abonnement Unibet Coolblue
pi_161779181
De haven zelf gaat er vanuit dat binnen 20/30 jaar de haven bij wijze van spreken bestuurd kan worden vanuit een kantoorpand aan weena, dat soort functies worden niet opgevuld door "dokwerkers"

Mava2 laat al heel duidelijk zien dat de havenarbeider steeds overbodiger wordt, containers worden tegenwoordig versleept door avg's, de kranen hebben feature waardoor ze geheel zelfstandig containers kunnen hijsen(ja het klopt dat door allerlei problemen deze functie nog niet bruikbaar is), een hele terminal kan tegenwoordig in de gaten gehouden worden veilig droog op een beeldscherm in een kantoor, dat zijn echt geen dokwerkers.

Daarnaast is het een feit dat de economie van rotterdam steeds meer verschuift van de haven naar de kantorenmarkt en dan vooral de multinationals, die willen hoogopgeleide mensen hebben, die mensen willen graag in de buurt wonen, daarvoor moet de woningmarkt en de hele stad zich aanpassen.

Het is van zotte dat kantoormensen met een salaris van 80.000+ werkzaam in rotterdam liever in den haag en amsterdam gaan wonen, en dus de reistijd en files voor lief nemen, dan in rotterdam.


Edit ben je er van op de hoogte dat er onder de dokwerkers nog een hele grote groep zit? Kansloos, kansarm.

[ Bericht 5% gewijzigd door Merode32 op 28-04-2016 17:23:34 ]
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161779255
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:13 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Even een vraagje ik was dus bij een ander filiaal van mijn werk in Noord Nederland, en toen ik zei dat ik van de vestiging in Rotterdam kwam, ging het onderwerp in de pauze dus over Rotterdam

En toen zeiden ze allemaal negatieve dingen, en ook discriminerende dingen en dit terwijl ik ook een kleurtje heb (ben indo).
Van je ziet alle kleuren, van geel tot zwart, maar ze kunnen allemaal geen Nederlands en een Nederlander is daar zeldzaam e.d

Ik voelde mij toen onbewust aangevallen, en door de irritatie ging ik er ook tegenin, en zei dat wij ons gewoon allemaal Rotterdammer voelen, en dat je ook onder culturen onderling een net zo gezellige band kan krijgen als tussen alleen autochtonen

En toen zei zo'n jongen ''heb je de deuren dan ook gewoon los staan tijdens het rijden''.

(het is de deuren open, maar schijnbaar zeggen ze in het noorden ''los'' ipv open) :')
Dus ik zeg ik heb nooit de deuren opslot, en toen zeiden 2 medewerkers die er ooit waren geweest dat ze altijd de deuren op slot hebben..

Maar nu vraag ik mij af, doen meer mensen dit? En zo ja welke wijk is dat dan, waar je alleen met gesloten deuren doorheen kan?
En ik woon liever in Rotterdam dan tussen dat soort mensen eigenlijk, ik kan niet zo goed tegen dit soort stomme praatjes
Ik zou ook niet graag rijden in de buurt van slinge en zamlplaat zonder gesloten deuren.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 28 april 2016 @ 17:20:43 #53
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161779263
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:13 schreef Zalmplaat010 het volgende:
En toen zeiden ze allemaal negatieve dingen, en ook discriminerende dingen en dit terwijl ik ook een kleurtje heb (ben indo).
Van je ziet alle kleuren, van geel tot zwart, maar ze kunnen allemaal geen Nederlands en een Nederlander is daar zeldzaam e.d

Ik voelde mij toen onbewust aangevallen, en door de irritatie ging ik er ook tegenin, en zei dat wij ons gewoon allemaal Rotterdammer voelen, en dat je ook onder culturen onderling een net zo gezellige band kan krijgen als tussen alleen autochtonen
Onbekend maakt onbemind :) Je hebt wel gelijk. Juist de mengelmoes van culturen maakt het hier leuk.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:13 schreef Zalmplaat010 het volgende:En toen zei zo'n jongen ''heb je de deuren dan ook gewoon los staan tijdens het rijden''.

(het is de deuren open, maar schijnbaar zeggen ze in het noorden ''los'' ipv open) :')
Met name in het Oo(ooo)sten is de deur inderdaad altijd los.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:13 schreef Zalmplaat010 het volgende:Dus ik zeg ik heb nooit de deuren opslot, en toen zeiden 2 medewerkers die er ooit waren geweest dat ze altijd de deuren op slot hebben..

Maar nu vraag ik mij af, doen meer mensen dit? En zo ja welke wijk is dat dan, waar je alleen met gesloten deuren doorheen kan?
Ik heb de deuren eigenlijk nooit op slot, maar druk m'n vriendin wel op het hart om ze op slot te doen. Beetje hypocriet misschien, maar ben zuinig op d'r :P

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:13 schreef Zalmplaat010 het volgende:En ik woon liever in Rotterdam dan tussen dat soort mensen eigenlijk, ik kan niet zo goed tegen dit soort stomme praatjes
Hier zijn ook vast wel wat vooroordelen over die "provincialen" ;)

Ook in het Oosten/Noorden is het best gezellig. Alleen anders.
pi_161779267
Lichtelijk paranoïde dit zeg.
FR1908
pi_161779379
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:20 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ik zou ook niet graag rijden in de buurt van slinge en zamlplaat zonder gesloten deuren.
Zalmplaat is wel veilig, soms schoppen ze een metropoortje open ,of overlast door alcohol/drugs gebruik, maar dat heb je overal, daar hoeven de deuren niet voor op slot haha :P
pi_161779435
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:26 schreef Zalmplaat010 het volgende:

[..]

Zalmplaat is wel veilig, soms schoppen ze een metropoortje open ,of overlast door alcohol/drugs gebruik, maar dat heb je overal, daar hoeven de deuren niet voor op slot haha :P
Zover ik weet zijn er in zalmplaat een heleboel mensen geparkeerd die andere ideeen hebben als wij en zich niet kunnen gedragen in onze samenleving.

Om het even heel netjes te zeggen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 28 april 2016 @ 17:30:21 #57
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161779456
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:16 schreef Merode32 het volgende:
De haven zelf gaat er vanuit dat binnen 20/30 jaar de haven bij wijze van spreken bestuurd kan worden vanuit een kantoorpand aan weena, dat soort functies worden niet opgevuld door "dokwerkers"
Klopt, al denk ik dat 20 jaar daarvoor wel aan de krappe kant is (zit in de automatisering, zeker in die sector gaat het traag).
Daarmee snijd je overigens een maatschappelijk probleem aan dat in de hele samenleving optreedt, niet alleen in Rotterdam. Ik maak me daarover wel zorgen m.b.t. mijn kinderen, ze zullen eigenlijk wel zo ongeveer naar de universiteit MOETEN om zich staande te kunnen houden in de maatschappij over 30-40 jaar. De hele MBO-laag wordt er meer en meer uit gesneden, en verbaas je niet als dat met HBO straks voor een groot deel ook het geval is (programmeren doen we nu nog met de hand, denk dat dát binnen 20 jaar wel voor een groot deel afgelopen is. Hetzelfde geldt voor marketing, logistieke functies en nog veel meer). Spannende ontwikkeling :)

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:16 schreef Merode32 het volgende:Het is van zotte dat kantoormensen met een salaris van 80.000+ werkzaam in rotterdam liever in den haag en amsterdam gaan wonen, en dus de reistijd en files voor lief nemen, dan in rotterdam.
Tsja... je vraagt je af waarom die mensen dan niet in Amsterdam werken. Heeft Rotterdam toch íets voor elkaar.

Zonder gekheid: Ik ervaar het niet zo. Deels onderbuikgevoel natuurlijk, maar zelfs hier in mijn wijk, wat niet de mooiste wijk van Rotterdam is, stikt het zoals ik al zei van de typische lease-auto's. Misschien een onlogische vergelijking, maar het is voor mij als autoliefhebber de makkelijkste manier om mensen in de portemonnee te kijken.
Er rijden een paar Tesla's, een aantal Volvo's V60 Hybrid, een paar Outlanders, Passat GTE/Audi A3 E-Tron, Mercedes C350e... allemaal auto's die passen bij de doelgroep die je noemt.

Och, misschien is het eens tijd als we die mensen opzoeken met een mooie enquete. Gewoon eens vragen wat er aan Rotterdam moet veranderen om ze er wél te laten wonen.

Overigens ben ik benieuwd: Woon je hier zelf?
  donderdag 28 april 2016 @ 17:31:32 #58
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_161779486
Ik kom oorspronkelijk uit Friesland, maar ik voel me eigenlijk bijna nooit onveilig in Rotterdam. Ik stoor me wel regelmatig aan asociaal gedrag. Dat zie je hier toch echt meer dan in 'de provincie'. Desondanks hoef ik echt niet terug voorlopig.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 28 april 2016 @ 17:31:43 #59
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161779490
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:29 schreef Merode32 het volgende:
Zover ik weet zijn er in zalmplaat een heleboel mensen geparkeerd die andere ideeen hebben als wij en zich niet kunnen gedragen in onze samenleving.

Om het even heel netjes te zeggen.
een hek eromheen zou ik zeggen ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:31 schreef Isegrim het volgende:
Ik kom oorspronkelijk uit Friesland, maar ik voel me eigenlijk bijna nooit onveilig in Rotterdam. Ik stoor me wel regelmatig aan asociaal gedrag. Dat zie je hier toch echt meer dan in 'de provincie'. Desondanks hoef ik echt niet terug voorlopig.
Dat asociaal gedrag, dat klopt. Mensen zijn hier veel harder, hebben duidelijk minder voor elkaar over. Ik doe het zelf overigens ook tot op zekere hoogte. Reed gisteren nog iemand voorbij die op een onhandige plek stond met autopech. In de tijd dat ik nog in het land van de zachte G woonde was ik - zeker met de hoeveelheid gereedschap die ik gisteren bij me had - even gestopt.
  Admin donderdag 28 april 2016 @ 17:32:00 #60
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_161779502
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:13 schreef Zalmplaat010 het volgende:

Maar nu vraag ik mij af, doen meer mensen dit? En zo ja welke wijk is dat dan, waar je alleen met gesloten deuren doorheen kan?
Op slot tijdens het rijden, uit angst voor een carjacking, of zoiets? Dat heb ik nog nooit gedaan en het zou ook niet zo snel in me op zijn gekomen.

Ik kan me wel voorstellen dat je het doet als je je onveilig voelt, en dus is het afhankelijk van je eigen beeld bij de wijk waardoor je rijdt. En dat is weer afhankelijk van de factoren die jou dat beeld hebben gegeven.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 28 april 2016 @ 17:34:40 #61
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_161779555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:16 schreef Merode32 het volgende:

Het is van zotte dat kantoormensen met een salaris van 80.000+ werkzaam in rotterdam liever in den haag en amsterdam gaan wonen, en dus de reistijd en files voor lief nemen, dan in rotterdam.
Toevallig heb ik een buurman die precies het tegenovergestelde doet: werkt aan de Zuidas, maar woont in hartje Rotterdam. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_161779564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:31 schreef Isegrim het volgende:
Ik kom oorspronkelijk uit Friesland, maar ik voel me eigenlijk bijna nooit onveilig in Rotterdam. Ik stoor me wel regelmatig aan asociaal gedrag. Dat zie je hier toch echt meer dan in 'de provincie'. Desondanks hoef ik echt niet terug voorlopig.
Valt mij eigenlijk altijd op zodra ik Brabant inrijd, dat daar echt asociale debielen op de wegen rijden :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_161779591
quote:
woon je hier zelf?
Het overgrote deel van de week wel ja, ik heb een appartement in de Montevideo(geen miljoenenpand!!) puur omdat veel opdrachtgevers in rotterdam zitten, daarnaast heb ik een weekend huis in het heuvelland.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161779650
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:34 schreef Breuls het volgende:

[..]

Toevallig heb ik een buurman die precies het tegenovergestelde doet: werkt aan de Zuidas, maar woont in hartje Rotterdam. :P
Ook zot.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161779726
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 15:46 schreef Isegrim het volgende:
'Betere mensen'. Fuck dat. Rotterdam hoeft geen Amsterdam te worden, met arrogante lui die denken dat de wereld ophoudt buiten hun veredelde dorp. :6
Je haalt me de woorden uit de mond.
Van mij hoeven we niet groter, beter etc. Laten we lekker onszelf blijven en blijven doen wat ons Rotterdam zo fijn maakt.
pi_161779799
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:42 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit de mond.
Van mij hoeven we niet groter, beter etc. Laten we lekker onszelf blijven en blijven doen wat ons Rotterdam zo fijn maakt.
Daar denkt de gemeente anders over, die zijn op weg naar de 800.000
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 28 april 2016 @ 17:48:34 #67
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161779850
Hoe meer zielen, hoe beter ;) Maar laat het maar wel een nauwkeurige afspiegeling zijn van de samenleving ipv focus op hoogopgeleid of kapitaalkrachtig of autochtoon of whatever..
pi_161779974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:13 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Even een vraagje ik was dus bij een ander filiaal van mijn werk in Noord Nederland, en toen ik zei dat ik van de vestiging in Rotterdam kwam, ging het onderwerp in de pauze dus over Rotterdam

En toen zeiden ze allemaal negatieve dingen, en ook discriminerende dingen en dit terwijl ik ook een kleurtje heb (ben indo).
Van je ziet alle kleuren, van geel tot zwart, maar ze kunnen allemaal geen Nederlands en een Nederlander is daar zeldzaam e.d

Ik voelde mij toen onbewust aangevallen, en door de irritatie ging ik er ook tegenin, en zei dat wij ons gewoon allemaal Rotterdammer voelen, en dat je ook onder culturen onderling een net zo gezellige band kan krijgen als tussen alleen autochtonen

En toen zei zo'n jongen ''heb je de deuren dan ook gewoon los staan tijdens het rijden''.

(het is de deuren open, maar schijnbaar zeggen ze in het noorden ''los'' ipv open) :')
Dus ik zeg ik heb nooit de deuren opslot, en toen zeiden 2 medewerkers die er ooit waren geweest dat ze altijd de deuren op slot hebben..

Maar nu vraag ik mij af, doen meer mensen dit? En zo ja welke wijk is dat dan, waar je alleen met gesloten deuren doorheen kan?
En ik woon liever in Rotterdam dan tussen dat soort mensen eigenlijk, ik kan niet zo goed tegen dit soort stomme praatjes
Ik heb ook de deuren dicht, ik ben opgegroeid in Gouda en in de tijd dat ik mijn rijbewijs haalde werden nogal eens bij een tunneltje waar ik vaak langs moest, auto's tegengehouden door groepjes Marokkaanse jongens, waarbij ze de deur opentrokken en dan de tas jatten. Geen carjacking.
Dat automatisme om het dicht te doen zit er nog steeds in.

Maar over die vooroordelen: mijn zus is in Groningen in een dorpje gaan wonen en haar kids daar zijn daar opgegroeid. Een paar jaar terug kwam mijn nichtje van 13 een paar dagen logeren. We gingen Roti halen bij Rotiland. Zaten we weer in de auto zegt ze: er zijn hier alléén maar buitenlanders. Ik: huh waar dan, ik zie alleen maar "modern geklede" mensen (geen mannen in lange gewaden enzo) :) Maar ze bedoelde gekleurde mensen.
Nemen we een andere dag 's avonds laat een taxi, stappen we bij mij thuis uit, zegt ze zo ik ben echt blij dat we thuis zijn, ik vroeg waarom ze bang was, zegt ze alle taxichauffeurs hebben pistolen.... :o
Tja, dat heb je blijkbaar als je in een gehucht opgroeit (zo hier het vooroordeel over provincialen ;))
pi_161779998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:48 schreef dcadapter het volgende:
Hoe meer zielen, hoe beter ;) Maar laat het maar wel een nauwkeurige afspiegeling zijn van de samenleving ipv focus op hoogopgeleid of kapitaalkrachtig of autochtoon of whatever..
Ik blijf erbij dat als je niet ingrijpt, de stad uiteindelijk niet meer het juiste personeel kan leveren voor de kantoorfuncties, grote bedrijven trekken weg naar plaatsen waar wel genoeg hoogopgeleid personeel is en veel "dokwerkers" zullen werkeloos thuis komen te zitten.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 28 april 2016 @ 17:58:35 #70
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161780051
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:56 schreef Merode32 het volgende:
Ik blijf erbij dat als je niet ingrijpt, de stad uiteindelijk niet meer het juiste personeel kan leveren voor de kantoorfuncties, grote bedrijven trekken weg naar plaatsen waar wel genoeg hoogopgeleid personeel is en veel "dokwerkers" zullen werkeloos thuis komen te zitten.
Daarmee stel je eigenlijk dat hoogopgeleiden zich alleen maar willen vestigen in een plaats met weinig ruimte, enkel andere hoogopgeleiden en hoge gebouwen. Mijn gezin is op z'n minst de uitzondering op jouw regel.

In een stad als Moskou zie je dat eigenlijk juist mis gaan. Alle focus op het centrum met als gevolg dat het nu compleet aan het dichtslibben is. Die hoogopleiden die je noemt (en die zitten daar véél) zitten nu allemaal minstens een uur per dag in de metro, voor zover ze niet met duizenden anderen op een perron staan te wachten tot er een keer iets voorbij komt dat niet propvol zit. Er zijn wegen met 8 of 9 stroken breedte en die zitten ook gewoon vól in de spits. Ritje naar Sheremetyevo Airport rond 16u kost je drie uur .
Hetzelfde geldt voor steden in China en Japan. Focus op "subcentra" en zorgen voor snel en betrouwbaar OV tussen die subcentra is mijns inziens the way to go.
pi_161780126
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:45 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Daar denkt de gemeente anders over, die zijn op weg naar de 800.000
Ik had het niet perse over het aantal inwoners, maar over het groter qua huizen, torens, en al die pretentieuze keuzes die ze willen gaan uitvoeren om van alles naar de stad te trekken waarbij anderen die hier al generaties wonen worden verdrongen.
Zie wat Isegrim een tijdje terug schreef over ik dacht Katendrecht en de plannen.
Of wat er nu gaat spelen in Zuid met de sloop van de sociale huurhuizen. Prima om het te slopen, maar dan wel bouwen voor dezelfde doelgroep als die nu daar woont, niet voor prijzen die 2-3x zo hoog liggen omdat we de stad willen upgraden qua bevolking. Laat die mensen daar gewoon blijven wonen.
pi_161780231
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:58 schreef dcadapter het volgende:

[..]

Daarmee stel je eigenlijk dat hoogopgeleiden zich alleen maar willen vestigen in een plaats met weinig ruimte, enkel andere hoogopgeleiden en hoge gebouwen. Mijn gezin is op z'n minst de uitzondering op jouw regel.

In een stad als Moskou zie je dat eigenlijk juist mis gaan. Alle focus op het centrum met als gevolg dat het nu compleet aan het dichtslibben is. Hetzelfde geldt voor steden in China en Japan. Focus op "subcentra" en zorgen voor snel en betrouwbaar OV tussen die subcentra is mijns inziens the way to go.
Nee ik zeg dat bedrijven graag zich vestigen in een stad waar veel personeel te vinden is wat voldoet aan hun kwalificaties.

En veel hoger opgeleide willen graag in de wat duurdere buurten wonen, beetje groter, beetje luxer, beetje chiquer een logisch gevolg van het feit dat ze meer verdienen.

Als hoger opgeleide massaal vertrekken richting adam of den haag omdat ze daar wel het juiste huis in de juiste soort buurt vinden, dan zullen bedrijven uiteindelijk meeverhuizen, dat is een slechte zaak.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161780292
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:01 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik had het niet perse over het aantal inwoners, maar over het groter qua huizen, torens, en al die pretentieuze keuzes die ze willen gaan uitvoeren om van alles naar de stad te trekken waarbij anderen die hier al generaties wonen worden verdrongen.
Zie wat Isegrim een tijdje terug schreef over ik dacht Katendrecht en de plannen.
Of wat er nu gaat spelen in Zuid met de sloop van de sociale huurhuizen. Prima om het te slopen, maar dan wel bouwen voor dezelfde doelgroep als die nu daar woont, niet voor prijzen die 2-3x zo hoog liggen omdat we de stad willen upgraden qua bevolking. Laat die mensen daar gewoon blijven wonen.
http://zembla.vara.nl/seizoenen/2007/afleveringen/13-05-2007 Deze uitzending maakt perfect duidelijk waarom je niet kunt slopen en herbouwen voor dezelfde doelgroep.

Deze uitzending laat perfect zien hoe je een buurt upgrade en tegelijk andere mensen aantrekt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  donderdag 28 april 2016 @ 18:10:02 #74
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_161780309
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:06 schreef Merode32 het volgende:

[..]
En veel hoger opgeleide willen graag in de wat duurdere buurten wonen, beetje groter, beetje luxer, beetje chiquer een logisch gevolg van het feit dat ze meer verdienen.

Als hoger opgeleide massaal vertrekken richting adam of den haag omdat ze daar wel het juiste huis in de juiste soort buurt vinden, dan zullen bedrijven uiteindelijk meeverhuizen, dat is een slechte zaak.
Prima. We hebben het buurtje waar jij woont (vond het trouwens wat winderig, maar eigenlijk best leuk! Mag wat meer aandacht krijgen), Hillegersberg, Kralingen, Noord is aan het opknappen dus daar zal ook wel wat gaan komen.. ik denk dat je niet moet gokken op de groep die ruim in de zeven cijfers koopt, die zijn dusdanig schaars dat je er niet op kan bouwen.

Volgens mij voorzien we in de groep voor 500.000-1.000.000 eigenlijk best prima. Daarnaast, als je voor dat geld in Amsterdam gaat shoppen woon je niet beter, alleen duurder.
pi_161780459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 18:10 schreef dcadapter het volgende:

[..]

Prima. We hebben het buurtje waar jij woont (vond het trouwens wat winderig, maar eigenlijk best leuk! Mag wat meer aandacht krijgen), Hillegersberg, Kralingen, Noord is aan het opknappen dus daar zal ook wel wat gaan komen.. ik denk dat je niet moet gokken op de groep die ruim in de zeven cijfers koopt, die zijn dusdanig schaars dat je er niet op kan bouwen.

Volgens mij voorzien we in de groep voor 500.000-1.000.000 eigenlijk best prima. Daarnaast, als je voor dat geld in Amsterdam gaat shoppen woon je niet beter, alleen duurder.
Naast de echte rijke hoogopgeleide(zeg niveau hillegersber, kralingen) heb je natuurlijk ook een zeer grote groep jonge hoogopgeleide, tweeverdieners die graag in de drukke stad wonen, waar ik woon is geen optie(totaal geen voorzieningen), noord ken ik totaal niet, blijft over de stadsdriehoek maar daar is vrij weinig te krijgen voor een goede kwaliteit/prijs/ruimte verhouding.

Ik ben het zeker met je eens dat we het hebben over de categorie 500.000-1000.000, zeker niet hoger in de montevideo en de rotterdam staan nog 6 appartementen te koop boven het miljoen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')