abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161864741
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 08:28 schreef Japie77 het volgende:

[..]

BT gmo's is inderdaad iets minder slecht dan die andere troep die ze produceren maar volgens mij gebruiken ze dit alleen in het kader van soya en het zijn nog steeds GMO's met alle nadelen van dien.

Komt bij dat het binnenkort heel goed wel hetzelfde bedrijf kan zijn. En er komt bij dat Round-Up wat ze wel produceren puur vergif is.

(gewoon omdat ie zo leuk is)

p.s. Jij geeft niet om de bijen? dan realiseer je je niet helemaal wat er gebeurt met mensen als er geen bijen meer zijn blijkbaar. Google er maar eens op.
Sowieso ook Bt mais en Bt cotton. Buiten Monsanto ok Bt Brinjal (aubergine).
pi_161876649
quote:
15s.gif Op zondag 1 mei 2016 02:26 schreef Japie77 het volgende:
Twee van de meest gebruikte pesticiden schaden bijen

BRUSSEL , 28 april 2016 ( IPS ) — Twee varianten van de meest gebruikte insecticiden ter wereld blijken aanzienlijke schade toe te brengen aan bijenkolonies, maar een derde niet. Dat blijkt uit Brits onderzoek.
Onderzoekers van de Universiteiten van Dundee en St. Andrews in Schotland gingen nauwkeurig de effecten na van drie van de meest gebruikte neonicotinoïden. De insecticiden worden overal ter wereld volop gebruikt maar hebben ook kwalijke eigenschappen. Ze worden door de Wereldgezondheidsorganisatie als mogelijk kankerverwekkend bestempeld en hebben ook voor het milieu schadelijke gevolgen.

De insecticiden worden er onder meer van verdacht mee verantwoordelijk te zijn voor de wereldwijde teloorgang van bijenpopulaties, die essentieel zijn voor de bestuiving in de land- en tuinbouw. Europa verbood daarom in 2013 tijdelijk het gebruik op bloemdragende gewassen, tot er meer duidelijkheid is. Nu blijkt uit het Britse onderzoek dat de verschillende neonicotinoïden, die vaak over dezelfde kam worden geschoren, uiteenlopende effecten kunnen hebben op bijen en andere bestuivers.

Broedkamers

De Schotse onderzoekers gingen de effecten na van drie soorten neonicotinoïden op de hersenactiviteit van bijen maar ook op hele kolonies in de natuur. Meer dan zeventig bijenkorven op het platteland werden daarvoor vergeleken met controlegroepen in het labo, die niet blootgesteld zijn aan pesticiden.

Uit het onderzoek blijkt dat de varianten imidacloprid en thiamethoxam erg schadelijk zijn voor de kolonies. Imidacloprid vermindert het aantal broedcellen in de kolonie met 46 procent terwijl blootstelling aan thiamethoxam het aantal levende bijen met 38 procent doet afnemen. Maar vreemd genoeg bleek de derde variant, clothianidine, geen duidelijk effect te hebben – alleen nam het aantal koninginnen toe dat binnen een kolonie werd geproduceerd.

http://www.ipsnews.be/art(...)iciden-schaden-bijen
Wat meer naar gekeken. Onderzoek nog niet gelezen, maar lijkt op zich solide tot nu toe. Belangrijk werk ook, en een interessante observatie.

Wat ik dan van dat ipsnews stukje heel slecht vind, is dat het niet over bijen, maar hommels gaat. Het kan gewoon een vertaalfout zijn, maar de cynicus in mij denkt dan-bijen klinkt natuurlijk veel erger voor het grote publiek.

http://www.theguardian.co(...)arm-bees-study-shows
  woensdag 4 mei 2016 @ 00:35:17 #78
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_161914668
quote:
Kan je die video samenvatten? Er is overigens geen gmo wheat op de markt, dus ik vraag me af wat ze daarvan zeggen.
pi_161914678
quote:
Nou ja was maar 4 minuten, dus heb ik het maar bekeken. Ik vond het nogal bagger om eerlijk te zijn. Er is geen GMO wheat op de markt. Ik geloof er ook geen reet van dat de meerderheid van de Russische wheat organisch is. Maar als de Russische koren het goed doet in de markt, mooi voor ze.

Nogal tendentieus videootje imo. En een beeld van Putin als leider die het goed met de mensheid voorheeft, tja.

Dus waar wil je hiermee precies zeggen, Dance? Geloof je wat ze beweren? Wat punt vind je het belangrijkst?
  woensdag 4 mei 2016 @ 06:00:56 #81
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161914703
lol "adding that an increase in global wheat trade was the only hope for the country"

ook mooi hoe dat stuk de verklaring van bloomberg totaal negeert maar het stuk wel quote, altijd je bronnen checken dance :D

De reframing van het door jou geposte stuk is best slim gedaan, het gaat allemaal om de goede russische kwaliteit dus dit is supergoed nieuws voor Rusland (terwijl de werkelijke oorzaak gewoon de devaluatie van de roebel is terwijl de dollar enorm hoog staat).

@Broomer, dit was de oorspronkelijke GMO - graan berichtgeving:
quote:
Wheat can be genetically modified, too. But consumers don't want to eat staples such as bread that are based on genetically modified organisms (GMOs), and biotech wheat hasn't been approved for commercial sale anywhere in the world. That ban has prevented controversy but has also kept yields stagnant. "The wheat industry never wanted GMOs, because they worried about how consumers would react," says Allen Featherstone, an agricultural economist at Kansas State University in Manhattan. "You can see over time how it made farmers turn to other crops."

[ Bericht 26% gewijzigd door oompaloompa op 04-05-2016 06:07:00 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161916398
Hoe evil is Monsanto eigenlijk?

niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_161938739
Purdue studie: Eliminatie van GMOs leidt tot een toename in broeikasgassen:

http://allianceforscience(...)impacts-of-a-GMO-ban

Kijken wie hier gaten in kan schieten...
  donderdag 5 mei 2016 @ 09:36:58 #84
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161939679
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 04:49 schreef Broomer het volgende:
Purdue studie: Eliminatie van GMOs leidt tot een toename in broeikasgassen:

http://allianceforscience(...)impacts-of-a-GMO-ban

Kijken wie hier gaten in kan schieten...
Daar hoef ik of anderen helemaal geen gaten in te schieten. De publieke opinie is al zwaar op de hand van de Anti GMO kant. :)

Toch grappig dat dit er expliciet bij genoemd wordt

The Cornell Alliance for Science has no affiliation with any biotechnology industry organizations.

_O-
Feyenoord!
  donderdag 5 mei 2016 @ 10:11:47 #85
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_161940135
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:36 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Daar hoef ik of anderen helemaal geen gaten in te schieten. De publieke opinie is al zwaar op de hand van de Anti GMO kant. :)

The Cornell Alliance for Science has no affiliation with any biotechnology industry organizations.

_O-
En sowieso iets positiefs willen doen voor co2 broeikas bullshit.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 5 mei 2016 @ 10:13:35 #86
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_161940161
Poland Becomes 14th European Nation to Officially Ban GMOs
The sixth most populous EU country is the latest to reject genetically modified organisms in their food production.
http://www.alternet.org/f(...)-officially-ban-gmos
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_161947141
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:36 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het gaat er toch om wie er gelijk heeft, niet wie de publieke opinie op zijn hand heeft?

quote:

_O-
En? Hen je enig bewijs dat dat niet zo is?
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:02:20 #88
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161948085
Folta heeft een nieuwe post gemaakt over foodbabe en de foia requests, een paar van de gevolgen die hij post baren me wel zorgen. Ik doe geen onderzoek naar GMO's maar een vriend van me bv. wel. Ik mail met hem, ik mail dingen naar hem die nooit publiek zouden moeten worden, bv. verdenkingen van fraude waar (nog) geen waterdicht bewijs voor is.
De implicaties van foodbabes actie zijn heel eng.
http://kfolta.blogspot.co(...)ff-to-vani-hari.html
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:09:26 #89
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161948201
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:02 schreef oompaloompa het volgende:
Folta heeft een nieuwe post gemaakt over foodbabe en de foia requests, een paar van de gevolgen die hij post baren me wel zorgen. Ik doe geen onderzoek naar GMO's maar een vriend van me bv. wel. Ik mail met hem, ik mail dingen naar hem die nooit publiek zouden moeten worden, bv. verdenkingen van fraude waar (nog) geen waterdicht bewijs voor is.
De implicaties van foodbabes actie zijn heel eng.
http://kfolta.blogspot.co(...)ff-to-vani-hari.html
Waarom zijn mensen zo bang dat dit soort info naar buiten komt. Meer transparantie is toch alleen maar goed?

Zo kan iedereen zijn eigen weloverwogen mening vormen.
Feyenoord!
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:11:33 #90
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161948228
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom zijn mensen zo bang dat dit soort info naar buiten komt. Meer transparantie is toch alleen maar goed?

Zo kan iedereen zijn eigen weloverwogen mening vormen.
Heb je gelezen wat ik hierboven schreef? Dat is namelijk letterlijk waarom ik bang ben dat dat soort informatie naar buiten komt.
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:12:17 #91
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161948243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat ik hierboven schreef? Dat is namelijk letterlijk waarom ik bang ben dat dat soort informatie naar buiten komt.
Wat maakt het nou uit dat dat soort info naar buiten komt. Ik zie het probleem niet.
Feyenoord!
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:13:41 #92
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161948267
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:12 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit dat dat soort info naar buiten komt. Ik zie het probleem niet.
wow

"ik denk dat mijn baas fraude pleegt maar heb er nog niet genoeg bewijs voor"

Ja kan niets mis gaan als dat publiek wordt en zorgt er ook zeker niet voor dat mensen nog minder geneigd zijn klokkenluider te zijn.
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:30:22 #93
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161948587
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:13 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

wow

"ik denk dat mijn baas fraude pleegt maar heb er nog niet genoeg bewijs voor"

Ja kan niets mis gaan als dat publiek wordt en zorgt er ook zeker niet voor dat mensen nog minder geneigd zijn klokkenluider te zijn.
Dat is natuurlijk een hele specifieke situatie. Hoe komt die foodbabe eigenlijk aan die emails?
Feyenoord!
  donderdag 5 mei 2016 @ 19:31:26 #94
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161948606
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een hele specifieke situatie. Hoe komt die foodbabe eigenlijk aan die emails?
Het is een specifieke maar wel heel reele situatie.

Foodbabe heeft een FOIA request gedaan.

Het werk overigens ook nog negatief de andere kant op. Aangezien mijn carriere vrijwel over zou zijn wanneer mijn e-mails publiek zouden worden, zou het dom zijn voor mij om onderzoek te doen naar iets dat tegendraads is omdat dat het risico met zich mee brengt dat iemand een foia doet.
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:19:48 #95
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161949415
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het is een specifieke maar wel heel reele situatie.

Foodbabe heeft een FOIA request gedaan.

Het werk overigens ook nog negatief de andere kant op. Aangezien mijn carriere vrijwel over zou zijn wanneer mijn e-mails publiek zouden worden, zou het dom zijn voor mij om onderzoek te doen naar iets dat tegendraads is omdat dat het risico met zich mee brengt dat iemand een foia doet.
Is zo'n FOIA request workrelated? Of kan je dat ook met prive personen etc doen?
Feyenoord!
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:21:53 #96
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161949457
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:19 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Is zo'n FOIA request workrelated? Of kan je dat ook met prive personen etc doen?
alleen federal workers
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:24:26 #97
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161949517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

alleen federal workers
Tja dan moet je als federal worker daar maar rekening mee houden lijkt mij. Ik blijf erbij dat transparantie een heel goed iets is, zeker als je voor het algemeen belang hoort te werken.
Feyenoord!
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:27:15 #98
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161949597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:24 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja dan moet je als federal worker daar maar rekening mee houden lijkt mij. Ik blijf erbij dat transparantie een heel goed iets is, zeker als je voor het algemeen belang hoort te werken.
Ok dus wanneer ik fraude denk te herkennen er over zwijgen? Of wanneer ik misstanden in een bepaalde industrie zou willen onderzoeken dat vooral maar niet doen?
Dat zijn namelijk de manieren om er rekening mee te houden.
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:28:08 #99
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161949619
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:27 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ok dus wanneer ik fraude denk te herkennen er over zwijgen? Of wanneer ik misstanden in een bepaalde industrie zou willen onderzoeken dat vooral maar niet doen?
Dat zijn namelijk de manieren om er rekening mee te houden.
Tuurlijk wel. Maar niet via je werkmail erover praten.
Feyenoord!
  donderdag 5 mei 2016 @ 20:30:10 #100
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161949669
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:28 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Maar niet via je werkmail erover praten.
Dat helpt niet dan hebben ze namelijk recht op je prive mail.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')