quote:Vechtpartij in Turks parlement na opmerking over Koerden
In het Turkse parlement is een vechtpartij uitgebroken. Toen een parlementslid zei dat er in Zuidoost-Turkije burgers worden vermoord, werd hij belaagd door leden van regeringspartij AKP.
De vechtpartij werd gefilmd. Wat er precies is gebeurd is moeilijk te zien, maar Turkse media melden dat een pro-Koerdische parlementslid in een toespraak melding maakte van ‘burgers die door regeringstroepen worden gedood’. En dat schoot duidelijk in het verkeerde keelgat bij enkele partijleden van de regeringspartij.
Het aangevallen Kamerlid is van de pro-Koerdische partij HDP.
Opmerkingen over de situatie in het overwegend Koerdische zuidoosten van het land liggen gevoelig, sinds de strijd tussen de Koerdische PKK en de regering daar weer is opgelaaid.
Toerisme naar Turkije keldert.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:33 schreef Rekkie het volgende:
Vakanties naar Turkenland weer goeiekopert
quote:Opvallend: zowat het enige land in Europa dat een stijging kende, was België. Dat zag het aantal toeristen dat naar Turkije trekt met 15 procent stijgen in maart, tot 21.000. Wellicht heeft dat te maken met de paasvakantie, die dit jaar vroeger begon dan vorig jaar.
Belgische tokkies.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toerisme naar Turkije keldert.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)urkije-keldert.dhtml
Behalve bij de Belgen: die gaan 15 procent meer..
[..]
http://www.nu.nl/reizen/4(...)je-weer-in-trek.htmlquote:Op donderdag 28 april 2016 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Ja, artikel BE gaat over maart, zie ik.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:55 schreef dimmak het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/reizen/4(...)je-weer-in-trek.html
Geen idee, maar het is gewoon zo dat tokkies vaker naar Turkije gaan, voor lekker goedkope all-in vakanties.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze kijken niet naar het journaal wrs.
Zo goedkoop is dat ook weer niet hoor.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:57 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is gewoon zo dat tokkies vaker naar Turkije gaan, voor lekker goedkope all-in vakanties.
Last minute danquote:Op donderdag 28 april 2016 13:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo goedkoop is dat ook weer niet hoor.
Niet eens in de buurt.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:37 schreef de_boswachter het volgende:
help me even;
Zijn berbers Koerden ?
Mwaoh, met een gezinnetje met 1 kind ben je ook al gauw 4.000 ¤ kwijt all-in. In Spanje kun je nog wel heel goedkoop met zo'n busvakantie mee.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:58 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Last minute dan. Het is in meestal goedkoper dan een leuke vakantie in Zuid-Frankrijk of Italië.
Spanje zit ook vol tokkiesquote:Op donderdag 28 april 2016 14:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwaoh, met een gezinnetje met 1 kind ben je ook al gauw 4.000 ¤ kwijt all-in. In Spanje kun je nog wel heel goedkoop met zo'n busvakantie mee.
Zeker geschreven door een turk of waarom is men tegenwoordig niet meer in staat normaal Nederlands te schrijven?quote:een pro-Koerdische parlementslid
Berbers komen uit Marokko, Koerden uit Turkije, Irak en nog een handjevol andere landen.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:37 schreef de_boswachter het volgende:
help me even;
Zijn berbers Koerden ?
OK, thanks.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:04 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Berbers komen uit Marokko, Koerden uit Turkije, Irak en nog een handjevol andere landen.
Of hij is nu opeens weer Nederlanderquote:Op donderdag 28 april 2016 14:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij is wrs nog met de vorige affaire bezig.
Nee.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:37 schreef de_boswachter het volgende:
help me even;
Zijn berbers Koerden ?
Geen allochtoon iig.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:11 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Of hij is nu opeens weer Nederlander
Het is "van exotische oorsprong".quote:
Nee, Nieuwe-Nederlander.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het is "van exotische oorsprong".
Ja, uit Tahiti.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het is "van exotische oorsprong".
In 5 jaar tijd is de wisselkoers liefst 50% gunstiger geworden voor ons. Denk ik overigens dat dit voordeel teniet is gedaan door de hoge inflatie aldaar. Wat ook in lijn zou zijn met de economische theorie dat reële wisselkoersen op de lange termijn stabiel zijn.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:33 schreef Rekkie het volgende:
Vakanties naar Turkenland weer goeiekopert
Zeg dat laatste nou niet, dan worden de Turken boos. Inflatie was laatste jaar iets van 9%. Dat vinden ze daar heel acceptabel.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
In 5 jaar tijd is de wisselkoers liefst 50% gunstiger geworden voor ons.
Denk ik overigens dat dit voordeel teniet is gedaan door de hoge inflatie aldaar.
quote:De Amerikaanse ambassade in Ankara waarschuwt vandaag opnieuw voor terreuraanslagen op toeristen in Turkije. Het toerisme is de afgelopen maanden sowieso al compleet ingestort: er zijn tussen 40 en 80% minder boekingen voor de resorts voor de komende zomermaanden. En tienduizenden, zelfs honderdduizenden Turken zijn hun werk kwijt daardoor.
Het aantal boekingen voor vakanties naar Turkije ligt gevoelig lager horen we bij reisbureaus. Bij sommige is sprake van een minder dan de helft in vergelijking met vorig jaar. In plaatsen zoals Antalya ligt het aantal reserveringen voor het komende hoogseizoen 40% lager stellen ze daar vast. Andere toeristische trekpleisters en resorts spreken zelfs over 80% minder boekingen.
Belediging van de Turkse staat o.i.d.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:02 schreef Montagui het volgende:
Dit subversieve HDP parlementslid zal wel opgepakt gaan worden wegens opruiing of zo.
Dat zal dan wel een optelsom zijn van autochtone Belgen, Turkse Belgen en Syriëgangers.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Laat het maar lekker uit de hand lopen. Dan ziet Erdogan misschien eens wat voor een kutzooi hij er van gemaakt heeft. En dan kunnen we vervolgens Turkije uit de NAVO flikkeren en kan dat toekomstige lidmaatschap van de EU ook de prullenbak in. Ik zie alleen maar voordelen.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:55 schreef Elzies het volgende:
Feitelijk speelt er al een verkapte burgeroorlog af in dit land. Dat wordt steeds zichtbaarder waarmee het gedrag van deze regering steeds onvoorstelbaarder wordt.
Syriëgangers natuurlijk.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Dat Koerdische burgers doelbewust gedood worden is een keiharde leugenquote:Op donderdag 28 april 2016 13:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De waarheid is hard..
Als het niet zo treurig zou zijn, zou je erom kunnen lachen.
Jij bent niet echt snugger hè?quote:Op donderdag 28 april 2016 13:37 schreef de_boswachter het volgende:
help me even;
Zijn berbers Koerden ?
Gezien bekend is hoe bevooroordeeld jij bent zal niemand jouw lapje tekst lezen denk ik.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat Koerdische burgers doelbewust gedood worden is een keiharde leugen
Zie ook de video hieronder. Koerden in Diyarbakir zijn woedend op een Koerdische HDP politicus. Volgens de Koerden zijn de PKK alles aan het vernielen. Volgens de Koerden schieten de PKK'ers met raketten in Koerdische wijken en worden huizen door de PKK vernield. Een Koerd zegt dat hij daar al 30 jaar woont en dat hij nog nooit gezien heeft dat het Turkse leger zoiets heeft gedaan. De PKK heeft het gedaan volgens hem. Volgens hen zou de PKK moeten oprotten uit hun wijken en in de wijken van de rijke HDP politici moeten vechten. Als Koerdische burgers bewust doelwit zouden zijn, dan zouden er allang al heel veel video beelden moeten zijn. Iedereen heeft een smartphone met camera tegenwoordig. Het zijn vooral PKK strijders die gedood worden. Dat wordt ook duidelijk uit de cijfers.
http://www.milliyet.com.t(...)ki-L3AlvlP4TFCr.html
Well, at least someone drank the Kool-aid.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zie ook de video hieronder. Koerden in Diyarbakir zijn woedend op een Koerdische HDP politicus. Volgens de Koerden zijn de PKK alles aan het vernielen. Volgens de Koerden schieten de PKK'ers met raketten in Koerdische wijken en worden huizen door de PKK vernield. Een Koerd zegt dat hij daar al 30 jaar woont en dat hij nog nooit gezien heeft dat het Turkse leger zoiets heeft gedaan. De PKK heeft het gedaan volgens hem. Volgens hen zou de PKK moeten oprotten uit hun wijken en in de wijken van de rijke HDP politici moeten vechten. Als Koerdische burgers bewust doelwit zouden zijn, dan zouden er allang al heel veel video beelden moeten zijn. Iedereen heeft een smartphone met camera tegenwoordig. Het zijn vooral PKK strijders die gedood worden. Dat wordt ook duidelijk uit de cijfers.
