Ja. Dat zeg ik.quote:Op maandag 25 april 2016 16:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dat doet extreemrechts juist niet.
Ja, en?quote:Op maandag 25 april 2016 16:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoogopgeleiden kiezen zelf ervoor om zich in te zetten als vrijwilligers om even een voorbeeld te noemen.
Fixed.quote:Op maandag 25 april 2016 17:18 schreef LelijKnap het volgende:
Oostenrijk heeft niet van de geschiedenis geleerd en werkt verdere polarisatie in de hand.
Wat dacht je van de problemen die extreem-rechts aankaart (hoe je het ook keert of draait, naast het onzinnig racisme en dergelijke kaarten ze wel degelijk problemen aan die de "gevestigde orde" graag onder de mat schuift) oplossen zonder de extreme oplossingen van extreem-rechts?quote:Op maandag 25 april 2016 16:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Voor de langere termijn alleen wel een moeilijk houdbare. Altijd maar regenboogcoalities vormen om extreemrechts erbuiten te houden...
Ze worden ontevreden omdat de meerderheid van de mensen in Nederland ervoor kiest om op andere partijen te stemmen die niet met de PVV willen regeren.quote:Op maandag 25 april 2016 16:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was slechts een voorbeeld. Als je de situatie krijgt dat de PVV de grootste wordt maar er word heen regering mee gevormd dat een heleboel mensen ontevreden worden. .
Welke problemen weigeren ze op te lossen?quote:Op maandag 25 april 2016 17:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wat dacht je van de problemen die extreem-rechts aankaart (hoe je het ook keert of draait, naast het onzinnig racisme en dergelijke kaarten ze wel degelijk problemen aan die de "gevestigde orde" graag onder de mat schuift) oplossen zonder de extreme oplossingen van extreem-rechts?
Op een kleine groep hard-core racisten na stemt niemand op extreem-rechts omdat ze zo graag een nazi-staat willen of iets dergelijks. Nee, ze stemmen uit onvrede, omdat de huidige regeringen bepaalde problemen niet kunnen of weigeren op te lossen en bijvoorbeeld in zee gaan met een megalomane gek als Erdogan. Je zou voor minder de "gewone" partijen afstraffen voor zo'n kutbeleid.
Alle partijen pretenderen dat ze dat doen, deze partij gaat echter vrij ver in hun opvattingen om voor 'het volk' op te komen.quote:Op maandag 25 april 2016 17:31 schreef Infection het volgende:
Extreemrechts? Is dat tegenwoordig de naam voor de groep die voor het volk opkomt?
Het probleem dat een dictator de overhand heeft gekregen over de EU en de miljoenen islamitische mensen in Europa die aanslagen van islamitische kant wel mooi vinden.quote:Op maandag 25 april 2016 17:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke problemen weigeren ze op te lossen?
Noem eens een voorbeeld.quote:Op maandag 25 april 2016 17:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alle partijen pretenderen dat ze dat doen, deze partij gaat echter vrij ver in hun opvattingen om voor 'het volk' op te komen.
het volkquote:Op maandag 25 april 2016 17:31 schreef Infection het volgende:
Extreemrechts? Is dat tegenwoordig de naam voor de groep die voor het volk opkomt?
Allebei gelul.quote:Op maandag 25 april 2016 17:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het probleem dat een dictator de overhand heeft gekregen over de EU en de miljoenen islamitische mensen in Europa die aanslagen van islamitische kant wel mooi vinden.
Wat betekent 'van de geschiedenis hebben geleerd' eigenlijk? Dat je als een halve tamme voortaan iedereen accepteert in je land/buurt/weet ik waar en je nooit onlief tegen anderen doet, je een haarband in je haar doet en de hele dag 'peace man!' naar iedereen roept?quote:Op maandag 25 april 2016 17:21 schreef Xa1pt het volgende:
Oostenrijk heeft niet van de geschiedenis geleerd en werkt verdere polarisatie in de hand.
Fixed.
Die zijn dan ook niet het Oostenrijkse volk.quote:Op maandag 25 april 2016 17:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Joden, eh moslims, de toegang tot Oostenrijk willen weigeren bijvoorbeeld?
Citation needed.quote:Op maandag 25 april 2016 17:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Joden, eh moslims, de toegang tot Oostenrijk willen weigeren bijvoorbeeld?
In een tweede ronde gaat de meerderheid natuurlijk niet op de FPÖ-kandidaat stemmen.quote:Op maandag 25 april 2016 17:26 schreef krokodil76 het volgende:
Mooie uitslag, nu de tweede ronde nog.
Problemen in de samenleving. De tewerkstelling van de allochtone medeburger (tweeledig: zowel discriminatie van allochtonen als allochtonen die weigeren te werken). Groeiende ongelijkheid (ja dit wordt vooral getriggerd door "rechts" als in VVD & co, maar ik zie geen enkel pasklaar antwoord erop buiten wat gebrabbel bij PvdA en consoorten en natuurlijk de gekke quasi-communistische visie van onze vrienden van SP), straffeloosheid (lage pakkans voor criminele feiten, niet zo zeer de straffen die gegeven worden voor bepaalde delicten).quote:Op maandag 25 april 2016 17:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke problemen weigeren ze op te lossen?
Inderdaad. Verder dan een beetje gewauwel over 'van de geschiedenis leren' en 'nuance in het debat' komen dit soort figuren niet.quote:Op maandag 25 april 2016 17:35 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Wat betekent 'van de geschiedenis hebben geleerd' eigenlijk? Dat je als een halve tamme voortaan iedereen accepteert in je land/buurt/weet ik waar en je nooit onlief tegen anderen doet, je een haarband in je haar doet en de hele dag 'peace man!' naar iedereen roept?
Goh, tijdens haar laatste optredens kruipt Merkel nog niet niet voor de heer Erdoganquote:
quote:Op maandag 25 april 2016 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
http://www.thereligionofp(...)s/opinion-polls.aspx
Uhu.
Wat je zegt over miljoenen klopt niet.quote:A 2013 Pew Research Center poll asked Muslims around the world whether attacks on civilians were justified. Globally 72% of Muslims said violence against civilians is never justified, and in the US, 81% of Muslims opposed such violence. About 14% of Muslims in the nations surveyed (and 8% of Muslims in the US) said violence against civilians is "often" or "sometimes" justified. 26% of Muslims in Bangladesh believe attacks are either somewhat justified or often justified, 18% in Malaysia, 7% in Iraq, 15% in Jordan, 29% in Egypt, 39% in Afghanistan and 40% in the Palestinian territories.[32][33][34] The survey did not include some Muslim nations, such as Iran, Saudi Arabia, Algeria, Yemen, Syria, and Libya, but did include densely populated Muslim countries such as Pakistan, Turkey, Egypt, Nigeria and Indonesia.[35] According to a 2007 poll conducted by the PolicyExchange think tank in Britain, nearly 60% said they would prefer to live under British law, while 37% of 16- to 24-year-olds said they would prefer sharia law, against 17% of those over 55. [36] Also 36% of 16- to 24-year-olds British Muslims believed that those converting to another religion should be executed. Less than a fifth of those over 55 think so
Snelle veranderingen in de omgeving van mensen. Raken ontheemd. Zoeken schuldige. Anderen hebben het immers altijd gedaan. Voedingsbodem voor populisten en nationalisten. Zo werkt het toch al eeuwen?quote:Op maandag 25 april 2016 16:00 schreef Jigzoz het volgende:
De kandidaat van de extreemrechtse FPÖ heeft met een stevige voorsprong de eerste ronde van de presidentsverkiezingen gewonnen. De nummer twee is de kandidaat van de Groenen. Het midden is weggevaagd. Andere Europese extreemrechtse politici juichen. 'Fantastisch!' twittert Wilders. "Bravo, Oostenrijkse volk!" reageert Le Pen.
[..]
Heel veel meer bij NRC.
Het enige wat we leren van de geschiedenis, is dat we niets leren van de geschiedenis. Extreemrechts begint overal te groot te worden om te negeren. Hoe nu verder?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)turkije-in-satirerelquote:Op maandag 25 april 2016 17:39 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Goh, tijdens haar laatste optredens kruipt Merkel nog niet niet voor de heer Erdogan. Rutte is "verbaasd" en als je dan de gemiddelde respons van de Turkse Nederlander bekijkt... Als dat niet pas eng nationalisme betreft
. Maar o wee als je je "trots" op Nederland zou willen zijn, dan ben je een enge NSB-er.
Dàt catalogiseren als "gelul" is pas écht gelul.
Zelfs met de meest positieve pol die je kon vinden klopt mijn bewering wel.quote:Op maandag 25 april 2016 17:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Wat je zegt over miljoenen klopt niet.
Polarisatie gebeurt niet enkel door instigatie van (extreem-)rechts. Dit is een beetje simpel gedacht. Ik krijg een beetje de neiging te denken dat jij veronderstelt dat men woorden met zulke negatieve connotatie per definitie op 'rechts' kan plakken.quote:
Hoe dan wel? Of nog meer?quote:Op maandag 25 april 2016 17:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Polarisatie gebeurt niet enkel door instigatie van (extreem-)rechts. Dit is een beetje simpel gedacht.
Dit heb ik zojuist in mijn berichten uitgelegd.quote:
Nee, je zegt alleen dat je het logisch vindt dat mensen op linkse partijen stemmen omdat ze anders in hun portemonnee worden geraakt. Dat is geen uitleg over dat ook links polarisatie veroorzaakt.quote:Op maandag 25 april 2016 17:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit heb ik zojuist in mijn berichten uitgelegd.
De enige juiste reactie van Rutte in die zaak was: Turkije heeft zich niet te bemoeien met een Nederlandse aangelegenheid, en daarmee zou de kous af moeten zijn. Vriendelijkheid is allemaal goed en wel, maar zolang de EU veel belangrijker is voor Turkije dan omgekeerd, kan men wel degelijk wat druk zetten en moet men ook niet over eieren lopen (dat kun je toch moeilijk ontkennen, niet waar? De helft van de Turkse economie is gericht op de EU).quote:Op maandag 25 april 2016 17:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)turkije-in-satirerel
http://www.nu.nl/politiek(...)eens-zaak-yunus.html
Dat men kruipt voor Turkije is onzin, men laat zich alleen wat voorzichtig uit omdat het een behoorlijke impact kan hebben op handelsbetrekkingen bijvoorbeeld. Daar zit ook niet echt iemand op te wachten.
Dat heb ik niet gesteld. Ik heb het woord portemonnee niet eens getypt.quote:Op maandag 25 april 2016 17:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je zegt alleen dat je het logisch vindt dat mensen op linkse partijen stemmen omdat ze anders in hun portemonnee worden geraakt. Dat is geen uitleg over dat ook links polarisatie veroorzaakt.
Door mensen die uit protest extreem-rechts te stemmen af te schilderen als nazi of soortgelijk en uit te sluiten uit het democratisch debat (cordon sanitaire) polariseer je even goed.quote:
quote:Op maandag 25 april 2016 17:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gesteld. Ik heb het woord portemonnee niet eens getypt.
Daarmee veronderstel je economische motieven. Leuk, maar dat is nog steeds geen uitleg over je stelling dat ook links polarisatie in de hand werkt.quote:is er een relatie met loonontwikkelingen en achter asielzoekers en andere migranten zit een hele bedrijfstak van welzijnswerkers, advocatuur en organisaties
Jij gebruikte zojuist een onderzoek waarin zo'n 25% van de moslim bevolking in GB aangaf de medemens dood zou willen maken als ze overstapten van religie om te bewijzen dat het islamitische probleem in Europa wel meevalt. Ik denk niet dat jij recht van spreken hebt als het gaat om denkbeelden.quote:Op maandag 25 april 2016 17:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Liever 10 asielzoekers uit Afrika en het Midden-Oosten dan iemand die er dit soort denkbeelden op nahoudt.
Ik geloof dat Constant Kusters niet uitgesloten wordt van praatprogramma's bijvoorbeeld. Wie dan wel?quote:Op maandag 25 april 2016 17:50 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Door mensen die uit protest extreem-rechts te stemmen af te schilderen als nazi of soortgelijk en uit te sluiten uit het democratisch debat (cordon sanitaire) polariseer je even goed.
Ik heb het toegelicht in post 13. Polarisatie is een verschijnsel dat niet alleen voorbehouden is aan 'eng rechts'.quote:Op maandag 25 april 2016 17:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Daarmee veronderstel je economische motieven. Leuk, maar dat is nog steeds geen uitleg over je stelling dat ook links polarisatie in de hand werkt.
Dat staat er niet, lees het nog eens.quote:Op maandag 25 april 2016 17:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij gebruikte zojuist een onderzoek waarin zo'n 25% van de moslim bevolking in GB aangaf de medemens dood zou willen maken als ze overstapten van religie
Nee, je veronderstelt bepaalde motieven om links te stemmen. Dat is geen antwoord op de vraag hoe 'links' polarisatie in de hand werkt.quote:Op maandag 25 april 2016 17:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb het toegelicht in post 13. Polarisatie is een verschijnsel dat niet alleen voorbehouden is aan 'eng rechts'.
Jawel. Lees gewoon goed of val me niet lastig aub!quote:Op maandag 25 april 2016 17:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je veronderstelt bepaalde motieven om links te stemmen. Dat is geen antwoord op de vraag hoe 'links' polarisatie in de hand werkt.
quote:Op maandag 25 april 2016 16:25 schreef damian5700 het volgende:
Ik juich het niet toe, maar begrijp het wel.
De Europese samenlevingen raken steeds meer gepolariseerd. De scheidslijn is in veel gevallen die tussen hoog- en laagopgeleiden (lage en modale versus hoge inkomens).
Dit zie je bijvoorbeeld in Nederland heel goed terug in de opkomst van Pegida (en aanverwante bewegingen) en het verzet tegen AZC's en de talloze vrijwilligers die migranten juist graag willen hebben.
Ik verwacht bij de aankomende landelijke verkiezingen de nodige effecten voor de middenpartijen.
Ik verwacht daarnaast dat in de tweede ronde de onafhankelijken gaan winnen, omdat de verliezers van nu dan op van der Bellen gaan stemmen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |