abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161769289
Zit te schijten, dus mooi de tijd om dit even bespreekbaar te maken.

Het slaan van kinderen wordt maatschappelijk niet geaccepteerd, zelfs een corrigerende tik is nog een punt van discussie. Maar waar komt die onzin vandaan dat je een kind niet mag slaan?

Wij zijn mensen, wij zijn gewoon dieren. En in het dierenrijk heerst hiėrarchie. En dat wordt bereikt door middel van geweld. Niet door middel van wat sommige mensen denken: positief gedrag belonen, negatief gedrag negereb.

Voorbeeld;
Als ik door rood rijd, wordt dat genegeerd. Sta ik bij de volgende stoplicht stil, krijg ik 50 euro. Kom ik bij het volgende stoplicht, waar ik ook stop. Krijg ik geen 50euro meer. Rijd ik vervolgens door rood, krijg ik bij de volgende stoplicht weer 50 euro. Hiermee wordt indirect verkeerd gedrag beloond!

Rijd ik door rood en ik krijg een vuistslag tegen mijn knappe koppie met een kreet erbij, volgende keer door rood en hij is twee keer harder! Dan zou het minder snel herhaald worden.

Leg mij eens uit wat hier kindermishandeling aan is? Dit zal niet dagelijks/wekelijks/maandelijks gebeuren en gebeurd pas op het momemnt dat het kind niet wil luisteren als het hem normaal is uitgelegd.

In het dierenrijk spreken ze geen taal, wij vroeger ook niet. Maar lichaamstaal -> geweld, wel!

Maar omdat wij zogenaamd als keurige welbeschaafd werelddeel over willen komen verneuken wij de jeugd, die afentoe paar hardwn tyfus klappen nodig hebben omdat dat ernstige schade zou toe brengen.

Als zo'n kind niet op tijd aangepakt wordt, en hij krijgt door dat zijn ouders toch niet verder gaan dan verbale strafmaatregelen krijgt hij op een gegeven moment de overhand en staat hij boven in de hiėrarchie. Om die plaats vast te houden gaat ie geweld gebruiken op het moment dat zijn ouders hem corrigeren/dwars gaan zitten. Dit doet ie door middel van geweld. Hoe vaak hoor je wel niet dat ouders bang zijn van hun eigen kind en ook zelfs geslagen worden :')

Goed hoor, dat je geen gewels gebruikt als ouder omdat dat niet hoort, als je geweld gebruikt heb je al gefaald en dat soort uitspraken klinken als je geweld gebruikt als pijn in de oren, want je hebt gefaald, je kan het verbaal niet aan.

Neen! Dat is niet zo! Geweld is een machtspositie maar hier proberen ze het af te pakken onder de noemer wij zijn beschaafd en behandelen kinderen met juwelen handschoenen.

Als kinderen ruzie hebben volgt er een gevecht.

Als wolven ruzie hebben volgt er een gevecht.

Als omega iets doet wat alpha niet bevalt volgt er eeb gevecht.

Wij moeten niet vergeten dat wij ook een natuurproduct zijn, en natuur is wilskracht en dat verliest het altijd van secundaire zalen zoals regels en wetten.

Waarom wij geen geweld gebruiken is omdat het op ons ingepraat dat geweld slecht is. En als we het gebruiken hebben we daarna een slecht gevoel. Dat komt door ons geweten. Dat zo is gecreeerd door de regels en wetten.

Jullie zijn een slap volk en ik walg van jullie walg van jullie
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  donderdag 28 april 2016 @ 09:07:26 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161769335
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:03 schreef spierbal het volgende:
Als zo'n kind niet op tijd aangepakt wordt, en hij krijgt door dat zijn ouders toch niet verder gaan dan verbale strafmaatregelen krijgt hij op een gegeven moment de overhand en staat hij boven in de hiėrarchie.
Schreeuwkinderen in de supermarkt bijvoorbeeld :r
pi_161769340
quote:
Zit te schijten, dus mooi de tijd om dit even bespreekbaar te maken.

Het slaan van kinderen wordt maatschappelijk niet geaccepteerd, zelfs een corrigerende tik is nog een punt van discussie. Maar waar komt die onzin vandaan dat je een kind niet mag slaan?

Wij zijn mensen, wij zijn gewoon dieren.
Nee.
Wij zijn mensen. Wij staan boven de dieren.
pi_161769350
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:07 schreef zovty het volgende:

[..]

Nee.
:')
pi_161769363
pi_161769398
quote:
juwelen handschoenen.
juwelen :')

Wel lekker om mee te slaan
  donderdag 28 april 2016 @ 09:14:06 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161769412
Als je deze logica volgt, de vergelijking met het dierenrijk, zouden we niet alleen kinderen moeten slaan als ze iets doen wat ons niet bevalt. Als een bejaarde een wat te hoog AOW'tje heeft, mag piet de stratenmaker die bejaarde ook gewoon de tering inslaan en zijn geld afpakken.

Dat is in het dierenrijk immers ook heel normaal.
Laffe huichelaar
pi_161769444
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:14 schreef timmmmm het volgende:
Als je deze logica volgt, de vergelijking met het dierenrijk, zouden we niet alleen kinderen moeten slaan als ze iets doen wat ons niet bevalt. Als een bejaarde een wat te hoog AOW'tje heeft, mag piet de stratenmaker die bejaarde ook gewoon de tering inslaan en zijn geld afpakken.

Dat is in het dierenrijk immers ook heel normaal.
ja maar in het dierenrijk bestaat er geen aow. Dus hier klopt je vergelijking al niet. In het dierenrijk bestaan wel nakomelingen.

Daarbij, kijk tuurlijk eerst verbaal aanpakken. Maar als dat niet werkt is het echt geen schande om eens geweld te moeten gebruiken. En dan bedoel ik niet je kind buiten westen te slaan.

En ik bedoel dus ook als uiterste geval. Kijk als jij een dronkenlap bent die zijn falen op zijn kind afreageerd, dat is natuurljjk van der zotte.

Ik heb het natuurlijk over opvoedkundige zakeb.
pi_161769467
quote:

[..]

Nee.
Nou, nee dus!
With a Song in my heart and a smile on my face...
  donderdag 28 april 2016 @ 09:20:55 #10
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161769470
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:17 schreef spierbal het volgende:
afreageerd
natuurljjk
van der zotte.
zakeb.
Heb je gezopen?
pi_161769475
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:20 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Nou, nee dus!
Wel hoor.
pi_161769492
Een kind zou moeten luisteren zonder het te slaan. Als jij het al moet slaan is het slecht opgevoed.
  donderdag 28 april 2016 @ 09:23:17 #13
27699 Ravage
thinking about you
pi_161769499
Je kunt gedrag inderdaad aan- en afleren door tikken uit te delen.. maar wat gebeurt er dan als je er niet bent? Het lijkt mij dat het ervoor zorgt dat een kind dingen stiekem gaat doen.
i'm not living, i'm just killing time
pi_161769508
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:20 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Heb je gezopen?
bedankt voor het twee keer lezen van mijn topic.

Deze lap tekst heb ik mobiel gemaakt. Door mijn kleine smartphone, of dikke vingers. Het is maar wat je wil horen, is er afentoe en misslag geweest van mijn duim.

Hopelijk heeft het u niet gestoord of gehinderd in wat de context zou moeten zijn.
pi_161769514
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:21 schreef zovty het volgende:

[..]

Wel hoor.
Echt niet!
pi_161769531
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:24 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Echt niet!
Ik heb het net nog nagevraagd bij de hoogste autoriteit op dit gebied, ze liep toevallig net voorbij, en ze is het met me eens.
pi_161769557
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:23 schreef Ravage het volgende:
Je kunt gedrag inderdaad aan- en afleren door tikken uit te delen.. maar wat gebeurt er dan als je er niet bent? Het lijkt mij dat het ervoor zorgt dat een kind dingen stiekem gaat doen.
als hij/zij iets zou willen doen, wat per definitie niet mag zal het altijd al stiekem gaan gebeuren.

Je kan hem ook leren als iets niet mag er ook nog naar gevraagd kan worden.

Daarbij als de consequenties niet fijn zijn. Dat hoeft nieg perse geweld te zijn he, laat dat voorop staan (ik bedoel het ook als uiterste) dan bedenkt het kind wel om het stiekem te doen.
pi_161769565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:22 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Een kind zou moeten luisteren zonder het te slaan. Als jij het al moet slaan is het slecht opgevoed.
Dit⤴, belonen bij goed gedrag, corrigeren bij minder goed gedrag, maar slaan hoeft in zekere zin nooit!

Die pa van mij dacht ook ooit eens dat ie me ongestraft een dreun kon geven, tot ie een ontiegelijk ram voor kop terug kreeg, ik was pas acht jaar, poten thuis ouwe gek.
pi_161769569
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:22 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
beargumenteer.
pi_161769571
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:26 schreef zovty het volgende:

[..]

Ik heb het net nog nagevraagd bij de hoogste autoriteit op dit gebied, ze liep toevallig net voorbij, en ze is het met me eens.
Nietes!
pi_161769572
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:29 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Dit, belonen bij goed gedrag, corrigeren bij minder goed gedrag, maar slaan hoeft in zekere zin nooit!

Die pa van mij dacht ook ooit eens dat ie me ongestraft een dreun kon geven, tot ie een ontiegelijk ram voor kop terug kreeg, ik was pas acht jaar, poten thuis ouwe gek.
mooi voorbeeldje van hiėrarchie.
pi_161769576
quote:
2s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:30 schreef Mr.Galaxy. het volgende:

[..]

Nietes!
Wil je nou zeggen dat ze liegt? :').
Grote woorden voor zo'n klein mannetje.
pi_161769611
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:30 schreef zovty het volgende:

[..]

Wil je nou zeggen dat ze liegt? :').
Grote woorden voor zo'n klein mannetje.
Wou jij beweren dat ik lieg? :')

Ik heb gewoon gelijk. :6
pi_161769618
quote:

[..]

Nee.
Ts is een aap.
pi_161769628
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:36 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ts is een aap.
Eensch... ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')