Ja, dat speelt mee en dat het je dus niet uitmaakt wie, als het maar gebeurt.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik 'helaas niet' zei? Dus dat wel graag had gewild?
Ach, ze heeft het nu al over dat ze een afkeer heeft tegen mensen die in hokjes denken. Die heeft mij snel doorLekker, zo'n ad rem type.
Take a hint deezer. Jij denkt juist vooral in hokjes. Wat betekent dat denk je?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:37 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik 'helaas niet' zei? Dus dat wel graag had gewild?
Ach, ze heeft het nu al over dat ze een afkeer heeft tegen mensen die in hokjes denken. Die heeft mij snel doorLekker, zo'n ad rem type.
''wauw, wat ben jij een malloot😂quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:39 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ja, dat speelt mee en dat het je dus niet uitmaakt wie, als het maar gebeurt.
Je toont namelijk geen interesse in haar, maar probeert mensen/gebeurtenissen die je al kent te extrapoleren op haar.
Je hoeft niet gelijk te reageren, neem de tijd om de boodschap achter de vraag te achterhalen, de spanning van het gesprek even te laten bezinken en de vraag te beantwoorden op een eerlijke (en dus niet gevatte) manier, om daarna terug te komen met een vraag over haar.
Al deze opmerkingen zijn reacties op iets wat jij gezegd hebt. Zoek het eens niet bij haar maar bij jezelf!quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
''wauw, wat ben jij een malloot😂
Nee, dat hoef je mij niet te vertellen hoor
maar je schijnt je ook weinig te interesseren voor je gesprekspartner dus dat scheelt😋
wat wil je nog kwijt?
of was dit het😋?''
oh dat ze gik niet hoor
dat zal ook wel weer een ander grietje je hebben verteld
als je nou eens iedereen op zijn/haar eigen uitspraken aanspreekt😉''
enkele opmerkingen van haar. gaat lekker
Komt er op neer dat ik het hele gesprek op mezelf betrek in plaats van haar.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:48 schreef Dimachaerus het volgende:
Ben wel benieuwd naar wat je nou precies gezegd hebt.
Dit is de kern van haar boodschap. Je praat alleen over jezelf en bent niet nieuwsgierig naar de ander.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Komt er op neer dat ik het hele gesprek op mezelf betrek in plaats van haar.
Nee en dat is wat je boeit?
hoe JIJ overkomt?
niet met wie je praat?
Omdat we dezelfde studie doen.. normaal vraag ik wel: oh waarom juist dat etc.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:52 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dit is de kern van haar boodschap. Je praat alleen over jezelf en bent niet nieuwsgierig naar de ander.
Wat jij doet is..
Vrouw: Ik studeer diergeneeskunde
Jij: oh ik ken ook iemand die dat doet, die is bla bla bla
In plaats van; oh joh, wat leuk! Ben je altijd geïnteresseerd geweest in dieren?
Je stelt alleen vragen om je eigen opvattingen te projecteren. Je moet nieuwsgierig zijn en in de "know nothing state" komen.
Google dat maar eens.![]()
Dat je dezelfde studie doet, geeft nog geen raakvlakken. Dat is dus projectie.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat we dezelfde studie doen.. normaal vraag ik wel: oh waarom juist dat etc.
Ben je bekend met het krentendoos-testje? De studie is de stuiver hier.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Juist omdat je dezelfde studie doet, zou interesse in en interactie met haar makkelijker moeten zijn. Welke richting? Welke fase? En dan wat menselijke interactie. Goh, boeiend ook. Ik doe dat, heb je dan ook dat vak? Bladibla. Zo komt een gesprek op gang.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:55 schreef Deezertje het volgende:
Dat kwam later ook, maar toen zei ze: doe je dat nu om geïnteresseerd over te komen? volgens mij boeit het je niks.. Maar door mijn onhandige reactie (nee, niet mijn scharrels helaasquote:Op zaterdag 23 april 2016 21:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist omdat je dezelfde studie doet, zou interesse in en interactie met haar makkelijker moeten zijn. Welke richting? Welke fase? En dan wat menselijke interactie. Goh, boeiend ook. Ik doe dat, heb je dan ook dat vak? Bladibla. Zo komt een gesprek op gang.
Knap van haar dat ze op basis van een korte chat al een oordeel over je kan vellen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat kwam later ook, maar toen zei ze: doe je dat nu om geïnteresseerd over te komen? volgens mij boeit het je niks.. Maar door mijn onhandige reactie (nee, niet mijn scharrels helaas), haar antwoord daarop (oh, dus jij bent makkelijk! Wat een malloot ben jij toch ook!'' dacht ik: dit gesprek is niet meer te redden (verder praten of uiteindelijk een date), dus deed ik ook weinig moeite meer om dat te herstellen. Ze gaf aan tussen de regels door te lezen dat ik onzeker ben (hoe ik overkom op anderen). Dus ze heeft mij iig heel goed door, misschien wel iets té.
Weten die studenten dat jij hun naam gebruikt in de chat?quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:19 schreef Deezertje het volgende:
net op paiq iemand tegen met dezelfde studie.. andere stad.. ik noem een paar namen van studenten die ik daar ken, met de vraag of zij die ook kent.
Heel knap...ahum. Deezer komt verder ook totaal niet wanhopig over. Onzekere mannen zijn niet aantrekkelijk.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:49 schreef syndroom het volgende:
[..]
Knap van haar dat ze op basis van een korte chat al een oordeel over je kan vellen. Wat is er mis met onzekere mannen?
[..]
Weten die studenten dat jij hun naam gebruikt in de chat?
Hoe zou jij het vinden als iemand tegen een wildvreemde over de chat zou vragen of hij of zij yats en/of broccoli zou kennen? Dan meteen met namen komen, lijkt me best ongemakkelijk als je iemand nog amper kent. Er studeren bovendien misschien wel 100+ mensen aan een bepaalde opleiding, dus de kans dat ze elkaar kennen is sowieso al klein.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:52 schreef yats het volgende:
[..]
Heel knap...ahum. Deezer komt verder ook totaal niet wanhopig over. Onzekere mannen zijn niet aantrekkelijk.
Ach, waarom neem ik eigenlijk nog de moeite om te reageren. Dit is gewoon echt te slecht. Dat ze he nog niet geblockt heeft vind ik een wonder.
Dat zou me echt niet boeien. Ik ken vrij veel mensen en veel mensen kennen mij dus die kans bestaat. Maar wat doet dit ertoe? Hoe staat het eigenlijk met jouw 'avonturen'?quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:06 schreef syndroom het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als iemand tegen een wildvreemde over de chat zou vragen of hij of zij yats en/of broccoli zou kennen? Dan meteen met namen komen, lijkt me best ongemakkelijk als je iemand nog amper kent. Er studeren bovendien misschien wel 100+ mensen aan een bepaalde opleiding, dus de kans dat ze elkaar kennen is sowieso al klein.
Ik ben wel benieuwd waarop hij gaat inzetten, online of offline daten. Laatste lijkt me een stuk moeilijker, moet je wel lef hebben om iemand aan te spreken.
Staat stil, heb alle plannen voorlopig in de ijskast gezet en ben er momenteel ook niet actief mee bezig.quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:15 schreef yats het volgende:
[..]
Hoe staat het eigenlijk met jouw 'avonturen'?
En voor wat betreft dat laatste, not gonna happen.
Nope, Deezertje moet eerst een sociale training krijgen, dat hij bijvoorbeeld wel doorvraagt over haar leven in plaats van het onderwerp naar zichzelf te betrekken en hij snapt ook niet dat hij 'te eerlijk' is.quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:19 schreef syndroom het volgende:
[..]
Staat stil, heb alle plannen voorlopig in de ijskast gezet en ben er momenteel ook niet actief mee bezig.
Betreft Deezertje zou hij wel veel meer succes kunnen hebben offline. Hij zit al in een kansrijke omgeving met veel leeftijdsgenoten (lees studenten) om hem heen, dus dan zit je niet met dat overschot aan zielige mannen dat we online hebben.
Maar als hij gaat liegen krijgt hij weer heel dit forum over zich heen. Komt bij als ze erachter komt dat hij gelogen heeft dan is dat wel een flinke deuk in het vertrouwen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:25 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nope, Deezertje moet eerst een sociale training krijgen, dat hij bijvoorbeeld wel doorvraagt over haar leven in plaats van het onderwerp naar zichzelf te betrekken en hij snapt ook niet dat hij 'te eerlijk' is.
Oke Syndroom...quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:29 schreef syndroom het volgende:
[..]
Maar als hij gaat liegen krijgt hij weer heel dit forum over zich heen. Komt bij als ze erachter komt dat hij gelogen heeft dan is dat wel een flinke deuk in het vertrouwen.
Mag ik vragen waarom je dat eigenlijk grappig vindt? Heb je een bord voor je kop of is het gewoon een masker die je opzet als je niet weet hoe je er mee om moet gaan? Het lijkt mij toch geen leuke situatie wanneer je na tijden weer een match hebt en je het binnen een paar minuten zo weet te verprutsen. Vind je het nou niet confronterend dat iemand op basis van een paar opmerkingen al donders goed weet hoe jij in elkaar zit? Leer hier nou eens je les uit kerel. Het is niet grappig, het is triest.quote:
quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:46 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Vooral door je eigen opvattingen de kop in te drukken en veel gesprekken te voeren met anderen, zodat je een "antenne" gaat ontwikkelen voor de gevoelens en emoties van anderen.
Bij vrouwen is het vaak wat beter ontwikkeld, omdat het voor vrouwen "normaal" is om emoties te tonen. Mijn vader toonde nooit emotie, pas sinds de laatste jaren begint hij zijn gevoel te delen met anderen.
Voor iemand met ASS zal dit proces alleen veel langer duren, omdat ze vaak hun eigen emoties niet herkennen. Ze kennen wel stress/spanning, maar ervaren hierbij niet de verscheidenheid aan emoties. Plus dat ze vaak heel slecht scoren op het herkennen van emotie bij anderen, omdat ze alleen op zichzelf gericht zijn. Maar ook dat is af te leren.
Leuke test overigens!
Herkennen van emoties door te kijken naar ogen (mits je Engels een beetje ontwikkeld is.. Zijn vast ook wel NL testen voor.)Inderdaad een leuke test. 24/36 is mijn score.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De score is voor mij geen verrassing. Ik kan zo nu en dan emoties herkennen door naar de ogen te kijken, maar ik ben er absoluut niet sterk in. Ik denk dat ik sterker ben in het herkennen van emoties in stemgeluid en woordkeuze. Dat is wellicht een minder effectieve manier - en wellicht een met meer 'foutmarge' - dan emoties herkennen uit ogen, maar ik kom er een heel eind mee.
Toch ga ik er mee aan de slag, maar mede om een andere reden. Gevoelsmatig heb ik te weinig oogcontact met anderen (mijn gedachte gaat hierbij o.a. uit naar collega's) waardoor zij minder binding met mij hebben. Er is zeker geen sprake van dat de mensen om mij heen mij proberen te ontwijken of in ieder geval zo min mogelijk contact met mij willen hebben, maar er is weinig dat hen naar mij toe trekt. Ik vermoed dat ik door het gebrek aan oogcontact een barrière op heb geworpen om een spontaan gesprek met mij aan te gaan.
Dit is gek genoeg iets van - pak hem beet - de laatste 2 à 3 jaren. Daarvoor was ik socialer en had ik ook beduidend meer en sterkere (vriendschappelijke) relaties met de mensen om mij heen. Ik heb ergens een slag gemist, dat is wel duidelijk.
Dank!quote:
Dan moet je extra je best doen. En accepteren dat jij daarmee ook een stukje van jezelf blootlegt. Wat jij kan zien bij anderen, kunnen ze natuurlijk ook bij jou zien.quote:
Heb 'm ook maar gedaan. Mijn score was 28 v/d 36 (gemiddelde is 26)quote:Op zondag 24 april 2016 12:06 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Inderdaad een leuke test. 24/36 is mijn score.
De score is voor mij geen verrassing. Ik kan zo nu en dan emoties herkennen door naar de ogen te kijken, maar ik ben er absoluut niet sterk in. Ik denk dat ik sterker ben in het herkennen van emoties in stemgeluid en woordkeuze. Dat is wellicht een minder effectieve manier - en wellicht een met meer 'foutmarge' - dan emoties herkennen uit ogen, maar ik kom er een heel eind mee.
Toch ga ik er mee aan de slag, maar mede om een andere reden. Gevoelsmatig heb ik te weinig oogcontact met anderen (mijn gedachte gaat hierbij o.a. uit naar collega's) waardoor zij minder binding met mij hebben. Er is zeker geen sprake van dat de mensen om mij heen mij proberen te ontwijken of in ieder geval zo min mogelijk contact met mij willen hebben, maar er is weinig dat hen naar mij toe trekt. Ik vermoed dat ik door het gebrek aan oogcontact een barrière op heb geworpen om een spontaan gesprek met mij aan te gaan.
Dit is gek genoeg iets van - pak hem beet - de laatste 2 à 3 jaren. Daarvoor was ik socialer en had ik ook beduidend meer en sterkere (vriendschappelijke) relaties met de mensen om mij heen. Ik heb ergens een slag gemist, dat is wel duidelijk.
Dat geloof ik niet.quote:Op zondag 24 april 2016 12:29 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dan moet je extra je best doen. En accepteren dat jij daarmee ook een stukje van jezelf blootlegt. Wat jij kan zien bij anderen, kunnen ze natuurlijk ook bij jou zien.
Dat kan!quote:
Ik had er een 27 voor. Soms had ik het gevoel alsof ik aan het gokken wasquote:Op zondag 24 april 2016 12:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb 'm ook maar gedaan. Mijn score was 28 v/d 36 (gemiddelde is 26)
Vond 't wel een vrij lastige test (the morning after enzo) en moest meerdere malen een woord opzoeken, maar hij is wel leuk
Zou 't trouwens wel op een rustig moment doen dat je er goed voor kunt zitten.
Meestal kon ik er gelijk al 2 of 3 afstrepen, maar ik had vaker moeite met de betekenis van de gebruikte woorden. Soms twijfelde ik bijvoorbeeld omdat het 2 dingen konden zijn, maar 1 van de 2 een zeg maar sub-klasse was van de andere (zoals banaan een sub-klasse van fruit kan zijn).quote:Op zondag 24 april 2016 14:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik had er een 27 voor. Soms had ik het gevoel alsof ik aan het gokken was
Stel jezelf eerst de vraag "waarom wil ik met deze ene meneer of deze ene mevrouw praten?"quote:Op zondag 24 april 2016 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe spreek je een wildvreemde aan? Dat is echt iets wat ik absoluut niet kan (zowel bij man als vrouw) ik kan dan geen gesprek gaande houden zonder in de standaard vragen terecht te komen. Dit omdat ik niet weet hoe de persoon op mijn humor (sarcasme) reageert en ik hun interesses niet ken.
Een goeie manier om toch wat te zeggen is door een simpele "Hoi!" oidquote:Door dit blijk ik verlegen en begin ik er maar niet aan. Is het een vriendin van een vriend of iets dergelijks dan is dat veel makkelijker.
Kan me hier wel in vinden..quote:Op zondag 24 april 2016 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe spreek je een wildvreemde aan? Dat is echt iets wat ik absoluut niet kan (zowel bij man als vrouw) ik kan dan geen gesprek gaande houden zonder in de standaard vragen terecht te komen. Dit omdat ik niet weet hoe de persoon op mijn humor (sarcasme) reageert en ik hun interesses niet ken.
Door dit blijk ik verlegen en begin ik er maar niet aan. Is het een vriendin van een vriend of iets dergelijks dan is dat veel makkelijker.
Bij mij niet, ik probeer het wel eens maar daar komt weinig uit dan.quote:Op zondag 24 april 2016 18:33 schreef Kamina het volgende:
"Hey, wie ben jij?" brengt je een heel eind.
Dan ben je gewoonweg niet echt geïnteresseerd.quote:Op zondag 24 april 2016 19:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Bij mij niet, ik probeer het wel eens maar daar komt weinig uit dan.
Nee er is dan een weinig hoopgevende reactie terug. Kan ook aan de omgeving liggen.quote:Op zondag 24 april 2016 19:23 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dan ben je gewoonweg niet echt geïnteresseerd.
Ik heb dat probleem ook hoor: gewoon aanspreken, en dan? Had hier gisteren van die openingszinnen filmpjes gepost, en die zinnen werken op zich goed om een lach op het gezicht van iemand te krijgen, dus ben je al half binnen en een heel enkeling gaf ook daadwerkelijk haar nummer... of 1 iemand niet maar ze voegde hem wel toe op facebookquote:Op zondag 24 april 2016 19:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee er is dan een weinig hoopgevende reactie terug. Kan ook aan de omgeving liggen.
Afhankelijk van de situatie/omgeving kun je gebruik maken van een bepaalde gebeurtenis. Ellende op het spoor: geeft aanleiding om daar een opmerking (niet te zuur, dat schrikt af) over te maken en zo een gesprekje aan te knopen.quote:Op zondag 24 april 2016 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Door dit blijk ik verlegen en begin ik er maar niet aan. Is het een vriendin van een vriend of iets dergelijks dan is dat veel makkelijker.
Tbh, kan ik niks met "wie ben jij". Veel te open en persoonlijk. "Hoe gaat het" is makkelijker en logischer.quote:Op zondag 24 april 2016 18:33 schreef Kamina het volgende:
"Hey, wie ben jij?" brengt je een heel eind.
Die filmpjes waren van streetlab, een programma waarin opgeleide acteurs sociale experimentjes uitvoeren. Ik zou niemand aanraden uit dit topic om dat in de praktijk uit te testen, maar goed.quote:Op zondag 24 april 2016 20:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb dat probleem ook hoor: gewoon aanspreken, en dan? Had hier gisteren van die openingszinnen filmpjes gepost, en die zinnen werken op zich goed om een lach op het gezicht van iemand te krijgen, dus ben je al half binnen en een heel enkeling gaf ook daadwerkelijk haar nummer... of 1 iemand niet maar ze voegde hem wel toe op facebook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |