Tja, hipster-dingetjequote:Op maandag 25 april 2016 11:53 schreef kapiteintje het volgende:
Die trend om overal maar je kinderen bij te slepen.
Hij heeft zich wel mooi terug geknokt anders...quote:Op maandag 25 april 2016 11:54 schreef Pokkelmans het volgende:
Ja zou zonde zijn als Tonny vertrekt. Maar als hij zich uit het veld laat slaan door zo'n mindere periode waarin hij wat minder speelt is het denk ik ook niet echt materiaal voor Feyenoord. Ben benieuwd waar hij méér aan spelen toe denkt te komen.
Ja zeker, maar hij wou toch niet bijtekenen omdat hij een paar weken/maanden op het tweede plan was beland? Als hij een transfer maakt naar het buitenland gaat hem dat ook geheid overkomen.quote:Op maandag 25 april 2016 11:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hij heeft zich wel mooi terug geknokt anders...
Onzin. Als je onbetwist basisspeler bent, dan anderhalf seizoen amper minuten krijgt, en vervolgens een aantal keer een contractvoorstel krijgt waarin je alsnog een van de minderen bent, en gewoon minder krijgt dan diverse nietszeggende kansarmen a la Nelom, dan toont de club niet het vertrouwen wat ze hadden moeten tonen.quote:Op maandag 25 april 2016 11:54 schreef Pokkelmans het volgende:
Ja zou zonde zijn als Tonny vertrekt. Maar als hij zich uit het veld laat slaan door zo'n mindere periode waarin hij wat minder speelt is het denk ik ook niet echt materiaal voor Feyenoord. Ben benieuwd waar hij méér aan spelen toe denkt te komen.
quote:Op maandag 25 april 2016 11:54 schreef Pokkelmans het volgende:
Laten we vooral niet kijken dat het je beste voetballer in potentie.quote:Op maandag 25 april 2016 11:54 schreef Pokkelmans het volgende:
Probeer het anders nog een derde keer.quote:Op maandag 25 april 2016 11:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat een opkomst! En wat zijn (de meeste) Rotterdammers toch lelijk... man man man
Dus het is voor hem vooral een geldkwestie? Dat vertrouwen heeft hij wel terugverdiend, lijkt me.quote:Op maandag 25 april 2016 11:56 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Onzin. Als je onbetwist basisspeler bent, dan anderhalf seizoen amper minuten krijgt, en vervolgens een aantal keer een contractvoorstel krijgt waarin je alsnog een van de minderen bent, en gewoon minder krijgt dan diverse nietszeggende kansarmen a la Nelom, dan toont de club niet het vertrouwen wat ze hadden moeten tonen.
Bovendien is hij in hele moeilijke omstandigheden altijd keihard blijven knokken en heeft zich altijd opgesteld als een prof. En dat op zijn leeftijd.
Je zou je er op een maandagochtend maar mee moeten vermakenquote:Op maandag 25 april 2016 11:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Probeer het anders nog een derde keer.
Hij is nogal masochistisch aangelegd blijkbaar... Met zoveel faal in 1 persoon kan het niet andersquote:Op maandag 25 april 2016 11:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Probeer het anders nog een derde keer.
Er is hier niemand om te happen, iedereen staat op de Coolsingel.quote:Op maandag 25 april 2016 11:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat een opkomst! En wat zijn (de meeste) Rotterdammers toch lelijk... man man man
Nou... Trollen, of polonaise... Moeilijke keuze wat triester is...quote:Op maandag 25 april 2016 11:59 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Je zou je er op een maandagochtend maar mee moeten vermaken
Dan heb je nog minder te doen dan om maandagochtend op de coolsingel te staan
Subtop verwacht ik nog niet, denk eerder een middenmoter in de PL. Als je ziet dat een Leroy Fer toen Feyenoord in zijn laatste seizoen begon te dragen, dat heeft Tonny totaal nog niet. En qua voetbal is het nu ook weer niet zo'n genie of van de orde van der Vaart, Sneijder. Vind zelfs Wijnaldum een stuk beter speler.quote:Op maandag 25 april 2016 11:59 schreef Typisch het volgende:
Tonny komt netjes bij een subtoppert terecht en gaat het daar ook goed doen.
Was Pogba niet de eerste?quote:Op maandag 25 april 2016 12:00 schreef Bolasie het volgende:
Wat heeft iedereen trouwens opeens Alaba/Coman-achtig haar zeg
Vind hem wel wat hebben van Wijnaldum op zijn leeftijd. Niet qua spel maar je ziet dat er veel potentie in zit.quote:Op maandag 25 april 2016 12:01 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Subtop verwacht ik nog niet, denk eerder een middenmoter in de PL. Als je ziet dat een Leroy Fer toen Feyenoord in zijn laatste seizoen begon te dragen, dat heeft Tonny totaal nog niet. En qua voetbal is het nu ook weer niet zo'n genie of van de orde van der Vaart, Sneijder. Vind zelfs Wijnaldum een stuk beter speler.
Vind het een energiebommetje, geen bijzondere techniek, niet bijzonder snel, redelijk schot, kan wel scoren. Leuke speler voor de middenmoot, maar zie hem echt nooit hele bijzondere dingen doen. Maargoed, je weet het natuurlijk nooit. Hoop voor hem dat je gelijk hebt.quote:Op maandag 25 april 2016 12:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
Vind hem wel wat hebben van Wijnaldum op zijn leeftijd. Niet qua spel maar je ziet dat er veel potentie in zit.
Amsterdam en Eindhoven bedoel je? En nee, want veel mensen hebben gewoon een baan, zo te zien in Rotterdam niet...quote:Op maandag 25 april 2016 12:07 schreef RvLaak het volgende:
Ben trouwens benieuwd of ze in 020 of 040 zo veel mensen op de been kunnen krijgen voor een prijs, met zulk enorm kutweer
Inderdaad, want daar gaat het immers om.quote:Op maandag 25 april 2016 12:07 schreef RvLaak het volgende:
Ben trouwens benieuwd of ze in 020 of 040 zo veel mensen op de been kunnen krijgen voor een prijs, met zulk enorm kutweer
Die provinciedorpen iddquote:Op maandag 25 april 2016 12:08 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Amsterdam en Eindhoven bedoel je?
Toch lief dat je de zichzelf opvretende lampjes en neuzen iets geeft om op te happen, anders zitten ze daar ook maar voor hun computertje.quote:Op maandag 25 april 2016 12:07 schreef RvLaak het volgende:
quote:Op maandag 25 april 2016 12:13 schreef Boma het volgende:
[..]
Toch lief dat je de zichzelf opvretende lampjes en neuzen iets geeft om op te happen, anders zitten ze daar ook maar voor hun computertje.
Daar heeft mr Yellow het laatste woord niet in.quote:Op maandag 25 april 2016 12:21 schreef Scrummie het volgende:
Geel zegt dat ie blijft.
Wat een kutdag.
7 a 8 miljoene erbij door uefa kup... dus ik zeg vlaar gratis ophaluh, guidetti halen en immers en kramer verkopen voor 5 miljoen. ken je ook ziyech halen en van persie. kampioene1!!quote:Op maandag 25 april 2016 12:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hopelijk pakken we volgend seizoen de triple.
Een rechtsback, eventueel een extra cv (die op de bank wil zitten voornamelijk) als we van der Heijden weer kunnen lozen en een nieuwe spits.quote:Op maandag 25 april 2016 12:26 schreef satecl het volgende:
[..]
7 a 8 miljoene erbij door uefa kup... dus ik zeg vlaar gratis ophaluh, guidetti halen en immers en kramer verkopen voor 5 miljoen. ken je ook ziyech halen en van persie. kampioene1!!
En dan vergeet je voor het gemak nog even die Woudenberg.quote:Op maandag 25 april 2016 12:26 schreef satecl het volgende:
[..]
7 a 8 miljoene erbij door uefa kup... dus ik zeg vlaar gratis ophaluh, guidetti halen en immers en kramer verkopen voor 5 miljoen. ken je ook ziyech halen en van persie. kampioene1!!
hij zal het vast niet voor niets zeggen.quote:Op maandag 25 april 2016 12:25 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daar heeft mr Yellow het laatste woord niet in.
Oh ja.quote:Op maandag 25 april 2016 12:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
En dan vergeet je voor het gemak nog even die Woudenberg.
Ik zou die Kane van NEC wel zien zitten, maar er is meer interesse volgens mij.quote:Op maandag 25 april 2016 12:30 schreef Typisch het volgende:
[..]
Oh ja.
Dan is die nieuwe cv niet nodig.
Karsdorp, extra back, Botteghod, Van Beek, Kongolo, Nelom, Woudenberg is genoeg.
Die 7 a 8 miljoen is bruto hoorde ik Koevermans zeggen op RTV Rijnmond.quote:Op maandag 25 april 2016 12:26 schreef satecl het volgende:
[..]
Die heeft alles afgescheurd geloof ik.quote:Op maandag 25 april 2016 12:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zou die Kane van NEC wel zien zitten, maar er is meer interesse volgens mij.
Lex en misschien Jensie verkopen. Met dat wisselgeld maar weer een gokje wagen denk ik.quote:Op maandag 25 april 2016 12:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die 7 a 8 miljoen is bruto hoorde ik Koevermans zeggen op RTV Rijnmond.
Vorige seizoen, nadat Feyenoord zover kwam in de EL, hielden ze uiteindelijk zo'n 6 miljoen netto over.
Dus reken op hooguit 4 miljoen extra.
Ik reken op niet al te veel aankopen deze zomer helaas.
Wel wordt in ieder geval Woudenberg teruggehaald komend seizoen.
Wat versterkingen achterin en (afhankelijk van wat er weg gaat) wat in het middenveld. Maar het belangrijkste is imo een spits die vaker wel dan niet scoortquote:Op maandag 25 april 2016 12:34 schreef Scrummie het volgende:
Er is nog gewoon geld aanwezig. Dirk wou perspectief zien, dat zie je niet als er geen geld is om te investeren. Komt echt wel wat bij deze zomer.
Vooral 1 die wat meer voetballend kan. Scoren doet Kramer ook wel/quote:Op maandag 25 april 2016 12:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat versterkingen achterin en (afhankelijk van wat er weg gaat) wat in het middenveld. Maar het belangrijkste is imo een spits die vaker wel dan niet scoort
Hij kan wel scoren, maar doet het (naar mijn idee) vaker niet dan wel. Zijn er statistieken daar over? Pogingen vs doelpuntenquote:Op maandag 25 april 2016 12:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vooral 1 die wat meer voetballend kan. Scoren doet Kramer ook wel/
goeie troll!quote:Op maandag 25 april 2016 12:36 schreef tompsv18 het volgende:
Nu Feyenoord weer weet wat het winnen van een prijs is, moeten ze volgend seizoen na 17 jaar toch weer eens kampioen kunnen worden lijkt me
Van Persie zal nooit naar Feyenoord komen, heeft al meerdere malen aangegeven eigenlijk niet zoveel met Feyenoord te hebben en meer met Excelsior. Vlaar zal zolang van Geel en Gudde er zitten wel twee keer nadenken, Guidetti presteert volgens HMF inmiddels bovengemiddeld bij zijn huidige club.quote:Op maandag 25 april 2016 12:26 schreef satecl het volgende:
[..]
wat scorend vermogen op het middenveld mag ook welquote:Op maandag 25 april 2016 12:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
Een rechtsback, eventueel een extra cv (die op de bank wil zitten voornamelijk) als we van der Heijden weer kunnen lozen en een nieuwe spits.
Ik vind Kongolo nog steeds geen lb. Wordt een beetje misbruikt doordat seizoen na seizoen Nelom de enige andere optie is.quote:Op maandag 25 april 2016 12:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
Een rechtsback, eventueel een extra cv (die op de bank wil zitten voornamelijk) als we van der Heijden weer kunnen lozen en een nieuwe spits.
Na de vorige beker kwam inderdaad de beste periode uit de geschiedenis van de club.quote:Op maandag 25 april 2016 12:36 schreef tompsv18 het volgende:
Nu Feyenoord weer weet wat het winnen van een prijs is, moeten ze volgend seizoen na 17 jaar toch weer eens kampioen kunnen worden lijkt me
Wat dat betreft ben ik wel blij dat Toornstra wat meer minuten maakt.quote:Op maandag 25 april 2016 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat scorend vermogen op het middenveld mag ook wel
quote:Op maandag 25 april 2016 12:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Na de vorige beker kwam inderdaad de beste periode uit de geschiedenis van de club.
Daarom Vejinovic halen! Garanties voor goals!!quote:Op maandag 25 april 2016 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ach, iedere club verliest weleens met 10-0quote:Op maandag 25 april 2016 12:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Na de vorige beker kwam inderdaad de beste periode uit de geschiedenis van de club.
Gustafson en Toornstra/Kuyt hebben dat wel genoeg.quote:Op maandag 25 april 2016 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 april 2016 11:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dus het is voor hem vooral een geldkwestie? Dat vertrouwen heeft hij wel terugverdiend, lijkt me.
oud geworden zegquote:Op maandag 25 april 2016 12:16 schreef RvLaak het volgende:
Ome Gerard ziet er niet al te helder meer uit
Probleem is vooral de manier waarop we proberen te scoren. Ik denk dat Kramer bog best aardig effectief met z'n kansen om springt, maar het spelletje om vanaf de zijkant je spits in stelling te brengen is gewoon te lastig. Het lukt vaak ook (echt) maar 1 of 2 keer per wedstrijd..quote:Op maandag 25 april 2016 12:36 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hij kan wel scoren, maar doet het (naar mijn idee) vaker niet dan wel. Zijn er statistieken daar over? Pogingen vs doelpunten
Dat hij niet al te veel ballen krijgt, weet ik. Zou ik niet erg vinden, als hij wat vaker scoorde. Hij hoeft van mij ook zeker niet weg, maar een scorende spits er naast zou wel leuk zijn.quote:Op maandag 25 april 2016 13:20 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Probleem is vooral de manier waarop we proberen te scoren. Ik denk dat Kramer bog best aardig effectief met z'n kansen om springt, maar het spelletje om vanaf de zijkant je spits in stelling te brengen is gewoon te lastig. Het lukt vaak ook (echt) maar 1 of 2 keer per wedstrijd..
Zijn je varkens weggelopen, of ben je gewoon mad dat de prijzen dit jaar in Amsterdam en Rotterdam blijven?quote:Op maandag 25 april 2016 12:42 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ach, iedere club verliest weleens met 10-0
Hij is ook behoorlijk ziek geweest he.quote:
Doorlopend.quote:Op maandag 25 april 2016 12:25 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daar heeft mr Yellow het laatste woord niet in.
Dan nog kan hij weggestuurd worden natuurlijk.quote:
Ik probeer te begrijpen wat jij zegt. Ik heb namelijk vernomen dat de aanbiedingen aan Tonny "bijna tegen het salarisplafond" zaten.quote:Op maandag 25 april 2016 13:18 schreef De_Pel het volgende:
[..]![]()
Wil je het nu niet begrijpen of wat....?
Bijna = niet helemaalquote:Op maandag 25 april 2016 13:26 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik probeer te begrijpen wat jij zegt. Ik heb namelijk vernomen dat de aanbiedingen aan Tonny "bijna tegen het salarisplafond" zaten.
Laten we eerlijk zijn, dat is hij toch ook nog niet waard of wel? Ik vind dat hij nog lang niet constant genoeg is en nog niet dragend genoeg om al bij de topverdieners te horen op zijn leeftijd bovendien.quote:
Definieer "constant genoeg"... Sinds dat Feyenoord weer wint, speelt Vilhena goed.quote:Op maandag 25 april 2016 13:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, dat is hij toch ook nog niet waard of wel? Ik vind dat hij nog lang niet constant genoeg is en nog niet dragend genoeg om al bij de topverdieners te horen op zijn leeftijd bovendien.
Aangezien ik geen enkel idee heb over hoe ze deze onderhandelingen hebben gevoerd, ga ik niet oordelen over het functioneren van vGeel in dezequote:We kunnen Van Geel veel verwijten, maar ik vind dat hij begrijpelijk heeft gehandeld bij de onderhandelingen met Vilhena (zover we hiervan op de hoogte zijn natuurlijk).
Precies ditquote:Op maandag 25 april 2016 13:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, dat is hij toch ook nog niet waard of wel? Ik vind dat hij nog lang niet constant genoeg is en nog niet dragend genoeg om al bij de topverdieners te horen op zijn leeftijd bovendien.
We kunnen Van Geel veel verwijten, maar ik vind dat hij begrijpelijk heeft gehandeld bij de onderhandelingen met Vilhena (zover we hiervan op de hoogte zijn natuurlijk).
Dat is de aanbieding van 2 maanden geleden. Al betwijfel ik het dan alsnog. In eerste (3-4) instantie(s) was het véél minder. Dan gaat het dus juist níet om geld, want dat kan hij nu sowieso wel krijgen, bij Feyenoord, of ergens anders. Als jij een al 6 jaar voor dezelfde baas werkt en contractvoorstel krijgt wat lager is dan dat van de gehandicapte kantinejuffrouw dan vraag je je ook af of ze nog wel vertrouwen in je hebben.quote:Op maandag 25 april 2016 13:26 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik probeer te begrijpen wat jij zegt. Ik heb namelijk vernomen dat de aanbiedingen aan Tonny "bijna tegen het salarisplafond" zaten.
Maar wij weten niet hoe laag of hoog die contractvoorstellen zijn geweest.quote:Op maandag 25 april 2016 13:39 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat is de aanbieding van 2 maanden geleden. Al betwijfel ik het dan alsnog. In eerste (3-4) instantie(s) was het véél minder. Dan gaat het dus juist níet om geld, want dat kan hij nu sowieso wel krijgen, bij Feyenoord, of ergens anders. Als jij een al 6 jaar voor dezelfde baas werkt en contractvoorstel krijgt wat lager is dan dat van de gehandicapte kantinejuffrouw dan vraag je je ook af of ze nog wel vertrouwen in je hebben.
Wie vind jij er wel bij horen dan?quote:Op maandag 25 april 2016 13:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 april 2016 13:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar wij weten niet hoe laag of hoog die contractvoorstellen zijn geweest.
Mijn indruk is vooral dat Vilhena vanaf het begin al meteen een heel verwende en verongelijkte houding heeft aangenomen en een hoog salaris richting de top eiste, zonder daar, op dat moment, fatsoenlijke prestaties tegenover te zetten.
Maar aangezien ik er niet bij ben geweest blijft dat bij een indruk en kan ik dat niet onderbouwen. Net zo min als dat valt te onderbouwen dat Van Geel steken heeft laten vallen wat betreft de onderhandelingen met Vilhena, omdat we het simpelweg niet zeker weten.
quote:Tonny Vilhena heeft de laatste maanden steeds vaker een basisplaats bij Feyenoord. Toch ziet de middenvelder geen toekomst voor zichzelf in De Kuip. Hij wandelt komende zomer transfervrij de deur uit.
Vilhena sloeg in september een laatste contractvoorstel van Feyenoord af. Volgens de toenmalige zaakwaarnemer van de 21-jarige Rotterdammer konden beide partijen het niet eens worden over het honorarium, zo vertelde hij aan Wilfred Genee. 'Feyenoord wilde Vilhena (en ook Boëtius) belonen op het niveau van een speler als Nelom (rond de 550.000 euro).'
'Het management wilde ten minste rond de 700.000 euro, omdat ze meenden dat Vilhena en Boëtius op een hoger niveau zaten. Ook al speelden ze op dat moment heel weinig', schrijft de presentator in zijn column in het Algemeen Dagblad. 'Volgens de zaakwaarnemer had Fred Rutten zelfs gezegd dat Vilhena zich volledig moest richten op de linksbackpositie.'
Rutten zou bovendien eerdere toezeggingen niet zijn nagekomen. 'Giovanni van Bronckhorst bewijst nu het ongelijk van Rutten. Kennelijk is het ego van Vilhena inmiddels te veel gekwetst, maar zeg dat dan. Draai er niet omheen met allerlei drogredenen. Al was het alleen al voor die hondstrouwe aanhang.'
Wat betreft ons salarisplafond vind ik dat Kuyt en Vermeer wel een topsalaris mogen ontvangen, en ik verwacht dat Elia ook een topsalaris krijgt op basis van zijn reputatie, maar dat heeft hij - naar mijn mening - dit seizoen niet echt waargemaakt (ondanks zijn winnende doelpunt gisterenquote:
Ik gok dat Vilhena een lagere aanbieding heeft gehad dan wat Botteghin en van der Heijden op dit moment krijgen, zo ook wat Immers kreeg, en ook Toornstra en Kramer schat ik qua salaris hoger in dan Villhena's aanbieding.quote:Op maandag 25 april 2016 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat betreft ons salarisplafond vind ik dat Kuyt en Vermeer wel een topsalaris mogen ontvangen, en ik verwacht dat Elia ook een topsalaris krijgt op basis van zijn reputatie, maar dat heeft hij - naar mijn mening - dit seizoen niet echt waargemaakt (ondanks zijn winnende doelpunt gisteren).
Maar ik vermoed dat er nog 1 of 2 spelers zijn die een topsalaris bij Feyenoord ontvangen (misschien El Ahmadi ook wel).
Ja want Vilhena is Messias.quote:Op maandag 25 april 2016 13:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik gok dat Vilhena een lagere aanbieding heeft gehad dan wat Botteghin en van der Heijden op dit moment krijgen, zo ook wat Immers kreeg, en ook Toornstra en Kramer schat ik qua salaris hoger in dan Villhena's aanbieding.
Ik zou van Geel keihard uitlachen.
Dat zeg ik niet. Leg mij geen woorden in mijn mond.quote:Op maandag 25 april 2016 13:51 schreef satecl het volgende:
[..]
Ja want Vilhena is Messias.
Omdat bepaalde spelers niet waarmaken wat ze kunnen, betekent meteen dat meneer Vilhena meer dan hun moet gaan verdienen?
Je doet maar.quote:Op maandag 25 april 2016 13:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Leg mij geen woorden in mijn mond.
Verder ga ik hierover alleen met Typisch in discussie, de enige andere die het snapt.
Indien 30+, meteen doenquote:Op maandag 25 april 2016 14:15 schreef hhh38 het volgende:
Goede discussie jongens.
Overigens Smolov halen voor de spitspositie? Staat gedeeld 1e in het Russische topscorersklassement
Was een "subtiele" verwijzing naar de leeftijd van Kuijtquote:Op maandag 25 april 2016 14:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
30+ goals?
Niet bepaald, het zijn er 14 in 25 wedstrijden (en 9 assists).
Oh, verkeerd gegokt dan.quote:Op maandag 25 april 2016 14:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Was een "subtiele" verwijzing naar de leeftijd van Kuijt
El Ahmadi verdient echt kneiter veel man. Meer dan Vermeer gok ik.quote:Op maandag 25 april 2016 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat betreft ons salarisplafond vind ik dat Kuyt en Vermeer wel een topsalaris mogen ontvangen, en ik verwacht dat Elia ook een topsalaris krijgt op basis van zijn reputatie, maar dat heeft hij - naar mijn mening - dit seizoen niet echt waargemaakt (ondanks zijn winnende doelpunt gisteren).
Maar ik vermoed dat er nog 1 of 2 spelers zijn die een topsalaris bij Feyenoord ontvangen (misschien El Ahmadi ook wel).
Terecht.quote:Op maandag 25 april 2016 14:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
El Ahmadi verdient echt kneiter veel man. Meer dan Vermeer gok ik.
Kuyt zit niet bij de top. Elia ook niet geloof ik, wel 50% van zijn (eventuele) transfersom is voor hem.quote:Op maandag 25 april 2016 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
quote:
BotteGod.quote:Op maandag 25 april 2016 16:12 schreef satecl het volgende:
Weet iemand waarom Haller gisteren niet meedeed?
Als ze Nelom de volle mep betalen is dat gewoon een mongoloïde actie in het geval van Nelom. Ze zouden hem haast moeten laten betalen om het shirt van Feyenoord te mogen dragenquote:Op maandag 25 april 2016 13:39 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat is de aanbieding van 2 maanden geleden. Al betwijfel ik het dan alsnog. In eerste (3-4) instantie(s) was het véél minder. Dan gaat het dus juist níet om geld, want dat kan hij nu sowieso wel krijgen, bij Feyenoord, of ergens anders. Als jij een al 6 jaar voor dezelfde baas werkt en contractvoorstel krijgt wat lager is dan dat van de gehandicapte kantinejuffrouw dan vraag je je ook af of ze nog wel vertrouwen in je hebben.
Sterkte gast.quote:Op maandag 25 april 2016 14:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Vandaag is ook de sterfdag van pa. Dan komt Lee toch wel even binnen.
Sterkte!quote:Op maandag 25 april 2016 14:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
Vandaag is ook de sterfdag van pa. Dan komt Lee toch wel even binnen.
O ja, want omdat we de beker hebben gewonnen en met wat geluk derde worden lijkt het of 'ie er wel wat van kan.quote:
Op weg naar een nieuwe Europese beker voor een Nederlands team, ja.quote:
Jij bent nog dronken zeker.quote:Op maandag 25 april 2016 16:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Op weg naar een nieuwe Europese beker voor een Nederlands team, ja.
Zolang hij een technisch adviseur achter hem heeft staan kan het goed gaan.quote:Op maandag 25 april 2016 16:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
O ja, want omdat we de beker hebben gewonnen en met wat geluk derde worden lijkt het of 'ie er wel wat van kan.
Je bent trainer of je bent het niet. Gio is het niet, in die constructie.quote:Op maandag 25 april 2016 16:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zolang hij een technisch adviseur achter hem heeft staan kan het goed gaan.
Maar er is geen garantie dat Advocaat of iemand anders volgend seizoen weer zo'n rol gaat vervullen (en eigenlijk zou het ook niet nodig hoeven zijn).
Het feit dat een onervaren trainer wordt aangesteld die halverwege het seizoen een 'adviseur' nodig heeft die hem vertelt wat 'ie moet doen, dát is een topclub onwaardig.quote:Op maandag 25 april 2016 16:53 schreef Scrummie het volgende:
Gelukkig kunnen Sloggi en Tomatenboer uitstekend beoordelen of iemand topclub waardig is. Als we die 2 ook niet hadden...
Niet van die domme bijdehante vragen stellen.quote:Op maandag 25 april 2016 16:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het feit dat een onervaren trainer wordt aangesteld die halverwege het seizoen een 'adviseur' nodig heeft die hem vertelt wat 'ie moet doen, dát is een topclub onwaardig.
Dat Van Bronckhorst het niet heeft is wel gebleken dit seizoen. Jij hebt ook wel een paar wedstrijden gezien toch?
Laat gaan joh Wim, is toch leuk voor die kinderen man.quote:Op maandag 25 april 2016 16:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind Dirk Kuyt een wereldgozer daar gaat het verder niet om. Maar ik word wel moe ofzo van zijn kinderen die overal bij moeten zijn. Het leek de koninklijke familie wel, die hele balkonscène met de familie Kuyt. Aan het begin van het seizoen zag ik ze over het trainingsveld banjeren alsof het speelkwartier was en gisteren waren ze ook op het veld. Als je zoveel status hebt als Dirk dan kun je waarschijnlijk alles maken maar hij moet dat niet doen.
Nou dan.quote:Op maandag 25 april 2016 16:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet van die domme bijdehante vragen stellen.
De hand van de trainer valt redelijk goed van buitenaf te beoordelen anders.quote:Op maandag 25 april 2016 16:53 schreef Scrummie het volgende:
Gelukkig kunnen Sloggi en Tomatenboer uitstekend beoordelen of iemand topclub waardig is. Als we die 2 ook niet hadden...
Bronquote:'Als ze bij Feyenoord vinden dat door de bekerwinst het jaar is gered, dan mag dat van mij. Die gedachte past dan blijkbaar bij het niveau dat Feyenoord dit seizoen heeft gehaald. Maar er zijn voor de competitie spelers ingekocht met het duidelijke doel om heel lang mee te doen om het kampioenschap. Dat is dus niet gelukt', schrijft Van Hanegem in zijn column voor het Algemeen Dagblad.
'Ik vind het mooi dat Feyenoord de beker heeft gewonnen, dat is een leuke prijs, maar de titel is uiteraard de hoofdprijs. Als ze tevreden zijn met alleen de beker, dan zie ik het voor volgend seizoen somber in. Want dan ligt de lat niet hoog genoeg', vervolgt hij.
Dat zeg ik ook niet, hij heeft volkomen gelijk maar hij kan zo lekker recht voor zijn raap zijn, ik hou er van.quote:Op maandag 25 april 2016 17:24 schreef Elan het volgende:
Je moet als club altijd streven naar het hoogst haalbare, Willem zegt dus niks raars verder.
Rotterdams ouwetyfushoeren, waarom? Omdat het kan! Willemquote:Op maandag 25 april 2016 17:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, hij heeft volkomen gelijk maar hij kan zo lekker recht voor zijn raap zijn, ik hou er van.
Allemaal leuk & aardig, maar als je van een trainer eist dat hij alleen maar wint voor hij naar een topclub mag, kun je Feyenoord net zo hard afschrijven als topclub. Immers dit millennium geen kampioenschap, de laatste 8 jaar niet één prijs.quote:Op maandag 25 april 2016 16:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je bent trainer of je bent het niet. Gio is het niet, in die constructie.
Je zegt het zelf al. Topclub onwaardig.
Dat toont aan dat er nog heel wat moet gebeuren wil Feyenoord weer eens mee gaan doen om de titel.quote:Op maandag 25 april 2016 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Rotterdams ouwetyfushoeren, waarom? Omdat het kan! Willem
Maar ergens gaat het natuurlijk ook helemaal niet goed als je op meer dan 20 punten achter nummers 1 en 2 eindigt.
Dat is de eis ook niet. Het gaat erom dat het spel perspectief biedt op prestaties, en dat doet het niet. Het spel lijkt he-le-maal nergens op. Nu hebben we niet de meest talentvolle groep, maar toch kan een goede trainer van een voetballend beperkte groep prima een collectief smeden dat aardig veldspel laat zien. Dat zie ik nog niet ontstaan, en daar heeft de trainer toch een jaar lang de tijd voor gehad.quote:Op maandag 25 april 2016 17:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Allemaal leuk & aardig, maar als je van een trainer eist dat hij alleen maar wint voor hij naar een topclub mag, kun je Feyenoord net zo hard afschrijven als topclub. Immers dit millennium geen kampioenschap, de laatste 8 jaar niet één prijs.
Gewoon weer cupfighter worden zoals we eigenlijk altijd al warenquote:Op maandag 25 april 2016 17:33 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Dat toont aan dat er nog heel wat moet gebeuren wil Feyenoord weer eens mee gaan doen om de titel.
Ik ben bang dat we weer lang moeten teren op deze KNVB beker.
Tweede handquote:Op maandag 25 april 2016 17:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De hand van de trainer valt redelijk goed van buitenaf te beoordelen anders.
Daarentegen denk jij te kunnen oordelen over contractonderhandelingen met Vilhena en het handelen van Van Geel hierin waar we moeten afgaan op geruchten en informatie uit de tweede hand.
Jij noemt geruchten vanuit de media en zaakwaarnemer geen tweede hand?quote:
Gister of vandaag?quote:Op maandag 25 april 2016 17:41 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Was wel echt een hele matige sfeer, of niet? Leek op tv wel zo in ieder geval.
Het mag toch inmiddels duidelijk zijn dat ik info nooit uit tweede hand heb. Eerder eerste vinger.quote:Op maandag 25 april 2016 17:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij noemt geruchten vanuit de media en zaakwaarnemer geen tweede hand?
Zaakwaarnemers spreken niet altijd de waarheid hé, als onderdeel van het onderhandelingsspel.
Hallo Scrummiequote:Op maandag 25 april 2016 17:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het mag toch inmiddels duidelijk zijn dat ik info nooit uit tweede hand heb. Eerder eerste vinger.
Volgens mij is dat cupfighter dingetje vooral iets van begin jaren '90, na 1995 hebben we nog maar 2 bekers gewonnen en voor 1991 ook maar 6.quote:Op maandag 25 april 2016 17:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Gewoon weer cupfighter worden zoals we eigenlijk altijd al waren
Misschien verdiende de finale geen schoonheidsprijs, de weg daar naar toe was verre van eenvoudig met louter eredisieclubs.
Hoi GGMM! Bedankt voor deze oprechte felicitaties.quote:Op maandag 25 april 2016 17:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Hallo ScrummieJij ook nog gefeliciteerd!
Kloptquote:Op maandag 25 april 2016 17:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat cupfighter dingetje vooral iets van begin jaren '90, na 1995 hebben we nog maar 2 bekers gewonnen en voor 1991 ook maar 6.
Ja van verschillende internetmensen toch?quote:Op maandag 25 april 2016 17:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het mag toch inmiddels duidelijk zijn dat ik info nooit uit tweede hand heb. Eerder eerste vinger.
Nee, nog niet (wel die van Ajax trouwens). Maar ik verwacht voor vrijdag toch wel een officiële presentatie van de nieuwe uittenues.quote:Op maandag 25 april 2016 18:09 schreef PIETR het volgende:
Allemaal leuk en aardig die bekert, maar ff wat belangrijkers: zondag speelt Feyenoord in de nieuwe uitshirts, zijn hier al foto's van uitgelekt?
We zijn imo de aansluiting pas verloren in dat seizoen van Gullit. De toon is toen gezet voor het halen van middelmatige spelers en het hebben van een amateuristische organisatie. Daarvoor werden we nog eens kampioen, wonnen we de UEFA Cup en in 2002/03 speelden we nog Champions League.quote:Op maandag 25 april 2016 18:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt
Toen was het ook al Ajax en PSV dat de dienst uitmaakte. Beker wonnen we wel met enige regelmaat.
Enige verschil met toen, is dat dat incidentele landskampioenschap nu wel heel lang op zich laat wachten.
Vooral Utreg viel me tegen eigenlijk, had daar wel wat meer van verwacht. Maar veel verder als Sparta is de club van Rotterdam kwamen ze niet.quote:Op maandag 25 april 2016 17:41 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Was wel echt een hele matige sfeer, of niet? Leek op tv wel zo in ieder geval.
Staan die kutkinderen er ook weer bij?quote:Op maandag 25 april 2016 18:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze zijn Kuyt kwijt hij staat nog op het balkon
Ik zou ff bellen met Feyenoord.quote:Op maandag 25 april 2016 17:36 schreef XSbig het volgende:
Ik had al eerder verlengd dit keer met uitkaart. Heb alleen nog niks gehoord om een foto te maken of iets dergelijks, terwijl iemand die voor het eerst een SK neemt er wel al een heeft moeten maken. Klopt dit of is er iets foutgegaan?
Waarom Karsdorp en geen Elia?quote:Op maandag 25 april 2016 18:58 schreef Scrummie het volgende:
http://www.voetbalinside.nl/#!/spelerweek
Even op Dirkie stemmen jongens.
DirkGod
Geen Bottegod of Kongoloquote:Op maandag 25 april 2016 18:58 schreef Scrummie het volgende:
http://www.voetbalinside.nl/#!/spelerweek
Even op Dirkie stemmen jongens.
DirkGod
Snel weggegaan toen.quote:Op maandag 25 april 2016 20:01 schreef Haringkop het volgende:
Wat vonden we van de polonaiseversie van Leen
Fucking mooi moment net. Van Hanegem die volschiet als Jack van Gelder over Cruijff begint.quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 25 april 2016 20:26 schreef PIETR het volgende:
[..]
Fucking mooi moment net. Van Hanegem die volschiet als Jack van Gelder over Cruijff begint.
Wat is dat en waar is het te zien?quote:
Als je ziggo hebt kanaal 14.quote:
En als ik KPN ITV heb?quote:
Oh sorry man dat is het kanaal van ziggo sport dat je gratis krijgt als ziggo klant. Komt vast wel op YouTube ofzo.quote:Op maandag 25 april 2016 20:47 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En als ik KPN ITV heb?M.a.w. hoe heet het kanaal?
Ah ja, zal even rondkijken. Thanks!quote:Op maandag 25 april 2016 20:48 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Oh sorry man dat is het kanaal van ziggo sport dat je gratis krijgt als ziggo klant. Komt vast wel op YouTube ofzo.
Gio TD, Advocaat trainer.quote:Op maandag 25 april 2016 21:23 schreef Caland het volgende:
'Vilhena klaar met Van Geel en praat 'in geheim' met Gio' http://www.fr12.nl/nieuws(...)-geheim-met-gio.html
#teamTonny
Zou mooi zijn als hij blijft.quote:Op maandag 25 april 2016 21:23 schreef Caland het volgende:
'Vilhena klaar met Van Geel en praat 'in geheim' met Gio' http://www.fr12.nl/nieuws(...)-geheim-met-gio.html
#teamTonny
Hij wil dus gewoon evenveel als een Vermeer krijgen, terwijl hij minder belangrijk voor het team is. Die aanbieding is gewoon heel mooi voor een Vilhena, maar meneer voelt zich daar te goed voorquote:Op maandag 25 april 2016 21:23 schreef Caland het volgende:
#teamTonny
Ik zou 'm de best betaalde speler maken.quote:Op maandag 25 april 2016 21:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij wil dus gewoon evenveel als een Vermeer krijgen, terwijl hij minder belangrijk voor het team is. Die aanbieding is gewoon heel mooi voor een Vilhena, maar meneer voelt zich daar te goed voor
Dan is het maar goed dat jij daar niet over gaat, want zo goed speelt ie ook weer niet.quote:Op maandag 25 april 2016 21:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou 'm de best betaalde speler maken.
Over 2 jaar minimaal 15 miljoen waard als ie zou blijven.quote:Op maandag 25 april 2016 21:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat jij daar niet over gaat, want zo goed speelt ie ook weer niet.
We moeten naar een systeem toe waar we (net als een Ajax of PSV) onze toptalenten een perspectief kunnen bieden om nog een extra jaartje te blijven bij ons. Daar hoort een goed salaris bij. Of dat net zo hoog moet zijn als die van Vermeer en El Ahmadi weet ik niet.quote:Op maandag 25 april 2016 21:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat jij daar niet over gaat, want zo goed speelt ie ook weer niet.
Veel ruimte tussen de aanbieding en de salarisschaal van een Vermeer zal er niet zitten. Die kreeg toch 850.000 excl bonussen? Vilhena heeft 800.000 aangeboden gekregen toch?quote:Op maandag 25 april 2016 21:41 schreef Typisch het volgende:
[..]
We moeten naar een systeem toe waar we (net als een Ajax of PSV) onze toptalenten een perspectief kunnen bieden om nog een extra jaartje te blijven bij ons. Daar hoort een goed salaris bij. Of dat net zo hoog moet zijn als die van Vermeer en El Ahmadi weet ik niet.
We krijgen al 10 jaar geen 15 miljoen meer voor onze spelers. Misschien alleen als we kampioen worden of hij een vaste basisspeler van het NL Elftal is op het WK (als NL dat überhaupt haaltquote:Op maandag 25 april 2016 21:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Over 2 jaar minimaal 15 miljoen waard als ie zou blijven.
Clasie 12 miljoen een jaar geleden. Vilhena kan over 2 jaar net zo belangrijk zijn als Clasie vorig jaar; misschien zelfs met meer potentie.quote:Op maandag 25 april 2016 21:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We krijgen al 10 jaar geen 15 miljoen meer voor onze spelers. Misschien alleen als we kampioen worden of hij een vaste basisspeler van het NL Elftal is op het WK (als NL dat überhaupt haalt). Maar dan moet ie wel nog een contract voor 4 jaar tekenen.
Ik denk hoogstens 8 miljoen, ik weet niet of je hem daar nog 4 jaar 1 miljoen per jaar voor moet geven.
Eens.quote:Op maandag 25 april 2016 21:41 schreef Typisch het volgende:
[..]
We moeten naar een systeem toe waar we (net als een Ajax of PSV) onze toptalenten een perspectief kunnen bieden om nog een extra jaartje te blijven bij ons. Daar hoort een goed salaris bij. Of dat net zo hoog moet zijn als die van Vermeer en El Ahmadi weet ik niet.
Jij vraagt het, ik weet het exacte antwoord niet. Volgens mij zit Vermeer wel rond of boven de miljoen net als El Ahmadi.quote:Op maandag 25 april 2016 21:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Veel ruimte tussen de aanbieding en de salarisschaal van een Vermeer zal er niet zitten. Die kreeg toch 850.000 excl bonussen? Vilhena heeft 800.000 aangeboden gekregen toch?
Ik denk eigenlijk niet dat Vilhena dat niveau gaat bereiken, maar wie weet. Ik weet natuurlijk niet wat de precieze aanbieding is, maar hij heeft nog niet genoeg laten zien om meer dan 600k-700k per jaar te verdienen vind ik. Hij zou hetzelfde als Kongolo mogen verdienen van mij.quote:Op maandag 25 april 2016 21:49 schreef Sejt het volgende:
[..]
Clasie 12 miljoen een jaar geleden. Vilhena kan over 2 jaar net zo belangrijk zijn als Clasie vorig jaar; misschien zelfs met meer potentie.
Feyenoord heeft te laat gehandeld en/of te laag ingezet bij Vilhena. Dan moet je nu op de blaren zitten en hem een echt goede aanbieding doen, anders loopt hij gratis de deur uit. Kan een ontzettend waardevolle speler voor ons worden als hij nog langer blijft en dat moet iedereen wel kunnen zien imo.quote:Op maandag 25 april 2016 22:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat Vilhena dat niveau gaat bereiken, maar wie weet. Ik weet natuurlijk niet wat de precieze aanbieding is, maar hij heeft nog niet genoeg laten zien om meer dan 600k-700k per jaar te verdienen vind ik. Hij zou hetzelfde als Kongolo mogen verdienen van mij.
Om wél te kunnen spelen en te groeien bij een club waar ie zo'n warm hart voor zégt te hebben? Lekker naar Italië gaan joh, dezelfde weg als Elia bewandelen en voor het geld kiezen bij een club waar je nooit gaat spelen. Met als verschil dat Elia nog echt goed was, dus waar hij vaak nog op de bank zat gaat Vilhena een toekomst op de tribune tegemoet.quote:Op maandag 25 april 2016 22:22 schreef Typisch het volgende:
[..]
Feyenoord heeft te laat gehandeld en/of te laag ingezet bij Vilhena. Dan moet je nu op de blaren zitten en hem een echt goede aanbieding doen, anders loopt hij gratis de deur uit. Kan een ontzettend waardevolle speler voor ons worden als hij nog langer blijft en dat moet iedereen wel kunnen zien imo.
Waarom zou hij na 2 of 3 keer een jodenfooi te hebben afgewezen nu hij alle keuzes heeft kiezen voor een (voor talentvolle voetballers) matig salaris?
Feyenoord heeft hem, volgens VI, 8 ton geboden. Waanzinnig salaris.quote:Op maandag 25 april 2016 22:22 schreef Typisch het volgende:
[..]
Feyenoord heeft te laat gehandeld en/of te laag ingezet bij Vilhena. Dan moet je nu op de blaren zitten en hem een echt goede aanbieding doen, anders loopt hij gratis de deur uit. Kan een ontzettend waardevolle speler voor ons worden als hij nog langer blijft en dat moet iedereen wel kunnen zien imo.
Waarom zou hij na 2 of 3 keer een jodenfooi te hebben afgewezen nu hij alle keuzes heeft kiezen voor een (voor talentvolle voetballers) matig salaris?
http://www.quotenet.nl/Ni(...).000-per-jaar-163968quote:Op maandag 25 april 2016 22:28 schreef PIETR het volgende:
[..]
Feyenoord heeft hem, volgens VI, 8 ton geboden. Waanzinnig salaris.
Tja, als die dat een jaar geleden had genoden had hij bijgetekend. Tapia kostte 2,5mln, als je 1mln tekengeld aan vilhena had gegeven... had je nog 1,5mln over plus salarisbudget.quote:Op maandag 25 april 2016 23:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Bij de Tafel van Kees melden ze ook dat Feyenoord Vilhena een salaris van 8 ton hebben voorgelegd, maar Vilhena zou dat bod als een belediging hebben ervaren.
Dat schept wel een lekker precedent voor alle contractverlengingen met andere spelers. 1 miljoen fucking tekengeld voor een matige speler die al bij je onder contract staat.quote:Op maandag 25 april 2016 23:03 schreef H.FR het volgende:
[..]
Tja, als die dat een jaar geleden had genoden had hij bijgetekend. Tapia kostte 2,5mln, als je 1mln tekengeld aan vilhena had gegeven... had je nog 1,5mln over plus salarisbudget.
Mwa, om 1,5 tot 2 jaar treuzelen te compenseren he. Als jouw werkgever je pas een half jaar later je salarisverhoging geeft wil je dat ook verrekend zien in het nieuwe aanbod.quote:Op maandag 25 april 2016 23:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat schept wel een lekker precedent voor alle contractverlengingen met andere spelers. 1 miljoen fucking tekengeld voor een matige speler die al bij je onder contract staat.
Aparte definitie van 'altijd goed' heb jij. Doet het nu een half jaartje leuk, daarvoor was het degelijke elftalvulling.quote:Op maandag 25 april 2016 23:55 schreef Elan het volgende:
Vilhena heeft altijd goed gepresteerd die had je best 1 miljoen of iets meer mogen geven.
Vilhena speelde regelmatig als een natte krantquote:Op maandag 25 april 2016 23:55 schreef Elan het volgende:
Vilhena heeft altijd goed gepresteerd die had je best 1 miljoen of iets meer mogen geven.
Maar hij stond vaak ook op verkeerde posities.quote:Op maandag 25 april 2016 23:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Aparte definitie van 'altijd goed' heb jij. Doet het nu een half jaartje leuk, daarvoor was het degelijke elftalvulling.
Hij weet dat ie in een goede onderhandelingspositie zit en gaat nu veel te hoge eisen stellen. Daar moet je je niet door laten gebruiken. Dat ie eerder al een betere aanbieding had moeten krijgen of dat andere spelers ook teveel geld krijgen voor hun kwaliteiten doet daarbij niet ter zake.quote:Op dinsdag 26 april 2016 00:11 schreef Elan het volgende:
Net nu hij van waarde is gaan beknibbelen op contract is weer des Feyenoord
Die Gustafson was ik alweer vergeten maar je noemt wel 3 spelers die op dezelfde positie spelen, maar het verder toch niet helemaal met je eens . PSV gaat ondanks een goed middenveld waarschijnlijk het kampioenschap hierdoor verspelen, tenminste als je kijkt naar de periode voor Van Ginkel en na Van Ginkel.quote:Op maandag 25 april 2016 12:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gustafson en Toornstra/Kuyt hebben dat wel genoeg.
Ik vind dat bovendien niet iets waar je een middenvelder op moet beoordelen, Vejinovic werd erom geroemd en we weten allemaal hoe dat heeft uitgepakt. De bal in de ploeg houden en kansen creëren is imo veel belangrijker.
Nou ja dat postbodegebeuren valt op zich wel mee.Het probleem is dat ie constant uit positie loopt. Dan zie je hem als spits op die bal jagen bij de keeper. Ja die speelt hem naar voor en dan is daar een man minder omdat Vilhena zich zo nodig belangrijk moet voelen. En dan krijgt de verdediging de schuld als daar eeb kans uitkomt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 07:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Vilhena doet het nu aardig maar hij is nog steeds onrustig aan de bal, niet creatief en een postbode. Benieuwd hoe ver hij gaat komen maar ik zie in hem nog steeds niet veel bijzonders.
Moet ie inderdaad zelf weten, Vilhena kiest voor gratis weglopen en daarmee voor het geld. Moet ie zelf weten. Het had chique geweest als ie niet zo lang aangestuurd zou hebben op een gratis vertrek bij de club die hem heeft gebracht waar ie nu is, maar ach. Een erg groot gemis is het niet wmbquote:Op dinsdag 26 april 2016 02:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Sorry hoor maar 800k is echt waanzinnig veel geld voor een speler die lang geen onomstreden basisspeler was. En dat idee van een miljoen tekengeld? Ben je gek?
Ik denk dat je gewoon sommige spelers hebt die liever vroeg cashen omdat ze niet het geduld hebben of omdat ze hun kans op geld niet willen verkijken. Dat is het goed recht van Vilhena maar wij moeten ons daar financieel geen buil aan willen vallen.
Belachelijk dat dat nodig moet zijn voor een speler die alles aan jou te danken heeft.quote:Op maandag 25 april 2016 23:03 schreef H.FR het volgende:
[..]
Tja, als die dat een jaar geleden had genoden had hij bijgetekend. Tapia kostte 2,5mln, als je 1mln tekengeld aan vilhena had gegeven... had je nog 1,5mln over plus salarisbudget.
Als mijn werkgever mijn hele opleiding betaald heeft zou ik me wat bescheidener opstellen. Zeker als ik een aanbieding krijg voor hetzelfde salaris als collega's die al veel langer een vaste waarde zijn voor het bedrijf.quote:Op maandag 25 april 2016 23:26 schreef H.FR het volgende:
[..]
Mwa, om 1,5 tot 2 jaar treuzelen te compenseren he. Als jouw werkgever je pas een half jaar later je salarisverhoging geeft wil je dat ook verrekend zien in het nieuwe aanbod.
Je kunt de potentie wel zien zonder daarvoor je complete structuur omver te kegelen. Of gaan we nu weer terug in de tijd waarin we zonder structuur lukraak te hoge salarissen gingen betalen? Prima dat ze die jongen nog een aanbieding hebben gedaan. Een aanbieding die ik persoonlijk aan de hoge kant vind, maar soit, ze hebben het geprobeerd. Jammer dan. Verder kijken naar onze jeugd. Jari bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:14 schreef Scrummie het volgende:
Mensen die de potentie van Vilhena niet zien kan ik echt niet meer serieus nemen.
#TeamTonny
Uhu. Hoe je kan je nou een basisspeler die transfervrij weg loopt willen vervangen met iemand uit de jeugd die nog niet 1 keer in Feyenoord 1 heeft gespeeld? Compleet kansloos, en juist voor Jari Schuurman zou het uitstekend zijn als Vilhena hier nog 2/3 jaar blijft en voor een mooi bedrag gaat vertrekken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je kunt de potentie wel zien zonder daarvoor je complete structuur omver te kegelen. Of gaan we nu weer terug in de tijd waarin we zonder structuur lukraak te hoge salarissen gingen betalen? Prima dat ze die jongen nog een aanbieding hebben gedaan. Een aanbieding die ik persoonlijk aan de hoge kant vind, maar soit, ze hebben het geprobeerd. Jammer dan. Verder kijken naar onze jeugd. Jari bijvoorbeeld.
Denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Schuurman is sowieso geen kandidaat voor dezelfde positie, immers. Wat ik bedoel is, steek de energie en tijd die je in Vilhena steekt, in een speler die nog wel toekomst heeft bij Feyenoord. Ik heb het gevoel dat Vilhena al een jaar lang kansloos was qua verlenging, dus deze laatste sprint heeft weinig zin.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:35 schreef Scrummie het volgende:
Uhu. Hoe je kan je nou een basisspeler die transfervrij weg loopt willen vervangen met iemand uit de jeugd die nog niet 1 keer in Feyenoord 1 heeft gespeeld? Compleet kansloos, en juist voor Jari Schuurman zou het uitstekend zijn als Vilhena hier nog 2/3 jaar blijft en voor een mooi bedrag gaat vertrekken.
Sommige spelers aarden nu eenmaal niet. Andere jeugdspelers breken pas te laat door. Als we nu bijvoorbeeld Jansen terughalen, dan wordt dat gezien als een brevet van onvermogen.quote:En welke structuur heb je het over? Die structuur van ouwe transfervrije te dure spelers halen en je eigen jeugd waar je jaren werk in hebt zitten verwaarlozen en niet serieus nemen? Die structuur?
Vilhena is al een poos prima in vorm. Die komt er wel mits hij de juiste keuzes maakt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:12 schreef satecl het volgende:
Mooiste is dat als Vilhena wel vertrekt, we over 6 maanden niks meer over hem horen. Zie Kishna, Boetius en nog meer van dat soort spelertjes.
Het lukt ze al niet eens om bij een subtopper als Feyenoord structureel uit te blinken. Iets waar spelers als Vertonghen(bij een topclub zelfs) en Clasie geen enkel probleem mee hadden.
Mooi man, die zelfoverschatting.
Vertonghen was al 2 jaar geloof ik basisspeler toen hij vertrok, idem voor Clasie. Bovendien beiden stukje ouder dan de andere spelers die je opnoemt.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:12 schreef satecl het volgende:
Mooiste is dat als Vilhena wel vertrekt, we over 6 maanden niks meer over hem horen. Zie Kishna, Boetius en nog meer van dat soort spelertjes.
Het lukt ze al niet eens om bij een subtopper als Feyenoord structureel uit te blinken. Iets waar spelers als Vertonghen(bij een topclub zelfs) en Clasie geen enkel probleem mee hadden.
Daar zou hij wel goed passen. Hij heeft wel een lekker soort gif in zijn spel. Precies het gif dat ze bij ajax missen. Gudelj die schreeuwt elke week van de daken dat hij de nieuwe van Bommel is maar maakt het nog niet waar.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Vilhena is al een poos prima in vorm. Die komt er wel mits hij de juiste keuzes maakt.
Bij RTV Rijnmond hadden ze het erover dat Ajax hem benaderd zou hebben, mocht Klaassen vertrekken komende zomer
Ah zo. Ik zie dat weinig zin wat anders, maar dat had je al wel door denk ikquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Schuurman is sowieso geen kandidaat voor dezelfde positie, immers. Wat ik bedoel is, steek de energie en tijd die je in Vilhena steekt, in een speler die nog wel toekomst heeft bij Feyenoord. Ik heb het gevoel dat Vilhena al een jaar lang kansloos was qua verlenging, dus deze laatste sprint heeft weinig zin.
[..]
Ik zie wat meer in een structuur zoals Typisch dat aangaf. Meer investeren in eigen jeugd dan externe spelers zodat je je jeugd belangrijker maakt ook (en daardoor talenten wat minder snel (mogelijk) gaan kiezen voor het grote geld in Engeland).quote:Sommige spelers aarden nu eenmaal niet. Andere jeugdspelers breken pas te laat door. Als we nu bijvoorbeeld Jansen terughalen, dan wordt dat gezien als een brevet van onvermogen.
Met structuur bedoel ik de striktere financiële weg die we zijn ingeslagen. Ja, we werken nog steeds met een gelimiteerd budget waarmee we een elftal moeten opbouwen dat mee kan met de top 3. Daarom heb je nu nog steeds te maken met spelers in de marge. Ik ben er persoonlijk ook geen fan van maar tot op zekere hoogte zijn doelstellingen behaald in die lastige tijd.
Spelers van binnen Nederland zouden we in mijn ogen ook niet moeten halen, of in ieder geval zo min mogelijk. We hebben immers een jeugdopleiding waarin de beste talenten zouden moeten zitten die met de beste trainers kunnen samenwerken om richting het eerste te groeien. Als die stap nog te groot is, moeten we kijken hoe we dat kunnen verbeteren. Als dat de Jupiler League route is dan moet dat maar. Uiteindelijk ben ik er wel van overtuigd dat onze talenten voetballend gezien het meest begaafd zouden moeten zijn, daar moet je dan ook mee werken. En dan moet je dus niet een Kramer halen, of een Immers, om dan alsnog een soort afbraakvoetbal te gaan spelen.
Daarom hoop ik ook enorm op Schuurman. Als we een echt goed talent op de 10-positie hebben, dan is de trainer misschien ook meer geneigd om het team eromheen op te stellen op basis van voetballend vermogen.
Klopt, je eigen TD afgelopen zondag nogquote:Het seizoen van Feyenoord zal binnenkort geëvalueerd worden. ,,De evaluatie van wat er dit seizoen is misgegaan in de competitie heeft natuurlijk al gedeeltelijk plaatsgevonden. Dat zijn in onze ogen allemaal kleine facetten die bij elkaar zijn gekomen’’, aldus Gudde. ‘’Daar gaan we na 8 mei, als de competitie voorbij is, natuurlijk nog een keer heel scherp naar kijken. Ik hoor mensen nu zeggen dat Barcelona ook een paar wedstrijden op een rij heeft verloren, maar daar heb ik niet zoveel mee. Je moet naar jezelf kijken. Maar dan zie ik ook dat de bekercampagne een geweldige serie is geweest waarbij we zes clubs uit de eredivisie hebben verslagen.''
Volgens geruchten is er binnen Feyenoord een interne machtsstrijd aan de gang. ,,Daar heb ik intern al heel duidelijk van gezegd wat ik daar van vind. In de media zal ik daarover zwijgen’’, laat Gudde weten.
Weer 1 die duidelijkheid en een plan wil.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:56 schreef Grifte het volgende:
http://www.feyenoordpings(...)el-anders-doen-.html
Wat een beleid
van Bommel was ook een zeer beperkte spelerquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:55 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Daar zou hij wel goed passen. Hij heeft wel een lekker soort gif in zijn spel. Precies het gif dat ze bij ajax missen. Gudelj die schreeuwt elke week van de daken dat hij de nieuwe van Bommel is maar maakt het nog niet waar.
Ja dat zegt iedereen inderdaad, maar ondertussen wel een gewaardeerde kracht bij alle grote teams waar hij heeft gespeeld. Veel waardering gekregen van alle grote namen om hem heen. Je kunt niet voetballen met 11 stylisten.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
van Bommel was ook een zeer beperkte speler
Kippenvel. Kunnen jullie weer de zaak in de hens zetten.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:08 schreef Elan het volgende:
Mogen waarschijnlijk weer supporters mee naar Amsterdam voor de JC-schaal. Genot.
Dat is 20 jaar geledenquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:09 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Kippenvel. Kunnen jullie weer de zaak in de hens zetten.
Ja. 2000 ofzoquote:Op dinsdag 26 april 2016 11:08 schreef Elan het volgende:
Mogen waarschijnlijk weer supporters mee naar Amsterdam voor de JC-schaal. Genot.
Volgens mij ging het de vorige keren ook zo.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zo weinig, bekerwinnaar speelt 'thuis' toch.
quote:Eljero Elia kwam voor de landstitel naar Feyenoord, maar sluit het seizoen af met de KNVB Beker. De 29-jarige aanvaller van Feyenoord is desondanks niet helemaal tevreden over zijn eerste jaar in De Kuip.
Een 7,5, dat geeft Elia zichzelf voor het afgelopen seizoen bij Feyenoord. "Ik ben totaal niet tevreden over mezelf", licht hij toe bij FC Afkicken. "Voor mijn doen had ik er veel meer uit kunnen halen. Ik had meer doelpunten kunnen maken."
De linksbuiten weet wat hem vanaf de zomer weer te doen staat. "Gewoon focussen en hard blijven werken. Als ik in mezelf blijf geloven komt het vanzelf wel goed."
Elia maakte zondagavond de winnende goal in de gewonnen bekerfinale tussen Feyenoord en FC Utrecht (2-1). Na afloop liet hij weten nog geen duidelijkheid te hebben over waar hij volgend seizoen speelt. Elia verliet vorig jaar Werder Bremen voor een terugkeer naar Nederland.
Zowel Kishna als Boetius hebben dit jaar een aantal blessures gehad, lulhannesquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:12 schreef satecl het volgende:
Ach, altijd beter dan de toiletten slopen van het stadion waar je te gast bent voor een wedstrijd... Om vervolgens ook nog het veld in de fik proberen te steken, met je eigen spelers tussen het vuurwerk...quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:09 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
#TeamTonnyquote:Het is beter voor Tonny Vilhena om nog een aantal jaren bij Feyenoord te blijven. Dat stellen meerdere oud-voetballers tegenover Voetbal International. In De Kuip mogen ze ook iets meer hun best doen om de jonge middenvelder uit de eigen jeugdopleiding te behouden.
Voormalig Feyenoord-coach Mario Been had aankoop Renato Tapia bijvoorbeeld niet gehaald. ''Ik had een deel van dat geld aan Vilhena gegeven. Dat is een speler die je zelf hebt opgeleid, die je kan verkopen en die nog beter is ook. Ik durf hem wel te vergelijken met Edgar Davids, die gaf een team ook altijd iets extra’s'', aldus Been, die denkt dat Oranje snel zal komen.
Complimenten zijn er niet alleen vanuit Rotterdam. Ronald de Boer: ''Tonny brengt een bepaalde agressiviteit in een ploeg en kan daarbovenop ook nog eens goed voetballen en een doelpunt maken. Hij is een moderne box-to-box-speler. Nou, zoveel heb je er daar niet van rondlopen in Nederland. Bij Barcelona loopt Javier Mascherano. Van hem zijn ze daar helemaal weg, doordat hij balans bewaakt en anderen beter laat voetballen. En ik zeg je dat Tonny aan de bal al meer kwaliteiten heeft dan hij.''
Welke stap moet de transfervrije speler gaan maken? ''Hij moet gewoon nog twee jaar blijven en de beste worden in Nederland'', vindt Cor Pot. Pierre van Hooijdonk: ''Tonny moet uitkijken dat hij straks geen handelswaar wordt.'' Been vindt dat Vilhena goed naar zijn collega's moet kijken. ''Naar Jean-Paul Boëtius bijvoorbeeld. Hij ging naar FC Basel. Topclub, hoor, maar in een competitie waarvan verder niemand wakker ligt. Die jongen is uit beeld geraakt.''
quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:26 schreef De_Pel het volgende:
Ik durf hem wel te vergelijken met Edgar Davids, die gaf een team ook altijd iets extra’s'', aldus Been
De indrukwekkende reeks nederlagen is begonnen toen Vilhena in de basis begon. 'Iets extra's'quote:Ik durf hem wel te vergelijken met Edgar Davids, die gaf een team ook altijd iets extra’s'', aldus Been
Tijdens die reeks nederlagen stonden er meestal 11 spelers op het veld. Beetje sneu om dan alles in de schoenen van een 21-jarige te schuiven, die het beduidend beter deed dan de compleet falende vejinofiets.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
De indrukwekkende reeks nederlagen is begonnen toen Vilhena in de basis begon. 'Iets extra's'_!
Als hij dat niet structureel doet, waarom wil hij dan meer verdienen dan Vermeer en El Ahmadi?quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:51 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Zowel Kishna als Boetius hebben dit jaar een aantal blessures gehad, lulhannes
Bovendien, ga je nu serieus van een net 21-jarige speler verlangen dat hij wekelijks de kar trekt? (Wat hij overigens de afgelopen maanden heel regelmatig doet).
Dat wil hij helemaal niet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:55 schreef satecl het volgende:
[..]
Als hij dat niet structureel doet, waarom wil hij dan meer verdienen dan Vermeer en El Ahmadi?
Echt godvergeten belachelijk dat ze niet praten met uitgeleende jeugdspelers. En dat is niet sarcastisch, bloedserieus. Wie zit er bij ons uit z'n neus te vreten?quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:56 schreef Grifte het volgende:
http://www.feyenoordpings(...)el-anders-doen-.html
Wat een beleid
Strak plan.quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:09 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Als je dit jaar in jaar uit leest, dan wil je die van Geel toch een tyfustrap onder z'n luie hol verkopen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Echt godvergeten belachelijk dat ze niet praten met uitgeleende jeugdspelers. En dat is niet sarcastisch, bloedserieus. Wie zit er bij ons uit z'n neus te vreten?
Volgens de berichten vond ie 800.000 een belediging. Daar zou ie gewoon heel tevreden mee moeten zijn, als ie het zo goed blijft doen kan je hem over een jaar altijd nog 2 ton extra geven.quote:
Leuk hoor, maar de berichten waren ook dat hij amper een half jaar nog krap 5 ton kon krijgen. En daarvoor zelfs nog minder volgens mij. Ze hadden hem al heel veel eerder 8 ton moeten bieden, dan had hij blind getekend. Nu hij heel goed presteert en de clubs voor het uitzoeken heeft waar hij minimaal 1,5 miljoen gaat verdienen én een stevige tekenbonus zal krijgen, kom je ineens met een ultiem bod, wat mogelijk wel of niet ineens 60% hoger kan zijn, maar alsnog 3 ton onder spelers zonder restwaarde zit? Overigens heeft El Ahmadi ook gewoon nog een stevige tekenbonus ontvangen bovenop zijn miljoen+ salaris he.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens de berichten vond ie 800.000 een belediging. Daar zou ie gewoon heel tevreden mee moeten zijn, als ie het zo goed blijft doen kan je hem over een jaar altijd nog 2 ton extra geven.
Ik schuif helemaal niet alles in de schoenen van wie dan ook. Maar zeggen dat hij 'iets extra's brengt in het team als je meteen als hij erin komt een recordaantal nederlagen lijdt, is het andere uiterste. Dan brengt hij helemaal niks extra, want het hele team is collectief kut. Het enige extra wat hij dan kan brengen, is dat ze er geen reet van kunnen. Lijkt mij. Of heb jij naar die nederlagen gekeken met de gedachte, nou, daar brengt iemand toch wat extra's in dit team joh?quote:Op dinsdag 26 april 2016 12:54 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Tijdens die reeks nederlagen stonden er meestal 11 spelers op het veld. Beetje sneu om dan alles in de schoenen van een 21-jarige te schuiven, die het beduidend beter deed dan de compleet falende vejinofiets.
800.000 is 'een belediging' terwijl Vermeer 850.000 verdient. Dan vindt hij dus dat hij meer verdient, lijkt mequote:
In een eerder stadium zette #teamtonny in op 7 ton. Had hem dat geboden, dan had hij allang bijgetekend. Ik geloof bovendien niets van dat VI berichtje, dat 8 ton als belediging wordt benoemd. Beetje logisch nadenken en je prikt hier echt wel doorheen. Bovendien, nogmaals, spelers als Vermeer en Ahmadi hebben een stevige tekenbonus ontvangen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
800.000 is 'een belediging' terwijl Vermeer 850.000 verdient. Dan vindt hij dus dat hij meer verdient, lijkt me
quote:‘Clubverrader Tonny Vilhena’ - Huilen met de wolven in het bos
Willem29 februari 2016 07:02 35435x 183 reactiesFoto: Proshots.nlDeel Tweet
Ingezonden - Een nieuwe wedstrijddag, een nieuwe opstelling met weer andere namen. Het is begrijpelijk dat supporters het soms even niet meer kunnen volgen. De wegen van een coach, zeker van een coach die al negen competitiewedstrijden op rij niet heeft gewonnen, zijn wat dat betreft ondoorgrondelijk (geschreven voorafgaand aan de wedstrijd FC Utrecht – Feyenoord).
De coach in kwestie: Giovanni van Bronckhorst. Overal om hem heen lijkt de boel ineen te storten. Supporters richten hun pijlen op het bestuur en ook spelers krijgen de zwarte piet toegespeeld. Boegbeeld/clubman ‘Gio’ lijkt echter veelal onaantastbaar. Het lijkt de willekeur van de supporters te zijn, de ene keer is de bestuurder de schuldige (Van der Herik), dan de spelers (‘oudere garde’ onder Been/Verbeek) en dan weer de trainer (Rutten). Fascinerend, maar tegelijkertijd frustrerend.
Nogmaals, de boosheid onder supporters is zeer begrijpelijk, Feyenoord is bezig aan een historisch slechte reeks, zonder dat er enige hoop is voor verbetering. De manier waarop er echter door sommigen op de man wordt gespeeld vind ik triest. Zo is het al tijden de trend om Tonny Vilhena aan te wijzen als het zwarte schaap bij Feyenoord. Vilhena was al niet populair doordat hij ‘maniertjes’ heeft en bovendien geen nieuw contract wilde tekenen bij Feyenoord, maar nu hij een basisplek heeft veroverd slaat de haat nog verder door. ‘Sinds Vilhena in de basis staat, hebben we alles verloren’, riep een fan op een gegeven moment. En ja hoor, gretig waren daar anderen die het wel gemakkelijk vonden om zich hier naar te voegen. ‘Vilhena is een clubverrader en alleen maar voor zichzelf bezig’.
Dat de 21-jarige Vilhena al sinds zijn achtste jaar bij Feyenoord voetbalt, hebben dergelijke wolven geen boodschap aan. ‘Een clubverrader’. Dat de speler sinds zijn zeventiende jaar (toen hij al zijn debuut maakte in Feyenoord 1) geen nieuw contract heeft gekregen - en dus nog altijd met een veredeld jeugdcontract speelt – komt niet op in de hoofden van de fans. In 2014 ging de speler bijna mee naar het WK na een prima seizoen onder hoofdcoach Ronald Koeman, maar hij kreeg alles behalve vertrouwen van de club, of een beloning voor zijn goede ontwikkeling. Feyenoord haalde extra concurrenten voor Vilhena en schotelde hem (en Jean-Paul Boëtius) een contract voor dat noch de prestaties van de speler weerspiegelden, noch de verhoudingen in de selectie goed weergaven. Genoeg redenen om boos te zijn voor Vilhena zou je zeggen.
Vilhena was natuurlijk teleurgesteld, maar heeft zich ondanks dat tot nu toe nooit negatief uitgelaten over Feyenoord. Vilhena meed de media, concentreerde zich vanaf de winter van 2014/2015 weer vol op het voetbal en speelde zich onder Giovanni van Bronckhorst langzaamaan in de basis. Dit seizoen liet hij bijvoorbeeld als invaller tegen FC Utrecht en De Graafschap en als basisspeler tegen Ajax zien dat hij uit het juiste hout gesneden is. Het enige wat hem verweten kan worden, is dat hij wellicht soms té erg zijn best deed. Wat mij betreft maakt hem dit juist een voorbeeld voor jonge spelers die met tegenslag te maken krijgen, verre van een verrader ook.
Enfin, waar gaat het dan fout volgens de supporters? Het gaat fout op het moment dat Tonny Trindade de Vilhena veel aan spelen toekwam. Zo won Feyenoord met Tonny op het middenveld van Vitesse, FC Twente, Heracles, Ajax (beker), Willem II (beker), Roda JC (beker) en PEC Zwolle (beker), en Ajax bijvoorbeeld op 1-1 werd gehouden in de competitieklassieker. Oh nee, sorry verkeerde rijtje... Het gaat fout in de wedstrijd tegen N.E.C. waar Feyenoord zijn eerste wedstrijd van een reeks van zeven verliest. Vilhena staat in de basis, dan moét het wel zijn schuld zijn. Dat in de meeste, zo niet alle, van deze zeven wedstrijden ook Karim El Ahmadi, Terence Kongolo, Rick Karsdorp, Dirk Kuijt, Eljero Elia en Michiel Kramer in de basiself stonden is niet relevant. Het slechte spel is alleen te wijten aan Vilhena, de rest verkeert in grote vorm, speelt met veel vertrouwen. Kortom: op het zelfde niveau als vóór het verlies tegen N.E.C.
De kritische lezer, die cynisme weet te herkennen, snapt dat er geen basis is voor de heksenjacht ten aanzien van Vilhena. Vilhena heeft besloten niet in te gaan op een voor hem niet acceptabel contractaanbod, iets wat zijn goed recht is. In de tussentijd verzaakt hij niet, maar probeert hij juist 110% te geven voor zijn ploeg. Dat Feyenoord in een negatieve spiraal is beland is duidelijk, maar om dat op één speler af te schuiven is gewoon absurd. Je kunt je mening hebben over of een jeugdspeler er altijd voor moet zorgen dat zijn club aan hem verdient, maar om dat door middel van fluitconcerten, bedreigingen en persoonlijke vetes op de man te gaan spelen is wat mij betreft zielig en Feyenoord onwaardig. Vorm je eigen mening door de feiten er op na te lezen en de specifieke context te proberen te begrijpen. Huil niet mee met de wolven in het bos, omdat het je goed uitkomt en het je denkwerk bespaart. Wat meer respect zou op z’n plaats zijn.
Of wie er dan ook verantwoordelijk voor is gemaakt binnen de staf. Hoe moeilijk is het om iemand een keer per maand te bellen?quote:Op dinsdag 26 april 2016 13:01 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Als je dit jaar in jaar uit leest, dan wil je die van Geel toch een tyfustrap onder z'n luie hol verkopen.
Als ik Elia was, had ik een van die koters het balkon afgegooid. Het hele land heeft toch al een hekel aan je, met deze actie kan je jezelf snel weer geliefd maken.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Laten ze met het creëren van een topsportklimaat eens beginnen met het buiten de deur houden van de kinderen van Kuyt. Zodra die kids niet meer over het trainingsveld heen banjeren en met bekers lopen te slepen dan kunnen we de volgende stap zetten en met uitgeleende spelers gaan bellen.
Gaat mij niet eens om die kinderen.quote:
Geel is per definitie eindverantwoordelijk, of hij nu de gene is die moet bellen of niet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 14:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Of wie er dan ook verantwoordelijk voor is gemaakt binnen de staf. Hoe moeilijk is het om iemand een keer per maand te bellen?
"Hey, Lucas, jongen, hoe voelt het bij NEC?"
- "Gaat wel, mijn conditie is op de goede weg."
"Afgelopen vier wedstrijden hebben we teruggekeken en we vonden vooral je prestaties tegen XXX goed. Blijf werken aan je loopacties en positionering achterin."
- "Dankjewel, ik zal erop letten."
"Verder alles ook goed daar qua appartement en vervoer?"
- "Ja, regelen ze daar prima. Zeg coach, ik hoop in de zomer mee te kunnen spelen in de voorbereiding, wat moet ik daarvoor doen?"
"Als je dit niveau vasthoudt en je blijft fit dan krijg je zeker een kans in de voorbereiding. De linksbackpositie is een van onze prioriteiten voor komend seizoen dus blijf vooral hard werken! We letten op je."
Kost je een minuut of 5-10 per maand.
Volgende keer lekker ouderwets het veld bestormen, hebben we geen last meer van dat soort misselijkmakende tafereeltjes.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |