Laatste vijf jaarquote:
Het is zondag zo ver: de bekerfinale tussen Feyenoord en FC Utrecht wordt vanaf 18:00 gespeeld. Ook dit seizoen stond de KNVB Beker weer bol van sensatie en beleving. Een vroege Klassieker, PSV dat in eigen huis wordt weggespeeld door FC Utrecht, de stunt van VVSB.. Laten we hopen dat de finale een kroon op dit mooie bekerseizoen is.
Laten we beginnen met Feyenoord. Ze worden vrijwel zeker derde maar de competitie was een gitzwart verhaal. Giovanni van Bronckhorst volgde Fred Rutten op als hoofdcoach en kreeg meteen een boeiende taak mee: kampioen worden!. De eerste seizoenshelft verliep grotendeels prima voor Feyenoord. Echter werden de laatste twee wedstrijden afgesloten met puntverlies: FC Groningen uit: 1-1, NEC uit: 3-1.
Dit bleek echter een voorbode voor een werkelijk dramatische reeks van Feyenoord. Er werd pas voor het eerst weer gewonnen op 28 februari bij, jawel: FC Utrecht waartegen ze dit seizoen ook startten. God heeft het denk ik zo gewild. Tsja, en nu hangen ze ver achter de top twee en op een redelijke afstand van de ploegen onder hen.
In de beker viel veel meer plezier voor Feyenoord te beleven. De bekertocht startte in de tweede ronde met een zorgeloze 3-0 zege op PEC Zwolle. Vervolgens lootten ze Ajax in de derde ronde. Diep in de blessuretijd maakte Joël Veltman een eigen goal. Daarna werd Willem II geloot: pas na verlenging moesten de Tilburgers met 2-1 buigen. In de kwartfinale, midden in de dramatische reeks, werd Kerkrade aangedaan. Ook daar moesten de Koempels na een goal van Eric Botteghin in de verlenging buigen. Tot slot werd het goed draaiende AZ met 3-1 naar Alkmaar teruggestuurd waardoor Feyenoord in eigen huis het treurige seizoen goed mag maken.
Dan FC Utrecht. De laatste jaren is er altijd heibel geweest, maar sinds Erik Ten Hag is aangetreden gaat het stukken beter met FC Utrecht. De touwtjes zijn inmiddels veel strakker aangetrokken: lange trainingsdagen worden gemaakt. Op het begin liep het nog niet helemaal lekker, maar in de tweede seizoenshelft gaat het veel voortvaarender.
Al switchend tussen een 4-3-3, 5-3-2 en 4-4-2 systeem rollen ze het seizoen door. Mede aan de hand van de doelpunten van Sebastien Haller, Ruud Boymans en Nacer Barazite is de ploeg inmiddels de nummer vijf op de ranglijst. De verdediging is echter hun grootste manco. Positioneel staan ze wel goed, maar als de tegenstander deze doorbreekt, is het ook meteen raak.
In de bekercompetitie werd een iets minder lastig pad bewandeld dan Feyenoord dat heeft moeten doen. De eerste wedstrijd werd gespeeld bij ONS Sneek, niet de ergste uitdaging: 0-2. In een knotsgek duel in ronde drie werd Groningen, titelhouder, met 5-3 aan de kant gezet. In de achtste finales moest Achilles '29 met 0-5 zich gewonnen geven. In de kwartfinale werd misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen gespeeld: PSV werd in eigen huis met 1-3 verslagen. Tot slot werd na lang zwoegen de bekersensatie VVSB met 2-0 aan de kant gezet. Erik Ten Hag mag dus dromen van een mooie kroon op zijn eerste seizoen.
xDquote:Op zondag 24 april 2016 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een nepsupporters, de halve Kuip is al leeg
alleen de utrechters zitten nog op de bus te wachtenquote:Op zondag 24 april 2016 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hoi Haags.quote:Op zondag 24 april 2016 20:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Laat ik nou net geen zusje hebben.quote:Op zondag 24 april 2016 20:16 schreef Vasion het volgende:
[..]
Gisteren ook een ontlading op je zusje.
Oke Haags, oke.quote:Op zondag 24 april 2016 20:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Laat ik nou net geen zusje hebben.
Voor hem is het een grote prijs denk ik.quote:Op zondag 24 april 2016 20:23 schreef timmmmm het volgende:
Claassie is inmiddels al een tijd weg, waarom poseert ie dan met de beker?
heheheheheheehheehquote:Op zondag 24 april 2016 20:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Voor hem is het een grote prijs denk ik.
Feyenoord supporters werken nietquote:Op zondag 24 april 2016 20:25 schreef Doublepain het volgende:
Waarom de huldiging zo vroeg morgen, dan werken mensen toch
Feyenoord fans?quote:Op zondag 24 april 2016 20:25 schreef Doublepain het volgende:
Die tering aboutaleb hequote:Op zondag 24 april 2016 20:25 schreef Doublepain het volgende:
Besef jij het al? Bij mij begint het nu een beetje door te dringen, maar het is nog zo onwerkelijk allemaal.quote:
Ik had geen kaartje, keek samen met mijn pa in de kroeg.quote:Op zondag 24 april 2016 20:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Was jij dat achter Jan Joost in de rust?
quote:Op zondag 24 april 2016 20:25 schreef Doublepain het volgende:
quote:
oh jemig wat een gespuisquote:
quote:
Heel vak W wat geen kaartje had staat daar.quote:
Jeetje wat een feest, zo kan het dus ookquote:
Heb jij nog een leuk plaatje voor dit topic ter ere van de beker?quote:Op zondag 24 april 2016 20:34 schreef tjaptjoep het volgende:
[..]
Hoe gaat het daar in Eindhoven ouwe besnijdenaar?![]()
quote:Op zondag 24 april 2016 20:35 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Heb jij nog een leuk plaatje voor dit topic ter ere van de beker?
Hou dat soort posts maar liever via DM. Dat is hier niet zo relevant.quote:Op zondag 24 april 2016 20:34 schreef tjaptjoep het volgende:
[..]
Hoe gaat het daar in Eindhoven ouwe besnijdenaar?![]()
Wat heb jij tegen Hagenezen?quote:Op zondag 24 april 2016 20:37 schreef cofox het volgende:
Ik sta nu op het Stadhuisplein gekkenhuis hier moest net mijn tas met bier bij de popo inleveren. Er staat nu een groep Hagenezen bij de Skihut de voetbaleenheid houdt ze in de gaten. Maar de sfeer voelt wel erg gespannen aan ik hoop maar dat die Hagenezen rustig blijven
Als het gevoel zegt dat je afstand moet nemen vooral doen.quote:Op zondag 24 april 2016 20:37 schreef cofox het volgende:
Ik sta nu op het Stadhuisplein gekkenhuis hier moest net mijn tas met bier bij de popo inleveren. Er staat nu een groep Hagenezen bij de Skihut de voetbaleenheid houdt ze in de gaten. Maar de sfeer voelt wel erg gespannen aan ik hoop maar dat die Hagenezen rustig blijven
Niks maar ze zijn altijd betrokken bij rottigheid nu staan ze er weer. In 1992 en 1999 waren zer er ook heb niks tegen ze maar hij gaat altijd fout begrijp ook niet wat ze hier doenquote:
quote:Op zondag 24 april 2016 20:38 schreef KingRoland het volgende:
Zo leuk die pa net oversteken met zijn dochter en zijn zoontje allemaal in een feyenoordshirt
Groep Hagenezen wordt nu ingesloten door de ME loop maar ff een blokje omquote:Op zondag 24 april 2016 20:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als het gevoel zegt dat je afstand moet nemen vooral doen.
Onderontwikkeld zijn, kwade bedoelingen hebben en alcohol denk ikquote:Op zondag 24 april 2016 20:44 schreef cofox het volgende:
[..]
Groep Hagenezen wordt nu ingesloten door de ME loop maar ff een blokje om![]()
Ik begrijp dit soort dingen niet
twitter:mediatvnl twitterde op zondag 24-04-2016 om 20:58:14De onenigheid met de FC Utrecht supporters heeft zich verplaatst naar de Colosseumweg. Supporters bekogelen de politie. reageer retweet
twitter:PimSedeeRTL twitterde op zondag 24-04-2016 om 20:30:12#coolsingel #rotterdam na #feyutr Man laat kont zien aan ME'ers en wordt aangehouden https://t.co/BEwxoVqJkg reageer retweet
quote:Op zondag 24 april 2016 21:00 schreef Collide het volgende:
twitter:PimSedeeRTL twitterde op zondag 24-04-2016 om 20:30:12#coolsingel #rotterdam na #feyutr Man laat kont zien aan ME'ers en wordt aangehouden https://t.co/BEwxoVqJkg reageer retweet
Dat zijn de ecktenquote:Op zondag 24 april 2016 21:00 schreef Collide het volgende:
Nee, als die 3e of 4e (met Feyenoord als 3e) worden, dan spelen ze EL voorrondes.quote:Op zondag 24 april 2016 22:22 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Utrecht gaat toch ook rechtstreeks Europa in? Feyenoord derde dus al EL, ticket gaat naar Utrecht..
Ticket van derde plaats gaat dan naar de 4e plaats, AZquote:Op zondag 24 april 2016 22:22 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Utrecht gaat toch ook rechtstreeks Europa in? Feyenoord derde dus al EL, ticket gaat naar Utrecht..
quote:Op zondag 24 april 2016 13:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik hoop dat je vanavond na je nederlaag niet te verdrietig bent
Dat ticket gaat naar nummer 4 op de ranglijst, en daar staat...quote:Op zondag 24 april 2016 22:22 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
8 meiquote:Op maandag 25 april 2016 00:03 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Dat ticket gaat naar nummer 4 op de ranglijst, en daar staat...
[ afbeelding ]
|Nee zo ben ik nietquote:Op maandag 25 april 2016 06:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wel een agent op zijn bakkes geramd mag ik hopen
Eigenlijk wel een goeie he, ga je meequote:Op maandag 25 april 2016 09:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ga je naar het stadion, Paultjen?
quote:Op maandag 25 april 2016 10:41 schreef Pino0 het volgende:
Waarom speelt Feyenoord de bekerfinale in eigen huis? Zo oneerlijk! Als Utrecht in de Galgenwaard had gespeeld, was het een heel ander verhaal geworden.
Die kut KNVB.
Dat betwijfel ik, maar het was wel vrij duidelijk dat het stadion voor driekwart gevuld was met Feyenoord supporters, en dat was wel wat opmerkelijk. Maar ja er zijn wel meerdere dingen opmerkelijk zoals dat Utrecht eigenlijk thuis zou moeten spelen (http://www.knvb.nl/competities/knvb-beker/opzet-knvb-beker) en dus ook niet een halve week van te voren een nieuw shirt moet laten ontwerpen (terwijl dat ook al veel eerder uberhaupt had kunnen worden medegedeeld). En over de scheidsrechters dit seizoen zullen we maar helemaal niets meer zeggen (al is kuipers wel een van de betere).quote:Op maandag 25 april 2016 10:41 schreef Pino0 het volgende:
Waarom speelt Feyenoord de bekerfinale in eigen huis? Zo oneerlijk! Als Utrecht in de Galgenwaard had gespeeld, was het een heel ander verhaal geworden.
Die kut KNVB.
Jaa, zeker hoor. Feyenoord verdiend gewonnen, Utrecht was slap vooral de eerste helft en keeper zag er niet al te best uit.quote:Op maandag 25 april 2016 10:54 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, maar het was wel vrij duidelijk dat het stadion voor driekwart gevuld was met Feyenoord supporters, en dat was wel wat opmerkelijk. Maar ja er zijn wel meerdere dingen opmerkelijk zoals dat Utrecht eigenlijk thuis zou moeten spelen (http://www.knvb.nl/competities/knvb-beker/opzet-knvb-beker) en dus ook niet een halve week van te voren een nieuw shirt moet laten ontwerpen (terwijl dat ook al veel eerder uberhaupt had kunnen worden medegedeeld). En over de scheidsrechters dit seizoen zullen we maar helemaal niets meer zeggen (al is kuipers wel een van de betere).
Maar al met al heeft het geen zin om er al te veel woorden aan vuil te maken. Feyenoord was duidelijk de beste van de slechtsten en daar veranderd niemand wat aan.
Gefeliciteerd met de cup, hopelijk pakken wij hem een volgende keer weer eens.
Jeetjequote:Op dinsdag 20 september 2016 17:30 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Neen.
VBL / Het grote en gezellige KNVB beker topic 2016/17 #1
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |