abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 28 april 2016 @ 09:22:34 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_161769488
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 06:40 schreef Neede_Radical het volgende:
Voor vandaag is de vlucht van m'n vrouw van Madrid naar Eindhoven met Ryanair geannuleerd doordat Franse luchtverkeersleiders staken. Prima, kan gebeuren.
Ze is omgeboekt door Ryanair op de vlucht Madrid-Dublin en daarna Dublin-Amsterdam.
Hierdoor krijg je dus extra kosten door de treinrit AMS-EHV want haar auto staat daar nog.

Vallen die kosten nog ergens te declareren en kun je een vergoeding krijgen voor het feit dat je in plaats van 2.20u reistijd nu ineens zo'n 12 uur onderweg bent en 10 uur later op de plaats van bestemming bent?
Reisverzekering?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 april 2016 @ 13:55:03 #102
414785 sirdanilot
pi_161774727
Ze heeft dus 10u vertraging. Ze heefr rechr op vergoedingen voor eten en drinken tijdens die periode. Als er sprake is van een overnachting heeft ze daar ook recht op.

Ze kan aan de balie afdwingen om van dublin naar eindhoven gevlogen te worden ipv Amsterdam. Die vlucht bestaat ook gewoon.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161776087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 08:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ze hebben een alternatief geboden dus qua reistijd waarschijnlijk niet.
Hoezo zou je dan geen recht meer hebben op compensatie?

Annuleer een vlucht voor iemand en zet ze vervlgens op dezelfde vlucht de volgende dag (of een halve dag later zoals hier) en ze mogen niet mekkeren?

Om het zekerder te weten zou ik even één van die "flight delay compensation" bedrijven opzoeken, die geven na een paar vragen een goede indicatie van waar je recht op zou kunnen hebben.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_161776147
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:55 schreef sirdanilot het volgende:
Ze heeft dus 10u vertraging. Ze heefr rechr op vergoedingen voor eten en drinken tijdens die periode. Als er sprake is van een overnachting heeft ze daar ook recht op.

Ze kan aan de balie afdwingen om van dublin naar eindhoven gevlogen te worden ipv Amsterdam. Die vlucht bestaat ook gewoon.
Die bestaat ook, de volgende dag echter. Maar ze moet toch echt vandaag terug zijn.
pi_161776172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:55 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hoezo zou je dan geen recht meer hebben op compensatie?

Annuleer een vlucht voor iemand en zet ze vervlgens op dezelfde vlucht de volgende dag (of een halve dag later zoals hier) en ze mogen niet mekkeren?

Om het zekerder te weten zou ik even één van die "flight delay compensation" bedrijven opzoeken, die geven na een paar vragen een goede indicatie van waar je recht op zou kunnen hebben.
Daar was ik al naar aan t kijken. Heb alleen alle vluchtnummers nog niet.. Kan nog zijn dat ze een eerdere haalt naar Amsterdam.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 april 2016 @ 17:45:29 #106
414785 sirdanilot
pi_161779794
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 14:57 schreef Neede_Radical het volgende:

[..]

Die bestaat ook, de volgende dag echter. Maar ze moet toch echt vandaag terug zijn.
In dat geval zul je met veel gettouwtrek voor mekaar moeten krijgen dat ze de extra kosten om naar eindhoven te komen vergoeden of een transfer regelen per bus.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161815865
Of gewoon even je verlies nemen van twee tientjes voor een treinkaartje. Ryanair heeft je thuis gekregen, dezelfde dag nog. Er was een tijd dat ze je gewoon lieten staan totdat ze fransen klaar waren met stokbrood eten. Just saying.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 30 april 2016 @ 08:03:06 #108
414785 sirdanilot
pi_161818332
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 00:48 schreef Yreal het volgende:
Of gewoon even je verlies nemen van twee tientjes voor een treinkaartje. Ryanair heeft je thuis gekregen, dezelfde dag nog. Er was een tijd dat ze je gewoon lieten staan totdat ze fransen klaar waren met stokbrood eten. Just saying.
Ja want het is belangrijk om ten allem tijde te buigen voor de grillen van de luchtvaartmaatschappijen :')

Je hebt bij zo een lange vertraging gewoon recht op onkosten vergoeding en.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 30 april 2016 @ 08:05:54 #109
414785 sirdanilot
pi_161818341
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161818684
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 08:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja want het is belangrijk om ten allem tijde te buigen voor de grillen van de luchtvaartmaatschappijen :')

Je hebt bij zo een lange vertraging gewoon recht op onkosten vergoeding en.
Wat betreft vertragingen door schuld van de vliegmaatschappij. heb je gelijk.
Maar in dit geval is het een staking van verkeersleiders. Daar kan Ryanair niets aan doen, dus als het zijn eigen keuze was om of een dag later aan te komen, of via Schiphol te reizen, omdat hij/zij graag de volgende dag nog thuis wilt zijn.
Dat is eigen keuze
pi_161820699
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 08:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja want het is belangrijk om ten allem tijde te buigen voor de grillen van de luchtvaartmaatschappijen :')

Je hebt bij zo een lange vertraging gewoon recht op onkosten vergoeding en.
mwah, luchtverkeersleidingstaking kan je moeilijk bij ryanair leggen. Ze hebben je thuis gekregen en persoonlijk vind ik dat al heel wat. Ryanair is erg goed in niet thuis geven als het om betalen gaat.
pi_161821932
Tja, artikels 5, 7 8 en 9 (van verordening 261/2004) zijn hier erg duidelijk over. Recht op compensatie vervalt omdat het overmacht is voor RyanAir 5(3). Je had recht op terugbetaling of re/routing - je koos re-routing. In dat geval heb je 8(3)
quote:
Wanneer, in het geval waarin een stad of regio wordt bediend door meerdere luchthavens, de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert een passagier een vlucht aanbiedt naar een andere luchthaven dan die waarvoor was geboekt, draagt de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert de kosten van de reis van die andere luchthaven naar de luchthaven waarvoor was geboekt of naar een andere met de passagier overeengekomen nabijgelegen bestemming.
RyanAir moet dus ook vervoer regelen naar Eindhoven.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 30 april 2016 @ 18:23:54 #113
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_161828112
Volgens mij voor het eerst met een AF Boeing 777-300 business class in stoel 6e, dat lijkt de nieuwe business class te zijn? Van Hong Kong naar CDG.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 30 april 2016 @ 18:40:41 #114
414785 sirdanilot
pi_161828568
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:23 schreef static het volgende:
Volgens mij voor het eerst met een AF Boeing 777-300 business class in stoel 6e, dat lijkt de nieuwe business class te zijn? Van Hong Kong naar CDG.
Business class , ik wou dat ik jou was ! Geweldig :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 1 mei 2016 @ 11:45:35 #115
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161842530
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 18:23 schreef static het volgende:
Volgens mij voor het eerst met een AF Boeing 777-300 business class in stoel 6e, dat lijkt de nieuwe business class te zijn? Van Hong Kong naar CDG.
Doen ze niet eerst de 777-200 naar de nieuwe cabine. AIr France heeft nog veel 2-3-2 business class. Dan is 6E links van de middle seat.

De nieuwe reverse herringbones zijn wel mooi, maar volgens mij zitten die trans atlantisch op de 777-200s.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 1 mei 2016 @ 12:08:10 #116
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_161842854
Volgens mij is dit de nieuwe; indeling is 1-2-1.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 1 mei 2016 @ 12:12:42 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161842924
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:08 schreef static het volgende:
Volgens mij is dit de nieuwe; indeling is 1-2-1.
Jij kunt het vermoedelijk zien als je een stoel reserveert. 1-2-1 is een uitstekende cabine.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 1 mei 2016 @ 12:29:00 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_161843227
Yep, en niet in de 'volle' business class maar vooraan in de kleine bij de 1st class.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 1 mei 2016 @ 18:27:49 #119
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_161851566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 09:14 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Wat betreft vertragingen door schuld van de vliegmaatschappij. heb je gelijk.
Maar in dit geval is het een staking van verkeersleiders. Daar kan Ryanair niets aan doen, dus als het zijn eigen keuze was om of een dag later aan te komen, of via Schiphol te reizen, omdat hij/zij graag de volgende dag nog thuis wilt zijn.
Dat is eigen keuze
De vraag is echter of de staking van de verkeersleiders echt de reden is dat Ryanair de vlucht niet heeft uitgevoerd.
Uiteraard voert Ryanair dat als reden aan, maar het kan ook een bewuste keuze zijn om een vlucht niet uit te voeren zodat het betreffende toestel zonder vertraging andere vluchten wel kan uitvoeren. (Men wil voorkomen dat crew out of hours gaat omdat men mogelijk die dag vertraging op kan lopen, men kiest er dan voor om er wat vluchten uit te halen).

Persoonlijk vindt ik overigens het aanbod via Dublin en dan naar Amsterdam (naar Eindhoven kan dan niet meer, want naar Eindhoven gaat maar 1 vlucht per dag) niet eens zo'n slechte oplossing, kennelijk heeft de betreffende vrouw wat overtuigingskracht aan de balie, want dat moet je zeker hebben om een re-routing af te kunnen dwingen, ook ik moet echt assertief over een balie heen gaan om dat voor elkaar te krijgen omdat de opdracht van de baliemedewerker is om de beperkte mogelijkheden van re-routing zeker niet actief aan te bieden),
Kosten voor vervoer van Amsterdam naar Eindhoven moet je in dit geval wel bij Ryanair kunnen declareren, mits de gekozen vervoersoptie redelijk is, de trein en bus is dat, een taxi niet wanneer het ook met openbaar vervoer kan. Wanneer je bonnetjes hebt van de versnaperingen kan dat ook, weer binnen redelijkheid, geclaimed worden.
Recht op verdere compensatie gaat je hier niet lukken, ook een commerciële claim maatschappij zal zijn handen hier niet aan willen branden, want het is lastig om juridisch aan te tonen dat Ryanair een andere reden had om de vlucht niet uit te voeren anders dan de staking van de luchtverkeersleiders.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 1 mei 2016 @ 19:26:17 #120
414785 sirdanilot
pi_161853070
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De vraag is echter of de staking van de verkeersleiders echt de reden is dat Ryanair de vlucht niet heeft uitgevoerd.
Uiteraard voert Ryanair dat als reden aan, maar het kan ook een bewuste keuze zijn om een vlucht niet uit te voeren zodat het betreffende toestel zonder vertraging andere vluchten wel kan uitvoeren. (Men wil voorkomen dat crew out of hours gaat omdat men mogelijk die dag vertraging op kan lopen, men kiest er dan voor om er wat vluchten uit te halen).

Persoonlijk vindt ik overigens het aanbod via Dublin en dan naar Amsterdam (naar Eindhoven kan dan niet meer, want naar Eindhoven gaat maar 1 vlucht per dag) niet eens zo'n slechte oplossing, kennelijk heeft de betreffende vrouw wat overtuigingskracht aan de balie, want dat moet je zeker hebben om een re-routing af te kunnen dwingen, ook ik moet echt assertief over een balie heen gaan om dat voor elkaar te krijgen omdat de opdracht van de baliemedewerker is om de beperkte mogelijkheden van re-routing zeker niet actief aan te bieden),
Kosten voor vervoer van Amsterdam naar Eindhoven moet je in dit geval wel bij Ryanair kunnen declareren, mits de gekozen vervoersoptie redelijk is, de trein en bus is dat, een taxi niet wanneer het ook met openbaar vervoer kan. Wanneer je bonnetjes hebt van de versnaperingen kan dat ook, weer binnen redelijkheid, geclaimed worden.
Recht op verdere compensatie gaat je hier niet lukken, ook een commerciële claim maatschappij zal zijn handen hier niet aan willen branden, want het is lastig om juridisch aan te tonen dat Ryanair een andere reden had om de vlucht niet uit te voeren anders dan de staking van de luchtverkeersleiders.
Waarom vliegen ze niet om, hoef je niet eens over dat ellendige Frankrijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 1 mei 2016 @ 19:36:11 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_161853433
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom vliegen ze niet om, hoef je niet eens over dat ellendige Frankrijk.
Dat kan een luchtvaartmaatschappij niet afdwingen, natuurlijk zijn er omvlieg routes, maar die zijn beperkt beschikbaar en worden vergeven op basis van beschikbaarheid.
Om die reden schat een Ryanair natuurlijk in dat men een aantal vluchten uit voorzorg moet laten vervallen zodat de rest van de vluchten conform plan kan worden uitgevoerd, of in ieder geval voldoende toestellen beschikbaar houden.
Ryanair wil de kosten zo laag mogelijk houden, je kan beter één vlucht annuleren en voor ongeveer 90 mensen onderdak verzorgen (want de lokale opstappende passagiers kunnen in principe naar huis) dan 5 vluchten met 2 uur of meer vertraging uit te voeren, en aan 900 passagiers (heen en terug) versnaperingen aan te bieden en eventuele compensatie uit te betalen voor lange vertragingen. Want als een voorgaande vlucht over Frans grondgebied vertraging oploopt kan Ryanair bij de overige 4 vluchten dat niet zonder meer als reden aanvoeren om geen compensatie bij vertraging uit te betalen. (Men wordt geacht vervangende toestellen te hebben).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:23:44 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161889095
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met externe harde schijven: Kan ik die bij de security check in mijn tas laten zitten of moet die net zoals een laptop apart worden aangeboden?
So we just called him Fred
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 mei 2016 @ 08:00:51 #123
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_161890576
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:23 schreef FredvZ het volgende:
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met externe harde schijven: Kan ik die bij de security check in mijn tas laten zitten of moet die net zoals een laptop apart worden aangeboden?
apart aanbieden werd hier gezegd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Eindredactie Games dinsdag 3 mei 2016 @ 08:26:54 #124
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161890746
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:23 schreef FredvZ het volgende:
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met externe harde schijven: Kan ik die bij de security check in mijn tas laten zitten of moet die net zoals een laptop apart worden aangeboden?
ik heb hem nog nooit apart aangeboden en altijd in mijn tas laten zitten. Maar als je het niet weet, altijd apart aanbieden :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:11:21 #125
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_161891169
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:00 schreef Ynske het volgende:

[..]

apart aanbieden werd hier gezegd
Nooit gedaan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')