Het is wel de waarheid. Als doelbewust burgers gedood zouden worden, dan zou dit allang al bekend zijn geworden. Iedereen heeft een smartphone. Tot nu heb ik alleen beelden gezien van Turkse soldaten die de strijd aan gaan met PKK'ers. Er zijn wel burgers omgekomen, maar het aantal is veel lager dan het aantal PKK'ers dat is gedood. Veel burgers zijn ook gedood door PKK'ers. Zie de video in de link die ik heb geplaatst. Koerden klagen bij een Koerdische politicus dat de PKK geweld tegen burgers gebruikt en dat ze huizen opblazen en vernielen.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Gezien bekend is hoe bevooroordeeld jij bent zal niemand jouw lapje tekst lezen denk ik.
Het eerste slachtoffer in elke oorlog is 'de Waarheid'. Heb meelij met degene die haar denkt in pacht te hebben.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:31 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het is wel de waarheid. Als doelbewust burgers gedood zouden worden, dan zou dit allang al bekend zijn geworden. Iedereen heeft een smartphone. Tot nu heb ik alleen beelden gezien van Turkse soldaten die de strijd aan gaan met PKK'ers. Er zijn wel burgers omgekomen, maar het aantal is veel lager dan het aantal PKK'ers dat is gedood. Veel burgers zijn ook gedood door PKK'ers. Zie de video in de link die ik heb geplaatst. Koerden klagen bij een Koerdische politicus dat de PKK geweld tegen burgers gebruikt en dat ze huizen opblazen en vernielen.
Bekijk deze video. Een Koerd zegt dat hij al 30 jaar daar leeft en dat hij nog nooit heeft gezien dat het leger Koerden aanvalt. Hij zegt dat de PKK de vernielingen aanricht en de huizen opblaast. Hij zegt dat de PKK moet opflikkeren en moet gaan vechten in de wijken van de rijke Koerdische politici.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het eerste slachtoffer in elke oorlog is 'de Waarheid'. Heb meelij met degene die haar denkt in pacht te hebben.
Benieuwd hoeveel hij betaald heeft gekregen. Of wat voor bedreigingen hieraan voorafgingen.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Bekijk deze video. Een Koerd zegt dat hij al 30 jaar daar leeft en dat hij nog nooit heeft gezien dat het leger Koerden aanvalt. Hij zegt dat de PKK de vernielingen aanricht en de huizen opblaast. Hij zegt dat de PKK moet opflikkeren en moet gaan vechten in de wijken van de rijke Koerdische politici.
Dat zegt toch niks? Wie is die Koerd? Hoe weet je zeker dat hij de waarheid spreekt? Spreekt hij vanuit zijn eigen overtuiging of is die wellicht gekleurd? Is hij misschien betaalt of bedreigt om deze uitspraak te doen? Zolang je die vragen niet kunt beantwoorden is zo'n uitspraak weinig waard.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:36 schreef polderturk het volgende:
[..]
Bekijk deze video. Een Koerd zegt dat hij al 30 jaar daar leeft en dat hij nog nooit heeft gezien dat het leger Koerden aanvalt. Hij zegt dat de PKK de vernielingen aanricht en de huizen opblaast. Hij zegt dat de PKK moet opflikkeren en moet gaan vechten in de wijken van de rijke Koerdische politici.
Er zijn tig van dat soort filmpjes. Denk je dat die mensen daar achterlijk zijn?quote:Op donderdag 28 april 2016 15:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel hij betaald heeft gekregen. Of wat voor bedreigingen hieraan voorafgingen.
Doe niet zo belachelijk. Ze zeggen het in een hele menigte. Niemand die ze ongelijk geeft. Er zijn nog veel meer beelden van Koerden die klagen over de PKK. De HDP politicus kan nauwelijks weerwoord geven en ontkent niet dat de PKK de vernielingen heeft aangericht. Een van de Koerden zegt dat hij ook op HDP gestemd heeft, maar dat niet heeft gedaan zodat hun huizen vernield worden.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel hij betaald heeft gekregen. Of wat voor bedreigingen hieraan voorafgingen.
Was het helaas maar zo eenvoudig. Een onstabiel Turkije verzeild in een burgeroorlog, opgescheept met meer terrorisme en met meer vluchtelingen die allemaal naar Europa willen. Daar komt grote onrust van.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Laat het maar lekker uit de hand lopen. Dan ziet Erdogan misschien eens wat voor een kutzooi hij er van gemaakt heeft. En dan kunnen we vervolgens Turkije uit de NAVO flikkeren en kan dat toekomstige lidmaatschap van de EU ook de prullenbak in. Ik zie alleen maar voordelen.
Sinds wanneer hebben de Koerden tanks en vliegtuigen om hun eigen bevolking te bombarderen?quote:Op donderdag 28 april 2016 15:46 schreef polderturk het volgende:
Als een Koerdische politicus in het parlement zegt dat Koerden doelbewust vermoord worden, dan is dat de waarheid. Als Koerdische mensen op straat tussen menigten roepen dat niet het leger, maar de PKK mensen aan het vermoorden is en hele wijken aan het vernielen zijn, dan zijn ze betaald. Echt, te walgelijk voor woorden. Politici liegen blijkbaar nooit.
Ze hebben o.a. raketwerpers.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben de Koerden tanks en vliegtuigen om hun eigen bevolking te bombarderen?
Dus de meeste Koerden worden gewoon door het Turkse leger gebombardeerd.quote:
Daarmee schieten de Koerden hun eigen huizen mee in puin? Maak de propaganda voortaan iets realistischer.quote:
Jongen wat lul jij uit je nek.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat is je bron? Heb je bewijs?quote:Op donderdag 28 april 2016 16:37 schreef happylife070 het volgende:
[..]
Jongen wat lul jij uit je nek.
Het zijn juist de Turkse eenheden die wijken en steden kapot schieten, mensen in kelders blijven beschieten tot ze bijna bezwijken wegens gebrek aan water en dan levend verbranden.
Precies dezelfde methodes als tijdens de Armeense genocide worden nu ook weer toegepast.
Honderduizende Koerden zijn huizen hierdoor kwijtgeraakt, kapot geschoten of hele wijken in beslag genomen door de Turkse Facistenstaat.
Dode Koerden die achter auto's worden gebonden en door de stad worden gesleept.
Dode Koerdische vrouwen die ontkleed worden en op straat gegooid.
Kinderen en zwangere vrouwen die doodgeschoten worden.
Bah, schaam je voor je land, voor je regering en je landgenoten.
Alles om een stelletje narcistische, dictatoriale machtswellustelingen die het groote Ottomaanse rijk willen doen herleven met Kalief Erdoprutser aan het hoofd.
En dat noemt zich gelovig???![]()
En het standaard antwoord van "wat is je bron?" "heb je bewijs?" laat dat maar zitten.
Wel waarom zou PKK precies Koerden aanvallen i.p.v. Turken? Daar zit geen enkele logica achter. Ik meen me ook te herinneren dat er ook al HDP-parlementsleden in elkaar geslagen zijn en dergelijke. Ik denk dat je je AKP-adoratie eens moet herzien en het ruimere plaatje moet bekijken. Erdogan is geen held. Maar dat valt wellicht weer in dovemansoren.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:41 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat is je bron? Heb je bewijs?
Je komt weer lullen zonder dat je bewijs hebt. Ik heb de videos laten zien waarin Koerden aangeven dat de PKK hun huizen aanvallen. Ik heb beelden waarbij Koerden een HDP partijlid verbaal aanvallen. De HDP partijlid ontkent niet dat de PKK hun huizen aanvallen. Er zijn talloze videos van Koerden die klagen omdat de PKK hun wijken aan het vernielen zijn. Beelden vanuit de vernielde wijken zelf. Zonder bewijs ben jij dus gewoon aan het liegen.
Ik heb beelden dat een Amerikaanse minister van buitenlandse zaken voor de VN verklaart dat er massavernietigingswapens waren in Irak.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:41 schreef polderturk het volgende:
Ik heb de videos laten zien waarin Koerden aangeven dat de PKK hun huizen aanvallen. Ik heb beelden waarbij Koerden een HDP partijlid verbaal aanvallen.
Ik ben geen fan van de AKP en niet van Erdogan. De PKK heeft besloten de strijd in Koerdische steden uit te vechten. Daar vinden de gevechten nu plaats, en de Koerdische bevolking klaagt erover. Ze hadden veel steun van de lokale Koerden verwacht. De bevolking keert zich echter tegen hun. Zie de video hieronder.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:43 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wel waarom zou PKK precies Koerden aanvallen i.p.v. Turken? Daar zit geen enkele logica achter. Ik meen me ook te herinneren dat er ook al HDP-parlementsleden in elkaar geslagen zijn en dergelijke. Ik denk dat je je AKP-adoratie eens moet herzien en het ruimere plaatje moet bekijken. Erdogan is geen held. Maar dat valt wellicht weer in dovemansoren.
Daar geloof ik helemaal niets van. Bewijs dat maar.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:49 schreef polderturk het volgende:
Ik ben geen fan van de AKP en niet van Erdogan.
De PKK-ers worden zeer zeker gebombardeerd. Dat jij daar Koerden van maakt is jouw probleem.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus de meeste Koerden worden gewoon door het Turkse leger gebombardeerd.
De rekening zal wanneer vereffend worden?quote:Op donderdag 28 april 2016 17:04 schreef happylife070 het volgende:
https://www.rt.com/news/341250-turkey-kurds-killings-un/
https://twitter.com/TurkeyUntold/status/725306960472498177
https://twitter.com/TurkeyUntold/status/724958776600727553
https://twitter.com/TurkeyUntold/status/724958776600727553
https://twitter.com/TurkeyUntold/status/724317180729393155
https://twitter.com/TurkeyUntold/status/722757790071197696
https://twitter.com/TurkeyUntold/status/720957773257777154
https://twitter.com/TurkeyUntold/status/717984854936305664
https://twitter.com/TurkeyUntold/status/717677691651170304
De rekening zal vereffend worden:
Dat zijn idd. Koerden. En met het leger in de steden zijn het ook Koperdische burgers.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De PKK-ers worden zeer zeker gebombardeerd. Dat jij daar Koerden van maakt is jouw probleem.
Omdat er een tijd geleden een vredesproces was. Toen stemden ze AKP.quote:Het is niet voor niks dat veel Koerden op de AKP stemmen.
quote:Op donderdag 28 april 2016 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat er een tijd geleden een vredesproces was. Toen stemden ze AKP.
Ik roep dat alle Erdo-lovers leugenaars zijn.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Vandaar dat in peilingen de AKP meer stemmen krijgt en dat de Koerdische HDP flink daalt. Als je wilt meepraten lees je dan op z'n minst in.
Straks ga je nog roepen dat Koerden op de AKP stemmen verraders zijn.
quote:Op donderdag 28 april 2016 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik roep dat alle Erdo-lovers leugenaars zijn.
Jullie bevestigen het eerder, en tja, dan gaat men wat minder blij worden met de turk in het algemeen.quote:
Dat lijkt me een interessante optie.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:54 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Als we de Turken en Marokkanen nu terug sturen kunnen de Syriërs hun plaats innemen
quote:
MHOEHAhahahahhaquote:A key deadline looks increasingly likely to be missed in plans to grant Turkish citizens visa-free travel in the EU as part of a vital migration deal, after fighting in the parliament in Ankara and a stern warning of no special favours from Brussels.
Grappige is dat de hele heibel hier gewoon dunnetjes wordt overgedaan, vind ik. Ondertussen gaat het moorden maar door wrs. Maar tegenwoordig kunnen we onder auspiciën van Timmermans de zaak officieel onder het tapijt vegen. Hoeft er later geen discussie over te bestaan.quote:Op donderdag 28 april 2016 18:12 schreef Manke het volgende:
Deze discussie zou zo over Israël, Gaza, Hamas en Palestijnen kunnen gaan. Je hoeft enkel de namen te vervangen.
Die komt ook nooit bij de EU, het is enkel een worst die ze voorgehouden krijgen.quote:Op donderdag 28 april 2016 19:02 schreef Woestijnvos het volgende:
Die bananenrepubliek moet je nooit bij de EU laten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |