Welke kleur? En welk model? (Nieuwste?) mijn zus zoekt een storchenwiege.quote:Op vrijdag 29 april 2016 23:12 schreef coccinelle het volgende:
Iemand interesse in mijn storchenwiege draagzak?![]()
Mag voor een Fok!-prijs weg.
Funds nodig voor een mei tai.... of toch een doek? Of.... of....
Als ik erop google kom ik alleen maar dingen als een wiet allergie tegen.quote:Op zaterdag 30 april 2016 08:53 schreef GotC het volgende:
Geen ervaring mee LuDann, maar klinkt idd als een reactie
Veel plezier vandaag!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En bedankt!![]()
Veel plezier! En succes.quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:56 schreef Selvaria het volgende:
Zo, wij zijn in Rome, gewapend met 2 Tula's en een Vesper. Op het vliegveld heeft de Tula zich al driedubbel bewezen, wat makkelijk zeg! Nu benieuwd hoe het bevalt om 5 dagen bijna nonstop te dragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh, jaloers!! Net terug uit Italië en daar heb ik ook 9 dagen non stop gedragen met afwisselend een ssc en een doek in maat 4. Het viel me erg mee! We hadden wel enorm veel bekijksquote:Op zaterdag 30 april 2016 16:56 schreef Selvaria het volgende:
Zo, wij zijn in Rome, gewapend met 2 Tula's en een Vesper. Op het vliegveld heeft de Tula zich al driedubbel bewezen, wat makkelijk zeg! Nu benieuwd hoe het bevalt om 5 dagen bijna nonstop te dragen.
Een blauwe (turkus ofzo?) uit de 2015 serie. Dat is de nieuwste volgens mij. Gekocht eind september.quote:Op vrijdag 29 april 2016 23:27 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Welke kleur? En welk model? (Nieuwste?) mijn zus zoekt een storchenwiege.
Oh oké, dan houdt het op, zij wil de grijze. Thanks anywayquote:Op zaterdag 30 april 2016 18:36 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Een blauwe (turkus ofzo?) uit de 2015 serie. Dat is de nieuwste volgens mij. Gekocht eind september.
Ik had een L geloof ik, terwijl ik zelf best dun ben (BMI 20, buikomvang 70 cm ofzo?). Die zat bij mij prima, ruimte zat voor die banden. Bij mijn man (buikomvang 105 cm) waren die banden wel echt te kort. Jij bent ook niet dik toch? Dus je zou dan met een S of M ook wel toe kunnen.quote:Op zondag 1 mei 2016 07:37 schreef Quoi het volgende:
Wat fijn om te lezen dat de dragers zo functioneel zijn tijdens tripjes/vakanties. Ik zie het al zó voor me! Maar afijn: eerst moet er een kind uit in augustus
Ik zou graag willen weten of de Marsupi s/m of l goed past. De draagconsulenten in mijn woonplaats hebben allemaal geen Marsupi's. Iemand ervaring/tips met een mogelijkheid tot passen in de regio 070? Of ervaringen met de maat (valt het groot of klein)?
Dankje! Ik ben niet dik nee, maar zou even willen aanvoelen hoe 'ie zit. Heb je toen op de gok er eentje aangeschaft? Als een L bij jou goed zit trouwens, lijkt me dat bijna niet te missen dat dat bij mij ook zo isquote:Op zondag 1 mei 2016 07:42 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik had een L geloof ik, terwijl ik zelf best dun ben (BMI 20, buikomvang 70 cm ofzo?). Die zat bij mij prima, ruimte zat voor die banden. Bij mijn man (buikomvang 105 cm) waren die banden wel echt te kort. Jij bent ook niet dik toch? Dus je zou dan met een S of M ook wel toe kunnen.
Zelf zeggen ze dit: http://marsupi.ro/en/right-size
Ik zag je foto's ja, heerlijk!quote:Op zaterdag 30 april 2016 17:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oeh, jaloers!! Net terug uit Italië en daar heb ik ook 9 dagen non stop gedragen met afwisselend een ssc en een doek in maat 4. Het viel me erg mee! We hadden wel enorm veel bekijks.
Ik heb de tweedehands van Ferrari-Roo dgekocht. Ik wist toen niet eens dat er verschillende maten waren, maar die zat goed. Zij is trouwens ook best dun, dus L zal dan wel goed zijn.quote:Op zondag 1 mei 2016 08:07 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dankje! Ik ben niet dik nee, maar zou even willen aanvoelen hoe 'ie zit. Heb je toen op de gok er eentje aangeschaft? Als een L bij jou goed zit trouwens, lijkt me dat bijna niet te missen dat dat bij mij ook zo is
Klopt, maar ik vond hem heerlijk voor kleine baby'tjes. Supermakkelijk om te doen. En tweedehands was ie 30 euro, da's prima. Inmiddels uitgeleend aan een vriendin, dus hij wordt veel gebruikt.quote:Op zondag 1 mei 2016 09:02 schreef Marjolijntje het volgende:
De maat van de marsupi heeft ook te maken met je lengte, als je lang bent dan zal een L al snel passen, ben je klein en smal dan is de kans groot dat ie te groot is. En volgens mij gaan ze voor best fijne prijsjes tweedehands, je doet er relatief kort mee, na maat 74 zijn ze er echt wel uitgegroeid en ze zijn niet bedoeld om mee op de rug te dragen.
I know, rightquote:Op zondag 1 mei 2016 00:18 schreef Franny_G het volgende:
Wij zijn ook op vakantie, in eigen land, maar ehm een peuter en een drager is wel weer een nieuwe uitdaging. 'Nee, ik wil selluf lopen!' Twee seconden later 'Mama tillen!' En als ik dan voorstel om haar in de tula te doen 'Nee! selluf lopen!' En na weer twee seconden 'Mama tillen. Nee, niet op rug!'
OK, op de buik dan? 'Ja!' Dus zij in de Tula op de buik. 'Nee, niet in buik! Selluf lopen!'. En zoiets dan x3..
.
Oh in het licht blauw is die idd leuk.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:27 schreef LadyBlack het volgende:
Check deze:
[ link | afbeelding ]
Lang leve bon prix!
Hartstikke leuk vest met tunnelkraag en leuke koordjes dat je ook zonder baby kunt dragenEn maar 30 euro!
Oeh, linkje?quote:Op zondag 1 mei 2016 10:27 schreef LadyBlack het volgende:
Check deze:
[ link | afbeelding ]
Lang leve bon prix!
Hartstikke leuk vest met tunnelkraag en leuke koordjes dat je ook zonder baby kunt dragenEn maar 30 euro!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Mijn man gaat altijd met de Manduca op weg, die heeft alleen maar extra sjans met vrouwenquote:Op maandag 2 mei 2016 10:02 schreef kovenant het volgende:
gisteren lekker met de Tula naar dierentuin geweest.
als man zijnde word je toch nog vrij veel nagestaard merk ik.
kleine (inmiddels 2) vind het heerlijk.
en ik vind zelf tula fijner dan een draagdoek die vrouw regelmatig gebruikt.
Lekker laten kijkenquote:Op maandag 2 mei 2016 10:02 schreef kovenant het volgende:
gisteren lekker met de Tula naar dierentuin geweest.
als man zijnde word je toch nog vrij veel nagestaard merk ik.
kleine (inmiddels 2) vind het heerlijk.
en ik vind zelf tula fijner dan een draagdoek die vrouw regelmatig gebruikt.
Jakkes wat rot zeg! dat gevoel van nu gaat het niet meer....quote:Op maandag 2 mei 2016 11:14 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben twee weken geleden onze Tula verkocht omdat we niet meer kunnen dragen (gezondheid) en ik mis het ontzettend. Niet dat ik vaak droeg, maar het idee te kunnen gaan dragen als ik het wilde, zeg maar. Nu is de optie er niet eens meer...
Blij eiquote:
Dat helpt niet mee idd armen er uit, en eventueel kan je die dingen ook verschuiven dat ze minder hoog zitten, of een toddler hood kopen op etsyquote:Op maandag 2 mei 2016 16:36 schreef Selvaria het volgende:
Wow, wat een mooie doek inderdaad Dot!![]()
Zeg, dat slaapkapje van de Tula, hoort die zo enorm strak te zitten?N. viel gisteren op mijn rug in slaap en ik voelde me alsof ik haar hoofd plat aan het drukken was toen ik hem omhoog deed. N. sliep wel lekker door, maar het voelde zo vreemd. Ze had wel haar armpjes boven het rugpand uit gestoken, misschien dat er daarom ook wel wat minder ruimte was..
Nja het gaat niet meer, dus het kan niet meer. Maar toen we de Tula nog hadden liggen, kón het nog (ook al was het niet slim).quote:Op maandag 2 mei 2016 11:33 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Jakkes wat rot zeg! dat gevoel van nu gaat het niet meer....
Misschien is een draag-o-theek of doek-o-theek of hoe dat dan ook heet een optie.
De consulentes die ik ken verhuren ook dragers per week (kost dan iets van 5 tot 7 euro of zo... misschien is dat ook een optie? Kan je er toch lekker saampjes nog eens op uit naar het park of weet ik het wat.
Als je bij een draagster in de buurt woont kan je er misschien eentje lenen?
Hoofdstuk nog niet dicht
mooie doek!quote:Op maandag 2 mei 2016 12:58 schreef Dot. het volgende:
Ik liet gisteren mijn maat 6 bij m'n schoonmoeder liggen dus moest mini net knopen in m'n maat 7 met hennep en linnen die ik eigenlijk voor dreumes had gekocht, maar dat gaat best prima! Lekker mee gewinkeld en ze zit nog helemaal stevig![]()
[ link | afbeelding ]
Wat is dat superwash?quote:Op maandag 2 mei 2016 18:05 schreef Moppert het volgende:
Oh en ik ben bij want ik heb weer een nieuwe doek![]()
[ afbeelding ]
De onderste Vishnu pagoda
(40% Egyptian cotton 30% superwash merino 30% superwash cashmere)
Ik vind superwash echt de uitvinding van de eeuw![]()
Ik dacht aan dat je zelf ook nog wel wilde dragen misschien, maar dan zou je hem eigenlijk ook niet van de hand hebben gedaanquote:Op maandag 2 mei 2016 18:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Nja het gaat niet meer, dus het kan niet meer. Maar toen we de Tula nog hadden liggen, kón het nog (ook al was het niet slim).
Maar zo is het beter hoor
Wol (of zijde) dat in de wasmachine kanquote:Op maandag 2 mei 2016 21:49 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat is dat superwash?
Heb je ook al een foto waar hij meer op te zien is? Dat randje ziet er al mooi uit!
in de wasmachine! Wat een uitvinding! Dat handwassen weerhoud mij enorm van zulke blendsquote:Op maandag 2 mei 2016 23:16 schreef Moppert het volgende:
[..]
Wol (of zijde) dat in de wasmachine kan![]()
Ik heb geen goede foto's hij is sowieso lastig op de foto te zetten
Eerder geprobeerd bij MevrC, maar toen woog F nog maar 4kg en was de insert zelfs nog ruim. Inmiddels weegt ie ruim het dubbele en heeft maat 74/80, dus hoop dat t goed zit nu!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:02 schreef Mineola het volgende:
Jasper!Ben benieuwd hoe het je bevalt MM! Had jij nou al eerder een Tula geprobeerd en vond je het toen niks of verwar ik je nou met iemand?
Buiten dat ie in veel maten uitverkocht is, zit dat capuchonnetje voor de baby zó laag, dat zag ik niet zittenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:09 schreef Mineola het volgende:
Ik kwam nog deze positie/draagjas tegen, misschien allang bekend maar ik vond m er behoorlijk leuk uitzien voor een draagjasdus ik dacht ik tip 'm even
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Edit: deze is ook leuk!
Uitverkocht? Ik zie 'm juist in alle maten en kleuren beschikbaar?quote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Buiten dat ie in veel maten uitverkocht is, zit dat capuchonnetje voor de baby zó laag, dat zag ik niet zitten
Dat vest dat ik heb is echt briljant!
Dat!quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:14 schreef LadyBlack het volgende:
Nou de reden dat ik iets wil dat over mij en baby heen kan, is dat ik anders een oververhitte baby heb zodra ik ergens binnen ben...
Heb je al gekeken of het zo past? V zat nog best redelijk. Goed genoeg om de kleune stukjes die hij niet meer wilde lopen goed door te komenquote:Op woensdag 4 mei 2016 07:43 schreef mousemicky het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met verbreders voor de Tula? Ik heb een standard onderweg, maar op vakantie is het misschien handig om peuter er ook af en toe in te kunnen dragen. Hij wil niet vaak genoeg meer om de aanschaf van een toddler te rechtvaardigen, maar misschien zou dit een oplossing kunnen zijn? J is ongeveer 96cm en weegt denk ik 13,5kg.
Ik had de emeibaby vanaf een maand of 4,maar ik vind hem erg fijn .Alleen rugdragen lukt nog niet zo...quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:29 schreef Macka66 het volgende:
De emeibaby kan het allerkleinst van de twee, en is in diepte verstelbaar. Laatst met een collega consulent naar gekeken.
Het is toch behoorlijk vaak wel goed gegaan. Het heeft alles te maken met timing en een beetje om de peuterbuien heen manoeuvreren.quote:Op zondag 1 mei 2016 09:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
I know, rightDat is precies de reden dat ik E niet meer heb gedragen sinds ze zelf kan lopen. Als ik haar al in de doek of draagzak kreeg wou ze er na 10 meter weer uit, inclusief zo wurmen dat alles scheef zat
![]()
Sinds ze overdag niet meer slaapt wil ze trouwens wel weer in de buggy en zou dragen misschien ook wel kunnen, maar toen was ik zwanger en kon ik haar niet meer dragen. Misschien komende vakantie eens proberen
Die is mooi Cassandra!quote:Op donderdag 5 mei 2016 15:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb kokadi David in wonderland besteld
Nee de kokadi is ook weer precies tegenovergesteld van de tula ongeveer met hoe af te stellen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:31 schreef mousemicky het volgende:
Volgens mij is het systeem niet gelijk hoor. Emeibaby verstelt met ringen, als een sling, de kokadi is meer als de tula, met als verschil dat het zitvlak te versmallen/breden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |