quote:
Op donderdag 21 april 2016 22:08 schreef de_boswachter het volgende:Ik had serieus nog nooit van Prince gehoord. Toen iemand me zojuist een nummer liet horen klonk het enigszins bekend maar het is niet dat ik er tig albums van in de kast heb liggen.
quote:
Ik ga niet in duscussie over je muzieksmaak, die mag je lekker zelf bepalen.
Ik ga je ook niet verwijten dat je Prince niet kent, immers als het van voor je tijd is kan ik me daarbij iets voorstellen.
Ik ga je alleen even uitleggen tegen wat voor achtergrond je hem moest zien, stel je het volgende voor:
Je hebt geen internet, geen downloadbare muziek, geen digitale geluidsdragers met uitzondering van mischien de CD.
Je hebt alleen de televisie, op deze televisie heb je slechts drie Nederlandse zenders, denk de commerciëlen dan maar even weg.
Als je verbeeldingskracht dit toelaat en je hebt dit plaatje mag je de radio en de fysieke muziekwinkels en dan nog bij doen om het compleet te maken.
Goed, het volgende.
Dit alles vormt dus je hele toegang tot muziek.
Er zijn op die drie zenders slechts twee of drie muziekprogramma's die je op de hoogte houden van de nieuwste muziek en de artiesten.
Je klaagt hier ook niet over want je weet niet beter.
Deze programma's hebben een presentator die de videoclips aan elkaar lult.
Wil je de muziek thuis horen? dan zul je af moeten wachten tot het op de radio komt of als de sodemieter naar de platenzaak moeten gaan voor het uitverkocht is.
Het punt van dit alles is dat iemand in dit digitale tijdperk zich op deze manier dan een voorstelling moet maken van de toegankelijkheid tot muziek, de status van de ster en de basis die hiermee gelegd word voor de populariteit.
Dit in tegenstelling tot de overvloed aan toegang en beschikbaarheid van vandaag de dag.
Wat vandaag bestaat heeft zijn oorsprong wel te danken aan de grondleggers zoals MJ, madonna en Prince.
Voor iemand die de tijd niet bewust heeft mee gemaakt een hele tour van verbeelding, voor hen die het wel hebben meegemaakt één en al herkenning.
Wij van deze generatie hebben gewoon meer met deze ''idolen'' omdat het vaste referentiepunten waren, ze bepaalden je kleding, je gedrag en je populariteit bij de chiks.
In tegenstelling tot nu waar het aanbod twintig keer zo groot is, je veel meer te kiezen hebt en er nog makkelijker aan te komen is dan water uit de kraan.
[ Bericht 5% gewijzigd door Werkman op 21-04-2016 23:42:00 ]