Originele TT was 'Saudi-Arabië geeft cursus vrouwen slaan'.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik kan niet alle TT-wijzigingen volgen.Blijkbaar had de TS wel een kut-TT bedacht. Ik was in de veronderstelling dat het de huidige TT was en die dekt de lading goed. Dan is jouw stuiptrekking ook vergeven.
Dat is inderdaad een betreurenswaardig slechte titel.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Originele TT was 'Saudi-Arabië geeft cursus vrouwen slaan'.
Fijn dat zelfs wij elkaar nog kunnen vergeven. Geeft de burger toch nog een beetje moed dat alle wereldproblematiek nog opgelost kan worden.
Ik had hem zelf kunnen verzinnen inderdaad.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een betreurenswaardig slechte titel.
Dat, plus dat er wordt gepredikt dat de man nooit boos mag zijn als hij slaat. Er was een topic over in KLB, over een imam die in mijn optiek opvallend mild was:quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:49 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
natuurlijk wel een verschil in slaan en in elkaar beuken.
Gewoon een flinke stomp in de maag geven. Ben je misschien direct ook van dat ongewenste kind af.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:54 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat, plus dat er wordt gepredikt dat de man nooit boos mag zijn als hij slaat. Er was een topic over in KLB, over een imam die in mijn optiek opvallend mild was:
KLB / Imam vertelt op TV hoe je het beste een vrouw kan slaan
De man mocht niet boos zijn als hij sloeg, hij moest eerst het huis uitlopen, hij moest haar waarschuwen, hij moest overleggen met familie, hij mocht haar nooit in het gezicht slaan en dus voor gek laten lopen, enzovoort.
Tja, met zulke debielen is het inderdaad een heel groot probleem om je daaraan gelijk te stellen.....quote:Op dinsdag 26 april 2016 01:46 schreef Beathoven het volgende:
Ik zou wat schrijven, maar ik weet niet wat voor zinnigs hier op te zeggen valt..
In an online video, Saudi family therapist Khaled Al-Saqaby imparted advice on marital strife. "Unfortunately, some wives want to live a life of equality with their husband," he said. "This is a very grave problem." The video was posted on the Internet on February 24, 2016.
Ik wil jouw billetjes best rood spanken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:49 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
och.. ik denk dat lang niet elke vrouw dat erg vindt.
Ook is er een stukje consent wat meegenomen moet worden
Alleen tijdens sm niet. In alle andere situaties wel.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:49 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
och.. ik denk dat lang niet elke vrouw dat erg vindt.
Ook is er een stukje consent wat meegenomen moet worden
Ze gebruiken daar twijgen om op te kauwen, als een soort van tandenstoker (meeste culturen hebben die oorsprong tot tandenborstel omgezet, maar om ze nu een achterhaalde cultuur te noemen..)quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe wil je iemand gaan slaan met een tandenstoker of zakdoek?
Of, en dit is heel vreemd voor sommige, hij had haar al lang eerder moeten verlaten voordat het escaleerde.quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:48 schreef Hallmark het volgende:
<sarcasme>Hier in Nederland is het zoveel beter!</sarcasme>
Toevallig zie ik van dichtbij een huwelijk dat naar de klote is. Waarom? Omdat de vrouw in kwestie dag in dag uit kritiek leverde op haar man, jarenlang, net zolang tot hij helemaal kapot ging. En toen haalde hij uit.
Nu is ze verdrietig, en noemt ze hem psychotisch, narcistisch, enzovoort.
Wat ze volgens mij echt nodig had, was een corrigerende tik. Maar goed, laten we vooral doorgaan met afkraken van andere culturen.
Hahaha je vergelijkt een vrouw met een auto, wat bezit isquote:Op dinsdag 26 april 2016 16:36 schreef snakelady het volgende:
[ afbeelding ]
Ik blijf het overigens vreemd vinden dan velen nog wel voor de ''pedagogische tik'' zijn bij kinderen, maar dit dan wel weer achterhaald vinden, ik heb dat met beide.
Joh...dat is de grap.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hahaha je vergelijkt een vrouw met een auto, wat bezit isdat is seksistisch.
Dat zijn nu eenmaal de regels mbt tot huiselijk geweld binnen de islam. Die verder gaan dan onze wetten om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:54 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat, plus dat er wordt gepredikt dat de man nooit boos mag zijn als hij slaat. Er was een topic over in KLB, over een imam die in mijn optiek opvallend mild was:
KLB / Imam vertelt op TV hoe je het beste een vrouw kan slaan
De man mocht niet boos zijn als hij sloeg, hij moest eerst het huis uitlopen, hij moest haar waarschuwen, hij moest overleggen met familie, hij mocht haar nooit in het gezicht slaan en dus voor gek laten lopen, enzovoort.
Ik ben het vaak met je eens maar nu niet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat zijn nu eenmaal de regels mbt tot huiselijk geweld binnen de islam. Die verder gaan dan onze wetten om eerlijk te zijn.
Eerst tijdelijk uit elkaar gaan, tot 2 maanden aan toe. Dan bemiddeling erbij halen en als dat alles niet werkt is er toestemming om te "slaan", maar dat mag eigenlijk niet echt pijn doen, is meer symbolisch/geestelijk dan fysiek.
Alles wat daarbuiten valt is verboden (als in is 1 van de redenen waarom een vrouw mag scheiden van haar man en de man "bestraft" wordt) en er wordt meerdere keren onderstreept dat tot dat uiterste komen niet gewenst is, dat een goede man goed voor zijn vrouw(en) is en ze dus nooit zal slaan. Wel met ze zal praten en tot overeenstemming zou komen.
Vind het altijd apart dat de regels mbt dit onderwerp op zoveel afkeuring stuiten hier. Maar ook wij kennen regels, een tot hier en niet verder als het om ruzie binnen een relatie gaat. Onze wetten bieden ruimere grenzen dan de regels van de islam, meer ruimte voor zwaarder en ernstiger geweld.
De islam is nu eenmaal redelijk compleet, geeft dus regels voor vanalles en nog wat, van oorlogsrecht tot wat mag en wat mag niet binnen een relatie die niet goed loopt.
Dat is jouw mening, ik ben fan van Jimmy Carr.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Echt een belachelijk slechte grap dan.
Ook in de islamitische wereld wordt dat minder geaccepteerd dan je denkt... Want, de profeet zei, je vrouw is toch geen kameel zeg! Kortom, sla haar niet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben het vaak met je eens maar nu niet.
Fysiek geweld naar de vrouw toe is gewoonweg iets wat vaker voorkomt bij moslims, misschien om het principe 'geef ze een vinger, dan nemen ze je hand' en dus sneller overgaan tot zwaar fysiek geweld gezien licht fysiek geweld al geaccepteerd is.
In Nederland wordt er over het algemeen (behalve op Fok! blijkbaar) er neergekeken op iedere vorm van fysiek geweld, dat is niet iets wat over het algemeen geaccepteerd wordt, tenminste niet in mijn omgeving.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |