Crump, beterschap!

JM, fijn dat het voor jullie ook leuk is geweest! Jammer van de regen wel... En dat L zo braaf is geweest bij opa en oma, wat een boef he

Nieuwe features voor Sjaak!

L is op dit moment ook al
zo'n grote meid aan het worden. De eerste anderhalf jaar gingen echt om fysieke dingen kunnen: rollen, staan, lopen, woordjes zeggen enz. Maar nu is echt haar persoonlijkheid duidelijk aan het vormen en neemt ze echt mentaal ineens flinke stappen. Ik heb het idee dat ze emotionele dingen ook al steeds meer begrijpt. Is dat een beetje herkenbaar voor iemand of praat ik wartaal?

En ik vind het heel jammer dat ik juist deze periode er niet echt heel erg bewust van kan genieten door mijn zwangerschap en het gedoe eromheen. Daarnaast ben ik ook zo snel moe en energieloos dat ik sowieso al weinig aandacht heb. Op en neer naar de speeltuin bijvoorbeeld kan eigenlijk niet meer. Dus we zitten hele dagen binnen of in de achtertuin, en ze verdient meer dan dat... Soms moet ik echt 20 keer op een dag zeggen dat ze even 5 minuten zichzelf moet vermaken ofzo en dan kan ik echt chagrijnig zijn terwijl L gewoon alleen maar bij mamma wil spelen

Straks met een babietje erbij moet ze ook al onze aandacht delen, dus ik heb me écht voorgenomen om daar heel erg op te letten straks. /schuldgevoel