abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162443339
Ik dacht dat jullie trouwplannen hadden, Claudia? Of heb ik dat gewoon zelfbedacht? :+ .

En het lijkt me duidelijk dat je een optimist bent. Anders zou je niet zo gedreven bezig zijn met het geven van onderwijs. Verder lijkt me zo'n bijna-dood-ervaring-achteraf ook echt heel bizar. Ik denk ook dat de 'laatste gedachten' van mensen vaak heel banaal zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162481169
Adolescenten zijn het meest nostalgisch, aldus Milan Kundera, omdat zij voor het eerst bewust zijn van een periode die achter hen ligt. Een sentimentalist hoopt dat alles hetzelfde blijft, een romanticus weet dat alles anders wordt. Ik weet niet meer wie dat zei.

Ik ben er niet zeker van dat sentimentalisten bestaan, ik probeer er een te bedenken, de meeste mensen die ik ken zijn sentimentalist noch romanticus, maar pragmaticus. De romantici pik je er zo uit, je ziet het aan hun ogen, die verraden dat geluk altijd net buiten hun bereik zal liggen. Ze zouden kunnen leren van de pragmaticus, die niet streeft naar geluk, maar naar vooruitgang.

Als men de god van geluk vergelijkt met de god van vooruitgang, levert het aanbidden van de god van vooruitgang in ieder geval vooruitgang op. Wie gelooft in de god van geluk loopt zijn eigen staart achterna, terwijl hij in feite ontevredener is dan de pragmaticus, die geen zorgen heeft zo lang hij zichzelf als project verder uitbouwt.

Konden we onze goden maar kiezen, dat zou het allemaal een stuk makkelijker maken.
Graag op anoniem
  woensdag 25 mei 2016 @ 07:53:48 #247
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162481333
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:51 schreef Claudia_x het volgende:

Ik vind het tamelijk bizar als mensen dat zeggen. Ik ben twee keer bijna doodgegaan en ik heb geen moment gedacht: ik ga eraan. Ik dacht: het zal wel goed komen. Misschien ben ik in het diepst van mijn gedachten een optimist.
Ik ken de situaties waarin je bijna doodging niet, maar iemand van 90 zal sterven waarschijnlijker vinden (en daardoor gemakkelijker accepteren) dan een vrouw van rond de 30 (of misschien wel veel jonger).
Die man van 90 denkt: ik ga dood, maar wanneer?
Een jongmens weet dat ie leeft, en dat is ook alles.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_162482503
Dat zou je denken he, maar bijvoorbeeld mijn vader van 83 heeft nog steeds veel moeite met zijn aftakeling en sterfelijkheid. Hij zegt zelf dat zijn lijf weliswaar zo oud is, en dat hij dat natuurlijk dondersgoed weet, maar in zijn hoofd denkt hij over de dood nog net zoals toen hij 30 was. (zijn eigen woorden). De dood wel of niet accepteren heeft niet zoveel met leeftijd te maken, volgens mij. Ik denk overigens wel dat die manier van denken er bij mijn vader voor heeft gezorgd dat hij tot op zeer hoge leeftijd een enorme levenslust vertoonde en ook is blijven werken tot z'n 80ste. Ik moet dus wel 'vertoonde' schrijven, want hij wordt tegenwoordig zo geteisterd door zoveel lichamelijke ongemakken dat die levenslust inmiddels wat ver(der) te zoeken is. ;( . Maar er is nog altijd veel verzet ertegen, hij kan niet goed accepteren dat hij zo is. Zit in de familie, mijn opa was ook zo.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162507366
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn ongehuwd-zijn draait om een combinatie tussen liefde en pragmatiek.

aldus the Guardian
pi_162510415
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:56 schreef Franny_G het volgende:
Ik dacht dat jullie trouwplannen hadden, Claudia? Of heb ik dat gewoon zelfbedacht? :+ .
Misschien wil jij iets met ons delen? :+

quote:
En het lijkt me duidelijk dat je een optimist bent. Anders zou je niet zo gedreven bezig zijn met het geven van onderwijs. Verder lijkt me zo'n bijna-dood-ervaring-achteraf ook echt heel bizar. Ik denk ook dat de 'laatste gedachten' van mensen vaak heel banaal zijn.
Ik vraag het me oprecht af. Ik heb alleen maar verhalen gehoord van mensen die hun leven aan zich voorbij zagen flitsen of iets dergelijks. Ik heb sterk de indruk dat een deel dat verzint om er iets van te maken. Ben je ook weer even het middelpunt op feestjes. De banale realiteit is dat ik er niets eens bij stilstond dat ik aan het doodgaan was. Voor een deel komt dat denk ik door wat Ringo zegt ('een hartaanval? daar ben ik te jong voor) en voor een deel doordat doodgaan zo uitputtend is dat je niet denkt maar louter bestaat.

En misschien speelt optimisme ook wel een rol, hoor. Ik kijk met een merkwaardig soort dankbaarheid terug op mijn bijna-doodgaan terwijl ik natuurlijk ook heel verdrietig had kunnen worden om wat er op dat moment en daarna gebeurde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_162510461
quote:
Vermoeiend gedoe, dat feminisme.
pi_162516999
Mijn ongehuwde status is wel een principedingetje. Ik blijf een vrije vrouw. Ik wil me niet op die manier binden, het is al erg genoeg zo. :') .
pi_162524100
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:14 schreef Franny_G het volgende:
Mijn ongehuwde status is wel een principedingetje. Ik blijf een vrije vrouw. Ik wil me niet op die manier binden, het is al erg genoeg zo. :') .
Ik heb het huweljik al. Trouwen is voor mij meer een kwestie van de bruiloft al dan niet willen.
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:19:51 #254
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_162524205
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:14 schreef Franny_G het volgende:
Ik ben dan wel geen vrouw, maar mijn ongehuwde status is ook wel een principedingetje.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_162524941
Vrije jongens zijn we - maar aardige vrije jongens. Al zeg ik 't zelf.

pi_162552159
Nieuwstitel van vandaag; 10K shoptegoed voor vluchtelingen

Als dat MP niet motiveert aan het werk te blijven, dan weet ik het ook niet meer.
  zondag 29 mei 2016 @ 00:58:50 #257
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162581566
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:28 schreef Franny_G het volgende:
Dat zou je denken he, maar bijvoorbeeld mijn vader van 83 heeft nog steeds veel moeite met zijn aftakeling en sterfelijkheid. Hij zegt zelf dat zijn lijf weliswaar zo oud is, en dat hij dat natuurlijk dondersgoed weet, maar in zijn hoofd denkt hij over de dood nog net zoals toen hij 30 was. (zijn eigen woorden). De dood wel of niet accepteren heeft niet zoveel met leeftijd te maken, volgens mij. Ik denk overigens wel dat die manier van denken er bij mijn vader voor heeft gezorgd dat hij tot op zeer hoge leeftijd een enorme levenslust vertoonde en ook is blijven werken tot z'n 80ste. Ik moet dus wel 'vertoonde' schrijven, want hij wordt tegenwoordig zo geteisterd door zoveel lichamelijke ongemakken dat die levenslust inmiddels wat ver(der) te zoeken is. ;( . Maar er is nog altijd veel verzet ertegen, hij kan niet goed accepteren dat hij zo is. Zit in de familie, mijn opa was ook zo.
Nee, jouw vader haalt mijn woensdagochtendtheorietje mooi weer onderuit.
Ik hoop echt dat ie herstelt, en zich nog zeker tien jaar in de geest dertig mag voelen.
  zondag 29 mei 2016 @ 01:04:57 #258
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162581660
Verder vind ik het een troostrijke gedachte, voor de mensheid in het algemeen, dat zelfs de strengste opvoeding en zelfdiscipline zoveel wilde levenslust niet kunnen temmen.
pi_162583075
Op de correspondent:

"Ik bekeek onlangs That Sugar Film, een documentaire over de suikerindustrie (nu te zien in de bioscoop). Op zeker moment wordt daarin ingezoomd op een gebied in de staat Kentucky waar hele dorpen verslingerd zijn aan Mountain Dew, een Pepsivariant die per liter zo’n 34 suikerklontjes bevat. Veel bewoners kampen met een zogenoemde ‘Mountain Dew Mouth’ – een mond vol verrotte tanden.

De vraag is wie daarvoor verantwoordelijk is. De fabrikant, die het drankje opzettelijk zo verslavend mogelijk maakt maar de gevaren ontkent? De winkelier, die het spul blijft inkopen en goedkoop aanbiedt, ook aan klanten met een rot gebit? Of toch gewoon de gebruiker, die zich maar beter zou moeten laten informeren en meer wilskracht zou moeten tonen?"

Nouja, jullie begrijpen wel wat ik hiermee wil zeggen over individuele verantwoordelijkheid. Wel heb ik zelf steeds minder begrip en geduld met mensen die dit niet willen onderkennen. Man man man, wat een volk, en wat een mensen
Graag op anoniem
pi_162583099
In vrij Nederland stond een stuk over geprivatiseerde gevangeniscorporaties in Amerika, die miljarden omzetten. Weer een mooie vrucht van het kapitalisme, meer graag
Graag op anoniem
  zondag 29 mei 2016 @ 20:49:14 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162602294
De stammetjeshandel loopt zo goed dat ik alleen nog maar op mijn werk de tijd heb om rustig te FOK!-en. Alhoewel, dan moet ik ook al alle FB-berichten beantwoorden.
Uit de kruin van de bomen haal ik ook veel klompen raar gevormd hout. Die zaag ik dan onder een bepaalde hoek door en zet ik bij de rest van de handel. Dat zijn dan geen stammetjes meer, maar objecten. Ik geef ze namen als 'Dem Tageslicht entrissen" of "Impasse 1964" en dan vraag ik er 15 euro voor.
Als de mensen ze kopen zeg ik heel eerlijk dat ik ze vroeger stuksloeg voor de kachel, maar dat er zoveel knoesten inzaten dat ik last van mijn rug kreeg. Dat maakt ze niks uit, ze zijn allemaal heel tevreden.
Ik wacht nog op dit soort mensen, en dan ga ik mijn prijzen nogmaals 10x over de kop doen:

Ik moet nog 4 bomen omdoen. Vandaag de kettingzaag schoongemaakt en de ketting geslepen, dan kan ik er morgen weer tegenaan. Helaas zal daarna een einde komen aan deze handel.
The End Times are wild
  zondag 29 mei 2016 @ 20:52:03 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162602414
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 04:35 schreef Mainport het volgende:
Op de correspondent:

"Ik bekeek onlangs That Sugar Film, een documentaire over de suikerindustrie (nu te zien in de bioscoop). Op zeker moment wordt daarin ingezoomd op een gebied in de staat Kentucky waar hele dorpen verslingerd zijn aan Mountain Dew, een Pepsivariant die per liter zo’n 34 suikerklontjes bevat. Veel bewoners kampen met een zogenoemde ‘Mountain Dew Mouth’ – een mond vol verrotte tanden.

De vraag is wie daarvoor verantwoordelijk is. De fabrikant, die het drankje opzettelijk zo verslavend mogelijk maakt maar de gevaren ontkent? De winkelier, die het spul blijft inkopen en goedkoop aanbiedt, ook aan klanten met een rot gebit? Of toch gewoon de gebruiker, die zich maar beter zou moeten laten informeren en meer wilskracht zou moeten tonen?"

Nouja, jullie begrijpen wel wat ik hiermee wil zeggen over individuele verantwoordelijkheid. Wel heb ik zelf steeds minder begrip en geduld met mensen die dit niet willen onderkennen. Man man man, wat een volk, en wat een mensen
Als die mensen geen Mountain Dew konden krijgen dan spoten ze heroïne in hun armen of stookten ze giftige alcohol. Sommige mensen zijn nu eenmaal voorbestemd voor zelfvernietiging. Die fabrikant is ongetwijfeld een aardige man met een leuk gezin en knappe dochters.
The End Times are wild
  woensdag 1 juni 2016 @ 09:10:26 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162662041
Er komt allerhande volk af op de stammetjes. Een van de dingen die mij opviel is dat mensen met veel geld (tenminste met een dure auto) standaard afdingen op de prijs. Mensen met hele eenvoudige en oude autootjes zijn veel bescheidener en ze lijken wel dankbaar dat ze stammetjes bij mij mogen kopen.
Ook zijn die mensen met goedkope auto's veel terughoudender. Die parkeren hun auto op de openbare weg, terwijl de mensen met dure auto's zonder na te denken met aanhanger en al mijn oprijlaan op scheuren.

Zijn die mensen met geld nu brutaler omdat ze meer geld hebben, of hebben ze meer geld omdat ze brutaal zijn? Ik ding bij dit soort handeltjes ook altijd af. Toch weer 5 euro bespaard.
The End Times are wild
pi_162662582
Meer geld omdat ze brutaal/assertief zijn. Dat vind ik het meest aannemelijk.

Ik kan niet afdingen. Ik gun mensen het geld gewoon altijd. :') . En ik kan ook slecht met geld omgaan, trouwens.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:01:17 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162662673
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2016 09:55 schreef Franny_G het volgende:
Meer geld omdat ze brutaal/assertief zijn. Dat vind ik het meest aannemelijk.

Ik kan niet afdingen. Ik gun mensen het geld gewoon altijd. :') . En ik kan ook slecht met geld omgaan, trouwens.
Ik gun de mensen het geld ook best wel, maar afdingen is ook gewoon een spel. Ik vind het absoluut niet erg (als verkoper) dat mensen dit proberen. Ik heb meer respect voor iemand die afdingt als voor iemand die schaapachtig betaald wat gevraagd wordt.

Ik kan echt mijn best doen om 5 euro af te dingen en daarna 50 euro uit te geven in een restaurant en een fooi erbij. Het gaat niet zozeer om het geld.

Hoezo kun je slecht met geld omgaan dan?
The End Times are wild
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:04:06 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162662722
Ik ben wel altijd aan het kijken of ik ergens wat binnen kan harken of een handeltje zie. Dat zit er gewoon in. 15 jaar geleden gingen wij met het leger voor het eerst naar Polen, naar een oude Russische vliegbasis. Toen ik daar rondsnuffelde vond ik een enorme berg uniformjasjes van de Russen, met de koperen knopen met hamer en sikkel er nog aan! Toen heb ik er een stuk of 5 meegenomen als souvenir. Die knoopjes kun je nu zeker voor 4 euro per stuk verkopen, die ben je zo kwijt. Ik had ik een uurtje zeker 800 knopen kunnen verzamelen. Af en toe denk ik daar aan terug en dan heb ik nog steeds spijt dat ik die kans heb laten liggen!
The End Times are wild
pi_162670701
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:01 schreef LXIV het volgende:

Ik kan echt mijn best doen om 5 euro af te dingen en daarna 50 euro uit te geven in een restaurant en een fooi erbij. Het gaat niet zozeer om het geld.

Hoezo kun je slecht met geld omgaan dan?
De relatie die een mens met geld heeft, is volgens mij vaak vrij complex. Dat jij zoiets ziet als spel is mij bijvoorbeeld wezensvreemd. Zoals ik ook niets heb met mensen die speculeren op de beurs. Het is misschien ook mijn calvinistische achtergrond weer. Altijd mooi hoe je dat bij ongeveer alles als excuus kan aandragen. _O- .

Maar goed, bij mij is het zo: ik denk niet na over geld. Als ik het niet heb, dan kan ik daar prima mee omgaan. Heb periodes gehad dat ik met weinig moest rondkomen, en dat ging heel goed. Heb ik het wel, dan gedraag ik me er ook naar. Ga ik ineens dure kleding kopen, geef ik veel te ruim fooi en laat ik het soms letterlijk rondslingeren. Ik heb dan helemaal geen zin om bijvoorbeeld energie te steken in afdingen, of om uit te zoeken waar ik iets het goedkoopst kan krijgen. Kortom, geld 'verdwijnt' dan vrij makkelijk in een soort zwart gat. Ik ben dan ook heel slecht in sparen.
pi_162689404
Ik onderhandel wel altijd over aankopen van enige omvang, maar zou het bij die stammetjes denkelijk niet doen. Althans iets van die prijs - de stammetjes an sich zou ik nooit kopen. Het is inderdaad een soort spel. Soms krijg je een tientje korting op een bedrag van ¤ 200. Dan vind ik het spel boeiender dan het resultaat.

Wel gevoelig voor aanbiedingen. Ik ben deze week bijvoorbeeld een dagje op en neer geweest naar Londen. Er was een aanbieding waarbij ik voor 18 euro een retourtje kon kopen en dat kan ik dan niet aan me voorbij laten gaan. Vervolgens kost het me meer dan 40 euro om op Schiphol te parkeren en nog eens 27 pond voor een retourtje met de trein - om van dat lowbudget vliegveld in the middle of nowhere naar het centrum van Londen te komen. Maar ja, het ticket was wel goedkoop... :P
pi_162696313
Ik was gisteren bij een 'schrala', een gelegenheid waar je voor 15 euro onbeperkt kunt zuipen in rok. Er zijn vervelendere activiteiten, vooral omdat iedereen lang voor het einde al stomdronken is.

Net als een film bestaat zo'n avond voornamelijk uit dialoog; je kunt ook stellen dat elke dag voornamelijk uit dialoog bestaat, en dat men er daarom maar beter bedreven in kan zijn.

Ik werd gisteren aangetrokken door mooie vrouwen die omschreven kunnen worden als getergd, onbegrepen, verdwaald en lichtelijk melancholisch, zeker als ze dronken zijn. Ze zeggen dingen als: 'Iedereen heeft allemaal verwachtingen van mij, maar ik wil gewoon schoonmaken.'

Ze zoeken een begripvol oor en wat medelijden, wat ik ze wel kan geven, maar tegelijkertijd denk ik: waar zijn de andere mannen met een beetje inlevingsvermogen, wat moet ik hier in godsnaam mee? Dan kijk ik om me heen en zie een boel opgegeilde gasten die hun beurt afwachten (of soms ook niet afwachten) om toe te slaan. Arme vrouwen! denk ik. Zoveel weltschmerz en zoveel harde piemels!

Ik geef het ze te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mainport op 02-06-2016 17:30:40 ]
Graag op anoniem
pi_162696748
'Arme vrouwen. Zoveel harde piemels'?! Hoeveel frustratie denk jij dat ik moet ondergaan nu ik dagelijks omringt wordt door hitsige minderjarige pubermeisjes. Pubermeisjes in strakke leggings op de sportvelden. Zelfs die met hoofddoekjes op schromen zich niet om -zonder sport BH- in doorzichtige en veel te strakke broekjes rond te rennen. Nee, dat is geen feest. Niet omdat ik ze geilend loop na te kijken en me een viezeriek zou voelen, maar omdat ze mij nakijken! Als puber kon ik er door verlegenheid niks mee, en nu ben ik te oud. Dagelijks geconfronteerd met deze tragedie levert pas echt een gerechtvaardigd gevoel van weltschmerz op. Geen gezemel over verwachtingen. Die schud je met zo van je af. Dat doe ik ook terwijl ik met mijn capaciteiten aan het maaien ben en van alle kanten begluurd wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2016 17:59:16 ]
pi_162696841
Knap dat je in een stukje over minderjarige meisjes toch weer een of andere link met moslims weet te leggen
Graag op anoniem
pi_162696882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:32 schreef Mainport het volgende:
Knap dat je in een stukje over minderjarige meisjes toch weer een of andere link met moslims weet te leggen
Ik had gehoopt dat je blij was dat ik opmerkte dat ze op dit vlak in elk geval enigszins aangepast zijn.
pi_162706901
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:29 schreef LelijKnap het volgende:
Als puber kon ik er door verlegenheid niks mee, en nu ben ik te oud. Dagelijks geconfronteerd met deze tragedie levert pas echt een gerechtvaardigd gevoel van weltschmerz op. Geen gezemel over verwachtingen. Die schud je met zo van je af. Dat doe ik ook terwijl ik met mijn capaciteiten aan het maaien ben en van alle kanten begluurd wordt.
'Te oud'. :') . Ja, het leven heeft je echt genaaid, LK.
pi_162707191
pi_162707980
Dan gooi ik deze er even in.

pi_162708631
quote:
9s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]
' '
?
  Moderator vrijdag 3 juni 2016 @ 08:11:03 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162708983
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 00:10 schreef Franny_G het volgende:
Het is tijd voor een plaatje.

O+ zo'n mooi liedje :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:10:00 #278
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_162710231
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_162711168
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 06:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

?

.
pi_162720568
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 11:14 schreef Franny_G het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

.
vs

pi_162771913
Ik fietste bij Claudia_x door de straat, althans, ik denk altijd dat je daar woont. En zag daar een puttertje! Dit geheel ter info.
Aldus.
pi_162792411
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:33 schreef Z het volgende:
Ik fietste bij Claudia_x door de straat, althans, ik denk altijd dat je daar woont. En zag daar een puttertje! Dit geheel ter info.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 22:34:52 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162904317
Vandaag is mij iets overkomen waarvan ik niet verwacht had dat het ooit zou gebeuren. Geheel onverwachts heb ik een bijeneter gezien! Een uiterst zeldzame verschijning in Nederland.

En ik was er niet eens naar op zoek! Ik fietste gewoon door de wei.

Vorig jaar een IJsvogeltje, nu een bijeneter. Waar houdt het op!

Verder ben ik ook haardhout aan het verkopen, want na 12 kuub zagen en kloven begint het me een beetje te vervelen. Nu kun je bij mij 2 kuub brandhout kopen voor maar 35 euro. Dat is goedkoop, maar dat hout moet je dan wel zelf nog zagen natuurlijk. Het is den, goed genoeg voor de vuurkorf.
Dan bellen mensen en vragen of ik ook kant-en-klaar hout heb. Dat heb ik ook wel, 15 euro voor een kruiwagen met kop (330 liter). Dan willen ze altijd kant-en-klaar! Dan leg ik nog uit dat ze met een paar uurtjes zagen 3x zoveel hout hebben voor hetzelfde geld, maar dat willen ze niet. Ook niet jongens die 2x zo jong zijn en veel minder geld hebben dan ik!
The End Times are wild
  vrijdag 10 juni 2016 @ 22:35:54 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162904351
Ik heb wel meteen melding gemaakt bij het 'meldpunt Bijeneters' van de werkgroep bijeneters.
The End Times are wild
pi_162904738
Straks staan er hele drommen vogelaars om dat arme vogeltje heen, zich te verdringen met hun statieven en telelenzen. Misschien kun je de locatie onthullen voor ¤ 5 per vogelaar.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 22:48:08 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162904884
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 22:44 schreef k_man het volgende:
Straks staan er hele drommen vogelaars om dat arme vogeltje heen, zich te verdringen met hun statieven en telelenzen. Misschien kun je de locatie onthullen voor ¤ 5 per vogelaar.
Ik zat er ook al aan te denken hoe ik er een slaatje uit kon slaan! Maar die vogelaars kennen elkaar natuurlijk allemaal, als je het aan eentje verteld dan weet de rest het ook!
The End Times are wild
pi_162905025
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 22:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zat er ook al aan te denken hoe ik er een slaatje uit kon slaan! Maar die vogelaars kennen elkaar natuurlijk allemaal, als je het aan eentje verteld dan weet de rest het ook!
Ik zag een paar maanden geleden wel iets op het Journaal over iemand die entreegeld rekende aan vogelaars die in zijn achtertuin wilden kijken naar een bepaald vogeltje dat daar neergestreken was. Als je de bijeneter nou naar je tuin zou kunnen lokken...
  vrijdag 10 juni 2016 @ 22:54:59 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162905202
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 22:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zag een paar maanden geleden wel iets op het Journaal over iemand die entreegeld rekende aan vogelaars die in zijn achtertuin wilden kijken naar een bepaald vogeltje dat daar neergestreken was. Als je de bijeneter nou naar je tuin zou kunnen lokken...
Dan kan ik die vogelaars meteen een stammetje aansmeren. Hmm. Goed plan wellicht. Zal het eens proberen. Ik moet ze lokken met grote insecten.
The End Times are wild
  zaterdag 11 juni 2016 @ 03:58:00 #289
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_162909060
Jaja, heel leuk zo'n bijeneter. Maar zodra ze het zicht op de prachtige blauwe lucht erachter ( - tijdens het smeren van de boterham, op n zondagochtend, in de vakantieperiode - ) ontnemen, kunnen ze allemaal doodvallen.

- Doet me hieraan denken:
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_162909124
Ik was bij een gelegenheid waar ik bekenden tegenkom die ik ongeveer twee keer per jaar zie; het onvermijdelijke gevolg is dat je de balans moet opmaken: heb je enige vooruitgang geboekt in je leven en geef een toelichting.

Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zo'n vraag aan iemand zou stellen, hoogstens zou ik vragen: heb je vooruitgang geboekt in de liefde? En dat de ander antwoord: 'Wanneer je het beste al hebt gehad, is er het geruststellende besef dat het daarna alleen maar minder kan worden.'

Kun je nog passionele verhoudingen beleven als je de veertig bent gepasseerd? Ik streep de jaren met liefde af, maar daar ben ik sceptisch over. Als zelfs het gezelschap van jonge vrouwen buiten het bereik is komen te liggen, dan zou ik me misschien ook op mijn werk storten.
Graag op anoniem
pi_162909395
Ik las gisteren dat de plasstraal van mannen in kracht afneemt naarmate ze ouder worden. Wat een ellende toch allemaal.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 09:05:19 #292
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162909709
Vertel mij wat. Die ging zo het bospaadje over toen ik acht was.
pi_162911677
Een vriend van me piste vroeger met gemak over een bushokje heen. Ik zal eens vragen hoe ver hij nu nog komt.

Bijeneters zijn mooie vogels. Zijn er duinen of zandoevers bij jou in de buurt Loewies? Ze broeden in de Kennemerduinen. Dat weet ik omdat een collega van me een fanatieke vogelaar is en bij het groepje hoort wat regelde dat mensen 5 euro betaalden om een vogeltje (roodkeel nachtegaal) te zien. Dat vogeltje zat in de achtertuin van een mevrouw die daar dus wat aan verdiende.

[ Bericht 4% gewijzigd door Z op 11-06-2016 11:45:52 ]
Aldus.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 13:15:50 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162913710
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:38 schreef Z het volgende:
Een vriend van me piste vroeger met gemak over een bushokje heen. Ik zal eens vragen hoe ver hij nu nog komt.

Bijeneters zijn mooie vogels. Zijn er duinen of zandoevers bij jou in de buurt Loewies? Ze broeden in de Kennemerduinen. Dat weet ik omdat een collega van me een fanatieke vogelaar is en bij het groepje hoort wat regelde dat mensen 5 euro betaalden om een vogeltje (roodkeel nachtegaal) te zien. Dat vogeltje zat in de achtertuin van een mevrouw die daar dus wat aan verdiende.
Nee, het enige wat wij hebben zijn de oevers van de Dommel. Het is vanochtend gelukt om (vanaf zeer grote afstand) een foto te maken. Die ga ik naar de Werkgroep Bijeneters Nederland sturen voor een bevestiging. Als het inderdaad een bijeneter betreft zal de storm wel losbreken.
The End Times are wild
pi_162942998
Mijn telefoon zegt dat het half drie is en mijn pc zegt dat het half twee is. Welke moet ik nu geloven?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_162942999
Ah, half drie dus.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  Moderator zondag 12 juni 2016 @ 15:45:15 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162945218
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:31 schreef PeteSampras het volgende:
Mijn telefoon zegt dat het half drie is en mijn pc zegt dat het half twee is. Welke moet ik nu geloven?
Ik zou één van LXIV's zonnewijzers kopen. Het is namelijk geen van beide het is kwart voor vier.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_162950424
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 08:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las
vandaag dat er in de VS vijftig burgers zijn doodgeschoten door een moslim.

Maar hoe laat is het nou eigenlijk?
  zondag 12 juni 2016 @ 18:52:48 #299
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162951170
Tijd voor een bord chili met kapucijners en spek.
  zondag 12 juni 2016 @ 18:53:13 #300
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162951181
Pancetta, hm.
  zondag 12 juni 2016 @ 18:53:51 #301
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162951206
Dat recept wil ik graag nog eens met jullie delen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')