Ja klopt. Bij de vorige bevalling hebben we de navelstreng na 14 uur losgeknipt (wegens omstandigheden was dat toen het meest praktisch), de placenta hebben we net als bij een lotusgeboorte gewassen en gedroogd in zeezout en kruiden. Eerst elke dag 'verschoont' en later om de dag en nog weer later na meerdere dagen/week. Na een poosje is ie helemaal gedroogd. Nu ligt ie ergens in het huis.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:39 schreef dodoria het volgende:
Elamanilo, ik las eerder ergens een post van jou waaruit ik dacht te lezen dat je een lotus-birth doet? (Weet niet hoe dat in het Nederlands heet), dat je de placenta en navelstreng laat zitten tot ze zelf erafvallen. Of las ik dat verkeerd?
Ik vind t wel interessant te weten hoe dat ging...
Bij peuterdame duurde het dus maar 2,5 dag voor de navelstreng losliet van haar buik. Dat is te overzien. Een kennis van mij heeft een lotusgeboorte gedaan en daar duurde het 7 dagen! Over het algemeen hoor ik wel dat de navelstreng vaak sneller loslaat bij een lotusgeboorte.quote:Op zondag 24 april 2016 11:54 schreef dodoria het volgende:
Wat een mooi idee ela! Ik zit meer een beetje met de praktische kant van zo'n navelstreng en placenta nog vast aan baby, anders zou ik t Ook zo doen. Wij hebben vorige keer de placenta bewaard, begraven in de tuin en er een boom op gepland. Vond ik Ook wel een mooi idee.
Gefeliciteerd met 37 weken, als je er maar niet aan denkt voor te kruipen hoor! Ik heb hier de hele tijd valse alarmen, maar Niks zet echt door...😠
Ja!quote:
Ik gun jou zo een normale bevalling deze keer, met weeen en ontsluiting, sloten vruchtwater en persweeen.quote:Op zondag 24 april 2016 12:43 schreef Dyre het volgende:
Ela 37 weken alweer
En dodoria, spannend steeds dat valse alarm. Je lichaam is in ieder geval aan het oefenen voor het echte werk straks!
Hier nog totaal geen teken van voorweeën of krampjes ofzo. Terwijl ik echt met de dag steeds meer nieuwsgierig wordt naar de babyEn de bevalling
Bij de eerste was het met 16-17 weken voor het eerst een onmiskenbaar zwanger buikje, dit ging ook wel belachelijk hard. Nu loop ik denk ik Weert ongeveer gelijk op met de zwangerschap van kuikenquote:Op zondag 24 april 2016 12:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja!En wat grappig van jouw buik. Ik had altijd al wel een buikje (slappe buikspieren), dus het duurt wel even voordat het hier duidelijk een zwangere buik wordt.
Geen kraambezoek in de verloskamer dus...quote:Op zondag 24 april 2016 15:38 schreef Chanty het volgende:
Meldplicht voor Ela![]()
En ik ben eruit qua ziekenhuis voorlopignet in Leiderdorp wezen kijken en ook daar erg positief over. Beetje zelfde verhaal als in Gouda alleen hebben zij draadloos ctg wat ik wel heel fijn vindt, kan ik mijn weeën namelijk onder de douche opvangen en rondlopen. En ze hebben recent nog een stuitbevalling met eerdere ks gedaan en staan daar niet huisverig tegenover
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?quote:Op zondag 24 april 2016 15:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Geen kraambezoek in de verloskamer dus...![]()
Fijn dat je er 1 gevonden hebt die aansluit bij je wensen.
Je hebt ook kraamsuites waarbij je niet hoeft te verkassen na de bevalling, geen idee hoe het in Leiderdorp is hoor.quote:Op zondag 24 april 2016 16:48 schreef Moppert het volgende:
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?
Chanty wil juist zo snel mogelijk naar huis, haar schrikbeeld is een ziekenhuis dat haar per se 4 dagen wil houden na een keizersnede, want protocol.quote:Op zondag 24 april 2016 16:59 schreef Fieder het volgende:
Maar als alles goed gaat moet je na een paar uur naar huis, maar dat is standaard. Als je sowieso wilt blijven moet je meer aan een kraamhotel denken geloof ik?
In Gouda is het verlos en kraamkamer in 1. Ik had bij saar trouwens wel bezoek op de verloskamer, maar hebben daar ook de nacht doorgebracht ivm overvolle kraamafdeling.quote:Op zondag 24 april 2016 16:48 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar kraambezoek op de verloskamer is toch vaak niet het geval. Ze brengen je toch asap over naar de gewone kamers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |