abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:52:18 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161738292
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
pi_161738335
Kwak :D
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:54:26 #3
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161738377
O, die "ik ga slapen ik ben moe" zing ik aangepast: dat Here krijg ik mn atheīstische strot niet uit, dus ik zing

"ik ga slapen ik ben moe, doe mijn beide oogjes toe, beertje houdt ook deze nacht, over (...) trouw de wacht" :)
pi_161738406
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Daar heb ik dus een trauma van :@ ik zong dat ook voor t slapengaan, maar op een gegeven moment kreeg ik vette stress dat ik IEDEREEN moest noemen aan t einde, want je weet maar nooit he. :')

Ik ga slapen ik ben moe
ik sluit mijn beide oogjes toe
Here houd ook deze nacht
Over mij en papa en mama en s en tante g en oom j en tante a en tante a en oom s en tante h en oom j en m en opa en oma en opa en oma en oma-over en de mensen in t bejaardenhuis en de dieren in t asiel en de juf en de zieke mensen en de poes en de buurvrouw en de kindjes in afrikaaaaaa de waaaaacht.
Amen amen.

:') _O-
_O_ _O-
Schudden voor gebruik
pi_161738421
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:54 schreef LadyBlack het volgende:
O, die "ik ga slapen ik ben moe" zing ik aangepast: dat Here krijg ik mn atheīstische strot niet uit, dus ik zing

"ik ga slapen ik ben moe, doe mijn beide oogjes toe, beertje houdt ook deze nacht, over (...) trouw de wacht" :)
Ja, hier precies zo. ik zing 'papa en mama houden vannacht, over M getrouw de wacht, slaaaap lekker'
pi_161738581
Oh ik werd christelijk opgevoed he dus vandaar die versie.

Ik zing nu slaap melle slaap, daarbuiten loopt een schaap :+

@LB leuk, ga ik nog beter opletten. Wij zingen ze sowieso hard mee in de auto :Y
Kwak
pi_161738714
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 22:00 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik werd christelijk opgevoed he dus vandaar die versie.

Ik zing nu slaap melle slaap, daarbuiten loopt een schaap :+

@LB leuk, ga ik nog beter opletten. Wij zingen ze sowieso hard mee in de auto :Y
Ik moet me altijd nog inhouden om dan niet "daar buiten loopt een aap" te zingen :')
  dinsdag 26 april 2016 @ 22:06:02 #8
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161738828
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 22:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik moet me altijd nog inhouden om dan niet "daar buiten loopt een aap" te zingen :')
Mijn dochter is verpest door haar papa, dus die corrigeert me nu :X :') "Neeeheeeeee een AAP!"

Al mag ik nu al tijden geen liedjes meer voor dr zingen 's avonds ;(
  dinsdag 26 april 2016 @ 22:09:10 #9
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161738947
Voor wie een cd met te pruimen liedjes zoekt: Muziek op Schoot van Vof de Kunst (2 cd's, met gastzanger Guus Meeuwis O+ :@ ), zijn de klassiekers in een hip jasje, en De Liedjesspeeltuin 4cd box van Dirk Scheele. Peuter is groot fan, en weet helaas hoe de cd speler werkt...

En "Ze kunnen zeggen wat ze willen" is hier ook topfavoriet, vooral als ik het filmpje van Koos Konijn (Roompot) opzet waar er een mooi dansje bij zit :')

F heeft nog geen favorieten, en vindt alles prachtig, dus we zingen peuter's favorieten, tophit "Op een klein stationnetje" (Thomas trein is helemaal je van het) en "Schaapje witte wol" (schapen zijn z'n 'allerlievelingsdieren').
pi_161739285
De cd (of vinyl) van Nijntje is ook wel te doen :)

Ik moet me bij Jokie en Jet altijd inhouden om niet te zingen 'Jokie en Jet gaan de wereld rond, op zoek naar avontuur, in hun blote kont' ipv 'in een luchtballon'. Dat rijmt namelijk echt heul niet :')

Mijn baby is vandaag verkouden geworden en ik ben een paar dagen bij m'n ouders dus geen neusspray vannacht... Ze sliep ook een hele tijd in de doek en ik had helemaal een snotvlek op m'n shirt :D
pi_161739625
Liedjes! Goed onderwerp. Minidisco vindt peuter leuk dus dat luisteren we vaak. En ik vind het zelf ook leuk 🙊 Al lalalalaa ik over Theo die stom is heen, want niet aardig. Hij focust gelukkig vooral nog op limonade! Ijsjes! En verder is 'Ze kunnen zeggen wat ze willen' ook hier een favoriet.

Als je de ouderwetse liedjes eens goed beluistert blijft er niet veel geschikts over idd :D Moriaantje zo zwart als roet is ook zo'n mooie :X

[ Bericht 46% gewijzigd door Mineola op 26-04-2016 22:32:18 ]
pi_161741179
Gefeliciteerd met de halve verjaardag Aerenia! *O*

Jagar, O brabbelt ook amper. Hij heeft 1 week gehad dat hij opeens allerlei klanken maakte en opeens tegen z'n vader een heel verhaal ging vertellen, maar daarna niet meer. Nu is het hooguit een wawawa.

Wij hadden vanavond een familieverjaardag, en hij heeft goed van zich laten horen. Als hij niet bij mij zat was het hard huilen, zelfs bij m'n man. Op een gegeven moment pakte m'n zus hem over (dat was de enige bij wie hij nog niet had gehuild) zonder dat hij het zag en toen bleef hij lachen naar alle anderen. Tot hij naast zich keek en mij zag, en toen heel verschrikt achter zich keek bij wie hij dan op schoot zat en daarna begon te huilen, echt super grappig :@

Qua liedjes is hier in de maneschijn favoriet, inclusief de gebaren, al blijft het nog bij naar mij kijken. En voor zover het onder liedjes valt 'komt een muisje aangeslopen, zo in O's nekje gekropen' waar mijn man 'komt een muisje aangekropen en die gaat O kriebelen!' van maakte. Ach, een rijmpje hoeft ook niet altijd te rijmen natuurlijk.
pi_161744587
Liedjes <3... Ik zit al tijden in kinderen voor kinderen, die 2 meiden van t Junior songfestival, Keet. (K3 sloegen we over)
Momenteel kan ik het koningsspelen nr van KvK dromen.

Agaath de Haan & Sesamstraat cd's stonden hier veel aan.

Voor O en nu ook E neurie ik altijd slaap kindje slaap wanneer ze onrustig zijn. O wordt er vaak nog steeds snel zen van.

Zo baby zit weer vol, luier wordt geregeld as we speak. Welterusten!

[ Bericht 2% gewijzigd door Lamb29 op 27-04-2016 04:38:05 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161744825
Kwak dat moesten we altijd zingen als we bij opa en oma bleven logeren

Sillie, y is 7,5 mnd

Brabbelen doet ze hier heel erg veel en zo'n hoge gil. ZE zegt nu steeds: Mamamamamam

Rest ff terug lezen

Oh gister naar t cb geweest.
70 cm en 8390 gr
  woensdag 27 april 2016 @ 07:29:49 #15
409579 LuDann
All the way
pi_161744858
Die van mij brabbelt de hele tijd, ik dacht dat alle baby's dat deden. :P Als ze stil is dan moet ik gaan kijken want dan is ze heel geconcentreerd bezig, vaak met iets waar ik het niet zo mee eens ben. :')

Ze maakt veel verschillende klanken. Als ze de poes ziet dan maakt ze altijd hetzelfde geluid 'hudduh!' Verder veel 'dada' maar ik weet niet of ze dan haar vader bedoelt. Het zou kunnen. En ze gromt. Vooral naar de poes. :)
pi_161744908
N. ook ja, erg veel verschillende geluiden. Elke week heeft ze weer wat nieuws, eerst klakken met haar tong, toen gnnhgnhrrr in haar keel, en nu is het een geluid alsof ze stikt... Schrik me elke keer een ongeluk :(

Zingen vindt ze heel leuk, dan gaat ze op een vast ritme meezingen, uh uh uh uh.
Ik ken helaas niet zoveel liedjes, maar dankzij jullie heb ik al heel wat meer inspiratie!

En het is nog goed ook! http://www.nu.nl/wetensch(...)n-babys-spraak-.html
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161744933
Haha LuDann, N. brabbelt ook de hele tijd hoor, maar heeft gewoon een heel beperkt repertoire. :+

Liedjes: mijn ouders zongen nooit voor/met ons en achteraf (nu ik zelf een kind heb) vind ik dat heel raar eigenlijk. :? Nou ja, ze zijn er het type mensen niet voor.

Van schoonzus kregen wij het liedjesboek Twee Kleine Kleutertjes van Jan & Monique Smit. Eerst dacht ik " :') wat is deze?", maar eigenlijk staan er hele leuke liedjes op en swing ik samen met N. de hele kamer door nu. :D

Qua liedjes kom ik verder niet verder dan klap eens in je handjes, in de maneschijn en alle eendjes.. :') :') :')

Ik zag nog veel mooie stats. ^O^
  woensdag 27 april 2016 @ 08:09:37 #18
409579 LuDann
All the way
pi_161745037
Als ik hier zo lees dan zing ik eigenlijk ook niet zo veel met Wolk. We hebben ook geen cd's of cdspeler, wel YouTube op de tv maar dan leidt het beeld zo af. Minidisco vind ik wel leuk, doet me een beetje denken aan die minidisco's op campings in Spanje vroeger. :P

Ik ken ook niet zoveel liedjes. 'In de maneschijn', 'ik zag twee beren' en 'slaap kindje slaap' doe ik met gebaren en verder ken ik nog wat halve liedjes. Dan houdt het wel weer op. :')
pi_161745090
Hebben jullie ook Boekstart? Daarbij kregen we een leuk boekje met liedjes en een cd :) gewoon de klassiekers zoals Alle eendjes, Visje visje, In de maneschijn, Damespaardje, Papegaaitje enzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_161745123
Ik zing hier echt elke dag alles wat ik kan bedenken haha

(in de kov gewerkt)
pi_161745237
Ik heb van de kraamzorg ergens nog een cd. Nooit op gehad. Maar die van monique smit is wel een goede.
Hier is ik ben vandaag zo vrolijk van alfred jodokus kwak dikke hit, beetje hupsen erbij, dan giert hij het uit van de pret
pi_161745279
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb van de kraamzorg ergens nog een cd. Nooit op gehad. Maar die van monique smit is wel een goede.
Hier is ik ben vandaag zo vrolijk van alfred jodokus kwak dikke hit, beetje hupsen erbij, dan giert hij het uit van de pret
Ik zet altijd het "spetter spetter spater " stukje in als W. in bad zit. Gegarandeerd plezier!
pi_161745347
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zet altijd het "spetter spetter spater " stukje in als W. in bad zit. Gegarandeerd plezier!
Ik kom nooit verder dan Het Tietenlied als Sjaak in bad zit... :') Dus die van jou ga ik onthouden!
  woensdag 27 april 2016 @ 09:30:33 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161745715
Veel zingen met je kind levert mogelijk later heeeeerlijke tafereeltjes op; denk aan een kindje dat midden op straat in een liedje over krokusbolletjes uitbarst als ze ze voor het eerst in het echt ziet O+
pi_161745812
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat deed ik ook met A! Vooral blijven doen, dan krijg je als ze bijna 1,5 zijn dit O+ :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161745861
Wij hebben ook het liedjesboek van Boekstart, en n.a.v. dit topic heb ik eindelijk het liedjesboekje Bijt-ie in je bil van Ageeth de Haan uit het plastic gehaald. De meeste liedjes ken ik wel, ik zing ook vaak de liedjes die ik doe in de muziekles met de kleuters.
Ik zing best vaak voor J, maar zet eigenlijk nooit muziek op. Dat komt nog uit de tijd dat J van achtergrondmuziek al overprikkeld raakte, denk ik. Maar ik ga de cd klaarleggen en binnenkort eens draaien :)
  woensdag 27 april 2016 @ 09:46:02 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161745952
Wij draaien in de auto cd's met kinderliedjes sinds we erachter kwamen dat E daar instant zen van werd en in slaap viel! Daarvoor probeerden we ons altijd stil te houden in de auto in de hoop dat ze dan ging slapen. Fail :')
pi_161745955
Ohja en zelfgemaakte liedjes zijn Da Bomb volgens mijn dreumes. Alles waar haar naam of die van haar broer in voorkomt is "Noggekee mama!".

Gisteren was het:
An.ne speelt met haar pannen
An.ne leest haar mooie boek
An.ne is een dikke stinkerd
An.ne heeft poep in haar broek

Waarop ze riep: "NIET POEP!! ..... Noggekee mama?" :D

En Tas moet om alles lachen deze dagen dus dubbel pret O+
  woensdag 27 april 2016 @ 09:46:36 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161745959
_O-
pi_161746004
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Ohja en zelfgemaakte liedjes zijn Da Bomb volgens mijn dreumes. Alles waar haar naam of die van haar broer in voorkomt is "Noggekee mama!".

Gisteren was het:
An.ne speelt met haar pannen
An.ne leest haar mooie boek
An.ne is een dikke stinkerd
An.ne heeft poep in haar broek

Waarop ze riep: "NIET POEP!! ..... Noggekee mama?" :D

En Tas moet om alles lachen deze dagen dus dubbel pret O+
hier heeft de duutser een liedje verzonnen over wat voor dikzak T is, en hoe trots dat zijn ouders maakt. inclusief aanraken van alle spekrollen. Dat is ook altijd instant pret!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')