#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 20:44 |
Ik heb een Renault Twingo uit `98, deze is sinds December in mijn bezit. Distributieriem gaat vervangen worden morgen bij een stand van 1692xx (Dat is na 5 jaar en +- 55,000 kilometer) Nou hoor ik overal weer wat anders, de een zegt dat je ook de spanrol en waterpomp moet vervangen, en de ander zegt weer dat dit niet perse hoeft, maar dat het wel praktisch is aangezien je tóch bezig bent? Mijn vader is monteur (Al een jaar of 40) en die zegt dat het niet hoeft omdat deze bij de laatste distributieriemwissel bij 115k al is vervangen (Volledige set dus) Nou is het probleem ook dat ik door omstandigheden het geld niet heb om nu ook de rest van de spullen aan te schaffen helaas (Maar de riem MOET gebeuren, als die breekt kan ik een opzoek naar een andere auto..) Maar is het ook nu daadwerkelijk een groot probleem? Als in, red ik hier de 220-230k nog mee en kan ik dán alles in een keer doen (Als dan de riem tóch weer moet) Of denken jullie het is bij 180 k wel afgelopen? M`n vader had ook te melden dat hij alles opnieuw gaat olien (Als in, de lagers en dergelijke) En gaat afstellen en dat er dan niets aan de hand is. Nou weet ik dat mijn vader wel een prima monteur is (Genoeg vaste klanten, mensen komen graag naar hem toe voor problemen met hun auto, en ook zelf onderhoud hij zijn auto's prima, zelfs bij hele hoge km standen) Maar dit soort dingen (Die tegenspraak) Maken mij toch een beetje huiverig.. Ik heb er verder niet veel verstand van, maar zou het toch wel fijn vinden om wat opheldering te krijgen. Wat ook meespeelt helaas is dat mijn vader zegt dat het niet hoeft, en ik heb ook niets in te brengen want HIJ is de monteur en hij doet het voor niks voor mij op de onderdelen na. Heb namelijk al gemeld dat het wel het verstandigst is om alles in een keer te doen, maar dat hoefde niet want (zoals ik al eerder in dit bericht meldde) De waterpomp was al +- 50k geleden vervangen, en hij zou alles oliën en afstellen en dan zou het gewoon goed zijn. Alvast bedankt [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2016 20:49:39 ] | |
Woelwater | maandag 25 april 2016 @ 20:46 |
Waterpomp kost maar ¤40 ofzo, ik zou hem gewoon meenemen.. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 25 april 2016 @ 20:51 |
Lekker laten zitten als hij niet lekt en geen overmatige speling er is als het financieel niet uit kan | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 20:56 |
Dat trek ik financieel nu echt niet man.. Ik kan prima die auto betalen qua vaste lasten, maar helaas ook een tegenvaller gehad deze maand waardoor een reparatie als deze die MOET gebeuren, ook echt alleen maar kan bestaan uit het broodnodige (de riem zelf) | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 20:57 |
Hij lekt niet, naar mijn weten is er ook geen speling, en hij maakt geen geluid. | |
Woelwater | maandag 25 april 2016 @ 20:58 |
Wat Chuck zegt dan hè.. Dan komt dat de volgende keer wel, of bij de volgende eigenaar ![]() | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 20:59 |
Ik wil de riem de volgende keer bij de 220k laten doen (Dus na zeg maar 51k) En dan neem ik wel alles mee. Volgende eigenaar zal nog wel een poosje duren schat ik, het is een zeer fijn autootje waar ik dan ook echt heel erg blij mee ben. | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 21:00 |
Die riem kan nog wel een jaar mee. | |
dopfles1 | maandag 25 april 2016 @ 21:00 |
Ben je blij met je aankoop van je twingo? | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 21:01 |
Die riem? Die zit er bijna 5 jaar op nu, en al +- 55,000 kilometer. Dus dat denk ik niet (Niet met de hoeveelheid die ik rij) | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 21:01 |
Ja man, heeft mij nog nooit laten staan, zuinig, betrouwbaar. Altijd starten lopen. | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 21:02 |
6 jaar en 90.000 Km is de interval die Renault voorschrijft. | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 21:03 |
Oh serieus? ![]() Bij een Twingo met motorcode D7F? Ik kreeg juist te horen, 5 jaar of 60k. Nouja, heb nu de riem al gekocht vanmiddag, dus dan komt 'ie er onder ook ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2016 21:04:13 ] | |
dopfles1 | maandag 25 april 2016 @ 21:05 |
hoeveel heeft ie je gekost? | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 21:12 |
Een scheet en 3 knikkers. 300 euro, APK is'ie in Januari fluitend doorheen gekomen met complimenten van de keurmeester. Kilometerstand was 161443 (Dus vrij laag) Hij is dealer onderhouden geweest van 1999 tot 2009. En heeft een anti roest behandeling gehad een X aantal jaar geleden (De meeste twingo's die je koopt voor dat bedrag hebben of een veel hogere km stand, óf er is wat mis mee, dus mag echt in m`n handen knijpen) [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2016 21:13:50 ] | |
XanderH | maandag 25 april 2016 @ 21:28 |
De reden om de waterpomp preventief te vervangen, is omdat het een hoop arbeidsuren kost om erbij te komen, mocht het ding volgende week gaan lekken. Arbeid lijkt je echter niets te kosten, dus lekker laten zitten dan. Mag je eigenwijze pa aan de slag als het ding binnenkort toch problemen gaat geven. | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 21:31 |
Arbeid kost mij niets, en inderdaad. Mits het niet erger gaat worden, want ik had begrijpen dat die waterpomp kan gaan lekker of kan gaan ratelen, of erger? | |
SR4 | maandag 25 april 2016 @ 21:34 |
Dan laat je des noods de auto een paar weken staan zodat je benzinekosten uitspaart en zodra je uitkering binnen is (tenminste, dat zei je op het AW-forum) heb je weer geld om die 40 euro extra te betalen voor een waterpomp. | |
Tinos85 | maandag 25 april 2016 @ 21:34 |
Maar hoezo heb jij er niks tegenin te brengen? Het is toch jouw auto, niet die van je pa. Beetje ballen groeien en niet overal ja en amen op zeggen en akkoord gaan. Geldt ook voor dat rijden over die stenen blokken ![]() | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 21:36 |
Probleem ligt eventjes anders op dit moment (Hoge telefoonrekening ![]() | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 21:37 |
Klopt, maar mijn vader doet het voor mij voor niks.. Heb daar niks tegenin te brengen want hij zegt steeds "Dan breng je hem maar naar de dealer" omdat hij weet dat ik dat niet doe, want daar heb ik geen geld voor. En hij is de monteur, en ik heb er verder vrij weinig verstand van. | |
SR4 | maandag 25 april 2016 @ 21:45 |
Waterpomp vervangen is 10 minuten extra werk. Als hij de riem verwisselt kan hij zo bij de pomp. | |
Spanky78 | maandag 25 april 2016 @ 21:50 |
Prima toch? Als de waterpomp kapot gaat zal hij die ook wel gratis voor je maken dan.... Dat soort reparaties zijn alleen duur vanwege de loonkosten... Dus dat is de tegen dat ZE soms tegelijk vervangen worden. Dus tsja... Gewoon naar je pa luisteren. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 25 april 2016 @ 21:52 |
Steeds meer merken hebben geen vervangings-termijn voor de waterpomp. Daar is het advies tijdens de riem wissel controleren, is ie ok dan mag hij weer een rondje. Die dingen zijn van zulke goede kwaliteit dat ze zelden nog lekken of kapot gaan. Ik vervang ze ook bijna niet meer bij een riem wissel. Die D7F blokjes zijn dacht ik een vrijloper. De D4F is wel een met hoofdpijn. | |
Pizza_Boom | maandag 25 april 2016 @ 21:55 |
Ach, ja, deels een kwestie van geluk. Hier eentje gehad, PSA TUtje, was al 15 jaar oud (origineel geplaatste waterpomp) toen die er preventief af ging. En de nieuw geplaatste was na 2 jaar (toen de koppakking plof deed en dus de riem opnieuw gedaan werd) opeens wel gaar (je voelde duidelijk zwaardere en lichtere stukken bij het draaien, onbalans in het lager)... Je moet er mazzel mee hebben. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 25 april 2016 @ 22:00 |
Mah, originele delen gaan vaak tig keer langer mee dan de immitatie, het geschreeuw van zelfde onderdeel in een ander doosje gaat dan al lang ook niet meer op. De OEM onderdelen hebben veel hogere eisen. Mede omdat (van Renault deed het een aantal jaar), als er een originele distrubutiekit gemonteerd wordt door de dealer dan zat er 5 jaar garantie op. Dan moet het gewoon goed spul zijn. | |
Osiris024 | maandag 25 april 2016 @ 22:05 |
Even voor mijn beeldvorming.... Je vader is al 40 jaar automonteur met terugkerende klanten en doet de (klote) reparatie en tevens verdere afstelling gratis...... Jij stelt een technische vraag als leek...hij geeft voor jou een financieel gunstig antwoord..... En dan heb jij nog het lef op een forum te gaan checken of je vader het wel snapt..... Ik zou je het lekker zelf uit laten zoeken.... ![]() | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 22:09 |
Ja, want ik hoor overal dat de waterpomp óók mee vervangen moet worden. En dit is een financieel gunstig antwoord, en m`n vader is een gerespecteerd monteur, maar ik zou het zonde vinden als door dit soort fratsen (Zoals het niet vervangen van de pomp bijvoorbeeld) Mijn blok bij 2 ton in de soep loopt, ik wil minimaal tot zéker 2017 nog van de twingo kunnen genieten. | |
Osiris024 | maandag 25 april 2016 @ 22:11 |
Dan breng je hem toch lekker naar de dealer Maar papa....Mooiboy92 zegt op het forum dat de waterpomp ook moet, wat weet jij er nou van. | |
SR4 | maandag 25 april 2016 @ 22:12 |
Als je waterpomp kapotgaat loopt je motor niet in de soep, maar hij kan wel gaan lekken en dan moet je koelvloeistof bijvullen en als je dat ook niet doet raakt je motor overhit. | |
Pizza_Boom | maandag 25 april 2016 @ 22:19 |
Was gewoon SKF wat eraf kwam en wat er ook weer op is gegaan. En hoe vaak controleren mensen hun KVS niveau? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 25 april 2016 @ 22:20 |
Niet, alleen de garage waarschijnlijk ![]() | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 22:20 |
Is een simpel 1149cc 8V blokje, riem daarvan heeft weinig te lijden. | |
Pizza_Boom | maandag 25 april 2016 @ 22:22 |
Ik wel... Als ik onder de motorkap moet zijn, doe ik meteen even een rondje vloeistoffen: remvloeistofniveau, kvs niveau, olieniveau, etc. Olie zou ik eigenlijk vaker moeten doen, mja. Ding verbruikt niets. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 25 april 2016 @ 22:22 |
handig die niveau sensoren ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 25 april 2016 @ 22:27 |
Liever te vroeg dan te laat... * Pizza_Boom heeft zich ooit eens rotgezocht naar een niet werkende sensor bij de handrem, totdat hij besefte dat het remvloeistofniveau op hetzelfde lampje zat en hij ontlucht had en daardoor het niveau in bochten te laag kwam. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 25 april 2016 @ 22:28 |
klassieker ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 25 april 2016 @ 22:29 |
Ach, handrembehuizing eens goed schoon kunnen maken. ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 23:26 |
Enige wat ik eigenlijk met regelmaat controleer is m`n oliepijl en m`n bandenspanning ![]() Bij m`n BX deed ik wel echt bijna dagelijks m`n olie en koelvloeistof checken, maar dat was dan ook een hele matige auto die vaker wel dan niet bij de garage stond. | |
The_Verve | maandag 25 april 2016 @ 23:41 |
![]() | |
eXplorer1 | maandag 25 april 2016 @ 23:46 |
Waarom niet één maand (salaris) wachten en alsnog de pomp meepakken? Tenminste als het je tegenstaat hem te laten zitten, ik zou hem ook lekker laten zitten. | |
#ANONIEM | maandag 25 april 2016 @ 23:53 |
Waarom bij een goedlopende Twingo van 500 Euro gaan sleutelen wanneer ding nog goed loopt en die distributieriem nog wel een tijd meekan? | |
#ANONIEM | dinsdag 26 april 2016 @ 00:16 |
Omdat ik het tijd vind om de riem te verwisselen bij die auto, en door omstandigheden ik geen geld heb om de rest ook mee te pakken en het volgens mijn vader niet perse hoeft (En volgens mensen hier) Punt is, de riem is ruim 4 jaar geleden voor het laatst vervangen, dus vind het wel prima. Bijj de volgende keer dat de riem vervangen gaat worden (Dus bij zeg maar 220-230k Over een jaar of 2,5-3) Kan ik wél meteen alles meenemen. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2016 00:18:17 ] | |
vannelle | dinsdag 26 april 2016 @ 02:34 |
Ik regelmatig, zijn toch belangrijke dingen als je wil blijven rijden. Maar het gros van de mensen controleren hun verlichting niet eens, daar rijden er meer dan genoeg voorbeelden van rond. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 april 2016 @ 02:38 |
Ik moet nog nieuwe lampjes kopen ![]() Afgelopen Donderdag kreeg ik te horen dat zowel links voor als links achter niks meer deden. Links achter vervangen, links voor vervangen. Links achterwerkt, links voor werkt alleen op grootlicht ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 26 april 2016 @ 02:40 |
Ff langs de Action, 2x Philips halen (links én rechts vervangen!) voor een appel en een ei. | |
vannelle | dinsdag 26 april 2016 @ 02:55 |
En nu is het al dinsdag en je hebt nog steeds geen actie ondernomen? Dat bedoel ik dus, zo lijkt het net alsof het je geen ene kont kan schelen. Je weet het, doe er dan ook wat aan. | |
vannelle | dinsdag 26 april 2016 @ 02:56 |
Juist. Ingewikkeld en duur is het niet maar desinteresse en luiheid zitten soms nogal in de weg blijkbaar. | |
Pizza_Boom | dinsdag 26 april 2016 @ 03:02 |
Bij oude auto's niet. Bepaalde auto's daar moet je echter de halve auto voor uit elkaar halen om een setje van die kutlampjes te kunnen vervangen. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 april 2016 @ 03:04 |
Ik heb afgelopen Vrijdag die lampjes vervangen, en Zaterdag toen ik een stuk ging autorijden en er achterkwam waren de winkels al dicht ![]() Dus vandaar. Morgen even naar de winkel toe (Ga wel even richting Eddy Vos denk ik) En dan haal ik gelijk een heel setje H4 lampjes. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 april 2016 @ 03:05 |
Ik vind het bij die Twingo best een gedoetje ![]() ![]() | |
vannelle | dinsdag 26 april 2016 @ 03:07 |
Ja und? Dat weet ik wel, maar TS wil blijkbaar zijn auto goed hebben (wat normaal is natuurlijk) en zegt dat de lampjes al langer een probleem zijn. Hij weet er van maar doet er geen fuck aan. Dan zijn alle uitspraken daar na ook alleen maar loze kreten. Soms zitten die lampjes idd lastig maar als er nog geen enkele moeite is gedaan dan trek ik de rest ook in twijfel. | |
vannelle | dinsdag 26 april 2016 @ 03:09 |
Ik ga niet een edit doen op mijn vorige post want dat is nogal flauw. Maar nu zeg je pas dat je er wel mee bezig bent en dat is goed. Normaal eigenlijk. ![]() | |
fathank | dinsdag 26 april 2016 @ 07:56 |
als je de waterpomp niet kan kopen omdat je er geen poen voor hebt kun je er em ook niet vervangen | |
Worteltjestaart | dinsdag 26 april 2016 @ 08:03 |
Waarom heb jij eigenlijk een auto als je die ¤40 extra voor een waterpompje al niet kunt trekken? Natuurlijk moet je het zelf weten, maar dat snap ik nou echt niet... als je financieel zó krap zit, hoor je helemaal geen auto te hebben, maar te fietsen. Ik zou het onverstandig vinden om de waterpomp te laten zitten, gezien de minimale extra kosten om hem te vervangen. | |
DonJames | dinsdag 26 april 2016 @ 08:32 |
Een waterpomp smeren en afstellen ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 26 april 2016 @ 10:29 |
Dat kun je mooi tegelijk doen met de krukaskeerring op tijd zetten | |
#ANONIEM | dinsdag 26 april 2016 @ 10:33 |
Precies dit. | |
Worteltjestaart | dinsdag 26 april 2016 @ 11:42 |
Echt, jouw topic op het AutoWeek-forum ook ![]() Grow a pair man. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 april 2016 @ 11:47 |
Omdat als de riem knapt, ik weer een andere auto kan gaan aanschaffen. Dan ben ik verder van huis. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 april 2016 @ 14:21 |
Riem is vervangen, op naar de 220k! ![]() Was nog geen 50 minuten werk, ik moet de eerste 300-400 kilometer rustig aan doen volgens m`n vader zodat de Snaar (Neem aan dat 'ie de riem bedoeld) Zich kan vormen naar de tandjes (Geen idee wat hiermee bedoeld word ![]() | |
Worteltjestaart | dinsdag 26 april 2016 @ 14:43 |
Jouw vader is de titel monteur niet waardig. Een distributieriem die zich moet zetten? Wat is dat voor een onzin? | |
DonJames | dinsdag 26 april 2016 @ 14:51 |
Misschien heeft 'ie er daadwerkelijk een v-snaar opgeknoopt in plaats van een distributieriem ![]() Dit alles natuurlijk nadat hij de waterpomp heeft gesmeerd, de contacthoek heeft schoongemaakt, de zuigerdruk heeft gecalibreerd en de zomerlucht weer in de bandjes geeft geblazen ![]() | |
vannelle | dinsdag 26 april 2016 @ 15:31 |
Fijn dat je vader je heeft geholpen maar ook ik zie van sommige dingen en uitspraken de logica niet. | |
Woelwater | dinsdag 26 april 2016 @ 15:37 |
Zoals alles opnieuw oliën bijvoorbeeld ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 26 april 2016 @ 15:37 |
Ik volg het ook niet helemaal, maar goed.. Nogmaals, heb er zelf geen verstand van dus mij kan je van alles wijsmaken.. | |
HPoi | dinsdag 26 april 2016 @ 15:52 |
Heb je weleens die Ford Ka's 1e generatie gezien? Geen licht aan de achterkant en als ze remmen licht het rechter knipperlicht op of @random een of andere kermisverlichting. Die Ford Ka's 1e generatie die ik nu nog tegenkom, daar klopt de verlichting helemaal niet. Ik snap niet hoe die door de APK komen hoor.... Maar goed, we hebben het nu over een Twingo. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 26 april 2016 @ 16:17 |
Zoals dit bedoel je? | |
vannelle | dinsdag 26 april 2016 @ 17:40 |
Die komen als het goed is niet door de apk, zal wel een massaprobleem zijn. Makkelijk te verhelpen maar het moet wél gebeuren! Jammer trouwens dat je deze quote plaatst, er na heb ik nog gezegd dat MrBradge er wel mee bezig was dus mijn uitspraak telt eigenlijk niet meer. | |
HPoi | dinsdag 26 april 2016 @ 20:33 |
Ja, precies! | |
Fer | dinsdag 26 april 2016 @ 21:46 |
Volgens mij worden we op PTA het ook nooit eens over die pomp. Ik ben zelf voorstander voor om de twee keer vervangen, dus 1e keer alleen riem, 2e keer riem+pomp, 3e keer alleen riem, enz enz. Je kan pech hebben, maar de meeste waterpompen gaan wel langer mee dan een riemwissel. Ook kwa kosten, een riem van een 1.2 kost vaak 250¤. Met een pomp erbij, netjes monteren en opnieuw kvs vullen en ontluchten is het vaak alweer bijna 400¤. Scheelt dus kwa kosten. En dan die mensen die iedere x de pomp vervangen en dan een imitatie monteren ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 26 april 2016 @ 22:04 |
Ook op het Autoweek forum zijn ze het niet eens met de werkwijze van mijn vader Mijn vader koopt met mij een nieuwe riem, monteert de nieuwe riem, doet van alles afstellen (ik heb er geen verstand van verder) Maar zegt dat de Waterpomp nog niet hoefde omdat 'ie bij de vorige riemwissel al vervangen was. De auto loopt als een zonnetje (Hij loopt mede door dat m`n pa er ook wat aan heeft afgesteld blijkbaar) Een stuk rustiger nu, en het voelt erg fijn om weer met een goede / nieuwe distributieriem rond te karren. Bij de volgende riemwissel over (van wat ik hier las) 90,000 kilometer, dus bij 260,000 kilometer, word ook de rest meegenomen. | |
vannelle | woensdag 27 april 2016 @ 00:58 |
Zoals ik al zei vind ik het tof dat je vader je geholpen heeft en ik kan me ook voorstellen dat het gevoel van een nieuwe riem jou geruststelt. Prima. ![]() Maar dan nog heeft je pa een paar uitspraken die gewoon apart zijn, een andere monteur zou dat nooit zeggen. Maar goed, nieuwe riem zit er op. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2016 @ 01:01 |
De riem zit erop en is het afwachten tot je blok in puin loopt nu. | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2016 @ 01:23 |
Die spanrollen etc zijn 50,000 kilometer vervangen bij de vorige distributieriem wissel. Ze hoefde nu niet perse vervangen te worden volgens m`n vader, en ik ga dat dan ook niet doen tot bij de volgende distributieriem wissel. Ik geloof niet dat mijn vader half werk levert (hij is niet voor niets al 40 jaar monteur met een hoop tevreden klanten, dus hij weet écht wel wat 'ie doet en wat wel/niet kan op dit gebied denk ik) Mocht het wél het geval zijn en er gebeurd iets (Wat ik niet verwacht) Dan ga ik uiteraard hem erop aanspreken. De auto loopt prima, stuk rustiger in ieder geval. Maar als jij wat kan onderbouwen zou dat ook fijn zijn. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2016 01:24:37 ] | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2016 @ 01:25 |
Distributieriem vernieuwen en de spanrollen laten zitten, hoe zinloos kan het zijn. | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2016 @ 01:37 |
Als je niet genoeg geld hebt om alles in een keer te doen en de riem wel écht aan vernieuwing toe is. | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2016 @ 01:38 |
Prima, maakt mij verder niet uit. | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2016 @ 01:40 |
Wanneer ouwehoeren pizza was dan ben jij Dr Oetker, | |
Pizza_Boom | woensdag 27 april 2016 @ 02:49 |
Héla! Laat mij erbuiten ja! ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2016 @ 03:55 |
Jij lult ook uit je nek. | |
GX185 | vrijdag 29 april 2016 @ 17:46 |
Waarom heb je die riem laten vervangen als dat pas over 35.000 had gehoeven? Je waterpomp en spanrollen zijn trouwens bij 260K al ver over de vervangingstermijn heen als ze (en de rest van de auto) dat halen... | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 17:51 |
Het 5 jaar is of 60k en dus niet 6 jaar en 90k. En riem zat er 4,5 jaar en 55k op ondertussen. En ik verwacht wel dat de spanrollen en waterpomp de 230k (Die ze moeten halen) Gaan halen. En anders is het een leuk klusje weer voor op de zaterdag te danken aan mijn gierigheid en m`n vader z`n niet luisterende oor. En als de auto er tóch eerder mee kapt door een knappende riem is dat zo en word het tijd om een andere auto te kopen. |