abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:49:31 #51
329736 Knetterkrankjorum
Ik ben knetter... Ik mag dat !
pi_161726624
och.. ik denk dat lang niet elke vrouw dat erg vindt.
natuurlijk wel een verschil in slaan en in elkaar beuken.
Ook is er een stukje consent wat meegenomen moet worden :P
-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:49:50 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161726627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:47 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik kan niet alle TT-wijzigingen volgen. ;) Blijkbaar had de TS wel een kut-TT bedacht. Ik was in de veronderstelling dat het de huidige TT was en die dekt de lading goed. Dan is jouw stuiptrekking ook vergeven. ;)
Originele TT was 'Saudi-Arabië geeft cursus vrouwen slaan'.

Fijn dat zelfs wij elkaar nog kunnen vergeven. Geeft de burger toch nog een beetje moed dat alle wereldproblematiek nog opgelost kan worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161726651
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Originele TT was 'Saudi-Arabië geeft cursus vrouwen slaan'.

Fijn dat zelfs wij elkaar nog kunnen vergeven. Geeft de burger toch nog een beetje moed dat alle wereldproblematiek nog opgelost kan worden.
Dat is inderdaad een betreurenswaardig slechte titel.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:52:34 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161726686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een betreurenswaardig slechte titel.
Ik had hem zelf kunnen verzinnen inderdaad.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:54:53 #55
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_161726755
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:49 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Dat, plus dat er wordt gepredikt dat de man nooit boos mag zijn als hij slaat. Er was een topic over in KLB, over een imam die in mijn optiek opvallend mild was:
KLB / Imam vertelt op TV hoe je het beste een vrouw kan slaan

De man mocht niet boos zijn als hij sloeg, hij moest eerst het huis uitlopen, hij moest haar waarschuwen, hij moest overleggen met familie, hij mocht haar nooit in het gezicht slaan en dus voor gek laten lopen, enzovoort.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:01:05 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161726894
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:54 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat, plus dat er wordt gepredikt dat de man nooit boos mag zijn als hij slaat. Er was een topic over in KLB, over een imam die in mijn optiek opvallend mild was:

De man mocht niet boos zijn als hij sloeg, hij moest eerst het huis uitlopen, hij moest haar waarschuwen, hij moest overleggen met familie, hij mocht haar nooit in het gezicht slaan en dus voor gek laten lopen, enzovoort.
Gewoon een flinke stomp in de maag geven. Ben je misschien direct ook van dat ongewenste kind af.
pi_161727167
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_161727196
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 april 2016 01:46 schreef Beathoven het volgende:
Ik zou wat schrijven, maar ik weet niet wat voor zinnigs hier op te zeggen valt..

In an online video, Saudi family therapist Khaled Al-Saqaby imparted advice on marital strife. "Unfortunately, some wives want to live a life of equality with their husband," he said. "This is a very grave problem." The video was posted on the Internet on February 24, 2016.
Tja, met zulke debielen is het inderdaad een heel groot probleem om je daaraan gelijk te stellen.....
Mannen die vrouwen slaan zijn geen mannen. Maakt niet uit wat de situatie is, maakt niet uit hoe, waarmee of waarom. Een man die een vrouw slaat is een lafbek en van alles, maar géén echte man. Punt.

Verder zou die debiel van het filmpje eens recht in z'n bek moeten worden uitgelachen. Hopeloos zielig figuur.
pi_161727261
Wanneer begint er iemand een cursus Arabieren slaan?
pi_161727439
quote:
Ik wil jouw billetjes best rood spanken. o|O
Alleen met jou toestemming natuurlijk
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_161727481
Alle culturen zijn gelijk! _O- _O- _O-
pi_161727554
Niets mis met een corrigerende tik
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator dinsdag 26 april 2016 @ 15:49:01 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_161727958
quote:
Alleen tijdens sm niet. In alle andere situaties wel.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:00:29 #64
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_161728231
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoe wil je iemand gaan slaan met een tandenstoker of zakdoek?
Ze gebruiken daar twijgen om op te kauwen, als een soort van tandenstoker (meeste culturen hebben die oorsprong tot tandenborstel omgezet, maar om ze nu een achterhaalde cultuur te noemen..)
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:36:05 #65
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161729147

Ik blijf het overigens vreemd vinden dan velen nog wel voor de ''pedagogische tik'' zijn bij kinderen, maar dit dan wel weer achterhaald vinden, ik heb dat met beide.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:38:51 #66
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161729221
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:48 schreef Hallmark het volgende:
<sarcasme>Hier in Nederland is het zoveel beter!</sarcasme>

Toevallig zie ik van dichtbij een huwelijk dat naar de klote is. Waarom? Omdat de vrouw in kwestie dag in dag uit kritiek leverde op haar man, jarenlang, net zolang tot hij helemaal kapot ging. En toen haalde hij uit.

Nu is ze verdrietig, en noemt ze hem psychotisch, narcistisch, enzovoort.

Wat ze volgens mij echt nodig had, was een corrigerende tik. Maar goed, laten we vooral doorgaan met afkraken van andere culturen.
Of, en dit is heel vreemd voor sommige, hij had haar al lang eerder moeten verlaten voordat het escaleerde.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_161729335
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:36 schreef snakelady het volgende:
[ afbeelding ]

Ik blijf het overigens vreemd vinden dan velen nog wel voor de ''pedagogische tik'' zijn bij kinderen, maar dit dan wel weer achterhaald vinden, ik heb dat met beide.
Hahaha je vergelijkt een vrouw met een auto, wat bezit is :) dat is seksistisch.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:45:57 #68
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161729406
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:43 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Hahaha je vergelijkt een vrouw met een auto, wat bezit is :) dat is seksistisch.
Joh...dat is de grap. :')
pi_161729472
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:54 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat zijn nu eenmaal de regels mbt tot huiselijk geweld binnen de islam. Die verder gaan dan onze wetten om eerlijk te zijn.
Eerst tijdelijk uit elkaar gaan, tot 2 maanden aan toe. Dan bemiddeling erbij halen en als dat alles niet werkt is er toestemming om te "slaan", maar dat mag eigenlijk niet echt pijn doen, is meer symbolisch/geestelijk dan fysiek.

Alles wat daarbuiten valt is verboden (als in is 1 van de redenen waarom een vrouw mag scheiden van haar man en de man "bestraft" wordt) en er wordt meerdere keren onderstreept dat tot dat uiterste komen niet gewenst is, dat een goede man goed voor zijn vrouw(en) is en ze dus nooit zal slaan. Wel met ze zal praten en tot overeenstemming zou komen.

Vind het altijd apart dat de regels mbt dit onderwerp op zoveel afkeuring stuiten hier. Maar ook wij kennen regels, een tot hier en niet verder als het om ruzie binnen een relatie gaat. Onze wetten bieden ruimere grenzen dan de regels van de islam, meer ruimte voor zwaarder en ernstiger geweld.

De islam is nu eenmaal redelijk compleet, geeft dus regels voor vanalles en nog wat, van oorlogsrecht tot wat mag en wat mag niet binnen een relatie die niet goed loopt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:53:48 #70
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161729609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat zijn nu eenmaal de regels mbt tot huiselijk geweld binnen de islam. Die verder gaan dan onze wetten om eerlijk te zijn.
Eerst tijdelijk uit elkaar gaan, tot 2 maanden aan toe. Dan bemiddeling erbij halen en als dat alles niet werkt is er toestemming om te "slaan", maar dat mag eigenlijk niet echt pijn doen, is meer symbolisch/geestelijk dan fysiek.

Alles wat daarbuiten valt is verboden (als in is 1 van de redenen waarom een vrouw mag scheiden van haar man en de man "bestraft" wordt) en er wordt meerdere keren onderstreept dat tot dat uiterste komen niet gewenst is, dat een goede man goed voor zijn vrouw(en) is en ze dus nooit zal slaan. Wel met ze zal praten en tot overeenstemming zou komen.

Vind het altijd apart dat de regels mbt dit onderwerp op zoveel afkeuring stuiten hier. Maar ook wij kennen regels, een tot hier en niet verder als het om ruzie binnen een relatie gaat. Onze wetten bieden ruimere grenzen dan de regels van de islam, meer ruimte voor zwaarder en ernstiger geweld.

De islam is nu eenmaal redelijk compleet, geeft dus regels voor vanalles en nog wat, van oorlogsrecht tot wat mag en wat mag niet binnen een relatie die niet goed loopt.
Ik ben het vaak met je eens maar nu niet. ;)
Fysiek geweld naar de vrouw toe is gewoonweg iets wat vaker voorkomt bij moslims, misschien om het principe 'geef ze een vinger, dan nemen ze je hand' en dus sneller overgaan tot zwaar fysiek geweld gezien licht fysiek geweld al geaccepteerd is.

In Nederland wordt er over het algemeen (behalve op Fok! blijkbaar) erg neergekeken op iedere vorm van fysiek geweld jegens je partner, dat is niet iets wat over het algemeen geaccepteerd wordt, tenminste niet in mijn omgeving.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 26-04-2016 16:59:39 ]
pi_161729610
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Joh...dat is de grap. :')
Echt een belachelijk slechte grap dan.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:56:38 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_161729683
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:53 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Echt een belachelijk slechte grap dan.
Dat is jouw mening, ik ben fan van Jimmy Carr. ;)
pi_161729844
Wat een topic :')
pi_161729880
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben het vaak met je eens maar nu niet. ;)
Fysiek geweld naar de vrouw toe is gewoonweg iets wat vaker voorkomt bij moslims, misschien om het principe 'geef ze een vinger, dan nemen ze je hand' en dus sneller overgaan tot zwaar fysiek geweld gezien licht fysiek geweld al geaccepteerd is.

In Nederland wordt er over het algemeen (behalve op Fok! blijkbaar) er neergekeken op iedere vorm van fysiek geweld, dat is niet iets wat over het algemeen geaccepteerd wordt, tenminste niet in mijn omgeving.
Ook in de islamitische wereld wordt dat minder geaccepteerd dan je denkt... Want, de profeet zei, je vrouw is toch geen kameel zeg! Kortom, sla haar niet.

Dat er mannen zijn die zeggen ja maar er staat dat ze "geslagen" mag worden dus dan doe ik dat ook zijn, net als hier, idioten.

Als ik hier kijk naar huiselijk geweld draait mijn maag zich om. Je moet hier echt in levensgevaar zijn en er moeten al zeer ernstige zaken gebeurd zijn voordat er wat gedaan wordt.
Ben me doodgeschrokken van hoe het in de praktijk gaat, alle goede bedoelingen ten spijt. Heb ooit iemand gekend die mishandeld werd, echt helemaal niemand deed iets. De omgeving die matig reageerde, maar toch nog wel een beetje. Maar de politie e.d. reageerde gewoon helemaal niet.
De vrouw in kwestie heeft in die tijd dat ik haar kende 2 keer in het ziekenhuis gelegen en kreeg nog geen echte bescherming. De man in kwestie liep vrolijk fluitend weg, want het kon niet hard bewezen worden.
Ze is meerdere keren verhuist in die tijd, het waren de overheidsinstantie's die ervoor zorgde dat hij (vader) het adres weer kreeg.

Mishandelaars hebben geen "goedkeuring" nodig, die mishandelen toch wel. Ze vinden hun goedkeuring wel, als dat niet van de omgeving of overheid is dan wel ergens anders.

Het enige wat mist in veel islamitische landen is een serieuze strafmaat voor zij die de grens overschrijden (terwijl de islam daar wel ruimte voor biedt). Maar het feit dat volgens de wetten van allah de vrouw dan mag scheiden van haar man werkt wel door.
De meeste mannen zullen hun vrouw niet mishandelen, daarvoor heb je een speciaal soort idoot nodig. Ken meerdere islamitische mensen, de meeste kijken je aan alsof ze water zien branden als je het over zelfs minimale mishandeling hebt.

Ik vraag me dan ook af of de cijfers mbt huiselijk geweld echt zoveel zouden verschillen. Ergens ben ik bang dat dat niet zo zou zijn. Maar zeker weet ik dat niet omdat het een grote onderrapportage kent, dat is hier al een probleem, in die landen een nog groter probleem.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_161729922
Leerstelling van de Talmoed: Niet-Joden zijn niet menselijk

De Talmoed definieert specifiek allen die niet joods zijn als onmenselijke dieren, en beschouwt speciaal niet-joden als niet afstammend van Adam. Hier zijn enkele Citaten uit de Talmoed die met dit onderwerp in verband staan:

"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-joden zijn geen mensen. Het zijn beesten." (Talmoed: Baba mezia, 114b)

"De akum (niet-jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-jood." (Ereget Raschi Erod. 22 30.)

"Zelfs hoewel God de niet-Jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een Jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. " (Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855.)

"Een zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwanger dier." (Coschen hamischpat 405.)

"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd." (Jalkut Rubeni gadol 12b.)

"Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens." (Schene luchoth haberith, p. 250 b.)

"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. " (Tosapoth, Jebamoth 94b.)

"Als een Jood een niet-Joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de Jood betonen. U behoort tegen de Jood te zeggen: "God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven"." (Jore dea 377, 1.)

"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren." (Talmud Sanhedrin 74b.)

Met "Ongelovigen" (Engels: 'Gentiles', Hebreeuws: 'Goyim of Goijim) wordt bedoeld: niet-Joden, met name Christenen en Moslims.

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen." (Sepher ikkarim III c 25.)

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. " (Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5.)

"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. " (Talmud, Abodah Zara, 4b.)

"Iedere Jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-Joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God." (Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772.)

Hoe bereidt een Jood zich voor op zijn misdaad?

Als een Jood in de verleiding komt om kwaad te doen moet hij naar een stad gaan waar men hem niet kent en daar het kwaad doen. (Moed Kattan 17a .)

Een Jood slaan is hetzelfde als God slaan

Als een heiden (Ongelovige) een Jood slaat, moet de Ongelovige worden gedood. (Sanhedrin 58b.)

Het is in orde als men niet-Joden bedriegt

Een Jood hoeft geen Ongelovige te betalen voor het loon dat hij hem voor werk schuldig is. (Sanhedrin 57a.)

Joden hebben superieure wettelijke status

"Als een os van een Israëliet een os van een Kanaäniet verwondt is er geen aansprakelijkheid; maar als een os van een Kanaäniet een os van een Israëliet verwondt... de betaling moet geheel voldaan worden. " (Baba Kamma 37b.)

Joden mogen stelen van niet-Joden

Als een Jood een voorwerp vindt dat verloren is door een Ongelovige ("heiden") hoeft het niet te worden teruggegeven. (Baba Mezia 24a.) (Ook bevestigd in Baba Kamma 113b).

God zal niet een Jood sparen die "zijn dochter uithuwelijkt aan een oude man, of de vrouw neemt voor zijn zoontje, of een verloren artikel aan een Ongelovige teruggeeft..." (Sanhedrin 76a.)

Joden mogen niet-Joden beroven en doden

Als een Jood een Ongelovige vermoordt, zal er geen doodstraf zijn. Wat een Jood steelt van een Ongelovige, mag hij houden. (Sanhedrin 57a.)

De Ongelovigen zijn buiten de bescherming van de wet en God heeft "hun geld aan Israël ter beschikking gesteld." (Baba Kamma 37b.)

Joden mogen liegen tegen niet-Joden

Joden mogen gebruik maken van leugens ("uitvluchten") om een Ongelovige te misleiden. (Baba Kamma 113a.)

Niet-Joodse kinderen zijn sub-menselijk

Alle kinderen van Ongelovigen zijn dieren. (Yebamoth 98a.)

Ongelovigen-meisjes zijn in een staat van niddah (vuil, smerigheid) vanaf de geboorte. (Abodah Zarah 36b.)

Ongelovigen verkiezen seks met koeien. (Abodah Zarah 22a-22b.)

Beledigingen tegen de Heilige Maria

Zeg dat Maria een hoer was: "Zij, die de afstammelinge was van vorsten en regeerders, deelde het bed met timmerlieden." Ook in voetnoot no. 2 bij Shabbath 104b van de Soncino-uitgave, wordt gesteld dat in de "ongecensureerde" tekst van de Talmoed geschreven staat dat de moeder van Jezus, "Miriam de kapster," seks bedreef met vele mannen. (Sanhedrin 106a.)

Gruwelijke godslastering jegens Jezus Christus

Zeg dat Jezus werd gekookt in "hete uitwerpselen." (Gittin 57a.)

Jezus verdiende terechtstelling: "Op de vooravond van het (Joodse) paasfeest, werd Yeshu (Jezus) opgehangen... Vermoed je dat hij iemand was die zou worden verdedigd? Was hij niet een Mesith (verleider)?" (Sanhedrin 43a.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')