Ik ken de situaties waarin je bijna doodging niet, maar iemand van 90 zal sterven waarschijnlijker vinden (en daardoor gemakkelijker accepteren) dan een vrouw van rond de 30 (of misschien wel veel jonger).quote:Op maandag 23 mei 2016 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het tamelijk bizar als mensen dat zeggen. Ik ben twee keer bijna doodgegaan en ik heb geen moment gedacht: ik ga eraan. Ik dacht: het zal wel goed komen. Misschien ben ik in het diepst van mijn gedachten een optimist.
quote:Op maandag 23 mei 2016 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn ongehuwd-zijn draait om een combinatie tussen liefde en pragmatiek.
Misschien wil jij iets met ons delen?quote:Op maandag 23 mei 2016 19:56 schreef Franny_G het volgende:
Ik dacht dat jullie trouwplannen hadden, Claudia? Of heb ik dat gewoon zelfbedacht?.
Ik vraag het me oprecht af. Ik heb alleen maar verhalen gehoord van mensen die hun leven aan zich voorbij zagen flitsen of iets dergelijks. Ik heb sterk de indruk dat een deel dat verzint om er iets van te maken. Ben je ook weer even het middelpunt op feestjes. De banale realiteit is dat ik er niets eens bij stilstond dat ik aan het doodgaan was. Voor een deel komt dat denk ik door wat Ringo zegt ('een hartaanval? daar ben ik te jong voor) en voor een deel doordat doodgaan zo uitputtend is dat je niet denkt maar louter bestaat.quote:En het lijkt me duidelijk dat je een optimist bent. Anders zou je niet zo gedreven bezig zijn met het geven van onderwijs. Verder lijkt me zo'n bijna-dood-ervaring-achteraf ook echt heel bizar. Ik denk ook dat de 'laatste gedachten' van mensen vaak heel banaal zijn.
Vermoeiend gedoe, dat feminisme.quote:
Ik heb het huweljik al. Trouwen is voor mij meer een kwestie van de bruiloft al dan niet willen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:14 schreef Franny_G het volgende:
Mijn ongehuwde status is wel een principedingetje. Ik blijf een vrije vrouw. Ik wil me niet op die manier binden, het is al erg genoeg zo..
Ik ben dan wel geen vrouw, maar mijn ongehuwde status is ook wel een principedingetje.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:14 schreef Franny_G het volgende:
Mijn ongehuwde status is wel een principedingetje. Ik blijf een vrije vrouw. Ik wil me niet op die manier binden, het is al erg genoeg zo..
Nee, jouw vader haalt mijn woensdagochtendtheorietje mooi weer onderuit.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:28 schreef Franny_G het volgende:
Dat zou je denken he, maar bijvoorbeeld mijn vader van 83 heeft nog steeds veel moeite met zijn aftakeling en sterfelijkheid. Hij zegt zelf dat zijn lijf weliswaar zo oud is, en dat hij dat natuurlijk dondersgoed weet, maar in zijn hoofd denkt hij over de dood nog net zoals toen hij 30 was. (zijn eigen woorden). De dood wel of niet accepteren heeft niet zoveel met leeftijd te maken, volgens mij. Ik denk overigens wel dat die manier van denken er bij mijn vader voor heeft gezorgd dat hij tot op zeer hoge leeftijd een enorme levenslust vertoonde en ook is blijven werken tot z'n 80ste. Ik moet dus wel 'vertoonde' schrijven, want hij wordt tegenwoordig zo geteisterd door zoveel lichamelijke ongemakken dat die levenslust inmiddels wat ver(der) te zoeken is.. Maar er is nog altijd veel verzet ertegen, hij kan niet goed accepteren dat hij zo is. Zit in de familie, mijn opa was ook zo.
Als die mensen geen Mountain Dew konden krijgen dan spoten ze heroïne in hun armen of stookten ze giftige alcohol. Sommige mensen zijn nu eenmaal voorbestemd voor zelfvernietiging. Die fabrikant is ongetwijfeld een aardige man met een leuk gezin en knappe dochters.quote:Op zondag 29 mei 2016 04:35 schreef Mainport het volgende:
Op de correspondent:
"Ik bekeek onlangs That Sugar Film, een documentaire over de suikerindustrie (nu te zien in de bioscoop). Op zeker moment wordt daarin ingezoomd op een gebied in de staat Kentucky waar hele dorpen verslingerd zijn aan Mountain Dew, een Pepsivariant die per liter zo’n 34 suikerklontjes bevat. Veel bewoners kampen met een zogenoemde ‘Mountain Dew Mouth’ – een mond vol verrotte tanden.
De vraag is wie daarvoor verantwoordelijk is. De fabrikant, die het drankje opzettelijk zo verslavend mogelijk maakt maar de gevaren ontkent? De winkelier, die het spul blijft inkopen en goedkoop aanbiedt, ook aan klanten met een rot gebit? Of toch gewoon de gebruiker, die zich maar beter zou moeten laten informeren en meer wilskracht zou moeten tonen?"
Nouja, jullie begrijpen wel wat ik hiermee wil zeggen over individuele verantwoordelijkheid. Wel heb ik zelf steeds minder begrip en geduld met mensen die dit niet willen onderkennen. Man man man, wat een volk, en wat een mensen
Ik gun de mensen het geld ook best wel, maar afdingen is ook gewoon een spel. Ik vind het absoluut niet erg (als verkoper) dat mensen dit proberen. Ik heb meer respect voor iemand die afdingt als voor iemand die schaapachtig betaald wat gevraagd wordt.quote:Op woensdag 1 juni 2016 09:55 schreef Franny_G het volgende:
Meer geld omdat ze brutaal/assertief zijn. Dat vind ik het meest aannemelijk.
Ik kan niet afdingen. Ik gun mensen het geld gewoon altijd.. En ik kan ook slecht met geld omgaan, trouwens.
De relatie die een mens met geld heeft, is volgens mij vaak vrij complex. Dat jij zoiets ziet als spel is mij bijvoorbeeld wezensvreemd. Zoals ik ook niets heb met mensen die speculeren op de beurs. Het is misschien ook mijn calvinistische achtergrond weer. Altijd mooi hoe je dat bij ongeveer alles als excuus kan aandragen.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:01 schreef LXIV het volgende:
Ik kan echt mijn best doen om 5 euro af te dingen en daarna 50 euro uit te geven in een restaurant en een fooi erbij. Het gaat niet zozeer om het geld.
Hoezo kun je slecht met geld omgaan dan?
Ik had gehoopt dat je blij was dat ik opmerkte dat ze op dit vlak in elk geval enigszins aangepast zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:32 schreef Mainport het volgende:
Knap dat je in een stukje over minderjarige meisjes toch weer een of andere link met moslims weet te leggen
'Te oud'.quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:29 schreef LelijKnap het volgende:
Als puber kon ik er door verlegenheid niks mee, en nu ben ik te oud. Dagelijks geconfronteerd met deze tragedie levert pas echt een gerechtvaardigd gevoel van weltschmerz op. Geen gezemel over verwachtingen. Die schud je met zo van je af. Dat doe ik ook terwijl ik met mijn capaciteiten aan het maaien ben en van alle kanten begluurd wordt.
quote:
quote:Op zondag 5 juni 2016 21:33 schreef Z het volgende:
Ik fietste bij Claudia_x door de straat, althans, ik denk altijd dat je daar woont. En zag daar een puttertje! Dit geheel ter info.
Ik zat er ook al aan te denken hoe ik er een slaatje uit kon slaan! Maar die vogelaars kennen elkaar natuurlijk allemaal, als je het aan eentje verteld dan weet de rest het ook!quote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:44 schreef k_man het volgende:
Straks staan er hele drommen vogelaars om dat arme vogeltje heen, zich te verdringen met hun statieven en telelenzen. Misschien kun je de locatie onthullen voor ¤ 5 per vogelaar.
Ik zag een paar maanden geleden wel iets op het Journaal over iemand die entreegeld rekende aan vogelaars die in zijn achtertuin wilden kijken naar een bepaald vogeltje dat daar neergestreken was. Als je de bijeneter nou naar je tuin zou kunnen lokken...quote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zat er ook al aan te denken hoe ik er een slaatje uit kon slaan! Maar die vogelaars kennen elkaar natuurlijk allemaal, als je het aan eentje verteld dan weet de rest het ook!
Dan kan ik die vogelaars meteen een stammetje aansmeren. Hmm. Goed plan wellicht. Zal het eens proberen. Ik moet ze lokken met grote insecten.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zag een paar maanden geleden wel iets op het Journaal over iemand die entreegeld rekende aan vogelaars die in zijn achtertuin wilden kijken naar een bepaald vogeltje dat daar neergestreken was. Als je de bijeneter nou naar je tuin zou kunnen lokken...
Nee, het enige wat wij hebben zijn de oevers van de Dommel. Het is vanochtend gelukt om (vanaf zeer grote afstand) een foto te maken. Die ga ik naar de Werkgroep Bijeneters Nederland sturen voor een bevestiging. Als het inderdaad een bijeneter betreft zal de storm wel losbreken.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 11:38 schreef Z het volgende:
Een vriend van me piste vroeger met gemak over een bushokje heen. Ik zal eens vragen hoe ver hij nu nog komt.
Bijeneters zijn mooie vogels. Zijn er duinen of zandoevers bij jou in de buurt Loewies? Ze broeden in de Kennemerduinen. Dat weet ik omdat een collega van me een fanatieke vogelaar is en bij het groepje hoort wat regelde dat mensen 5 euro betaalden om een vogeltje (roodkeel nachtegaal) te zien. Dat vogeltje zat in de achtertuin van een mevrouw die daar dus wat aan verdiende.
Ik zou één van LXIV's zonnewijzers kopen. Het is namelijk geen van beide het is kwart voor vier.quote:Op zondag 12 juni 2016 14:31 schreef PeteSampras het volgende:
Mijn telefoon zegt dat het half drie is en mijn pc zegt dat het half twee is. Welke moet ik nu geloven?
vandaag dat er in de VS vijftig burgers zijn doodgeschoten door een moslim.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |