Chaos is mijn element op zich wel, maar verhuizingen komen altijd wat nauwer natuurlijk...quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:38 schreef DJMO het volgende:
[..]
Juist dan is een beetje extra hulp prettig om het minder chaotisch te laten verlopen.
Van waar naar waar ga je verhuizen?
bedankt nog.quote:
Heb nu twee druppels gehad vandaag. Een rond 2 en een rond 4 uur. Merkte wel dat ik m'n senseo toen die klaar was hoorde dat die uitging en toen heb ik direct m'n koffie gepakt. Meestal vergeet ik m'n koffie, en pas als ik weer dorst merk, denk ik weer koffie en dan vindt ik er eentje op het senseo apparaat. En was best wel productief, rekeningen allemaal betaald etc.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:53 schreef Drug het volgende:
[..]
Laat graag je resultaten weten, ben erg benieuwd
Ik denk dat ik gewoonlijk alleen maar hardop denk als ik me dingen begin af te denken terwijl ik middenin een zin was en me zeg maar halverwege het zeggen van dat ding dat ik wil zeggen, in m'n hoofd andere dingen erbij begin te halen, waardoor ik al pratend begin te beredeneren of dat wat ik zeg of heb gezegd, überhaupt wel klopt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:28 schreef PindaXL het volgende:
[..]
bedankt nog.
Was als add'er met comorbide depressie overgestapt van methylfenidaat naar wellbutrin.
zit nu ondertussen 6 weken aan de wellbutrin waarvan 16 dagen op 300 mg. Voor mijn stemming werkt het behoorlijk goed moet ik zeggen, maar qua concentratie merk ik niet heel veel verschil. Wel wat meer rust in mijn hoofd vergelijkbaar met een SSRI. Sides waren eerste week lichte stemmingsdaling, prikkelbaarheid en minder slapen. Alleen laatste nog wat last van. Ik kijk het nog even aan.
Zijn er trouwens meer mensen die het fijn vinden hardop te denken? Ik doe dit regelmatig als ik in mijn eentje ben en ik ergens over aan het brainstormen ben. Het helpt me wel om de lijn van mijn gedachten beter vast te houden, omdat je direct feedback hebt door te luisteren.
Overigens niet te verwarren met mensen die alles zeggen wat ze denken "brr wat is het koud even een dikke jas aandoen'' "zal ik nog een bak koffie nemen, nee doe maar niet" dat soort werk.
Hardop denken in de zin van iemand als klankbord hebben, dat werkt voor mij uitstekend. Soms vraag ik een collega precies daarom, ze hoeven niet eens wat terug te zeggen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:28 schreef PindaXL het volgende:
[..]
bedankt nog.
Was als add'er met comorbide depressie overgestapt van methylfenidaat naar wellbutrin.
zit nu ondertussen 6 weken aan de wellbutrin waarvan 16 dagen op 300 mg. Voor mijn stemming werkt het behoorlijk goed moet ik zeggen, maar qua concentratie merk ik niet heel veel verschil. Wel wat meer rust in mijn hoofd vergelijkbaar met een SSRI. Sides waren eerste week lichte stemmingsdaling, prikkelbaarheid en minder slapen. Alleen laatste nog wat last van. Ik kijk het nog even aan.
Zijn er trouwens meer mensen die het fijn vinden hardop te denken? Ik doe dit regelmatig als ik in mijn eentje ben en ik ergens over aan het brainstormen ben. Het helpt me wel om de lijn van mijn gedachten beter vast te houden, omdat je direct feedback hebt door te luisteren.
Overigens niet te verwarren met mensen die alles zeggen wat ze denken "brr wat is het koud even een dikke jas aandoen'' "zal ik nog een bak koffie nemen, nee doe maar niet" dat soort werk.
Je kunt ook je teddybeer op een stoel zettenquote:Op donderdag 26 mei 2016 16:07 schreef Kamina het volgende:
[..]
Hardop denken in de zin van iemand als klankbord hebben, dat werkt voor mij uitstekend. Soms vraag ik een collega precies daarom, ze hoeven niet eens wat terug te zeggen.
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee.quote:Op donderdag 26 mei 2016 21:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Je kunt ook je teddybeer op een stoel zetten
Dat doet me denken aan Wilson.quote:Op donderdag 26 mei 2016 21:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Je kunt ook je teddybeer op een stoel zetten
Mr. Wilsonquote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:13 schreef SonicNemo het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan Wilson.
[ afbeelding ]
succes/sterktequote:Op donderdag 26 mei 2016 10:15 schreef Mathemaat het volgende:
Ik denk dat ik mijn depressie overwonnen heb, dus ik ga vanmiddag een ADD test aanvragen bij mijn psy. En wie weet, worden we kameraden in AD(H)D.
Ik had zoiets ook gevraagd aan de arts die mij binnenkort medicatie wilt gaan voorschrijven (ik moet eerst QB-test doen). Zij zei dat als je medicatie alleen gebruikt op de momenten dat je het nodig vindt, het een soort drugs-effect gaat krijgen. Dus als je medicatie slikt, moet je het volgens de voorschriften doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:26 schreef Kamina het volgende:
Wat denken jullie over sporadisch gebruik maken van bijv Concerta (ritalin met vertraagde afgifte)?
Goed?
Slecht?
Waarom?
De mijne ontmoedigt het zoveel mogelijk, maar ik ondervind toch wel redelijke kicks wanneer ik het neem na een pauze. Niet zo erg als de gewenningsfase, maar zo merk ik wel dat ik veel meer zweet dan normaal, terwijl je relatief koud voelt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:33 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik had zoiets ook gevraagd aan de arts die mij binnenkort medicatie wilt gaan voorschrijven (ik moet eerst QB-test doen). Zij zei dat als je medicatie alleen gebruikt op de momenten dat je het nodig vindt, het een soort drugs-effect gaat krijgen. Dus als je medicatie slikt, moet je het volgens de voorschriften doen.
Maar wie weet zegt jouw arts wel wat anders
Ik weet niet in hoeverre die diagnose nog van toepassing is. Ik kreeg het vooral vanwege een instabiel zelfbeeld (niet weten wie je bent, wat je voelt, wat je wilt) en stemmingswisselingen. Ik heb ook een periode heel erge verlatingsangst gehad, maar dat is verder niet echt een patroon bij mij. Ik hou mensen eerder op afstand dan dat ik ze met claimend gedrag aan mij probeer te binden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:12 schreef Kamina het volgende:
[..]
De mijne ontmoedigt het zoveel mogelijk, maar ik ondervind toch wel redelijke kicks wanneer ik het neem na een pauze. Niet zo erg als de gewenningsfase, maar zo merk ik wel dat ik veel meer zweet dan normaal, terwijl je relatief koud voelt.
Het gewenste effect is gematigd; ik kan makkelijk kiezen wanneer te concentreren, al lijkt het als geheel minder sterk te worden. Het kalmeert wel nog steeds goed. Zo zat ik vanmiddag echt te luisteren naar de stilte in m'n hoofd.
Trouwens, jij hebt toch ook borderline? Dan zijn bepaalde ADHD medicijnen als ritalin toch mogelijk gevaarlijk, omdat ze manieën kunnen induceren?
ik slik op onregelmatige basis wellbutrin. Ik heb in de loop van de jaren prima geleerd om om mijn ADHD heen te leven, maar er zijn gewoon momenten dat ik mezelf even die schop onder m'n hol moet geven om te presteren / door te zetten. Vaak heeft dat in mijn geval met m'n huishouden te maken, het echte opruimen, uitzoeken en dingen weggooien/te koop aanbieden/weggeven .. grote schoonmaak houden zeg maar. Als ik zoiets heb van: oke nu moet er echt wat gebeuren .. dan neem ik m'n meds in en dan zie ik ook gewoon echt resultaat aan 't eind van de dag.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:26 schreef Kamina het volgende:
Wat denken jullie over sporadisch gebruik maken van bijv Concerta (ritalin met vertraagde afgifte)?
Goed?
Slecht?
Waarom?
Pfff. Petje af hoor! Ik zou het niet kunnen nogquote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik slik op onregelmatige basis wellbutrin. Ik heb in de loop van de jaren prima geleerd om om mijn ADHD heen te leven, maar er zijn gewoon momenten dat ik mezelf even die schop onder m'n hol moet geven om te presteren / door te zetten. Vaak heeft dat in mijn geval met m'n huishouden te maken, het echte opruimen, uitzoeken en dingen weggooien/te koop aanbieden/weggeven .. grote schoonmaak houden zeg maar. Als ik zoiets heb van: oke nu moet er echt wat gebeuren .. dan neem ik m'n meds in en dan zie ik ook gewoon echt resultaat aan 't eind van de dag.
Op een dag zoals vandaag zie ik echter nauwelijks resultaatIk heb alleen maar achter de kinderen (en hun vriendjes die hier speelden) aangerend om de rotzooi die ze maakten weer op te ruimen en het resultaat is dat het er naar mijn maatstaven redelijk netjes uitziet .. maar of ik nou het gevoel heb dat ik iets gedaan heb in m'n huishouden!? Nee .. weinig tot niet
't is een anti depressivum dat gebruikt wordt om te stoppen bij roken (NIET VERGOED), ADHD (WEL VERGOED) en depressie (WEL VERGOED)quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:21 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Pfff. Petje af hoor! Ik zou het niet kunnen nog![]()
Wordt welbutrin vergoed eigenlijk? Is dat methylfenidaat of dexamfitamine of iets anders?
waarom concerta ipv ritalin? Juist bij incidenteel gebruik lijkt me ritalin logischer omdat dat beter te doseren is.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:26 schreef Kamina het volgende:
Goed?
Slecht?
Waarom?
En waarschijnlijk geen boodschappenlijstje gemaakt zeker?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:28 schreef SonicNemo het volgende:
Vandaag weer een typisch ADD situatie mee gemaakt. Ga ik voor yoghurt naar de supermarkt en kom terug met hele andere dingen maar geen yoghurt. Moet ik zo nog een keer. :-(
Amfexa is wel gwn leverbaar dacht ik. Laatst 240 euro neergeteldquote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:01 schreef Drug het volgende:
hoe zit het nu met dex? mijn apotheek leverde niet meer, dus toen maar gestopt. maar merk wel dat ik het mis.
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:01 schreef Drug het volgende:
hoe zit het nu met dex? mijn apotheek leverde niet meer, dus toen maar gestopt. maar merk wel dat ik het mis.
http://www.dexamfetamine.nl/25-mg-weer-leverbaar/quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:07 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Amfexa is wel gwn leverbaar dacht ik. Laatst 240 euro neergeteld![]()
Deze week nog gelezen dat 2,5 mg magistraal ook weer op voorraad is maar dat niet elke zorgverzekeraar het gaat vergoeden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |