abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2016 @ 17:01:57 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161755700
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:00 schreef Copa het volgende:

[..]

Je punt is...? We hebben inderdaad een vrijheid van godsdienst, met of zonder een wet. Tevens, ik weet niet of bijvoorbeeld kerken wel gebouwd mogen worden zonder vrijheid van godsdienst, aangezien dat toch een behoorlijk groot deel van religie is.
Er is niets in de wet dat het bouwen van kerken verbiedt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 27 april 2016 @ 17:02:11 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161755706
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:01 schreef Copa het volgende:

[..]

Waarom is religie uit de tijd? Vergeet niet dat er meer religieuzen dan atheïsten op de wereld zijn, dus blijkbaar is het nog altijd een belangrijk onderdeel van het leven van veel mensen.
De wet is uit de tijd. Wel even goed lezen.
pi_161755720
quote:

[..]

Je punt is...? We hebben inderdaad een vrijheid van godsdienst, met of zonder een wet.
Dus eigenlijk is de vrijheid van godsdienst hier totaal irrelevant, dat was mijn punt.

quote:

[..]

Tevens, ik weet niet of bijvoorbeeld kerken wel gebouwd mogen worden zonder vrijheid van godsdienst, aangezien dat toch een behoorlijk groot deel van religie is.
Ja, dat mag. Als je het wel zelf betaalt natuurlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161755723
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

De vrijheid van godsdienst is een wassen neus: daar worden geen vrijheden mee verschaft die niet anderszins al bestonden.

Ja, echt wel. Ik noem maar even een niet-medisch geïndiceerde besnijdenis.
pi_161755735
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:01 schreef Copa het volgende:

[..]

Waarom is religie uit de tijd? Vergeet niet dat er meer religieuzen dan atheïsten op de wereld zijn, dus blijkbaar is het nog altijd een belangrijk onderdeel van het leven van veel mensen.
Wetgeving die geen enkele aanwijsbare functie heeft kun je beter afschaffen. Daarom. ;)
pi_161755752
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, echt wel. Ik noem maar even een niet-medisch geïndiceerde besnijdenis.
Zou dat zonder de vrijheid van godsdienst niet mogen dan?
pi_161755777
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zou dat zonder de vrijheid van godsdienst niet mogen dan?
Nee, dan heet het genitale mutilatie.
pi_161755798
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:56 schreef Copa het volgende:

[..]

Anders flikker jij maar even op. We kennen in Nederland gelukkig een vrijheid van godsdienst en ook bidden is daar een onderdeel van.
Een dag duurt 24 uur. Hoeveel uur wordt er les gegeven op een universiteit op een dag? 3-4 uur? Is de mogelijkheid om in 20 uur eigen tijd te bidden te weinig? Zullen we dan ook gelijk maar in treinen, supermarkten, metro's, vliegtuigen, trams, gemeentehuizen gebedsruimtes inrichten voor het publiek? Want stel je voor, je zou zo maar eens in een situatie terechtkomen waar je 2 uur lang je woestijngod niet kan aanbidden. :o
pi_161755801
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dan heet het genitale mutilatie.
Als dat vrijwillig en op verzoek gebeurt, dan is dat toch niet wezenlijk anders dan elke andere vorm van plastische chirurgie?

Hmmm.. bij minderjarigen heb je overigens wel een punt. Nvm. :P

En dat mag dan ook best verboden worden, wat mij betreft.
pi_161755857
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het was een grapje :) en ik heb geen religie.

[..]

Wie laat ik niet in hun waarde? Ik val religie aan, niet mensen.
Fuuuu, soms ben ik de troll maar ik word dus ook weer getrolled. Haha ;)
pi_161755860
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als dat vrijwillig en op verzoek gebeurt, dan is dat toch niet wezenlijk anders dan elke andere vorm van plastische chirurgie?
Als niet-noodzakelijke besnijdenis alleen nog uitgevoerd zou worden bij 18+, dan hoor je mij niet klagen. Punt is dat ze dat om religieuze redenen bij kleine kinderen doen. Dat zou zwaar strafbaar moeten zijn, maar dat is het niet, want vrijheid van religie.
pi_161755909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als niet-noodzakelijke besnijdenis alleen nog uitgevoerd zou worden bij 18+, dan hoor je mij niet klagen. Punt is dat ze dat om religieuze redenen bij kleine kinderen doen. Dat zou zwaar strafbaar moeten zijn, maar dat is het niet, want vrijheid van religie.
Ja, daar heb je absoluut een goed punt.

Als het niet toelaatbaar is buiten de context van religie dan is het gewoon niet toelaatbaar, punt. Als de vrijheid van religie extra vrijheden verschaft, zoals deze, dan is dat wat mij betreft per definitie onwenselijk.
pi_161755958
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Overigens... nu ik er zo eens over nadenk vraag ik me wel 1 ding af: als ouders een verzoek hiertoe indienen zonder dat ze aangeven dat ze daar religieuze motieven voor hebben, wordt zo'n verzoek dan afgewezen? Of is het dan wel strafbaar?

Anders gezegd: is de religieuze motivatie daarin een doorslaggevende factor in de praktijk? Juridisch? Ik heb geen idee hoe dat gaat eigenlijk.
pi_161755981
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Overigens... nu ik er zo eens over nadenk vraag ik me wel 1 ding af: als ouders een verzoek hiertoe indienen zonder dat ze aangeven dat ze daar religieuze motieven voor hebben, wordt zo'n verzoek dan afgewezen?

Anders gezegd: is de religieuze motivatie daarin een doorslaggevende factor in de praktijk? Ik heb geen idee hoe dat gaat eigenlijk.
Weet ik niet. Ik weet wel dat het vrijwel niet tegen te gaan is vanwege die vrijheid van religie.
pi_161756001
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik weet wel dat het vrijwel niet tegen te gaan is vanwege die vrijheid van religie.
Maar goed, als dat in de praktijk net zo makkelijk kan zonder religieuze motivatie dan heeft het technisch niet direct met de vrijheid van religie te maken natuurlijk. Hooguit indirect.
pi_161756040
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar goed, als dat in de praktijk net zo makkelijk kan zonder religieuze motivatie dan heeft het technisch niet direct met de vrijheid van religie te maken natuurlijk. Hooguit indirect.
Nee. Het gebeurt vanwege religie en het mag vanwege religie. Daar is weinig indirects aan.
pi_161756058
Is het een groot gemis voor Nederland als mensen waar later een topprestatie van verwacht wordt niet 5 keer per dag kunnen bidden en daardoor met hun studie stoppen? Want hoe doen ze dat dan als ze een baan hebben waar totale toewijding voor nodig is? Wetenschappers, ingenieurs, onderzoekers enz. Het zou dan ook bijzonder intolerant zijn om een chirurg te beletten drie keer te bidden tijdens een 8 uur durende operatie.
pi_161756109
Het is die hoofddoek al over again. Eerst voorzichtig, in relatief kleine aantallen ermee komen aanzetten. Natúúrlijk vooral benadrukken dat het van het geloof moet (en heel erg hard ontkennen dat het in feite een PR/dawa-tool is bedoelt om een politiek doel te bereiken). Volgende stap is de minder fanatiekelingen dwingen om ook die hoofddoek te dragen (natúúrlijk glashard ontkennen dat die druk bestaat). En vervolgens eisen dat die hoofddoek nergens meer geweigerd mag worden, al dan niet dmv allerlei rechtzaken.

En dat zie je nu dus weer. Een paar lui vragen om een stilteruimte (zogenaamd voor alle gezindten, maar dat is slechts het breekijzer). Als het eenmaal gerealiseerd is, langzaam maar zeker alle niet-moslims wegpesten (passief-aggressief, maar als dat niet snel genoeg gaat, actief). En voilà, weer een stukje geïslamiseerd.

Maar hé, als je stelt dat Nederland steeds verder geïslamiseerd wordt, dan wordt de discriminatiekaart getrokken. Maar het is gewoon een feit dat die moderne 3e en 4e generatie moslims (vnml Marokkanen en Turken), gewoon hele enge en ongelofelijk ondankbare religekkies zijn, die in feite een bloedeloze oorlog aan het voeren zijn, waarbij onze rechtsstaat, vrijheden en wetten tegen ons worden ingezet, om maar zsm de islam op zoveel mogelijk fronten dominant te maken. Deze religekken zijn nog erger dan nazi's (want fanatieker) en hun ideologie is minstens net zo schadelijk.

Betekent dit dat elke moslim een gevaar is? Nee. Er zijn genoeg moslims in Nederland (en daarbuiten) die wel degelijk hun geloof kunnen relativeren en die snappen dat religie zijn plaats moet kennen (in de privésfeer). Maar die 5e colonne is er, geen twijfel over mogelijk.
pi_161756126
quote:
99s.gif Op woensdag 27 april 2016 16:56 schreef Copa het volgende:

[..]

Anders flikker jij maar even op. We kennen in Nederland gelukkig een vrijheid van godsdienst en ook bidden is daar een onderdeel van.
Braindead is al opgeflikkerd uit Rotterdam. Hij heeft de rest laten winnen.
pi_161756214
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Het gebeurt vanwege religie en het mag vanwege religie. Daar is weinig indirects aan.
In de VS gebeurt het geloof ik op redelijke grote schaal, zonder religieuze motivatie.
pi_161756235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

In de VS gebeurt het geloof ik op redelijke grote schaal, zonder religieuze motivatie.
Ja, daar is het zo ongeveer de norm.

In Egypte gebeurt vrouwenbesnijdenis op redelijk grote schaal, zonder religieuze motivatie.
pi_161756259
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, daar heb je absoluut een goed punt.

Als het niet toelaatbaar is buiten de context van religie dan is het gewoon niet toelaatbaar, punt. Als de vrijheid van religie extra vrijheden verschaft, zoals deze, dan is dat wat mij betreft per definitie onwenselijk.
Haatzaaien, oproepen tot geweld en discriminatie zijn allen bij wet verboden. Maar als een haatbaard in zijn preek stelt dat LGBT-ers van een hoge flat gegooid moeten worden, danwel op een andere gruwelijke/dodelijke straf getrakteerd moeten, dan is dat opeens wél geoorloofd want: religie. Omgekeerd mag de homoseksueel dat niet zeggen (los van het feit dat de meeste homo's geen enkele behoefte hebben daaraan). Dit is ronduit hypocriet en meten met 2 maten.
pi_161756260
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Braindead is al opgeflikkerd uit Rotterdam. Hij heeft de rest laten winnen.
Goed toeven in Rotterdam hoor. Er wonen wel moslims her en der in mijn straat, maar tot dusver zijn ze nog niet ontploft. So far so good.
  woensdag 27 april 2016 @ 17:28:38 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161756274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met welke motivatie dan?
pi_161756296
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 17:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Goed toeven in Rotterdam hoor. Er wonen wel moslims her en der in mijn straat, maar tot dusver zijn ze nog niet ontploft. So far so good.
Oh zeker, ik woon er ook heerlijk. Mooi centraal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')