Dat betekent dat Koningin Maxima haar Argentijnse paspoort moet inleveren.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
De PVV is juist opgericht als statement tegen de Turkse toenadering tot de EU, wat Wilders als voormalig VVD-politicus een slecht plan vond. Wilders heeft Erdogan ooit een islamitische aap genoemd. Dat kan nog wat worden als Wilders straks minister-president is.![]()
Ebru Umar wil van haar Turkse nationaliteit af. Het is natuurlijk te zot voor woorden dat hier geboren Nederlanders met een Turkse achtergrond automatisch een Turkse nationaliteit krijgen. We moeten dus af van de dubbele nationaliteit. Krijg je automatisch zo'n dubbele nationaliteit, dan zou je in Nederlander bij wet die toegevoegde nationaliteit moeten ontzeggen als voorwaarde voor behoud van de Nederlandse nationaliteit. Daarmee ontneem je die landen de invloed die ze via die dubbele nationaliteit uitvoeren in Nederland. Het wordt echt tijd dat hier een wet voor wordt gemaakt. Hopelijk in kabinet Wilders 1.
Nog steeds zal de Argentijnse overheid haar dan als Argentijnse beschouwen. Ook al wil ze dat zelf niet. Praktisch geen verschil dus.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat betekent dat Koningin Maxima haar Argentijnse paspoort moet inleveren.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat betekent dat Koningin Maxima haar Argentijnse paspoort moet inleveren.
Niet helemaal waar. Nu kunnen Nederlanders die automatisch een Turkse nationaliteit hebben gekregen als Turk worden veroordeeld als ze in Turkije zijn. Dus het afschaffen van de dubbele nationaliteit bij wet biedt juist voordelen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nog steeds zal de Argentijnse overheid haar dan als Argentijnse beschouwen. Ook al wil ze dat zelf niet. Praktisch geen verschil dus.
Je kan toxh gewoon afstand doen van je Turkse nationaliteit. Zo'n Umar heeft daar gewoon geen trek in gehad want die vond het allemaal wel makkelijk met haar huis daar enzo. Dan moet je nu op de blaren zitten.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Nu kunnen Nederlanders die automatisch een Turkse nationaliteit hebben gekregen als Turk worden veroordeeld als ze in Turkije zijn. Dus het afschaffen van de dubbele nationaliteit bij wet biedt juist voordelen.
Maar je moet de wet dus omdraaien. Je kunt alleen het Nederlanderschap behouden (of krijgen) als je afstand doet van je andere nationaliteit.
Wat heel leuk is. Maar zolang dat land waarvan je de nationaliteit af wilt staan dat gewoon niet accepteert heb je er niets aan.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Nu kunnen Nederlanders die automatisch een Turkse nationaliteit hebben gekregen als Turk worden veroordeeld als ze in Turkije zijn. Dus het afschaffen van de dubbele nationaliteit bij wet biedt juist voordelen.
Maar je moet de wet dus omdraaien. Je kunt alleen het Nederlanderschap behouden (of krijgen) als je afstand doet van je andere nationaliteit.
Zoals Umar zelf. Als het anderen gebeurt, dan is het hun eigen schuld en weet je dat je dat risico loopt en doe je het toch en als het je zelf overkomt, dan is het ineens huilen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:32 schreef Bolasie het volgende:
Wat ik wel hypocriet vind zijn de vele mensen die dit (terecht) afkeuren, maar toch lekker op vakantie gaan naar Turkije
Het gaat ook om de verkeerde invloeden die dit soort landen uitoefenen op Nederland. Critici waarschuwen hier al jaren voor maar het komt nu steeds beter aan de oppervlakte.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan toxh gewoon afstand doen van je Turkse nationaliteit. Zo'n Umar heeft daar gewoon geen trek in gehad want die vond het allemaal wel makkelijk met haar huis daar enzo. Dan moet je nu op de blaren zitten.
Waarom je daar de wet voor zou moeten veranderen is mij een raadsel, dat moeten zij en anderen die zo eenzelfde situatie riskeren toch lekker zelf weten? Ik lig er in ieder geval niet wakker van
En daar zouden we het meer over moeten hebben. Hoe komt het dat de derde generatie en de latere tweede generatie en misschien ook wel eerste generatie zoveel extremistischer en meer ontspoord is dan de 'gast'arbeiders die hier op initiatief van de VVD kwamen? Gaat met het huidige beleid de vierde generatie wel integreren?quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:45 schreef Elzies het volgende:
De polarisatie in de multiculturele samenleving neemt juist toe, terwijl dat eigenlijk na zoveel generaties omgekeerd had moeten zijn.
Veel van die jonge generaties Turken en Marokkanen geven aan zich niet meer Nederlander te voelen. Zich niet willen conformeren aan de Nederlandse samenleving. In de grote steden zie dit binnen bepaalde stadwijken tot uitdrukking komen, waar je nog nauwelijks Nederlands hoort en eigen samenlevinkjes zijn gecreëerd.quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En daar zouden we het meer over moeten hebben. Hoe komt het dat de derde generatie en de latere tweede generatie en misschien ook wel eerste generatie zoveel extremistischer en meer ontspoord is dan de 'gast'arbeiders die hier op initiatief van de VVD kwamen? Gaat met het huidige beleid de vierde generatie wel integreren?
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gaat met het huidige beleid de vierde generatie wel integreren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:10 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?Zij dienen als voorbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/32(...)nenlandsnieuwsopadnl
Dat mag je vinden, maar lijkt me vooral een Turkse kwestie, zij gaan immers als enigen over het verstrekken van de Turkse nationaliteit.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat hier geboren Nederlanders met een Turkse achtergrond automatisch een Turkse nationaliteit krijgen.
Het woordje "dus" impliceert een causaal verband, maar jouw stelling dat het "te zot voor woorden" is vind ik niet echt een overtuigende argumentatie.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
We moeten dus af van de dubbele nationaliteit.
Als je al tot dit soort symboolpolitiek zou willen overgaan die helemaal nergens toe dient behalve tot het bevredigen van onderbuikgevoelens, laat dan in ieder geval degene met de dubbele nationaliteit hierover zelf beslissen op het moment dat hij of zij oud genoeg is.quote:Op vrijdag 29 april 2016 09:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Krijg je automatisch zo'n dubbele nationaliteit, dan zou je in Nederlander bij wet die toegevoegde nationaliteit moeten ontzeggen als voorwaarde voor behoud van de Nederlandse nationaliteit.
Dat maakt het des te vreemder dat Nederland deze landen hier ook nog eens bij assisteert. Stel dat ze maar 1 nationaliteit zouden hebben dan zou het voor hen heel erg duidelijk zijn dat hun toekomst hier ligt en niet in Marokko/Turkije, misschien dat ze dan meer en beter zouden integreren aangezien het dan nog duidelijker is dat hun toekomst in Nederland ligt?quote:Op vrijdag 29 april 2016 10:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Veel van die jonge generaties Turken en Marokkanen geven aan zich niet meer Nederlander te voelen. Zich niet willen conformeren aan de Nederlandse samenleving. In de grote steden zie dit binnen bepaalde stadwijken tot uitdrukking komen, waar je nog nauwelijks Nederlands hoort en eigen samenlevinkjes zijn gecreëerd.
Dat was minder snel gelukt door de invloed die deze landen hier uitoefenen, omdat de hier geboren generaties een dubbele nationaliteit krijgen opgespeld. De kwestie Erdogan is hier nu een uitstekend voorbeeld van te noemen. Zo kan hij invloed uitoefenen op Westerse landen.
Exact. Ze spreken half Turks of Arabisch en half Nederlands. Maar ze maken die keuzes zelf. Eigen verantwoordelijkheid wat mij betreft, en ik vertel hierbij dat de ouders ook een kwalijke rol spelen door hun kinderen geen goed burgerschap mee te geven. De racisme kaart er bij halen is projectie, want het racisme onder minderheidsgroepen als Turken en Marokkanen leeft enorm. Veel blanken- en jodenhaat. Anti-Westers. Soms zelfs pro-IS. Zo'n houding kiezen ze zelf voor, tja vind je het dan gek dat je dan niet voor volwaardige burgers gezien wordt? Er is geen zelf-reflectie, alles wordt geprojecteerd op een ander.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die Nederlandse Turken en Marokkanen voelen zich geen echte Nederlander, maar als ze in het land van hun (groot)ouders komen worden ze daar ook met argusogen bekeken want geen 'echte' Turk/Marokkaan. Ze vallen tussen wal en schip.
De integratie gaat 'm niet echt worden met de aankomende 4e generatie. Duizenden extra moslims zijn het land binnengekomen, dus je krijgt alleen maar meer islamisering en grotere parallelle samenlevingen. Het zijn ook niet bepaald de heldere lichten ook die hier voor de sociale voorzieningen komen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat maakt het des te vreemder dat Nederland deze landen hier ook nog eens bij assisteert. Stel dat ze maar 1 nationaliteit zouden hebben dan zou het voor hen heel erg duidelijk zijn dat hun toekomst hier ligt en niet in Marokko/Turkije, misschien dat ze dan meer en beter zouden integreren?
Ikvind niet dat er altijd iets mis is met een tweede nationaliteit. Stel je trouwt als Nederlander met een Canadese vrouw dan is het toch wel praktisch dat je in beide landen kunt verblijven zonder gedoe me visa, maximale verblijftijden etc.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:32 schreef Montagui het volgende:
Dubbele nationaliteit, net alsof je uit 2 personen bestaat. Het is toch allemaal veel duidelijker en simpeler als iedereen ter wereld gewoon 1 nationaliteit heeft?
Ik ben Nederlander. Ga ik in Australië wonen dan ben ik nog steeds Nederlander, tenzij ik me laat naturaliseren tot Australiër. Dan ben ik voortaan Australiër en geen Nederlander meer.
Die onduidelijkheid en gekloot met dubbele paspoorten telkens. Krijg je alleen maar gedonder en een boel topics op Fok! mee.
quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:10 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben het met jullie eens maar een analyse over waardoor het misgaat en wat we hieraan kunnen doen zou interessant zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:38 schreef Homey het volgende:
[..]
De integratie gaat 'm niet echt worden met de aankomende 4e generatie. Duizenden extra moslims zijn het land binnengekomen, dus je krijgt alleen maar meer islamisering en grotere parallelle samenlevingen. Het zijn ook niet bepaald de heldere lichten ook die hier voor de sociale voorzieningen komen.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
In Nederland geven we de nationaliteit aan een kind van Nederlandse ouders.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:32 schreef Montagui het volgende:
Dubbele nationaliteit, net alsof je uit 2 personen bestaat. Het is toch allemaal veel duidelijker en simpeler als iedereen ter wereld gewoon 1 nationaliteit heeft?
Ik ben Nederlander. Ga ik in Australië wonen dan ben ik nog steeds Nederlander, tenzij ik me laat naturaliseren tot Australiër. Dan ben ik voortaan Australiër en geen Nederlander meer.
Die onduidelijkheid en gekloot met dubbele paspoorten telkens. Krijg je alleen maar gedonder en een boel topics op Fok! mee.
Dat zou je gemakkelijk kunnen sturen met opleidings- en inkomenseisen. Onze rechters wezen dat af (het zou in strijd zijn met iets anders) maar het is lang geleden dat we het de laatste keer probeerden, tijd om een nieuwe poging te wagen.quote:Op vrijdag 29 april 2016 11:38 schreef Homey het volgende:
Het zijn ook niet bepaald de heldere lichten ook die hier voor de sociale voorzieningen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |