Reisverzekering?quote:Op donderdag 28 april 2016 06:40 schreef Neede_Radical het volgende:
Voor vandaag is de vlucht van m'n vrouw van Madrid naar Eindhoven met Ryanair geannuleerd doordat Franse luchtverkeersleiders staken. Prima, kan gebeuren.
Ze is omgeboekt door Ryanair op de vlucht Madrid-Dublin en daarna Dublin-Amsterdam.
Hierdoor krijg je dus extra kosten door de treinrit AMS-EHV want haar auto staat daar nog.
Vallen die kosten nog ergens te declareren en kun je een vergoeding krijgen voor het feit dat je in plaats van 2.20u reistijd nu ineens zo'n 12 uur onderweg bent en 10 uur later op de plaats van bestemming bent?
Hoezo zou je dan geen recht meer hebben op compensatie?quote:Op donderdag 28 april 2016 08:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ze hebben een alternatief geboden dus qua reistijd waarschijnlijk niet.
Die bestaat ook, de volgende dag echter. Maar ze moet toch echt vandaag terug zijn.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:55 schreef sirdanilot het volgende:
Ze heeft dus 10u vertraging. Ze heefr rechr op vergoedingen voor eten en drinken tijdens die periode. Als er sprake is van een overnachting heeft ze daar ook recht op.
Ze kan aan de balie afdwingen om van dublin naar eindhoven gevlogen te worden ipv Amsterdam. Die vlucht bestaat ook gewoon.
Daar was ik al naar aan t kijken. Heb alleen alle vluchtnummers nog niet.. Kan nog zijn dat ze een eerdere haalt naar Amsterdam.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:55 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hoezo zou je dan geen recht meer hebben op compensatie?
Annuleer een vlucht voor iemand en zet ze vervlgens op dezelfde vlucht de volgende dag (of een halve dag later zoals hier) en ze mogen niet mekkeren?
Om het zekerder te weten zou ik even één van die "flight delay compensation" bedrijven opzoeken, die geven na een paar vragen een goede indicatie van waar je recht op zou kunnen hebben.
In dat geval zul je met veel gettouwtrek voor mekaar moeten krijgen dat ze de extra kosten om naar eindhoven te komen vergoeden of een transfer regelen per bus.quote:Op donderdag 28 april 2016 14:57 schreef Neede_Radical het volgende:
[..]
Die bestaat ook, de volgende dag echter. Maar ze moet toch echt vandaag terug zijn.
Ja want het is belangrijk om ten allem tijde te buigen voor de grillen van de luchtvaartmaatschappijenquote:Op zaterdag 30 april 2016 00:48 schreef Yreal het volgende:
Of gewoon even je verlies nemen van twee tientjes voor een treinkaartje. Ryanair heeft je thuis gekregen, dezelfde dag nog. Er was een tijd dat ze je gewoon lieten staan totdat ze fransen klaar waren met stokbrood eten. Just saying.
Wat betreft vertragingen door schuld van de vliegmaatschappij. heb je gelijk.quote:Op zaterdag 30 april 2016 08:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja want het is belangrijk om ten allem tijde te buigen voor de grillen van de luchtvaartmaatschappijen
Je hebt bij zo een lange vertraging gewoon recht op onkosten vergoeding en.
mwah, luchtverkeersleidingstaking kan je moeilijk bij ryanair leggen. Ze hebben je thuis gekregen en persoonlijk vind ik dat al heel wat. Ryanair is erg goed in niet thuis geven als het om betalen gaat.quote:Op zaterdag 30 april 2016 08:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja want het is belangrijk om ten allem tijde te buigen voor de grillen van de luchtvaartmaatschappijen
Je hebt bij zo een lange vertraging gewoon recht op onkosten vergoeding en.
RyanAir moet dus ook vervoer regelen naar Eindhoven.quote:Wanneer, in het geval waarin een stad of regio wordt bediend door meerdere luchthavens, de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert een passagier een vlucht aanbiedt naar een andere luchthaven dan die waarvoor was geboekt, draagt de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert de kosten van de reis van die andere luchthaven naar de luchthaven waarvoor was geboekt of naar een andere met de passagier overeengekomen nabijgelegen bestemming.
Business class , ik wou dat ik jou was ! Geweldigquote:Op zaterdag 30 april 2016 18:23 schreef static het volgende:
Volgens mij voor het eerst met een AF Boeing 777-300 business class in stoel 6e, dat lijkt de nieuwe business class te zijn? Van Hong Kong naar CDG.
Doen ze niet eerst de 777-200 naar de nieuwe cabine. AIr France heeft nog veel 2-3-2 business class. Dan is 6E links van de middle seat.quote:Op zaterdag 30 april 2016 18:23 schreef static het volgende:
Volgens mij voor het eerst met een AF Boeing 777-300 business class in stoel 6e, dat lijkt de nieuwe business class te zijn? Van Hong Kong naar CDG.
Jij kunt het vermoedelijk zien als je een stoel reserveert. 1-2-1 is een uitstekende cabine.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:08 schreef static het volgende:
Volgens mij is dit de nieuwe; indeling is 1-2-1.
De vraag is echter of de staking van de verkeersleiders echt de reden is dat Ryanair de vlucht niet heeft uitgevoerd.quote:Op zaterdag 30 april 2016 09:14 schreef Roger_ het volgende:
[..]
Wat betreft vertragingen door schuld van de vliegmaatschappij. heb je gelijk.
Maar in dit geval is het een staking van verkeersleiders. Daar kan Ryanair niets aan doen, dus als het zijn eigen keuze was om of een dag later aan te komen, of via Schiphol te reizen, omdat hij/zij graag de volgende dag nog thuis wilt zijn.
Dat is eigen keuze
Waarom vliegen ze niet om, hoef je niet eens over dat ellendige Frankrijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 18:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De vraag is echter of de staking van de verkeersleiders echt de reden is dat Ryanair de vlucht niet heeft uitgevoerd.
Uiteraard voert Ryanair dat als reden aan, maar het kan ook een bewuste keuze zijn om een vlucht niet uit te voeren zodat het betreffende toestel zonder vertraging andere vluchten wel kan uitvoeren. (Men wil voorkomen dat crew out of hours gaat omdat men mogelijk die dag vertraging op kan lopen, men kiest er dan voor om er wat vluchten uit te halen).
Persoonlijk vindt ik overigens het aanbod via Dublin en dan naar Amsterdam (naar Eindhoven kan dan niet meer, want naar Eindhoven gaat maar 1 vlucht per dag) niet eens zo'n slechte oplossing, kennelijk heeft de betreffende vrouw wat overtuigingskracht aan de balie, want dat moet je zeker hebben om een re-routing af te kunnen dwingen, ook ik moet echt assertief over een balie heen gaan om dat voor elkaar te krijgen omdat de opdracht van de baliemedewerker is om de beperkte mogelijkheden van re-routing zeker niet actief aan te bieden),
Kosten voor vervoer van Amsterdam naar Eindhoven moet je in dit geval wel bij Ryanair kunnen declareren, mits de gekozen vervoersoptie redelijk is, de trein en bus is dat, een taxi niet wanneer het ook met openbaar vervoer kan. Wanneer je bonnetjes hebt van de versnaperingen kan dat ook, weer binnen redelijkheid, geclaimed worden.
Recht op verdere compensatie gaat je hier niet lukken, ook een commerciële claim maatschappij zal zijn handen hier niet aan willen branden, want het is lastig om juridisch aan te tonen dat Ryanair een andere reden had om de vlucht niet uit te voeren anders dan de staking van de luchtverkeersleiders.
Dat kan een luchtvaartmaatschappij niet afdwingen, natuurlijk zijn er omvlieg routes, maar die zijn beperkt beschikbaar en worden vergeven op basis van beschikbaarheid.quote:Op zondag 1 mei 2016 19:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom vliegen ze niet om, hoef je niet eens over dat ellendige Frankrijk.
apart aanbieden werd hier gezegdquote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:23 schreef FredvZ het volgende:
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met externe harde schijven: Kan ik die bij de security check in mijn tas laten zitten of moet die net zoals een laptop apart worden aangeboden?
ik heb hem nog nooit apart aangeboden en altijd in mijn tas laten zitten. Maar als je het niet weet, altijd apart aanbiedenquote:Op dinsdag 3 mei 2016 00:23 schreef FredvZ het volgende:
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met externe harde schijven: Kan ik die bij de security check in mijn tas laten zitten of moet die net zoals een laptop apart worden aangeboden?
Nooit gedaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |