Er is niets in de wet dat het bouwen van kerken verbiedt.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:00 schreef Copa het volgende:
[..]
Je punt is...? We hebben inderdaad een vrijheid van godsdienst, met of zonder een wet. Tevens, ik weet niet of bijvoorbeeld kerken wel gebouwd mogen worden zonder vrijheid van godsdienst, aangezien dat toch een behoorlijk groot deel van religie is.
De wet is uit de tijd. Wel even goed lezen.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:01 schreef Copa het volgende:
[..]
Waarom is religie uit de tijd? Vergeet niet dat er meer religieuzen dan atheïsten op de wereld zijn, dus blijkbaar is het nog altijd een belangrijk onderdeel van het leven van veel mensen.
Dus eigenlijk is de vrijheid van godsdienst hier totaal irrelevant, dat was mijn punt.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:00 schreef Copa het volgende:
[..]
Je punt is...? We hebben inderdaad een vrijheid van godsdienst, met of zonder een wet.
Ja, dat mag. Als je het wel zelf betaalt natuurlijk.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:00 schreef Copa het volgende:
[..]
Tevens, ik weet niet of bijvoorbeeld kerken wel gebouwd mogen worden zonder vrijheid van godsdienst, aangezien dat toch een behoorlijk groot deel van religie is.
Ja, echt wel. Ik noem maar even een niet-medisch geïndiceerde besnijdenis.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
De vrijheid van godsdienst is een wassen neus: daar worden geen vrijheden mee verschaft die niet anderszins al bestonden.
Wetgeving die geen enkele aanwijsbare functie heeft kun je beter afschaffen. Daarom.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:01 schreef Copa het volgende:
[..]
Waarom is religie uit de tijd? Vergeet niet dat er meer religieuzen dan atheïsten op de wereld zijn, dus blijkbaar is het nog altijd een belangrijk onderdeel van het leven van veel mensen.
Zou dat zonder de vrijheid van godsdienst niet mogen dan?quote:Op woensdag 27 april 2016 17:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, echt wel. Ik noem maar even een niet-medisch geïndiceerde besnijdenis.
Nee, dan heet het genitale mutilatie.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zou dat zonder de vrijheid van godsdienst niet mogen dan?
Een dag duurt 24 uur. Hoeveel uur wordt er les gegeven op een universiteit op een dag? 3-4 uur? Is de mogelijkheid om in 20 uur eigen tijd te bidden te weinig? Zullen we dan ook gelijk maar in treinen, supermarkten, metro's, vliegtuigen, trams, gemeentehuizen gebedsruimtes inrichten voor het publiek? Want stel je voor, je zou zo maar eens in een situatie terechtkomen waar je 2 uur lang je woestijngod niet kan aanbidden.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:56 schreef Copa het volgende:
[..]
Anders flikker jij maar even op. We kennen in Nederland gelukkig een vrijheid van godsdienst en ook bidden is daar een onderdeel van.
Als dat vrijwillig en op verzoek gebeurt, dan is dat toch niet wezenlijk anders dan elke andere vorm van plastische chirurgie?quote:Op woensdag 27 april 2016 17:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, dan heet het genitale mutilatie.
Fuuuu, soms ben ik de troll maar ik word dus ook weer getrolled. Hahaquote:Op woensdag 27 april 2016 16:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het was een grapjeen ik heb geen religie.
[..]
Wie laat ik niet in hun waarde? Ik val religie aan, niet mensen.
Als niet-noodzakelijke besnijdenis alleen nog uitgevoerd zou worden bij 18+, dan hoor je mij niet klagen. Punt is dat ze dat om religieuze redenen bij kleine kinderen doen. Dat zou zwaar strafbaar moeten zijn, maar dat is het niet, want vrijheid van religie.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als dat vrijwillig en op verzoek gebeurt, dan is dat toch niet wezenlijk anders dan elke andere vorm van plastische chirurgie?
Ja, daar heb je absoluut een goed punt.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als niet-noodzakelijke besnijdenis alleen nog uitgevoerd zou worden bij 18+, dan hoor je mij niet klagen. Punt is dat ze dat om religieuze redenen bij kleine kinderen doen. Dat zou zwaar strafbaar moeten zijn, maar dat is het niet, want vrijheid van religie.
Overigens... nu ik er zo eens over nadenk vraag ik me wel 1 ding af: als ouders een verzoek hiertoe indienen zonder dat ze aangeven dat ze daar religieuze motieven voor hebben, wordt zo'n verzoek dan afgewezen? Of is het dan wel strafbaar?quote:Op woensdag 27 april 2016 17:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als niet-noodzakelijke besnijdenis alleen nog uitgevoerd zou worden bij 18+, dan hoor je mij niet klagen. Punt is dat ze dat om religieuze redenen bij kleine kinderen doen. Dat zou zwaar strafbaar moeten zijn, maar dat is het niet, want vrijheid van religie.
Weet ik niet. Ik weet wel dat het vrijwel niet tegen te gaan is vanwege die vrijheid van religie.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Overigens... nu ik er zo eens over nadenk vraag ik me wel 1 ding af: als ouders een verzoek hiertoe indienen zonder dat ze aangeven dat ze daar religieuze motieven voor hebben, wordt zo'n verzoek dan afgewezen?
Anders gezegd: is de religieuze motivatie daarin een doorslaggevende factor in de praktijk? Ik heb geen idee hoe dat gaat eigenlijk.
Maar goed, als dat in de praktijk net zo makkelijk kan zonder religieuze motivatie dan heeft het technisch niet direct met de vrijheid van religie te maken natuurlijk. Hooguit indirect.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik weet wel dat het vrijwel niet tegen te gaan is vanwege die vrijheid van religie.
Nee. Het gebeurt vanwege religie en het mag vanwege religie. Daar is weinig indirects aan.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar goed, als dat in de praktijk net zo makkelijk kan zonder religieuze motivatie dan heeft het technisch niet direct met de vrijheid van religie te maken natuurlijk. Hooguit indirect.
Braindead is al opgeflikkerd uit Rotterdam. Hij heeft de rest laten winnen.quote:Op woensdag 27 april 2016 16:56 schreef Copa het volgende:
[..]
Anders flikker jij maar even op. We kennen in Nederland gelukkig een vrijheid van godsdienst en ook bidden is daar een onderdeel van.
In de VS gebeurt het geloof ik op redelijke grote schaal, zonder religieuze motivatie.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Het gebeurt vanwege religie en het mag vanwege religie. Daar is weinig indirects aan.
Ja, daar is het zo ongeveer de norm.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
In de VS gebeurt het geloof ik op redelijke grote schaal, zonder religieuze motivatie.
Haatzaaien, oproepen tot geweld en discriminatie zijn allen bij wet verboden. Maar als een haatbaard in zijn preek stelt dat LGBT-ers van een hoge flat gegooid moeten worden, danwel op een andere gruwelijke/dodelijke straf getrakteerd moeten, dan is dat opeens wél geoorloofd want: religie. Omgekeerd mag de homoseksueel dat niet zeggen (los van het feit dat de meeste homo's geen enkele behoefte hebben daaraan). Dit is ronduit hypocriet en meten met 2 maten.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, daar heb je absoluut een goed punt.
Als het niet toelaatbaar is buiten de context van religie dan is het gewoon niet toelaatbaar, punt. Als de vrijheid van religie extra vrijheden verschaft, zoals deze, dan is dat wat mij betreft per definitie onwenselijk.
Goed toeven in Rotterdam hoor. Er wonen wel moslims her en der in mijn straat, maar tot dusver zijn ze nog niet ontploft. So far so good.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Braindead is al opgeflikkerd uit Rotterdam. Hij heeft de rest laten winnen.
Met welke motivatie dan?quote:Op woensdag 27 april 2016 17:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
In de VS gebeurt het geloof ik op redelijke grote schaal, zonder religieuze motivatie.
Oh zeker, ik woon er ook heerlijk. Mooi centraal.quote:Op woensdag 27 april 2016 17:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Goed toeven in Rotterdam hoor. Er wonen wel moslims her en der in mijn straat, maar tot dusver zijn ze nog niet ontploft. So far so good.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |