wat Guard dus zegt eigenlijk, typisch een marathon voor mij. Het is trws een klassieker; een van de oudste marathons van Nederland.
En gefeliciteerd!![]()
Mja ik weet niet, in Eindhoven heb ik de eerste 10km nog wel in een redelijke meute gelopen, dat is wel prima ter afleiding. In het middenstuk was er alle ruimte, al loop je nog steeds niet echt super alleen. En de laatste paar km vond ik het juist fijn dat ik me elke keer kon richten op de volgende vrouw voor me om die in te halen, dat heeft toch wel wat extra secondes opgeleverd denk ik. Maar te druk is zeker niet fijn bij een marathon..quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:38 schreef pijll het volgende:
[..]
Maar dat is het leuke van een marathon, dat je 42km alleen loopt. Tenminste, dat vond ik in Spijkenisse wel een van de leukste dingen.
Wat Guard dus zegt eigenlijk, typisch een marathon voor mij. Het is trws een klassieker; een van de oudste marathons van Nederland.
En gefeliciteerd!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hmmm, zat even naar de route van de sinelloop te kijken... Maar vraag me af hoe ze dit zien:
http://www.singellooputrecht.nl/evenement/parcours/
Het stuk van 1-2km kruist het stuk van 2-3km. En nee, er is geen brug of iets met hoogteverschil (nou ja, alleen onderlangs naar de blow-boot daar, maar denk niet dat dat echt voor de hardloopmassa is).
Nu is het nog geen final versie geloof ik, maar dit is toch wel... apart hehe.![]()
Misschien kun je dan weer 8km lopen ipv 10quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:03 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, zat even naar de route van de sinelloop te kijken... Maar vraag me af hoe ze dit zien:
Het stuk van 1-2km kruist het stuk van 2-3km. En nee, er is geen brug of iets met hoogteverschil (nou ja, alleen onderlangs naar de blow-boot daar, maar denk niet dat dat echt voor de hardloopmassa is).
Nu is het nog geen final versie geloof ik, maar dit is toch wel... apart hehe.
Ik denk niet dat de route zichzelf kruist.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:03 schreef m0ridin het volgende:
Nu is het nog geen final versie geloof ik, maar dit is toch wel... apart hehe.
Het zal wel zoiets zijn: vanaf de start over de singel (rechterbaan), rechts houden door de Kruisstraat, linksaf op de Biltstraat, linksaf de singel op (weer rechterbaan), rechtsaf richting Neude, rechtsaf Voorstraat op, en dan bij de Schouwburg linksaf de singel weer op.![]()
SEMTEX, was 't Is voor niks niet jouw goedkoopste marathon?Misschien kruis je daar niet, maar ga je erlangs. Dus 90 graden naar links?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:03 schreef m0ridin het volgende:
Nu is het nog geen final versie geloof ik, maar dit is toch wel... apart hehe.![]()
Volgens mij zit het inderdaad zo.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:17 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de route zichzelf kruist.
Het zal wel zoiets zijn: vanaf de start over de singel (rechterbaan), rechts houden door de Kruisstraat, linksaf op de Biltstraat, linksaf de singel op (weer rechterbaan), rechtsaf richting Neude, rechtsaf Voorstraat op, en dan bij de Schouwburg linksaf de singel weer op.
Op de site staat trouwens dat hij officieel is opgemeten. Weet iemand of dat vorig jaar ook zo was? Volgens mij was hij toch echt een stukkie te lang toen.Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
Volgens de hardloopkalender van Dutchrunners.nl waren vorig jaar zowel de 10 als de 21 opgemeten. Dat wil nog niet zeggen dat de afstand klopte: een opgemeten parcours is altijd iets te lang, en als de parcoursbouwers niet opletten, dan kan het zijn dat het parcours dat je loopt niet hetzelfde is als het opgemeten parcours.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:48 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Volgens mij zit het inderdaad zo.
Op de site staat trouwens dat hij officieel is opgemeten. Weet iemand of dat vorig jaar ook zo was? Volgens mij was hij toch echt een stukkie te lang toen.
Overigens adverteren ze dat ze het snelste 10km-parcours hebben, maar dat dateert al weer van een paar jaar geleden, volgens mij; met al die bochten die er nu in zitten geloof ik dat niet meer.![]()
Uhh, oké. Ik ging dus net naar buiten in kort kort om een rondje te doen. Kom ik de buurman van 2 huizen verderop tegen en die zegt: "Goh, zou je niet eens wat warmers aantrekken met deze kou? Je krijgt nog een longontsteking zo!"
Ik vroeg me echt af waar die vent zich mee bemoeide. Het was ook echt de toon waarop hij dat zei dat ik dacht: pardon?
En dan nog. Kou? De zon schijnt en het is hier 14 graden, welke kou hebben we het over?Ik had het behoorlijk warm onderweg.
Oh ja, kloptquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:27 schreef wyccie het volgende:
SEMTEX, was 't Is voor niks niet jouw goedkoopste marathon?
Was ook de eenzaamste finish ooit bij een marathonIedereen was al naar huis
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Oh en sorry, ik doe aan werkverschaffing Wyccieweer een:
1
2
3
4
[b] 2-10-2016 - [url=www.singellooputrecht.nl]Singelloop (Utrecht)[/url][/b]
[*] SEMTEX - 10km
[*] hoe-die-nie - 10kmKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Voor wie ze nog niet op FB voorbij heeft zien komen, zijn hier een paar fotootjes van mn Schotse avontuurtje. Wat een topdag was het! 85,5 kilometer genotenen dit smaakt naar veeeeeel meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Je ziet er echt absurd fris uit op die foto's!
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:17 schreef pijll het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de route zichzelf kruist.
Het zal wel zoiets zijn: vanaf de start over de singel (rechterbaan), rechts houden door de Kruisstraat, linksaf op de Biltstraat, linksaf de singel op (weer rechterbaan), rechtsaf richting Neude, rechtsaf Voorstraat op, en dan bij de Schouwburg linksaf de singel weer op.Aaah, dat klinkt inderdaad logischer! Dat ik daar niet aan heb gedachtquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:27 schreef wyccie het volgende:
SEMTEX, was 't Is voor niks niet jouw goedkoopste marathon?
[..]
Misschien kruis je daar niet, maar ga je erlangs. Dus 90 graden naar links?Hmmm, niets van meegekregen? Weet wel dat die in Schoorl dit jaar een stukje langer wasquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:48 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Volgens mij zit het inderdaad zo.
Op de site staat trouwens dat hij officieel is opgemeten. Weet iemand of dat vorig jaar ook zo was? Volgens mij was hij toch echt een stukkie te lang toen.
En @YUR, hoe cool! En idd, hoe fris nog zeg!![]()
Jemig Yur, je ziet eruit alsof je net 10 minuutjes in je comfortzone hebt gelopen![]()
![]()
En ik krijg ook echt zo'n 'bohhh hardlopen![]()
![]()
' gevoel bij die foto's
Ik zat daar zelf op 10.3, en nou weet ik dat gps een afwijking heeft. Maar niet zoveel, op andere (langere) runs heb ik nooit een afwijking groter dan 30 a 40 meter gehad. Dus ik vertrouwde deze niet helemaal.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:46 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, niets van meegekregen? Weet wel dat die in Schoorl dit jaar een stukje langer was
In Schoorl zat ik op 10.14. Dus gps was vrij accuraat
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
En Yur, zo fris zie ik er na 100 meter al niet meer uit
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.![]()
quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:36 schreef YUR het volgende:
Voor wie ze nog niet op FB voorbij heeft zien komen, zijn hier een paar fotootjes van mn Schotse avontuurtje. Wat een topdag was het! 85,5 kilometer genotenen dit smaakt naar veeeeeel meerJij loopt het fluitend en op de achtergrond van foto 1 sterft er 1 duizend doden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
trek het je niet aan, die ultralopers zijn freaks-of-nature. Niet nomaal, 2 eeuwen geleden hadden we ze in een kooi gezet en heel het land laten doorgaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:04 schreef Maariindaa het volgende:
En Yur, zo fris zie ik er na 100 meter al niet meer uitTrek eens aan mijn vinger?
En ze lopen nauwelijks harder dan wandeltempoquote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:28 schreef CaLeX het volgende:
[..]
trek het je niet aan, die ultralopers zijn freaks-of-nature. Niet nomaal, 2 eeuwen geleden hadden we ze in een kooi gezet en heel het land laten doorgaan.
Holy shit. Die foto's zijn niet normaal, YUR!![]()
Die zijn voorafgaand aan de start gewoon geposeerd. Geef het maar toe.
Supermooie promofoto's voor op hun site, joh!Geen probleem, ik heb toch vrij.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:04 schreef SEMTEX het volgende:
Oh en sorry, ik doe aan werkverschaffing Wyccieweer een:
[ code verwijderd ]Jullie gaan lekker. Ik dacht dat ik gek was met al die loopjes.
![]()
Voor wie ze nog niet op FB voorbij heeft zien komen, zijn hier een paar fotootjes van mn Schotse avontuurtje. Wat een topdag was het! 85,5 kilometer genotenen dit smaakt naar veeeeeel meerWaar haal je de energie vandaan?????SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Murmeli op 03-05-2016 18:23:08 ]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Contacten met Lance Armstrong denk ik.quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Voor wie ze nog niet op FB voorbij heeft zien komen, zijn hier een paar fotootjes van mn Schotse avontuurtje. Wat een topdag was het! 85,5 kilometer genotenen dit smaakt naar veeeeeel meerInclusief VooroeverloopheelclickSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Voor wie ze nog niet op FB voorbij heeft zien komen, zijn hier een paar fotootjes van mn Schotse avontuurtje. Wat een topdag was het! 85,5 kilometer genotenen dit smaakt naar veeeeeel meerWat een gave foto's! held! Na 85km nog energie over om even een sprong te doen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu zie ik zo'n Xiaomi Band 1S Pulse met hartslag functie en al filmpjes gezien dat ze deze koppelen aan een telefoon en dan Strava, Runkeeper en Endomondo
Voor 17 dollar niet duur voor een leuke hartslagmeter om je pols, weet alleen niet hoe nauwkeurig die is.
Nu heb ik een GPS horloge(Polar M400) en een hartslagband zou deze Xiaomi Band ook werken?
Misschien ook interessant voor mensen die hardlopen met alleen smartphone
http://xiaomikopen.nl/xiaomi-mi-band-1s-pulse/![]()
Ik heb sinds kort een horloge TomTom Spark die meet hartslag op dezelfde manier maar ben daar tot nu toe nog niet echt tevreden over. Regelmatig dat de hartslag "wegvalt" of dat die verkeerde waarden aangeeft. Nu train ik niet echt op hartslag en vind ik dat niet zo erg maar toch is het jammer dat die dat niet goed doet.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 20:50 schreef Skweezer het volgende:
Nu zie ik zo'n Xiaomi Band 1S Pulse met hartslag functie en al filmpjes gezien dat ze deze koppelen aan een telefoon en dan Strava, Runkeeper en Endomondo
Voor 17 dollar niet duur voor een leuke hartslagmeter om je pols, weet alleen niet hoe nauwkeurig die is.
Nu heb ik een GPS horloge(Polar M400) en een hartslagband zou deze Xiaomi Band ook werken?
Misschien ook interessant voor mensen die hardlopen met alleen smartphone
http://xiaomikopen.nl/xiaomi-mi-band-1s-pulse/
Misschien ligt het ook wel aan dat ik smalle polsen heb maar ik heb verschillende dingen geprobeerd. Strakker, losser, iets verder richting de hand/elleboog etc. Maar blijft soms wegvallen. Ik weet niet alleen niet of de Xiaomi band helemaal precies hetzelfde meet maar lijkt er heel erg op.![]()
2 rondjes is dan weer minder.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:18 schreef Guard het volgende:
Etten-Leur lijkt me echt een wedstrijd voor Pijll of TWC, lekker in het buitengebied lopen.
2 rondjesniks voor mij.
![]()
Vanavond lekker gelopen. Hoewel er 50 minuten op het programma stond werden het er 120 minuten. En zo'n 22km. Echt super lekker weer, en ik kon vanavond ook wat eerder de deur uit, dat is ook echt wel heel fijn. Alleen op het eind kreeg ik wel wat last van mijn rug.
Hardlopen![]()
![]()
Damnquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Eigenlijk is het er een meer, niet minder![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Even een berichtje van het blessurefront. Ik heb vanavond maar eens mijn gerealiseerde trainingen voor Stockholm er bij gepakt:
Start: 15 februari
Laatste twee weken van februari: 31,7km
Maart: 97,33km
April: 20,62km (op 2 april)
Sinds 2 april: 0km
Resterend: nog 18 dagen en daarna taperen
Positief: Vanaf 5 april 340km op de mountainbike door de heuvels en bossen gecrossed.
Ook positief: voet/enkel voelen erg goed. Ik durf nog geen LDL aan, maar ik hoop over anderhalve week een hele rustige duurloop van een uur te doen. Als dat zo voelt als ik hoop gaat Stipstreep toch naar Stockholm. Doel: rustig uitlopen en heel blijven. Het zal geen wereldtijd worden, maar als mijn voet heel blijft moet ik op conditie de finish kunnen halen. Ik ben in ieder geval zo optimistisch dat er een nieuw paar Kinvara onderweg is en het doel is om die in Stockholm te gebruiken![]()
![]()
Dank je wel. "Niet helemaal de perfecte voorbereiding" is een beetje een understatement. Wat me optimistisch stemt is dat ook vorig jaar flink de klad in de voorbereiding voor Maastricht is gekomen, met o.a. een zweepslag twee maanden voor de start, waardoor een groot deel van de looptrainingen ook noodgedwongen moest worden vervangen door alternatieve conditietrainingen. En Maastricht heb ik op aangepast tempo toch uitgelopen, alhoewel parcours en omstandigheden op de dag zelf redelijk pittig waren. Ik hoop dat ik dat in Stockholm dit jaar weer kan doen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 07:27 schreef steffelonio het volgende:
Klinkt niet helemaal als de perfecte voorbereiding
Succes in ieder geval stipstreep!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2016 07:56:20 ]![]()
Ik ben gisteren ook ontslagen bij de fysio![]()
Ze raadde me alleen wel sterk aan eens naar de podoloog te gaan en nog eens te kijken of ik een keer opnieuw schoeisel kan laten aanmeten
En om dat te vieren gisteren maar een bazentraining gedaan van 14 minuten hardlopen en totaal 20 minuten onderweg! En 3.7 km op de teller, ik ga als een malle
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Bij de TomTom 1 had ik ook wel eens een verkeerde meting, het zakte zomaar onder de 100. Ik heb toen het horloge aan de binnenkant van de pols gedragen en dat ging beter.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:07 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Misschien ligt het ook wel aan dat ik smalle polsen heb maar ik heb verschillende dingen geprobeerd. Strakker, losser, iets verder richting de hand/elleboog etc. Maar blijft soms wegvallen. Ik weet niet alleen niet of de Xiaomi band helemaal precies hetzelfde meet maar lijkt er heel erg op.
Mijn TomTom2 pakt het signaal wel goed op (small).![]()
Het gaat denk ik wel goed komen. Je weet hoe het is om een marathon uit te lopen dus het gaat nu ook weer lukkenquote:Op woensdag 4 mei 2016 07:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dank je wel. "Niet helemaal de perfecte voorbereiding" is een beetje een understatement. Wat me optimistisch stemt is dat ook vorig jaar flink de klad in de voorbereiding voor Maastricht is gekomen, met o.a. een zweepslag twee maanden voor de start, waardoor een groot deel van de looptrainingen ook noodgedwongen moest worden vervangen door alternatieve conditietrainingen. En Maastricht heb ik op aangepast tempo toch uitgelopen, alhoewel parcours en omstandigheden op de dag zelf redelijk pittig waren. Ik hoop dat ik dat in Stockholm dit jaar weer kan doen.. Ik zit een beetje met hetzelfde probleem in de voorbereiding. Ik ben na februari niet meer over de 30 kilometer per week geweest. Het heeft nu ook geen zin meer om meer te gaan lopen, want je wint er in de resterende 2 weken niets meer mee. Het gaat dus wederom geen snelle tijd worden in Kopenhagen maar ik heb er wel vertrouwen in dat het onder de 4 uur kan als alles een beetje mee zit op de wedstrijddag.
![]()
Geestelijk weet je in ieder geval hoe het gaat. Als je lichaam dan gewoon mee werkt moet dat wel goed komen johquote:Op woensdag 4 mei 2016 07:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dank je wel. "Niet helemaal de perfecte voorbereiding" is een beetje een understatement. Wat me optimistisch stemt is dat ook vorig jaar flink de klad in de voorbereiding voor Maastricht is gekomen, met o.a. een zweepslag twee maanden voor de start, waardoor een groot deel van de looptrainingen ook noodgedwongen moest worden vervangen door alternatieve conditietrainingen. En Maastricht heb ik op aangepast tempo toch uitgelopen, alhoewel parcours en omstandigheden op de dag zelf redelijk pittig waren. Ik hoop dat ik dat in Stockholm dit jaar weer kan doen.YUR verbleekt bij die prestatiesquote:Op woensdag 4 mei 2016 08:16 schreef MaleDuck het volgende:
Ik ben gisteren ook ontslagen bij de fysio![]()
Ze raadde me alleen wel sterk aan eens naar de podoloog te gaan en nog eens te kijken of ik een keer opnieuw schoeisel kan laten aanmeten
En om dat te vieren gisteren maar een bazentraining gedaan van 14 minuten hardlopen en totaal 20 minuten onderweg! En 3.7 km op de teller, ik ga als een malle![]()
Mooi dat je weer bezig bent
Ik ben zo bleek dat ik zonnebrand moet kopen...
Lekker bezig MD
En stippelstrepel, gaat goedkomen!F means you're fucked![]()
Goede prestaties!
Hier was het gisteravond vies weer, nog 33 graden na zonsondergang om 19u met hoge luchtvochtigheid.Toch 10x300 meter gedaan op het gras, wat gezien de omstandigheden nog prima ging en op gras rennen was lekker voor de afwisseling.
Dat is op zich nog wel iets wat ik kan proberen, vind dat alleen niet zo mooiquote:Op woensdag 4 mei 2016 08:28 schreef wyccie het volgende:
[..]
Bij de TomTom 1 had ik ook wel eens een verkeerde meting, het zakte zomaar onder de 100. Ik heb toen het horloge aan de binnenkant van de pols gedragen en dat ging beter.
Mijn TomTom2 pakt het signaal wel goed op (small).![]()
![]()
aanders eens op de andere arm proberen en evt. hoger op de arm en hij oet best strak zitten. Nadeel van optische HRM is dat het gevoeliger is voor kou etc. Ook bij fietsen en kracthtraining is de OHRM minder goed ivm het 'afsluiten' van de bloedvaten. Bij mij doet ie het best goed maar merkte met wat kouder weer en korte mouwen in het begin idd minder goede waardes.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dat is op zich nog wel iets wat ik kan proberen, vind dat alleen niet zo mooiSono bello, sono sano, sono Palermitano!![]()
Nu je het zegt is het inderdaad wel bij koud weer dat die het minder doet. Laatst bij een 10km wedstrijd (dus voluit) gaf die eenzelfde gemiddelde aan die ik heb bij een stuk rustiger 10km loop. Ook van het fietsen weet ik van mn Garmin dat het niet klopte. Als ik zo schat zat die er ongeveer 25 naast het gemiddelde maar dat was een wedstrijdje met hagel, sneeuw, regen etc. Wie weet lag het dus daaraan.quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:45 schreef ser het volgende:
a
[..]
anders eens op de andere arm proberen en evt. hoger op de arm en hij oet best strak zitten. Nadeel van optische HRM is dat het gevoeliger is voor kou etc. Ook bij fietsen en kracthtraining is de OHRM minder goed ivm het 'afsluiten' van de bloedvaten. Bij mij doet ie het best goed maar merkte met wat kouder weer en korte mouwen in het begin idd minder goede waardes.![]()
Ik heb daar tot nu toe nog niet echt problemen mee gehad eigenlijk. Vooral met fietsen vond ik 'm aardig accuraat. Gisteren merkte ik wel dat het een minuutje langer duurder, voordat-ie daadwerkelijk mijn hartslag te pakken had. eenmaal op dat punt aanbeland ging het wel lekker. In rust is lijkt de hartslag wel eens ineens iets lager te zijn, maar dat vind ik niet zo belangrijk.![]()
Al gezegd op fb, maar nogmaals YUR![]()
![]()
Doe het je niet na, morgen wel lekker rondje golden ten met mooi weer![]()
![]()
Boh dat ziet er ziek uit!quote:Op maandag 2 mei 2016 11:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Is dit dan niet leuk? Binnenkort in Duitsland.
Ik ben eigenlijk gekluisterd aan trappenlopen omdat ik niet meer op het rechte stuk kan hardlopen door een enkelfractuur. Hierdoor is m'n linker enkel minder bewegelijk en ga ik verkeerd rennen. Tip met traplopen: zet alleen het voorste deel van je schoen op de grond, zo bespaar je een hoop kracht.
Zijn er hier nog meer mensen die trainen voor bergsport?![]()
Jaquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:09 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Zijn er hier nog meer mensen die trainen voor bergsport?. Ik wil dit jaar een paar wedstrijden in de bergen lopen.
![]()
Ik ga dit jaar ook nog een rondje sportief wandelen in de Alpen.....Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Morgen lekker in het zonnetje rondom Vught hobbelenZin in.
ik loop morgen ook golden ten (nou eigenlijk 5)quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:31 schreef dapluiz het volgende:
Al gezegd op fb, maar nogmaals YUR![]()
![]()
Doe het je niet na, morgen wel lekker rondje golden ten met mooi weer![]()
In juni een weekje hiken rondom de Zugspitz en als afsluiter in het weekend een 80km trail, ook rond de Zugspitzquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:09 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Boh dat ziet er ziek uit!
Ik ben eigenlijk gekluisterd aan trappenlopen omdat ik niet meer op het rechte stuk kan hardlopen door een enkelfractuur. Hierdoor is m'n linker enkel minder bewegelijk en ga ik verkeerd rennen. Tip met traplopen: zet alleen het voorste deel van je schoen op de grond, zo bespaar je een hoop kracht.
Zijn er hier nog meer mensen die trainen voor bergsport?. Zin in!
![]()
#teamvlakIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat is slim na een lange duurloop? Een dag echt rust, of een klein rustig loopje?
Gisteren 22km gelopen. Nu voelen mijn benen een beetje zwaar, maar niet echt spierpijn of zo.![]()
Ik zou vandaag niet gaan, maar morgen weer.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:36 schreef steffelonio het volgende:
Wat is slim na een lange duurloop? Een dag echt rust, of een klein rustig loopje?
Gisteren 22km gelopen. Nu voelen mijn benen een beetje zwaar, maar niet echt spierpijn of zo.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja, ik ga morgen ochtend weer een loopje doen. Even rustig aan nu. (Moeilijk om verstandig te zijn, ik heb tijd en het is mooi weer...)![]()
Ja dat is altijd verleiding, mooi weer en tijd hebben.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:55 schreef steffelonio het volgende:
Ja, ik ga morgen ochtend weer een loopje doen. Even rustig aan nu. (Moeilijk om verstandig te zijn, ik heb tijd en het is mooi weer...)
Zelf ook nog even zitten denken om vanavond aan te sluiten bij de een groepje voor een rondje door de stadsbossen op een rustig tempo, maar toch maar niet.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Voor de afwisseling ga ik vannacht lopen. Bevrijdingsloop, het bevrijdingsvuur ophalen in Wageningen en teruglopen naar Amersfoort. Vertrek is rond 1 uur en de verwachte aankomsttijd rond 4.30 uur.
In overleg met de trainer ga ik niet de hele afstand lopen, er rijdt ook een busje mee.![]()
Hangt er helemaal vanaf wat je lichaam gewend is.. Hoe reageer je normaal op twee dagen achter elkaar lopen? Even loslopen kan best lekker en goed zijn, maar dit is voor jou gok ik ook een van de langste trainingen tot nu toe? In dat geval kan het best zijn dat je spieren dat extra dagje rust nodig hebben..quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:55 schreef steffelonio het volgende:
Ja, ik ga morgen ochtend weer een loopje doen. Even rustig aan nu. (Moeilijk om verstandig te zijn, ik heb tijd en het is mooi weer...)Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat gaaf!quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:23 schreef McTwente het volgende:
Voor de afwisseling ga ik vannacht lopen. Bevrijdingsloop, het bevrijdingsvuur ophalen in Wageningen en teruglopen naar Amersfoort. Vertrek is rond 1 uur en de verwachte aankomsttijd rond 4.30 uur.
In overleg met de trainer ga ik niet de hele afstand lopen, er rijdt ook een busje mee.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Gewoon nog een lange duurloopquote:Op woensdag 4 mei 2016 17:36 schreef steffelonio het volgende:
Gisteren 22km gelopen. Nu voelen mijn benen een beetje zwaar, maar niet echt spierpijn of zo.
F means you're fucked![]()
Hipster-alert!quote:Op woensdag 4 mei 2016 13:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dat is op zich nog wel iets wat ik kan proberen, vind dat alleen niet zo mooi
Je weet dat er maar weinig zijn die er zo mooi uit zien als YUR tijdens het lopen?![]()
Ja ongelooflijk hèquote:Op woensdag 4 mei 2016 18:58 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hipster-alert!
Je weet dat er maar weinig zijn die er zo mooi uit zien als YUR tijdens het lopen?Ik zie er op foto's altijd alsof ik net uit een of andere veldslag in de middeleeuwen kom
(bij 5km al) Dus wat dat betreft kan dat horloge inderdaad ook nog wel verkeerd om.
![]()
Zeddiequote:Op woensdag 4 mei 2016 18:58 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hipster-alert!
Je weet dat er maar weinig zijn die er zo mooi uit zien als YUR tijdens het lopen?
/nohomo![]()
#teamMiddeleeuwseVeldslagquote:Op woensdag 4 mei 2016 19:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja ongelooflijk hèIk zie er op foto's altijd alsof ik net uit een of andere veldslag in de middeleeuwen kom
(bij 5km al) Dus wat dat betreft kan dat horloge inderdaad ook nog wel verkeerd om.
Was inderdaad een van de langste trainingen. Vorig jaar paar keer 25km gelopen, maar dat was op een heel ander (lager) tempo.quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf wat je lichaam gewend is.. Hoe reageer je normaal op twee dagen achter elkaar lopen? Even loslopen kan best lekker en goed zijn, maar dit is voor jou gok ik ook een van de langste trainingen tot nu toe? In dat geval kan het best zijn dat je spieren dat extra dagje rust nodig hebben..
En ik loop bijna nooit twee dagen achter elkaar.
Ik laat het voor vandaag voor wat het is, en ik ga morgenochtend nog een rondje lopen.
Voor zaterdag heb ik ook een 25km op de planning staan, dus een dagje rust kan geen kwaad.
@McTwente: die bevrijdingsloopprima weertje ook daarvoor.
![]()
Ben je aan het trainen voor een marathon?quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:14 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Was inderdaad een van de langste trainingen. Vorig jaar paar keer 25km gelopen, maar dat was op een heel ander (lager) tempo.
En ik loop bijna nooit twee dagen achter elkaar.
Ik laat het voor vandaag voor wat het is, en ik ga morgenochtend nog een rondje lopen.
Voor zaterdag heb ik ook een 25km op de planning staan, dus een dagje rust kan geen kwaad.![]()
Mijn AV loopt ook.. die moeten alleen een stukje verder.. Naar Krimpen a/d IJsselquote:Op woensdag 4 mei 2016 18:23 schreef McTwente het volgende:
In overleg met de trainer ga ik niet de hele afstand lopen, er rijdt ook een busje mee.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ja, ze doen vanuit allerlei verenigingen mee. Naar Amersfoort is al zo'n 38 km begreep ik. En een aantal fanatiekelingen gaat dan meteen maar even de marathonafstand lopen. Ik kijk wel hoe het gaat, ik hoop toch wel minstens de helft te lopen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:33 schreef E.T. het volgende:
[..]
Mijn AV loopt ook.. die moeten alleen een stukje verder.. Naar Krimpen a/d IJssel
Forum Opties Forumhop: Hop naar: